Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τα τελευταια χρονια αυτο που εχω διαπιστωσει ειναι πως χαρακτηριζουμε καλο το μετριο. Εχει πεσει ο πηχυς δυστυχως.

  • Απαντ. 85
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πάντως καλώς ή κακώς στην Ελλάδα έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε το ταλέντο των ηθοποιών μέσα από δραματικούς ρόλους δεν πά' να έχουν παίξει παπάδες σε κωμωδίες και αισθηματικά. Και σε προσωπικό επίπεδο έχω εκτιμήσει πολλούς ηθοποιούς μέσα από τις σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου π.χ. Κόκκινος Κύκλος, 10η Εντολή, που μέχρι τότε τους είχα για μέτριους.

Γενικώς η τηλεόραση στη χώρα μας προωθεί πολύ περισσότερο την κωμωδία (κακή τις περισσότερες φορές κατά τη γνώμη μου) και σπανιότερα το δράμα. Γι' αυτό και οι περισσότεροι ηθοποιοί καταφεύγουν στο θέατρο όπου επιλέγουν συνήθως εντελώς διαφορετικούς ρόλους απ' ό,τι έχουν κάνει στην tv.

 

Sent from my iPhone using Insomnia

 

Είναι δυσκολότερο να κάνεις κωμωδία, παρά δράμα. Ένας ηθοποιός, που έχει κάνει πολλές κωμωδίες, θα του είναι πιο εύκολο να αποδώσει έναν αξιόλογο δραματικό ρόλο (παραδείγματα υπάρχουν ουκ ολίγα), παρά ένας που έχει κάνει δραματικές, να αποδώσει έναν κωμικό ρόλο. Η κωμωδία, έχει περισσότερες απαιτήσεις, ως είδος.

Το παράπονό μου, είναι ότι όποιος "έχει το πακέτο", γίνεται τραγουδιστής ή ηθοποιός, που ασχέτως ταλέντου, υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να καθιερωθεί. Το τελευταίο, δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό του εν Ελλάδι σταρ σύστεμ.

 

Όσον αφορά στην ερώτηση του θέματος, θα απαντούσα πως ΝΑΙ υπάρχουν. Και μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει στα θέατρα, τα οποία αναδεικνύουν το ταλέντο, και όχι φυσικά στην τηλεόραση.

Δημοσ.

Είναι δυσκολότερο να κάνεις κωμωδία, παρά δράμα.

Εγώ πιστεύω πως και τα δύο έχουν υψηλές απαιτήσεις για να βγει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Ένας κακός ηθοποιός μπορεί να βγάλει ψυχρότητα στο δράμα ή ακόμα και γέλιο, όπως και στην κωμωδία να φαίνεται εντελώς επιτηδευμένη η ατάκα του. Οι καλύτεροι ηθοποιοί είναι αυτή που σε ξεγελούν και νομίζεις πως αυτό που υποδύονται είναι ο πραγματικός τους εαυτός (απόλυτη φυσικότητα), είτε πρόκειται για κωμικό είτε για δραματικό ρόλο.

 

Τώρα απ' την άλλη, άμα βλέπεις το Φραγκολιά π.χ. να «παίζει» ξέρεις πως αυτός είναι ο πραγματικός του εαυτός, δηλαδή... ατάλαντος!

Δημοσ.

Εγώ πιστεύω πως και τα δύο έχουν υψηλές απαιτήσεις για να βγει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Ένας κακός ηθοποιός μπορεί να βγάλει ψυχρότητα στο δράμα ή ακόμα και γέλιο, όπως και στην κωμωδία να φαίνεται εντελώς επιτηδευμένη η ατάκα του. Οι καλύτεροι ηθοποιοί είναι αυτή που σε ξεγελούν και νομίζεις πως αυτό που υποδύονται είναι ο πραγματικός τους εαυτός (απόλυτη φυσικότητα), είτε πρόκειται για κωμικό είτε για δραματικό ρόλο.

 

Τώρα απ' την άλλη, άμα βλέπεις το Φραγκολιά π.χ. να «παίζει» ξέρεις πως αυτός είναι ο πραγματικός του εαυτός, δηλαδή... ατάλαντος!

