Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
10 ώρες πριν, greekgreek είπε

Από τον Ευρωπό είσαι , πού μένεις ,Θεσσαλονίκη ;

    Πρωινά Κυριακής αν σε βολεύει έχω χρόνο , από τις 5 το πρωί μέχρι τις 11 χοντρικά , ώστε να συναντηθούμε για να βάλουμε κάποια πράγματα σε μία σειρά σχετικά με τις ρυθμίσεις . Εννοείται πως θα βγάλουμε φωτογραφίες . Θα σου στείλω σε PM το τηλ μου νούμερο ώστε να κανονίσουμε συνάντηση κάποια στιγμή .

 

 

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Καλησπέρα.Συγνώμη εαν αυτό δεν είναι το κατάλληλο νήμα για την ερώτηση.Δεν βρίσκω κάτι άλλο όμως οπότε..

Παρόλο που ψάχνω παράλληλα και online δεν έχω βρεί κάτι σίγουρο.Θυμάμαι παλιά πως η Panasonic πουλούσε το vLog για τις κάμερες της.Το θέμα είναι πως δεν βρίσκω κάτι σχετικό σήμερα , πόσο μάλλον για Ευρώπη.Μερικοί πουλάνε activation codes amazon αλλά εντύπωση μου κάνει που δεν βρίσκω κάτι απο panasonic.Όποιος γνωρίζει κάτι παρακαλώ να με βοηθήσει.

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Με την panasonic dmc-fz300 από χτες άρχισα να βγάζω φωτογραφίες σε raw.

Σήμερα πήγα σε μια περιοχή και έβγαλα φώτο στη μικρότερη εστιακή απόσταση στα 4,5mm(δηλαδή στα 25mm).

Υπόψιν ότι σήμερα χρησιμοποίησα για πρώτη φορά το φίλτρο Hoya HD  UV ,το οποίο μπορεί να μην έχει σχέση.

Βλέπω στα raw στα 25mm η εικόνα έχει έντονο βινιετάρισμα ,όχι όμως στις  jpg που βγάζει μαζί.

Έβγαλα κάποιες φώτο χωρίς το φίλτρο στα 25mm,βλέπω και εκεί το ίδιο ,δεν νομίζω να κάνω λάθος στο ποιες είναι χωρίς το φίλτρο.

Στα 600mm δεν έχει πρόβλημα ,ούτε στα raw ,ούτε στις jpg .

 

  • Like 1
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, greekgreek είπε

Με την panasonic dmc-fz300 από χτες άρχισα να βγάζω φωτογραφίες σε raw.

Σήμερα πήγα σε μια περιοχή και έβγαλα φώτο στη μικρότερη εστιακή απόσταση στα 4,5mm(δηλαδή στα 25mm).

Υπόψιν ότι σήμερα χρησιμοποίησα για πρώτη φορά το φίλτρο Hoya HD  UV ,το οποίο μπορεί να μην έχει σχέση.

Βλέπω στα raw στα 25mm η εικόνα έχει έντονο βινιετάρισμα ,όχι όμως στις  jpg που βγάζει μαζί.

Έβγαλα κάποιες φώτο χωρίς το φίλτρο στα 25mm,βλέπω και εκεί το ίδιο ,δεν νομίζω να κάνω λάθος στο ποιες είναι χωρίς το φίλτρο.

Στα 600mm δεν έχει πρόβλημα ,ούτε στα raw ,ούτε στις jpg .

 

Στα jpeg αρχεία η μηχανή κάνει κάποιες διορθώσεις αυτόματα. Μέσα σε αυτές είναι η βινιέτα και η παραμόρφωση. Μάλλον για αυτό φαίνονται διαφορετικά. 

  • Like 3
Δημοσ.
11 ώρες πριν, greekgreek είπε

Με την panasonic dmc-fz300 από χτες άρχισα να βγάζω φωτογραφίες σε raw.

Σήμερα πήγα σε μια περιοχή και έβγαλα φώτο στη μικρότερη εστιακή απόσταση στα 4,5mm(δηλαδή στα 25mm).

Υπόψιν ότι σήμερα χρησιμοποίησα για πρώτη φορά το φίλτρο Hoya HD  UV ,το οποίο μπορεί να μην έχει σχέση.

Βλέπω στα raw στα 25mm η εικόνα έχει έντονο βινιετάρισμα ,όχι όμως στις  jpg που βγάζει μαζί.

Έβγαλα κάποιες φώτο χωρίς το φίλτρο στα 25mm,βλέπω και εκεί το ίδιο ,δεν νομίζω να κάνω λάθος στο ποιες είναι χωρίς το φίλτρο.

Στα 600mm δεν έχει πρόβλημα ,ούτε στα raw ,ούτε στις jpg .

 

    Φυσιολογικό στο κατώτερο άκρο , στο ανώτερο επίσης φυσιολογικό να μην υπάρχει . Δεν έχει να κάνει με τον τύπο του αρχείου αλλά με τα οπτικά . 

  • Like 1
Δημοσ.

Με την panasonic dmc-fz300 από προχτές αποθηκεύω σε raw και jpeg ,στην canon που πήγα να κάνω το ίδιο βλέπω αποθηκεύει σε .cr2.

Άλλο είδους αρχείο έχει η canon ;

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, greekgreek είπε

Με την panasonic dmc-fz300 από προχτές αποθηκεύω σε raw και jpeg ,στην canon που πήγα να κάνω το ίδιο βλέπω αποθηκεύει σε .cr2.

Άλλο είδους αρχείο έχει η canon ;

cr2 ονομάζει τα raw της η Canon. Nef η Νικον κλπ κλπ

  • Like 2
  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με αφορμή τις ωραίες φωτο που πόσταρε φίλος στο "ματιά του φωτογράφου", μια ερώτηση για τεχνικές φωτο σε χαμηλό φωτισμό.
Μιλάμε για πόλη με πολύ χαμηλά φώτα σε δημόσιους χώρους (όπως γίνεται κατά κόρον Β. Ευρώπη) και πολύ σκοτάδι με έντονη συννεφιά (κλασσικός καιρός χειμώνα δηλαδή) δίχως το δεκανίκι του έντονου ambient φωτισμού από χιόνι.
Πέρα της +-2 ώρες από την ανατολή/δύση που υπάρχει κάτι στον ορίζοντα από ηλιακό φως.

Μηχανή 5d mk2, νιφτι-φίφτι φακός prime και χειροκίνητο. 
Δίχως IS-OS σε σώμα ή φακό.
Θέμα, κυρίως κτήρια/γέφυρες/σταθμευμένα αμάξια έξω από κτήρια και καμία ξόφαλτση πάπια να ρεμβάζει.

Η θεωρία λέει ότι χρειάζεται μεγάλο χρόνο για τον αισθητήρα να μαζέψει το σωστό φως (λογικό).
Αυτό σημαίνει πολύ χρόνο exposure (κοντά ή πάνω από sec)/ όσο μικρό f 1.8 γίνεται /υψηλό ISO από όσο είδα.
Η τριάδα που πρέπει να έχεις κάτι ή όλα από τα παραπάνω όπως λένε τα βιβλία.

Αλλά με το κωλόχερο το μεγάλο exposure είναι μάλλον προβληματικό (πολύ θολούρα ρε παιδί μου), κρατάω το f στο χαμηλότερο δυνατό και το ISO της 5D II κλατάρει πάνω από 6400. 

Έτσι οι φωτο είτε βγαίνουν ιδιαίτερα καλλιτεχνικές και σεισμόπληκτες (με πολύ θολούρα ή/και κούνημα), ή με πολύ θόρυβο όταν τραβάω το ISO μέχρι εκεί που βγάζει μεγάλο πρόβλημα.

Πέρα του ευκολότερου-εμφανέστατου (να κουβαλάω και το τρίποδο μαζί) ή/και να πάρω φακό με IS, υπάρχει κάτι που δεν πήρα υπ' όψιν για καλύτερα αποτελέσματα; 
εδιτ: Όχι φλας. Δεν θέλω να ενοχλώ τους περαστικούς και είναι παράνομο για τα ζώα.

