Προς το περιεχόμενο

Photography thread(τεχνικές, εξοπλισμός κλπ)


akisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

εχω μια αποριουλα.

 

ειμαι σε καποιο σημειο και θελω να τραβηξω μια frame in a frame φωτο, πχ η θεα μεσα απο ενα παραθυρο. συχνα τραβαω 5-6 φωτος να δω ποια θα ειναι καλυτερη αλλα ολες ειναι γτπκ.. συνηθως δεν ξερω που να κανω focus, που να κανω metering (αν ειμαι πχ απο ενα παραθυρο λογικα το εξω ειναι πιο φωτισμενο), αν πρεπει να χρησιμοποιησω φλας κλπ..

 

ποια η γνωμη σας γιατι 9/10 φωτος ειναι για κλαμματα...

Η μία επίλογή είναι αυτή που λέει ο akisk. Η άλλη είναι η χρήση φλας. Αν παίρνεις από έξω μέσα τότε αναγκαστικά off-camera κι αν παίρνεις απο μέσα έξω, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το on-camera. Φωτομέτρηση θα κάνεις 1 φορά σε αυτή την περίπτωση, για το εξωτερικό και θα ρυθμίσεις ανάλογα σε manual το φλας σου. Αν πάλι φωτογραφίζεις με λίγο εξωτερικό φως και δυνατό εσωτερικό, τότε μπορείς να κάνεις μια φωτομέτρηση σε κάποιο σημείο έξω, στο πιο φωτεινό σημείο μέσα, και να φωτογραφίσεις σε μανουαλ κάπου ανάμεσα ώστε να έχεις την ισορροπία που σου αρέσει εσένα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βοηθά πολύ και το μπρακετινγκ. Πολύ προσοχή στο white balance όμως.

Επεξ/σία από frenzy
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σ εχασα καπου εκει με το on-camera και off-camera flash. η αληθεια ειναι πως με τη χρηση φλας και το πως αυτο επηρρεαζει τη φωτο εχω μαυρα, καταμαυρα, κατραμι μεσανυχτα...

 

bracketing δεν ειναι ουσιαστικα κατι σαν ... hdr; δηλαδη η διαδικασια να τραβηξει το ιδιο frame με 2 διαφορετικα exposures;

 

συνηθως φωτογραφιζω απο μεσα προς τα εξω (δηλαδη ειμαι μεσα στο σπιτι και βλεπω τη θεα εξω απο το παραθυρο), με πιο εντονο το φως εξω....

 

και το συνηθως το λεω βασει του τι εχει τυχει να με "τραβηξει" για να το φωτογραφισω.. οχι οτι επιδιωκω..

 

δεν ξερω αν εγινα κατανοητος!!! τα ειπα λιγο μπουρδουκλωμενα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά το on-camera και off-camera flash είναι, κατά βάση, σχετικά απλό.

 

Εσύ που τραβάς από μέσα, αυτά που βλέπεις έξω από το παράθυρο, μάλλον εστιάζεις σε κάποιο σημείο εξωτερικό. Δηλαδή εκεί που έχει το περισσότερο φως. Το αποτέλεσμα είναι ότι όποια κομμάτια του εσωτερικού (τοίχος, περβάζι, εσωτερικό δωματίου) βγουν στην φωτογραφία θα είναι υπο-εκτεθειμμένα. Κοινώς σκοτεινά, αν όχι μαύρα. Σε αυτή την περίπτωση, βάζεις το on-body (ενσωματομένο ή hot-shoe φορεμένο στο σώμα) να ανάψει, με σκοπό να φωτίσει αυτα τα κοντινά (σε αυτό) και σκοτεινά σημεία, ώστε όλα να είναι όμορφα και φωτεινά.

 

Στην αντίθετη περίπτωση (βλέπε: τραβάς απ' τον δρόμο κάτι που είναι μέσα στο δωμάτιο απ' το παράθυρο) τα πράγματα είναι από λίγο έως πολύ διαφορετικά.Εσύ βρίσκεσαι στον εξωτερικό χώρο και (χωρίς σφάλμα της γενικότητας) θεωρούμε ότι είσαι έξω στο άπλετο φυσικό φως του ηλίου. Το δωμάτιο, από την άλλη μεριά, όσο κι αν το βλέπεις εσύ ευδιάκριτο με το μάτι, ο αισθητήρας της μηχανής σου, προσπαθόντας να εμφανίσει σωστά το φως του εξωτερικού χώρου, θα βγάλει το εσωτερικό του δωματίου αρκετά σκοτεινό. Σε αυτή την περίπτωση, και να ανάψει το flash πάνω στη μηχανή σου, δεν θα κέρδιζες τίποτα. Θα φώτιζε τον περίγυρό σου, που θα ήταν ήδη, εξάλλου, φωτεινός. Εδώ θες ένα off-body (απομακρυσμένο από το σώμα της μηχανής σου) flash (ή δυνατό σταθερό φως) μέσα στο δωμάτιο, να το ισορροπήσει την φωτεινότητά του με τον εξωτερικό περίγυρο.

 

Το bracketing πάλι, είναι αυτή η τεχνική που χρησημοποιούν για να παράγουν αποτελέσματα μεγαλύτερου εύρους ενός χαρακτηριστικού απ' ότι μπορεί να επιτευχθεί με μία μεμονομένη λήψη. Το πιο συνηθισμένο παράδειγμα τέτοιου αποτελέσματος ενδέχεται να είναι το HDR. Τραβάς δύο ή περισσότερες λήψεις του ίδιου θέματος (σταθερή η μηχανή σε τρίποδα) αλλάζοντας μια ρύθμιση. Χρόνο έκθεσης, συνήθως, για HDR. Ενώνεις τις παραγώμενεσ φωτογραφίες και (στην περίπτωση του HDR) παίρνεις αποτέλεμσα με μεγαλύτερο εύρος φασματος απ' ότι δύναται να καταγράψει ο αισθητήρας της μηχανής σου με μία λήψη.

Ανάλογα, μπορείς να χρησημοποιήσεις το bracketing να ενώσεις διαφορετικά WB, για σωστότερα χρώματα μεταξύ χώρων με διαφορετικής θερμοκρασίας φωτός (ψυχρό μέσα από λάμπα φθωρίου, ζεστό έξω από τον ήλιο, για παράδειγμα). Ακόμα και για εστίαση (πχ σε λήψεις Macro ή με πολύ ανοιχτά διαφράγματα με ρηχό βάθος πεδίου) θα μπορούσε να χρησημέψει.

 

Φαντάζομαι ότι, σε λογικά πλαίσια, οτιδήποτε μεταβάλεται θα μπορούσε να πειραχθεί να κάνεις bracketing. Δεν έχει τύχει να το κάνω πολύ τακτικά. Είναι όμως και θέμα συνθηκών και αναγκών.

 

Υπ' όψιν, έχει και τα θέματά του το bracketing. Επειδή όσο γρήγωρος και να είσαι, είναι παραπάνω από μία λήψεις του ίδου θέματος, είναι καλύτερα να είναι ενός σταθερού θέματος, ιδανικά στατικού αλλά τουλάχιστον σχεδόν ακίνητου. Είναι σαν τις λήψεις μεγάλης διάρκειας για landscape. Δεν του φαίνεται ότι είναι σημαντικό, εξ' αρχής, αλλά δεν θες να φυσάει καθόλου. Το πόσο εύκολα γίνονται ομορφότατα θολούρες τα φυλλαράκια στα δέντρα δεν λέγεται :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τυπικά, το διάγραμμα είναι λίγο απάτη. :P Δηλαδή, ο 35άρης σε APS-C δεν μετατρέπεται μαγικά σε 50άρη. Ενώ σου δίνει το ίδιο πεδίο οράσεως με τον 50άρη στην ΦΦ πρακτικά, απλά είναι ένα center crop της εικόνας του 35άρη. Διατηρεί, δηλαδή, τα βασικά γνωρίσματα του 35άρη: Τις παραμορφώσεις, το DOF, την εστιακή απόσταση κλπ. Απλά, το AOS-C δίνει όλα τα MP του στο κέντρο της εικόνας που προβάλλει ο φακός πάνω στον αισθητήρα. Τα περιφερειακά υπάρχουν, απλά δεν καταγράφονται.

 

Είναι και ένας από τους λόγους που οι APS-C μηχανές δημιουργούν περισσότερα προβλήματα, όσα περισσότερα MP έχουν. Έχει αρκετά υψηλή ανάλυση ο φακός ώστε να μένει ξυραφάκι εκεί στο κέντρο του ειδώλου που προβάλει, ήηηηηη....

 

Από την άλλη μεριά, είναι ένα εύκολο σκονάκι για να βλέπεις πόσο θα βλέπεις στο εκάστοτε σύστημα με τον κάθε φακό. Κρατώντας υπ' οψιν σου ότι όλα τα άλλα μένουν ίδια, είναι αρκετά χρήσιμο εργαλείο.

 

Επίσης, ασιάτες. Δηλαδή, μένει μόνο στην επόμενη τριλογία ο Lucas να εμφανίσει Ιαπωνέζο Jedi που να τα κάνει όλα λίμπα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγά το Γιαπωνέζο με τα φωτάκια του κάνε ενα search στο flickr fotoopa να δεις τι σημαίνει μερακλής

 

(ή τι θα κάνω αν πιασω το τζοκερ)

 

LoL... δυνατό. Από την άλλη, βέβαια, εγώ και τα έντομα... Ναι, δεν έχω και την καλύτερη δυνατή σχέση. Δηλαδή, έπος το όλο σκηνικό αλλά την ανατριχίλα μου, την έφαγα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τυπικά, το διάγραμμα είναι λίγο απάτη. :P Δηλαδή, ο 35άρης σε APS-C δεν μετατρέπεται μαγικά σε 50άρη. Ενώ σου δίνει το ίδιο πεδίο οράσεως με τον 50άρη στην ΦΦ πρακτικά, απλά είναι ένα center crop της εικόνας του 35άρη. Διατηρεί, δηλαδή, τα βασικά γνωρίσματα του 35άρη: Τις παραμορφώσεις, το DOF, την εστιακή απόσταση κλπ. Απλά, το AOS-C δίνει όλα τα MP του στο κέντρο της εικόνας που προβάλλει ο φακός πάνω στον αισθητήρα. Τα περιφερειακά υπάρχουν, απλά δεν καταγράφονται.

Οκ τα mm είναι χαρακτηριστικό του φακού και δεν έχουν καμία σχέση με τον εκάστοτε αισθητήρα. Έχει όμως νόημα (από φωτογραφικής πλευράς) να μιλάμε μόνο για mm; Νομίζω πως όχι.

 

Όλοι χρειαζόμαστε έναν μπούσουλα για να καταλάβουμε τη χρήση του κάθε φακού. Αυτό είναι εύκολο να γίνει όταν τον συγκρίνουμε με κάτι που είμαστε ήδη εξεικοιωμένοι (πχ ff)!

 

Εγώ το βλέπω έτσι: Θες νορμάλ φακό σε micro 4/3; Παίρνεις έναν 25ρη φτιαγμένο για το σύστημά σου. Θες νορμάλ για 6x6; Παίρνεις 80ρη-90ρη.

 

 

25mm f/4 για medium format:

Βαρύ υπερευρυγώνιο κτήνος.

 

DA645_25FLT.jpg?v=2216

 

 

25mm f/1.4 για micro 4/3. Νορμάλ μικρός και φωτεινός φακός.

768816.jpg

 

Πού θέλω να καταλήξω; Πουθενά :P

 

Στην πράξη παίζει σημαντικότατο ρόλο το σύστημα για το οποίο είναι κατασκευασμένος ο εκάστοτε φακός (διαστάσεις αισθητήρα και απόσταση φακού από τον αισθητήρα). Άλλο να έχεις να καλύψεις 6x6cm και άλλο 1,7x1,3cm :D

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ τα mm είναι χαρακτηριστικό του φακού και δεν έχουν καμία σχέση με τον εκάστοτε αισθητήρα. Έχει όμως νόημα (από φωτογραφικής πλευράς) να μιλάμε μόνο για mm; Νομίζω πως όχι.

 

Όλοι χρειαζόμαστε έναν μπούσουλα για να καταλάβουμε τη χρήση του κάθε φακού. Αυτό είναι εύκολο να γίνει όταν τον συγκρίνουμε με κάτι που είμαστε ήδη εξεικοιωμένοι (πχ ff)!

 

Εγώ το βλέπω έτσι: Θες νορμάλ φακό σε micro 4/3; Παίρνεις έναν 25ρη φτιαγμένο για το σύστημά σου. Θες νορμάλ για 6x6; Παίρνεις 80ρη-90ρη.

 

 

25mm f/4 για medium format:

Βαρύ υπερευρυγώνιο κτήνος.

 

 

 

25mm f/1.4 για micro 4/3. Νορμάλ μικρός και φωτεινός φακός.

 

 

Πού θέλω να καταλήξω; Πουθενά :P

 

Στην πράξη παίζει σημαντικότατο ρόλο το σύστημα για το οποίο είναι κατασκευασμένος ο εκάστοτε φακός (διαστάσεις αισθητήρα και απόσταση φακού από τον αισθητήρα). Άλλο να έχεις να καλύψεις 6x6cm και άλλο 1,7x1,3cm :D

 

Νομίζω ότι και εγώ αυτό είπα. Αυτό δεν είπα; :P Δεν διαφωνώ, δηλαδή, απλά τόνισα ότι τα βασικά γνωρίσματά του, πέρα απ' το καδράρισμα, ο φακός τα διατηρεί :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι και εγώ αυτό είπα. Αυτό δεν είπα; :P Δεν διαφωνώ, δηλαδή, απλά τόνισα ότι τα βασικά γνωρίσματά του, πέρα απ' το καδράρισμα, ο φακός τα διατηρεί :)

Ούτε εγώ διαφώνησα με τα λεγόμενά σου! Κουβέντα να γίνεται.  :)

 

viper κάτσε φρόνιμααα(για mf)! Αν σε ενδιαφέρει πραγματικά πάντως, μπορείς πλέον να βρεις αξιόλογη φιλμάτη 6x6 σε λογική τιμή. Δεν μιλάω βέβαια για τις πλαστικούρες τύπου holga, γιατί δε νομίζω να είσαι φαν του lo-fi :D

 

Πριν κάποιο διάστημα που ήμουν στο τσακ να πάρω καινούριο σώμα Canon, μου έκατσε μια ευκαιρία από γνωστό μου και μου έδωσε μια αγρατζούνιστη 500c/m κομπλέ με 80ρη planar 2,8. Οπότε τα σχέδια για νέα Canon πήγαν αρκετά πίσω (καλό 2015 και βλέπουμε χαχα). Δυστυχώς την έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστα ως τώρα (4 φιλμ 12ρια, το 5ο είναι μέσα κάνα 6μηνο).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε εγώ διαφώνησα με τα λεγόμενά σου! Κουβέντα να γίνεται.  :)

 

viper κάτσε φρόνιμααα(για mf)! Αν σε ενδιαφέρει πραγματικά πάντως, μπορείς πλέον να βρεις αξιόλογη φιλμάτη 6x6 σε λογική τιμή. Δεν μιλάω βέβαια για τις πλαστικούρες τύπου holga, γιατί δε νομίζω να είσαι φαν του lo-fi :D

 

Πριν κάποιο διάστημα που ήμουν στο τσακ να πάρω καινούριο σώμα Canon, μου έκατσε μια ευκαιρία από γνωστό μου και μου έδωσε μια αγρατζούνιστη 500c/m κομπλέ με 80ρη planar 2,8. Οπότε τα σχέδια για νέα Canon πήγαν αρκετά πίσω (καλό 2015 και βλέπουμε χαχα). Δυστυχώς την έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστα ως τώρα (4 φιλμ 12ρια, το 5ο είναι μέσα κάνα 6μηνο).

 

ζαχαρωνω μια mamiya 645 af2 αλλα κολλαω στο οτι δεν εχω darkroom...

 

οσο για την hanselblad, σε μισω  :)

 

σοβαρα τωρα

 

ειμαι εξω και αρχιζει και πεφτει ο ηλιος, εχω στησει καμερα με τον φακο sto manual and for the love of god βλεπω ασπρο περιγραμμα γυρω απο το αντικειμενο μου.

 

Πριν τρελαθω και στειλω την καμερα στα σκουπιδια, τι μπορει να συμβαινει...?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...