Heatspreader Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Είναι και πολύ φθηνή, οπότε γι' αυτό κρατάω επιφυλάξεις για το αν είναι κάτι καλό όλο αυτό.
PCharon Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Παίδες, δεν είναι μούφα, πρόκειται για ειδική τεχνολογία που ήδη έχουμε αναφέρει εμβόλιμα σε άλλο θέμα εδώ στο insomnia πριν λίγους μήνες (σε προλάβαμε HAL, χαχαχα) και μάλιστα είχε ήδη μπει στο insomnia μεταξύ άλλων και το link γι αυτή τη καμερούλα, δείτε από το #52 τα επόμενα posts που είχαμε γράψει: http://www.insomnia.gr/topic/423901-τεχνολογία-της-adobe-κάνει-θαύματα-με-τις-θολές-εικό/page__st__40__p__4349716#entry4349716 Plenoptic camera Η καμερούλα αυτή δεν είναι μοναδική, ούτε η πρώτη, ούτε η καλύτερη του είδους. Πάντως, αν και δεν αντικαθιστά μια φωτογραφική ούτε κατά διάνοια, είναι τρελό gadget κι ομολογώ πως θα ήθελα να παίξω με κάτι τέτοιο (αν μου περίσσευαν τα φράγκα).
Thisamenis Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake. αυτό σκέφτηκα και'γω όταν είδα το demo. χρειάστηκε ολόκληρο PhD για να βρεθεί μία εφαρμογή που άνετα γίνεται με ρύθμιση του firmware για πολλαπλές λήψεις με διαφορετική εστίαση. Το όλο θέμα μου θυμίζει την παρακάτω ιστορία: "Όταν η NASA ξεκίνησε την εκτόξευση αστροναυτών στο διάστημα, ανακάλυψαν ότι τα στυλό δεν δούλευαν σε μηδενική βαρύτητα καθώς το μελάνι δεν κυλούσε στην επιφάνεια γραφής.Για να λύσουν αυτό το πρόβλημα, προσέλαβαν την Andersen Consulting (Accenture σήμερα). Τους πήρε μια δεκαετία και 12 εκατομμύρια δολάρια. Έφτιαξαν ένα στυλό που δούλευε σε μηδενική βαρύτητα, ανάποδα, μέσα σε νερό, σε κάθε είδους επιφάνεια συμπεριλαμβανομένου και του κρυστάλλου και σε θερμοκρασίες από πάγο μέχρι πάνω από 300 βαθμούς Κελσίου... Οι Ρώσοι απλά χρησιμοποίησαν μολύβι.." χα χα
PCharon Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 αυτό σκέφτηκα και'γω όταν είδα το demo. χρειάστηκε ολόκληρο PhD για να βρεθεί μία εφαρμογή που άνετα γίνεται με ρύθμιση του firmware για πολλαπλές λήψεις με διαφορετική εστίαση. Δεν πρόκειται γι αυτό όμως, καμία σχέση... Είναι - πώς να το πω - «πραγματική» τεχνολογία που συλλαμβάνει ΟΝΤΩΣ τις απαραίτητες πληροφορίες για την πολλαπλή εστίαση. Το λογισμικό απλά αναλύει και συνθέτει την αρχική-πραγματική πληροφορία και φτιάχνει την εικόνα εστιασμένη εκεί που επιλέγεις. Δεν πρόκειται για κάποιο τρικ ή ψευτοεστίαση. Πχ δες στο βίντεο *ttp://www.youtube.com/watch?v=jS7usnHmNZ0 (ίδια τεχνική με λογισμικό της Adobe και πολύ πιο σούπερ αισθητήρα) κάπου στο 0:20-25 που δείχνει τη πραγματική φωτό βλέπεις κάτι τετραγωνάκια (αυτή είναι η πραγματική φωτογραφία). Κάθε τετραγωνάκι είναι μια μικρή φωτογραφία. Χρειάζεται ειδικό πολυεστιακό σύστημα φακών και ειδικός αισθητήρας (ή συστοιχία απλών αισθητήρων) για να γίνει αυτό. Ψαχτείτε λίγο με τα links που δόθησαν και θα καταλάβετε.
