Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μία από τα ίδια με το marmagia . Αν στο σχολείο ήσουν τύπος της παρακολούθησης ( π.χ. πολλά τα θυμόσουν από την παρακολούθηση ) δώσε έμφαση στο να παρακολουθείς τα μαθήματα. Επίσης η παρακολούθηση σε βοηθά στο να ξέρεις που θα δώσεις έμφαση και που όχι, έπεφτα σχεδόν πάντα μέσα στις προβλέψεις ( εκτός κάτι περιπτώσεων που ήταν τελείως απρόβλεπτοι , μες το πρόγραμμα και αυτά ).

 

Τα χρώματα δε με βοηθάνε πάντως.

Δημοσ.

Να πω κι εγώ 2 κουβέντες. Υπάρχουν 2 στόχοι στο διάβασμα, που δεν ταυτίζονται πάντα. Ο ένας είναι να διαβάσεις για να γίνεις καλός επιστήμονας/επαγγελματίας και ο άλλος για να περάσεις το μάθημα ή να πάρεις καλό βαθμό.

 

Για να είσαι επαρκής επιστήμονας στον τομέα που σπουδάζεις, χρειάζεται να ξέρεις καλά και να καταλαβαίνεις 5-10 βασικά πράγματα από κάθε μάθημα της σχολής. Τις λεπτομέρειες πάντα θα μπορείς να τις βρεις όταν τις χρειαστείς, αλλά τις βασικές έννοιες πρέπει να τις έχεις εμπεδώσει. Οπότε, περνάς μια ανάγνωση την ύλη σου και σημειώνεις αυτά που είναι τα πολύ βασικά και φαντάζεσαι ότι θα σου είναι χρήσιμα να τα ξέρεις και σε 2 ή 5 χρόνια. Αυτά τα 10 δεν τα μαθαίνεις παπαγαλία, αλλά τα ΚΑΤΑΝΟΕΙΣ όσο πιο καλά μπορείς. Ρωτάς τον εαυτό σου, τα ψάχνεις από όλες τις μεριές, για να καταλάβεις την ουσία τους. Εγώ είμαι θετικής κατεύθυνσης, αλλά ας δώσω ένα παράδειγμα από την ιστορία. Έχει τύχει να γνωρίσω παιδί που έγραψε άριστα στις πανελλαδικές ιστορία, ήξερε να σου πει παπαγαλία τα πάντα, αλλά δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι η Μικρασιατική καταστροφή είναι ανάμεσα στον Α' και Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτά τα βασικά που λέω, αν διάβαζες ιστορία, θα ήταν να είσαι απολύτως βέβαιος για την χρονολογική σειρά των μεγάλων γεγονότων, ποιοι ήταν οι αντίπαλοι στους πολέμους και ποιος κέρδισε.

Αυτά τα βασικά λοιπόν, ειδικά σε προφορικές εξετάσεις, είναι συνήθως αρκετά για να πάρεις το 5αράκι. Ακόμα κι αν δεν ξέρεις μια απάντηση ακριβώς, το να θέσεις σωστά το πλαίσιο εκτιμάται και δείχνει ότι δεν είσαι τουρίστας.

 

Σε δεύτερη φάση, μαθαίνεις περισσότερες λεπτομέρειες για κάθε ένα από τα βασικά και όσο περισσότερο διαβάζεις, τόσο περισσότερα συγκρατείς. Ε, αν θες να πας για 9-10, φροντίζεις να ρωτήσεις τι ιδιαιτερότητες έχει ο καθηγητής, τι περίεργο ρωτάει, αν είναι πιο γενναιόδωρος στην αρχή ή το τέλος της μέρας κτλ.