 

Εννοείται πως και τα δυο είδη, έχουν υψηλές απαιτήσεις, αλλά συγκρινόμενα, η κωμωδία, βρίσκεται ένα σκαλί πιο πάνω. Το να προκαλέσεις, ως ηθοποιός, την συγκίνηση του θεατή, είναι πιο εύκολο, από το να τον κάνεις να γελάσει.

Για την υποκριτική ικανότητα, συμφωνώ.

Δημοσ.

Πάντως το να κάνεις κάποιον να γελάσει είναι πολύ πιο δύσκολο από το να τον κάνεις να στεναχωρεθεί ή να λάβει ένα μνμ κτλ κτλ...

 

Γιαυτο και μου αρέσουν οι παλαιότεροι ηθοποιοί. Γιατι ακόμα και τωρα σε κάνουν και γελάς.

Δημοσ.

κάποιοι παλιοί ηθοποιοί είχαν παίξει κι άλλα πράγματα (κυρίως όσοι είχαν σπουδάσει έξω), απλά δεν τα έχουμε δει

στις ελληνικές ταινίες / κωμωδίες έπαιζαν τον ίδιο χαραχτήρα γιατί αυτό είχε δοκιμαστεί / πούλαγε

από την άλλη συνήθως αυτόν τον κωμικό χαραχτήρα τους που ξέρουμε, τον είχαν φτιάξει ομολογουμένως σχετικά καλά

μην ξεχνάμε βέβαια ότι παραγωγή στην ελλάδα δεν υπήρχε ούτε την περασμένη δεκαετία, πόσο μάλλον τότε

οπότε να δοκιμαστούν κι άλλα πράγματα και να γίνει ολοκληρωμένη δουλειά δεν έπαιζε μην το ψάχνετε

 

τώρα για τους μεταγενέστερους ηθοποιούς ε προφανώς για να παίξουν πρώτα θα πρέπει κάπου να μάθουν ρε παιδιά

σίγουρα έμαθαν τα βασικά για τις κάμερες που δεν ήξεραν και τόσο οι παλιότεροι αλλά από ερμηνεία τπτ

δεν είναι αναμενόμενο όμως? αφού όταν στο εξωτερικό τους πιάνουν και τους βάζουν να εξασκηθούν σε 100 διαφορετικά επιφωνήματα έκπληξης σημειωμένα και κατηγοριοποιημένα για να τα θυμούνται, εδώ τους λέγανε θέλει ψυχή, θέλει νόημα, θέλει ταλέντο και θέλει συναίσθημα.. πουθενά τεχνική

ότι επιπέδου είναι και οι υπόλοιπες σχολές στην ελλάδα, που ξεκινούν από τα ιστορικά στοιχεία και δεν τελειώνουν ποτέ τελικά, έτσι ήταν και σε αυτό το τομέα, καμμία κατάρτιση, όλο αρλούμπες

επιπλέον ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης των ηθοποιών είναι η συνεργασία με τους σκηνοθέτες

ε ομοίως κι εκεί, ποιοι σκηνοθέτες παίζουν στην ελλάδα, αυτοί των καναλιών και λοιπών εταιρειών και κάποιοι ελάχιστοι των ταινιών

και οι δύο κατηγορίες ήταν διαδικαστικοί σκηνοθέτες κυρίως, δλδ κάτι παραπάνω από camera men

 

οι πολύ νέοι ηθοποιοί έχουν καλύτερη πληροφόρηση όμως και πιστεύω πως είναι πολύ καλύτερα καταρτισμένοι από όλους τους προηγούμενους, κι έχουν δικαίωμα να ονειρεύονται ότι θα κάνουν κάτι δικό τους, κάτι καλύτερο

τώρα αν θα δούμε τπτ δεν το ξέρω

 

οπότε για τους παλιούς συμφωνώ εν μέρει ότι μπορείς να τους αποκαλέσεις character actors αλλά για τους μεταγενέστερους νομίζω πως είναι πολύ άστοχος ο χαραχτηρισμός γιατί είναι υπηρεσιακοί ηθοποιοί και τπτ άλλο

Δημοσ.

Σοβαρή ηθοποιό, θεωρώ την Ελένη Ράντου. Την έχω δει να αλλάζει ρόλους και να μην φοβάται να εκτεθεί. Για να μην πω ότι είναι η μονη Ελληνίδα που έχω δει, τώρα τουλάχιστον δε μου έρχεται κανείς στο μυαλό. Οι πιο πολλοί πατάνε σε μια πεπατημένη και όπως είπε ο τσ, οι πιο πολλοί "Παιζουν τον ιδιο ρολο/χαρακτηρα σε ολες τις σχεδον τις δουλειες τους."

Δημοσ.

Θεωρώ ότι υπάρχουν οι Ελληνες ηθοποιοι του θεάτρου που παίζουν πράγματα, δυσκολους ρόλους, διαφορετικους από αυτους που τους έχουμε συνηθίσει όπου εκει αναδεικνύουν το ταλέντο τους αλλά η αξία τους δεν μπορεί να γίνει ευρέως γνωστη και μετά ειναι οι ιδιοι ηθοποιοι που βλέπουμε στις τηλεοράσεις σε ευπεπτες σειρές και γελοίες ταινίες όπου εγώ τουλάχιστον θεωρώ ότι το κάνουν για βιοποριστικούς λόγους. Δεν ειναι τυχαίο ότι στο ψυχη βαθεια που ηταν από τις ελάχιστες καλες ελληνικες ταινίες δεν παίζει ότι ένας "διάσημος" ηθοποιος, παρόλα αυτά η ταινία ειναι φοβερή και από πλευράς ηθοποιίας, αντιθετα έρχεται το λουφα και παραλλαγη νο.18 που παιζουν όλοι οι γνωστοι ηθοποιοι και η ταινία ειναι μουφα, γιατι προκειται για αρπαχτη και έχει στόχο το γέλιο μέσω χιλιοφορεμένων ατακων και ιδιωμάτων της Ελληνικης γλώσσας...

Επομένως θεωρώ ότι ηθοποιους έχουμε, σοβαρές παραγωγες και σενάρια δεν εχουμε γιατι ο κινηματογράφος και η τηλεόραση ειναι συνεχιστές των βιντεοταινιών των 80s και καλές παραγωγές που ξεφευγουν από το τρίπτυχο ευκολο γέλοιο με βρισίδια, παπακαλιάτικες ίντριγκες και οικογενειακές κωμικές σειρές σπανίζουν.

 

* Παιζει ρόλο και στο θεατη στον οποιον απευθυνονται οι σειρές στην τηλεόραση, η γιαγια μου ας πουμε αν κάτσει να δει σειρά με το Μπεζο περιμένει να δει πολύ συγκεκριμένα πράγματα, οτιδήποτε άλλο την ξενίζει, οπότε ο Μπεζος και ολοι οι Ελληνες ηθοποιοι μπαινουν σε ενα συγκεκριμένο ρεπερτόριο ρόλων που τους έχει καθιερώσει στη συνείδηση του κόσμου, πράγμα το οποίο δεν μπορουν να αλλάξουν γιατι η τηλεόραση έρχεται στα σπίτια μας και ο τηλεθεατής δέκτης αν δει κάτι που δεν του αρέσει αλλάζει κανάλι. Αντιθετα στο θέατρο ο κάθε ηθοποιός μπορεί να επιλέξει ρόλους και να τσαλακώσει την εικόνα του γνωρίζοντας πως όσοι πανε να δουν μια παράσταση ειναι συνειδητοποιημένοι (το πέτυχα με την 1η :P) θεατές και κάποιος που κάθισε στον καναπε του μετα από μια κουραστική μερα και ανοιξε την τηλεόραση.

Δημοσ.

Αν μιλαμε αποκλειστικα για το συφερτο που εχει μονοπωλιο το ελληνικο σινεμα και την τηλεοαρση εδω και 20 χρονια,η απαντηση ειναι καθαρα ΟΧΙ.

Επισης θεωρω μεγαλη ανοησια που στην ελλαδα η λεξη κωμικος ταυτιζεται με την λεξη ηθοποιος.Τελειως διαφορετικες εννοιες,τελειως διαφορετικες τεχνες.

