Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Σαφεστατα ειναι αυτα που γραφω και τα καταλαβαινουν οι συνομιλητες. Πχ ο disqualified:

http://www.insomnia....ost__p__4428961

 

Εσυ προφανως δεν εισαι σαφης, γιατι ειδαμε οτι για ΝΟΜΟΥΣ παρεθεσες αρχικα καποια "φυλλαδια", μετα παρεθεσες καποιο ΝΟΜΟ που δεν μιλαει για την ΕΓΓΥΗΣΗ αλλα για το πραγματικο ελλατωμα και παρολο που σε διορθωνουν, επιμενεις.

 

Δεν σου φταιει κανεις που δεν δεχεσαι τους ΝΟΜΟΥΣ που παρατεθηκαν ουτε που μπερδευεις το "πραγματικο ελλατωμα" με την ΕΓΓΥΗΣΗ.

 

Στο εγραψε και χαρακτηριστικα ο disqualified:

 

 

Στην ασάφεια και την ερμηνία των νόμων αναφέρομαι και όχι στα γραπτά σου (αν και έχω και εκεί θέματα, που δεν αφορούν όμως την παρούσα ανάλυση).

Τα "κάποια φυλλάδια" είναι επίσημα έγγραφα του ευρωπαϊκου κοινοβουλίου σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ε.Ε.

 

Μη βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα για το τι καταλαβαίνουν οι άλλοι (ή ο άλλος πιο συγκεκριμένα...).

 

Τους ίδιους νόμους παραθέτουμε όλοι από την αρχή! Εσυ προφανώς πιστεύεις πως είναι σαφέστατα διατυπωμένοι ενώ εγώ όχι.

 

Μήπως σε ενοχλεί που σε quote-άρω στην αρχή? Γιατί αν είναι αυτό το θέμα, διορθώνεται εύκολα!

 

cool.png

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Και κατι καπως σχετικο, που ουσιαστικα δειχνει οτι ΔΥΣΤΥΧΩΣ ουτε στην Ιταλια υπαρχει νομος για υποχρεωτικη 2ετη εγγυηση:

Η Apple εφαγε προστιμο γιατι δεν εδινε δωρεαν 2ετη τηλεφωνικη υποστηριξη, οχι πχ γιατι δεν εδινε 2ετη εγγυηση.

http://www.macrumors.com/2011/12/27/apple-fined-1-2-million-in-italy-over-warranty-disclosure-issues/'>http://www.macrumors.com/2011/12/27/apple-fined-1-2-million-in-italy-over-warranty-disclosure-issues/

http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/

 

*edit*

Απατη... δεν εφαγε το προστιμο για το οτι δεν εχει 2 χρονια εγγυηση το προϊον της.. (τρεξαμε να χαρουμε..). Το προστιμο το εφαγε επειδη "Apple has not been providing adequate disclosures about the two free years of product warranty >>ASSISTANCE<<" http://www.macrumors.com/2011/12/27/apple-fined-1-2-million-in-italy-over-warranty-disclosure-issues/

 

Και εδω τι λεει και ο paredwse (δικηγορος) για το θεμα της υποτιθεμενης 2ετης υποχρεωτικης εγγυησης:

Προσυπογράφω.

Δυστυχώς συνεχίζεται η παρερμηνεία της Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την "εγγύηση" και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση πραγματικού ελλατώματος. Γι'αυτό και βλέπουμε συνεχώς αιτιάσεις για δήθεν "εγγύηση δύο ετών".

 

To έχω ξαναγράψει (και το έχω επεξηγήσει και ξανά) και θα το επαναλάβω και εδώ:

 

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το λέει ξεκάθαρα: "Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους…".

 

Ο νόμος δεν αναφέρει πουθενά διετή εγγύηση. Και μάλιστα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα, εισάγεται ειδικότερη εξαίρεση από τον ίδιο το νόμο. Δεν μπορείς να απαιτείς διετή εγγύηση σε κάρτα γραφικών όταν αυτή θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά (obsolete) σε έξι μήνες.

 

Αν μάλιστα ανατρέξουμε στην Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 πουθενά δεν αναφέρεται διετής εγγύηση. Βλέπε για παράδειγμα το Άρθρο 6 της Οδηγίας που επιγράφεται "Εγγυήσεις". Αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Κράτους-Μέλους να επιλέξει τον εύλογο χρόνο της εγγύησης.

 

 

Οποτε ολα αυτα που αναφερθηκαν εδω για υποχρεωτικη 2ετη εγγυηση ισχυουν μονο στην φαντασια μερικων:

http://www.insomnia.gr/topic/427237-2%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b5%ce%b3%ce%b3%cf%8d%ce%b7%cf%83%ce%b7-apple-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%80%ce%b7/page__view__findpost__p__4427924

 

 

 

 

http://www.insomnia.gr/topic/427237-2%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b5%ce%b3%ce%b3%cf%8d%ce%b7%cf%83%ce%b7-apple-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%80%ce%b7/page__view__findpost__p__4428689

 

Αυτο που διάβασες είναι η σχετική οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 25ης Μαΐου 1999. Τώρα αν η αισθητική του φυλλαδιου σε ενοχλεί (που κάποιος το έφτιαξε απλό και κατανοητό για το καταλαβαίνουν όλοι) είναι προσωπικό σου θέμα.

 

Με βάση αυτη την οδηγία λοιπόν, διαβάζω πως η Ελλάδα εναρμονιστηκε με τον ν.3043/2002/ ΦΕΚ 192/21-8-2002 που αναφέρει:

 

" Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ` επιλογήν του:

1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες

2. να μειώσει το τίμημα

3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

 

Άρθρο 554

Παραγραφή

Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

 

Άρθρο 555

Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.

Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.

 

Με το με Αριθμ. Πρωτ.Ζ1/71/27 /-01 -2003 έγγραφο η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή απέστειλε διευκρινιστική εγκύκλιο προς όλους τους εμπλεκόμενους, εμπόρους δηλ -καταναλωτικές ενώσεις- νομαρχίες-δικηγορικούς συλλόγους κτλ, για την πιστή εφαρμογή του νόμου. "

 

 

Νομικός δεν είμαι αλλα μερικα βασικά πράγματα μπορω να τα καταλάβω.

B)

 

PS. Μην κάνεις bold αυτη τη φορά τη λέξη Εγγύηση! Το θεμα μας ειναι πως με βάση αυτο το νομο μπορείς να υποστηριξεις τα υπόλοιπα που συζητάμε εδω.

 

Το χειροτερο βεβαια ειναι οτι επεμεναν να λενε ανακριβειες ή ασχετα πραγματα και να παραπλανουν οσους δεν γνωριζαν καλα το θεμα.

  • Super Moderators
Δημοσ.

 

Το χειροτερο βεβαια ειναι οτι επεμεναν να λενε ανακριβειες ή ασχετα πραγματα και να παραπλανουν οσους δεν γνωριζαν καλα το θεμα.

 

Α τους αλήτες!

 

B)

  • Super Moderators
Δημοσ.

Ξεκαθαριστηκε το πως δεν μπορεις να διεκδικησεις 2 χρονια εγγύηση ή το πως δεν αναφέρεται η λέξη εγγύηση;

 

Αλλα το "εύλογο" χρονικο διάστημα της εγγύησης εμένα ακομη μου προκαλεί απορίες! Η πιθανη διάρκεια ζωής μιας κάρτας γραφικών είναι ίδια με αυτή ενος macbook? Ή η διάρκεια ζωής ενός λαπτοπ εκτιμάται στον ένα χρόνο;

 

Η χρονική διάρκεια που θα θεωρείται σύγχρονο τεχνολογικά ενα προϊόν καθορίζεται για κάθε ένα ξεχωριστα; Και με ποια κριτήρια;

 

B)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ξεκαθαρίστηκε το πως θα το χειριστείς.

Σ' ένα Laptop αν χαλάσει το DVD Recorder, μετά από την λήξη της εγγύησης (που ας πούμε ότι κατασκευαστής δίνει έναν χρόνο) μπορείς να ισχυριστείς πως δεν είχε τύχει να γράψεις ή να βάλεις κάποιο δισκάκι για να δεις ότι δεν δουλεύει.

 

Σ΄ένα κινητό από την άλλη τι να πεις ότι δεν είχες καταλάβει πως δεν δουλεύει η κάμερα ή η κεραία (αν σταματήσει να έχει σήμα); Δεν γίνεται.

 

Όπως και να έχει θα μπλέξεις αν το μαγαζί δεν θέλει να σε εξυπηρετήσει σωστά. Απλά ξέρουμε τα δικαιώματα μας.

