panakart Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Γεια σας παιδια,θα ηθελα να ρωτησω αν γνωριζει κανείς την τεχνικη B-spline που χρησημοποιειται σε αλγοριθμο για να πετυχουμε την ελαχιστη απωλεια φωτογραφιας.Τι ακριβώς ειναι αυτην η τεχνκη? Ευχαριστω πολυ!
panakart Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Εχει αρκετα πραγματα αλλα πουθενα δεν εξιγει την χρηση αυτης της τεχνικης στην επεξεργασια φωτογραφιων.
migf1 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Εγώ πάλι το σχετικό άρθρο της Wikipedia το βρίσκω κατατοπιστικότατο και πλήρες (ειδικά με όλα τα sub-links που περιέχει).
V.I.Smirnov Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 @panakart Κάπου έχεις μπερδέψει τα πράγματα. Oi Β-splines είναι καμπύλες εκφρασμένες σε παραμετρική μορφή με τις οποίες μπορούν να αναπαρασταθούν γραμμές "ελεύθερης μορφής" (σαν αυτές που τραβάμε με το χέρι). Βασίζονται στην χρήση των λεγόμενων σημείων ελέγχου (control points) και επιτρέπουν τοπικό έλεγχο στην καμπύλη που αναπαριστούν (αυτό δεν είναι εφικτό με τις απλές splines και τις Bezier). Εξέλιξή τους είναι οι καμπύλες NURBS (Νon Uniform Rational B Splines) οι οποίες μπορούν να αναπαραστήσουν με ενιαιίο και ενοποιημένο τρόπο οποιαδήποτε καμπύλη και αποτελούν το θεμέλιο όλων των σύγχρονων συστημάτων CAD. Είναι πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο θέμα. Π.χ. στις γεννήτριες πλέγματος (mesh generators) το περίγραμμα του χωρίου που θα διακριτοποιηθεί δίνεται είτε ως ένα σύνολο σημείων είτε με την μορφή τέτοιων καμπυλών. Έχουν επίσης χρήση στην αναπαράσταση 3D γραφικών : αντί να μια επιφάνεια να δίνεται σπασμένη σε χιλιάδες τρίγωνα και να πρέπει να αποθηκευτούν τα δεδομένα για τα τρίγωνα αυτά, δίνεται απλώς η παραμετρικη της μορφή ως B-spline patch ή Bezier patch ή ως επιφάνεια NURBS. Απ' όσο ξέρω δεν έχουν καμιά σχέση με συμπίεση εικόνας (εκτός αν πρόκειται για την αναπαράσταση που ανέφερα πριν). -
panakart Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Smirnov σε ευχαριστω για την απαντηση σου.Βασικα το θεμα της πτυχιακης μου ειναι: Σμίκρυνση και μεγέθυνση εικόνων με ελάχιστη απώλεια πληροφορίας.Η υλοποίηση θα πρέπει να γίνει σε matlab για κάθε είδους εικόνα (ασπρόμαυρη ή έγρωμη).Ο αλγόριθμος που θα χρησιμοποιηθεί. είναι με χρήση B-spline. Η σχέση μου με τα μαθηματικα δεν ειναι και η καλυτερη και γιαυτο ρωταω.
migf1 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Χρησιμοποιείται και για αλλαγή διαστάσεων, μέσω interpolation, αλλά νομίζω πρέπει να έχει ληφθεί ειδική μέριμνα στις πληροφορίες που αποθηκεύονται στο αρχείο της εικόνας.
V.I.Smirnov Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Ϊσως πρόκειται για μια εξειδικευμένη χρήση των B-spline. Πρέπει να ρωτήσεις τον καθηγητή σου. Εγώ έχω μελετήσει αρκετά τις B-splines στο παρελθόν και πουθενά δεν είχα δει κάτι για χρήση τους σε συμπίεση raster εικόνας. Μελετώντας τις Bezier, Spline και Β-Spline έμαθα προγραμματισμό. Το παρακάτω προγραμματάκι είναι από τις δοκιμές που έκανα. Δίνεις το πλήθος των σημείων ελέγχου (π.χ. 10) και τον βαθμό της καμπύλης (π.χ. 3). "Κλικάροντας" με το mouse βάζεις τα σημεία. Σχεδιάζεται η καμπύλη. Κάνοντας κλικ σε ένα σημείο γίνεται πράσινο. Μπορείς να το πας σε άλλη θέση για να δεις πώς αλλάζει η μορφή της καμπύλης. Όπως φαίνεται, αλλάζοντας την θέση ενός σημείου δεν επηρεάζεται ολόκληρη η καμπύλη αλλά μόνον ένα τμήμα της (αυτό σημαίνει τοπικός έλεγχος). Μια Bezier ή απλή spline θα επηρεαζόταν ολόκληρη. Από τα πρώτα προγράμματα που έφτιαξα. Σε Fortran !! - B_spline_curves.zip
migf1 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Έκανα ένα μικρό search και βρήκα ότι όντως π.χ. η μέθοδος BiCubic χρησιμοποιεί interpolation κυρίως όμως με τροποποιημένα cubic-splines για να κάνει upscale raster εικόνες (λαμβάνει υπόψη της και τα χρώματα). http://en.wikipedia....ng_%28bitmap%29 http://en.wikipedia....c_interpolation ΥΓ. Κι ένα αρκετά χρήσιμο google-query (πιο γενικό): http://scholar.googl...s=1&oi=scholart Smirnov σε ευχαριστω για την απαντηση σου.Βασικα το θεμα της πτυχιακης μου ειναι: Σμίκρυνση και μεγέθυνση εικόνων με ελάχιστη απώλεια πληροφορίας.Η υλοποίηση θα πρέπει να γίνει σε matlab για κάθε είδους εικόνα (ασπρόμαυρη ή έγρωμη).Ο αλγόριθμος που θα χρησιμοποιηθεί. είναι με χρήση B-spline. Η σχέση μου με τα μαθηματικα δεν ειναι και η καλυτερη και γιαυτο ρωταω. Αν έχεις την επιλογή, άλλαξε θέμα πτυχιακής. Χωρίς μαθηματικά δεν αγγίζεις καν επεξεργασία εικόνας
panakart Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Παιδια ευχαριστω πολυ πολυ χρησιμες οι πλιροφοριες.Μακαρι να είχε κατι αλλο να επιλέξω αλλα διστιχως τα θεματα ειναι περιορισμενα και έχουν ολα σχεση με τα μαθηματικα.Οποτε ειπα να επιλεξω αυτο που αν και πιο δυσκολο θεωρησα οτι ειναι αρκετα χρησημο και ενδιαφερον.
παπι Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Η σχέση μου με τα μαθηματικα δεν ειναι και η καλυτερη και γιαυτο ρωταω. Θα μαθεις! Μην συγχυζεις τα μαθηματικα του λυκειου (αχρηστη παπαγαλια) με τα... πρακτικα μαθηματικα ( ; )
migf1 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Την πτυχιακή του λέει κάνει ο φίλος, ποια μαθηματικά λυκείου ρε συ παπι
παπι Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2011 Την πτυχιακή του λέει κάνει ο φίλος, ποια μαθηματικά λυκείου ρε συ παπι Βαση συγκρισης ρε συ ελεος... Οταν σου λεει καποιος οτι "δεν τα παω καλα με τα μαθηματικα", εσυ τι καταλαβαινεις; Δεν μπορω να κανω το 1 + 1 ; Λες και δεν ξερεις το σαπιο εκπαιδευτικο που υπαρχει... Το εχω πει και στο παρελθον. Οταν σου μαθαινουν παπαγαλια το 1 + 1 τοτε κι με 250 άι κιου δεν θα καταφερεις να κανεις το 1 + 2 με αποτελεσμα να εχεις την αποψη "δεν τα παω καλα με τα μαθηματικα".
nplatis Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2011 Αν έχεις ήδη επιλέξει αυτό το θέμα, νομίζω ότι η πρώτη πηγή πληροφορίας θα είναι ο καθηγητής σου. Δεν νομίζω ότι απλώς θα σας δώσει το θέμα και θα σας πει «ψάξτε να βρείτε ό,τι μπορείτε»! Ακόμα και αν κάποιος γνώριζε κάτι συγκεκριμένο για το θέμα, νομίζω ότι είναι αρκετά πολύπλοκο ώστε να μπορεί να αναλυθεί στα πλαίσια ενός φόρουμ...
panakart Δημοσ. 5 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 5 Νοεμβρίου 2011 Παιδια μου εδώσε ενα paper το οποιο μου ειπε οτι περιγραφει το κυριω αλγοριθμο..Πραγματικα δεν μπορς να βγαλω πολυ ακρη. Το paper ειναι αυτο: http://bigwww.epfl.ch/publications/unser9504.pdf .Ο αλγοριθμος που αναφερει ειναι οι δυο διαφορετικες συναρτησεις στις οποιες καταληγει για σμυκρινση και μεγένθυση στα συμπεράσματα?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα