Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
15 ώρες πριν, imr είπε

υπαρχει καποιος σημαντικος λογος για επιλογη ενος απο τα 2 format? Να την αφησω στα 25?

Δεν χρειάζεσαι τα 30/60/120 καρέ (που αντιστοιχούν στην αμερικάνικη αγορά - εξ ου και το NTSC), αρκούν τα 25/50/100.

Θεωρητικώς θα μπορουσες να "ξεκλειδώσεις" μερικά καρέ ακόμα στο slow motion αν τραβάς σε 30/60/120 (NTSC), αλλά δε νομίζω ότι θα σου κάνουν αισθητή διαφορά.

Ως υπενθύμιση, τo downside του να τραβήξεις σε περισσότερα καρέ είναι ότι η κάμερα καταγράφει περισσότερη πληροφορία, άρα ή καταλήγεις με μεγαλύτερο αρχείο ή με πιο συμπιεσμένο αρχείο (άρα χειρότερη πληροφορία συνολικά).

Επίσης, από ότι θυμάμαι, η Sony A7III τραβάει τα slow motion σε χαμηλή ανάλυση ή/και με crop αισθητήρα. Αν θες μόνο 4K, θα είσαι μόνο 25 καρέ (ή 30 στο NTSC).

 

  • Like 1
  • Απαντ. 3,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
17 ώρες πριν, imr είπε

Αν και σχετικο με βιντεο, προσπαθω να στησω την α7iii για να εχω και βιντεο οταν χρειαστει και βλεπω οτι εχει περιορισμο στα 25/50/100 fps επειδη ειναι σε PAL

Για να ξεκλειδωσει τα 30/60/120 πρεπει να γυρισει σε NTSC.

Οκ δεν ειναι κατι τραγικο απλα θελει format η μηχανη για να γινει. Εκτος του οτι μου φαινεται τελειως ηλιθιο να πρεπει να κανεις αυτη τη διαδικασια για να αλλαξεις απο 25 σε 30 υπαρχει καποιος σημαντικος λογος για επιλογη ενος απο τα 2 format? Να την αφησω στα 25?

Δε θα τραβάς σε ntsc. Θα σου κάνει flickering και μετά δε σώζεται με τίποτα...

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, jimis_vts είπε

Δε θα τραβάς σε ntsc. Θα σου κάνει flickering και μετά δε σώζεται με τίποτα...

Το θέμα του "συγχρονισμού" με 50 ή 60Hz, που δημιουργεί το flickering, έχει να κάνει με την ταχύτητα κλείστρου, όχι με την επιλογή PAL/NTSC, ούτε με τα καρέ λήψης.

Αν πέσεις σε περίεργο τεχνητό φωτισμό, μπορείς να έχεις προβλήματα είτε τραβάς με 1/50 είτε τραβάς με 1/60. Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι με τις "γραμμές" LED που μπαίνουν στους κρυφούς φωτισμούς (κάτω από μπαρ, κλπ)

 

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, thodorisarch είπε

Το θέμα του "συγχρονισμού" με 50 ή 60Hz, που δημιουργεί το flickering, έχει να κάνει με την ταχύτητα κλείστρου, όχι με την επιλογή PAL/NTSC, ούτε με τα καρέ λήψης.

Αν πέσεις σε περίεργο τεχνητό φωτισμό, μπορείς να έχεις προβλήματα είτε τραβάς με 1/50 είτε τραβάς με 1/60. Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι με τις "γραμμές" LED που μπαίνουν στους κρυφούς φωτισμούς (κάτω από μπαρ, κλπ)

 

Απλά την έχω πατήσει και μετά τρελάθηκα... Οπότε πάω εκ του ασφαλούς...

Δημοσ.
2 ώρες πριν, jimis_vts είπε

Απλά την έχω πατήσει και μετά τρελάθηκα... Οπότε πάω εκ του ασφαλούς...

Οι λαμπες φθορισμού δουλεύουν με εναλλασσόμενο ρεύμα στα 50 ή στα 60Hz, και εκεί αρχίζουν τα προβλήματα.

Το θέμα είναι ότι στην Αμερική (που έχουν και το NTSC) έχουν το ρεύμα στα 60Hz ενώ στην Ευρώπη συνηθίζεται να το έχουν στα 50 Hz. Φαντάζομαι για αντίστοιχους λόγους προχώρησε και η λογική των 30/60/120 καρέ στο NTSC.

Αντιγράφω κείμενο από το Wikipedia,  και παραθέτω τη σχετική εικόνα:

Αναφορά σε κείμενο

Electromagnetic ballasts may also cause problems for video recording as there can be a so-called beat effect between the video frame rate and the fluctuations in intensity of the fluorescent lamp.

spacer.png

 

 

Σε γενικές γραμμές, όταν είμαστε σε χώρο με λάμπες φθορισμού / λάμπες LED,  τσεκάρουμε πάντα το πλάνο μας να δούμε αν δημιουργείται flicker από κάποια πηγή. Αν δημιουργείται flicker με shutter speed 1/50, μπορούμε να το δοκιμάσουμε σε 1/60 για να δούμε μήπως το πρόβλημα διορθώνεται. Γενικά αν δημιουργείται flicker με κάποιο shutter speed, αξίζει τον κόπο να δοκιμάσουμε διάφορα άλλα shutter speeds για να δούμε που "συγχρονίζει" η φωτιστική πηγή - καμια φορά μια πολύ μικρή αλλαγή στην ταχύτητα του κλείστρου σώζει την κατάσταση.

 

  • Like 1
Δημοσ.

Καλημέρα ,Χρόνια Πολλά!

Να ρωτήσω κάτι , οι κάμερες που έχουν επιλογή καθαρισμού σένσορα , είναι κάποιο mode για να τον καθαρίσεις ο ίδιος (με κιτι καθαρισμού}   ή υπάρχει κάποιος μηχανισμός στην κάμερα  που τον καθαρίζει ;

  • Like 1
Δημοσ.
4 hours ago, greekgreek said:

Καλημέρα ,Χρόνια Πολλά!

Να ρωτήσω κάτι , οι κάμερες που έχουν επιλογή καθαρισμού σένσορα , είναι κάποιο mode για να τον καθαρίσεις ο ίδιος (με κιτι καθαρισμού}   ή υπάρχει κάποιος μηχανισμός στην κάμερα  που τον καθαρίζει ;

 

Δεν υπάρχει κάποια μηχανή που να έχει αυτόματο καθάρισμα είναι απλά κάποιο mode για να βοηθήσει τον καθαρισμό από εσένα. 

Στις dslr μένει σηκωμένος ο καθρέφτης, στις mirorless απλά κλειδώνει το stabilazition για να μην κουνιέται ο αισθητήρας όσο τον καθαρίζεις. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, greekgreek είπε

Καλημέρα ,Χρόνια Πολλά!

Να ρωτήσω κάτι , οι κάμερες που έχουν επιλογή καθαρισμού σένσορα , είναι κάποιο mode για να τον καθαρίσεις ο ίδιος (με κιτι καθαρισμού}   ή υπάρχει κάποιος μηχανισμός στην κάμερα  που τον καθαρίζει ;

Καλό είναι να αναφέρεις το μοντέλο στο οποίο αναφέρεσαι.

Στις Fujifilm πχ υπάρχει επιλογή να καθαρίζει με έναν μηχανισμό η μηχανή κατά το άνοιγμα της ή το κλείσιμο της ή και τα δύο. Όχι τρομερά αποτελεσματικό να πω την αλήθεια καθώς δε διώχνει τα πάντα αλλά δουλεύει. 

Στη Sony A7IV που πήρα πρόσφατα υπάρχει μια λειτουργία που επιλέγεις από το μενού anti - dust function όπου ουσιαστικά ο αισθητήρας δονείται προκειμένου να διώξει τη σκόνη που υπάρχει πάνω του. Δεν ξέρω πόσο αποτελεσματικό είναι καθώς δεν έχει χρειαστεί να το δοκιμάσω ακόμα.

Σε άλλες μηχανές γίνεται η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω.

 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 30/12/2024 στις 3:20 ΜΜ, pifilos είπε

Στη Sony A7IV που πήρα πρόσφατα ......

Καλορίζικη! Καλές λήψεις! 

ΥΓ. Σιγανοπαπαδια ....🤣

ΥΓ2: 

Ίσως ρωταει για dslr οπότε σε κάποιες βάζεις τη διαδικασία, σηκώνεται ο καθρέφτης ώστε να έχεις πρόσβαση στον αισθητήρα να τον καθαρίσεις .

Στις 30/12/2024 στις 3:20 ΜΜ, pifilos είπε

Καλό είναι να αναφέρεις το μοντέλο στο οποίο αναφέρεσαι.

Στις Fujifilm πχ υπάρχει επιλογή να καθαρίζει με έναν μηχανισμό η μηχανή κατά το άνοιγμα της ή το κλείσιμο της ή και τα δύο. Όχι τρομερά αποτελεσματικό να πω την αλήθεια καθώς δε διώχνει τα πάντα αλλά δουλεύει. 

Στη Sony A7IV που πήρα πρόσφατα υπάρχει μια λειτουργία που επιλέγεις από το μενού anti - dust function όπου ουσιαστικά ο αισθητήρας δονείται προκειμένου να διώξει τη σκόνη που υπάρχει πάνω του

 

@imr αυτό το bold επίσης παίζει που είπε ο pifilos 

Φυσικά δεν είναι το ίδιο καλός καθαρισμός που θα έκανε κάποιος με τα "εργαλεία " για αυτή τη δουλειά αλλά όπως λέει, διώχνει κάποια σκόνη.

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, pifilos είπε

Καλό είναι να αναφέρεις το μοντέλο στο οποίο αναφέρεσαι.

Στις Fujifilm πχ υπάρχει επιλογή να καθαρίζει με έναν μηχανισμό η μηχανή κατά το άνοιγμα της ή το κλείσιμο της ή και τα δύο. Όχι τρομερά αποτελεσματικό να πω την αλήθεια καθώς δε διώχνει τα πάντα αλλά δουλεύει. 

Στη Sony A7IV που πήρα πρόσφατα υπάρχει μια λειτουργία που επιλέγεις από το μενού anti - dust function όπου ουσιαστικά ο αισθητήρας δονείται προκειμένου να διώξει τη σκόνη που υπάρχει πάνω του. Δεν ξέρω πόσο αποτελεσματικό είναι καθώς δεν έχει χρειαστεί να το δοκιμάσω ακόμα.

Σε άλλες μηχανές γίνεται η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω.

 

Ευχαριστώ για την απάντηση .

Έχω δει την επιλογή για καθαρισμό σένσορα ,σε αρκετές κάμερες ,για αυτό και η ερώτηση .

Την Sony A7IV την πήρα πρόσφατα και εγώ .

Κάποια πράγματα που με canon κάμερα τα βρήκα κάποια στιγμή ,με την Sony A7IV δεν τα έχω βρει .

Όπως να μπορέσω να εστιάσω π.χ κάποιο πουλί μέσα σε κλαδιά .

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, greekgreek είπε

Ευχαριστώ για την απάντηση .

Έχω δει την επιλογή για καθαρισμό σένσορα ,σε αρκετές κάμερες ,για αυτό και η ερώτηση .

Την Sony A7IV την πήρα πρόσφατα και εγώ .

Κάποια πράγματα που με canon κάμερα τα βρήκα κάποια στιγμή ,με την Sony A7IV δεν τα έχω βρει .

Όπως να μπορέσω να εστιάσω π.χ κάποιο πουλί μέσα σε κλαδιά .

Και εσύ σιγανοπαπαδια είσαι αλλα ... Μη φοβάσαι... Σε πρόδωσε το Flickr...

Μέγεια επίσης, καλές λήψεις! 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, stratigos24 είπε

Καλορίζικη! Καλές λήψεις! 

ΥΓ. Σιγανοπαπαδια ....🤣

Ευχαριστώ :P  ήταν μια πραγματικά αχρείαστη αγορά αλλά σε μια περίοδο με πολύ καλή τιμή και ταυτόχρονα "εκνευρισμού" με κάποια θέματα autofocus της Fujifilm, οπότε... λύγισα. Για την ιστορία δεν αναφέρομαι στα τωρινά προβλήματα που πιθανόν να διορθώθηκαν με το τελευταίο firmware στα νεότερα σώματα καθώς δεν είχα κάποιο από αυτά, αλλά σε συνθήκες landscape με ευρυγώνιο φακό δηλαδή πιο basic πεθαίνεις. 

Εν πάση περιπτώσει είναι ξεκάθαρα overkill για τη χρήση που κάνω αλλά ήταν μια καλή συγκυρία. 


 

1 ώρα πριν, greekgreek είπε

Ευχαριστώ για την απάντηση .

Έχω δει την επιλογή για καθαρισμό σένσορα ,σε αρκετές κάμερες ,για αυτό και η ερώτηση .

Την Sony A7IV την πήρα πρόσφατα και εγώ .

Κάποια πράγματα που με canon κάμερα τα βρήκα κάποια στιγμή ,με την Sony A7IV δεν τα έχω βρει .

Όπως να μπορέσω να εστιάσω π.χ κάποιο πουλί μέσα σε κλαδιά .


Οκ για τη Sony λοιπόν αν πατήσεις τη λειτουργία αυτή θα δεις μια έντονη δόνηση του αισθητήρα για να προσπαθήσει να απομακρύνει πιθανή σκόνη. 

Για ζητήματα εστίασης, ειδικά δε για τέτοιου τύπου θέματα όπως wildlife δεν έχω ιδέα να πω την αλήθεια καθώς δεν έχω ασχοληθεί ποτέ. Για αρχή θα δοκίμαζα το eye tracking για πουλιά μέσα από τις ρυθμίσεις αλλά μέχρι εκεί ξέρω για την ώρα :P
 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, pifilos είπε

Ευχαριστώ :P  ήταν μια πραγματικά αχρείαστη αγορά αλλά σε μια περίοδο με πολύ καλή τιμή και ταυτόχρονα "εκνευρισμού" με κάποια θέματα autofocus της Fujifilm, οπότε... λύγισα. Για την ιστορία δεν αναφέρομαι στα τωρινά προβλήματα που πιθανόν να διορθώθηκαν με το τελευταίο firmware στα νεότερα σώματα καθώς δεν είχα κάποιο από αυτά, αλλά σε συνθήκες landscape με ευρυγώνιο φακό δηλαδή πιο basic πεθαίνεις. 

Εν πάση περιπτώσει είναι ξεκάθαρα overkill για τη χρήση που κάνω αλλά ήταν μια καλή συγκυρία. 


 


Οκ για τη Sony λοιπόν αν πατήσεις τη λειτουργία αυτή θα δεις μια έντονη δόνηση του αισθητήρα για να προσπαθήσει να απομακρύνει πιθανή σκόνη. 

Για ζητήματα εστίασης, ειδικά δε για τέτοιου τύπου θέματα όπως wildlife δεν έχω ιδέα να πω την αλήθεια καθώς δεν έχω ασχοληθεί ποτέ. Για αρχή θα δοκίμαζα το eye tracking για πουλιά μέσα από τις ρυθμίσεις αλλά μέχρι εκεί ξέρω για την ώρα :P
 

Καλά έκανες μη μασάς, μη μετανιώνεις. Έτσι είναι το χόμπι.. τώρα θα είσαι καλυμμένος για πολλά χρόνια. Είναι καλύτερη επιλογή για landscape  (και όχι μόνο... βασικά είναι καλύτερη επιλογή γενικά πλην λίγων εξαιρέσεων.σε σχέση με fuji) με πολύ μεγάλη ποικιλία μαμά και τριτων κατασκευαστών στους φακούς.

Έχει όλα τα καλά και AF μπόμπα, οπότε καλά έκανες. Παίρνεις το "ακριβό" αφού μπορείς και τελειώνεις .

 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 2
Δημοσ.
52 λεπτά πριν, highpriest είπε

Όλοι αλλάζουν συστηματα βλέπω απο Νοέμβρη και προς τα εδώ!😄
Μεγειά τις Sony @pifilos kai @greekgreek 👍
Πολύ καλή επιλογή!


Ευχαριστώ !! Με την ευκαιρία να γράψω και δύο(?)  λόγια χάριν του νήματος και σαν φανατικός χρήστης της Fujifilm. Ακολουθεί σεντόνι για όποιον έχει όρεξη.

Ειλικρινά δεν είχα σκοπό να αγοράσω κάτι μιας και θεωρώ πως δε συντρέχει λόγος εξόδων αν δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος περιορισμός.

Τον Σεπτέμβριο πήρα μια Fujifilm X-T4 με σκοπό να δουλεύει παρέα με την Χ-Τ2 που ακόμα έχω, καθότι προτιμώ να έχω πάντα 2 σώματα και η τίμια Χ-Τ20 που είχα από το 2019 είχε εμφανίσει 1-2 θεματάκια.

Λίγο το IBIS, λίγο η αρκετά καλύτερη μπαταρία κλπ κατέληξα να τη δουλεύω περισσότερο, λογικό κιόλας. Ωστόσο, παρατήρησα το εξής : ελαφρώς ανεστίαστες εικόνες σε εστιακό μήκος 12-18mm και κλειστά διαφράγματα τύπου f/8.0 σε σημαντικό βαθμό περίπου 50% και εντελώς τυχαίο να συμβεί δηλαδή όχι υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Ψάχνοντας σε forum είδα πως πρόκεται για κάτι κοινό στα νεότερα σώματα της Fujifilm με λύση τη χειροκίνηση εστίαση. Πρακτικά δε θα με πείραζε, αλλά επειδή προτιμώ τόσο σε street όσο και γενικότερα την αυτόματη εστίαση καθώς και το γεγονός πως όλες οι υπόλοιπες εταιρείες δεν έχουν τέτοια ζητήματα στις - νομίζω αντικειμενικά - ευκολότερες συνθήκες αυτόματης εστίασης, άρχισα να προβληματίζομαι. 

Γυρνώντας από εκδρομές/βόλτες και βλέποντας τις εικόνες ο προβληματισμός έγινε εκνευρισμός :P , ακόμα περισσότερο επειδή μου φαινόταν εξωφρενικό να μην έχω πρόλημα να εστιάσω με 56mm φακό στο f/1.2 σε βραδινές λήψεις κιόλας, αλλά να έχω 50% ανεστίαστες σε τοπία και street, ταξιδιωτικές γενικά. Δεν ήθελα να θυσιάσω όλα τα υπέρ που έχει για μένα το σύστημα, χειρισμός, τίμια jpeg όταν χρειαστεί, μαζεμένοι αλλά ποιοτικοί φακοί. Εν ΄τέλει όμως τι να τα κάνεις όλα αυτά όταν η ουσία, δηλαδή η ύπαρξη εικόνας, δεν είναι πάντα δεδομένη... 

Βλέποντας και τα θέματα εστίασης των τελευταίων μοντέλων, τα οποία βέβαια μάλλον διορθώθηκαν με το τελευταίο firmware, δεν ήθελα να αγοράσω κάτι πιο καινούργιο. Με την Χ-Τ2 δεν είχα ούτε και έχω τέτοια προβλήματα για να είμαι ειλικρινής, αλλά δεν ήθελα το ταβάνι να είναι ένα σώμα του 2016. Εκεί κάπου ήρθε και ο περιορισμός. 1st world problems δηλαδή αλλά τελοσπάντων. 


Ξεκίνησα να κοιτάω για εναλλακτικά συστήματα και 1η Δεκέμβρη που ήταν το Photonet Special Day, είπα θα πάω να τα δω αναλυτικά και να αποφασίσω. Λέω άμα είναι να μπεις στη διαδικασία αγοράς δες τουλάχιστον για full frame αφού η μόνη λογική επιλογή για crop θα ήταν Sony - δε θα πήγαινα μετά από Fujifilm σε κουτσουρεμένα crop συστήματα Nikon/Canon. Όμως τα crop σώματα της Sony δε μου κάθονται καλά στο χέρι οπότε έφυγε και αυτή η επιλογή.

Εντάξει κακά τα ψέματα είχα ψιλοαποκλείσει την Canon λόγω φακών αφού οι "καλοί" της φακοί είναι εκτός budget και οι φθηνότεροι πλην τιμιότατοι δε μου αρέσουν ως προς το πως λειτουργούν. Επίσης δε μου έκατσαν καλά τα σώματα στο χέρι πιάνοντας τα στην έκθεση. Το ίδιο και για την Panasonic λόγω όγκου σωμάτων που θα με ενδιέφεραν. 

Οπότε η πιθανή επιλογή ήταν ανάμεσα σε Nikon και Sony full frame με τον φόβο να καταλήγω σε Sony λόγω φακών με δαχτυλίδι διαφράγματος. Για μένα ήταν σημαντικός λόγος καθώς ακόμα και τη Fujifilm δεν τη δούλευα συχνά σε καθαρό manual mode. Τις περισσότερες φορές ρύθμιζα το διάφραγμα από τον φακό και τα άλλα ήταν σε αυτόματο με ελάχιστη ταχύτητα κλείστρου ανάλογης των συνθηκών και αρκετή χρήση του exposure compensation. Πρακτικά δηλαδή ήταν σε aperture priority απλά στην πιο fun εκδοχή :D 

Παρόλο που την είχα δοκιμάσει ξανά στο παρελθόν, έπαιξα αρκετά με την Zf που θα ήταν και η "λογική" επιλογή ώστε να έχω τον κοντινότερο τρόπο χειρισμού βάσει της Fujifilm που μου ταιριάζει περισσότερο σε σχέση με PASM. Δυστυχώς δεν... Αυτός ο ημι-PASM χειρισμός με μπέρδευε περισσότερο από το σκέτο PASM, έλειψη joystick, έλειψη προγραμματιζόμενων πλήκτρων, κακό grip. Δοκίμασα και την Ζ6ΙΙ αλλά και στο χέρι δε μου καθόταν καλά και μου έδινε την αίσθηση πως λείπει μια πίσω ροδέλα καθώς είχα συνηθίσει η πίσω δεξιά να είναι το exposure compensation ενώ σε αυτά τα σώματα η ρύθμιση αυτή αλλάζει αλλιώς. Επιπλέον δεν υπάρχουν φακοί με δαχτυλίδι διαφράγματος, πέραν του γενικού δαχτυλιδιού που έχουν ορισμένοι. Θα ήθελα όμως να μπορώ να το ρυθμίσω ακόμα και με κλειστή τη μηχανή. 

Οπότε φτάνω και στη Sony, συγκεκριμένα την Α7IV καθώς ήταν η μόνη που μου ταίριαζε σε specs και budget. Έκατσε καλά στο χέρι, είχε και κουμπωμένο φακό με δαχτυλίδι διαφράγματος λέω "πφφφ όχι ρε γμτ, είχεις πει ότι Sony θα ήταν η ύστατη λύση". Ε, όσο περισσότερο τη χρησιμοποιούσα τόσο έλεγα πως για εκεί με βλέπω. Μου έδωσε και ο εκπρόσωπος ένα κουπόνι έκπτωσης 10% πέραν της τρέχουσας έκπτωσης και του cashback, λέω βαλτός είσαι και εσύ τώρα. 

Είχα δει τι φακούς θα χρησιμοποιούσα από κάθε σύστημα σα γενική εικόνα αλλά όχι επακριβώς. Γυρνώντας και κοιτώντας περισσότερο τους φακούς της Sony είδα ότι σχεδόν όλοι οι οποίοι με ενδιέφεραν είχαν δαχτυλίδι διαφράγματος. Το σώμα είχε τις 3 ροδέλες που είχα συνηθίσει (μια μπροστά, δύο πίσω ώστε να έχω exposure compensation έστω και σε unmarked ροδέλα)  οπότε μετά η επιλογή ήταν εύκολη. 

'Εδωσα κάποια πράγματα αλλά θα κρατήσω την Χ-Τ2 επειδή έχει τη χάρη της και είναι 1-2 φακοί που δεν μπορώ να τους αναπληρώσω εύκολα στη Sony, τουλάχιστον όχι με φακούς αντίστοιχου κόστους και διαστάσεων.

Σίγουρα δύο βδομάδες δεν είναι μεγάλο διάστημα για να βγάλω συμπέρασμα όμως μιας και δεν είναι η πρώτη μου μηχανή/σύστημα για να μην ξέρω που πάνε τα τέσσερα, αλλά και επειδή ήταν στοχευμένη αγορά κατέληξα στα παρακάτω. 

- Χρειαζόταν η αλλαγή για τη χρήση που κάνω ;   "Όχι" 
- Είναι αισθητά διαφορετική η εικόνα που παίρνω επειδή είναι full frame vs crop ; "Όχι" 
- Είμαι ικανοποιημένος από την μερική αλλαγή ; "Ναι" 
- Θα το έκανα ξανά ; "Ξεκάθαρα ναι"

Μερικές σκόρπιες σκέψεις

Η Α7IV μου βγήκε στα 1.770 ευρώ με 5ετή εγγύηση και μπαταρία δώρο, αγορασμένη από το Sony Center. Είναι τιμή που οι αντίστοιχου επιπέδου δυνατοτήτων μηχανές της Fujifilm δεν πρόκεται να δουν ούτε με το κυάλι δυστυχώς. 

Δε θέλω να το πάω στο full frame vs crop καθώς το θεωρώ ανούσιο, ωστόσο είναι κωμικό αν δει κάποιος τις τιμές στα επίσημα καταστήματα. Για τα 1.100 ευρώ της Ζ6ΙΙ που έπαιζε πρόσφατα δε θα αναφερθώ καν. Άλλωστε όπως έχω ξαναπεί υπάρχουν μη μετρήσιμοι παράγοντες για να επιλέξει κάποιος ένα προϊόν, ειδικά εφόσον είναι ερασιτέχνης και αντλεί προσωπική ευχαρίστηση από αυτό. Εντούτοις, πάντα υπάρχει και ο χρηματικός περιορισμός και το value for money και είναι κρίμα να καταφεύγει ο κόσμος σε επιλογές παραεισαγωγής και μεταχειρισμένων. 

Το autofocus κατ΄εμέ είναι πλέον ο μόνος παράγοντας διαφοροποίησης των συστημάτων έτσι όπως έχει εξελιχθεί ο κλάδος. 'Ολες οι μηχανές είναι ικανές να παράξουν εξαιρετικά αποτελέσματα, αν υποστηρίζονται από αξιόλογους φακούς. Βάσει αυτού του σκεπτικού ξεκίνησα εγώ την αναζήτηση άλλου συστήματος και όταν είδα πως για τα δικά μου δεδομένα οι 3 κύριες full frame εταιρείες είναι πολύ κοντά σε αυτό, έβαλα και τους παράγοντες που θεωρώ σημαντικούς δηλαδή φακοί και εμπειρία χρήσης.

  • Like 7
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...