Επεξ/σία από LongTom
  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, LongTom είπε

Με αφορμή τις ωραίες φωτο που πόσταρε φίλος στο "ματιά του φωτογράφου", μια ερώτηση για τεχνικές φωτο σε χαμηλό φωτισμό.
Μιλάμε για πόλη με πολύ χαμηλά φώτα σε δημόσιους χώρους (όπως γίνεται κατά κόρον Β. Ευρώπη) και πολύ σκοτάδι με έντονη συννεφιά (κλασσικός καιρός χειμώνα δηλαδή) δίχως το δεκανίκι του έντονου ambient φωτισμού από χιόνι.
Πέρα της +-2 ώρες από την ανατολή/δύση που υπάρχει κάτι στον ορίζοντα από ηλιακό φως.

Μηχανή 5d mk2, νιφτι-φίφτι φακός prime και χειροκίνητο. 
Δίχως IS-OS σε σώμα ή φακό.
Θέμα, κυρίως κτήρια/γέφυρες/σταθμευμένα αμάξια έξω από κτήρια και καμία ξόφαλτση πάπια να ρεμβάζει.

Η θεωρία λέει ότι χρειάζεται μεγάλο χρόνο για τον αισθητήρα να μαζέψει το σωστό φως (λογικό).
Αυτό σημαίνει πολύ χρόνο exposure (κοντά ή πάνω από sec)/ όσο μικρό f 1.8 γίνεται /υψηλό ISO από όσο είδα.
Η τριάδα που πρέπει να έχεις κάτι ή όλα από τα παραπάνω όπως λένε τα βιβλία.

Αλλά με το κωλόχερο το μεγάλο exposure είναι μάλλον προβληματικό (πολύ θολούρα ρε παιδί μου), κρατάω το f στο χαμηλότερο δυνατό και το ISO της 5D II κλατάρει πάνω από 6400. 

Έτσι οι φωτο είτε βγαίνουν ιδιαίτερα καλλιτεχνικές και σεισμόπληκτες (με πολύ θολούρα ή/και κούνημα), ή με πολύ θόρυβο όταν τραβάω το ISO μέχρι εκεί που βγάζει μεγάλο πρόβλημα.

Πέρα του ευκολότερου-εμφανέστατου (να κουβαλάω και το τρίποδο μαζί) ή/και να πάρω φακό με IS, υπάρχει κάτι που δεν πήρα υπ' όψιν για καλύτερα αποτελέσματα; 
εδιτ: Όχι φλας. Δεν θέλω να ενοχλώ τους περαστικούς και είναι παράνομο για τα ζώα.

Θα βοηθούσε πολύ πιστεύω αν έβαζες κάποιο παράδειγμα. Κάποιες φορές και 1.2 να έχεις αν το φως δεν υπάρχει δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Επίσης χωρίς βέβαια να αφορά άμεσα εσένα αυτό, για μένα πρέπει να φαίνεται πως είναι βράδυ. Δηλαδή να υπάρχουν σκιές κλπ - ακόμα και αγνό μαύρο ναι. Φυσικά υποκειμενικό αυτό αναλόγως του τι θέλει να επιτύχει κάποιος. 

  • Like 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, pifilos είπε

Θα βοηθούσε πολύ πιστεύω αν έβαζες κάποιο παράδειγμα. Κάποιες φορές και 1.2 να έχεις αν το φως δεν υπάρχει δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Επίσης χωρίς βέβαια να αφορά άμεσα εσένα αυτό, για μένα πρέπει να φαίνεται πως είναι βράδυ. Δηλαδή να υπάρχουν σκιές κλπ - ακόμα και αγνό μαύρο ναι. Φυσικά υποκειμενικό αυτό αναλόγως του τι θέλει να επιτύχει κάποιος. 

