Προς το περιεχόμενο

Photography thread(τεχνικές, εξοπλισμός κλπ)


akisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν είμαι σίγουρος αν είναι το κατάλληλο thread αλλά δε βρήκα λόγο να ανοίξω άλλο ειδικά αυτό. Είδα τις προάλλες το Belfast (για όποιον δεν ξέρει την ταινία βάζω το trailer   https://www.youtube.com/watch?v=Ja3PPOnJQ2k ). Πέραν του ότι ήταν γενικότερα αξιόλογη ταινία, είχε απίστευτη εικόνα. Εξαιρετική τονικότητα της ασπρόμαυρης εικόνας και πολύ ενδιαφέρουσες και αρκετά wide γωνίες λήψεις. Σαν άνθρωπος που μου αρέσει να βλέπω ταινίες και για φωτογραφικούς λόγους τη συνιστώ ανεπιφύλακτα, είναι ένα μίνι σεμινάριο έμπνευσης. Ο κινηματογραφιστής είναι ο ελληνοκυπριακής καταγωγής Haris Zambarloukos. 

Βάζω και τρία links από συνεντεύξεις του πάνω στην ταινία άμα ενδιαφέρει κάποιον

https://amplify.nabshow.com/articles/making-kenneth-branaghs-beautiful-black-and-white-belfast/

https://filmmakermagazine.com/112598-headroom-banding-and-general-f-stops-dp-haris-zambarloukos-on-shooting-kenneth-branaghs-belfast/#.Yf28vOpByUk

https://ew.com/movies/belfast-cinematographer-black-and-white-naturalism/

 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 ώρες πριν, pifilos είπε

Δεν είμαι σίγουρος αν είναι το κατάλληλο thread αλλά δε βρήκα λόγο να ανοίξω άλλο ειδικά αυτό. Είδα τις προάλλες το Belfast (για όποιον δεν ξέρει την ταινία βάζω το trailer   https://www.youtube.com/watch?v=Ja3PPOnJQ2k ). Πέραν του ότι ήταν γενικότερα αξιόλογη ταινία, είχε απίστευτη εικόνα. Εξαιρετική τονικότητα της ασπρόμαυρης εικόνας και πολύ ενδιαφέρουσες και αρκετά wide γωνίες λήψεις. Σαν άνθρωπος που μου αρέσει να βλέπω ταινίες και για φωτογραφικούς λόγους τη συνιστώ ανεπιφύλακτα, είναι ένα μίνι σεμινάριο έμπνευσης. Ο κινηματογραφιστής είναι ο ελληνοκυπριακής καταγωγής Haris Zambarloukos. 

Βάζω και τρία links από συνεντεύξεις του πάνω στην ταινία άμα ενδιαφέρει κάποιον

https://amplify.nabshow.com/articles/making-kenneth-branaghs-beautiful-black-and-white-belfast/

https://filmmakermagazine.com/112598-headroom-banding-and-general-f-stops-dp-haris-zambarloukos-on-shooting-kenneth-branaghs-belfast/#.Yf28vOpByUk

https://ew.com/movies/belfast-cinematographer-black-and-white-naturalism/

 

 

     Μα από ανέκαθεν η σχέση φωτογραφίας και κινηματογράφου ήταν άρρηκτα δεμένη !

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άσχετο, σχετικο,

Με το the lighthouse (2019) έκλαψα με τη φωτογραφία του..

Σαν ταινία δεν μου πολυαρεσε να πω την αλήθεια, αλλα η φωτογραφία ηταν έπος. 

Νομίζω οτι ειχε παρει και βραβείο φωτογραφίας.

Και αν θυμάμαι καλα ειχε γυρίστει με φιλμ.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://m.imdb.com/title/tt7984734/

Παιζει και ο Robert Pattinson. 

Μονο και μονο αξιζει να την δει κάποιος για τη επική φωτογραφία, φωτισμό κλπ και την ατμοσφαιρηλα που έχει. 

 

Προσωπικά σαν ταινία δεν με τρέλανε πάντως..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

«-Πόσο συμβάλει η επεξεργασια στο αποτελεσμα των εικόνων σου;


-Μένω πάντα στη στιγμή του κλικ με ρυθμίσεις  έντονου  κοντραστ στην κάμερα και δεν παρεμβαίνω μετά. Ότι πήρα, πηρα. Ούτε καν κροπάρω τα καρέ μου.»

Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μια παρουσίαση - μίνι συνέντευξη ενός φωτογράφου (mr nowhere) στο site photoeidolo.

https://drive.google.com/file/d/1sIDwOz9W_kUmwb78wAX3qelB_uaoGGo5/view?usp=sharing
 

Έψαξα λίγο τον φωτογράφο (μου άρεσαν πολύ οι εικόνες του) και διαβάζοντας το παραπάνω μου έκανε εντύπωση και θα ήθελα να το συζητήσω. 
 

