Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μια εντελώς νέα φωτογραφική μηχανή ξεκίνησε να φτάνει σε όσους την είχαν προπαραγγείλει πριν μερικούς μήνες όταν και ανακοινώθηκε επίσημα δημιουργώντας αίσθηση στο χώρο.Η Lytro δε μοιάζει εξωτερικά με καμία άλλη φωτογραφική μηχανή αν και εγκαινιάζει μια νέα τεχνολογία η οποία επιτρέπει στον κάτοχο της να βγάζει απρόσκοπτα φωτογραφίες χωρίς να υπάρχει το άγχος της σωστής εστίασης. Για το σκοπό αυτό αναλαμβάνει δουλειά μετά την λήψη των φωτογραφιών ένα ειδικό λογισμικό της εταιρείας που αφήνει στον χρήστη την ελευθερία να επιλέξει σε ποιο σημείο της φωτογραφίας θα γίνει εστίαση.

 

 

Ο δημιουργός της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι ο Ren Ng από τη Κίνα και το όλο project αποτελεί τη διδακτορική του διατριβή στο πανεπιστήμιο του Stanford. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να βρει χρήση σε τρισδιάστατες φωτογραφίες και μελλοντικά ακόμα και κατά την εγγραφή βίντεο. Η τεχνολογία της Lytro επιτρέπει την ολική εστίαση σε όποιο κομμάτι της φωτογραφίας θέλουμε αφού κατά τη λήψη της φωτογραφίας ο αισθητήρας έχει αποθηκεύσει όχι μόνο τις ακτίνες φωτός αλλά και τις γωνίες κάθε ακτίνας.

 

Η Lytro κυκλοφορεί μέχρι στιγμής σε ελάχιστα κομμάτια και σε 2 εκδόσεις, μία των 8gb και τιμή $399 και μία των 16gb με τιμή στα €499. Μερικά δείγματα από την επίσημη ιστοσελίδα του Lytro μπορείτε να δείτε παρακάτω. Με παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού του ποντικιού γίνεται εστίαση στο συγκεκριμένο μέρος του δείκτη ενώ με διπλό κλικ γίνεται το zoom in/out.

 

Link.png Site: lytro.com

Δημοσ.

Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος, αν κάνω λάθος να με διορθώσει κάποιος, αλλά η όλη φάση είναι αστεία.

Και με το iPhone μπορείς να βγάλεις μία φωτογραφία και μετά να θολώσεις όπου θες ώστε να δώσεις εστίαση εκεί που θες αντίστοιχα.

 

Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake.

 

Το ότι διαθέτει πρόγραμμα το οποίο επιτρέπει εκ των υστέρων να διαλέξεις σημεία εστίασης είναι άλλο πράγμα. Προϋποθέτει ότι έχει αποθηκευτεί η φωτογραφία πολλές φορές με πολλαπλά σημεία εστίασης κάθε φορά.

Δημοσ.

Και με το iPhone μπορείς να βγάλεις μία φωτογραφία και μετά να θολώσεις όπου θες ώστε να δώσεις εστίαση εκεί που θες αντίστοιχα.

Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake.

 

Φαντάζομαι ότι το να θολώσεις κάτι στην φωτό δεν είναι το θέμα. Το θέμα είναι να νετάρεις εκ των υστέρων κάτι που προηγουμένως ήταν ανετάριστο.

Δημοσ.

όντως το θέμα είναι να τραβήξεις πολλές φωτογραφίες και μετά να εστιάσεις (ξεθολώσεις) τα σημεία που θέλεις ή δεν θέλεις!!!

Δημοσ.

Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος, αν κάνω λάθος να με διορθώσει κάποιος, αλλά η όλη φάση είναι αστεία.

Και με το iPhone μπορείς να βγάλεις μία φωτογραφία και μετά να θολώσεις όπου θες ώστε να δώσεις εστίαση εκεί που θες αντίστοιχα.

 

Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake.

 

Το ότι διαθέτει πρόγραμμα το οποίο επιτρέπει εκ των υστέρων να διαλέξεις σημεία εστίασης είναι άλλο πράγμα. Προϋποθέτει ότι έχει αποθηκευτεί η φωτογραφία πολλές φορές με πολλαπλά σημεία εστίασης κάθε φορά.

 

Το ανάποδο όμως γίνεται;Μπορείς να ξεθολώσεις κάτι που βγήκε θολό επειδή έγινε εστίαση αλλού;όχι

 

το αξιομνημόνευτο της είδησης δεν είναι το πρόγραμμα που θα μπορεί να κοντρολλάρει την εστίαση,αλλά η δυνατότητα του φακού.Και το photoshop ανακοίνωσε στην επόμενη του έκδοση θα μπορεί να το κάνει αυτό,εφοσον η φωτογραφία το επιτρέπει

Δημοσ.

Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος, αν κάνω λάθος να με διορθώσει κάποιος, αλλά η όλη φάση είναι αστεία.Και με το iPhone μπορείς να βγάλεις μία φωτογραφία και μετά να θολώσεις όπου θες ώστε να δώσεις εστίαση εκεί που θες αντίστοιχα.Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake.Το ότι διαθέτει πρόγραμμα το οποίο επιτρέπει εκ των υστέρων να διαλέξεις σημεία εστίασης είναι άλλο πράγμα. Προϋποθέτει ότι έχει αποθηκευτεί η φωτογραφία πολλές φορές με πολλαπλά σημεία εστίασης κάθε φορά.

 

 

 

όντως το θέμα είναι να τραβήξεις πολλές φωτογραφίες και μετά να εστιάσεις (ξεθολώσεις) τα σημεία που θέλεις ή δεν θέλεις!!!

 

 

παίδες καμια σχέση κάντε ένα search στα νέα για να βρείτε την προηγουμενη συζήτηση για την lytro που κάναμε ... έχει να κάνει με το αισθητήρα η όλη φάση μόλις ξύπνησα και βαριέμαι τώρα να γράψω λεπτομέρειες... αν βαριέστε και εσείς να ψάξετε σίγουρα σε λίγη ώρα θα πέσει post (πράγμα που με κάνει να αναρωτιέμαι τον σκοπό του δικού μου :P)

 

 

 

Φαντάζομαι ότι το να θολώσεις κάτι στην φωτό δεν είναι το θέμα. Το θέμα είναι να νετάρεις εκ των υστέρων κάτι που προηγουμένως ήταν ανετάριστο.

 

 

έχει γίνει πιπίλα αυτή η λέξη και πραγματικά αποτελεί ένα από τα αγκάθια του λαού μας (το να κάνουμε τα απλά πολύπλοκα για να δείξουμε ότι αυτό που ξέρουμε είναι πολύπλοκο και να δυσκολέψουμε με αυτό τον τρόπο τους υπολοιπους στο να προσλάβουν την ίδια γνώση με εμάς) δεν σε κατηγορώ ότι κάνεις το παραπάνω αλλά χρησιμοποιώντας λέξεις ξενόφερτες ή "της πιάτσας" αναπαράγεις αυτήν την αντιπαραγωγικότητα που μαστίζει τον τόπο μας (-που υπάρχει σε πόλους τομείς βεβαια- ένας εξ αυτών η μετάδοση και αποσαφήνιση της πληροφορίας)

 

θα μπορούσα να καταλάβω -αλλα πάλι δεν θα συναινούσα για τους παραπάνω λόγους- την χρήση λέξεων της πιάτσας όπου η "κοινή" ελληνική δεν έχει άμεσα συνώνυμο και χρειάζεται την σύνθεση λέξεων η μια έκφραση για να περιγράψει το ίδιο πράγμα...

 

εδώ δεν συμβαίνει αυτό... λέγοντας 'νετάρω' εννοείς εστιάζω λέξη που και πιο εύηχη είναι και δίνει στον άλλο να καταλάβει για τι πράγμα μιλάς :)

 

δες το και αλλιώς.. τι κάνουν οι ακαδημαϊκά/βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες? χρησιμοποιούν κάθε φορα το εκάστοτε λεξιλόγιο μιας άλλης χώρας/πιάτσας? λέει ο γερμανός,ο άγγλος,ο αμερικανος ας πούμε ντεπραγιάζ? όχι! και δεν το κάνει -μονο- από εθνική υπερηφάνεια το κάνει κυρίως λόγω παραγωγικότητας (πιο εύκολη μετάδοση της πληροφορίας)

Δημοσ.

Από 7-8 χρονών που θυμάμαι τον πατέρα μου να τραβάει φωτογραφίες (ιδιώτικός υπάλληλος ο πατέρας), χρησιμοποιούσε αυτήν την λέξη. Έτσι πέρασε και σε εμένα, επίσης ιδιωτικό υπάλληλο. Η πιάτσα μου δεν έχει καμία σχέση με το χώρο της φωτογραφίας.

Στο δικό μου μυαλό η λέξη "εστιάζω" είναι επίσης η σωστή και η πιο εύηχη, αλλά αυτή η λέξη είναι που θεωρώ ακαδημαϊκή/δυσνόητη. Θα μου έδινε έναν "αέρα" επαγγελματία που δεν διεκδικώ.Αν ήθελα να μιλήσω τελείως κοινότοπα, θα έλεγα "θόλωμα", "θολούρα" κτλ. Αλλά ούτε αυτό έκανα, γιατί το θεώρησα υπερβολική απλοποίηση. Όλα αυτά τα γράφω για να πω ότι την λέξη την διάλεξα συνειδητά.

Οι ακαδημαϊκά/βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες ξεπατίκωσαν σε μεγάλο βαθμό την ελληνική γλώσσα όπου μπορούσαν και χρειάστηκε. Επίσης κοινότοπο (σε βαθμό αηδίας), αλλά αληθινό.

Δημοσ.

κατά τη λήψη της φωτογραφίας ο αισθητήρας έχει αποθηκεύσει όχι μόνο τις ακτίνες φωτός αλλά και τις γωνίες κάθε ακτίνας.

Εντυπωσιακό!

 

Αν θυμάμαι καλά έχει βγεί και αλγόριθμος που διορθώνει κουνημένες φωτογραφίες.

Ο συνδυασμός των 2 είναι το μέλλον!

 

Αν και εδώ που τα λέμε, γιατί η συγκεκριμένη φωτογραφική δεν βγάζει μια φωτογραφία που να εστιάζει σε όλη την εικόνα για να ξεμπερδεύουμε?

Και οποιος θέλει μετα τη ξε-εστιάζει (νεα λέξη) εκει που θέλει.

Δημοσ.

Εν ολίγοις:

 

- παίρνει μία φωτογραφία, όχι πολλές

- ο φακός (ας πούμε ότι χρησιμοποιεί το φαινόμενο της περίθλασης) είναι θαύμα της οπτικής, δεν εστιάζει κάπου γιατί δεν έχει νόημα στην τεχνολογία αυτή

- το φαινόμενο δεν γίνεται με αλγόριθμο, μόνο η αναπαραγωγή του μετά (καμία σχέση με την επερχόμενη τεχνολογία στο photoshop)

- αν θες μετά να φτιάξεις μια φωτογραφία παντού εστιασμένη είναι εύκολο με αλγόριθμο

- η μηχανή είναι μικρή, εύκολη στο χειρισμό και φθηνή

- φυσικά μιλάμε για το πρώτο δείγμα της τεχνολογίας αυτής, το μέλλον όπως πάντα έρχεται καλπάζοντας και είναι απρόβλεπτο

Δημοσ.
το εχω δει εδω και καιρο. ανουσια τεχνολογια. ισως για καποιους επαγγελματιες να ειναι χρησιμο

 

Κάθε άλλο... Για τους ερασιτέχνες είναι πιο χρήσιμο που παιδεύονται να βγάλουν μια σωστή φωτογραφία.

Δημοσ.

Σήμερα που κάποιος ασχολείται με την φωτογραφία σαν χόμπι, και βλέποντας οι πωλήσεις των μηχανών DSLR όλο και αυξάνονται σε βάρος των compact μηχανών, και οι χομπίστες φωτογράφοι κυνηγούν να ρυθμίζουν την μηχανή τους όσο γίνεται πιο χειροκίνητα, η κυκλοφορία αυτών μηχανών δεν νομίζω να τους ενδιαφέρει καθόλου, γιατί θεωρώ ότι η φωτογραφία σαν τέχνη ισοπεδώνεται πλέον.

 

ΝΑΙ, είναι ωραία τεχνολογία, αλλά σαν χομπίστας φωτογράφος που ασχολούμαι, δεν θα με ενδιέφερε καθόλου.

Δημοσ.

Κάποιους ανθρώπους 65-80 χρόνων όμως που ήταν οι πρώτοι φωτογράφοι αλλά που πλέον η τεχνολογία τους "έκανε στην άκρη" τους ενδιαφέρει.

Μην κρίνετε με βάση το insomnia ή/και τα δικά σας κριτήρια, δείτε το big picture που λέει ότι πολύς κόσμος δυσκολεύεται να βγάλει σωστές φωτογραφίες.

 

Αν και εδώ που τα λέμε, γιατί η συγκεκριμένη φωτογραφική δεν βγάζει μια φωτογραφία που να εστιάζει σε όλη την εικόνα για να ξεμπερδεύουμε?

Και οποιος θέλει μετα τη ξε-εστιάζει (νεα λέξη) εκει που θέλει.

 

Το να είσαι εστιασμένος σε όλη την εικόνα δεν σημαίνει ότι μπορείς να ξε-εστιάσεις ή να αλλάξεις την εστίαση.

Χωρίς οι φωτογραφικές μου γνώσεις να είναι τέλειες νομίζω ότι θα μάθεις περισσότερα αν διαβάσεις για το βάθος πεδίου (depth of field).

Κάθε συνδυασμός φακού, διαφράγματος, ταχύτητας έχει συγκεκριμένο βάθος πεδίου.

 

once again: δεν είμαι guru!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...