go.george Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Πριν λιγο καιρο νομιζω υπηρχε και μια ειδηση οτι ειχανε καποιες επαφες και με την apple, συγκεκριμενα με τον Steve Jobs
avgou Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2012 Σήμερα που κάποιος ασχολείται με την φωτογραφία σαν χόμπι, και βλέποντας οι πωλήσεις των μηχανών DSLR όλο και αυξάνονται σε βάρος των compact μηχανών, και οι χομπίστες φωτογράφοι κυνηγούν να ρυθμίζουν την μηχανή τους όσο γίνεται πιο χειροκίνητα, η κυκλοφορία αυτών μηχανών δεν νομίζω να τους ενδιαφέρει καθόλου, γιατί θεωρώ ότι η φωτογραφία σαν τέχνη ισοπεδώνεται πλέον. ΝΑΙ, είναι ωραία τεχνολογία, αλλά σαν χομπίστας φωτογράφος που ασχολούμαι, δεν θα με ενδιέφερε καθόλου. Εγώ πιστεύω ότι σε κάθε νέα τεχνολογία η τέχνη προσαρμόζεται και παράγει πράγματα που δεν μπορούμε σήμερα καν να φανταστούμε. π.χ. φαντάσου μια φωτογραφία που να είναι εστιασμένη όχι σε ένα αλλά σε δύο ή τρία σημεία και τα ενδιάμεσα να είναι φλου. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με καμία παραδοσιακή ή ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Ο καλιτέχνης παίρνει το εργαλείο και παράγει την τέχνη. Δεν κάνει τέχνη το εργαλείο από μόνο του.
eliascm21 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 Ούτε που κατάλαβαν μερικοί την είδηση και άρχισαν το κράξιμο, έλεοςςςς on topic: Εντυπωσιακό!
mimidon Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 Όντως εντυπωσιακή τεχνολογία, και σε προκαλεί να θες να δοκιμάσεις..
oneofthem Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2012 κάπου στη μέση βρίσκεται η αλήθεια νομίζω από την μια, σαν τεχνολογία φαίνεται ενδιαφέρουσα και κάτι που παλαιότερα θα φάνταζε σαν εξοπλισμό δορυφόρου και όχι προσωπικής συσκευής από την άλλη η πρακτική εφαρμογή του συγκεκριμένου προϊόντος δεν είναι και πολύ σπουδαία αν κατάλαβα καλά, αυτό που ουσιαστικά διαφημίζει περισσότερο είναι μια post προσομοίωση στενού βάθους πεδίου με αρκετά περιορίσμένες δυνατότητες που λογικά θα μπορούν να βελτιωθούν στο μέλλον αλλά και τότε ίσως να είναι πάλι περιορισμένες φυσικά λόγω τεχνολογίας εξαλείφει και την ανάγκη pre εστίασης εξ΄ολοκλήρου σε αυτά που προσφέρει σίγουρα συγκαταλέγεται και το τελικό interactive gallery που εκλαμβάνει ο χρήστης internet το paradox fx που αναφέρθηκε πιο πάνω με διαφορετικά σημεία εστίασης δεν υπάρχει από ότι βλέπω στα παραδείγματα ίσως να γίνει στο μέλλον αλλά ίσως και να υπάρχουν περιορισμοί και για αυτό να μην το βλέπουμε προσωπικά δεν νομίζω πως το μεγαλύτερο πρόβλημα του χρήστη είναι κανένα από αυτά τα σημεία και είμαι σίγουρος ότι δεν είναι καθόλου πρόβλημα για κάποιον που θα έδινε πχ 500 ευρώ και θα μπορούσε να πάρει μια καλούτσικη φωτογραφική για τον χρήστη internet δε, ο οποίος δεν έχει καμμία σχέση με την αγορά της συσκευής αλλά την κατευθύνει με την επιλογή του, δεν νομίζω πως θα δει μεγάλη διαφορά στο impact του συγκεκριμένου gallery αντί κάποιου άλλου απλού gallery fx και μάλλον για τον γραφίστα κάθε ιστοσελίδας δεν θα ήταν δύσκολο να προσφέρει κάτι πολύ κοντινό σε αυτό
atsddd Δημοσ. 8 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2012 Στις φωτογραφικες μηχανες ισως προς το παρον και ποιος ξερει ισως και στο μελλον να μην εχει να πει και πολλα περα απ τους ερασιτεχνες, μιας και καποιος που θελει να βγαλει μια επαγγελματικη φωτογραφια κατα κυριολογο την οργανωνει στο μυαλο του η ακομα και στο χαρτι σαν να χει να κανει με πραγματικο ζωγραφικο πινακα πριν ξεκινησει να περνει τις ληψεις. Αλλα η εν λογω τεχνολογια θα ηταν πραγματικα απο μηχανης θεος αν χρησιμοποιηθει στις καμερες. Ιδιαιτερα σε γυρισμα με δυσκολες συνθηκες η σε κατι που απαιτει τετοια ταχυτητα που και ο καλυτερος καμεραμαν δεν προλαβαινει να εστιασει. Και ποσο μαλλον αν ακομα και κατω αποτετοιςε συνθηκες η δυνατοτητα εστιασης μπορει να γινει animated κατα τη διαρκεια του μονταζ. Και περα απ αυτο, ακομα και στην τρισδιαστατη εστιαση (οποιος εχει δοκιμασει εστω και ελαχιστα να κανει γυρισμα με 3d camera θα με καταλαβει )
