Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ωραίο θέμα αν και γενικώς σιχαίνομαι τις συζητήσεις περί box office καθώς η εμμονή σε αυτό έχει καταστρέψει κατά πολύ τη ποιότητα του κινηματογράφου σήμερα στο Hollywood. Έχουμε φτάσει στο σημείο η επιτυχία μιας ταινίας να κρίνεται στο αν το πρώτο weekend βγάλει το 30%-40% του budget της.

Δημοσ.

Γίνονται συχνά συζητήσεις σχετικά με τα χρήματα που επενδύονται σε μια ταινία και τα πόσα επιστρέφονται. Νομίζω θα ήταν ενδιαφέρουσα μια συζήτηση γύρω από το θέμα για να διασταυρώσουμε τις πληροφορίες που έχουμε, καθώς τα πράγματα είναι αρκετά θολά (τουλάχιστον για μένα).

 

στο spoiler που δεν μετεφερες

δινει hint οτι πρεπει να φερεις κερδη αλλιως σε στελνουν.

επισης στις ταινιες μπαινουν και επενδυτες και καταλαβαινουμε ολοι πως παει το ρισκο και οι αποδοσεις!

 

ΥΓ. δεν θελετε να μαθετε πως δουλευουν τα πραγματα στην κινα... :rolleyes:

Επισκέπτης
Δημοσ.

Ωραίο θέμα αν και γενικώς σιχαίνομαι τις συζητήσεις περί box office καθώς η εμμονή σε αυτό έχει καταστρέψει κατά πολύ τη ποιότητα του κινηματογράφου σήμερα στο Hollywood. Έχουμε φτάσει στο σημείο η επιτυχία μιας ταινίας να κρίνεται στο αν το πρώτο weekend βγάλει το 30%-40% του budget της.

 

Κοίτα, εξαρτάται από το τι εννοεί κανείς επιτυχία.

 

Η συζήτηση από τη δική μου πλευρά, έχει δύο στόχους:

 

1) Να γίνει σαφές ότι πολλές κακές ταινίες, που τις κρίνουμε ο πολύς κόσμος (όχι οι κριτικοί κινηματογράφου ή η "ελίτ κουλτούρα") ως κακές, εξακολουθούν να βγάζουν πολλά χρήματα και να έχουν εμπορική επιτυχία.

 

2) Να διαπιστώσω κι εγώ κατά πόσο παίζει ρόλο η ίδια η ταινία στην οποία εμπορική επιτυχία ή αποτυχία έχει αυτή.

 

στο spoiler που δεν μετεφερες

 

 

Μεταφέρθηκε, μεταφέρθηκε. Λίγο υπομονή. :-)

 

δινει hint οτι πρεπει να φερεις κερδη αλλιως σε στελνουν.

επισης στις ταινιες μπαινουν και επενδυτες και καταλαβαινουμε ολοι πως παει το ρισκο και οι αποδοσεις!

 

 

Λέει ότι το κέρδος πρέπει να είναι έστω και ελάχιστο. Εσύ μιλάς για 20%, που είναι πολύ.

 

Αυτό με τους επενδυτές δεν κατάλαβα τι σημαίνει. Τι σημασία έχει ποιος βάζει τα χρήματα, άμα είναι να τα πάρει πίσω;

 

ΥΓ. δεν θελετε να μαθετε πως δουλευουν τα πραγματα στην κινα... :rolleyes:

 

Θέλουμε, πως δε θέλουμε! :-) Καλό είναι να έχουμε και πηγές βέβαια.

Δημοσ.

Αυτό με την απόλυση του υπεύθυνου ισχύει; Αν ναι, έχει απαντήσει η ίδια η εταιρεία αν θεωρείται επιτυχία η εν λόγω ταινία ή όχι!

Δημοσ.

 

Λέει ότι το κέρδος πρέπει να είναι έστω και ελάχιστο. Εσύ μιλάς για 20%, που είναι πολύ.

 

Αυτό με τους επενδυτές δεν κατάλαβα τι σημαίνει. Τι σημασία έχει ποιος βάζει τα χρήματα, άμα είναι να τα πάρει πίσω;

Θέλουμε, πως δε θέλουμε! :-) Καλό είναι να έχουμε και πηγές βέβαια.

 

και ομως 20% ειναι ελαχιστο για αυτους [στας αμερικας]

 

ειναι πολυ απλο αυτο με τους επενδυτες. βαζουν λεφτα και θα πρεπει να τα παρουν πισω + τοκοι που αναλογουν στο μεγεθος κινδυνου which they are exposed

 

long story short for china

 

αναγκαζουν τους ηθοποιους να δουλευουν με πολυ λιγα χρηματα [οσο ποιο γνωστοι τοσο λιγοτερα] και επειδη τα cinema ειναι τεραστια και τα σπιτια τους μικρα.

Tο αποτελεσμα ειναι, να γεμιζουν συνεχεια με κοσμο [ειδικα αν ειναι καινουργια η ταινια με μεγαλα ονοματα που εχουν παιξει εστω και μια φορα overseas].

Αυτο μεταφραζεται ως παραπανω απο 80% τοκους για τους επενδυτες...!

Που στην περιπτωση της κινας ειναι η ιδια :-(

 

αν θελεις πηγες ψαξε τα καλοκαιρινα 2011 τευχη του The economist

:mrgreen:

Δημοσ.
Η συζήτηση από τη δική μου πλευρά, έχει δύο στόχους:

 

1) Να γίνει σαφές ότι πολλές κακές ταινίες, που τις κρίνουμε ο πολύς κόσμος (όχι οι κριτικοί κινηματογράφου ή η "ελίτ κουλτούρα") ως κακές, εξακολουθούν να βγάζουν πολλά χρήματα και να έχουν εμπορική επιτυχία.

 

2) Να διαπιστώσω κι εγώ κατά πόσο παίζει ρόλο η ίδια η ταινία στην οποία εμπορική επιτυχία ή αποτυχία έχει αυτή.

 

To 1 με το 2 είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο για την εμπορική επιτυχία μιας ταινίας είναι αρκετή. Ιεραρχικά τις τοποθετώ ως εξής:

1. Μαρκετιγκ & Προώθηση. Όσα περισσότερα λεφτά χώσεις σε συνδυασμό με το πόσο έξυπνο και πετυχημένο είναι το campaign σου, τόσο περισσότερο εξασφαλίζεις ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα (εμπορικά) για τη ταινία. Και ως γνωστόν η αρχή έιναι το ήμισυ του παντός.

2. Η διανομή. Δηλαδή σε πόσες αίθουσες θα ανοίξει η ταινία. Όσα λεφτά και να ρίξεις στο Marketing δεν έχει κανένα νόημα αν η ταινία ανοίξει σε 10 αίθουσες.

3. Η θεματολογία. Όσα λεφτά και να χώσεις στη προώθηση αν η θεματολογία δε τραβάει το θεατή δύσκολα θα τους βάλεις στη αίθουσα. Κοινώς όσα λεφτά και να δώσεις για να προωθήσεις μια ταινία με θέμα "την καθημερινότητα τριών γυναικών σε κάποιο άγνωστο χωριό της Μεσοποταμίας" αν το budget της είναι μεγάλο δύσκολα θα φέρεις πίσω τα λεφτά. Αντιθέτως έχεις σαφώς περισότερες πιθανότητες με ένα δημοφιλές θέμα (βλέπε super ήρωες).

4. Οι συντελεστές. Σε συνδυασμό με τη προώθηση, αν σε μια ταινία παίζουν 2-3 μεγάλα ονόματα και αν (σε δεύτερη μοίρα) ο σκηνοθέτης είναι συνώνυμο εμπορικών επιτυχιών (βλ. Spielbeg, Cameron κτλ) τότε έχουμε ένα ακόμα λιθαράκι προς την εμπορική επιτυχία.

5. Η ίδια η ταινία. Δηλαδή αν μιλάμε για μια ποιοτική ταινία ανεξαρτήτου θεματολογίας. Αν το σενάριο, η κινηματογράφιση, τα εφφέ, οι ερμηνείες κτλ είναι υψηλού επιπέδου. Δυστυχώς αυτό το τοποθετώ στο νο. 5 αν και κανονικά θα έπρεπε να είναι στο νο.1. Αυτός ο παράγοντας επηρεάζει τον αμέσως επόμενο που είναι

6. Οι κριτικές. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, και λόγω της εύκολης πρόσβασης που έχουμε σε εκατοντάδες από αυτές (βλ. internet)ένα μεγάλο ποσοστό δυνητικών θεατών θα ψάξει για κριτικές από site και κριτικούς που εμπιστεύεται και αναλόγως θα πράξει.

7. Το κοινό που απευθύνεται. Σε όσο μεγαλύτερο ηλικιακό φάσμα απευθύνεται μια ταινία, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει για περισσότερα κέρδη. Εξού και η μόδα με το PG-13. Απόλυτα λογικό μια ταινία που απευθύνεται σε νεαρό κοινό ηλικίας 15-35 να έχει καλύτερες προοπτικές από μια ταινία για 50ρηδες ας πούμε.

8. Word of Mouth. Έτσι λέμε στο χωριό μου τη καλή φήμη που αποκτά μια ταινία από στόμα σε στόμα (η από blog σε blog σήμερα). Αυτός είναι και ο σηματνικότερος παράγοντας για την διαχρονικότητα που θα αποκτήσει μια ταινία. Για παράδειγμα το Blade Runner όταν είχε βγει θεωρήθηκε εμπορική αποτυχία και δεν έπιασε καν to budget του (νομίζω). Σήμερα όμως και μετά από τόσα χρόνια, και λόγω και της καλής του φήμης το έργο θεωρείται κλασικό, έχει βγάλει τα λεφτά του στη πορεία του χρόνου και ετομάζεται και sequel.

 

Τώρα συγκεκριμένα στο δεύτερο ερώτημα σου, αν δεχτείς την ιεράρχιση που έκανα βλέπεις ότι το αν μια ταινία είναι καλή δε παίζει το σημαντικότερο ρόλο για την επιτυχία της. Σϊγουρα όμως δε μπρούμε να το αγνοήσουμε και τελείως.

Επίσης όλα αυτά είναι σχετικά και με το budget που θα πέσει. Θεωρητικά δηλαδή μια ταινία που θα βγάλει 10 εκ. εμπορικά θεωρείται μεγαλύτερη επιτυχία απο μία που έβγαλε 100 εκ αν το κόστος της πρώτης ήταν 1 εκ και της δεύτερης 200 εκ.

Πάντως σε γενικές γραμμές μπορούμε νομίζω να συμφωνήσουμε στους παραπάνω παράγοντες ακόμα και με διαφορετική αν θες σειρά. Με λίγα λόγια η εμπορική επιτυχία είναι σαν μια συνταγή φαγητού; πρέπει να προσέξεις εξίσου όλα τα υλικά που θα χρησιμοποιήσεις. Τώρα, στην ερώτηση αν σε 2 ή 3 από τους παραπάνω έχουμε fail αλλά στους άλλους τα πάμε καλά, πόσο αυτό επηρεάζει το σύνολο της επιτυχίας ή αποτυχίας νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να το απαντήσουμε.

Δημοσ.

Φανταστείτε τι θα γίνεται στην Ινδία.

 

ειναι νεα αγορα και τα πραγματα ειναι καπως σκοτεινα στα σημεια.

απο την αλλη δεν υπαρχει λογοκρισια οποτε δεν θα υπαρχουν χονδρα προβληματα.

 

επισης οι βιλες ειναι παμφθηνες... :mrgreen:

Δημοσ.

Εγώ έχω ακούσει ότι υπάρχει αυστηρότατη λογοκρισία στην Ινδία!

Εννοείς πολιτική λογοκρισία; Ναι, μεγάλο "τιμονιέρη" δεν είχαν και την σκαπούλαραν!

Δημοσ.

εγώ βλέπω ότι ww η συγκεκριμένη ταινία έχει βγάλει 272 εκ

 

δεν έχω διαβάσει το απόσπασμα που αναφέρεται στη συγκεκριμένη ταινία εκ μέρους της εταιρείας

αλλά όταν οι εταιρείες λένε αποτυχία εννοούν ότι μια ταινία δεν πέτυχε τους στόχους της

προφανώς μιλάμε για οικονομικούς στόχους, αλλά αυτοί διακρίνονται σε διαφορετικά κομμάτια και δεν είναι γενικά κι αόριστα όπως το εννοούμε εμείς 'αν έπιασε τα χρήματά της' πχ

και κάθε ταινία έχει διαφορετικούς στόχους, όπως και κάθε άλλο προϊόν

για να γίνει λίγο πιο κατανοητό

άλλους στόχους έχει το avatar και άλλους το the king's speech

στόχοι μπορεί να είναι να κοπούν τόσα εισητήρια στην πρεμιέρα ή άλλη περίοδο / στην αγορά (πχ ΗΠΑ) / σε άλλο μέσο κτλ

έτσι υπάρχουν ταινίες που έχουν ακόμη και καλύτερο εισόδημα από άλλες αλλά και καλύτερη απόδοση και παρ'όλα αυτά είναι αποτυχίες, γιατί πολύ απλά δεν έπιασαν τους στόχους τους που ήταν υψηλότεροι

ιδιαίτερα για διαφορετικό είδος ταινιών, αλλάζουν οι στόχοι αρκετά

υπάρχουν και ταινίες που όντως δεν βγάζουν καν τα χρήματά τους αλλά αυτό πολύ δύσκολα συμβαίνει σε μεγάλες παραγωγές, οι επενδυτές δεν είναι χαζοί άνθρωποι ξέρετε

συνήθως τα άρθρα που γράφονται για ταινίες κάνουν διαφήμιση στην ταινία ή σε μία άλλη και τπτ παραπάνω

τα νούμερα που αναφέρουν δεν έχουν περισσότερη αξία από το "έχει πέσει η κίνηση στα μαγαζιά 30%" που ακούμε από το '90 (και τώρα που συμβαίνει δεν τους πιστεύουμε βέβαια)

 

επίσης δεν υπάρχει κάποιος που να 'εγκρίνει' τα κονδύλια ακριβώς, δεν είναι κρατικές επενδύσεις που υπάρχουν τα κονδύλια και κάποιος βάζει την υπογραφή για να απελευθερωθούν - το αντίστροφο γίνεται, δλδ αναζητούνται επενδυτές

σίγουρα κάποια άτομα οργανώνουν το θέμα και παίρνουν αποφάσεις, αλλά η έννοια της έγκρισης προϋποθέτει ότι κάτι έχει γίνει ήδη και απλά κάποιος αναλαμβάνει τη διαδικασία, δεν είναι τόσο απλό

 

επίσης 20% κέρδος είναι πολύ, μην ψαρώνετε

άλλο να μιλάμε για κάποια μεμονωμένη ταινία πχ ότι για το dark knight οι επενδυτές προσδοκούν το τάδε νούμερο που μπορεί να είναι όσο ψηλό θες, κι άλλο να πούμε ότι γενικά οι επενδυτές ταινιών βγάζουν 20%

αν το κέρδος ήταν minimum 20% γενικά, τότε δεν θα υπήρχαν χρηματαγορές.. δεν χρειάζεται να το γράψει κάποιο περιοδικό αυτό για να το καταλάβουμε

καταρχήν δεν μιλάμε για ρευστό στο βαθμό που φαντάζεστε, αν έπρεπε να μαζέψουν πρώτα το ρευστό και μετά να αρχίσει η παραγωγή τότε οι προϋπολογισμοί θα ήταν 5πλάσιοι

αν και δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την πλευρά του θεατή γιατί είναι μεγάλο θέμα οργάνωσης και διοίκησης, υπάρχει υλικό στο internet, κυρίως blog από βετεράνους της βιομηχανίας, για να διαβάσετε με κάθε λεπτομέρεια πως παράγεται μια ταινία

Δημοσ.

 

 

επίσης 20% κέρδος είναι πολύ, μην ψαρώνετε

άλλο να μιλάμε για κάποια μεμονωμένη ταινία πχ ότι για το dark knight οι επενδυτές προσδοκούν το τάδε νούμερο που μπορεί να είναι όσο ψηλό θες, κι άλλο να πούμε ότι γενικά οι επενδυτές ταινιών βγάζουν 20%

αν το κέρδος ήταν minimum 20% γενικά, τότε δεν θα υπήρχαν χρηματαγορές.. δεν χρειάζεται να το γράψει κάποιο περιοδικό αυτό για να το καταλάβουμε

 

 

δηλαδη το ρισκο των ταινιων ειναι το ιδιο με των χρηματαγορων...? :rolleyes:

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...