Προς το περιεχόμενο

Η Adobe βάζει τέλος στο Flash Player για φορητές συσκευές [Είναι επίσημο]


dimitris2006

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτό που καυτηριάζω είναι η φανατική υποστήριξη του flash, ήτοι ενός εκ των πραγμάτων κλειστού λογισμικού, από άτομα τα οποία δήθεν υποστηρίζουν τα ανοιχτά πρότυπα και το ελεύθερο λογισμικό... ;)

Αααα μάλιστα οι apple & apple fanboys υποστηρίζουν ανοιχτό λογισμικό το διαβάσαμε κ αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η επιλογη θα επρεπε να ειναι στα χερια του χρηστη.

Αυτο δε καταλαβαινω γιατι το υποστιριζεις?

 

Θεωρεις λογικο σε ενα προιον που κοστιζει 650 ευρω να σου βαζουν κατα την χρηση του ηλιθια διλήμματα οπως την χρηση φλας μεσα στις σελιδες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ηλιθια διλήμματα οπως την χρηση φλας μεσα στις σελιδες?

προφανώς έχεις χαμηλή αυτοεκτίμηση ή καθόλου προσωπικότητα απο τη στιγμή που σε βάζει στο δίλημμα η εγκατάσταση οποιουδήποτε προγράμματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο δε καταλαβαινω γιατι το υποστιριζεις?

 

Θεωρεις λογικο σε ενα προιον που κοστιζει 650 ευρω να σου βαζουν κατα την χρηση του ηλιθια διλήμματα οπως την χρηση φλας μεσα στις σελιδες?

 

Μπορει καποιος να φοβαται την χαμηλοτερη αυτονομια που μπορει να εχει με χρηση flash.

 

Οποτε θεωρω σωστο να εχεις την επιλογη και να ενεργοποιεις οποτε θελεις το flash, ακριβως οπως γινεται στο android.

 

Στο iOS δεν υπαρχει καν αυτη η επιλογη και ετσι δεν εχεις ΚΑΝ την δυναοτητα να διαλεξεις αν θελεις να δεις ή οχι το flash περιεχομενο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Αααα μάλιστα οι apple & apple fanboys υποστηρίζουν ανοιχτό λογισμικό το διαβάσαμε κ αυτό.

Μάλλον δεν αντιλήφθηκες τι έγραψα.

Δεν πειράζει. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πώς ακριβώς το στηρίζεις αυτό; Δηλαδή, ο Jobs πωλούσε κάποιον αντικαταστάτη του flash και γι'αυτό απέρριπτε το flash; Πώς αλλιώς ενδιαφερόταν για την τσέπη του όταν απέρριπτε τη χρήση flash στις φορητές συσκευές;

Υπενθυμίζω ότι ο Jobs είχε τονίσει ότι το βασικό στις φορητές συσκευές δεν είναι η απόλυτη ισχύς αλλά η διάρκεια μπαταρίας...

 

Εκτός αν είχε διαπιστώσει τότε αυτό που ακόμη και τα funboys τρέχουν να "διαπιστώσουν" τώρα, δηλαδή ότι το flash τρώει πόρους σαν τρελό και είναι "κλειστό λογισμικό".

 

Ας αφήσουμε τα funboys να βαυκαλίζονται ότι η νίκη είναι των ανοιχτών προτύπων κλπ κλπ κλπ, - αυτά τα ανοιχτά πρότυπα τα οποία είχαν ξεχαστεί όταν τα εν λόγω funboys υποστήριζαν το flash και έθαβαν την "κακιά" Apple...

 

Ναι ο Jobs προωθούσε αντικαταστάτη. HTML5 με H264. Η Apple έχει μέρος των πατεντών του εν λόγω codec και το λογικό είναι να εισπράττει μέρος των licensing fees.

 

Για το επιχείρημα σου περί μπαταρίας έδωσε άλλος χρήστης στιβαρό αντεπιχείρημα, αυτό των games.

 

Όταν μιλάς για funboys καλό θα ήταν να αντικαταστήσεις το γενικό "funboys" με το ειδικό "flash funboys" γιατί αφήνεις να εννοηθεί ότι δεν είσαι και εσύ funboy ενώ τα κατά καιρούς γραφόμενά σου υποδεικνύουν έναν τέτανο-μέγιστο Apple funboy. Λίγη αντικειμενικότητα δεν βλάπτει πάντως.

 

ΥΓ: Όλα αυτά γράφονται φιλικά πάντα παρ' όλο που το ύφος είναι κάπως έντονο.

ΥΓ2: Πάντα υποστήριζα την κίνηση του Jobs στο θέμα με το Flash.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τί οπαδισμός είναι αυτός; Είναι δεν είναι καλή τεχνολογία το flash, υπάρχει εκεί έξω. Και όλα αυτά τα χρόνια οι χρήστες των apple, έχαναν σε εμπειρία και περιεχόμενα.

 

Τεχνολογίες βγήκαν στο παρελθόν κια δεν περπάτησαν, το ίδιο θα συμβαίνει πάντα. Με το ίδιο σκεπτικό, επειδή το HTML 6 θα είναι κλάσεις ανώτερο από το HTML 5, να σταματήσουμε να το υποστηρίζουμε, ώστε μετά από κάποια χρόνια να δικαιωθούμε.

 

Συνέλθετε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω γιατί να είναι ασήμαντο το θέμα των optimizations και άρα της μπαταρίας; Για τους περισσότερους εδώ μέσα και εκεί έξω είναι το Α και το Ω και ο κατεξοχήν λόγος για δώσουμε μια κόκκινη κάρτα στο Flash (μαζί με τα άπειρα security flaws).

 

Φυσικά και δεν είναι ασήμαντο. Όμως το flash (και το Silverlight) είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ δουλειάς. Μη ξεχνάς ότι η HTML είναι markup γλώσσα, όπως π.χ. η XAML που χρησιμοποιείται στο Silverlight. Επομένως χρειάζεσαι είτε browser είτε runtime για να τα τρέξεις αντίστοιχα. Τα security flaws αλλά και το "bloatware" είναι θέμα υλοποίησης και όχι εγγενές πρόβλημα της λογικής του εργαλείου. Αντίστοιχα μπορώ να πω ότι ένας κακός browser τρέχει πάρα πολύ αργά HTML5 script.

Το καλύτερο είναι ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ 3: HTML5, FLASH, SILVERLIGHT.

 

 

Το H.264 είναι ελεύθερο οφειλών μέχρι το 2016 όμως και όχι εσαεί. Ήδη αν δε κάνω λάθος το 2011 έληγε η δωρεάν περίοδος και ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να ξεκινήσουν τη χρέωση αλλά πιστεύω λόγω της συζήτησης περί video tag στην HTML5 δε προχώρησαν. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια μάχη που γίνεται σχετικά με ποιο format θα θεωρηθεί ως το προκαθορισμένο στην html5 γι' αυτό το λόγο δεν έχουν ορίσει κάποιο συγκεκριμένο. To H.264 είναι σίγουρα η καλύτερη τεχνικά λύση αλλά υπάρχει το τεράστιο θέμα με τις πατέντες.

 

Είναι ελεύθερο για ΔΩΡΕΑΝ streaming μέχρι το 2016. Δες λίγο τους όρους εδώ. Μετά βέβαια, βλέπουμε. Τώρα για τη μάχη που λες στο HTML5 γίνεται χαμός. Κρίμα, πετάξανε το Theora έξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανεξάρτητα από την άποψη του καθένα για τους λόγους που δεν υιοθετήθηκε το Flash στις iDevices, εγώ θα ήθελα να μάθω το εξής: Τι ακριβώς δεν ήθελε να πληρώνει η Apple; Την δραματική αύξηση της κατανάλωσης μπαταρίας; Την αυξημένη επεξεργαστική ισχύ που χρειάζεται το Flash στις mobile συκευές; Ή μήπως τα -γνωστά τοις πάσοι- κενά ασφαλείας του Flash Player;

 

Και ποιό είναι το μειονέκτημα που είχε το iPhone και κάθε iOS device με την έλλειψη του Flash; Κάνω λάθος ή υποφερτή έκδοση Flash Player για mobile συσκευές είχε παρουσιαστεί μόλις τον τελευταίο χρόνο; Και μην ξεχνάμε ότι για να είναι υποφερτή, έπρεπε να εμφανιστούν συσκευές με 1GHz CPU ή/και δύο πυρήνων...

 

Με λίγα λόγια, ό,τι και να είχε στο μυαλό του ο Jobs και ο κάθε Jobs (βλέπε Ballmer), το αποτέλεσμα είναι ένα: Το Flash είναι τεχνολογία περασμένης γενιάς (γενεών καλύτερα) και το ξέρει και η Adobe. Όπως ξέρει και το ότι όσο optimization και να κάνει, flash just sucks. Γι αυτό και το "σκοτώνει" με συνοπτικές διαδικασίες πριν χάσει το τρένο της εξέλιξης και καταντήσει Nokia.

 

Όσο για όποιον μπερδεύει το κλειστό λειτουργικό με τα ανοικτά πρότυπα, έχω να πω: LOL.

 

Φιλικά πάντα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με την HTML5 το βάρος της υλοποίησης περνάει στον κατασκευαστή του browser, ενώ με flash/silverlight κυρίως στην Adobe/Microsoft.

Επίσης να πούμε ότι το HTML5 είναι ακόμα σε draft. Δεν έχει ολοκληρωθεί. Επομένως, ο κάθε κατασκευαστής browser υλοποιεί ό,τι νομίζει από το πρότυπο.

 

Για παράδειγμα, δείτε αυτά:

 

http://ie.microsoft.com/testdrive/HTML5/Blizzard/Default.html και http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/TouchEffects/

 

Τρέξτε τα με Opera και με ΙΕ9 (αυτά τα 2 έχω εγώ). Δείτε πόση διαφορά έχουν από browser σε browser.

 

Τα flash και Silverlight υποστηρίζουν ενδογενώς GPU acceleration. Αντίστοιχα ο ΙΕ9 έχει εξαιρετικό acceleration στο HTML5. Δεν ξέρω τί κάνουν οι άλλοι browsers.

 

Επαναλαμβάνω, όλα είναι εργαλεία, και όλα είναι χρήσιμα ανάλογα με την περίπτωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποτε στην έκδοση 10.1 η adobe ανέφερε ότι η μή υποστήριξη hardware decoding του h.264 οφειλόταν στην έλλειψη API από πλευράς linux αλλά και στην πολιτική της apple να κρατά κλειστά τα χαρτιά της για αυτό και υπήρχε μόνο στα windows:

 

Q. Why is hardware decoding of H.264 only supported on the Windows platform?

 

A. In Flash Player 10.1, H.264 hardware acceleration is not supported under Linux and Mac OS. Linux currently lacks a developed standard API that supports H.264 hardware video decoding, and Mac OS X does not expose access to the required APIs. We will continue to evaluate when to support this feature on Mac and Linux platforms in future releases.

 

http://daringfireball.net/2010/01/apple_adobe_flash

 

και τότε που είχε γίνει και πάλι θέμα είχαμε πει ότι μπορεί σε ότι αφορά την apple να ήταν δικαιολογημένοι (στο συγκεκριμένο, αφού γενικότερα ο flash σερνόταν στα λειτουργικά της) αλλά στο linux δεν είχαν αυτή την δικαιολογία αφού ακόμα και όταν το va api βρισκόταν στα σπάργανα η nvidia είχε δώσει το vdpau και ας ήταν μία βιβλιοθήκη και όχι api παρά ταύτα τόσοι players επέτρεπαν από τότε hardware video decoding μέσω gpu στο linux και αυτό είπαμε και σε αυτό το thread ότι η adobe μεροληπτούσε προς όφελος των windows και εις βάρος όλων των υπολοίπων.

 

Στην apple τότε αποφασίστηκε να απομακρυνθεί από την πλατφόρμα το flash player ώστε να στραφούν οι developers στο xcode/objective-c, αν δεν το έκαναν αυτό και έδιναν την επιλογή στον τελικό χρήστη το αποτέλεσμα θα ήταν μία άμεση σύγκριση μεταξύ διαφορετικών λειτουργικών και εκεί θα έχανε κατά κράτος αφού είδαμε τι γραμμή ήθελε να περάσει στον κόσμο ως προς τα specs των συσκευών.

 

Η λύση λοιπόν πονάει κεφάλι, κόψουμε κεφάλι προφανώς και δεν ήταν μα ούτε και είναι λύση.

 

Έπρεπε για το καλό των πελατών τους και οι δυο εταιρίες να κάτσουν κάτω και να τα βρουν, να λύσουν τα όποια προβλήματα υπήρχαν ώστε ο flash player να έτρεχε το ίδιο αποδοτικά παντού, αλλά όπως προείπα αυτό δεν αποτελούσε λύση για την apple που δεν μπορούσε και δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τόσες εταιρίες που διαρκώς βγάζουν νέες συσκευές με ισχυρότερο hardware.

 

To να έχουμε λοιπόν σε τεχνολογικά φόρουμ μέλη που να υποστηρίζουν ότι είναι προτιμότερο οι εταιρίες να τους στερούν το δικαίωμα επιλογής είναι τουλάχιστον αδιανόητο, ιδίως όταν δεν υπήρχε και δεν υπάρχει ακόμα κάποια εναλλακτική λύση που να τους καλύπτει απόλυτα.

 

Ανέκαθεν (με εξαίρεση μια εποχή πριν πάρα πολλά χρόνια που είχαν άδεια και άλλοι κατασκευαστές να δίνουν συσκευές με λειτουργικό της apple) η τακτική της εταιρίας ήταν αυτή, του walled garden και όποιου του αρέσει με γεια του και χαρά του αλλά να μην λέμε ότι υποστηρίζει και ανοικτά πρότυπα, ή ότι αυτά δεν είναι αντίστοιχης λογικής και νοοτροπίας με αυτή του ΕΛΛΑΚ γιατί όχι μόνο είναι για γέλια (εκτός και αν κάνουμε τις εξαιρέσεις κανόνα και θεωρήσουμε τo πρόσφατο άνοιγμα του lossless codec της, στροφή στο FOSS) αλλά μέχρι και τα παρδαλά κατσίκια γελάνε, ξέρετε το proprietary λογισμικό εκεί πατάει, στο τι μπορεί να προσφέρει μόνο αυτό ώστε να το προτιμήσουν, όσα λοιπόν περισσότερα προσφέρει μόνο αυτό, τόσο περισσότερο έχει εξασφαλισμένους τους πελάτες του, μην φτάσουμε τώρα στο σημείο να αναφέρουμε και τα αυτονόητα.

 

Το ότι έφτασε το android να έχει το 50% της αγοράς και να έχει τάσεις να ανέβει και άλλο ΔΕΝ είναι καλό για τους καταναλωτές, αν σαρώσει όπως σάρωσαν τα windows, ως καταναλωτές και τελικοί χρήστες θα χάσουμε από την έλλειψη ανταγωνισμού αλλά για αυτό θα φταίει μόνο η apple και η πολιτική της η οποία δυστυχώς υποστηρίζεται από μεγάλο ποσοστό των πελατών της (ευτυχώς όχι όλους).

 

Πάντα με φιλικούς χαιρετισμούς, Δημήτρης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δείτε στο android market δε μπορείτε να φανταστείτε τι κράξιμο τρώει η adode με αυτή την απόφαση! Κατά 99,9% τα σχόλια είναι επικριτικά για αυτή τους την κίνηση. Οπότε αυτοί που χαίρονται που απελευθερώθηκαν από το "καρκίνωμα" που λέγετε flash, μάλλον δεν το έχουν χρησιμοποιήσει σε μια αξιοπρεπή συσκευή ή απλά το κινητό τους δεν τους προσφέρει αυτή τη δυνατότητα. Εγώ προσωπικά σε δυο συσκευές που έχω (atrix διπύρηνο και galaxy s μονοπύρηνο) δεν έχω κανένα πρόβλημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...