 

Ο τρόπος που θα σημειώνεις τα σημαντικά εξαρτάται από σένα. Σου πρότειναν διάφορες μεθόδους τα παιδιά. Για μένα, κάτι πολύ βασικό είναι να μην αφήνεις τίποτα αδιάβαστο. Καλύτερα να μάθεις τα πολύ βασικά και μόνο από όλη την ύλη, παρά να αποστηθίσεις την μισή ύλη και να έχεις άγνοια για την υπόλοιπη. Στο λύκειο, ο στόχος είναι να γράψεις στις πανελλήνιες και αναγκάζεσαι να παπαγαλίσεις. Στο πανεπιστήμιο, μικρή σημασία έχει αν θα βγάλεις 7 ή 8. Ο στόχος σου είναι (και μην το ξεχνάς ποτέ) να γίνεις καλός, για να μπορείς να αποδώσεις ως επιστήμονας ή επαγγελματίας στο μέλλον. Άρα, χέσε τα SOS και διάβασε για να μάθεις. Κι αν το κάνεις από το πρώτο έτος, αργότερα θα σου φαίνονται πολύ πιο εύκολα τα μαθήματα, γιατί θα έχεις το σωστό υπόβαθρο.

 

Καλό διάβασμα!

Δημοσ.

Μην διαβάζεις. Εάν πρέπει να διαβάσεις πριν από την εξέταση ένα μάθημα για να μπορέσεις να το περάσεις τότε δεν το έχεις.

 

Αντιθέτως, πήγαινε σε όλες τις διαλέξεις και ΤΑΡΑΖΕ τους καθηγητές σε ερωτήσεις. Η δουλειά τους είναι να σου απαντάνε. ΠΡΕΠΕΙ να ρωτάς. Να ρωτάς για ό,τι δεν καταλαβαίνεις, να σκέφτεσαι αυτά που σου λένε στο μάθημα και επιτόπου να τα εξελίσεις για να πηγαίνεις ένα βήμα παρακάτω και να ρωτάς για απορίες επιτόπου για το "ένα βήμα παρακάτω".

 

Να συμμετέχεις, να εξερευνάς και όταν τελειώσει το μάθημα ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ αλλά να κοιτάς κάτι ΠΑΡΑΚΑΤΩ από το μάθημα. Κάτι που εάν δεν θα είχες δει την διάλεξη δεν θα μπορούσες να το καταλάβεις. Να εξελίσεσαι και ό,τι απορία σου δημιουργείται, από τα "έξω", να την ρωτάς στην επόμενη διάλεξη.

 

Οι εξετάσεις δεν είναι αγώνας δρόμου και διαγωνισμός στην παπαγαλία ή την απομνημόνευση. Είναι ένας τρόπος αξιολόγησης της γνώσης που έχεις αποκτήσει στο εξάμηνο και η γνώση "δεν ξεχνιέται" για να διαβάζεις μην την χάσεις. Αρκεί βέβαια να την αποκτήσεις. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να σου αρέσει η σχολή σου και το αντικείμενό της και να μην θεωρείς πιο ωραίο να αράξεις για καφέ αλλά να κάνεις πράγματα για αυτό που σπουδάζεις.

 

Και όταν λέω διάβασμα, εννοώ αποκλειστικά αυτό το σπ@ζ@ρχίδικο των και καλά διαβαστερών που κρατάνε χρωματιστές σημειώσεις με κάθε λογής λαλακία, στήνουν ολόκληρες επιχειρήσεις σχεδιασμού για την χρωματολογία τους και δεν συμμαζεύεται. Και ο μόνος τρόπος να αφήσουν τα βιβλία τους, δηλαδή να ξέρουν όντως και όχι να έχουν παπαγαλίσει ένα χρωματικό σύστημα απομνημόνευσης, είναι όταν περάσει αρκετός καιρός που ό,τι έγραφαν τα βιβλία δεν τα έμαθαν αλλά, μετά από τόσο καιρό χρήσης, κατάφεραν να τα απομνημονεύσουν. Γνώση 0.

Δημοσ.

προσωπικά άσε με να διαφωνήσω με το κατά πόσον ισχύει η τελευταία παράγραφος από αυτό που έγραψες. συμφωνώ με τη σημασία της παράδοσης όπως λες και τη σημασία της κατανόησης αλλά από κει και πέρα δε είναι περιττό το βιβλίο. σου δίνει κάποιες εργαλειακές έννοιες πολύ καλύτερα δομημένες απότι η παράδοση.

είναι μεγάλο σφάλμα εξ ιδίων να κρίνεις τα αλλότρια ;-)

Δημοσ.

θα σου πώ για μένα μπάς και πάρεις κάτι που θα σε βοηθήσει αργότερα

σπουδάζω πληροφορική

 

μπήκα στη σχολή επειδή μου αρέσει τρελά οτιδήποτε έχει να κάνει με υπολογιστές

στο 1ο εξάμηνο δεν τα πήγα όπως τα περίμενα επειδή δεν ήξερα τους καθηγητές και δεν ήξερα γενικά την όλη φάση που παίζει με τα πανεπιστήμια, τις εξετάσεις εργασίες τι θέματα μπαίνουν πώς πρέπει να διαβάζουμε κτλ αλλά και πάλι, με παρακολουθήσεις έβγαλα έναν μέσο όρο σχετικά υψηλό

δεύτερο εξάμηνο άρχισα να ψιλιάζομαι τι παίζει, είδα πως διαβάζουν αυτοί που τα πήγαιναν καλύτερα από εμένα και έπαιρνα συμβουλές, γενικά μίλα με άτομα, μην είσαι κλεισμένος, όταν γίνεται μάθημα μη κοιτάς μόνο τον καθηγητή ρίξε μια ματιά γύρω σου να δεις τι παίζει, πιος σημειώνει πότε, τί και πού, είναι βασικά πράγματα αυτά, ρώτα μερικους φοιτητές που τα πάνε καλά πώς οργανώνουν το διάβασμά τους, πρόσεξε πολύ τους καθηγητές, ΠΑΝΤΑ πήγαινε σε ΟΛΕΣ τις διαλέξεις, μην αφήνεις καμία διάλεξη, θα μάθεις καλά έτσι τους καθηγητές και θα ξέρεις περίπου τη φιλοσοφία των θεμάτων και απαιτήσεων που έχουν σε κάθε μάθημα

 

έτσι κύλισε το πρώτο έτος στο οποίο κατάφερα να κρατήσω έναν αξιοπρεπή βαθμό για πρωτοετή

δεύτερο έτος μπήκα δυναμικά, είχα αναλύσει τους πάντες και τα πάντα και όταν το τελειώσα ο γενικός βαθμός μου ήταν υψηλός

τρίτο έτος που είμαι τώρα ακόμα τον κρατάω.. και τα πράγματα είναι πιο νορμάλ

 

γενικά μην ανησυχείς αν δε τα πάς όπως περιμένεις αρχικά, με τα λάθη μας μαθαίνουμε.. και πίστεψέ με θα κάνεις ΠΑΡΑ πολλά λάθη

 

μιας και είπα για λάθη, ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ εάν θέλεις να τα πας καλά, είναι όταν δίνεις εξετάσεις ή κάποια εργασία και έχεις κάπου λάθος να πάς στο γραφείο του καθηγητή, να στο δείξει και να καταλάβεις ΓΙΑΤΙ έκανες το λάθος

 

αυτό πιστεύω παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία σου στις σπουδές... προσωπικά δηλαδή με έχει βοηθήσει πολύ..

 

θα σκέφτεσε μάλλον τώρα, "μα έτσι γίνεσαι σπαστικός και ενοχλητικός. " ή κάτι παρόμοιο, όχι δεν ισχύει αυτό, οι καθηγητές χαίρονται όταν οι φοιτητές ενδιαφέρονται για τα μαθήματα, και με αυτόν τον τρόπο μπορείς να τους γνωρίσεις και από κοντά

 

τέλος, απορίες, πάντα, πάντα μα πάντα να ρωτάς τους καθηγητές απορίες.. δε μπορείς να μάθεις πολλαπλασιασμό αν δε ξέρεις πρόσθεση.. είναι πολύ απλά τα πράγματα. τα πάντα είναι φτιαγμένα στο πρόγραμμα σπουδών ουτως ωστε το ένα μάθημα να βασίζεται στο άλλο

 

εάν έχεις κενά σε κάποιο μάθημα θα έχεις πρόβλημα σε κάποιο άλλο που θα κάνεις αργότερα.

 

αυτά από μένα.. και όχι άγχος :)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...