Αναφερει (αν κατάλαβα καλά) πως ότι πήρε το πήρε την στιγμή του κλικ και από εκεί και πέρα καμία παρέμβαση στις φωτογραφίες του. Ωραια. 
 

Παμε λοιπόν. Σε αυτήν εδώ πχ.. πως είναι τόσο αχνό το φόντο και τόσο έντονο το μπροστά μέρος;  Είχε ομίχλη και το κατάφερε ή χρησιμοποιεί κάποια άλλη τεχνική; 



 
ή εδώ ας πούμε: 
 
Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

«-Πόσο συμβάλει η επεξεργασια στο αποτελεσμα των εικόνων σου;


-Μένω πάντα στη στιγμή του κλικ με ρυθμίσεις  έντονου  κοντραστ στην κάμερα και δεν παρεμβαίνω μετά. Ότι πήρα, πηρα. Ούτε καν κροπάρω τα καρέ μου.»

Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μια παρουσίαση - μίνι συνέντευξη ενός φωτογράφου (mr nowhere) στο site photoeidolo.

https://drive.google.com/file/d/1sIDwOz9W_kUmwb78wAX3qelB_uaoGGo5/view?usp=sharing
 

Έψαξα λίγο τον φωτογράφο (μου άρεσαν πολύ οι εικόνες του) και διαβάζοντας το παραπάνω μου έκανε εντύπωση και θα ήθελα να το συζητήσω. 
 

Αναφερει (αν κατάλαβα καλά) πως ότι πήρε το πήρε την στιγμή του κλικ και από εκεί και πέρα καμία παρέμβαση στις φωτογραφίες του. Ωραια. 
 

Παμε λοιπόν. Σε αυτήν εδώ πχ.. πως είναι τόσο αχνό το φόντο και τόσο έντονο το μπροστά μέρος;  Είχε ομίχλη και το κατάφερε ή χρησιμοποιεί κάποια άλλη τεχνική; 

Θα τολμήσω μια επεξήγηση.

Φωτεινή μέρα, με φωτογράφηση σε αρκετά χαμηλό exposure, με ανοικτό διάφραγμα και πολύ υψηλό iso.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ή manual ρυθμίσεις ή εχει υπερφωτίσει τεχνητά πχ σποτ φωτομέτρηση σε φωτεινο σημειο->recompose->click

Επεξ/σία από and_64
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ξέρω τι μηχανή χρησιμοποιεί και δεν ξέρω τι βαθμό παραμετροποίησης έχουν οι άλλες εταιρίες (για τα jpeg αρχεία εννοώ, υποθέτω πως τέτοια χρησιμοποιεί αφού δεν επεξεργάζεται κάτι) αλλά μου ήρθαν στο μυαλό τα παρακάτω 2 set ρυθμίσεων για fujifilm που δεν είναι τόσο έντονα βέβαια ωστόσο δεν είναι και στο τέρμα οι ρυθμίσεις τους. Φαντάζομαι όμως πως μεγάλο ρόλο παίζουν και οι εκάστοτε συνθήκες. 

https://fujixweekly.com/2021/12/11/fujifilm-x-h1-x-trans-iii-film-simulation-recipe-ilford-xp2-super-400/

https://fujixweekly.com/2018/12/01/my-fujifilm-x100f-ilford-hp5-plus-film-simulation-recipe/

 

Βάζω  jpeg αρχεία όπως βγήκαν χρησιμοποιώντας το hp5 προφιλ (recipe για όποιον έχει ασχοληθεί με fujifilm) που δεν έχω κάνει ούτε crop περιστροφή κλπ. Τ

849680526_.jpg.eb9a8a01001e280118ec0495b01d88fa.jpg

 

DSCF5650.JPG.09cf3e7fb765065d54c337590f5700ba.JPG

 

image.png.ae452ab1a56d6162d174886b9a1b7dc3.png

 

DSCF5927.JPG.20761a5fc55ed983390bb295f0fbc481.JPG

 

DSCF9670.JPG.73b3ffa4e95ab7538c44e12168b9d100.JPG

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ευχαριστω για τις απαντήσεις. Θα τις σκεφτώ και θα γράψω πάλι. 
 

Στην συνέντευξη αναφέρει και το παρακάτω:

9E939708-0A0A-4880-9FDF-44BCF88D4B97.jpeg.17f2ccf1920b5564f1956708e3453cb9.jpeg

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Ευχαριστω για τις απαντήσεις. Θα τις σκεφτώ και θα γράψω πάλι. 
 

Στην συνέντευξη αναφέρει και το παρακάτω·

9E939708-0A0A-4880-9FDF-44BCF88D4B97.jpeg.17f2ccf1920b5564f1956708e3453cb9.jpeg

Το είδα και εγώ. Για να έχει πάντως +3 compensation ή  μέσω χαμηλής ταχύτητας κλείστρου π.χ. σίγουρα επιτρέπεται μέσω μηχανής μια πιο ιδιαίτερη διαχείρηση των σκιών αλλιώς δε νομίζω να γίνεται να βγούν τέτοιες αντιθέσεις. 

 

EDIT :  Επίσης ίσως χρησιμοποιεί κάποιο χρωματικό φίλτρο μπροστά αν δεν έχει την επίλογη η ίδια η μηχανή ανάλογα με τη σκηνή. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, stratigos24 είπε

«-Πόσο συμβάλει η επεξεργασια στο αποτελεσμα των εικόνων σου;


-Μένω πάντα στη στιγμή του κλικ με ρυθμίσεις  έντονου  κοντραστ στην κάμερα και δεν παρεμβαίνω μετά. Ότι πήρα, πηρα. Ούτε καν κροπάρω τα καρέ μου.»

Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μια παρουσίαση - μίνι συνέντευξη ενός φωτογράφου (mr nowhere) στο site photoeidolo.

https://drive.google.com/file/d/1sIDwOz9W_kUmwb78wAX3qelB_uaoGGo5/view?usp=sharing
 

Έψαξα λίγο τον φωτογράφο (μου άρεσαν πολύ οι εικόνες του) και διαβάζοντας το παραπάνω μου έκανε εντύπωση και θα ήθελα να το συζητήσω. 
 

Αναφερει (αν κατάλαβα καλά) πως ότι πήρε το πήρε την στιγμή του κλικ και από εκεί και πέρα καμία παρέμβαση στις φωτογραφίες του. Ωραια. 
 

Παμε λοιπόν. Σε αυτήν εδώ πχ.. πως είναι τόσο αχνό το φόντο και τόσο έντονο το μπροστά μέρος;  Είχε ομίχλη και το κατάφερε ή χρησιμοποιεί κάποια άλλη τεχνική; 



 
ή εδώ ας πούμε: 
 

     Αν και είμαι της ίδιας άποψης περί μη επεξεργασίας , οι λόγοι δεν είναι της παρούσης , χωρίς να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες από τον ίδιο γύρω από τον εξοπλισμό του , αλλά και κάποιες ρυθμίσεις που χρησιμοποιεί τα συμπεράσματα είναι δύσκολα . 

    Πολλές μηχανές συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά , οπότε πιθανόν είναι πολύ εξοικειωμένος με ότι χρησιμοποιεί και το έχει φέρει στα αισθητικά του μέτρα . Ακόμη και αισθητήρες ( τύπος ) συμπεριφέρονται διαφορετικά κάτω από το ίδιο σετ τυπικών ρυθμίσεων . Η παρακάτω εικόνα είναι υποφωτισμένη κατά 2 στοπ στην D1 χωρίς κάτι άλλο . Κάποιος μπορεί να την εκλάβει ως ξεπλυμένη η υπερφωτισμένη .

  Οι φωτογραφίες του , μου θυμίζουν τον τρόπο που αντιδράει ο αισθητήρας της Sigma στο φως .

sketch-1644292911542.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι  είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής;

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, m4is είπε

Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι  είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής;

 

Προσωπικά και τις παραπάνω του nowhere_mr που ανέβασε ο stratigos24 εγώ επεξεργασμένες τις θεωρώ αφού εκτιμώ πως υπάρχει παραμετροποίηση εντός μηχανής στις επιλογές των jpeg αρχείων. Γενικότερα οποιαδήποτε jpeg είναι έτσι και αλλιώς επεξεργασμένα αφού η μηχανή αποφάσισε πως να κατανείμει π.χ. την τονικότητα σε κάποιο χρώμα, το πόσο έντονη θα είναι η σκιά κλπ. Οπότε για μένα δεν υπάρχει διαφοροποίηση. Απλώς στη μια περίπτωση την απόφαση την παίρνει η μηχανή, στην άλλη ο χρήστης μέσω προγράμματος. Ωστόσο, ο λόγος που ενίοτε πειραματίζομαι με συγκεκριμένα προφιλ όπως τα παραπάνω που έβαλα στα links είναι καθαρά η ευχαρίστηση του να βλέπω ψιλοέτοιμη μια εικόνα όπως θα ήθελα εγώ να τη φτιάξω και σπίτι μετά. Συνήθως βέβαια δεν πετυχαίνει :P

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, m4is είπε

Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι  είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής;

 

Με αυτή την λογική οποιαδήποτε ασπρόμαυρη είναι και επεξεργασμένη (μιας κι δεν αποτυπώνει αυτό που βλέπουν τα μάτια μας)

 

Προσωπικά θεωρώ πως η επεξεργασία είναι μέρος της παρουσίασης μιας φωτογραφίας

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...