Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η φετινή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Τεχνών και Επιστημών έχει έντονο άρωμα Ευρώπης. Κάποιες από τις υποψήφιες ταινίες δημιουργήθηκαν από Ευρωπαίους σκηνοθέτες (The Artist, Tinker Tailor Soldier Spy, The Iron Lady), ενώ άλλες εκτυλίσσονται με φόντο τη Γηραιά Ήπειρο (Hugo, Midnight in Paris, War Horse, The Girl With the Dragon Tattoo).

 

Ακλόνητα φαβορί είναι το «The Artist» του Michel Hazanavicius (10 υποψηφιότητες) και το «Hugo» του Martin Scorcese (11 υποψηφιότητες). Οι δύο ταινίες έχουν αρκετά κοινά σημεία, καθώς η μία δημιουργήθηκε από Γάλλους, ενώ η άλλη έχει ως φόντο στο Παρίσι, διαδραματίζονται τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα και σχετίζονται με τις απαρχές της κινηματογραφικής τέχνης. Με μια σημαντική ειδοποιό διαφορά:

 

To «The Artist» σου ζητά να νοσταλγήσεις το παρελθόν, καθώς αποτυπώνει με μαεστρία την ατμόσφαιρα του βωβού κινηματογράφου, το «Hugo» σε καλεί να ατενίσεις το παρελθόν με τη ματιά του μέλλοντος, με τον Martin Scorcese να γυρίζει μια ταινία με λογική 3D και να παραδίδει μαθήματα στην πλειάδα των νεότερων συναδέλφων του, συνδυάζοντας ιδανικά θέαμα, οπτικά εφέ, εκπληκτική φωτογραφία και ουσία, ενώ παράλληλα σε κάνει να δεθείς τόσο με το νεαρό πρωταγωνιστή Asa Butterfield όσο και με τους δεύτερους χαρακτήρες, από τα ιερά τέρατα Christopher Lee και Ben Kingsley, μέχρι και τον αλλόκοτο Sacha Baron Cohen.

 

Ως ώρας, οι Χρυσές Σφαίρες και τα βρετανικά βραβεία BAFTA έχουν δώσει σαφές προβάδισμα στην ταινία του Hazanavicius. Πάντως, θα ήταν πραγματικά άδικο για τον Scorcese να εξελιχθεί η βραδιά σε πανωλεθρία, όπως η τελετή του 2003, όταν οι «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» δεν απέσπασαν κανένα βραβείο, όντας υποψήφιες σε 10 κατηγορίες.

 

Ένα ακόμα φιλμ το οποίο σχετίζεται με τη Γαλλία είναι το «Midnight in Paris» του Woody Allen (υποψήφιο σε 4 κατηγορίες), ένα νοσταλγικό ταξίδι του πρωταγωνιστή Owen Wilson από το Παρίσι του σήμερα σε αυτό της Belle Époque με τη βοήθεια μιας άμαξας.

 

Ευχάριστη έκπληξη είναι οι 4 υποψηφιότητες της ταινίας «The Help» (πραγματεύεται με γλαφυρό τρόπο την καθημερινότητα των Αφροαμερικανίδων υπηρετριών στον αμερικανικό Νότο τη δεκαετία του ΄60), η οποία κλέβει την παράσταση λόγω των δυνατών γυναικείων ερμηνειών από την τριπλέτα των πρωταγωνιστριών, αλλά και οι 3 υποψηφιότητες του βρετανικού κατασκοπικού θρίλερ «Tinker Tailor Soldier Spy», με τον σπουδαίο Gary Oldman, αν και outsider, να αναμένεται να κονταροχτυπηθεί με τον George Clooney και τον Jean Dujardin στην κατηγορία του καλύτερου ηθοποιού.

 

Βέβαια, ο Clooney, πέραν της ερμηνείας του στο «Descendants» του Ελληνοαμερικάνου Alexandrer Payne (με συνολικά 5 υποψηφιότητες), θα μπορούσε να διακριθεί και στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου για το «The Ides of March».

 

Άλλη ταινία που ξεχωρίζει είναι το «War Horse», με τον Steven Spielberg να σκηνοθετεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πολεμικό δράμα, το οποίο επικεντρώνεται σε ένα άλογο που βρέθηκε στα πεδία των μαχών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, και συγκεντρώνει 6 υποψηφιότητες κυρίως σε δευτερεύουσες κατηγορίες.

 

Στα τεχνικά βραβεία, με 5 υποψηφιότητες, πρωταγωνιστεί και η διασκευή της σουηδικής ταινίας «The Girl With the Dragon Tattoo» με σκηνοθέτη τον David Fincher, από το ομώνυμο βιβλίο του δημοσιογράφου Stieg Larsson, ενώ αξιόλογη είναι η ερμηνεία της Rooney Mara στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

Πάντως, όσο και αν τα προγνωστικά αδυνατούν να προβλέψουν με σιγουριά το νικητή στην πλειάδα των κατηγοριών, σχεδόν σίγουρη θεωρείται η βράβευση της Meryl Streep για την ενσάρκωση της πρώην Βρετανίδας πρωθυπουργού Margaret Thatcher στην ταινία «The Iron Lady». Στις υποψήφιες για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία ξεχωρίζει και η Michelle Williams υποδυόμενη τη θρυλική Marilyn Monroe στο φιλμ «My Week With Marilyn», αλλά πολύ δύσκολα θα καταφέρει να στερήσει από την Streep το 3ο της αγαλματάκι, η οποία έχει υπάρξει υποψήφια 17(!) φορές από το 1979.

 

Όποια και να είναι τα αποτελέσματα, αναμφισβήτητα οι ταινίες δικαιώνονται από το φιλοθεάμον κοινό στην πορεία του χρόνου, παρόλο που η αντίληψη μας για την τέχνη παραμένει καθαρά υποκειμενική. Όσο για τις βουλές της Αμερικανικής Ακαδημίας, συνήθως καλύπτονται από πέπλο μυστηρίου. Κάποιες φορές καταποντίζει τα φαβορί, άλλες κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με τις Χρυσές Σφαίρες και τα BAFTA, ενώ αρέσκεται και στο να προβαίνει σε δίκαιη μοιρασιά. Φυσικά, υπάρχει πάντα χώρος για έξυπνο και επιθετικό marketing των εταιριών παραγωγής ταινιών, προτού τα μέλη της Ακαδημίας παραδώσουν το φάκελο με τις προτιμήσεις τους.

 

 

Πηγή: newsplus.gr

Δημοσ.

Για τα όσκαρ είναι σίγουρα η χειρότερη. Δε φτάνει που είναι λίγες οι καλές ταινίες φέτος, τα κατάφεραν και τις άφησαν σχεδόν όλες απ'έξω. Drive, Take Shelter, Tinker Tailor...μόνο το Artist είναι μέσα

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...