papajo_r Δημοσ. 9 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2012 νομίζω πως δεν έγινε αντιληπτή η διαφορά της τεχνολογίας αυτής με τις παροδοσιακές τεχνολογίες (film,ψηφιακού αισθητήρα) μέχρι τώρα είχαμε μια δισδιάστατη αποτύπωση της πραγματικότητας πάνω στην επιφάνεια ενός film ή ενός αισθητήρα όπου έπρεπε να εστιάσουμε πάνω στην πληροφορία που θέλαμε να καλύψουμε (δηλαδή το βάθος πεδίου/depth of field) τώρα καταγραφεται ακαριαία το όλον της προσλαμβάνουσας πληροφορίας σε τρεις διαστάσεις δηλαδή καταγράφουμε όλο το πεδίο φωτός μπροστά από τον φακό πιο απλά καταγράφεται όλη η πορεία των ακτίνων (διανυσματικά) πραγμα που έχει ως αποτέλεσμα την μηδενική απώλεια οπτικής πληροφορίας ... ουσιαστικά είναι σαν να "παγιδεύουμε" μια χρονική στιγμή στον χώρο σε μια φωτογραφία.. πρακτικά αυτό τι σημαίνει? σημαίνει ότι θα έχουμε πολύ καλές και φτηνές κάμερες παρακολούθησης που δεν θα τους ξεφεύγει ούτε η μύγα αλλα ούτε ο κακοποιός θα έχουμε πληροφορία υψηλής πιστότητας παράλληλα για οποιαδήποτε λεπτομέρεια του χώρου κάθε στιγμή. αθόρυβα και ακαριαία αποθανατίζουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να αφεθούμε στο έλεος (και τον θόρυβο) του autofocus που κάλλιστα αντί να εστιάσει στην αντιλόπη -αν τα πράγματα γίνανε βιαστικά- εστίασε στο ξερόκλαδο που ήταν μπροστά της... και παράλληλα αν θες και το ξερόκλαδο σε focus (γιατί ένα σπάνιο σκαθάρι εκεί ετοιμαζόταν να πετάξει -που ίσως δεν θα το προσεχες ποτε την ώρα που τραβούσες αλλα η lytro θα το έχει καταγράψει έτσι και αλλιώς -) αλλα και το αλμα της αντιλόπης θα τα έχεις! ενώ σε άλλη περίπτωση αυτό δεν θα γινόταν εφικτό γιατί ναι μεν εσύ μπορείς να τραβήξεις 2 φορες με 2 διαφορετικές εστιάσεις (ετεροχρονισμένα) αλλα η αντιλόπη μια φορα θα πηδήξει και το σκαθάρι μια φορα θα πετάξει.... επιπλέον ποσες φορες χρειάστηκες μερικά δευτερα εστίασης για να φωτογραφίσεις ένα κείμενο,την ταυτότητα σου ή οτιδήποτε τώρα απλά πατάς το κουμπί και έχεις αυτό που θέλεις... επίσης μπορείς να κανεις εστιασμένες 3d λήψεις με μια μονο τέτοια κάμερα (τα "παραδοσιακά" μέσα απαιτούν 2) οι δυνατότητες είναι άπειρες.. μια τέτοια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα ας πούμε και για τα ματια του πρώτου ανδροειδούς κτλ τέλος το αν καταργεί η όχι την τέχνη μια τέτοια κάμερα δεν θα απαντήσω απλά θα αναφέρω πως το ίδιο ζήτημα τίθεται στην σύγκριση συμβατικών μηχανών με film έναντι των ψηφιακών...
orotoi Δημοσ. 10 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2012 μια τέτοια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα ας πούμε και για τα ματια του πρώτου ανδροειδούς κτλ τέλος το αν καταργεί η όχι την τέχνη μια τέτοια κάμερα δεν θα απαντήσω απλά θα αναφέρω πως το ίδιο ζήτημα τίθεται στην σύγκριση συμβατικών μηχανών με film έναντι των ψηφιακών... +1 για τα υπόλοιπα +1000 για αυτά.. (Αμα είνα να κάψουμε και τα πλυντήρια και να γυρίσουμε στην τέχνη του πλυσίματος με πέτρες στο ποτάμι.. Αντε βγείτε απ τις σπηλιές επιτέλους.)
oneofthem Δημοσ. 11 Μαρτίου 2012 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2012 καλά μην φτάνουμε και στο άλλο άκρο το πλύσιμο δεν είναι τέχνη και τα computer πχ δεν πρόκειται ποτέ να εξαλείψουν τις κιθάρες και τα βιολιά όσο πιο γρήγορα και πιο εύκολα να φτάνουν στο ίδιο αποτέλεσμα το ίδιο κι εδώ, δεν καταργείται τπτ, όλα χρειάζονται και όλα έχουν το ρόλο τους
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα