deesnider Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Καθαρά για λόγους «τάξης»: εγω αλλο δεν καταλαβαινω. γιατι θεωρειται ο τελευταιος λαικος τραγουδιστης,οταν η ταριφα του ηταν το λιγοτερο 2 εκατομμυρια δραχμες για να πει 3-4 τραγουδια στα τοπικα πανηγυρια; Με αφορμή το παραπάνω post σου, άρχισε η κουβέντα περί του ποιος πρέπει να θεωρείται «λαϊκός» και γιατί. Όμως... να σου πω κατι,αυτα που λες δεν εχουν και τοσο σημασια απο την στιγμη που ολοι αυτοι οι ερμηνευετες βγαζουν τραγουδια μεσα απο την λαικη τους ψυχη. αυτο μετραει η λαικη ψυχη.και ολοι αυτοι,ο Μητροπανος,ο Νταλαρας,ο Ρεμος βαζουν ενα κομματι της λαικης τους ψυχης μεσα στα τραγουδια. Και γιαυτο εχουν γινει τοσο αγαπητοι απο τον λαο,διοτι συνδεεται με τα λαικα τραγουδια τους. Τωρα το αν παιρνουν αρπαχτες η εχουν την στηριξη των Μεσων,ενταξει δεν αμαυρωνει την τελικη εισφορα τους στο λαικο τραγουδι και στην αποδοχη τους απο την λαικη μαζα,μαγκια τους στο κατω κατω που το κανουν. ...αφενός, τα τονισμένα σημεία του παραπάνω - πιο πρόσφατου - post σου, αναιρούν την προηγούμενη ένστασή σου, αφετέρου: - Ο Μητροπάνος, ήταν «λαϊκός» όσο δεν πήγαινε άλλο. Τόσο σα συμπεριφορά, ιδεολογία και παρουσία - αυθεντική «λαϊκή ψυχή» - όσο και σαν τραγουδιστής. - Ο Νταλάρας, σε ότι κι αν «μεταλλάχθηκε», εκτός από την πέραν πάσης αμφιβολίας σπουδαία φωνή του, δεν παύει να κουβαλάει το «γονίδιο» του Λουκά Νταράλα κι αυτό είναι από μόνο του αρκετό, για να του αφήσει κάμποσα «λαϊκά» στοιχεία. Αλλά ...ο Ρέμος, από που κι ως που «λαϊκή ψυχή»; Ένα φιλόδοξο «βου-που» παλικαράκι ήταν, που αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την κυριαρχία των μέσων, προκειμένου να γίνει όνομα. Ως τραγουδιστής πλασαριζόταν, αλλά οι εννιά στις δέκα αναφορές στο όνομά του, είχαν να κάνουν με το υποτιθέμενο νταλαβέρι του με τη Μακρυπούλια και, μόλις και μετά βίας η μία με την ιδιότητά του ως τραγουδιστή. Ακόμα και στα συγκλονιστικά (!) τηλεοπτικά ρεπορτάζ σχετικά με κάθε πρεμιέρα του, ο περισσότερος χρόνος ήταν αφιερωμένος στην «καλή» του που καθόταν «πρώτο τραπέζι πίστα» για να τον κοιτάζει στα μάτια και στα τραγούδια που της αφιέρωνε. «Μαγκιά» του όπως λες κι εσύ αλλά, άλλο πράγμα είναι το «λαϊκός τραγουδιστής» και άλλο το «λαϊκός γκόμενος»... Μα ειδες τι κανεις; κρινεις τους τραγουδιστες με βαση την φωνη τους,κατι που το θεωρω ως ενα βαθμο ενα προσωπικο θεμα,ενα προσωπικο γουστο. Ε, με βάση τι πράγμα θα ήταν λογικό να κρίνω τους τραγουδιστές; Με βάση τους κοιλιακούς τους; Προφανώς και αποτελεί πρωταρχικής σημασίας στοιχείο το φωνητικό χάρισμα, εφόσον μιλάμε για τραγουδιστές... υπαρχει και αυτο που λεμε λαικη ψυχη και ειναι αυτο το ξεχωριστο και ανεξαρτητο στοιχειο που προσδιοριζει τον ελληνα λαικο τραγουδιστη. Δηλαδη λες δεν μου αρεσει ο Μητροπανος σαν φωνη αλλα ο ανθρωπος βαζει μεσα την λαικη του ψυχη.Ειναι λαικος τραγουδιστης. Η «λαϊκή ψυχή», όσο ενισχύει τη γενική «εικόνα» ενός καλού λαϊκού τραγουδιστή, από μόνη της - αν δεν υπάρχει πριν απ' όλα η φωνή - κατά τη γνώμη μου, δεν αρκεί για τίποτα. Αυτό που λες μου θυμίζει ένα συχωρεμένο μπάρμπα μου που ξημεροβραδιαζόταν στον Πανταζή, ο οποίος, όταν του έλεγα ότι τον θεωρώ επιεικώς άθλιο, μου απαντούσε: «Μα γιατί το λες αυτό; Ξέρεις τι καλό παιδί που είναι ο Πανταζής;» αναγκάζοντάς με να παρατήσω την κουβέντα, προκειμένου να μη βάλω τις φωνές (αν συνέχιζα, πιθανότατα το επόμενο επιχείρημά του θα ήταν, ότι ο Λεπά φτιάχνει επίσης και υπέροχο ...παστίτσιο) Εύκολο - υποκειμενικό - παράδειγμα, περί επάρκειας της ύπαρξης «λαϊκής ψυχής» - ό,τι κι αν είναι αυτό, τέλος πάντων - για την αξιολόγηση ενός λαϊκού τραγουδιστή: Όση απ' αυτή κι αν δεχτούμε χάριν της συζήτησης, ότι έχει ο Γονίδης, εγώ κάθε φορά που τον ακούω, η εικόνα που φέρνω ακουσίως στο μυαλό μου, είναι εκείνη ενός φουκαρά που του σφίγγουν τ' αρχίδια σε μέγγενη και όσο δυναμώνουν το σφίξιμο, τόσο του λένε «τραγούδα». Ε, αυτόν δεν τον ακούω, που να με μαστιγώνεις. «Λαϊκός» μπορεί να είναι, «τραγουδιστής» όμως δεν είναι με καμία δύναμη. Δεν διαφωνων με αυτα που εγραψες.Αλλα δεν καταλαβα πως ακριβως βγαινει το συμπερασμα απο αυτα,οτι το επαγγελματικο ποδοσφαιρο ειναι λαικο αθλημα.Λαοφιλες ναι,αλλα λαικο πως; Όπως ήταν και πριν γίνει «χορός δισεκατομμυρίων». Άλλο τα ταμεία των Α.Ε. (βλέπε: ομάδες), και άλλο το άθλημα αυτό καθ' αυτό. Προσωπικά, έτσι το καταλαβαίνω. Πιθανόν να είναι και λανθασμένη η ερμηνεία που δίνω. Άλλωστε, δεν είμαι καν ποδοσφαιρόφιλος! Ο ενας τραγουδαει ποπ και ο αλλος τραγουδαει λαικα τραγουδια,στα οποια βαζει μερος της λαικης του ψυχης. Όσο ποπ τραγουδάει ο Πανταζής, άλλο τόσο τραγουδάει κι Ρέμος. Τόσο ο ένας, όσο και ο άλλος, έχουν πει και «λαϊκά» και «ελαφρά». Ειδικά δε ο Πανταζής στην αρχή της καριέρας του - ας μην ξεχνάμε ότι είναι και πολύ παλιότερος από το Ρέμο - κυρίως λαϊκά τραγουδούσε. Το ότι ήταν και παραμένει «μουγκοθόδωρος», είναι άλλο - πονεμένο - ζήτημα!
pournaras Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Μια ζωη ταμπελοποιηση, και η πλακα ειναι οτι την ταμπελοποιηση την κανουμε εμεις. Οι ερμηνευτες ουδεποτε ειχαν τετοια στεγανα, αν εβρισκαν ενα καλο λαικο το ελεγαν, αν εβρισκαν ενα καλο ροκ το ελεγαν. Αφηστε τις ταμπελες και επικεντρωθειτε στην ερμηνεια και στη φωνη.
deesnider Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Φίλε pournaras, τις «ταμπέλες» τις βάζουν πρώτα οι ίδιοι στον εαυτό τους, με τις επιλογές τους. Το πρόβλημα δεν είναι ότι δε βρίσκουν καλά τραγούδια, αλλά ότι δεν το επιδιώκουν, διότι αυτός θα ήταν ο δύσκολος δρόμος. Πιστεύεις ότι δε γράφονται αξιόλογα τραγούδια σήμερα; Φυσικά και γράφονται, τόσο από τους εν ζωή εναπομείναντες συνθέτες και στιχουργούς της παλιότερης γενιάς, όσο και από πολλούς αξιολογότατους νεότερους. Αυτό που, κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, προσθέτει - ή αφαιρεί - «πόντους» στον κάθε ερμηνευτή, είναι το αν θα τα προτιμήσουν. Το ότι ο ένας επιλέγει π.χ. να τραγουδήσει μουσική του Μικρούτσικου (του κανονικού, όχι του βλάκα, έτσι; ) ή του Κορακάκη, ενώ ο άλλος βασίζει μια ολόκληρη επαγγελματική πορεία, στην εποχιακή «σιγουριά» του ...Φοίβου, του Καρβέλα και της Δρούτσα, λέει πάρα πολλά για την αξία του ως καλλιτέχνη. Προσωπική άποψη πάντα, έτσι;
DKNI Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Ο Μεσι δεν χαρακτηριζεται ως λαικος ποδοσφαιριστης. Εχεις μπερδεψει τη λαικη παρασταση στο ΔΗΠΕΘΕ με 10Ε γενικη, με το λαικο τραγουδι δεν κανω διαχωρισμους,τους θεωρω εξισου καλους λαικους τραγουδιστες.οπως και μεγαλο μερος του κοινου.ασχετως τωρα τι εχει κανει ο καθενας στην προσωπικη του ζωη. Αν πραγματικα πιστευεις οτι ο Μητροπανος=Ρεμος για μεγαλο μερος του κοινου, παρε το μπλε χαπι Ο Νταλάρας είναι ένας καλλιτέχνης που δυσκολα θα τον ακούσει κάποιος που του αρέσει ο Καζαντζίδης. Δεν θα το ελεγα. Μαλλον ευκολοτερα ακουει Νταλαρα ενας που ακουει Καζαντζιδη γιατι για καθε τραγουδι της ξενιτιας υπαρχει και ενα παγωσε η τσιμινιερα και ενα να'τανε το '21 ή ένα διδυμοτειχο, παρα ενας που ακουει Μητροπανο Παντως θεματικα, ο Νταλαρας ταιριαζει με Στελιο παρα με Μητροπανο (αν και μελωδικα ταιριαζει με Μητροπανο) offtopic Ειναι μεγαλη καταντια παντως να εχεις τραγουδησει πριν χρονια οτι εχεις εναν καφενε στου λιμανιου την ακρη ή οτι παγωσε η τσιμινιερα και να εχεις 100.000 κοσμος απο κατω και 30 χρονια μετα να πηγαινεις να πεις το ιδιο στην Πετρουπολη και να τρως δικαιολογημενα γιαουρτια. Ατιμο χρημα, ατιμη απληστια
Cossutius. Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Ατιμο χρημα, ατιμη απληστια Eκεί ειναι και η διαφορά λαικού τραγουδιστή που έχει την αποδοχή και τον σεβασμό όλων (Μητροπάνος) και έντεχνων, ελαφρολαικών καλλιτεχνών που δυστηχώς με τις κινήσεις τους, κάνουν τον κόσμο να μη θέλει να τους βλέπει...
Toufas Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Δημοσ. 18 Απριλίου 2012 Ρε Killik μας δουλευεις? Λες στην αρχη οτι δεν ηταν λαικος ο μητροπανος επειδη επαιρνε 2 μυρια για να εμφανιστει καπου. Και μετα μας βγαζεις οτι μονο μετραει αν εχεις λαικη ψυχη? Μηπως εχεις μπερδευτει λιγο?
_BASSstarlet_ Δημοσ. 20 Απριλίου 2012 Δημοσ. 20 Απριλίου 2012 Τώρα παίζουμε με τις λέξεις και τα νοήματα. Οι στίχοι είναι λαϊκοί, το ύφος το ίδιο, κατ'επέκταση απευθύνεται σε χαμηλότερα οικονομικά στρώματα. Άλλο αν «τα καλύτερα τα λαϊκά σε μωσαϊκά τα έχουμε χορέψει».
akisk Δημοσ. 20 Απριλίου 2012 Δημοσ. 20 Απριλίου 2012 Cheetara is surprised ε; το πιάσατε έ; [/size] Έχει να κάνει με την ομοιότητα του νεκρού με τον Πάνθρο (εξού και το Μητροπάνθρο); Δεν στενοχωρήθηκα γιατί καλλιτέχνες σαν αυτόν μένουν ζωντανοί για πάντα μέσα από το έργο τους..
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα