_tasos Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Συμφωνω, αλλα φαντασου οτι απ το 1ο ετος, στα ΤΕΙ κανεις C# (ή vb) ενω στα ΑΕΙ C, η οποια C# πραγματι ζητηται πιο πολυ απο τη σε αγγελιες κλπ. Για τον εργοδότη σου είναι πιο σημαντικό να γνωρίζεις βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως π.χ. OOP (αντικειμενοστραφής προγραμματισμός). Σίγουρα ένας εργοδότης θα προτιμήσει έναν προγραμματιστή που έχει γνώσεις OOP, αλλά ξέρει C++, από κάποιον που δεν έχει γνώσεις OOP απλά ξέρει C#. Η γλώσσα είναι δευτερεύον στοιχείο. Το ΑΕΙ θα προσπαθήσει να σου μάθει τις βασικές έννοιες γύρω από τον προγραμματισμό και δεν θα δώσει σημασία στη γλώσσα στην οποία θα γίνει το μάθημα. Και αυτό γιατί το να μάθεις μία δεύτερη / τρίτη γλώσσα προγραμματισμού είναι σχετικά εύκολο εφόσον ξέρεις να προγραμματίζεις.
nilosgr Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Πού το είδες αυτό? ΤΕΙ Πληροφορικής Αθήνας: 1o εξάμηνο C ΤΕΙ Πληροφορικής Θεσσαλονίκης: 1o εξάμηνο Java TEΙ Πληροφορικής Λαμίας: 1o εξάμηνο C ΤΕΙ Πληροφορικής και Πολυμέσων Ηρακλείου: 2o εξάμηνο C Στη Λαρισα μαθαινουν C#, αλλα οκ παω πασο
Erevis Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Στο πρόγραμμα σπουδών τους στο site κι εκεί για C λέει, μπορεί να είναι και outdated βέβαια.
Adawn Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Στα ΑΕΙ παίρνεις τις βάσεις-απαραίτητες γνώσεις για να προχωρήσεις σε μια εξειδίκευση στο αντικείμενο σου (μεταπτυχιακό) αει στα διαλα , αυτό λεω εγώ και με κράζουν... :P φίλε σου κάνω γλωσσίτσα, μην παρεξηγηθούμε, δηλαδή πλάκα... @_tasos Επειδη παω σε ΙΕΚ ( μονο και μονο να παρω το χαρτι), μην το αναφερεις ουτε καν ως εκπαιδευτηκο κεντρο, περισσοτερα θα μαθεις σε μια καφετερια για το προγραμματισμο παρα στο ΙΕΚ. έλα... εγω νόμιζα ότι επειδή πληρώνεις, και πίστευα ότι επειδή είναι ιδιωτικά , μερικά ιεκ θα έχουν και γαμω τις εγκαταστάσεις και καλούς καθηγητές... τελικά κανείς δισ/χος δεν δίνει λεφτά για την εκπαίδευση ;p :P C# σε ΑΕΙ / ΤΕΙ ? WAW.. ναι εντάξει το ΤΕΙ λαρισας που είναι "πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών" κάθε χρόνο προσθέτει μαθήματα... έχουν αρκετά στο σύνολο είναι 6/7? ... μου κάνει εντύπωση γιατί είναι πλ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
migf1 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Είναι γεγονός πως υπάρχει απόσταση μεταξύ παιδείας και αγοράς, και ειδικά στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο. Η κατάσταση επιδεινώνεται κι από το τρομακτικά μεγάλο εύρος της πληροφορικής όπως το αντιλαμβάνεται η εκάστοτε αγορά και η εκάστοτε παιδεία, που σε χώρες σαν τη δική μας δυστυχώς (δυστυχέστατα) κινούνται κατά κανόνα ασυγχρόνιστα. Το αποτέλεσμα (μεταξύ πολλών άλλων δεινών) είναι και ο εκφυλισμός και η απαξίωση της επιστημονικής φύσης του κλάδου σε αρκετούς τομείς, όπως πολύ εύστοχα σημείωσε και ο Smirnov. Μέρος του προβλήματος (που ισχύει σε όλους τους κλάδους, άλλοτε σε μεγαλύτερο κι άλλοτε σε μικρότερο βαθμό) αποτελεί και η ανυπαρξία σωστού κι οργανωμένου επαγγελματικού προσανατολισμού. Είναι πρακτικά αδύνατον ένας μαθητής λυκείου όχι μόνο να είναι συνειδητοποιημένος αλλά να έχει κι ευρεία εικόνα της αγοράς ώστε οι αποφάσεις που θα πάρει για την περαιτέρω εκπαίδευσή του να βρίσκονται σε ικανή αρμονία με τις ανάγκες της αγοράς (οι οποίες μάλιστα ανάγκες της αγοράς μεταβάλλονται δυναμικά και στην πληροφορική μεταβάλλονται και ταχύτατα). Υποτίθεται πως σε αυτό θα πρέπει να τον βοηθάει το εκπαιδευτικό σύστημα, δίνοντάς του κατευθύνσεις εναρμονισμένες με τις ανάγκες της αγοράς, αλλά δυστυχώς όλοι γνωρίζουμε πως στην Ελλάδα αυτό αποτελεί ανέκδοτο! Δυστυχώς! Στο θέμα μας τώρα, εγώ κλίνω προς τις απόψεις που διατύπωσαν ο nilos και ο Smirnov. Η ανώτατη παιδεία οφείλει να προετοιμάσει επιστήμονες παρέχοντάς τους το υπόβαθρο που θα τους εξασφαλίσει ομαλή και γρήγορη μετάβαση σε οποιαδήποτε περαιτέρω εξειδίκευση. Η εξειδίκευση ακαδημαϊκά ξεκινάει με το μεταπτυχιακό, το οποίο σε προηγμένες χώρες βρίσκεται σε ικανή αρμονία όχι μόνο με τις ανάγκες της αγοράς αλλά παρέχει μάλιστα και άγραφη αλλά υπαρκτή εξασφάλιση επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων τους, ή έστω των καλύτερων από τους αποφοίτους τους. Χωρίς μεταπτυχιακό η εξειδίκευση ξεκινάει με σεμινάρια ή μετεκπαίδευση από τις εταιρείες που προσλαμβάνουν απόφοιτους ΑΕΙ (μιλάω πάντα για τις σοβαρές χώρες, δυστυχώς για μας). Είτε με τον έναν είτε με τον άλλον όμως τρόπο, ο απόφοιτος ΑΕΙ θα προσαρμοστεί κατά κανόνα πολύ ταχύτερα και αποδοτικά. Συν ότι το ίδιο εύκολα θα μπορεί να το κάνει σε διάφορους κλάδους. Πάντως μερική εξειδίκευση παρέχει και η ανώτατη εκπαίδευση, αρχικά μέσω της επιλογής σχολής και κατόπιν μέσω της επιλογής των μαθημάτων στη σχολή αυτή. Για παράδειγμα, όποιος θέλει να δώσει περισσότερο βάρος στην πράξη λογικά θα πρέπει να επιλέξει να σπουδάσει μηχανικός υπολογιστών, ενώ όποιος θέλει να δώσει περισσότερο βάρος στη θεωρία λογικά θα επιλέξει να σπουδάσει επιστήμη της πληροφορικής. Το θέμα είναι ποιος θα βρεθεί και με ποιον τρόπο και ποιες διασυνδέσεις θα τους κατευθύνει προς τη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς. Σίγουρα πάντως και ο ένας και ο άλλος στο τέλος θα έχουν ισοδύναμη δυναμική. Όλα αυτά τα ωραία στη χώρα μας δυστυχώς ακόμα κι αν καταφέρει κάποιος να τα ακολουθήσει/εκμεταλλευτεί (τα ΑΕΙ μας δεν υστερούν σε ύλη κι εργαστήρια) η πικρή πραγματικότητα είναι πως κατά κανόνα θα καταλήξει "overqualified" για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Για αυτόν ακριβώς το λόγο σε προηγούμενο ποστ μου πρότεινα σε όποιον σκοπεύει να ασχοληθεί σοβαρά με προγραμματισμό να έχει ανοιχτούς ορίζοντες για εργασία στο εξωτερικό, θα συμπλήρωνα μάλιστα να το κυνηγήσει κιόλας. Δυστυχώς ο κανόνας στη χώρα μας είναι πως ο σοβαρός προγραμματισμός είτε δεν υπάρχει είτε είναι απαξιωμένος (και οικονομικά και ως mentality). @DirectX: ομολογώ πως κι εγώ εντάσσω τον παραθυρικό προγραμματισμό στα τετριμμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως τον υποτιμώ ή πως δεν αναγνωρίζω την θετικότατη επιρροή που ασκεί στον τελικό χρήστη (και άρα στις πωλήσεις του προϊόντος). Απλά θεωρώ πως είναι ζήτημα ελάχιστου χρόνου να προγραμματίσει κάποιος παραθυρικά, σε οποιοδήποτε δημοφιλές GUI, όταν ξέρει να προγραμματίζει γενικώς. Προσωπικά έχω προγραμματίσει παραθυρικά σε X-Windows, Atari GEM, MS Windows και λίγο σε GTK+... σε όλα βαριόμουν αφάνταστα Σοβαρά τώρα, δεν είναι κάτι το challenging... σε 10-15 μέρες, άντε σε ένα μήνα το πολύ όποιος ξέρει προγραμματισμό φτιάχνει αξιοπρεπέστατα παραθυρικά περιβάλλοντα για οποιαδήποτε εφαρμογή, χωρίς να είχε την παραμικρή ιδέα από αυτά πριν καταπιαστεί.
Timonkaipumpa Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Και από πότε ο επιστήμονας είναι κάποιος που πρέπει να είναι σαν αναχωρητής σε σπηλιά κάπου σε ένα βουνό ξεχασμένος και βουτηγμένος στην επιστήμη του; Και γιατί κάποιος καλός επαγγελματίας δεν μπορεί να είναι επιστήμονας; Το κόμπλεξ αυτό (γιατί περί κόμπλεξ πρόκειται) πηγάζει από κάτι μαθηματικούς - φυσικούς, που δεν έχουν καταφέρει να συνδεθούν με την αγορά εργασίας επειδή περιμένουν να τους προσκυνάνε οι άλλοι επειδή, λένε πως, είναι επιστήμονες. Σαφώς και ένα τριτοβάθμιο ίδρυμα, και δη ΑΕΙ, πρέπει να βγάζει επιστήμονες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι απόφοιτοί του έχουν το ακαταλόγιστο της μη σύνδεσής τους με την αγορά εργασίας επειδή και μόνο είναι επιστήμονες. Και δεν υπάρχει "χειρώνακτας του πληκτρολογίου"... επειδή κάπου το διάβασα και αυτό.... Είναι ποτέ δυνατόν να ξέρεις πληροφορική χωρίς να μπορείς να γράψεις ένα σωστό (με ό,τι και εάν σημαίνει αυτό) κώδικα; Ή μήπως θα δεχθείς μία δουλειά εάν προορίζεσαι για το R&D και πάνω, επειδή έχεις ένα πτυχίο ή/και MSc πληροφορικής; Καλά κάνουν τα ΑΕΙ και διδάσκουν ό,τι διδάσκουν. Το πρόβλημα της αδυναμίας πολλών αποφοίτων να δουλέψουν είναι η αδιαφορία τους όσο ήταν φοιτητές. Ποιος φοιτητής έκατσε να ασχοληθεί με μεράκι σε μία εργασία και να κάνει και το κάτι παραπάνω για να μάθει; Να βάλει μέσα σε αυτή την εργασία πράγματα άγνωστα (ακόμα) σε αυτόν, να τα παλέψει και να τα μάθει - δαμάσει; Να ενοχλήσει τον καθηγητή με ερωτήσεις, να