Πάντα προσπαθώ να αναπαραστήσω κάτι που βλέπω στις φωτο, όχι κάτι καλλιτεχνικό (όχι ακόμη τουλάχιστον).
Έτσι ώστε να καταλάβω πως να έχω απεικόνιση στις φωτο του τοπίου όπως το βλέπει το ανθρώπινο μάτι πρώτα και έπειτα πάμε για άλλα και περίεργα κόλπα. Μερικό σωστό framing βάση τους κλασσικούς κανόνες thirds/διαγώνιοι κ.ο.κ και βγάζω.
Έτσι, θέλω να φαίνεται ότι είναι νύχτα, αλλά πρέπει να βγει και σωστά τα χρώματα/αντανακλάσεις και σίγουρα να μην φαίνεται η φωτό σαν να είχαμε 8 ρίχτερ όταν την έβγαλα...

Πιστεύω ότι πέρα του τριπόδου+long exposure, στα περισσότερα δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο με τον υπάρχων εξοπλισμό. 
Αλλά είπα να ρωτήσω και εδώ, μπας και οι επαγγελματίες-ποιο έμπειροι είχαν κάποια τεχνική που δεν ήξερα/δεν έμαθα/δεν σκέφτηκα.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, LongTom είπε

Με αφορμή τις ωραίες φωτο που πόσταρε φίλος στο "ματιά του φωτογράφου", μια ερώτηση για τεχνικές φωτο σε χαμηλό φωτισμό.
Μιλάμε για πόλη με πολύ χαμηλά φώτα σε δημόσιους χώρους (όπως γίνεται κατά κόρον Β. Ευρώπη) και πολύ σκοτάδι με έντονη συννεφιά (κλασσικός καιρός χειμώνα δηλαδή) δίχως το δεκανίκι του έντονου ambient φωτισμού από χιόνι.
Πέρα της +-2 ώρες από την ανατολή/δύση που υπάρχει κάτι στον ορίζοντα από ηλιακό φως.

Μηχανή 5d mk2, νιφτι-φίφτι φακός prime και χειροκίνητο. 
Δίχως IS-OS σε σώμα ή φακό.
Θέμα, κυρίως κτήρια/γέφυρες/σταθμευμένα αμάξια έξω από κτήρια και καμία ξόφαλτση πάπια να ρεμβάζει.

Η θεωρία λέει ότι χρειάζεται μεγάλο χρόνο για τον αισθητήρα να μαζέψει το σωστό φως (λογικό).
Αυτό σημαίνει πολύ χρόνο exposure (κοντά ή πάνω από sec)/ όσο μικρό f 1.8 γίνεται /υψηλό ISO από όσο είδα.
Η τριάδα που πρέπει να έχεις κάτι ή όλα από τα παραπάνω όπως λένε τα βιβλία.

Αλλά με το κωλόχερο το μεγάλο exposure είναι μάλλον προβληματικό (πολύ θολούρα ρε παιδί μου), κρατάω το f στο χαμηλότερο δυνατό και το ISO της 5D II κλατάρει πάνω από 6400. 

Έτσι οι φωτο είτε βγαίνουν ιδιαίτερα καλλιτεχνικές και σεισμόπληκτες (με πολύ θολούρα ή/και κούνημα), ή με πολύ θόρυβο όταν τραβάω το ISO μέχρι εκεί που βγάζει μεγάλο πρόβλημα.

Πέρα του ευκολότερου-εμφανέστατου (να κουβαλάω και το τρίποδο μαζί) ή/και να πάρω φακό με IS, υπάρχει κάτι που δεν πήρα υπ' όψιν για καλύτερα αποτελέσματα; 
εδιτ: Όχι φλας. Δεν θέλω να ενοχλώ τους περαστικούς και είναι παράνομο για τα ζώα.

Πρώτη λύση που θα σου δώσει ένα κάποιο αποτέλεσμα, είναι τρίποδο. Τουλάχιστον έτσι, σε κάθε ρύθμιση που θα τραβάς θα παίρνεις το μέγιστο της ρύθμισης που επέλεξες.

Απο εκει και πέρα, λυπάμαι, αλλά δεν μπορείς να παρακάμψεις τους νόμους της φυσικής. Μόνο να συμβιβαστείς με αυτούς. Τι εννοώ;

Οκ, θα πάρεις έναν f/1.2 φακό και θα κερδίσεις λίγο φως. Αλλά τι να το κάνεις αν τραβάς στο f/1.2 συνέχεια; Θα έχεις ένα σετ φωτογραφιών που το μάτι του ζώου θα είναι σε φόκους, και στο αυτί θα έχεις θολούρα, κι απο κει και πίσω μπορεί να μην ξεχωρίζει τίποτα απο το backround.

Ok, θα πάρεις ένα σώμα με 5 στοπ σταθεροποίηση και θα σου δώσει όντως περισσότερο φως. Τι να το κάνεις που λόγο των αργών ταχυτήτων θα έχεις μεν μια σωστή έκθεση στην φωτογραφία του ενός δευτερολέπτου στο κλειστρο, αλλά το θέμα σου ή ότιδήποτε άλλο κινείται θα είναι κουνημένο;

Όσο για το iso, υπάρχουν μηχανές που μπορείς να φτάσεις σε μεγάλα επίπεδα ευαισθησίας του σένσορα και να πάρεις μια αποδεκτή για κάποιους φωτογραφία μέχρι ένα σημείο (αν και γεμάτη κόκκο) . Αλλά εκει αρχίζεις και χώνεις λεφτά. Με σώμα 300-400 ευρώ μεταχειρισμένο και αντίστοιχο φακό χωρίς σταθεροποίηση, δεν γίνονται αυτά. Πάντως γενικά είμαι κατά των υψηλών iso. Δεν είναι όπως στο φιλμ που δίνουν έναν καλαίσθητο κόκκο. Εδώ ο κόκκος είναι και ψηφιακός και πολυχρωματικός, με αντιαισθητικά αποτελέσματα.

Sorry...οι νομοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Για να πάρεις και σωστή έκθεση, και το θέμα σου σε εστιακό μηκος που θέλεις και το πόσο θα γράφει η κίνηση των κινουμενων αντικειμένων, όχι απο συμβιβασμό αλλά επειδή το θέλεις, λυπάμαι, αλλά θέλεις πραγματικό φως. Θα είναι απο ήλιο; Θα είναι τεχνητό; Πρέπει να υπάρχει φως.

Με τις υπόλοιπες λύσεις "κλέβεις" φως για την σκηνή σου, αλλά θυσιάζεις απο άλλο κομμάτι της σύνθεσης σου.

 

Πάντως θα ήθελα να δω μια φώτο με τις συνθηκες που γράφεις για να δω κυρίως ποσο φως λείπει και τι θα μπορούσες να κάνεις. Ισως με τριποδο και μονο να είσαι οκ

 

Επεξ/σία από highpriest
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με 5D MKII που λες και 50ρη prime f/1.8 , βγες έξω σε οποιοδήποτε αστικό σκηνικό και βγάλε φωτογραφίες με  f/1.8 , ταχύτητα 1/50 και iso σε τιμές 800 , 1250 , 1600 , 2500. Τοπία , μην ψάχνεις κινούμενα θέματα νύχτα, είναι πολύ ακραίο σενάριο . Τα θέματα που στοχεύεις, μακριά , σε απόσταση μεγαλύτερη από 10m . 

Επεξ/σία από Dr_73
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, LongTom είπε

Πάντα προσπαθώ να αναπαραστήσω κάτι που βλέπω στις φωτο, όχι κάτι καλλιτεχνικό (όχι ακόμη τουλάχιστον).
Έτσι ώστε να καταλάβω πως να έχω απεικόνιση στις φωτο του τοπίου όπως το βλέπει το ανθρώπινο μάτι πρώτα και έπειτα πάμε για άλλα και περίεργα κόλπα. Μερικό σωστό framing βάση τους κλασσικούς κανόνες thirds/διαγώνιοι κ.ο.κ και βγάζω.
Έτσι, θέλω να φαίνεται ότι είναι νύχτα, αλλά πρέπει να βγει και σωστά τα χρώματα/αντανακλάσεις και σίγουρα να μην φαίνεται η φωτό σαν να είχαμε 8 ρίχτερ όταν την έβγαλα...

Πιστεύω ότι πέρα του τριπόδου+long exposure, στα περισσότερα δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο με τον υπάρχων εξοπλισμό. 
Αλλά είπα να ρωτήσω και εδώ, μπας και οι επαγγελματίες-ποιο έμπειροι είχαν κάποια τεχνική που δεν ήξερα/δεν έμαθα/δεν σκέφτηκα.

 

Δεν ξέρω τι τσάντα χρησιμοποιείς για βραδινες εξορμήσεις αλλά υπάρχει και η λύση ενός mini tripod που συνήθως χωράει σε μικρό badpack ή sling bag. Όταν αγόρασα τρίποδο είχε δώρο ένα τέτοιο μικρό (μεμονωμένα πωλείται στα 25 ευρώ) το οποίο είναι αρκετά τίμιο για τέτοιες δουλειές. Το μόνο αρνητικό είναι φυσικά το ύψος του οπότε αν θες κάτι ψηλότερο από τις κλασικές χαμηλές γωνίες που μπορεί να καλύψει πρέπει να το ακουμπήσεις κάπου π.χ. παγκάκι, πεζούλι κλπ. Νομίζω πως θα αντέχει το βάρος της 5D με τον 50mm χωρίς να γέρνει.  

Το λέω επειδή εφόσον σε ενδιαφέρουν κυρίως στατικά θέματα είναι κρίμα να ζορίζεσαι. Ούτε εγώ κυκλοφορώ στην Αθήνα με το κανονικό τρίποδο. Ενίοτε όμως παίρνω αυτό μπας και χρειαστεί. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Thanks 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, highpriest είπε

Πρώτη λύση που θα σου δώσει ένα κάποιο αποτέλεσμα, είναι τρίποδο. Τουλάχιστον έτσι, σε κάθε ρύθμιση που θα τραβάς θα παίρνεις το μέγιστο της ρύθμισης που επέλεξες.

Απο εκει και πέρα, λυπάμαι, αλλά δεν μπορείς να παρακάμψεις τους νόμους της φυσικής. Μόνο να συμβιβαστείς με αυτούς. Τι εννοώ;

Οκ, θα πάρεις έναν f/1.2 φακό και θα κερδίσεις λίγο φως. Αλλά τι να το κάνεις αν τραβάς στο f/1.2 συνέχεια; Θα έχεις ένα σετ φωτογραφιών που το μάτι του ζώου θα είναι σε φόκους, και στο αυτί θα έχεις θολούρα, κι απο κει και πίσω μπορεί να μην ξεχωρίζει τίποτα απο το backround.

Ok, θα πάρεις ένα σώμα με 5 στοπ σταθεροποίηση και θα σου δώσει όντως περισσότερο φως. Τι να το κάνεις που λόγο των αργών ταχυτήτων θα έχεις μεν μια σωστή έκθεση στην φωτογραφία του ενός δευτερολέπτου στο κλειστρο, αλλά το θέμα σου ή ότιδήποτε άλλο κινείται θα είναι κουνημένο;

Όσο για το iso, υπάρχουν μηχανές που μπορείς να φτάσεις σε μεγάλα επίπεδα ευαισθησίας του σένσορα και να πάρεις μια αποδεκτή για κάποιους φωτογραφία μέχρι ένα σημείο (αν και γεμάτη κόκκο) . Αλλά εκει αρχίζεις και χώνεις λεφτά. Με σώμα 300-400 ευρώ μεταχειρισμένο και αντίστοιχο φακό χωρίς σταθεροποίηση, δεν γίνονται αυτά. Πάντως γενικά είμαι κατά των υψηλών iso. Δεν είναι όπως στο φιλμ που δίνουν έναν καλαίσθητο κόκκο. Εδώ ο κόκκος είναι και ψηφιακός και πολυχρωματικός, με αντιαισθητικά αποτελέσματα.

Sorry...οι νομοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Για να πάρεις και σωστή έκθεση, και το θέμα σου σε εστιακό μηκος που θέλεις και το πόσο θα γράφει η κίνηση των κινουμενων αντικειμένων, όχι απο συμβιβασμό αλλά επειδή το θέλεις, λυπάμαι, αλλά θέλεις πραγματικό φως. Θα είναι απο ήλιο; Θα είναι τεχνητό; Πρέπει να υπάρχει φως.

Με τις υπόλοιπες λύσεις "κλέβεις" φως για την σκηνή σου, αλλά θυσιάζεις απο άλλο κομμάτι της σύνθεσης σου.

 

Πάντως θα ήθελα να δω μια φώτο με τις συνθηκες που γράφεις για να δω κυρίως ποσο φως λείπει και τι θα μπορούσες να κάνεις. Ισως με τριποδο και μονο να είσαι οκ

 

Όπως τα γράφεις είναι και η δική μου σκέψη όταν προσπαθούσαν να βρω λύση, πέρα του τρίποδου.
Αλλά ήλπιζα ότι κάτι ξέχασα και κάπου δεν κατάλαβα καλά. 
Δυστυχώς δεν γίνονται πολλά τώρα πριν το post με LightRoom.

Νέος φακός είναι στο άμεσο μέλλον, ο Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM που προτάθηκε σε άλλο νήμα, και θα βοηθήσει κάπως με το IS, αν και με το f/4+ θα χάσει από εκεί. 
Νέο σώμα από 2023Q3 μάλλον και εκεί το ISO θα είναι ψηλά στην λίστα με τις απαιτήσεις. 
Κάπου 1000-1300 θα χώσω σίγουρα.

Δείγμα από εχθές το απόγευμα από τον δρόμο για το τρένο.
Από τις πιο φωτεινές που μπόρεσα.
5DMKII - 50mm - ISO1250 - f/2.5 - 1/60s - CANON RAW

https://postimg.cc/PpG8DLDn

1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Με 5D MKII που λες και 50ρη prime f/1.8 , βγες έξω σε οποιοδήποτε αστικό σκηνικό και βγάλε φωτογραφίες με  f/1.8 , ταχύτητα 1/50 και iso σε τιμές 800 , 1250 , 1600 , 2500. Τοπία , μην ψάχνεις κινούμενα θέματα νύχτα, είναι πολύ ακραίο σενάριο . Τα θέματα που στοχεύεις, μακριά , σε απόσταση μεγαλύτερη από 10m . 

Αυτό έκανα όπως έγραψα πάνω, κτήρια & γέφυρες, f/1.8, ISO >1600 και shutter speed κοντά στο δευτερόλεπτο μπορούσα, αλλά όπως έγραψα οι χειμώνες στην Β. Ευρώπη είναι πολύ μαυρίλα.
Ακόμη και στην πόλη, που ο δημόσιος φωτισμός είναι ορατά πιο "ήπιος" από ότι Ελλάδα και πολλοί δρόμοι δεν έχουν καν φωτισμό.
Δίχως δυνατό ISO (>6500) πολλά θέματα είναι απλά αδύνατο να βγουν στο χέρι, τουλάχιστον το δικό μου άγαρμπο.
Η λύση τώρα είναι τρίποδο και υπομονή. 

4 λεπτά πριν, pifilos είπε

Δεν ξέρω τι τσάντα χρησιμοποιείς για βραδινες εξορμήσεις αλλά υπάρχει και η λύση ενός mini tripod που συνήθως χωράει σε μικρό badpack ή sling bag. Όταν αγόρασα τρίποδο είχε δώρο ένα τέτοιο μικρό (μεμονωμένα πωλείται στα 25 ευρώ) το οποίο είναι αρκετά τίμιο για τέτοιες δουλειές. Το μόνο αρνητικό είναι φυσικά το ύψος του οπότε αν θες κάτι ψηλότερο από τις κλασικές χαμηλές γωνίες που μπορεί να καλύψει πρέπει να το ακουμπήσεις κάπου π.χ. παγκάκι, πεζούλι κλπ. Νομίζω πως θα αντέχει το βάρος της 5D με τον 50mm χωρίς να γέρνει.  

Το λέω επειδή εφόσον σε ενδιαφέρουν κυρίως στατικά θέματα είναι κρίμα να ζορίζεσαι. Ούτε εγώ κυκλοφορώ στην Αθήνα με το κανονικό τρίποδο. Ενίοτε όμως παίρνω αυτό μπας και χρειαστεί. 

Ευχαριστώ.
Συνήθως πάω παντού με τρίποδο, αλλά σε πόλη θέλω παραπάνω διακριτικότητα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...