 

Απ' ότι κατάλαβα όταν ο κατασκευαστής δίνει εγγύηση έναν, δύο, τρία χρόνια, κλπ, η εγγύηση είναι συγκεκριμένη. Μάλλον αυτό περισσότερο έχει να κάνει με το μικρότερο χρονικό όριο που μπορεί να δώσει ο κατασκευαστής εγγύηση. Δεν μπορεί να δώσει λιγότερο από 6 μήνες για παράδειγμα. Με λίγα λόγια και χάρη μας κάνουν δίνοντάς μας περισσότερο από 1 χρόνο. :)

Επεξ/σία από Heatspreader
Δημοσ.

Έχω αγοράσει μεταχειρισμένο ένα iPhone 4, που αγοράστηκε πέρυσι τον Αύγουστο (ή Σεπτέμβριο). Όπως και να 'χει, έχει λήξει η εγγύηση ενός χρόνου, αλλά όχι των δύο χρόνων.

 

Υπάρχει περίπτωση, αν ζητήσω την απόδειξη από το παιδί που μου το πούλησε, να το πάω κάπου εδώ στη Θεσσαλονίκη και να μου το αντικαταστήσουν χωρίς να χρειαστεί να διεκδικήσω το δίκιο μου (αν το έχω) σε δικαστήριο;

  • Super Moderators
Δημοσ.

Έχω αγοράσει μεταχειρισμένο ένα iPhone 4, που αγοράστηκε πέρυσι τον Αύγουστο (ή Σεπτέμβριο). Όπως και να 'χει, έχει λήξει η εγγύηση ενός χρόνου, αλλά όχι των δύο χρόνων.

 

Υπάρχει περίπτωση, αν ζητήσω την απόδειξη από το παιδί που μου το πούλησε, να το πάω κάπου εδώ στη Θεσσαλονίκη και να μου το αντικαταστήσουν χωρίς να χρειαστεί να διεκδικήσω το δίκιο μου (αν το έχω) σε δικαστήριο;

Είναι απλή η απάντηση στο ερώτημά σου: δεν υπάρχει υποχρέωση για παροχή διετούς εγγύησης. Ουδέποτε υπήρξε. Οπότε άδικος ο κόπος στο δικαστήριο.

 

Ρίξε μια ματιά εδώ.

Δημοσ.

Είναι απλή η απάντηση στο ερώτημά σου: δεν υπάρχει υποχρέωση για παροχή διετούς εγγύησης. Ουδέποτε υπήρξε. Οπότε άδικος ο κόπος στο δικαστήριο.

 

Ρίξε μια ματιά εδώ.

 

Κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για το link. Δυστυχώς, μέσα στα τόσα ποστ, δεν έτυχε ποτέ να το διαβάσω με αποτέλεσμα να έχουν διαδοθεί λάθος πληροφορίες.

 

Σε δικαστήριο, έτσι κι αλλιώς, αποκλείεται να πήγαινα. Ένα το κρατούμενο. Ψάχνω το ενδεχόμενο λύσης, χωρίς να χρειαστεί να γίνει "φασαρία".

 

Διαβάζοντας και τα υπόλοιπα ποστ σου, διαπιστώνω πως αν το προϊόν έχει ελάττωμα από την αρχή, δικαιούμαι ( ; ) να ζητήσω αντικατάσταση. Σύμφωνα με το παιδί που μου το πούλησε, το πρόβλημα (χαλασμένο μικρόφωνο και παράσιτα κατά τη συνομιλία) παρουσιάστηκε όταν αναβαθμίστηκε το λογισμικό σε iOS 5. Το πήγα σε κάποιο κατάστημα να μου το φτιάξουν, όπου μου εξήγησαν (λανθασμένα ή σωστά; ) ότι το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με λογισμικό αλλά με hardware. Μου αντικατέστησαν, λοιπόν, όλο το κάτω μέρος του τηλεφώνου (αυτό που περιλαμβάνει το μικρόφωνο αλλά και πχ το κουμπί κάτω από την οθόνη) με την υπόσχεση πως τώρα θα λειτουργεί σαν καινούργιο. 10 ημέρες μετά, όμως, τα προβλήματα ξαναπαρουσιάστηκαν και πλέον μονιμοποιήθηκαν (δεν το χρησιμοποιώ πια, έχω επιστρέψει στο παλιό τηλέφωνο).

 

Το σίγουρο είναι πως το επόμενο βήμα είναι το ξαναπάω στο service να δω τι θα μου πούνε. Αρχίζω, όμως, να φοβάμαι ότι το πρόβλημα αφορά το σύνολο της συσκευής. Γιατί να μη λειτουργεί με καινούργιο ανταλλακτικό;

 

Τέλος πάντων, υπάρχει καμία ελπίδα να δικαιούμαι αντικατάσταση εκτός εγγύησης; Πού θα πρέπει να το ρωτήσω/πάω το τηλέφωνο;

Δημοσ.

Οπως ειχαμε πει και στο προηγουμενο thread, το τηλεφωνο που πηρες ειναι προβληματικο, δεν ειναι θεμα software.

 

Εγγυηση δεν εχει απο εκει που αγοραστηκε μιας και εχει περασει ο 1 χρονος, αλλα πιθανον να εχει εγγυηση επισκευης για μερικους μηνες (μπορει και μονο 1 μηνα) εκει που πηγες και στο επισκευασαν.(Αληθεια, με τι κοστος?)

Δεν γινεται δηλαδη να τους πληρωνεις να στο επισκευαζουν και μετα απο 10 μερες να ξαναχαλαει.

Πηγαινε το σε αυτους και απαιτησε να στο ξαναεπισκευασουν δωρεαν.

 

Τέλος πάντων, υπάρχει καμία ελπίδα να δικαιούμαι αντικατάσταση εκτός εγγύησης; Πού θα πρέπει να το ρωτήσω/πάω το τηλέφωνο;

Ακομα και αν ησουν εντος εγγυησης, απο την στιγμη που το κινητο ανοιχτηκε απο ασχετους, ξεχνα οποιαδηποτε πιθανοτητα εγγυησης απο εκει που αγοραστηκε.

Δημοσ.

Τέλος πάντων, υπάρχει καμία ελπίδα να δικαιούμαι αντικατάσταση εκτός εγγύησης; Πού θα πρέπει να το ρωτήσω/πάω το τηλέφωνο;

Χωρίς να θέλω να σε απογοητεύσω, πιστεύω ότι περισσότερες πιθανότητες έχεις να βρεις ένα iphone 4 πεταμένο στο δρόμο,παρά να σου κάνουν αντικατάσταση συσκευής εκτός εγγύησης. Η Apple είναι από τις πλέον "δυσκοίλιες" εταιρείες στο θέμα του service. Εδώ για να μου αλλάξουν ελαττωματικό σκληρό σε MACBOOK PRO, μου ζήτησαν να κρατήσουν όλο το μηχάνημα μέχρι να έρθει ο καινούργιος δίσκος.

Δημοσ.
Εγγυηση δεν εχει απο εκει που αγοραστηκε μιας και εχει περασει ο 1 χρονος, αλλα πιθανον να εχει εγγυηση επισκευης για μερικους μηνες (μπορει και μονο 1 μηνα) εκει που πηγες και στο επισκευασαν.(Αληθεια, με τι κοστος?)

Δεν γινεται δηλαδη να τους πληρωνεις να στο επισκευαζουν και μετα απο 10 μερες να ξαναχαλαει.

Πηγαινε το σε αυτους και απαιτησε να στο ξαναεπισκευασουν δωρεαν.

 

Αυτό θα κάνω. 75€ ήταν το κόστος.

 

Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημά μου; Θέλω να το (μετά-)πουλήσω για να πάρω iPod Touch (δε βρήκα το iPhone κάτι ιδιαίτερο, οπότε προτιμώ iPod Touch και ένα χαζοτηλέφωνο + 150€ περίπου), αλλά θέλω να είμαι σωστός απέναντι σε αυτόν που θα του το δώσω. Δηλαδή δε θέλω να του το πουλήσω και μετά από (έστω και) 1-2 μήνες να του βγάλει πρόβλημα.

 

Πώς θα μπορώ να είμαι σίγουρος για κάτι τέτοιο; Από τη στιγμή που αυτός που μου το επισκεύασε άλλαξε εντελώς το Hardware, ποιες οι πιθανότητες να έβγαλε ξανά ακριβώς το ίδιο πρόβλημα; Ίσως να έχει πρόβλημα κάτι σαν motherboard (κεντρική πλακέτα ή κάτι τέτοιο), αλλά αν ισχύει αυτό, δεν μπορώ να ζητήσω δωρεάν επισκευή, μιας και η αλλαγή σε κάτι τέτοιο θα είχε εξ' αρχής πολλαπλάσιο κόστος. Το μόνο που μπορώ να ζητήσω (πιστεύω) είναι να μου επιστραφούν τα 75€ και να πληρώσω τη διαφορά κόστους για επισκευή κεντρικής πλακέτας.

 

Βασικά όλα αυτά θα τα δούμε από Δευτέρα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...