athan-davalas Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2012 Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2012 Το ερευνητικό Eργαστήριo Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) (http://www.eltrun.gr/), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε την περίοδο Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2011 μια μεγάλη πανελλαδική έρευνα με θέμα τη συνολική εικόνα της αγοράς του B-C (Business to customer) ηλεκτρονικού εμπορίου και της συμπεριφοράς των Ελλήνων online καταναλωτών. Στη έρευνα συμμετείχαν 982 online Έλληνες καταναλωτές άνδρες και γυναίκες με ποσοστό 72.4% και 22.7% αντίστοιχα που προέρχονταν κυρίως από τα ηλικιακά groups 21-25, 26-34 και 35-42 με ποσοστό 29%, 31% και 19% αντίστοιχα. Oι σημαντικότερες τάσεις που αναδεικνύονται από την έρευνα έχουν ως εξής: 1. Οι συνολικές online αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δις σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010 (διάγραμμα 1). Οι online Έλληνες καταναλωτές ανέρχονται πλέον σε 1,5 εκ (αύξηση κατά 33% σε σχέση με το 2010) (διάγραμμα 1) και αγοράζουν κατά μέσο όρο 14-15 φορές/ χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας € 1.150/ χρόνο εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε Ελληνικά site. 2. Ο online Έλληνας καταναλωτής θα χρησιμοποιήσει κατά 50% το κινητό του τηλέφωνο και θα πρoτιμήσει κατά 95% το χώρο της οικίας του για να πλοηγηθεί στο Internet. 3. Η ποικιλία και η πυκνότητα των online αγορών για το 2011 αυξήθηκε σημαντικά επιβεβαιώνοντας τις γνωστές top κατηγορίες προϊόντων όπου οι καταναλωτές αγοράζουν πιο συχνά: H/Y και hardware/software, Ηλεκτρονικά είδη, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη σπιτιού και βιβλία. Αναδυόμενες κατηγορίες της online αγοράς που παρουσίασαν αύξηση για το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, κοσμήματα / ωρολόγια και προϊόντα σούπερ μάρκετ. 4. Τα online μέσα ισχυροποιούνται σε σχέση με τα offline ως πηγές πληροφόρησης για online αγορές με σημαντική θέση των μηχανών αναζήτησης στο 70% της προτιμήσεως των online καταναλωτών. 5. Η B-C αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται να έχει ωριμάσει αρκετά από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν πριν και μετά (59%) και οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%). Επιπρόσθετα, το 45% διαφωνεί με την πρόταση «θα αγόραζα από ένα ηλεκτρ. κατάστημα ακόμη και αν δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια, αν και εφόσον είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές». 6. Σκιαγραφώντας το προφίλ των online καταναλωτών στην Ελλάδα, διαπιστώνεται πως ο Έλληνας καταναλωτής είναι «τυπικός» χρήστης Internet αφού το 37% το χρησιμοποιεί 10 με 30 ώρες την εβδομάδα και είναι ιδιωτικός υπάλληλος (37%) ηλικίας 26-34. Μπορείτε να δείτε εδώ το ερωτηματολόγιο https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=el&pli=1&formkey=dER5Rlg5VXZ2OXhlUjNKUXBwNUswR3c6MQ#gid=0 καθώς και τα αποτελέσματα της έρευνας http://www.eltrun.gr/Ecommerce_final_v1 όπως παρουσιάστηκαν από το Εργαστήριo Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun). Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας για τη λειτουργικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου, του internet marketing και των τεχνικών πώλησης στο λιανικό εμπόριο προϊόντων, για το σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2011, σε online καταναλωτές από 27 Ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα. Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε η κατασκευή e-shop για μια επιχείρηση αποτελεί πλεον μονόδρομο
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα