Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Δηλαδή ας πούμε πως αλλάζεις το φίλτρο βενζίνης;

φιλτρο βενζινης? χμμμ δεν μου λεει κατι μιας και εχω ιαπωνα.!!!

αλλη ερωτηση? :P

 

Τα λάδια του Lidl πρέπει να είναι μια χαρά και Α Ψ Ο Γ Α για την προστασία του κινητήρα, τουλάχιστον αυτά που έχουν την στάμπα της GM. Μην ακούτε χαζομάρες... Επιπλέον δεν υπάρχει λόγος να αλλάζονται πιο συχνά από το 6μηνο/7.500χλμ Μάλιστα αν κάποιος κάνει περισσότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο και δεν εμπίπτει στις κατηγορίες "σκληρής χρήσης" μπορεί να τα αλλάζει και στο χρόνο/15.000χλμ.

Επιπλέον, 1η φορά ακούω για λάδι 20W-50! :confused: Πάντα να κοιτάζετε το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου που λέει τα ιξώδη που μπορείτε να βάλετε.

 

Προσωπικά βάζω στο όχημά μου τα long life λάδια της GM και τα αλλάζω 1 φορά το χρόνο (από 10.000χλμ έως 25.000χλμ., συνήθως 15.000χλμ). Έχω 110.000χλμ και το μοτεράκι είναι μια χαρά! Η τελευταία τους προδιαγραφή είναι η Dexos και τα λάδια από την ίδια την GM πρέπει να παίζουν στο εμπόριο στα 6-7 ευρώ το λίτρο. Είναι καλή λύση για όποιον θέλει να ξενοιάζει από πλευράς συντήρησης.

 

 

αν ψαξεις λιγο και ρωτησεις θα δεις οτι ο κατασκευαστης δινει 20w40 kai 20w50.

γιατι να του βαλω ποιο λεπτο οεο..

  • Απαντ. 51
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Μου φαίνεται και οι γιαπωνέζοι βάζουν φίλτρο.

Ή μήπως κάνουν οικονομία και περνάνε όλα τα σκουπιδάκια στην μηχανή;

Δημοσ.

Τα λάδια του Lidl πρέπει να είναι μια χαρά και Α Ψ Ο Γ Α για την προστασία του κινητήρα, τουλάχιστον αυτά που έχουν την στάμπα της GM. Μην ακούτε χαζομάρες... Επιπλέον δεν υπάρχει λόγος να αλλάζονται πιο συχνά από το 6μηνο/7.500χλμ Μάλιστα αν κάποιος κάνει περισσότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο και δεν εμπίπτει στις κατηγορίες "σκληρής χρήσης" μπορεί να τα αλλάζει και στο χρόνο/15.000χλμ.

Επιπλέον, 1η φορά ακούω για λάδι 20W-50! :confused: Πάντα να κοιτάζετε το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου που λέει τα ιξώδη που μπορείτε να βάλετε.

 

Προσωπικά βάζω στο όχημά μου τα long life λάδια της GM και τα αλλάζω 1 φορά το χρόνο (από 10.000χλμ έως 25.000χλμ., συνήθως 15.000χλμ). Έχω 110.000χλμ και το μοτεράκι είναι μια χαρά! Η τελευταία τους προδιαγραφή είναι η Dexos και τα λάδια από την ίδια την GM πρέπει να παίζουν στο εμπόριο στα 6-7 ευρώ το λίτρο. Είναι καλή λύση για όποιον θέλει να ξενοιάζει από πλευράς συντήρησης.

 

απλα να διευκρινισω οτι αλλα του lidl...W5 15w40 (νορμαλ τιμη καπου στα 16 ευρω και οταν ειναι σε προσφορα καπου στα 11.50 το 5λιτρο...το οποιο το εχουν σε μονιμη βαση στα καταστηματα):

images?q=tbn:ANd9GcT2U4tuJjIbm1DXXA0VLSx8baRru_qp_2ylsHsyJslEQY46NcSZ2g

 

και W5 10w40 (το φερνουν σποραδικα, 2-3 φορες το χρονο και η τιμη του ειναι στα 18 ευρω το 5λιτρο):

images?q=tbn:ANd9GcTO_2KxDn8K3zcum8TvdnwjKr1aG261MAmbxD6syMdDQQGjaLKy

 

και αλλο το GM 10w40 (το αγοραζω 18-19 ευρω το 5λιτρο):

p_11995456.jpg

 

δεν ειπα εγω πουθενα οτι τα W5 ειναι GM με αλλη ετικετα!

βεβαια..το κουτι ειναι ολοιδιο, απο τον ιδιο κατασκευαστη, και οι ετικετες ειναι επισης ιδιες. αλλα τεσπα, δεν μπορω να πω κατι που δεν ξερω!

