Προς το περιεχόμενο

Ubuntu 11.10 vs Windows 7 - Ποιο είναι πιο ελαφρύ;


VeRDe

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχω ένα netbook Acer Aspire One D260 με Intel Atom N450 (1 core 1.66Ghz και HT), 2GB DDR2 800Mhz RAM και 160άρη σκληρό 5400rpm.

 

Για καιρό χρησιμοποιούσα τα windows 7 και ο επεξεργαστής είναι οριακά επαρκής για browsing και λοιπές ελαφριές (για επεξεργαστές της προκοπής) εργασίες. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι εξαιρετική (3 ώρες στο χαλαρό. 5.5 watt TDP ο επεξεργαστής)

 

Είπα πρόσφατα να δοκιμάσω να δώσω άλλη μια ευκαιρία σε κάποια διανομή linux μιας και στο παρελθόν αποτυχημένα δοκίμαζα που και που χωρίς να ασχολούμαι και πολύ. Μήπως έβρισκα κάτι πιο ελαφρύ εξοικονομώντας μπαταρία.

 

Διαβάζοντας 2-3 review κατέληξα στα Ubuntu καθώς μιας και δεν είμαι προγραμματιστής, ούτε ξέρω από κώδικα, έψαχνα την πιο πολιτισμένη έκδοση με την περισσότερη υποστήριξη.

 

Θυμάμαι τα linux πιο ελαφριά από τα Windows.........

 

 

 

 

Οι εντυπώσεις μου όμως δεν ήταν σε καμία περίπτωση καλές. Ναι μεν είναι ότι πιο πολιτισμένο και εύχρηστο έχω δει σε linux αλλά η όλη αίσθηση είναι πολύ χειρότερη, η απόκριση κακή και γενικά αίσθηση ότι είναι πολύ πιο βαρύ. Ακόμη και το boot νιώθω ότι κρατάει περισσότερο.

 

Το μόνο θετικό ήταν η μικρότερη κατανάλωση RAM αλλά και πάλι μόνο σαν νούμερο γιατί η απόκριση είναι κακή. Το scrolling στον Firefox μου φάνηκε 2-3 φορές πιο αργό ενώ η CPU idle παίζει στο 7-10% όταν στα Windows έπαιζε στα 2-5%.

 

 

 

Συνυπολογίζοντας ότι τα linux πάντα έχουν περιορισμούς σε software και ελευθερία κινήσεων για όσους δεν ξέρουν προγραμματισμό και την κακή υποστήριξη σε drivers (την GMA 3150 δεν την αναγνώρισε καν), αρχίζω να αναρωτιέμαι πέρα από την σταθερότητα (που και στα windows 7 είναι εξαιρετική), την ασφάλεια (που και αυτή είναι αισθητά βελτιωμένη στα windows 7) και σαν εργαλείο προγραμματισμού και παραμετροποίησης, αν έχει να προσφέρει κάτι στον απλό χρήστη που δεν είναι επαγγελματίας ή/και προγραμματιστής.