Προς το περιεχόμενο

Ψάλτης, Μουστάκας και λοιποί...


Γηρυόνης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

[...]

Μου την σπάει που όλοι κρίνουν χωρίς να έχουν την στοιχειώδη γνώση να το κάνουν...Αφού όλα έιναι θέμα γούστου τι καθόμαστε και διαφωνούμε;

[...]

Συμφωνώ πως είναι θέμα γούστου' date=' αλλά πες μου σε παρακαλώ...

Τί στοιχειώδεις γνώσεις απαιτούνται για να εκφράσει κάποιος την γνώμη του σχετικά με παρόμοιες ταινίες;

Που για να λέμε την αλήθεια, πέραν την συναισθηματικής αξίας που μπορεί να έχουν για κάποιους και για να περάσεις ευχάριστα 2 ώρες, δεν προσδίδουν κάτι... [img']http://www.mplampla.gr/files/Trillian/blink.gif[/img]

  • Απαντ. 96
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Στον καθένα κάτι διαφορετικό προσδίδει που εσύ ενδέχεται να μην μπορείς να το καταλάβεις...Την έχουν δει όλοι πια της υποτιθέμενης ποιότητας με γνώσεις απειροελάχιστες...Στην τελική αν θέλουμε τέχνη για την τέχνη να γίνουμε κριτικοί όλοι για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε κιόλας...

Δημοσ.

Οταν είχαμε πάρει βίντεο κάπου το '89-'90 δεν θυμάμαι ακριβώς,ο πατέρας μου είχε φέρει μερικές από αυτές τις βιντεοκασέτες.

Δεν θυμάμαι τι του έσουρα και πόσο άγριο ύφος είχα,αλλά μάλλον τον έπεισα και δεν ξανανοίκιασε!

Τις θεωρούσα γελοίες και έβριζα(από μέσα μου)όποιον έβλεπα στο βίντεο κλαμπ να ζητάει τέτοιες "ταινίες".

 

Τώρα όμως όποτε τις παίζει η tv,τις βλέπω και γελάω:oops:

Δεν καταλάβαινα τα(χοντρά)αστεία των σεναρίων τότε,ενώ τώρα ναι?

Μήπως επειδή ο κινηματογράφος δεν έβγαλε κάτι(πολύ)καλύτερο, "τρώω τελικά ότι βρίσκω"?

Είχαμε άδικο τότε που τις κατακρίναμε,και την είχαμε δει κουλτουριάρηδες?

 

Ολα αυτά μαζί?Δεν ξέρω...

Δημοσ.

Πιστευω οτι η συχνη επαναληψη τους απο τα καναλια εχει κανει κακο σε μερικες ταινιες!

Ενω μερικες ταινιες της εποχης εκεινης η οποιες ειχαν και κατα καποιο τροπο υποθεση με κοινωνικο μυνημα οπως Τα Τσακαλια ,Η Στροφη κτλ δεν τις εχουν προβαλει σχεδον ποτε!

 

Εγω προσωπικα θα ηθελα να εβλεπα καποιες απο αυτες ξανα!

Δημοσ.
Στον καθένα κάτι διαφορετικό προσδίδει που εσύ ενδέχεται να μην μπορείς να το καταλάβεις...Την έχουν δει όλοι πια της υποτιθέμενης ποιότητας με γνώσεις απειροελάχιστες...Στην τελική αν θέλουμε τέχνη για την τέχνη να γίνουμε κριτικοί όλοι για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε κιόλας...

Εκτός του ότι γίνεσαι επιθετικός δίχως λόγο, δεν απαντάς και σε αυτό που ρώτησα. tongue.gif

Δεν με απασχολεί τι προσδίδει στον καθένα, που όπως είπα δεν διαφωνώ στο ότι είναι θέμα γούστου. blink.gif

Αυτό που απέφυγες να μου διευκρινήσεις όμως είναι:

Τί στοιχειώδεις γνώσεις απαιτούνται για να εκφράσει κάποιος την γνώμη του σχετικά με παρόμοιες ταινίες;

 

Και επι τη ευκαιρία, η τέχνη δεν απευθύνεται στους ειδικούς του οποιουδήποτε χώρου (μουσική, κινιματογράφος, ζωγραφική, θέατρο, κλπ), αλλά στους κοινούς θνητούς όπως είμαι εγώ*, η αδερφή μου, ο άντρας μου, ο απέναντι, η από πάνω. tongue.gif

 

 

*Θα έλεγα «όπως είμαι εγώ κι εσύ», αλλά εσύ μπορεί να είσαι κριτικός και μετά να παρεξηγηθείς. tongue.gif

Δημοσ.
Εκτός του ότι γίνεσαι επιθετικός δίχως λόγο' date=' δεν απαντάς και σε αυτό που ρώτησα. [img']http://www.mplampla.gr/files/Trillian/tongue.gif[/img]

Δεν με απασχολεί τι προσδίδει στον καθένα, που όπως είπα δεν διαφωνώ στο ότι είναι θέμα γούστου. blink.gif

Αυτό που απέφυγες να μου διευκρινήσεις όμως είναι:

Τί στοιχειώδεις γνώσεις απαιτούνται για να εκφράσει κάποιος την γνώμη του σχετικά με παρόμοιες ταινίες;

 

Και επι τη ευκαιρία, η τέχνη δεν απευθύνεται στους ειδικούς του οποιουδήποτε χώρου (μουσική, κινιματογράφος, ζωγραφική, θέατρο, κλπ), αλλά στους κοινούς θνητούς όπως είμαι εγώ*, η αδερφή μου, ο άντρας μου, ο απέναντι, η από πάνω. tongue.gif

 

 

*Θα έλεγα «όπως είμαι εγώ κι εσύ», αλλά εσύ μπορεί να είσαι κριτικός και μετά να παρεξηγηθείς. tongue.gif

 

Ti stoixeiwhdeis gnwseis apaitountai gia na pei kapoios oti den mou arese to Indiana Jones, Psycho, In the mood for love, Citizen Cane klp. Ola einai thema goustou apla kai wraia. Sigoura kapoia erga apaitoun kapoio upovathro alla einai polu sugekrimena.

Δημοσ.

Για το psycho και το citizen kane (και όχι cane), χρειάζονται σίγουρα ιστορικές γνώσεις (του κινηματογράφου φυσικά).

 

Π.χ. (spoiler για το psycho), η σκηνή του φόνου στο μπάνιο, δεν μπορεί να δημιουργήσει την ίδια ένταση σήμερα όπως και τότε, γιατί 1) τότε δεν υπήρχαν σκηνές με μαχαιρώματα στις ταινίες και 2) η ταινία είχε διαφημιστεί ότι έχει πρωταγωνίστρια την Janet Leigh, οπότε κανείς δεν περίμενε ότι θα σκοτωθεί τόσο νωρίς. Το να κρίνεις με τα σημερινά δεδομένα εκείνη τη σκηνή, το βρίσκω τουλάχιστον προβληματικό.

Όσο για το Citizen Kane, δημιούργησε πάρα πολλές σχολές και τεχνικές κινηματογράφησης που πιο πριν δεν υπήρχαν. Όπως και να'χει, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τον εαυτό του χωρίς να έχει ζήσει κάποια πράγματα. Είναι π.χ. δυνατόν να σκεφτώ εγώ πώς θα αντιμετώπιζα μια ταινία με εφφε (όπως το Indiana Jones), αν δεν είχα δει τα καινούργια Star Wars για παράδειγμα;

 

Κάτι αντίστοιχο για τις ταινίες Ψάλτη και υπολοίπων;

Δημοσ.

