Προς το περιεχόμενο

Alan Wake [PC]


john2gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 1 μήνα μετά...
  • Απαντ. 439
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το τερμάτισα πρόσφατα και καταθέτω τη γνώμη μου για το YOLO. Οι της Remedy απέκλεισαν την οποιαδήποτε ενασχόληση με κάποια πιθανή συνέχεια του Alan Wake για τουλάχιστον δύο χρόνια από τώρα, αλλά αν θέλετε τη γνώμη μου, καλύτερα. Το Alan Wake είναι μια one off εμπειρία κι έτσι πρέπει να παραμείνει. Έχουμε ήδη δει άπειρα (κακά) παραδείγματα του τι γίνεται όταν οι δημιουργοί ξεχειλώνουν ταινίες και σειρές τρόμου/μυστηρίου (βλ. Lost). Καλύτερα να παραμείνει στη μνήμη μας ως μία μοναδική, εκπληκτική εμπειρία το Alan Wake, παρά να εξελιχθεί σε άλλη μία κουρασμένη IP.

 

  • Like 11
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Kαμία λογική δεν έχει αυτό που λες.
Θα είχαμε μείνει με super mario (1),fallout 2,red alert (1) κλπ,ενώ δε θα είχαμε παίξει πχ warcraft 3.
Αν αποτύχει η συνέχεια,απέτυχε,και θα θυμασαι ως καλά αυτά που ήταν καλά,και άσχημα τα επόμενα.

-ωραία δουλεια στο review btw.

Επεξ/σία από suffocater
  • Like 1
Δημοσ.

αν δεν κανω λαθος ο μονος λογος που παρατησανε το σηκουελ ειναι οτι το πρωτο παιχνιδι δεν επιασε τις πωλησεις που περιμενανε. οποτε δεν υπηρχε σημαντικο κινητρο να προχωρησουν με αυτο.

Δημοσ.
33 λεπτά πριν, suffocater είπε

Kαμία λογική δεν έχει αυτό που λες.
Θα είχαμε μείνει με super mario (1),fallout 2,red alert (1) κλπ,ενώ δε θα είχαμε παίξει πχ warcraft 3.
Αν αποτύχει η συνέχεια,απέτυχε,και θα θυμασαι ως καλά αυτά που ήταν καλά,και άσχημα τα επόμενα.

-ωραία δουλεια στο review btw.

Κατ' αρχάς, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)

Έχει απόλυτη λογική αυτό που λέω. Μιλάμε για story driven games, όχι για platformers, strategy κλπ. Και ειδικά όταν μιλάμε για ιστορίες μυστηρίου, το life span είναι ακόμη μικρότερο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρώτον, δεν σε παίρνει να ξεχειλώνεις το μυστήριο γιατί χάνεις σε αφηγηματική ένταση και δημιουργείς προσδοκίες που αποκλείεται να καλύψεις (όπως στο παράδειγμα του Lost που ανέφερα στο προηγούμενο post). Δεύτερον, αν αποκαλύψεις από νωρίς το μυστήριο, αμέσως η ιστορία σου χάνει τη μισή της αξία. Όπως έγινε με το American Nightmare (για να μην πάμε σε άλλες IP). Ακόμη κι αν π.χ. παρουσίαζε η Remedy μια άλλη ιστορία (δηλαδή με άλλον πρωταγωνιστή) στο ίδιο setting ή ακόμη κι ένα prequel με πρωταγωνιστή τον Zane, και πάλι δεν θα είχε το ίδιο impact με το Alan Wake, αφού θα γνωρίζαμε εκ των προτέρων το "μυστήριο". Υπάρχουν κάποια κόλπα για να ανανεωθεί το ενδιαφέρον, όπως π.χ. τα "υπο-μυστήρια", αλλά ουσιαστικά πρόκειται για μπαλώματα. Απλά, οι ιστορίες μυστηρίου δεν προσφέρονται για τη λογική του "franchise". Πιστεύω ότι ο κινηματογράφος και η τηλεόραση το έχουν αποδείξει περίτρανα αυτό.

Στα παραδείγματα που αναφέρεις η ιστορία είναι στο παρασκήνιο και όχι στο προσκήνιο. Ναι, ακόμη και στο Warcraft 3 το οποίο έχει βαθύ lore - αν και έχουν κατακλέψει το Silmarillion και το Elric of Melnibone - δεν είναι story driven game.

  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, ektelion είπε

Κατ' αρχάς, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)

Έχει απόλυτη λογική αυτό που λέω. Μιλάμε για story driven games, όχι για platformers, strategy κλπ. Και ειδικά όταν μιλάμε για ιστορίες μυστηρίου, το life span είναι ακόμη μικρότερο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρώτον, δεν σε παίρνει να ξεχειλώνεις το μυστήριο γιατί χάνεις σε αφηγηματική ένταση και δημιουργείς προσδοκίες που αποκλείεται να καλύψεις (όπως στο παράδειγμα του Lost που ανέφερα στο προηγούμενο post). Δεύτερον, αν αποκαλύψεις από νωρίς το μυστήριο, αμέσως η ιστορία σου χάνει τη μισή της αξία. Όπως έγινε με το American Nightmare (για να μην πάμε σε άλλες IP). Ακόμη κι αν π.χ. παρουσίαζε η Remedy μια άλλη ιστορία (δηλαδή με άλλον πρωταγωνιστή) στο ίδιο setting ή ακόμη κι ένα prequel με πρωταγωνιστή τον Zane, και πάλι δεν θα είχε το ίδιο impact με το Alan Wake, αφού θα γνωρίζαμε εκ των προτέρων το "μυστήριο". Υπάρχουν κάποια κόλπα για να ανανεωθεί το ενδιαφέρον, όπως π.χ. τα "υπο-μυστήρια", αλλά ουσιαστικά πρόκειται για μπαλώματα. Απλά, οι ιστορίες μυστηρίου δεν προσφέρονται για τη λογική του "franchise". Πιστεύω ότι ο κινηματογράφος και η τηλεόραση το έχουν αποδείξει περίτρανα αυτό.

Στα παραδείγματα που αναφέρεις η ιστορία είναι στο παρασκήνιο και όχι στο προσκήνιο. Ναι, ακόμη και στο Warcraft 3 το οποίο έχει βαθύ lore - αν και έχουν κατακλέψει το Silmarillion και το Elric of Melnibone - δεν είναι story driven game.

To resident evil είναι story driven?

Γιατί εγώ με χαρά διάβαζα κάθε note που έβρισκα και στο 2,και στο 3,και ας είχα παιξει το 1,με σκοπό να μάθω περισσότερα για την ιστορία.

 

Επεξ/σία από suffocater
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, suffocater είπε

To resident evil είναι story driven?
 

Όχι. Survival horror δεν σημαίνει απαραίτητα story driven. Ούτε π.χ. το Amnesia θεωρώ story driven. Έχει σαφώς πιο action προσανατολισμό το RE. Δεν υπάρχει μυστήριο (σίγουρα όχι παραψυχολογικό), απλά προσπαθείς να επιβιώσεις. Το Silent HIll είναι story driven, αλλά πρωταγωνιστής είναι η ίδια η πόλη, ενώ στο Alan Wake το επίκεντρο είναι αναμφίβολα ο ίδιος ο Alan. Γι' αυτό και το ένα το λένε "Silent Hill" ενώ το άλλο "Alan Wake". Και πάλι όμως, όλοι γκρινιάζουν ότι η ποιότητα του franchise έχει πέσει κατακόρυφα από το 3 και μετά. Προσωπικά έχω απολαύσει όλα τα παιχνίδια της σειράς μέχρι και το 5, αλλά σίγουρα όχι όσο τα δύο πρώτα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, ektelion είπε

Όχι. Survival horror δεν σημαίνει απαραίτητα story driven. Ούτε π.χ. το Amnesia θεωρώ story driven. Έχει σαφώς πιο action προσανατολισμό το RE. Δεν υπάρχει μυστήριο (σίγουρα όχι παραψυχολογικό), απλά προσπαθείς να επιβιώσεις. Το Silent HIll είναι story driven, αλλά πρωταγωνιστής είναι η ίδια η πόλη, ενώ στο Alan Wake το επίκεντρο είναι αναμφίβολα ο ίδιος ο Alan. Γι' αυτό και το ένα το λένε "Silent Hill" ενώ το άλλο "Alan Wake". Και πάλι όμως, όλοι γκρινιάζουν ότι η ποιότητα του franchise έχει πέσει κατακόρυφα από το 3 και μετά. Προσωπικά έχω απολαύσει όλα τα παιχνίδια της σειράς μέχρι και το 5, αλλά σίγουρα όχι όσο τα δύο πρώτα.

Συμφωνούμε οτι survival horror δεν σημαινει story driven kaι οτι δεν ειναι παραψυχολογικο.
Δεν χρειάζεται όμως να ειναι παραψυχολογικο για να ειναι story driven.
Aλλα οκ,αν θεωρείς οτι το RE είναι ενα mindless zombie killing fest και δεν υπάρχει σενάριο αρκετά ενδιαφέρον απο πίσω, ας συμφωνήσουμε οτι μάλλον δεν θα συμφωνήσουμε.

Πάντως,όσο πιο παραψυχολογικό είναι ενα σενάριο,τόσο περισσότερη ελευθερία έχεις να δημιουργήσεις μια συνέχεια που δε θα επαναλαμβάνεται,ακριβώς επειδή έχεις ήδη απ την αρχή δηλώσεις οτι δε ακολουθείς μια "γήινη λογική" και όλα επιτρέπονται.
Ειδικά στο alan wake,όπου κυριολεκτικά το όριο ειναι η φαντασία ενός συγγραφέα,μπορείς να εντάξεις Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ μέσα στο σενάριο και κανείς δε θα μπορεί να ξινίσει (ΑΝ το κάνεις σωστά).
Anyway.
Υ.γ. Άλλο ενα παιχνίδι,story driven af που δε θα ειχαμε παιξει αν είχαμε μεινει στο "επειδή ειναι καλό το προηγούμενο,ας μην βγάλουμε επόμενο",είναι το gabriel knight 3.
Στο συνιστώ κιόλας αν δεν το εχεις παιξει και μπορεσεις να ανεχτείς τα γραφικά,πιστεύω θα σου αρέσει.

 

Επεξ/σία από suffocater
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, suffocater είπε

Δεν χρειάζεται όμως να ειναι παραψυχολογικο για να ειναι story driven.

Καμία διαφωνία, τρανό παράδειγμα η πλειοψηφία των adventure games (τα παραδοσιακά point 'n click εννοώ, όχι αυτά που περνάνε στις μέρες μας για "adventures").

5 λεπτά πριν, suffocater είπε

Aλλα οκ,αν θεωρείς οτι το RE είναι ενα mindless zombie killing fest και δεν υπάρχει σενάριο αρκετά ενδιαφέρον απο πίσω, ας συμφωνήσουμε οτι μάλλον δεν θα συμφωνήσουμε.

Πιστεύω ότι το RE έχει πολύ καλή ατμόσφαιρα και σίγουρα δεν είναι zombie killing fest όπως π.χ. το Dead Rising. Αλλά όπως είπες, η ιστορία προωθείται μέσω κάποιων σημειωμάτων και easter eggs που αν τα βρεις, τα βρήκες. Στα παιχνίδια που εγώ αποκαλώ story driven, δεν  μπορείς να "παρακάμψεις" την ιστορία και απλά να σκοτώνεις ζόμπι. Η ιστορία είναι κεντρικό και αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας.

8 λεπτά πριν, suffocater είπε

Πάντως,όσο πιο παραψυχολογικό είναι ενα σενάριο,τόσο περισσότερη ελευθερία έχεις να δημιουργήσεις μια συνέχεια που δε θα επαναλαμβάνεται,ακριβώς επειδή έχεις ήδη απ την αρχή δηλώσεις οτι δε ακολουθείς μια "γήινη λογική" και όλα επιτρέπονται.

Την ελευθερία που λες την έχεις όταν ξεκινάς να χτίζεις αυτόν τον κόσμο. Άπαξ και θέσεις τους κανόνες, δεν μπορείς να τους παραβιάσεις γιατί έτσι δημιουργούνται προβλήματα συνέπειας και το όλο οικοδόμημα καταρρέει. Είναι το πρώτο πράγμα που θα προσέξει ο εκάστοτε νέρντουλας (όπως εγώ) για την οποιοδήποτε fantasy/sci fi IP, με την κλασική ατάκα "μα αφού είπες ότι το τάδε δεν μπορεί να κάνει αυτό, τώρα πώς έγινε και μπορεί ξαφνικά". Συνεπώς έχεις μια ελευθερία σε κατακόρυφη κλίμακα, αλλά όχι και σε οριζόντια. 

26 λεπτά πριν, suffocater είπε

Υ.γ. Άλλο ενα παιχνίδι,story driven af που δε θα ειχαμε παιξει αν είχαμε μεινει στο "επειδή ειναι καλό το προηγούμενο,ας μην βγάλουμε επόμενο",είναι το gabriel knight 3.

Έχω παίξει όλα τα Gabriel Knight. Η διαφορά είναι ότι σε κάθε παιχνίδι ο Gabriel αντιμετωπίζει διαφορετικό μυστήριο. Είναι κάτι σαν τον Ηρακλή Πουαρώ ένα πράγμα, αν είναι να τον συγκρίνουμε με έναν ήρωα της λογοτεχνίας. Αν στο δεύτερο παιχνίδι της σειράς ασχολούταν με το ίδιο μυστήριο, θα ήταν εξίσου ενδιαφέρον πιστεύεις; 

Δεν έχω κόλλημα με τα γραφικά, μέχρι και ολόκληρη σειρά αφιερωμάτων σε "αρχαία" παιχνίδια κάνω στο YouTube :)

  • Like 4
Δημοσ.
44 λεπτά πριν, ektelion είπε

Καμία διαφωνία, τρανό παράδειγμα η πλειοψηφία των adventure games (τα παραδοσιακά point 'n click εννοώ, όχι αυτά που περνάνε στις μέρες μας για "adventures").

Πέστα χρυσόστομε!!!

45 λεπτά πριν, ektelion είπε

Στα παιχνίδια που εγώ αποκαλώ story driven, δεν  μπορείς να "παρακάμψεις" την ιστορία και απλά να σκοτώνεις ζόμπι. Η ιστορία είναι κεντρικό και αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας.

Όπως και στο εξαιρετικά και αρκετά υποτιμημένα Forbidden Siren και Fatal Frame από το PS2.

48 λεπτά πριν, ektelion είπε

Έχω παίξει όλα τα Gabriel Knight. Η διαφορά είναι ότι σε κάθε παιχνίδι ο Gabriel αντιμετωπίζει διαφορετικό μυστήριο. Είναι κάτι σαν τον Ηρακλή Πουαρώ ένα πράγμα, αν είναι να τον συγκρίνουμε με έναν ήρωα της λογοτεχνίας. Αν στο δεύτερο παιχνίδι της σειράς ασχολούταν με το ίδιο μυστήριο, θα ήταν εξίσου ενδιαφέρον πιστεύεις; 

Παρομοίως και ο κοινός παρονομαστής σε όλες τις περιπέτειες του Gabriel Knight ήταν το παραφυσικό. Η πένα της Jane Jensen έστησε τρομερές ιστορίες και κρίμα που πλέον αναλώνεται στη συγγραφή gay romance novels (αλήθεια).

18 λεπτά πριν, Gorbatsof είπε

Ωραίο κανάλι.Εκανα sub.

Ektelion Retro Reviews εγγύηση :-)

 

  • Like 4
Δημοσ.
3 ώρες πριν, becoming_I είπε

 

Παρομοίως και ο κοινός παρονομαστής σε όλες τις περιπέτειες του Gabriel Knight ήταν το παραφυσικό. Η πένα της Jane Jensen έστησε τρομερές ιστορίες και κρίμα που πλέον αναλώνεται στη συγγραφή gay romance novels (αλήθεια).

 

Iσχύει.
Τουλ. ντράπηκε αρκετά ώστε να τα γράφει υπο ψευδώνυμο :P

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

Ξεσκονίζοντας το backlog και με μικρή καθυστέρηση μιας δεκαετίας έφτασε επιτέλους η ώρα του.

Τέρμα ατμοσφαιρικό και καλοστεκούμενο, ούτε που κατάλαβα πως πέρασαν 3 ώρες, έχω μεγάλη αγωνία για το παρακάτω.

Μπόνους το φουλ οικείο ηχητικό του ανοίγματος πόρτας από τα Max Payne 1 και 2!

  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, EverythingYouBelieve είπε

Ξεσκονίζοντας το backlog και με μικρή καθυστέρηση μιας δεκαετίας έφτασε επιτέλους η ώρα του.

Τέρμα ατμοσφαιρικό και καλοστεκούμενο, ούτε που κατάλαβα πως πέρασαν 3 ώρες, έχω μεγάλη αγωνία για το παρακάτω.

Μπόνους το φουλ οικείο ηχητικό του ανοίγματος πόρτας από τα Max Payne 1 και 2!

Καλη διασκεδαση, παιξε και τα dlc και το expansion!!

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 15/5/2019 στις 2:13 ΜΜ, suffocater είπε

Iσχύει.
Τουλ. ντράπηκε αρκετά ώστε να τα γράφει υπο ψευδώνυμο :P

αναγκαστηκε, μετα την αποτυχια του τελευταιου παιχνιδιου της και του GK remake.

γενικα πολλοι game developers της παλιας γενιας εχουν απομακρυνθει απο τον χωρο, επειδη δεν καταφερανε να προσαρμοστουν στις ολοενα εξελισσόμενη βιομηχανια. τωρα προσφατα και ενας γνωστος developer παραιτηθηκε για να το ριξει στην προστασια της αγριας φυσης.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...