 

επισης..γενικα σαν λαδια καλυπτουν ακριβως τις ιδιες τεχνικες προδιαγραφες και εχουν ακριβως τις ιδιες πιστοποιησεις (οπως τα περισσοτερα βεβαια). να προσεχετε ομως γιατι καποια φερουν μαιμου πιστοποιησεις η απλα λενε, με μικρα γραμματα, οτι ''συμφωνουν με την ταδε πιστοποιηση'' και ΟΧΙ οτι τη φερουν!

 

τις δυο τελευταιες φορες χρησιμοποιησα το GM 10-40 (αλλαγες κανω συχνες λογω turbo) και το λαδακι βγαινει πεντακαθαρο. μια φορα που πετυχα το 10-40 του lidl το τσιμπησα να το εχω στην επομενη αλλαγη, γιατι το 15-40 που εχουμε χρησιμοποιησει σε αλλα αυτοκινητα στην οικογενεια επισης ειναι μια χαρα. επισης να σημειωσω οτι πρεπει να προσεχουμε η ημερομηνια παραγωγης του λαδιου να ειναι σχετικα προσφατη και οχι κανα δυο χρονια πισω, σε κανα ξεχασμενο ραφι (του lidl παντως δεν εχω συνατησει παλαιοτερο απο 5μηνο..προφανως λογω καταναλωσης, μεχρι και 2μηνου εχω συναντησει! το ιδιο και με το GM οποτε εχω παρει).

 

αυτη τη στιγμη εχω μπροστα μου 5λιτρα μπουκαλια και απο τα τρια και οι προδιαγραφες που καλυπτουν λενε ειναι:

 

API SL/CF. ACEA A3/B3, A3/B4.

 

επισης: ειναι εγκεκριμενα συμφωνα με τις τεχνικες προδιαγραφες MB (MercedesBenz) 228.1, 229.1, VW 505 00 και καλυπτουν εκεινες των BMW Special, VW 501 01. τo 15-40 του lidl καλυπτει και καποιες παλαιοτερες των Volvo και Man.

 

τα W5 λενε made in germany, το GM made in EU.

Δημοσ.

Μου φαίνεται και οι γιαπωνέζοι βάζουν φίλτρο.

Ή μήπως κάνουν οικονομία και περνάνε όλα τα σκουπιδάκια στην μηχανή;

 

να μην σου φαινεται παλικαρι μου..βαζουνε και οι ιαπωνες φιλτρο μην φοβασαι..

βεβαια το βαζουν και το ξεχνανε..δεν ειναι σαν τους γερμανους..βγαινουν εξω για βολτα και παιρνουν μαζι ενα συνεργειο..

χεχεχε

:-D :-D :-D :-D

  • 8 μήνες μετά...
Δημοσ.

Τα "15W" (ή "20W πχ) και "40" (ή "50" πχ), τί ακριβώς υποδηλώνουν το καθ' ένα; (Και από άποψη ορολογίας, αλλά και από "πρακτικής εξήγησης". Πχ διαβάζω για "ιξώδες" και για "λεπτότερο λάδι" και για συνθετικό)

 

Και ακόμη πρακτικότερα, τί είναι "καλύτερο"; Να είναι οι αριθμοί "προς τα πάνω", ή "προς τα κάτω"; Κατάλαβα ότι έχει να κάνει και με τις προδιαγραφές/ανάγκες του κινητήρα - αλλά έμεινα και με την αίσθηση ότι "τα προς τα κάτω" είναι "καλύτερα"...Σωστά;

 

Επίσης, σε παπάκι που ξέρω ότι ο γενικός μπούσουλας είναι "15W40", υπάρχει πρόβλημα αν χρησιμοποιηθεί "20W50"; Ή απλά καίγεται πιο γρήγορα ας πούμε;

Δημοσ.

Τα "15W" (ή "20W πχ) και "40" (ή "50" πχ), τί ακριβώς υποδηλώνουν το καθ' ένα; (Και από άποψη ορολογίας, αλλά και από "πρακτικής εξήγησης". Πχ διαβάζω για "ιξώδες" και για "λεπτότερο λάδι" και για συνθετικό)

 

Και ακόμη πρακτικότερα, τί είναι "καλύτερο"; Να είναι οι αριθμοί "προς τα πάνω", ή "προς τα κάτω"; Κατάλαβα ότι έχει να κάνει και με τις προδιαγραφές/ανάγκες του κινητήρα - αλλά έμεινα και με την αίσθηση ότι "τα προς τα κάτω" είναι "καλύτερα"...Σωστά;

 

Επίσης, σε παπάκι που ξέρω ότι ο γενικός μπούσουλας είναι "15W40", υπάρχει πρόβλημα αν χρησιμοποιηθεί "20W50"; Ή απλά καίγεται πιο γρήγορα ας πούμε;

 

καλο σου διαβασμα. http://rc-tunerz.com/viewtopic.php?f=89&t=971

Δημοσ.

Τα "15W" (ή "20W πχ) και "40" (ή "50" πχ), τί ακριβώς υποδηλώνουν το καθ' ένα; (Και από άποψη ορολογίας, αλλά και από "πρακτικής εξήγησης". Πχ διαβάζω για "ιξώδες" και για "λεπτότερο λάδι" και για συνθετικό)...

.....

Επίσης, σε παπάκι που ξέρω ότι ο γενικός μπούσουλας είναι "15W40", υπάρχει πρόβλημα αν χρησιμοποιηθεί "20W50"; Ή απλά καίγεται πιο γρήγορα ας πούμε;

 

Δεν χρειάζεται να διαβάσεις το (αξιόλογο) θέμα που έβαλε ο Kezar, εκτός αν θες να πάρεις μια ιδέα γενικά του "τι εστί" λάδι!

 

Στο ψητό τώρα, το ιξώδες δείχνει τη θερμοκρασία που "δουλεύει" και αποδίδει τα βέλτιστα το εκάστοτε λάδι.

Δηλαδή ένα λάδι με ιξώδες 10-40 συνιστάται για θερμοκρασίες 10-40 (με απόκλιση +-5)...

Γενικά δεν πρέπει να αποκλίνεις πολύ απο το προτεινόμενο του κατασκευαστή, 10-40 είναι το πιο "συνηθισμένο" για Ελλάδα.

Εάν αλλάξεις ιξώδες, στην πρώτη αλλαγή υπάρχει μια περίπτωση να σου κάψει ελάχιστοτατα λαδάκι, ποσότητα βέβαια που ούτε καν θα καταλάβεις!

 

:)

Δημοσ.

Εντελώς off το παραπάνω με τις θερμοκρασίες.

Ιξώδες δείχνουν τα νούμερα. το πρώτο για το κρύο το δεύτερο όταν έχει ζεσταθεί το λάδι.

Πιο μικρό νούμερο δείχνει πιο ρευστό λάδι.

  • Like 1
Δημοσ.

Εξαρτάται τί λέει ο κατασκευαστής, που μένεται και την εποχή.

Και ποτέ μην γυρίσετε από Full Synthentic σε Semi. Μόνο από Semi προς Full και δεν υπάρχει γυρισμός.

 

 

Αν έχετε κάποιον Toyota VVTI, 5W-30 Semi είναι συνήθως standard. (Εκτός αν έχετε ήδη Full μέσα).

 

Αυτό είχα και στον 1ΖΖ-FED αλλά και χρησιμοποιώ και στον 1MZ-FE V6 από τότε που τον έβαλα.

(Toyota MRS)

 

Και το ίδιο χρησιμοποιεί και ένας συνάδελφος στο Yaris (1NZ-FE).

 

Ξέρω αρκετούς όμως που χρησιμοποιούν 0W30, 0W40 (λόγω ΤΤΕ turbo conversion), 5W30, 10W30, 10W40 στον 1ΖΖ-FED.

Αλλά όσοι χρησιμοποιούν 10W, γυρνάνε σε 5W τους χειμερινούς μήνες. (Αγγλία).

Και μετά πάλι σε 10W για το καλοκαίρι.

 

Όσον αφορά μάρκες, τίποτα διαφορετικό από Mobil (Super FE σήμερα) ανεξάρτητα του κόστους, και ότι μόνο το βρίσκω online.

Μιας και όλοι στοκάρουν ό,τι θέλουν να πουλήσουν σε προσφορές. Ακόμα και τα Halfords.

 

 

Αυτά σχετικά από γνώσεις, από κάποιον που δεν έχει βαρεθεί να αλλάζει λάδια και φίλτρο μόνος του, κάθε 3000 μίλια, 10 χρόνια τώρα :)

 

Εντελώς off το παραπάνω με τις θερμοκρασίες.

Ιξώδες δείχνουν τα νούμερα. το πρώτο για το κρύο το δεύτερο όταν έχει ζεσταθεί το λάδι.

Πιο μικρό νούμερο δείχνει πιο ρευστό λάδι.

 

Ναι. 0W30 είναι σαν νερό.

Δημοσ.

Δεν χρειάζεται να διαβάσεις το (αξιόλογο) θέμα που έβαλε ο Kezar, εκτός αν θες να πάρεις μια ιδέα γενικά του "τι εστί" λάδι!

 

Στο ψητό τώρα, το ιξώδες δείχνει τη θερμοκρασία που "δουλεύει" και αποδίδει τα βέλτιστα το εκάστοτε λάδι.

Δηλαδή ένα λάδι με ιξώδες 10-40 συνιστάται για θερμοκρασίες 10-40 (με απόκλιση +-5)...

Γενικά δεν πρέπει να αποκλίνεις πολύ απο το προτεινόμενο του κατασκευαστή, 10-40 είναι το πιο "συνηθισμένο" για Ελλάδα.

Εάν αλλάξεις ιξώδες, στην πρώτη αλλαγή υπάρχει μια περίπτωση να σου κάψει ελάχιστοτατα λαδάκι, ποσότητα βέβαια που ούτε καν θα καταλάβεις!

 

:)

 

...η αλήθεια είναι ότι μου το 'βγαλε το λάδι ο ποιη... ο αρθρογράφος δηλαδή, αλλά το διάβασα (και το ξαναδιάβασα). Μια άλλη αλήθεια είναι ότι μετά το τέλος της ανάγνωσης, αισθάνομαι να καταλαβαίνω ακόμη λιγότερα περί ορολογίας λιπαντικών αλλά και χρηστικότητας. Τεσπα.

 

Εντελώς off το παραπάνω με τις θερμοκρασίες.

Ιξώδες δείχνουν τα νούμερα. το πρώτο για το κρύο το δεύτερο όταν έχει ζεσταθεί το λάδι.

Πιο μικρό νούμερο δείχνει πιο ρευστό λάδι.

 

...μιας και λέτε για θερμοκρασίες όλοι, για τί σόι θερμοκρασίες μιλάμε...; Περιβάλλοντος να υποθέσω; Ή κινητήρα; Μάλλον το 1ο είναι, αλλά έχω την τάση να μπερδεύομαι σε ορισμένα θέματα...

Και για μια σούμα : το "15W/40", υποννοεί δύο θερμοκρασίες (περιβάλλοντος που λέγαμε), τις "ιδανικές" δηλαδή (ως "εύρος θερμοκρασιών") για τις οποίες είναι φτιαγμένο το εν λόγω να αποδίδει τα μέγιστα...; (...από την άλλη, περίεργο μου φαίνεται το "20" ή "15" - και το "10" ακόμα, ως προτεινόμενα, όταν τα χειμωνιάτικα πρωινά στην Ελλάδα είναι πολύ κάτω των 10C...Kάτι δεν πιάνω...; )

Δημοσ.

Το ιξώδες δεν είναι καθόλου άσχετο με εξωτερικές θερμοκρασίες και φυσικά ούτε με εσωτερικές...

Μια χαρά γυρνάς απο full σε semi...

 

Καλό είναι full synthetic λάδια σε πολιτικά αυτοκίνητα/moto να αποφεύγονται, εκτός φυσικά και αν το προτείνει ο κατασκευαστής... Semi και πάλι semi!

Σε μηχανάκι-μηχανή Torco T4R...

Δημοσ.

Εξαιρετικο το λινκ του kezar.To ιξωδες έχει σχεση με τις τις τυποποιημενες δοκιμες που περναει ενα λαδι.

Ενα λαδι 5w-40 σημαινει

1) Σε συνθηκες 5W(οχι θερμοκρασια) αμα την περασει το λαδι τοτε ονομαζεται ετσι. Η δοκιμη 5w ειναι χονδρικα μια τρυπα απο την οποια πρεπει να ρευσει το λαδι σε -35. Αμα δεν μπορει να ρευσει (γιατι σαν κρυο ειναι χονδρο) τοτε το δοκιμαζουν σε 10w οπου η τρυπα ειναι μεγαλυτερη και η θερμοκρασια -25(πχ).

2)Στην συνθηκη SAE ζεσταινουν το λαδι στους 100(θερμοκρασια λειτουργειας) σε ενα δοχειο και ριχνουν μεσα μια μπιλια για να δουν ποση ωρα της περνει να φτασει στον πατο. Το 40 οριζει εναν χρονο, αμα φτασει η μπιλια ποιο γρηγορα στον πατο τοτε το λαδι ειναι ποιο "νερο" απο οτι πρεπει και κατατασεται στο 35 ή 30 ή ποιο κατω.

 

Ουσιαστικα το πρωτο νουμερο συνδεεται με θερμοκρασια αλλα στην ελλαδα δεν εχουμε τοσα κρυα οποτε και ακομα η συνθηκη 15-10w καλυπτει τα περισσοτερα αυτοκινητα. Αντιθετα το δευτερο νουμερο αφορα ολες τις χωρες και δειχνει ποσο λεπτο θα γινει το λαδι οταν λειτουργει. Το αν επιλεγουμε ενα ποιο λεπτο λαδι εχει να κανει με την δυνατοτητα της μηχανης μας να το δουλεψει χωρις να το καψει, ενω τυπικα ενα λεπτο λαδι προσφερει (ελαχιστη) μεγαλυτερη οικονομια καυσιμου.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...