Γιαυτο και γελαγα οταν ο θανατος του Τσιβιλικα ειχε χαρακτηριστει απο τα ΜΜΕ αλλα και την μαζα,ως απωλεια ενος "μεγαλου ηθοποιου."

Αλλα θα μου πεις εδω εξυμνουν τον σαχλο Λαζοπουλο ως grand stand-up comedian που εφερε (!!) το stand-up comedy στην ελλαδα, μεσα απο το Αλ Τσαντιρι Νιουζ.

Mετα απο τετοια ισοπεδωση,τιποτα δεν μενει που να σε εκπλησει.

 

Σοβαρή ηθοποιό, θεωρώ την Ελένη Ράντου. Την έχω δει να αλλάζει ρόλους και να μην φοβάται να εκτεθεί.

 

Που ακριβως;

Δημοσ.
Επισης θεωρω μεγαλη ανοησια που στην ελλαδα η λεξη κωμικος ταυτιζεται με την λεξη ηθοποιος.Τελειως διαφορετικες εννοιες,τελειως διαφορετικες τεχνες.

Γιαυτο και γελαγα οταν ο θανατος του Τσιβιλικα ειχε χαρακτηριστει απο τα ΜΜΕ αλλα και την μαζα,ως απωλεια ενος "μεγαλου ηθοποιου."

 

Όταν λες κωμικός εννοείς σε στυλ stand up comedian? Ή ένας κωμικός γενικότερα. Π.χ ο Peter Sellers που ήταν κωμικός δεν ήταν και ηθοποιός?

Δημοσ.
Επισης θεωρω μεγαλη ανοησια που στην ελλαδα η λεξη κωμικος ταυτιζεται με την λεξη ηθοποιος.Τελειως διαφορετικες εννοιες,τελειως διαφορετικες τεχνες.

Γιατι το λες αυτό?

Ηθοποιός είναι αυτός που μπορεί να υποδυθεί έναν χαρακτήρα.

Επιτυχημένος είναι αυτός που υποδύεται καλά.

Αν ο χαρακτήρας που θα κάνει ο ηθοποιός ειναι χιουμοριστικός και φανεί πως ο ηθοποιός ανταποκρίνεται με απόλυτη επιτυχία σε αυτόν τον ρόλο, κάνει δηλαδή το κοινό να γελάει, δεν θεωρείτε άμεσα και κωμικός ηθοποιός?

 

Το ότι υπάρχουν διαφόρων ειδών κωμωδίες το αντιλαμβάνομαι, εξου και ο λόγος πως δεν ειναι ανάγκη να ειναι κάποιος ηθοποιός για να είναι κωμικός.

Όμως οι 2 λέξεις συνδέονται άμεσα η μία με την άλλη

Δημοσ.

Όταν λες κωμικός εννοείς σε στυλ stand up comedian? Ή ένας κωμικός γενικότερα. Π.χ ο Peter Sellers που ήταν κωμικός δεν ήταν και ηθοποιός?

 

 

Γενικοτερα.

 

Ο Sellers αυτο ακριβως το προβλημα ειχε.Ειχε τυποποιηθει ως κωμικος,οχι ως ηθοποιος.

Γιαυτο και προσπαθουσε τοσο σκληρα να αποδειξει στους κριτικους οτι ηταν κατι παραπανω απο ενας αδεξιος,ηλιθιος ντετεκτιβ.

Εξου και το Chance που ηταν η καλυτερη του ευκαιρια, πριν φυγει,να παρει το οσκαρ αλλα φυσικα η Ακαδημια τον αγνοησε ακριβως γιατι δεν μπορουσε να τον δεχτει κατι παραπανω απο κωμικο.

 

Και δεν ειναι μονο ο Sellers που ηθελε να αποταξει απο πανω του αυτο το στιγμα: Bill Murrey,Jim Currey,Robin Williams ακομη και ο δικος μας Ρωμας εδω (στην τελευταια του συνεντευξη στην Μενεγακη πριν κανα διμηνο,μιλαγε ακριβως γιαυτο το θεμα)

οι οποιοι ξεκινησαν ως κωμικοι,ηθελαν να δειξουν οτι το ταλεντο τους δεν περιοριζεται μονο στην κωμωδια αλλα μπορουν να παιξουν ισαξια και δραματικους ρολους ωστε να αναγνωριστουν και ως ηθοποιοι.

 

Ειδικα ο Bill Murrey εχει παθει ψυχωση με αυτο.

 

Γιατι το λες αυτό?

Ηθοποιός είναι αυτός που μπορεί να υποδυθεί έναν χαρακτήρα.

Επιτυχημένος είναι αυτός που υποδύεται καλά.

Αν ο χαρακτήρας που θα κάνει ο ηθοποιός ειναι χιουμοριστικός και φανεί πως ο ηθοποιός ανταποκρίνεται με απόλυτη επιτυχία σε αυτόν τον ρόλο, κάνει δηλαδή το κοινό να γελάει, δεν θεωρείτε άμεσα και κωμικός ηθοποιός?

Το ότι υπάρχουν διαφόρων ειδών κωμωδίες το αντιλαμβάνομαι, εξου και ο λόγος πως δεν ειναι ανάγκη να ειναι κάποιος ηθοποιός για να είναι κωμικός.

 

Επομενως ο καραγκιοζης ο Σεφερλης ειναι ηθοποιος.Και μεγαλος μαλιστα,αφου ειναι τοσο πετυχημενος.

 

Όμως οι 2 λέξεις συνδέονται άμεσα η μία με την άλλη

 

Συνδεονται.Δεν ταυτιζονται ομως.

Δημοσ.

Πρώτη φορά το ακούω αυτό πάντως.

 

''Η λέξη είναι σύνθετη από το ρήμα ποιώ και το ουσιαστικό ήθος που στην Αρχαία Γλώσσα σήμαινε χαρακτήρας. Ηθοποιός σημαίνει αυτός που φτιάχνει - υποδύεται- κάποιον χαρακτήρα.''

 

Συνεπώς και ο κωμικός είναι ηθοποιός. Το σωστό είναι να πούμε π.χ ότι ο Bill Murray προσάθησε να διώξει το στίγμα του κωμικού ηθοποιού. Όχι του κωμικού σκέτο.

Δημοσ.
Επομενως ο καραγκιοζης ο Σεφερλης ειναι ηθοποιος.Και μεγαλος μαλιστα,αφου ειναι τοσο πετυχημενος.

Φυσικά και είναι ηθοποιός. Δραματική σχολή έχει τελειώσει ο άνθρωπος. Τον κερδισε ο κωμικός ρόλος και πλέον είναι αυτός που ειναι. Σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι.

Και ο Ρώμας έχει τελειώσει σε ιδιωτική δραματική σχολή.

 

 

Τάσσομαι υπερ αυτού που γράφει ο Sellers παρεπιπτόντος.

Δημοσ.

Sellers οι ξενοι χρησιμοποιουν μια πιο συγκεκριμενη ορολογια για να τονισουν τον διαχωρισμο αναμεσα στον κωμικο και τον ηθοποιο.

Τους κωμικους τους χαρακτηριζουν ως comedians (ενιοτε και entertainers) ενω τους δραματικους ηθοποιους ως thespians η πιο λαικευμενα ως actors.

Δεν θεωρουν,και εχουν δικιο,την τεχνη της κωμωδιας με την τεχνη του δραματος ως ταυτοσημες.Δεν τις θεωρουν ουτε και ισαξιες.

Γιαυτο και ο Bill Murray η ο Ρωμας δεν βρισκουν παρηγορια στο να τους αποκαλεις κωμικους ηθοποιους.Δεν νοιωθουν οτι αναγνωριζονται ως πραγματικοι ηθοποιοι,ως thespians.

 

Επισης προσεξε οτι και εσυ ο ιδιος πριν λιγο ζητησες μια διευκρινηση στο αν αναφερομαι στους stand-up comedians η γενικα.

Γιατι ζητησες αυτη την διευκρινηση; Διαχωριζεις τον stand-up comedian απο τον σκετο comedian η αλλιως κωμικο ηθοποιο οπως λες;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...