Μα καλά, είναι δυνατόν να μιλάτε για σύγκριση no-bugdet ταινιών Ψάλτη-Μουστάκα κλπ με critically acclaimed παγκοσμιο σινεμά; τι παράνοια Θέε μου!

 

μερικές σκέψεις (φαντάζομαι οχι αποκλειστικά δικές μου)

 

1. Ψάλτης: ως ηθοποιός ... απλά για τα μπάζα

Τις 80ς ταινίες του βέβαια άνετα μπορείς να τις χαζέψεις στην τηλεόραση ειδικά με παρέα - αφήνεις την ΤV ανοιχτή βρε αδερφέ και κουβεντιάζεις, κάνεις zapping, και (κακά τα ψέμματα) ξέρεις πότε είναι η καφριλο-ατάκα ή η χαβελε-σκηνή που περιμένεις

 

2. Μουστάκας: δεν έχει τα χάλια του προαναφερθέντος βέβαια αλλά δυστυχώς αναλώθηκε σε πατάτες (κάτι σε Ντε Νιρο - Πατσίνο τον τελευταίο καιρό, αλλά στο τρισχειρότερο ). Σκουπιδοταινίες πραγματικά, και δεν το λέω ως κομπλεξικός κριτικός που για χρόνια στο εγχώριο σινεμά δημιουργικότερος΄όλων ήταν ο Όμηρος Ευστρατιάδης. Απλά μιλάμε για ταινίες που ο ίδιος τις θεωρεί του πεταματού και αν τον ακούσετε να μιλάει γι αυτές τις εποχές (χμ, λες και ήρθαν καλύτερες) μιλάει για καταστάσεις τραγικές. Έπρεπε να βγουνε σε οσο το δυνατόν λιγότερες μέρες, δεν υπήρχαν αρκετοί τεχνικοί, μεταφορικά μέσα - εχουν κανει και οτωστοπ για εξωτερικα γυρισματα, ουτε παραπάνω λήψεις - μια κ εξω. Ως και η διατροφη τους δικό τους θέμα (που σήμερα και οι εκπομπές τοπικού καναλιού σηκώνουν ενα catering). Το ίδιο και τις επιθεωρήσεις σήμερα - κι ίδιοι που παίζουν δεν τις βρίσκουν πετυχημένες, απλά αυτές έχουν σίγουρα λεφτά (τα πουλμαν με τα καπι παρκαρουν απ εξω) και κυρίως εύκολα - που οι πρόβες και το άγχος/ αυστηρότητα για να να βγει αψογη η δουλειά, όπως σε άλλα είδη θεάτρου. ¨

 

Όσο για το ταλέντο - πια απλά δεν υφίσταται - ίσως κάποτε, αλλά σκεφτείτε τον καλοδιατηρημένο εξηντάρη Πελέ και τον παρακμιακό απο καταχρήσεις σαραντάρη Μαραντόνα - ποιος θα έπαιζε καλύτερα;). Ο Μουστάκας πια και να θέλει δεν μπορεί να παίξει (πιστεύω, εδώ και πολύυυ καιρό). Με συνεχείς τις σάχλες οι υποκριτικές ικανότητες "μειώνονται". Συγκεκριμένα επειδή τον είχα δει παλίοτερα σε επιθεώρηση και είχα απογοητευτεί, ελεγα "δεν μπορεί θα έχει ταλέντο απλά αφου δεν υπάρχει κείμενο τι να κάνει κι αυτός;" . Έλα όμως που φέτος πήγα να δω το αγαπημένο sunshine boys αναβασμένο με Καρακατσάνη/Μουστάκα. Η πλήρης απογοήτευση, ένα τόσο δυνατό κείμενο του Neil Simon σκοτωμένο για τα καλά και τόσο άνοστο και σαχλό - όλο γκριμάτσες και χαζομάρες- παίξιμο που ήτανε μόνο για το κοινό απο ΠΕΡΟΚΕ/ΝΤΕΝΙΣΗ

 

3. Καλτ: καλό είναι μην αναφερόμαστε σε οτιδήποτε σαχλό, καμπ , εμετικά ηλίθιο ή κίτς με τον όρο αυτό. Βέβαια για να μην είμαστε κομπλεξικοί δεν χρειάζεται να βρίσκουμε το κάλτ μόνο απο έξω, η Έλλαδα έχει τα διαμαντάκια της - ο Νίκος Τριανταφυλλίδης του Γκαγκάριν κάνει μια πολύ καλή προσπάθεια κάθε Φεβρουάριο με το 3ημερο φεστιβαλ ελληνικου καλτ κινηματογραφου που προσωπικά με βρισκει σύμφωνο ως προς την απόδοση/χρήση του όρου. Πάντως δεν πιστεύω οτι πχ ο Μουστάκας είναι κάλτ

 

4. Τα 80ς είναι απο μόνα τους μια (χμμμ) πολύχρωμη και ιδιαίτερη 10ετια. Αν και δεν τα έζησα τουλάχιστον ως έφηβος (γεν. 1983) αυτό που έχω να πω είναι οτι έχω κάποια "δανεικά" βιώματα κυρίως λόγω αυτών των ταινιών. Είναι σχεδόν λαογραφία φυσικά με κάποιες συχνά καρτουνίστικες υπερβολές, αλλά σε μουσική, ντύσιμο, χτένισμα, γλώσσα, διακόσμηση, απόψεις επικαιρότητας (πχ ΕΟΚ ,TV) στα μάτια μου δεν διαφέρουν πολύ απο βίντεο συγγενων-φίλων και αρχείου ρεπορταζ της ΕΡΤ (πχ eurobasket)

 

Αν και έχω πολλά ακόμα να πω σταματώ λίγο απότομα πρωτου γίνω κουραστικός

 

ΥΓ1 όντως η Βίνα Ασίκη σε μια περίοδο που στην οθόνη όλο για μανούλια λέγανε και μανούλια δεν δείχνανε (κατι χάλια γκλόμενες μόνο) πρέπει να να φυσούσε, έβγαζε κάτι το της σέξυ μεγαλυτερης γείτονισας που θα θελες να σε αποπλανησει. Εδώ το ελληνικό πορνό δεν είχε ωραίες (φαντάσου μεγαλύτερο όνομα η Κατερίνα Σπάθη - χάλια (προσοχη οχι η ΤΙΝΑ του ερωτικού σινεμά των 70ς)

 

ΥΓ2 Ναι ο "Μπίλιας" της Ρόδας... έχει μπει πια στο πάνθεον των χαρακτήρων μαζί με τον ΡΟΚΥ , τον ΛΟΥΚ ΣΚΑΙΓΟΥΩΚΕΡ, και τα άλλα παιδιά

 

ΥΓ3 δείτε ένα πραγματικά παρανοικό σαητ tinaspathi.8k.com

Δημοσ.
Στηβ Ντούζος και ξερό ψωμί.-

Πραγματικα respect οπως και σε ολα τα παιδια εκεινης της εποχης και ακομα θυμαμαι το ποιοτικο κατα τα αλλα τραγουδακι του Γαρδελη "Αντε σπασε ρε μαλακα". Ποση ποιοτητα να αντεξει κανεις?

ΥΓ1:Το site http://tinaspathi.8k.com/ ειναι πραγματικα ελλεεινο. Ειδικα εκει που λεει ολη η αληθεια για τους εβραιους και εχει πρωτη μουρη το Χιτλερ μονο που δεν τον υμνει...Σιγουρα καποια "κομμουνιστικη" οργανωση θα χει το σαιτ.:mrgreen::rolleyes:

Δημοσ.

Όλοι σχεδόν οι ηθοποιοί της εποχής εκείνης και σε δραματική σχολή έχουν πάει και είναι σαφώς ανώτεροι απο κάποιους που παίζουν τώρα σε τηλεόραση και θέατρο...

 

Ο Ψάλτης είναι μεγάλος ηθοποιός και τον έχουν κρίνει ειδήμονες έτσι...Μάλλον ξέχνάτε τις ερμηνείες του στην Επίδαυρο , που πήρε τις καλύτερες και απ όλους , κριτικές...

Δημοσ.
Όλοι σχεδόν οι ηθοποιοί της εποχής εκείνης και σε δραματική σχολή έχουν πάει και είναι σαφώς ανώτεροι απο κάποιους που παίζουν τώρα σε τηλεόραση και θέατρο...

 

Ο Ψάλτης είναι μεγάλος ηθοποιός και τον έχουν κρίνει ειδήμονες έτσι...Μάλλον ξέχνάτε τις ερμηνείες του στην Επίδαυρο ' date=' που πήρε τις καλύτερες και απ όλους , κριτικές...[/quote']

Τελικά θα μου απαντήσεις βρε Κλεάνθη; tongue.gif

Δημοσ.

Μια διευκρινιση μόνο: στο παρανοικο σαητ αναφερθηκα για να διαβαστει η συνεντευξη της Σπαθη μιας και μιλαγαμε για 80ς. Επρεπε να είμαι πιο συγκεκριμενος - διαβαστε οσοι θελετε http://tinaspathi.8k.com/custom.html που αναφέρετε σε βίο και πολιτεία του ελληνικού σινεμά

 

Βέβαια έχει μέσα οτι να ναι, μιλάνε για σενάρια ταξιδιου στο χρονο απο στρατευμενους Έλληνες πολιτικούς, αποψεις και αρχειο απο Βουγιουκλάκη και Μιμή, τα μυστικά σχέδια του Πάπα και ένα σωρο άλλα ασυνάρτητα - πάντα υπο την επίβλεψη "λέμε τώρα" της κόρης της Σπάθη.

 

Σόρυ για το μέγεθος αλλα διαβάστε άρθρο απο κει μέσα:

 

auth h plhroforia einai akros aporhth kai epiveveothike apo ipsilo stelexos tou pentagonou kai ipalilous tis mistikis vasis 51 sti nevada.o proin prothipourgos tis xoras mas konnstantinos Karamanlis (o thios) stin pragmatikothta itan o eggonos toy twrinoy prothipourgou konstantinou karamanli.I ellas sto kontino mellon eixe eksalifei kai itan getto ton albanon kai ton tourkwn elegxomeno apo tous evreous.elaxistoi epizisantes ellines zousan sto eksoteriko opoy diokontan agria apo tous ebreous.O konstantinos karamanlis se ilikia 25 etwn to etos 2132 anakalipse to arxaio keimeno tou pithagora peri xronikhs metabasasis kai enalaggis pragmatikotitos,pou fillasontan sta ipogia tou vatikanou.Etsi gnorizontas ti diadikasia xronometabasis pige sta spilaia ths eleusinas kai me th mistikistikh methodo twn eleysiniwn mistiriwn hrthe sto prosfato parelthon mas.Me tis ipsiles melontologikes tou gnoseis egine prothipourgos isxiripiose to ethnos mas ,mas evale stin eok para tis anthellinikes evraikes antidraseis kai etsi dimiourgithike to ennalktiko sipman pou gnorizoume tora ,opou h HELLAS yparxei akoma.Omos ola teinoyn na eksaleifoun san xartinos pirgos apo enan alon evreo Anthelina xrononayti apo to etos 2067 o opoios prospathei na epanaferi tin proigoumeni pragmatikotita tin opoia o karamanlis apetrepse.Sigegrimena o ebreos autos anikei se mia eksousiatsikh organosi me to nonoma TIMECOPS

(XRONOMPATSOI) i opia profillasei tin isoropia tou sipantos tou status quo.O evros xrononaytis einai o KOUNALAKIS kai exi stio diathesi mistikes organoseis pou maxontai gi ayto to skopo.OMOS i antsistasi sto mellon lathrea metefere stis ebraikes xrononautikes egatastaseis ena ipsilo stelexos ths kai to efere sti simerini epoxi gia na polemisei ton TIMECOP K ounalaki.O antsistasiakos autos eina to prosopo pou kribetai piso apo ton karatZaferi o ADWNIS GEORGIADIS

O OPIOS EINAI MISOS ANTHROPOS MISOS MIXANI.Oi praktores tou kounalaki dolofonisan ton sinergati tou georgiadh belopoulo kai sti thesi tou balan enan klono o opios einai ibridio albanou kai ebreou kai eksogiino kai prospathopun ek ton eso n akatastrepsoun tin antistasi.O stayroforos MOLDER ths ellados Palmos me simaxous apo tous fileleines tis andromedas legetai oti pige sto mellon kai kai boitha eki tin antistasi.Perisoteres pliorofories de mporoun na dothoun dioti kindineuoun io dimosiografoi tou site.H ebrra kataskopos ANNA DIAMADOPOULOU i opoioa einai antianthropini biologikh mixanh pou einai poio ekseligmeni apo ton georgiadi kathos einai apo pio proxorimeni epoxi exi eidi kerdisei edafos kathos pera po tin terasteies epiroes tis exi tin ikanotita anagennisis ton traymatismenos iston tis kai einai atroti.TO TELOS PLISIAZEI.BOITHISI TO ELLINA MAXHTH POU EINAI MISOS ANTHROPOS KAI MISOS MIXANI ENANTIA STO ANTHELINIKO IPERKSELIGMENO BIOLOGIKO ROMPOT DIAMANTOPOULOU POU ELEGXEI ME THLEPATHITIKES METHODUS TON ABOULO KLONO PAPANDREOU.AN THELEIS NA BGEIS APO TO EBRAIKO MATRIX TOU PARONTOS KAI NA VOTHISEIS TI MELONTOLOGIKH ANTISTASI PSIFISE LAOS OSTE I ANTISTASI STO MELON NA XEI PERISOTERI ISXI KAI NA BELTIOSEI TO MIXANOLOGIKO MEROS TOU GEORGIADI KAI NA ISOROPISEI ME TIN ISXI TIS DASKALAKI.ESI EISAI O EKLEKTOS.EYGE

 

Εγώ το καταδιασκέδασα :-) , αφήνομαι στους moderators για την τύχη του άρθρου

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

αν μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω θα το έκανα για να ξαναζήσω την εποχή αυτή

ντίσκο, μηχανές , γκόμενες κλπ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΑ

 

ίσως όποιος δεν τα έχει ζήσει δεν μπορεί να καταλάβει τι "βγάζουν" αυτά τα εργα

 

Επί της ευκαιρίας ,ψάχνω το τραγούδι που παίζει νομίζω στο ρόδα τσάντα και κοπάνα 1

όταν είναι στην παραλία ο Γαρδέλης με την Ντούζου

δεν ξέρω καλά αγγλικά αλλά έχω την εντύπωση ότι ακούω κάτι σαν " broken heart broken heart "

λυπάμαι αν δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο

Δημοσ.
[...]

Επί της ευκαιρίας ' date='ψάχνω το τραγούδι που παίζει νομίζω στο ρόδα τσάντα και κοπάνα 1

όταν είναι στην παραλία ο Γαρδέλης με την Ντούζου

δεν ξέρω καλά αγγλικά αλλά έχω την εντύπωση ότι ακούω κάτι σαν " broken heart broken heart "

λυπάμαι αν δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο[/quote']

Εδώ που ρωτάς, μάλλον δεν έχεις και πολλές πιθανότητες να το βρεις.

Δοκίμασε να κάνεις το post σου εδώ και αν μπορείς να ανεβάσεις κάποιο sample, θα ήταν ακόμα πιο εύκολη η εύρεσή του. blink.gif

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...