Timonkaipumpa Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2011 Πολύ ωραίο θέμα... Μία μικρή παρέμβαση.. εικαστικού περιεχομένου: Σε έκδοση για Amstrad που είχε την καλύτερη μουσική, για εμένα. http://www.youtube.com/watch?v=gDvOhoiuU0E
SR71B Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Ευχαριστουμε Timonkaipumpa (... κατι πιο συντομο σε νικ, να περιμενουμε ?) Η μουσικη ειναι οντως eerie. Ουτε για συναγερμο αυτοκινητου δεν την συνιστω Θα φυγουν τα καθισματα .... Aσχετο ... θυμαστε ενα demo της Basic με sample sounds ? Νομιζω SOUND.BAS το λεγανε ! Καθε μερικα μεσανυχτα, το ακους στους συναγερμους αυτοκινητων που ενεργοποιουν απροσεχτες ... γατες ! Ενα προγραμματακι της πλακας ... πως τα φερνει η μοιρα Πισω στο θεμα μας ... Το MS-DOS (τρομαρα του) ειναι αυτο που ΑΠΕΤΥΧΕ να κανει η Digital Research οταν η IBM στραφηκε σε αυτην για ενα καινουργιο λειτουργικο για τα IMB PC της τελευταιας. Η ολη ιστορια ειναι το καλυτερο παραδειγμα του τι να ΜΗΝ κανεις οταν ενα λειτουργικο συστημα φτασει στα ορια των δυνατοτητων του. Και αυτο το συστημα δεν ηταν το DOS αλλα το CP/M ! Ενα συστημα που, αν και δεν προλαβα (η επιτομη του σπαρτιατικου), φτιαχτηκε για 8-bit επεξεργαστες. Νομιζω για τον 8080 αλλα μαλλον (αν και δεν θυμαμαι) προλαβε και τον Ζ80. Δεινοσαυρικες εποχες. Αρχαϊκες ... πετρινες .... Το CP/M εβλεπε μεχρι 64 kb μνημης και μπορουσε να τρεξει και σε 16 Kb. Δηλαδη, το κομματι του λειτουργικου που φορτωνονταν στη μνημη ηταν **μικροτερο** απο 16 kb (!!!!) αν και μπορουσε να τρεξει μονο απο τον δισκο (οτι εβρισκε στο address 0, του κανε, το εκτελουσε ως bootstrap loader). Τι εφαρμογη ετρεχε σε λιγοτερα απο 64 kb ??? Χα, YΠΗΡΞΑΝ τετοιες εφαρμογες .... WordStar , DBase , Pascal (ναι, η Turbo), Basic και (κρατηθειτε απο καπου) AUTOCAD !!!! ΑUTOCAD σε λιγοτερα απο 64 KB μνημης και καρτα γραφικων υποδεεστερη της CGA (320x200x4 χρωματα !!!) που δεν θυμαμαι το ονομα της (αν και, νομιζω, οτι ηταν απλα ενα κομματι μνημης απο την βασικη, το CP/M δεν θεωρουσε προαπαιτουμενη της υπαρξη καρτας γραφικων μιας και ηταν text based συστημα). Kαι σε αυτο το "λειτουργικο" της DR, η ΙΒΜ θα παρεδιδε το καμαρι της, τον IBM PC. Γιατι δεν το κανε ? Γιατι, ηταν 8-bit λειτουργικο !!! Τον 8088 τον εβλεπε ως γρηγοροτερο 8085 ! Τους 16-bit καταχωρητες του ΔΕΝ μπορουσε να τους χρησιμοπoιησει. Δηλαδη για να κανει πραξεις με εναν αριθμο πανω απο το 255 επρεπε να τον σπασει σε δυο κομματια των 8 bit ( πεφτω απο την καρεκλα, καταρρεω ). Ακομα και αν ο 8088(-8086) υποστηριζε 16-bit ακεραιες πραξεις αναμεσα στους καταχωρητες (τους γνωστους AX, BX ,CX, DX) το CP/M δεν μπορουσε να κανει τιποτα. Ετσι λοιπον, ετοιμαστηκε το CP/M-86 .... ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΚΕΡΔΗΘΗΚΕ Η ΑΡΠΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ MICROSOFT ! Το IBM PC εγκριθηκε να τρεχει MS-DOS απο το 1980 !!!! Η Digital Research στην ΑΠ'ΕΞΩ. Aπορημμενη και "ατιμασμενη". Με αυτα και με τα αλλα, η DR νομιζει οτι θα κλεψει την ορμη του MS-DOS με το πληρως ανακαινισμενο CP/M-86 (ειδικα για χ86 επεξεργαστες), αλλα η χρονια δειχνει 1982. Παει το πουλακι ... πεταξε ! Ο κοσμος τρεχει να αγορασει MS-DOS μηχανημα οχι CP/M μηχανημα ! Η DR, ως γνησια γεροντοκορη, επιμενει με το DOS-plus, και το λανσαρει ως καλυτερο MS-DOS, πισω στο 1985. Tιποτα, το ποταμι δεν γυριζει πισω. (σας θυμιζει λιγο την ιστορια με τα Windows και το 0S/2 της IBM ?). Στο τελος, και αφου φτανουμε στο 1988, η DR κανει αποκαλυπτηρια στο DR-DOS !!! Το οποιο μαλλον γνωριζεται .... Συμπερασμα .... οποιος γινει κορυφη σε κατι, ουτε ξανακατεβαινει την χαραδρα για να σκαρφαλωσει σε ψηλοτερη κορυφη, ουτε βρισκει καποιο τελεφερικ για να τον παει απο κορυφη σε κορυφη !!!!
Directx Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Ειναι ιδεα μου ... η ... ολα αυτα τα παιχνιδια εχουν καταπληκτικες μουσικουλες (ολες σε MIDI βεβαιως-βεβαιως) ??? Οσα σημερινα παιχνιδια εχω ακουσει σε νετ καφε, ολα ειναι ... ΑΑΑΑΑΑΑΧ, καμπουμ, ΒΡΟΟΟΟΥΜ, τσιουμπ-τσιουμπ και η μουσικη .... background ψιθυρος (απο twilight zone). Yeap! Εξαιρετικές μουσικές συνθέσεις, διαχρονικές - Στα 8bit δεν επρόκειτο για MIDI αλλά για το θρυλικό Yamaha YM2149 (συνήθως). Στα 16bit επρόκειτο για MODάκια (με SAMPLES κλπ). MIDI άκουσα στα PC από την AdLib. Aλλα υπαρχει και το LARRY ... μην τα παραλεω.[..] LSL 1 - απλά κλασσικό [..] Kαι σε αυτο το "λειτουργικο" της DR, η ΙΒΜ θα παρεδιδε το καμαρι της, τον IBM PC. Γιατι δεν το κανε ? Γιατι, ηταν 8-bit λειτουργικο !!! [..] Το γιατί η IBM δεν επέλεξε τελικά το CP/M είναι μια μεγάλη ιστορία για την οποία έχουν γραφτεί και λεχθεί πολλά. Η κοινά αποδεκτή εκδοχή θέλει την IBM να επισκέπτεται την Digital Research με σκοπό να διερευνήσει την πιθανότητα μεταφοράς του δημοφιλούς CP/M στο IBM PC της. Όμως την ημέρα εκείνη ο Kildall έλειπε από την εταιρία, άλλοι λένε ότι αν και γνώριζε τον ερχομό της IBM προτίμησε να κάνει πτήση με το ανεμόπτερο του (νομίζω) ή ήταν σε κάποιο επαγγελματικό ταξίδι. Εκείνο που παραδέχονται όλες οι πλευρές είναι πως την συζήτηση με την IBM έκανε εκείνη την ήμερα η γυναίκα του σε συνεννόηση με τους δικηγόρους της εταιρίας και όχι ο ίδιος. Το περιεχόμενο της συζήτησής λέγεται ότι περιστράφηκε γύρο από το κατά πόσο η DR ήταν έτοιμη να δεχθεί οι συνομιλίες της με την IBM να είναι απόρρητου τύπου αφού η τελευταία χρόνια τώρα εφάρμοζε την συγκεκριμένη πολιτική προς τους συνεργάτες της. Η γυναίκα του Kildall λέγεται ότι διαφώνησε και έθεσε ως όρο η DR να μην δεσμευθεί σε αυτή την επιθυμία της IBM που ήταν απλά μια τυπική προϋπόθεση και προς έκπληξη των IBMers όλος ο χρόνος συζήτησής τους με την DR αναλώθηκε σε αυτό το ήσσονος σημασίας ζήτημα. Ακούγεται απίστευτο, αλλά θα πρέπει να θυμάται κάνεις ότι η IBM τότε ήταν πανίσχυρη εταιρία και δεν είχε συνηθίσει να λέει κάνεις όχι στους όρους της ενώ παράλληλα και η DR με το CP/M ήταν για τα 8μπιτα ότι η MS θα γινόταν αργότερα με το DOS για τα 16μπιτα. Τον καιρό εκείνο υπήρχε μια μεγάλη και ακμαία 8μπιτη αγορά και ένα 8μπιτο πρότυπο (S-100B) κατασκευής PC πολύ καλά εδραιωμένο. Οπότε επήλθε το ναυάγιο στις σχέσεις των δύο (μεγάλων στον τομέα τους) εταιριών το οποίο δεν διορθώθηκε πότε. Φαίνεται μάλιστα ότι και ο Kildall όταν πληροφορήθηκε το γεγονός δεν ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την διόρθωση του. Όμως η ιστορία δεν τελειώνει εδώ, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις ειπώθηκαν πολλά παραπάνω για το ζήτημα.. Έτσι, μια εναλλακτική απόκρυφη εκδοχή θέλει ως βασικό λόγο που η IBM δεν έδωσε την δουλειά στην DR ότι είχε να κάνει με την αντιπάθεια που έτρεφε για τον Kildall ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της IBM λόγο φημών ότι ο πρώτος είχε συνάψει σχέσεις με την σύζυγό του ισχυρού IBMer (λέγεται ότι ο Kildall είχε πολύ καλές σχέσεις με το ωραίο φύλο). Μια άλλη απόκρυφη εκδοχή θέλει την IBM να δίνει την δουλειά στην MS ελέω των κοινωνικών επαφών που διατηρούσε η μητέρα του Gates με τους ιθύνοντες της εταιρίας, φήμη που βασίζεται στο ότι η μητέρα του συμμετείχε σε διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις μεταξύ των οποίων και σε κάποια που συμμετείχε επίσης υψηλόβαθμο στέλεχος ή ο CEO της IBM. Σε κάθε περίπτωση ο Kildall μισούσε έκτοτε τον Gates καθώς θεωρούσε το (Q)DOS ένα πιστό αντίγραφο του CP/M (και ενδεχομένως όχι άδικα -αλλά από το DOS 2.0 τα πράματα αλλάζουν). Αν και είναι παραδεκτό από όλους ότι στην πρώτη επίσκεψη της IBM στην MS όπου συζήτησαν μαζί της την μεταφορά της δημοφιλούς MS BASIC στο ROM του IBM PC, όταν η κουβέντα στράφηκε στο θέμα του λειτουργικού συστήματος ήταν ο Gates εκείνος που υπέδειξε το CP/M και την DR ως καλύτερη λύση στην IBM για το λειτουργικό του PC της, αφού η MS εκείνη την εποχή δεν ασχολείτο με λειτουργικά συστήματά και φυσικά δεν διέθετε την εμπειρία να γράψει ένα. Μετά το ναυάγιο όμως στις συνομιλίες IBM και DR, στην δεύτερη επίσκεψη της IBM στην MS, ο Gates άρπαξε την ευκαιρία και έκλεισε την συμφωνία για ανάπτυξη του DOS έστω και αν δεν είχε ο ίδιος έτοιμο ένα τέτοιο προϊόν. Ο Kildall ή η οι άνθρωποι της DR απλά τα είχαν κάνει σαλάτα (πιο σωστά τα είχαν σκατ...) μια και καλή και σε αυτό συμφωνούν όλοι. Ακολουθούν οι δισκέτες του CP/M για τον Amstard CPC 6128, οι δισκέτες είναι δύο όψεων: Το CP/M PLUS για τον Amstrad CPC 6128, μια έκδοση με πολύ φιλικό CLI (αλλά και σχετικά ασύμβατη με παλαιότερο λογισμικό). Διαφορά εργαλεία προγραμματισμού για το CP/M (Assembler & Linker κλπ) Το CP/M 2.2, δύσκολο στην χρήση και ασταθές σε σχέση με το CP/M PLUS -περισσότερο συμβατό όμως με ήδη υπάρχον λογισμικό. Η DR-LOGO, μια πολύ καλή υλοποίηση της ομώνυμης γλώσσας Οι δισκέτες στο πακέτο που ερχόντουσαν μαζί με τον υπολογιστή. Πολύ ωραίο θέμα... Μία μικρή παρέμβαση.. εικαστικού περιεχομένου: Σε έκδοση για Amstrad που είχε την καλύτερη μουσική, για εμένα. [..] Πράγματι, την είχα δει αυτή την έκδοση, αν προσωπικά δεν θα ξεχάσω πότε το Intro της στην A500 (ειδικά ερχόμενος από 6128 ): http://www.youtube.com/watch?v=qipWqOwkceg και εδώ μια από τις ωραιότερες συνθέσεις "Game Over" σε παιχνίδι (SOB2): http://www.youtube.com/watch?v=PGf5xpaRIx8
migf1 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Ένα ωραίο site με screenshots από όλα τα GUI (text-mode or not): http://toastytech.com/guis/news.html είναι σαν να ξεφυλλίζεις την ιστορία εικονογραφημένα Συνοπτικά εδώ: http://toastytech.com/guis/guitimeline.html, αναλυτικά από το μενού αριστερά.
SR71B Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 DirectX Εαν το Win1.01 δεν μπορουμε να το κοιταξουμε καν (μια δευτερη φορα) τοτε ΠΩΣ θα φανταζουν τα Windows XP (2001) ... το 2021 ????? Mηπως, τα ορια για αλματα (οπως η μεταβαση απο το ασπρομαυρο στο 24-bit εγχρωμο) δεν ειναι τοσο γιγαντια οσο στο παρελθον ? Οkay, υπαρχουν τα transparent και animated windows (at last). Ομως ειναι τοσο γιγαντια αλματα οσο αυτα της αναλυσης και των χρωματων ? MigF1 Τα σεβη μου, τι πηγες και βρηκες ... ο ανθρωπος ειναι παρανοϊκος ! http://toastytech.com/guis/miscboses.png http://toastytech.com/guis/miscbscrewi.png Ολα αυτα, εξαιτιας του abstraction των συγχρονων kernels (για να θυμομαστε και τις επισημανσεις του Defacer !!!)
Directx Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2011 Ένα ωραίο site με screenshots από όλα τα GUI (text-mode or not): http://toastytech.com/guis/news.html είναι σαν να ξεφυλλίζεις την ιστορία εικονογραφημένα Συνοπτικά εδώ: http://toastytech.com/guis/guitimeline.html, αναλυτικά από το μενού αριστερά. Κλασσική αξία, εξαιρετική δουλειά μαζί με το OLD-COMPUTERS.COM DirectX Εαν το Win1.01 δεν μπορουμε να το κοιταξουμε καν (μια δευτερη φορα) τοτε ΠΩΣ θα φανταζουν τα Windows XP (2001) ... το 2021 ????? Mηπως, τα ορια για αλματα (οπως η μεταβαση απο το ασπρομαυρο στο 24-bit εγχρωμο) δεν ειναι τοσο γιγαντια οσο στο παρελθον ? Οkay, υπαρχουν τα transparent και animated windows (at last). Ομως ειναι τοσο γιγαντια αλματα οσο αυτα της αναλυσης και των χρωματων ? Σε θέματα User Interface τα πράματα ήταν σχετικά στάσιμα τις τελευταίες δεκαετίες, δεν εννοώ φυσικά ότι δεν υπήρξε βελτίωση στη απεικόνιση, στα χρώματα κλπ, όχι εικαστικά υπήρξε ταχύτατη εξέλιξη. Εκεί που υπήρξε στασιμότητα ήταν στο "παράδειγμα χρήσης" δηλαδή στο πως λειτουργεί ένα GUI. Εκεί μέχρι το 2007, τα πράματα ήταν στάσιμα, είτε δεις ένα Apple Lisa ή ένα Xerox είτε τα Windows XP ή το Mac OS το παράδειγμα χρήσης είναι σχεδόν ίδιο, έχουμε μενού, ένα ποντίκι, ένα πληκτρολόγιο, παράθυρα, πλήκτρα, λίστες, εικονίδια, σημεία εισαγωγής κειμένου, μπάρες εργαλείων κλπ. Τα τελευταία 4 χρόνια έχει γίνει μια αλλαγή παραδείγματος όχι στο σύνολο των GUI αλλά τουλάχιστον στην επιτυχή (για πρώτη φορά μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες) είσοδο της αφής σε αυτό (ως υποκατάστατο του mouse) με την επιτυχία του iPhone/iOS (και όχι για όλες τις συσκευές -περιορίζεται κυρίως στα κινητά τηλέφωνα). Τώρα γίνεται μια πρώτη σοβαρή προσπάθεια με τους έξυπνους πράκτορες και την αναγνώριση φωνής (βλ. SIRI) που θα πάμε μετά, άγνωστο . . .
SR71B Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2011 Για περισσοτερο απο 2 χρονια, ειχα ξεγραμμενο εναν 10αρη δισκο της Fujitsu (εβαλα και σχετικο ποστ στον insomnia, οπου ακουστηκε οτι απιθανο ως revival). Αφου απογοητευθηκα ξανα και ξανα και ξανα ... ενας ρωσος απο ενα ftp site (καπου στην Σιβηρια) με εσωσε στο παρατσακ (απο το να ανοιξω τον δισκο !!!) Οριστε η λυση ..... How to force factory presets of your HDD geometry (CHS values, landing zone, etc) C:\DEBUG -F 200 L1000 0 -A CS:100 XXXX:0100 MOV AX,301 XXXX:0103 MOV BX,200 XXXX:0106 MOV CX,1 XXXX:0109 MOV DX,80 XXXX:010C INT 13 XXXX:010E INT 20 XXXX:0110 *οτι και αν δειτε εδω, πατηστε enter* -G -Q O δισκος ... δουλευει μεχρι σημερα (σε εναν K6-400) !!!! Πειτε μου ενα παραθυρικο προγραμμα που θα εκανε τετοια χειρουργικη επεμβαση χωρις ο ασθενης να μας αφησεις χρονους αμετρητους ..... Ε-Ν-Α ......
Directx Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2011 Ωραίο τρικ, η εξήγηση του τι κάνει υπάρχει εδώ και καθώς διαγραφείς το Partition (Clear Partition Sector) του δίσκου δεν θεωρώ αδύνατη την μεταφορά του σε WinAPI IOCTL (DeviceIoControl) εντολές (αν και δεν έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο τμήμα του WinAPI). Υ.Γ. Ο Δίσκος σου δεν είχε τεχνικό πρόβλημα.
SR71B Δημοσ. 22 Δεκεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 22 Δεκεμβρίου 2011 Ευχαριστω DirectX, καλο πραγμα να γνωριζεις τον κωδικα που χρησιμοποιεις ! Ιδιως οταν ειναι γραμμενος σε assembly. Τhanks. Υποσχεθηκα τον κωδικα περιστροφης παλεττας (σε 256 χρωματα). Ο κωδικας ειναι ενας απλος βρογχος, στο τελος της απαντησης. Την δουλεια την κανουν οι GetRGBtable και SetRGBtable. H πρωτη διαβαζει ολοκληρη την παλεττα και την αποθηκευει. Η δευτερη ... την περιστρεφει με την γνωστη μεθοδο LIFO. Δεν πειραζω την πρωτη τιμη (0) που ειναι η τιμη του μαυρου επειδη μου περιστρεφει και το background (που ειναι πολυ κουραστικο να βλεπεις) και επειδη μου προκυπτει και ενα επιπλεον πλαισιο γυρω απο την οθονη, που δεν το θελω. Αρα ο πινακας Pal255 φορτωνει ΜΟΝΟ 255 χρωματα. Αυτα περιστρεφει ! Επισης, στον κωδικα της SetRGBtable, υπαρχει ενα loop (γραμμες 2,3 και 4) που περιμενει να ολοκληρωθει το vertical refresh της οθονης ωστε να μην το προλαβαινει η αλλαγη παλεττας (διαγωνια σπασιματα και μαυρες μπαρες). Στον 8088, δεν εχει νοημα, γιατι οι VGA registers ηταν πιο γρηγοροι απο αυτον. Ομως, με την ελευση του 286, το execution time του 286 εγινε πιο γρηγορο απο τους VGA registers (..... εποχες ..... ). VOILA ... ----------------------------------------------------------- TYPE RGBval = Array [1..3] of Byte; Pal255 = Array [1..255] of RGBval; VAR Palette : Pal255; Color1 : RGBval; N : Byte; PROCEDURE GetRGBtable(RGBtable : Pal255 ); Assembler; ASM MOV AX, 1017h MOV BX, 0001h MOV CX, 00FFh LES DX, RGBtable INT 10h END; PROCEDURE SetRGBtable(Var RGBtable : Pal255 ); Assembler; ASM MOV DX, 03DAh @1:IN AL, DX AND AL, 08h JZ @1 MOV AX, 1012h MOV BX, 0001h MOV CX, 00FFh LES DX, RGBtable INT 10h END; PROCEDURE Rotate_Palette; BEGIN For N := 1 to 255 do begin Color1 := Palette[ 1 ]; Move( Palette[ 2 ], Palette[ 1 ], 762 ); Palette[ 255 ] := Color1; SetRGBtable( Palette ); End; END; BEGIN GetRGBtable; Repeat Rotate_Palette; Until KeyPressed; END. -------------------------------------------------------------- Ενα τοσο μικρο και ευτελες κομματι κωδικα .... .... που ομως κρυβει τοοοοοοοοση απολαυση !!!! ENJOY !!!!
Directx Δημοσ. 22 Δεκεμβρίου 2011 Δημοσ. 22 Δεκεμβρίου 2011 Ευχαριστω DirectX, καλο πραγμα να γνωριζεις τον κωδικα που χρησιμοποιεις ! Ιδιως οταν ειναι γραμμενος σε assembly. Τhanks. Υποσχεθηκα τον κωδικα περιστροφης παλεττας (σε 256 χρωματα). [..] Ενα τοσο μικρο και ευτελες κομματι κωδικα .... .... που ομως κρυβει τοοοοοοοοση απολαυση !!!! ENJOY !!!! Ωραίος!!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα