Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ειναι φυσιολογιο σε μικρα αμαξια κυριως (atos, matiz, corsa, yaris) οταν βαζεις 1η ταχυτητα λιγο πριν για να σταματησεις ενω εισαι 12-20 χιλιομετρα μπαινει δυσκολα;

Εννοω να κλωτσαει και να ακουγετε ο γνωστος θορυβος απο το κιβωτιο.

Υπαρχει καποια λυση για αυτο;

Εχω ακουσει επισης οτι αν θες να εισαι σιγουρος οτι θα μπει η πρωτη να πατησεις λιγο γκαζι να ανεβουν ελαχιστα οι στροφες ετσι ωστε να γλυτωσεις το σκαλωμα, δεν ξερω κατα ποσο ισχυει.

  • Απαντ. 54
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

γιατι να σταματησεις με πρωτη ταχυτητα; εννοεις επιβραδυνεις μηπως ; δλδ κινεισαι και θες να επιβραδυνεις ομαλα επειδη πχ αναψε φαναρι ; δεν χρειαζεται να βαζεις πρωτη τοτε...

Δημοσ.

γιατι να σταματησεις με πρωτη ταχυτητα; εννοεις επιβραδυνεις μηπως ; δλδ κινεισαι και θες να επιβραδυνεις ομαλα επειδη πχ αναψε φαναρι ; δεν χρειαζεται να βαζεις πρωτη τοτε...

 

ναι εννοω να εχω ετοιμη την πρωτη ενω το αμαξι τσουλαει με 15-20 χιλιομετρα και προκειται να σταματησω.

η πρωτη μπαινει χωρις να κλωτσησει μονο οταν το αμαξι ειναι σταματημενο;

Δημοσ.

Σε μικρά αμάξια συνήθως το κιβώτιο έχει αρκετά πιο «κοντές» σχέσεις απ' ότι σε μεγαλύτερα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας με δεδομένη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα, θα λειτουργεί σε παραπάνω στροφές.

 

Π.χ. ενώ πηγαίνεις με 1η και 30 χιλιόμετρα, θα έχεις 3000 στροφές αντί 2000 που μπορεί να είχε ένα πιο μεγάλο αυτοκίνητο.

 

Στο διάστημα μέχρι να αλλάξεις ταχύτητα ο κινητήρας προλαβαίνει και ρίχνει τις στροφές του πολύ κοντά στο ρελαντί. Η απόσταση λοιπόν από τις 800 στροφές (ρελαντί) μέχρι τις 3000, είναι παραπάνω απ' ότι μέχρι τις 2000, και μόλις κατεβάσεις και αποσυμπλέξεις θα τον αναγκάσεις να πάει ΆΜΕΣΑ σε αυτές τις στροφές. Να για ποιο λόγο «κλωτσάει» περισσότερο ένα μικρό αυτοκίνητο.

Δημοσ.

 

Εχω ακουσει επισης οτι αν θες να εισαι σιγουρος οτι θα μπει η πρωτη να πατησεις λιγο γκαζι να ανεβουν ελαχιστα οι στροφες ετσι ωστε να γλυτωσεις το σκαλωμα, δεν ξερω κατα ποσο ισχυει.

 

ειναι σωστο και μπορεις να το δοκιμασεις και μονος σου.

πατωντας ελαχιστο γκαζι κατα την αλλαγη(κατεβασμα)της ταχυτητας,συγχρονιζονται τα συγχρονιζε του κιβωτιου και το κιβωτιο "ρουφαει" την ταχυτητα.Αυτο ισχυει στα manual απλου κιβωτιου αυτοκινητα.

Αλλα γιατι θελεις να κατεβαζεις σε πρωτη?απλα φρεναρε ή αμα θες ντε και καλα να βαλεις πρωτη χρησιμοποιησε μυτη(φρενο)-φτερνα(λιγο γκαζι) και για να φρεναρεις και για να την παρει ομαλα.

(ετσι θα εξοικειωθεις σταδιακα και για στροφιλικια με πολλα rpm's κατεβασματα ομως :devil: )

Δημοσ.

Να υποθεσω βεβαια οτι το ακομα και ελαφρως πατημενο γκαζι σε συνδυασμο με αλλαγη ταχυτητας ειναι ιδανικος συνδυασμος για να πηγαινεις για αλλαγη δισκου πλατω καθε 30.000km.

 

Απο κει και περα δεν υπαρχει λογος στην επιβραδυνση να χρησιμοποιεις πρωτη. Πιο πολλες φθορες προκαλεις σε κιβωτιο ταχυτητων, δισκο-πλατω, κινητηρα, παρα στα φρενα σου, οταν μιλαμε για 15km/h--->0km/h

 

Μονο αν εχεις προβλημα με τα φρενα και επειγει να σταματησει το αμαξι, τοτε ειναι καλη λυση. Αλλα και παλι στα 10-15km/h παιζεις μαλακα με το χειροφρενο και σταματας σαν κυριος.

Δημοσ.

αλλο ρωταει

ρωτααει γιατι δε μπορει να βαλει ευκολα 1η ενω κινειται το αυτοκινητο.

πρεπει να ειναι ειτε σταματημενο ειτε με ελαχιστα χιλιομετρα.το πολυ 10.

οποτε περιμενεις να επιβραδυνει λιγο ακομα και τοτε βαζεις.

  • Moderators
Δημοσ.

Ειναι αναλογα το σασμαν.

 

Σε Xantia II φιλου, και με 50 να τη βαλεις, μπαινει αερα.

 

Στα 3 ιταλικα που ειχα/εχω/ειχε η οικογενεια, αν δεν σταματησεις σχεδον τελειως δεν μπαινει με καμια παναγια. Ολα αυτα τα αυτοκινητα δουλευουν ετσι χρονια τωρα και δεν εχουν παθει κατι, οποτε θεωρω οτι ετσι ειναι κατασκευαστικα.

Δημοσ.

στο nissan sunny σα νεος εντελως οδηγος , βραδυ (ευτυχως γιατι δεν υπηρχε και αλλο αμαξι πισω μου τουλαχιστον) εκανα το λαθος να βαλω πρωτη πανω στο αγχος μου [γιατι επρεπε να μπω σε καπως κλειστη στροφη κοντα στο νεκροταφειο της νικαιας κ επρεπε να κοψω ,ημουν κ ψαρωμενος εντελως ] στα 40-45 χλμ περιπου .... πωπωπω τα κανα πανω μου , (ευτυχως φοραω απ την πρωτη μερα ζωνη αλλιως θα κουτουλαγα στο παμπριζ] , το αμαξι κυριολεκτικα γονατισε επιτοπου σχεδον και εκανε ενα γρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ βροουυυυμμμμμμ κ τουλαχιστον δε τα χασα και την εβγαλα αμεσως οσο το θυμαμαι ανατριχιαζω...!! :o

Δημοσ.

Αυτο ειναι συνηθες σχεδον σε ολα τα αυτοκινητα. Δεν ειναι καποιο προβλημα.

 

 

Δοκιμασε ενω τσουλας με 10-20 χλμ αντι για πρωτη να βαλεις δευτερα και να ξεκινησεις, αλλα χωρις να πατιναρεις. Λογικα θα ξεκινησει απιστευτα ομαλα.

Τουλαχιστον εγω αυτο κανω, δεν βαζω ποτε πρωτη εκτος αν ειναι τελειως σταματημενο (Απλα προσοχη να ξεκινησει με δευτερα χωρις να χρειαζετε να χρησιμοποιησεις πολυ συμπλεκτη γιατι μαλλον θα κανεις πιο πολυ ζημια)

Αν δεν πιανει αυτο απλα λιγο γκαζι για να συγχρονισουν τα γραναζια και να μπει η πρωτη ευκολα.

 

Γενικα απεφυγε να ζοριζεις την πρωτη για να μπει, αν ακους ηχους οταν βαζεις ταχυτητα κατι δεν παει καλα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...