Προς το περιεχόμενο

Wasteland 2


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Λίγο που το είδα μετά το τελευταίο patch, υπάρχουν αισθητές βελτιώσεις ώστε να γίνεται καλύτερα αντιληπτό το τι συμβαίνει στη μάχη (βεληνεκές όπλων, εύρος κίνησης, κάλυψη κτλ.) Έχουν προστεθεί και κάποια tutorial μηνύματα.

 

Οι πρώτοι αντίπαλοι είναι ελαφρά οπλισμένοι, κυρίως με melee όπλα, οπότε το rushing που επιχειρούν έχει μια λογική, θέλω να δω όμως τι γίνεται στη συνέχεια, απέναντι σε αντιπάλους με αυτόματα.

 

Γενικά η αισθητική του είναι καλή, στην παλέτα υπάρχει αρκετό γκρι και καφέ ώστε να βγάζει αυτό το ψυχοπλακωτικό post-apocalyptic, αλλά υπάρχει και σωστά χρησιμοποιημένο χρώμα. Κυρίαρχη -στην αρχή τουλάχιστον- είναι και η ανάγκη για οικονομία: τα πολεμοφόδια είναι λιγοστά, τα όπλα σπάνια (δεν έχω και μέλος με shotgun skill, υποψιάζομαι πως θα το μετανιώσω αυτό...)

 

Όμορφα φτιαγμένα είναι και τα αντικείμενα, υπάρχουν αρκετά tabs για τον καλύτερο έλεγχο του inventory.

 

Συνολικά η εικόνα είναι ωραία. Το character creation έχει βελτιωθεί σαφέστατα, μένει να αποδειχτεί στην πορεία αν πράγματι μπορείς να παίξεις κάθε είδους χαρακτήρα. Επέλεξα έναν "κλέφτη" (infiltrator), έναν "διπλωμάτη" (negotiator, μάλλον θα πρέπει να του δώσω κάποιο ranged skill, γιατί με το μαχαίρι δεν τον βλέπω να προκόβει), μια κυνηγό/νοσοκόμα (hunter, βοηθάει και στις ερημιές, άρα ελπίζω να φανεί χρήσιμη στην Αριζόνα) και ένα sniper, ο οποίος κάτι καταφέρνει κι από μεταλουργία, μπας και σκαρώσουμε κανένα καλύτερο όπλο στην πορεία.

 

Υπάρχει και η δυνατότητα να πάρεις (για λίγο ή πολύ, θα δείξει) στην ομάδα και npc χαρακτήρες, τους οποίους χειρίζεσαι κανονικά στη μάχη, αλλά χρειάζεσαι ένα χαρακτήρα με leadership για να περιορίσεις τον κίνδυνο να πάψουν να υπακούουν στις διαταγές σου. Εγώ leader δεν έχω, θα δούμε αν και πώς θα το πληρώσω αυτό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 221
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators

Από όσα έχω δει ως τώρα (στους πρώτους δυόμισι χάρτες του παιχνιδιού) αυτό που χρήζει περισσότερο βελτίωσης είναι η ενημέρωση των διαφόρων quests: σωστά γίνεται, από ό,τι βλέπω, αλλά δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να δεις ποια από όλες ενημερώθηκε, εμφανίζεται ένα log updated και τίποτε άλλο. Ένα flashing tab, ας πούμε, θα βοηθούσε.

 

Κατά τα άλλα, εντόπισα κι ένα quest που δεν ξεκαθαρίζει αν έχει γίνει σωστά (το εμφανίζει σε εκκρεμότητα και θα αργήσω να το τσεκάρω) αλλά γενικά, κάτι typos υπάρχουν, ψιλοπράγματα δηλαδή.

 

Οι αντίπαλοι εξακολουθούν να είναι melee, οπότε οι έφοδοι συνεχίζονται κι αυτό είναι το σημείο που θέλω να δω περισσότερο πώς το χειρίζεται η Α.Ι. Κατά τα άλλα, καλοί διάλογοι, ενδιαφέρουσα υπόθεση (αν και τίποτε το συγκλονιστικό μέχρι στιγμής) και πλήθος αναφορών στο πρώτο Wasteland.

 

Ο infiltrator είναι αστέρι, του βρήκα κι ένα καλύτερο αυτόματο. Ο negotiator μέχρι στιγμής δε μου έχει χρησιμεύσει ουσιαστικά, ευελπιστώ να αλλάξει αυτό στην πορεία. Η κυνηγός επίσης πολύ καλή (high intelligence ftw), ο sniper βελτιώνεται αργά αλλά σταθερά, έχει αρχίσει να ρίχνει και 1 shot kills, σπάνια βέβαια.

 

Οι δύο npc που έχω είναι χρήσιμοι (πολεμίστρια & γιατρός) αλλά δεν έχω ηγέτη (έδωσα στον infiltrator ένα rank σε leadership, δε φτάνει όμως) και πολύ συχνά παρακούν τις εντολές μου: μέχρι στιγμής δεν το έχω πληρώσει, αλλά απέναντι σε αντιπάλους με σοβαρά ranged όπλα θα έχω πρόβλημα αν συνεχιστεί αυτό. 

 

Τα κλασικά, όμορφα διλήμματα ενός rpg. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

tl;dr: χρειάζεται δουλειά ακόμη για να γίνει το εντυπωσιακό post apocalyptic rpg που μπορεί να γίνει. Αν δεν το έχετε ξεκινήσει ακόμη, θα πρότεινα να περιμένετε μέχρι τον Αύγουστο.

 

Αναλυτικότερα:

 

Έφτασα στον πρώτο χάρτη όπου περιμένω σοβαρή αντίσταση από ενόπλους, οπότε θα δούμε τι κάνει η A.I. όταν δεν χειρίζεται melee χαρακτήρες. Μέχρι στιγμής, και με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αντιπάλων είναι melee και "εισαγωγικοί", δεν είδα κάτι που να με ενθουσιάζει στη συμπεριφορά της Α.Ι.

 

Στα θετικά του παιχνιδιού μέχρι τώρα, είναι η έκταση του κόσμου και ότι αυτά που έχεις να κάνεις, μπορείς να τα πετύχεις με διάφορους τρόπους (περισσότερο ή λιγότερο θετικούς), χρησιμοποιώντας διαφορετικές ικανότητες. Το μόνο σημείο όπου ενδεχομένως να σκαλώνεις, είναι αν φτάσεις σε ένα υπόγειο κτίριο χωρίς brute force ή σοβαρό repair/demolition skill, αλλά επειδή διέθετα το πρώτο δεν είμαι σε θέση να το πω με βεβαιότητα.

 

Έχοντας αφήσει πίσω μου τον πρώτο μεγάλο χάρτη (3 εξωτερικοί χώροι, ένας κεντρικός εσωτερικός και ένας υπόγειος με τρια μεγάλα τμήματα) είδα μερικές έξυπνες ιδέες (σαν puzzles σε adventure, "απλά" και "προφανή" όταν βρεις τη λύση, αλλά μέχρι να τη βρεις...) και όμορφα στοιχεία.

 

Το παιχνίδι προβλέπεται μεγάλο. Πέρασα ώρες στους δύο πρώτους χάρτες, μεσολάβησε κι ένας μικρότερος (side quest) και αυτή είναι η αρχή: το πρώτο μισό της πρώτης "σοβαρής" αποστολής που σου αναθέτουν τα κεντρικά.

 

Δεν είναι όλα ρόδινα, όμως:

 

Όσοι δεν έχετε δει το παιχνίδι ακόμη, θα πρότεινα να κάνετε υπομονή, θέλει κι άλλη δουλειά. Υπάρχουν ιδέες που δεν έχουν εφαρμοστεί, skills που εκκρεμούν, θέματα ισορροπίας. Θα προλάβουν μέχρι τον Αύγουστο; Είναι ένα ερώτημα. Πλέον, έχουν δεσμευτεί για κυκλοφορία και έχουν ήδη παρατείνει το χρόνο ανάπτυξης μία φορά. 

 

Πρόβλημα που να χαλάει τελείως το παιχνίδι δεν έχω δει, αν και σήμερα νόμισα πως πέτυχα ένα (δεν εμφανίζονταν γνωστές τοποθεσίες όταν έφτανες εκεί, φαίνεται πως ξεπεράστηκε όμως με μερικά load). Όμως, λείπουν αρκετά εικονίδια, κάποια animations σκαλώνουν, πετάγονται "αίματα" ακόμη και σε περιπτώσεις αστοχίας/αποφυγής χτυπήματος, ενώ η φόρτωση σε ορισμένες περιπτώσεις "προδίδει" τη συνέχεια. Επίσης, κάποιες φορές δεν μπορείς να μπεις στο loot των αντιπάλων (ξεπερνιέται με load, αλλά και πάλι...)

 

Τα quests, όπως ανέφερα, θέλουν δουλειά ακόμη: δεν εντόπισα πρόβλημα που να σε σταματάει τελείως, αλλά δεν φαίνεται ποιο quest έχει ενημερωθεί λόγω κάποιας εξέλιξης κι όταν μαζεύονται πολλά, αυτό είναι θέμα. Δεν έχω "αποτύχει" ακόμη σε κάποια αποστολή, όμως η επιλογή να μαρκάρονται τα quests της κεντρικής ιστορίας κόκκινα (για να δείξει την προτεραιότητα που έχουν) με έχει μπερδέψει αρκετές φορές. Επίσης, σε ένα βασικό quest το κείμενο εμφανίζει συμπεράσματα τα οποία δεν προέκυψαν στην πορεία του αμέσως προηγούμενου διαλόγου.

 

Γενικά, το παιχνίδι βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης (και όχι απλά τελειοποίησης) και φαίνεται σε αρκετά σημεία. Εντωμεταξύ, κάποιο θέμα πρέπει να έχει προκύψει με τα energy weapons και τα έχουν βγάλει (με επιφύλαξη αυτό) από το τρέχον build. Περισσότερες πληροφορίες λογικά θα υπάρχουν στο forum, αλλά το αποφεύγω για το φόβο των spoilers.

 

Αν άφηνα έναν χαρακτήρα από αυτούς που έχω, θα ήταν ο negotiator: ακόμη δεν έχει αποδείξει την αξία του στους διαλόγους, ενώ στη μάχη είναι κάτω του μετρίου. Infiltrator και hunter, αστέρια, ο sniper πολύ καλός (και πηγή άφθονου χρήματος στην τρέχουσα φάση, θέλει κι αυτό εξισορρόπηση, δεν μπορεί τα junk parts να στοιχίζουν περισσότερο από ό,τι το ολόκληρο όπλο από το οποίο προήλθαν...) και οι npc που βρίσκεις πολύ χρήσιμοι, εφόσον επενδύσεις στο leadership.

 

Α, και το weapon jam θέλει φτιάξιμο, το ποσοστό του είναι αριθμητικά χαμηλό αλλά πρακτικά μεγάλο, αν και λύνεται με αναβάθμιση.

 

Τέλος, outdoorsman: απλά απαραίτητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Με αυτά που λές (τα οποία είναι σούπερ αναλυτικά ), εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί δεσμεύτηκαν για κυκλοφορία τον Αύγουστο....

 

Αυτό είναι ένα θέμα (και ως ημερομηνία κυκλοφορίας ο Αύγουστος είναι κάπως, ανεξάρτητα από τα χρονικά περιθώρια). 

 

Δεν ξέρω αν φάνηκαν απαισιόδοξα αυτά που έγραψα, πάντως το Wasteland 2 είναι ό,τι πλησιέστερο έχω δει στα επικά Fallout 1 & 2. Τόσο σε αισθητική, όσο (πολύ περισσότερο) στην υποβόσκουσα λογική-νοοτροπία: ακόμη κι όταν "κερδίζεις", υπάρχει τίμημα. Δε θέλω να το γυρίσω σε spoiler, αλλά το σκεπτικό είναι να σου θέτει διλήμματα το παιχνίδι για να δει πώς θα αντιδράσεις. Στην πρώτη μεγάλη αποστολή, λ.χ., (έχεις επιλογή πού θα πας, από την αρχή) τα πήγα πολύ καλά και ανταμείφθηκα με τον κωδικό ενός χρηματοκιβωτίου (παρενθετικά, το loot generation είναι ένα άλλο θέμα που χρειάζεται βελτίωση, βρήκα σε άσχετες κούτες καλύτερα πράγματα από ό,τι σε χρηματοκιβώτιο που μόνο με κωδικό ανοίγει, ό,τι safecracking skill κι αν έχεις...) 

 

Κι όμως, εκεί που μιλάς με αυτούς που έσωσες και σου λένε μπράβο και σπουδαία δουλειά κτλ., σου μιλάνε για φίλους και αγαπημένα πρόσωπα που ήταν αδύνατο να τα σώσεις (σκοτώθηκαν πριν την άφιξη της ομάδας σου ή τα είδες να σκοτώνονται μπροστά σου -ή τα σκότωσες κι εσύ ο ίδιος) και γενικά το παιχνίδι δίνει πολύ όμορφα την αίσθηση πως δεν πας να γλιτώσεις το σύμπαν σαν άλλος λευκός ιππότης: να κάνεις λιγάκι πιο υποφερτή μια τραγική πραγματικότητα προσπαθείς, και να κερδίσεις λίγο χρόνο επιβίωσης.

 

Ακόμη και την ώρα που ξεπερνάς ένα εμπόδιο και προχωράς ένα βήμα πιο κάτω στη "σωτηρία" του οικισμού, από τον ασύρματο ακούγονται οι απεγνωσμένες εκκλήσεις αυτών που δεν προλάβαινες/επέλεξες να βοηθήσεις και τελικά οι πανηγυρισμοί των αντιπάλων σου: αυτά όταν κερδίζεις.

 

Τώρα έχω φτάσει εκεί από όπου καλούσαν εναγωνίως σε βοήθεια και δεν ξέρω τι μακελειό έχει συμβεί κι αν θα βρω (και ποιους) ζωντανούς (και τι bonus για τη συνέχεια του παιχνιδιού έχω χάσει, προτιμώντας να στραφώ στον άλφα αντί του βήτα οικισμού).

 

Φεύγοντας, μάλιστα, από εκεί όπου "νίκησα", μου έδωσαν κι ένα δώρο/bonus (γράφω αόριστα προσπαθώντας να κρατήσω το κείμενο spoiler free κατά το δυνατόν). Το δώρο, μπορώ να το χρησιμοποιήσω για να σώσω άλλους ανθρώπους ή να δυναμώσω την ομάδα μου. Τι προτιμάει κανείς σε αυτή την περίπτωση; Είναι καλύτερα να θυσιάσεις ένα (πιθανότατα ήδη χαμένο) οικισμό και να έχεις καλύτερες προοπτικές επιτυχίας στην κυρίως αποστολή, ή προτιμάς να βοηθήσεις όσους και όσο προλαβαίνεις, χάνοντας το δώρο αλλά "διατηρώντας" την ανθρωπιά σου; Ή την ψευδαίσθηση ότι "σώζεις" κάποιον; Ανάλογα πώς το βλέπει κανείς. Και τι ρόλο θέλει να υποδυθεί.

 

Κρατάς ένα χαρακτήρα npc για λίγο στην ομάδα, για μεγαλύτερη δύναμη πυρός στην επικείμενη μάχη, ή τον στέλνεις στην ασφάλεια του ελεγχόμενου ισογείου, γλιτώνοντάς τον από την τραγωδία να σε δει να σκοτώνεις το μεταλλαγμένο παιδί του; Ή, ακόμη χειρότερα, να τον αφήσεις να το σκοτώσει ο ίδιος; (ή να τρελαθεί και να στραφεί εναντίον σου).

 

Κάτι τέτοια σημεία είναι που με κάνουν να πιστεύω πως έχουμε μπροστά μας τη σοβαρότερη προοπτική εδώ και πολλά χρόνια για ένα μεγάλο, σοβαρό, ενήλικο rpg που δε σε βάζει να εξουδετερώνεις πυρηνικές βόμβες με το που ξεμυτίζεις από το καταφύγιό σου.

 

Και μετά, σκάει αποστολή σε σημείο όπου κινείται ραδιενεργό σύννεφο τάξης 1 (η χαμηλότερη ένταση), έχεις στολές αυτού του επιπέδου που όμως για κάποιο λόγο δεν σε προστατεύουν (γνωστό πρόβλημα κι αυτό, δεν έχει διορθωθεί ακόμη) και σου χαλάει τη διάθεση (και μαζί κάμποσες πολύτιμες -και σπάνιες- προμήθειες) για να επαναφέρεις την ομάδα σου.

 

Στο τέλος, όμως, θυμάσαι πως και το Fallout 2 είχε ένα σωρό θέματα (από γελοίες λογοκριτικές παρεμβάσεις, στο θέμα της "εκμετάλλευσης παιδιών", μέχρι αχρησιμοποίητα quest από το δεύτερο κιόλας χάρτη), κοιτάς τη λίστα με τις 800+ διορθώσεις στο unofficial patch του Killap και λες, "πάλι καλά".

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Παρότι δε φαίνεται να ασχολείται κανείς άλλος με το παιχνίδι αυτό τον καιρό (:Ρ) να ενημερώσω ότι βγήκε σήμερα hotfix για το πρόβλημα με τα σημεία του χάρτη που δεν εμφανίζονταν κανονικά όταν έφτανε η ομάδα εκεί.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάλι καλά. Είχα αρχίσει να ανησυχώ :P

 

Πέρα από τη πλάκα, καλά κάνεις και κρατάς το τόπικ ζωντανό. Το περιμένω το παιχνίδι πώς και πώς, ενώ προσπαθώ να βλέπω όσο το δυνατόν λιγότερα από το gameplay του.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Έχω φτάσει σε ένα ωραίο σημείο τώρα, πρώτη φορά (στο μονοπάτι που έχω ακολουθήσει, δεν ξέρω τι θα γινόταν με άλλες αποφάσεις νωρίτερα) όπου επιλέγω αν θα προχωρήσω -για λίγο ή πολύ, θα δείξει- ειρηνικά ή με απευθείας σύγκρουση. Ως τώρα οι αντίπαλοι είχαν εξαρχής εχθρική στάση, δεν μπορούσα να αποφύγω τη συμπλοκή.

 

Έχω βέβαια την υποψία πως στην πορεία η σύγκρουση με τους συγκεκριμένους δε θα αποφευχθεί, ό,τι κι αν κάνω τώρα, οπότε το ερώτημα θα μπορούσε να είναι κατά πόσο είναι φρόνιμο να αφήσω μελλοντικούς αντιπάλους στα νώτα μου.

 

Τα διλήμματα που λέγαμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πού να ασχοληθούμε με τέτοια παιχνίδια ρε συ snoob;Εμείς θέλουμε ανάλαφρα παιχνιδάκια, μπαμ μπουμ, τίποτα pvp του μισάωρου, χωρίς να στύβεις το μυαλό σου και χωρίς να πρέπει να θυμάσαι τι έκανες προηγουμένως όταν πας να ξαναπαίξεις!

Προσωπικά εύχομαι να είχα τη δυνατότητα να έπαιζα τέτοιου είδους τίτλους βέβαια.Γιατί είναι πραγματικά παιχνίδια χωρίς να έχουν καμία σχέση με αυτό το συρφετό των τελευταίων ετών που μας έχει κατακλύσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα μπορούσα να βρω χρόνο αν δεν κοιμόμουν 8 ώρες. Γιατί από κάπου αλλού δεν μπορώ να κόψω κι ας δουλεύω 8 ώρες και όχι 10-12.

 

Δεν παραπονιέμαι βέβαια γιατί με αυτό που παίζω το απόγευμα (το γιό μου) δε συγκρίνεται με τα παιχνίδια ;)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...
  • Super Moderators

Aναμενόμενο ήταν, για όποιον έχει παίξει το παιχνίδι.

 

Βγήκε προχτές 5 gb update και καπάκι patch μερικών εκατοντάδων mb και το παιχνίδι θέλει ακόμη δουλειά. Δε μιλάμε αισθητικά, που εξακολουθούν να του λείπουν αρκετά πράγματα, λέμε για θέμα ουσίας.

 

Ακόμη και "στημένες" σκηνές πολύ νωρίς στο υλικό που κυκλοφόρησε (Ag Center, λ.χ.) δεν έχουν σωστά triggers.

 

Το παιχνίδι είναι πάρα πολύ ωραίο, με εξαιρετική ατμόσφαιρα σε κάποια σημεία. Αλλά λυπάμαι μαζί και χαίρομαι που λοιώνει η καραμέλα των κακών παραγωγών και των αθώων και παρεξηγημένων δημιουργών.

 

Και δε θέλω να σκέφτομαι καν τι θα σημάνει αυτό για το Torment.

 

Υ.Γ. Και Σεπτέμβριο να βγει, θα πέφτουν patch για καιρό, προσωπικά δε βλέπω πώς είναι δυνατόν να στρώσει όλο αυτό το υλικό σε ένα με ενάμισι μήνα (κι αυτά τα έγραφα από τις αρχές του καλοκαιριού, αν όχι νωρίτερα...)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...