Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Είμαι σε ένα δρόμο μήκους διακοσίων μέτρων παράλληλο σε άλλους με το ίδιο μήκος και φάρδος και ένα όχημα είναι από δεξιά σε δρόμο μήκους 20 μέτρων που συνδέει έναν απ' όλους τους παραπάνω.

 

Ποιός έχει προτεραιότητα;

 

Και οι δύο δρόμοι είναι μονόδρομοι και τα δύο οχήματα κινούνται σε αστικές συνθήκες και η ταχύτητά τους δεν φτάνει τα 30km/h,δεν προλαβαίνουν να τα πιάσουν...

Δημοσ.

Αν δεν υπάρχει σήμανση και το έχεις από δεξιά, οφείλεις να παραχωρήσεις προτεραιότητα νομίζω.

Δημοσ.
Η έρευνα της υπαιτιότητας στις περιπτώσεις συγκρούσεων σε διασταύρωση οδών τεμνομένων και μη συνεχιζομένων, δηλαδή σε σχετική διασταύρωση «Τ» - όπως συνήθως αυτές αποκαλούνται - απασχόλησε την νομολογία των δικαστηρίων μας,

τα τελευταία χρόνια. Το ανακύπτον φλέγον ζήτημα στα τροχαία ατυχήματα σε τέτοιου είδους διασταυρώσεις είναι η έρευνα της υπαιτιότητας με βάση του ποιος οδηγός έχει προτεραιότητα.

Οι απόψεις της νομολογίας μας διίστανται μεταξύ δύο κυρίαρχων τάσεων :

Κατά την πρώτη άποψη γίνεται δεκτό ότι προτεραιότητα έχει ο κινούμενος επί της μη τεμνομένης οδού, δηλαδή αυτός που συνεχίζει να κινείται στην ευθεία οδό. Η θέση αυτή στηρίζεται στο ότι το αυτοκίνητο που κινείται επί της τέμνουσας (και στην συμβολή των οδών θα αλλάξει πορεία είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά) δεν έχει προτεραιότητα εν σχέσει προς το αυτοκίνητο που κινείται επί της άλλης οδού που δεν αλλάζει πορεία, εκτός αν υφίσταται η πρόσθετη πινακίδα Πρ - 10.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω οι υπερασπιστές της θέσης αυτής φρονούν ότι εφόσον η συγκεκριμένη περίπτωση δεν ρυθμίζεται ρητώς στον ισχύοντα ΚΟΚ, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε συναγωγή συμπεράσματος αναφορικά με την προτεραιότητα στηριζόμενοι στο όλο πνεύμα και την φιλοσοφία των διατάξεων των άρθρων 21 (κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων) και 23 (αλλαγή κατεύθυνσης) του Ν. 2696/99 (ΚΟΚ). Στις διατάξεις αυτές ορίζονται οι υποχρεώσεις των οδηγών που πρόκειται να αλλάξουν κατεύθυνση, προς εξασφάλιση της εύρρυθμης και της ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας.

Βλ. σχετ. Μον.Πρ.Βερ. 10/2001 ΣΕΣυγκΔ 2001/637, Μον.Πρ.Αθ. 4194/2003, ΣΕΣυγκΔ 2003/611, Μον.Πρ.Φλωρ. 114/2004 ΣΕΣυγκΔ 2004/495, Πολ.Πρ.Θεσ. 17352/1995 ΕΣυγκΔ 2004/509, Εφ.Θεσ. 9/1987 ΕΣυγκΔ 1987/232. Βλ. ομοίως την δημοσιευόμενη απόφαση του Μον.Πρωτ.Κιλκ. 39/2004 ΣΕΣυγκΔ 2007/609 (μετά των σχετικών σχολίων – παρατηρήσεων).

 

Κατά δε την δεύτερη θέση της νομολογίας μας που αποτελεί και την κρατούσα άποψη του Ανώτατου Ακυρωτικού μας Δικαστηρίου δέχεται την βασική αρχή της εκ δεξιών προτεραιότητας ως εφαρμοζόμενης και στις σχετικές διασταυρώσεις «Τ».

