Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αυτά να μην υπήρχαν και οι μαθητές στην Ελλάδα θα τα πηγαίναμε πολύ καλύτερα σε αυτόν τον τομέα...

Γιατί βρε;; Το παιδί λέει είναι 15 ετών, δηλαδή ούτε τρίγωνομετρικές εξισώσεις δεν ξέρει να λύνει, την έννοια της "μεταβλητής" δεν την έχει καν ξεκαθαρίσει. Δεν ξέρει τι είναι λογαριθμος. Ούτε καν τα βασικά από θεωρία αριθμών... Πως θα μάθει προγραμματισμό;; Ανακατεύοντας συμβολοσειρές;

 

 

Προσωπικά πιστεύω ότι τα πιο σημαντικά προσόντα ενός προγραμματιστή είναι η σωστή μοντελοποίηση του προβλήματος, η σχεδίαση αποδοτικής λύσης και τέλος το debugging. Τα δύο πρώτα απαιτούν καλά μαθηματικά (ειδικά το 2ο) και εμπειρία. Το τρίτο απλώς θέλει καθαρό μυαλό, καλή γνώση της συγκεκριμένης γλώσσας που προγραμματίζεις και τέλος πολύ πολύ επιμονή και υπομονή!!

 

Οπότε ο φίλος μας εφόσον δεν μπορεί να "καλλιεργήσει" τα δύο πρώτα, η ταπεινή μου άποψη λέει, ας πάρει μια γεύση απ το debugging και αν δει ότι τα καταφέρνει ας συνεχίσει... ;-)

 

Πχ μπορεί να βάλει ως στόχο να κάνει ένα site χωρίς να χρησιμοποιήσει εργαλεία για "έτοιμο" κώδικα, αλλά να τα φτιάξει όλα μόνος του ;)

Δημοσ.

Γιατί βρε;; Το παιδί λέει είναι 15 ετών, δηλαδή ούτε τρίγωνομετρικές εξισώσεις δεν ξέρει να λύνει, την έννοια της "μεταβλητής" δεν την έχει καν ξεκαθαρίσει. Δεν ξέρει τι είναι λογαριθμος. Ούτε καν τα βασικά από θεωρία αριθμών... Πως θα μάθει προγραμματισμό;; Ανακατεύοντας συμβολοσειρές;

 

 

Προσωπικά πιστεύω ότι τα πιο σημαντικά προσόντα ενός προγραμματιστή είναι η σωστή μοντελοποίηση του προβλήματος, η σχεδίαση αποδοτικής λύσης και τέλος το debugging. Τα δύο πρώτα απαιτούν καλά μαθηματικά (ειδικά το 2ο) και εμπειρία. Το τρίτο απλώς θέλει καθαρό μυαλό, καλή γνώση της συγκεκριμένης γλώσσας που προγραμματίζεις και τέλος πολύ πολύ επιμονή και υπομονή!!

 

Οπότε ο φίλος μας εφόσον δεν μπορεί να "καλλιεργήσει" τα δύο πρώτα, η ταπεινή μου άποψη λέει, ας πάρει μια γεύση απ το debugging και αν δει ότι τα καταφέρνει ας συνεχίσει... ;-)

 

Πχ μπορεί να βάλει ως στόχο να κάνει ένα site χωρίς να χρησιμοποιήσει εργαλεία για "έτοιμο" κώδικα, αλλά να τα φτιάξει όλα μόνος του ;)

Πρώτον να πω ότι εγώ είμαι 16. Δεύτερον, ΌΛΑ αυτά ανήκουν στην πιο "θεωρητική" φύση της πληροφορικής. Σύμφωνοι, σε πολλά προβλήματα θα συναντήσεις μαθηματικά, αλλά στοιχειώδη. Π.χ. σε βιβλία πληροφορικής που έχω διαβάσει, τα πιο προχωρημένα που έχω δει και τα οποία φυσικά είναι χρήσιμα σε αυτό που θέλω να κάνω, είναι το άθροισμα Σ και 2-3 συναρτησούλες (κυρίως για τις έννοιες της πολυπλοκότητας). Μεταβλητή μπορεί να καταλάβει τι είναι, δεν είναι αυτιστικός. Αναδρομή μπορεί να καταλάβει πάνω-κάτω,. Πίνακες, απλές δομές δεδομένων, σιγά τα μαθηματικά που θέλουν, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Και όλα αυτά τα λέω φυσικά επειδή κι εγώ στην ηλικία του τα πάλευα όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω. Ο προγραμματισμός είναι λογικές σκέψεις, δεν είναι μαθηματικά. ΟΚ, ξαναλέω, θέλει και μαθηματικά, αλλά δεν είναι σκέτα μαθηματικά. Αν ΌΛΟΙ οι καθηγητές πληροφορικής στην Ελλάδα ήξεραν ότι ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο για τους ίδιους και ότι δεν είναι αυτοί μόνο τα ξεφτέρια που τα κατάφεραν και τα έμαθαν, θα κάναμε πιο σοβαρό προγραμματισμό στα σχολεία. Αλλά ξέχασα, εδώ στην Ελλάδα, στα σχολεία, πληροφορική διδάσκουν ΤΕΙτζήδες ή μαθηματικοί...

 

Φίλε μου μην ακούς κανένα, πάρε ένα βιβλίο για C, C++, Pascal, ό,τι γλώσσα θες, και ξεκίνα. Αυτιστικός δεν είσαι, διάβασμα μόνο να ξέρεις πως χρειάζεται.

 

ΥΣ. Όλα αυτά που λέω, είναι πιο πολύ για μαθητές που θέλουν να λύνουν αλγοριθμικά προβλήματα. Δεν είναι για wannabe software developers, εκεί η πιο παπαγαλία πεθαίνει...

Δημοσ.

Είμαι και εγώ 15χρονων και γέρνω επίσης σε αυτόν το τομέα μόνο που κέρω και λιγο web dev. Βρήκα πολύ ρνδιαφέρον αυτό το thread και από την μεριά μου θέλω να σας ρωτήσω ποιο είναι το επίπεδο των σχολών (cs κλπ). Επίσης με τον όρο code monkey τι εννοείτε;

Δημοσ.

Πρώτον να πω ότι εγώ είμαι 16. Δεύτερον, ΌΛΑ αυτά ανήκουν στην πιο "θεωρητική" φύση της πληροφορικής. Σύμφωνοι, σε πολλά προβλήματα θα συναντήσεις μαθηματικά, αλλά στοιχειώδη. Π.χ. σε βιβλία πληροφορικής που έχω διαβάσει, τα πιο προχωρημένα που έχω δει και τα οποία φυσικά είναι χρήσιμα σε αυτό που θέλω να κάνω, είναι το άθροισμα Σ και 2-3 συναρτησούλες (κυρίως για τις έννοιες της πολυπλοκότητας). Μεταβλητή μπορεί να καταλάβει τι είναι, δεν είναι αυτιστικός. Αναδρομή μπορεί να καταλάβει πάνω-κάτω,. Πίνακες, απλές δομές δεδομένων, σιγά τα μαθηματικά που θέλουν, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Και όλα αυτά τα λέω φυσικά επειδή κι εγώ στην ηλικία του τα πάλευα όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω. Ο προγραμματισμός είναι λογικές σκέψεις, δεν είναι μαθηματικά. ΟΚ, ξαναλέω, θέλει και μαθηματικά, αλλά δεν είναι σκέτα μαθηματικά. Αν ΌΛΟΙ οι καθηγητές πληροφορικής στην Ελλάδα ήξεραν ότι ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο για τους ίδιους και ότι δεν είναι αυτοί μόνο τα ξεφτέρια που τα κατάφεραν και τα έμαθαν, θα κάναμε πιο σοβαρό προγραμματισμό στα σχολεία. Αλλά ξέχασα, εδώ στην Ελλάδα, στα σχολεία, πληροφορική διδάσκουν ΤΕΙτζήδες ή μαθηματικοί...

 

Φίλε μου μην ακούς κανένα, πάρε ένα βιβλίο για C, C++, Pascal, ό,τι γλώσσα θες, και ξεκίνα. Αυτιστικός δεν είσαι, διάβασμα μόνο να ξέρεις πως χρειάζεται.

 

ΥΣ. Όλα αυτά που λέω, είναι πιο πολύ για μαθητές που θέλουν να λύνουν αλγοριθμικά προβλήματα. Δεν είναι για wannabe software developers, εκεί η πιο παπαγαλία πεθαίνει...

 

Πολυ γλωσσάς για 16χρονος ρε παιδί μου εισαι εσυ ! :D

hahaha πλακα κανω.

Σε γενικες γραμμες καλά τα λες. Αλλα μην μπεις με αυτο το στυλάκι

στο πανεπιστημιο... γιατι θα αργησεις να βγεις. Χρειαζεται και η πιστοποιηση

και ειναι κάπως αντιφατικό να ζητάς πιστοποίηση απο άτομα που δεν έχεις σε υπόληψη.

ΟΛΑ χρειαζονται.

 

Αυτα . Τωρα οσο για τον φιλο μας ας ξεκινησει με οτι τον βολεύει. Αργα και σταθερά.

Δημοσ.

Πρώτον να πω ότι εγώ είμαι 16. Δεύτερον, ΌΛΑ αυτά ανήκουν στην πιο "θεωρητική" φύση της πληροφορικής. Σύμφωνοι, σε πολλά προβλήματα θα συναντήσεις μαθηματικά, αλλά στοιχειώδη. Π.χ. σε βιβλία πληροφορικής που έχω διαβάσει, τα πιο προχωρημένα που έχω δει και τα οποία φυσικά είναι χρήσιμα σε αυτό που θέλω να κάνω, είναι το άθροισμα Σ και 2-3 συναρτησούλες (κυρίως για τις έννοιες της πολυπλοκότητας). Μεταβλητή μπορεί να καταλάβει τι είναι, δεν είναι αυτιστικός. Αναδρομή μπορεί να καταλάβει πάνω-κάτω,. Πίνακες, απλές δομές δεδομένων, σιγά τα μαθηματικά που θέλουν, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Και όλα αυτά τα λέω φυσικά επειδή κι εγώ στην ηλικία του τα πάλευα όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω. Ο προγραμματισμός είναι λογικές σκέψεις, δεν είναι μαθηματικά. ΟΚ, ξαναλέω, θέλει και μαθηματικά, αλλά δεν είναι σκέτα μαθηματικά. Αν ΌΛΟΙ οι καθηγητές πληροφορικής στην Ελλάδα ήξεραν ότι ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο για τους ίδιους και ότι δεν είναι αυτοί μόνο τα ξεφτέρια που τα κατάφεραν και τα έμαθαν, θα κάναμε πιο σοβαρό προγραμματισμό στα σχολεία. Αλλά ξέχασα, εδώ στην Ελλάδα, στα σχολεία, πληροφορική διδάσκουν ΤΕΙτζήδες ή μαθηματικοί...

 

Φίλε μου μην ακούς κανένα, πάρε ένα βιβλίο για C, C++, Pascal, ό,τι γλώσσα θες, και ξεκίνα. Αυτιστικός δεν είσαι, διάβασμα μόνο να ξέρεις πως χρειάζεται.

 

ΥΣ. Όλα αυτά που λέω, είναι πιο πολύ για μαθητές που θέλουν να λύνουν αλγοριθμικά προβλήματα. Δεν είναι για wannabe software developers, εκεί η πιο παπαγαλία πεθαίνει...

 

Πρώτον θα πω οτι είσαι 16 χρονών όπως λες. Αυτό σημαίνει οτι εμείς που λέμε ότι λέμε ξέρουμε κάτι παραπάνω μιας και είμαστε επαγγελματίες του χώρου, φοιτητές, μεταπτυχιακοί κτλ. Αν πιστεύεις οτι διαβάζοντας εσύ ένα βιβλίο και γράφοντας ένα προγραμματάκι που υπολογίζει ένα fibonacci έγινες προγραμματιστής μεγάλος και τρανός, τότε είσαι μακρυά νυχτωμένος...

 

Δεν είπε κανείς οτι χρειάζεται τρελά μαθηματικά για να ξεκινήσει. Το θέμα είναι όμως να καταλαβαίνεις τι κάνεις, όχι να γράφεις κάτι και να λες, οκ το έγραψα και δουλεύει! Γιούπι!!! Εϊμαι γαμάτος!!! Πρέπει να μπορείς να κατανοήσεις και τι γίνεται και λίγο από πίσω. Ένα τεράστιο και απίστευτα σημαντικό κομμάτι του προγραμματισμού είναι η βελτιστοποίηση. Εκεί ΘΕΛΕΙΣ μαθηματικά και πολύ καλή κατανόηση του πως λειτουργεί ο υπολογιστής σου (πως πχ δουλεύει η cache).

 

Τέλος δεν καταλαβαίνω αυτή την υποβάθμιση των όπως αναφέρεις εσύ "ΤΕΙτζίδων". Έχω τελειώσει από το ΑΤΕΙ πληροφορικής στην Θεσσαλονική, με καλό βαθμό, κάνω το μεταπτυχιακό μου και σε αυτό που κάνω είμαι καλός (οι μέχρι στιγμής εργοδότες μου και πελάτες είναι πολύ ικανοποιημένοι). Έχω πιάσει τον εαυτό μου να μιλάω με άτομα από πανεπιστήμιο και να μην ξέρουν τα μισά από όσα εγώ. Ο κλάδος της πληροφορικής φίλε μου περιλαμβάνει κατά πολύ μεγάλο κομμάτι του να ψάχνεσαι μόνος σου. Μια σχολή θα σου δώσει απλά κάποιες βασικές γνώσεις και θα σου μάθει κάποια βασικά πράγματα. Από εκεί και πέρα είσαι μόνος σου να εξελιχθείς και να μάθεις. Αλλιώς δεν κάνεις για τίποτα και πουθενά.

Δημοσ.

Δεν έχουμε να διαφωνήσουμε σε κάτι.

 

Όταν αναφέρθηκα σε καθηγητές, εννοούσα της δευτεροβάθμιας και όχι της τριτοβάθμιας (έχω γνωρίσει αρκετούς γι' αυτό έχω άποψη). Οι της δευτεροβάθμιας μας ενδιαφέρουν κιόλας στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπου καταργείται η πληροφορική από τα σχολεία και δεν αντιδρούν.

 

Από την άλλη, φυσικά και στα ΤΕΙ θα βρεις καλύτερους από ότι στα ΑΕΙ, πολλές φορές. Αλλά όμως, όταν λέω ''ΤΕΙτζήδες'', εννοώ αυτούς που πέρασαν σε κανένα ΤΕΙ κωλοπετινίτας και πήραν πτυχίο με 5... Μην θιχτεί κανένας απόφοιτος ΤΕΙ χωρίς λόγο.

Δημοσ.

Από προσωπική εμπειρία, μέχρι να βγάλεις τη σχολή (AEI που γνωρίζω τι γίνεται) θα φας με το κουτάλι τα μαθηματικά. Μετά από κει, αναλόγως του τομέα που θ ακολουθήσεις, παίζει και να σου αρκούν στοιχειώδη πράγματα. Απ τον κύκλο μου ξέρω αρκετό κόσμο που ασχολείται καθαρά και αποκλειστικά με προγραμματισμό, άλλοι σε μικρές, άλλοι σε μεγάλες, άλλοι σε πολυεθνικές εταιρίες. Στην πλειοψηφία τους αρκούν σχεδόν μαθηματικά λυκείου. Οι μόνοι που ξέρω ότι χρησιμοποιούν ανώτερα μαθηματικά είναι άτομα που ασχολούνται με ακαδημαϊκό έργο, διδακτορικά, postdoc. Η μαθηματική λογική απ την άλλη, είναι απαραίτητη σε όλους.

Δημοσ.

Δεν έχουμε να διαφωνήσουμε σε κάτι.

 

Όταν αναφέρθηκα σε καθηγητές, εννοούσα της δευτεροβάθμιας και όχι της τριτοβάθμιας (έχω γνωρίσει αρκετούς γι' αυτό έχω άποψη). Οι της δευτεροβάθμιας μας ενδιαφέρουν κιόλας στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπου καταργείται η πληροφορική από τα σχολεία και δεν αντιδρούν.

 

Από την άλλη, φυσικά και στα ΤΕΙ θα βρεις καλύτερους από ότι στα ΑΕΙ, πολλές φορές. Αλλά όμως, όταν λέω ''ΤΕΙτζήδες'', εννοώ αυτούς που πέρασαν σε κανένα ΤΕΙ κωλοπετινίτας και πήραν πτυχίο με 5... Μην θιχτεί κανένας απόφοιτος ΤΕΙ χωρίς λόγο.

 

Θα το καταλάβεις αργότερα αυτό. Συνήθως οι καθηγητές λόγω επαγγέλματος (και ειδικά στην δευτεροβάθμια) δεν έχουν και τόσες επαφές με τον κλάδο τους. Ασχολούνται με τα πέντε πράγματα που διδάσκουν και τέλος. Εννοείται πως αυτό δεν ισχύει για όλους. Πέραν αυτού άτομα που δεν αξίζουν υπάρχουν πάντα και παντού. Ακόμα και σε μεταπτυχιακά και σε διδακτορικά που μπαίνουν επειδή έχουν ένα μέσον και βγαίνουν πάλι επειδή έχουν ένα μέσο. Έχω παραδείγματα που μπορώ να φέρω κιόλας (εννοείται πως δεν θα το κάνω για ευνόητους λόγους όμως). Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως Ελλάδα. Έξω είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα απ' ότι βλέπω.

Δημοσ.

Θα το καταλάβεις αργότερα αυτό. Συνήθως οι καθηγητές λόγω επαγγέλματος (και ειδικά στην δευτεροβάθμια) δεν έχουν και τόσες επαφές με τον κλάδο τους. Ασχολούνται με τα πέντε πράγματα που διδάσκουν και τέλος. Εννοείται πως αυτό δεν ισχύει για όλους. Πέραν αυτού άτομα που δεν αξίζουν υπάρχουν πάντα και παντού. Ακόμα και σε μεταπτυχιακά και σε διδακτορικά που μπαίνουν επειδή έχουν ένα μέσον και βγαίνουν πάλι επειδή έχουν ένα μέσο. Έχω παραδείγματα που μπορώ να φέρω κιόλας (εννοείται πως δεν θα το κάνω για ευνόητους λόγους όμως). Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως Ελλάδα. Έξω είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα απ' ότι βλέπω.

Πες το ψέματα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...