βλ. σχετικώς ΑΠ 1044.2005, ΑΠ 635/2007 ΣΕΣυγκΔ 2007/596 που δέχονται ότι :

«Από τις διατάξεις του άρθρου 26 παρ.4 και 5 του Ν. 2696/1999, περί του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, (ΚΟΚ) προκύπτει, ότι στους κόμβους, που, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.1 του ίδιου Κώδικα, αποτελούν: οι ισόπεδες συμβολές, διακλαδώσεις ή διασταυρώσεις οδών, περιλαμβανομένων και των ελεύθερων χώρων, που σχηματίζονται από αυτές, όταν δεν υπάρχει σήμανση, η προτεραιότητα ανήκει σε εκείνον, που έρχεται από δεξιά.

Εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα αναγνωρίζεται μόνο στις περιοριστικώς αναφερόμενες στην εν λόγω διάταξη περιπτώσεις

α) εκείνων, που κινούνται σε αυτοκινητόδρομους, εθνικές οδούς ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας,

β) των σιδηροδρομικών και τροχιοδρομικών οχημάτων, τα οποία έχουν, σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα,

γ) αυτών, που εισέρχονται σε οδό από χωματόδρομο, μονοπάτια, παρόδια ιδιοκτησία, χώρους σταθμεύσεως και σταθμούς ανεφοδιασμού και

δ) εκείνων, που εκκινούν ή κινούνται προς τα πίσω, όπου αυτό επιτρέπεται, οι οποίοι οφείλουν, σε κάθε περίπτωση, να παραχωρούν προτεραιότητα στους εξ αριστερών τους κινουμένους οδηγούς.

 

Στην πιο πάνω εξαίρεση δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση, κατά την οποία σε ισόπεδο κόμβο μια οδός τέμνει καθέτως άλλη σε σχήμα "T", ήτοι καταλήγει σ' αυτήν χωρίς να συνεχίζεται, διότι ούτε ρητώς στο νόμο αναφέρεται αυτή η περίπτωση, ούτε και κατ' αναλογίαν μπορεί να ενταχθεί στην εξαίρεση, είναι δε διαφορετικό το γεγονός, ότι ο κινούμενος στην τέμνουσα οδό οδηγός είναι υποχρεωμένος στα πλαίσια των διατάξεων των άρθρων 19 παρ.1, 2 και 3 και 21 παρ. 1 και 2 του ΚΟΚ, να έχει τον έλεγχο του οχήματός του, να ρυθμίζει την ταχύτητά του αναλόγως με τις κρατούσες συνθήκες, να την μειώνει πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, να βεβαιώνεται, αν πρόκειται να εισέλθει αριστερά ή δεξιά σε άλλη οδό, ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού και να χρησιμοποιήσει τους δείκτες κατευθύνσεως, για να καταστήσει εγκαίρως γνωστή την πρόθεσή του να αλλάξει διεύθυνση προς τα αριστερά ή δεξιά κατά περίπτωση.

 

Επομένως, επί ισόπεδου κόμβου σε σχήμα "Τ", όπου δεν υπάρχει σχετική σήμανση, η προτεραιότητα ανήκει στον κινούμενο επί της τεμνούσης οδού, έναντι των εξ αριστερών υποχρέων».

 

Με την άποψη αυτή συντασσόμεθα πλήρως καθόσον από καμία διάταξη δεν ορίζεται ότι η προτεραιότητα αυτού που κινείται από δεξιά αίρεται στην περίπτωση διασταυρώσεως σε σχήμα "Τ", γιατί στην περίπτωση αυτή η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 5 του ΚΟΚ θα είχε άλλη έννοια από αυτή που σαφώς δίνει ο κώδικας.

Αν ο νομοθέτης ήθελε να ρυθμίσει διαφορετικά την προτεραιότητα στους κόμβους σχήματος "Τ", κατά παρέκκλιση της γενικής αρχής της "εκ δεξιών προτεραιότητας", θα το ανέφερε ρητά ή θα αναφερόταν μόνο σε "διασταυρώσεις" και όχι σε "κάθε συμβολή, διακλάδωση ή διασταύρωση οδών".

Βλ. σχετικώς Ειρ.Λαρ. 161/2003 ΣΕΣυγκΔ 2004/513, Πολ.Πρ.Αθ.4986/2004 ΣΕΣυγκΔ 2004/511, Εφ.Αθ. 3868/1992 ΕΣυγκΔ 1993/167, Εφ.Αθ. 12793/1995 ΣΕΣυγΔ 1996/515 και ΑΠ 635/2007 ΣΕΣυγκΔ 2007/596, Εφ.Θεσ. 2289/2007 ΣΕΣυγκΔ 2007/605.

Ομοίως βλ. και το υπ΄αριθ πρωτ. Η-26331/14.8.1072 έγγραφον του Υπουργείου Μεταφορών προς το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως διά του οποίου καθίσταται γνωστό, ότι στις διασταυρώσεις οδών, σχήματος " Τ ", * προτεραιότητα έχει ο εκ δεξιών κινούμενος* , εν όψει της διεθνώς παραδεδεγμένης αρχής περί προτεραιότητος του εκ δεξιών κινουμένου. Βλ. ΕΣυγκΔ 1993/167.

 

Κατωτέρω δημοσιεύουμε σχετική AD HOC πρόσφατη νομολογία.

http://www.esd.gr/view3.php?topicID=21

 

Μια εκπληκτική και συνάμα εμπεριστατωμένη ανάλυση που βρήκα στον ιστό με έβγαλε τελικά από τη πλάνη μου...

 

Τριάντα πέντε χρόνια τώρα ποτέ δεν έχω σταματήσει σ' αυτό το κωλόστενο αλλά και όταν είμαι μέσα σ' αυτό πάντα σταματάω και βάζω πρώτη,αφού κοιτάξω ότι δεν έρχεται άλλος από το αριστερά "μακρύτερο"...

 

Έβγαινε ένας τυπάκος απ' το "Τ" και με έβρισε γιατί δεν του παραχώρησα προτεραιότητα.Πήγα να τον μουντάρω αλλά μου απάντησε ότι είναι από δεξιά χωρίς stop και συγκράτησα τα νεύρα μου γιατί είχε δίκιο και έδωσα τόπο στην οργή για το μπινελίκι που εισέπραξα,μιας και δεν επέδειξα τη δέουσα οδηγική συμπεριφορά,όχι πως αυτό δικαιολογούσε την αθυροστομία του....

Δημοσ.

Ακριβώς, αν δεν υπάρχει αυτό, πάντα ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά :)

 

Με αυτο αν ο απο δεξια δεν εχει ΣΤΟΠ δεν ισχυει η εκ δεξιων προταιρεοτητα ?

 

Το κοκκινο περιγραμμα με κιτρινο φοντο σημαινει κινδυνο

Δημοσ.

Με αυτο αν ο απο δεξια δεν εχει ΣΤΟΠ δεν ισχυει η εκ δεξιων προταιρεοτητα ?

Όχι,λέει ότι δεν ισχύουν τα "Τ",στρίβει δεξιά ενώ ο άλλος πάει ευθεία κλπ....

 

Το κοκκινο περιγραμμα με κιτρινο φοντο σημαινει κινδυνο
,,,ταυτόχρονα με την προειδοποίηση ότι θα διασταυρωθείς με δρόμο χωρίς προτεραιότητα,που εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου περι μη προτεραιότητας εκ δεξιών διασταυρούμενων οχημάτων (χωματόδρομος,ιδιωτική οδός,έξοδος από parking).

 

Εγώ και συ τη ξέρουμε τη γειτονιά μας,μένει να πείσουμε και τους "έποικους"....

Δημοσ.

Νομίζω πως αυτή η εξαίρεση στο Τ υπήρχε πριν από πολλά χρόνια, μέχρι που σταμάτησε με κάποια αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ.

Αυτό με μεγάλη επιφύλαξη.

 

Η παραπάνω πινακίδα επισημαίνει το αυτονόητο (ίσως όχι για όλους).

Δημοσ.

εχω δει τρομερη διασταυρωση στη γλυφαδα,οπου και οι 4 εχουν στοπ...confused.png

 

αυτό ειναι "πρωϊνό". Στη θεσ/νίκη υπάρχει ανισόπεδος κόμβος που σε βγάζει στην αριστερή λωρίδα της εθνικής οδού θεσ/νικης-αθηνών.

 

Και σύ μου λές για 4 στοπ :-D

  • Moderators
Δημοσ.

Μιας και ανεφερες σηματοδοτες, τι γινεται ρε παιδια με τα φαναρια;

 

Καθε 2 φαναρια, 1 λαμπα τουλαχιστον θα ειναι καμμενη! Και σαν να μην εφτανε αυτο, υπαρχουν φαναρια που ειναι και το πρασινο και το κοκκινο καμμενα! Επισης, τα τελευταια 4 χρονια που οδηγαω, ζητημα να ειχα πετυχει 10 φαναρια χαλασμενα, τωρα μεσα σε διαστημα 2 μηνων εχω πετυχει τουλαχιστον 5 φορες χαλασμενα εξ ολοκληρου φαναρια, και μαλιστα σε κομβους οπως η εξοδος της Αττικης οδου προς Λ.Πεντελης κτλ, οχι σε σοκακια...

 

Τι γινεται, τα παρατησανε και αυτα;

Δημοσ.

Μιας και ανεφερες σηματοδοτες, τι γινεται ρε παιδια με τα φαναρια;

 

Καθε 2 φαναρια, 1 λαμπα τουλαχιστον θα ειναι καμμενη! Και σαν να μην εφτανε αυτο, υπαρχουν φαναρια που ειναι και το πρασινο και το κοκκινο καμμενα! Επισης, τα τελευταια 4 χρονια που οδηγαω, ζητημα να ειχα πετυχει 10 φαναρια χαλασμενα, τωρα μεσα σε διαστημα 2 μηνων εχω πετυχει τουλαχιστον 5 φορες χαλασμενα εξ ολοκληρου φαναρια, και μαλιστα σε κομβους οπως η εξοδος της Αττικης οδου προς Λ.Πεντελης κτλ, οχι σε σοκακια...

 

Τι γινεται, τα παρατησανε και αυτα;

Κάνει τσαλιμάκια η Μίζενς,δεν τα βρήκανε ακόμη στην ατιμωρησία....

Δημοσ.

H συντήρηση των φαναριών έχει πάει στην Νομαρχία, η οποία δεν έχει κονδύλια για να την επιτελέσει.

 

Να καούνε όλα τα μπουρδελοφάναρα και να πιάσει κόψιμο αυτούς τους καραγκιόζηδες που τα ρυθμίζουν.

Ειδικά Μαραθώνος και Πλακεντίας :devil:

Δημοσ.

Και στην Μάρνης μιά απο τα ίδια.Το οτι έχω προτεραιότητα και με την βούλα (σήμα),δέν λέει απολύτως τίποτα.Τα οχήματα κινούνται με την ίδια ταχύτητα προς την διασταύρωση και κάποια στιγμή οι οδηγοί θα πρέπει να μπουν σε bullet time mode για να μήν κλάψουν μάνες.Οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε msec είναι η εκτίμηση απόστασης προπορευόμενου και διερχόμενου οχήματος,αυξομείωση ταχύτητας,κορνα,φλας,γαμωσταυρίδια και κοκάλωμα αυτοκινήτου στην ψύχρα για κούρσα (αν μιλάμε για ταρίφα).

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...