ψάξει μόνος του να να να... Το πρόβλημα με την τριτοβάθμια, σε όλους τους τομείς, είναι ότι υπάρχει η αντίληψη πως ΘΑ ΣΕ μάθουν και όχι ότι ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ. Το πρώτο γίνεται στην δευτεροβάθμια - πρωτοβάθμια. Στην τριτοβάθμια πας για να ΜΑΘΕΙΣ ΕΣΥ. Καθηγητές, βιβλία και ό,τι άλλο είναι βοηθήματα, στην περίπτωση των καθηγητών έμβια βοηθήματα, για να μπορέσεις να μάθεις γρηγορότερα. Επειδή όμως στην πληροφορική είτε "παίζει" είτε όχι, δεν είναι, ας πούμε, θεολογία, καταλήγουμε στο είτε ξέρεις και μπορείς είτε δεν μπορείς (όπου είναι αδιάφορο το εάν ξέρεις). Δεν υπάρχει το "εχεις διαφορετική άποψη - θέση". Δουλεύει; Εάν ναι, όλα καλά. Εάν όχι, πακέτο. Έτσι, οι περισσότεροι απόφοιτοι, όπως και σε όλες τις σχολές - τμήματα, δεν κάθονται να ασχοληθούν μόνοι τους, να μάθουν, να ψάξουν και μετά να ΠΡΗΞΟΥΝ τον καθηγητή με ερωτήσεις ή να λιώσουν στην βιβλιοθήκη να διαβάσουν. Προσπαθούν να γράψουν, να πάρουν ένα 5 και να περάσουν το μάθημα. Συνεπώς, δεν φταίνε τα ιδρύματα - τμήματα που μαθαίνουν ό,τι μαθαίνουν. Και φυσικά χρειάζεται καλή γνώση για να μπορέσεις να προσφέρεις. Και φυσικά ένα επιστήμονας δεν είναι κάποιος που δεν δουλεύει και απλά κάθεται και σκέφτεται σε ένα γραφείο, περιστοιχισμένος από πάκους χαρτιών, καπνίζοντας στο ημίφως ενώ φοράει παντελόνι με τιράντες, καπέλο, πουκάμισο και είναι με γένια.
παπι Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 @DirectX: ομολογώ πως κι εγώ εντάσσω τον παραθυρικό προγραμματισμό στα τετριμμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως τον υποτιμώ ή πως δεν αναγνωρίζω την θετικότατη επιρροή που ασκεί στον τελικό χρήστη (και άρα στις πωλήσεις του προϊόντος). Απλά θεωρώ πως είναι ζήτημα ελάχιστου χρόνου να προγραμματίσει κάποιος παραθυρικά, σε οποιοδήποτε δημοφιλές GUI, όταν ξέρει να προγραμματίζει γενικώς. Προσωπικά έχω προγραμματίσει παραθυρικά σε X-Windows, Atari GEM, MS Windows και λίγο σε GTK+... σε όλα βαριόμουν αφάνταστα Σοβαρά τώρα, δεν είναι κάτι το challenging... σε 10-15 μέρες, άντε σε ένα μήνα το πολύ όποιος ξέρει προγραμματισμό φτιάχνει αξιοπρεπέστατα παραθυρικά περιβάλλοντα για οποιαδήποτε εφαρμογή, χωρίς να είχε την παραμικρή ιδέα από αυτά πριν καταπιαστεί. Για αυτο βλεπεις Not responding σε ελληνικες εμπορικες εφαρμογες... "who care... ξερω απο pointer, το message-loop θα με εμποδισει ή το αλλο... πως το λενε.. αα STA" @ timon καλα τα λες, αλλα πιστευεις οτι η νοοτροπια που υπηρχε το 80 εχει αλλαξει; Για το κομπλεξ που λες... δεν εχεις δει τιποτα. Θυμαμαι ενα παλικαρι που οταν εβλεπε σε καποιο ποστ το "void main()" εγραφε 2-3 σελιδες για τα standars και αρκετο "επιστημονικο" κραξιμο*. *Επιστημονηκο κραξιμο: Ολα τα επιθετα με το ημι- perfix.
migf1 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 @Timonkaipumpa: δεν γνωρίζω αν αναφερόσουν στο δικό μου post, αλλά εγώ δεν χρέωσα το ακαταλόγιστο στους επιστήμονες (ίσα-ίσα που συμφωνώ πως πρώτα γράφεις κώδικα και μετά γίνεσαι επιστήμονας, βασικά είναι αυτονόητο αυτό και δεν υπάρχει ΑΕΙ που να μη σε αναγκάζει να γράψεις κώδικα θες δεν θες). Εγώ μίλησα για overqualified αναντιστοιχία διδασκόμενων γνώσεων με τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Αν δεις αγγελίες εγχώριων job-offerings θα βαρεθείς να διαβάζεις για PHP, Java και SQL (για να μη πω για Wordpress/Joomla, CSS και HTML ). Και από τα εναπομείναντα λίγο πιο σοβαρά ζητάνε προϋπηρεσία 3-4 χρόνια και δεν γράφουν καν μισθό. Είσαι λοιπόν σε ένα AEI και γουστάρεις τρελά Gaming Theory, τι κάνεις; Το παίρνεις το μάθημα; Άστο το Gaming Theory, γουστάρεις τρελά Artificial Intelligence, τι κάνεις; Το παίρνεις το μάθημα; Άστο και το AI, γουστάρεις τρελά Computer Graphics, τι κάνεις; Το παίρνεις το μάθημα; Άστο και το CG, γουστάρεις τρελά Cryptography & Security, τι κάνεις; Το παίρνεις το μάθημα; Άστο κι αυτό, γουστάρεις τρελά Scientific Computing, τι κάνεις; Το παίρνεις το μάθημα; Και πάει λέγοντας... @παπι: συνεχίζω να μην βλέπω το challenge στον παραθυρικό προγραμματισμό (εκτός αν εννοούμε άλλο πράγμα με τον όρο, εγώ μιλάω για το γραφικό περιβάλλον μιας εφαρμογής... παράθυρα, μενού, φόρμες, εικονίδια, κλπ).
Timonkaipumpa Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 @παπι Δεν θα το κατέτασσα, προσωπικά, ως νοοτροπία γενιάς. Βασικά, δεν νομίζω ότι πρέπει όλοι να είναι καλοί και άριστοι σε αυτό που κάνουν. Μόνο όποιος θελήσει θα γίνει. Και έτσι "διαστρωματώνεται" η αγορά από καλούς και "κακούς" επαγγελματίες. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να αποδοθούν στον Καίσαρα αυτά που είναι για αυτόν. Έτσι, εάν δεν μαθαίνεις δεν φταίνε, κατ' ανάγκη, οι "κακοί" καθηγητές ή το "κακό ελληνικό Πανεπιστήμιο". Πιο πιθανό είναι να φταις εσύ ως φοιτητής που δεν έλιωσες να μάθεις και περίμενες να έρθει ο καθηγητής και το τμήμα σου και να στα βάλει με το ζόρι μέσα στο κεφάλι και εσύ να ξυπνήσεις κάποια μέρα, λίγο πριν πάρεις πτυχίο ή αμέσως αφού πήρες, και να τα ξέρεις όλα όσα θα ήθελες να μάθεις αλλά ποτέ δεν κόπιασες. @f1 Δεν αναφερόμουν κατ' ανάγκη σε κάποιον συγκεκριμένα. Συμφωνώ για το "μη απυρόβλητο" των επιστημόνων... μόνο που, προσωπικά, πιστεύω πως το να είσαι επιστήμονας δεν σημαίνει ότι δεν είσαι επαγγελματίας ή το αντίστροφο. Όσο για τις "παρωχημένες" γνώσεις των ελληνικών ΑΕΙ, δες το @παπι "section" του μηνύματός μου. Δεν μπορώ να πω πως εν γένει και επί τω πλείστον οι γνώσεις που παρέχει ένα ΑΕΙ είναι state of the art. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι γνώσεις που παρέχει είναι παρωχημένες. Το θέμα είναι ότι ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ. Ο φοιτητής πάει και μαθαίνει. ΔΕΝ ΤΟΝ μαθαίνουν. Έτσι, η πιο σωστή έκφραση, για μένα, είναι συμβολή στην γνώση και όχι παροχή γνώσης. Ένα ΑΕΙ συμβάλει στην γνώση. Συμβάλει στο να μάθεις. Δεν σε μαθαίνει και δεν παρέχει γνώση. Για αυτό και βλέπεις αυτά που αναφέρεις, γιατί δεν υπάρχει κόσμος που θα κάτσει να ασχοληθεί μόνος του με κάτι που θέλει παραπάνω κόπο για να το μάθεις σε επίπεδο που να μπορείς να "βγάλεις λεφτά". Ακόμα και για SQL που αναφέρεις... πόσοι παρέχουν ΚΑΛΟ σχεδιασμό της βάσης, σε εννοιολογικό επίπεδο, που να επιτρέπει υλοποίησή της που να είναι γρήγορη στην αναζήτηση, εύκολα maintainable, εύκολα up gradable και με μικρό I/O σε δίσκο; Έτσι, αφενός τα ελληνικά ΑΕΙ μπορούν να συμβάλουν στο μάθει κάποιος ΚΑΛΑ κάτι και αφετέρου το να διατείνεται κάποιος πως είναι "επιστήμονας" και για αυτό δεν κάνει "χειρωνακτική πληκτρολόγηση" σημαίνει πως είτε έχει αρκετά χρήματα καβάντζα για να απορρίπτει δουλειές, ή δεν έχει αναγκαστεί να δουλέψει, είτε πως είναι από αυτούς τους επιστήμονες που σου λένε πως και γιατί πρέπει να γίνει κάτι αλλά εάν τους πεις "Καν' το εσύ να σε δω" θα κάνουν, στην καλύτερη, μία πατάτα.
Directx Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 [..]@DirectX: ομολογώ πως κι εγώ εντάσσω τον παραθυρικό προγραμματισμό στα τετριμμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως τον υποτιμώ ή πως δεν αναγνωρίζω την θετικότατη επιρροή που ασκεί στον τελικό χρήστη (και άρα στις πωλήσεις του προϊόντος). Απλά θεωρώ πως είναι ζήτημα ελάχιστου χρόνου να προγραμματίσει κάποιος παραθυρικά, σε οποιοδήποτε δημοφιλές GUI, όταν ξέρει να προγραμματίζει γενικώς. Προσωπικά έχω προγραμματίσει παραθυρικά σε X-Windows, Atari GEM, MS Windows και λίγο σε GTK+... σε όλα βαριόμουν αφάνταστα Σοβαρά τώρα, δεν είναι κάτι το challenging... σε 10-15 μέρες, άντε σε ένα μήνα το πολύ όποιος ξέρει προγραμματισμό φτιάχνει αξιοπρεπέστατα παραθυρικά περιβάλλοντα για οποιαδήποτε εφαρμογή, χωρίς να είχε την παραμικρή ιδέα από αυτά πριν καταπιαστεί. Αν ήταν τόσο απλό όσο ισχυρίζεσαι (άλλο ότι το βαριέσαι) τότε θα έπρεπε να βλέπαμε δεκάδες καλογραμμένες ελληνικές εφαρμογές που να κάνουν γκέλες. Συνεπώς δυο τινά συμβαίνουν, είτε αυτό το οποίο ισχυρίζεσαι δεν ισχύει αλλά το γράφεις απλά διότι δεν σου αρέσει η ανάπτυξη GUI ή τότε στην χώρα μας είναι ελάχιστοι εκείνοι που γνωρίζουν προγραμματισμό πράγμα που δεν ισχύει διότι έχουμε δεκάδες ικανότατους απόφοιτους ΑΕΙ. Το μυστικό ξέρεις ποιο είναι; ..το Challenge είναι να κάνεις μια εύχρηστη εφαρμογή φίλε μου και αυτό είναι το μεγαλύτερο ατού και ταυτόχρονα το πιο εκλεπτυσμένο κομμάτι σε ένα software και δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα σε όλη την βιομηχανία δίδεται τεράστια σημασία στο User Experience βασικό τμήμα του οποίου είναι το User Interface. Εδώ δεν μιλάμε για C pointers, λίστες ή γράφους (σιγά τα λάχανα!) εδώ μιλάμε για ότι πιο απλό και ταυτόχρονα ότι πιο δύσκολο υπάρχει, έχεις όλα τα εργαλεία διαθέσιμα και όμως οι περισσότεροι παρουσιάζουν εφαρμογές εκτρώματα παρόλο που είναι ικανότατοι.. Think about it! [Πάντα φιλικά το λέω, μην παρεξηγηθούμε!!] Υ.Γ. Εσύ από GEM εγώ από Intuition για να μεταβώ μετά σε ρυθμό κονσόλας (PC) όπου έμαθα να γράφω από το μηδέν ότι παρέχεται σήμερα έτοιμο σε οποιοδήποτε GUI, δηλαδή Παράθυρα, Μενού, Σκίαση, Διαχείριση ποντικιού, εισαγωγή κειμένου ορισμένου μεγέθους και πολλά άλλα ενδιαφέροντα (εκεί να δεις Challenge με DOS C & Assembly και έναν editor της πλάκας ούτε debugger + την λογική της εφαρμογής.. αναμνήσεις!! ). Βλέπεις τότε δεν υπήρχε Turbo Vision ούτε είχα πρόχειρη την TC ή το PWB με ένα όμορφο IDE(φτου!! -ζήτω τα IDE και οι built-in debugger ). Μετά ήρθαν στην ζωή μου τα Windows και το θέμα λύθηκε
Adawn Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Βλέπεις τότε δεν υπήρχε Turbo Vision ούτε είχα πρόχειρο την TC (φτου!!). Μετά ήρθαν στην ζωή μου τα Windows και το θέμα λύθηκε ελά ρε, εισαι παπούς ε? σε είχα για μικρό... πάντως η πλακα είναι ότι σε όλα τα τοπικ μόνο το 10% των απαντήσεων είναι ον-τοπικ :p ΥΓ: παιδιά, τελικά με την C#, είναι γλώσσα και για Windows εφαρμογές, η το "αντίστοιχο" της Java... είδα για ένα μάθημα ... Σκοπός Εισαγωγή σε βασικές έννοιες δικτύων (τοπολογίες, αρχιτεκτονικές, πρωτόκολλα). Εισαγωγή σε γλώσσες προγραμματισμού οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη δικτυακών εφαρμογών (HTML, VBScript, JavaScript, ASP, ASP.NET, VB.NET, C#, Java) μήπως εννοεί το Silverlight?... γιατί και αλλού το έχω ακούσει ότι C# -> WEB...
Directx Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Έχω τα χρονάκια μου με τις ηλικίες που κυκλοφορούν εδώ αλλά παππού δεν με λες (κάτσε καλά -πλάκα κάνω ) απλά είχα λατρεία με τους Η/Υ και άρχισα σε νεαρή ηλικία να παίζω μαζί τους -τώρα έχω γυρίσει σε smartphone άλλη αγάπη και έτσι έχω δει πολλά πράματα όπως όλη η γενιά του "Pixel" άλλωστε (ω νοών νοήτο, έχουμε Πιξελάδες αρκετούς)
V.I.Smirnov Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 ομολογώ πως κι εγώ εντάσσω τον παραθυρικό προγραμματισμό στα τετριμμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως τον υποτιμώ ή πως δεν αναγνωρίζω την θετικότατη επιρροή που ασκεί στον τελικό χρήστη (και άρα στις πωλήσεις του προϊόντος). Απλά θεωρώ πως είναι ζήτημα ελάχιστου χρόνου να προγραμματίσει κάποιος παραθυρικά, σε οποιοδήποτε δημοφιλές GUI, όταν ξέρει να προγραμματίζει γενικώς. Σοβαρά τώρα, δεν είναι κάτι το challenging... σε 10-15 μέρες, άντε σε ένα μήνα το πολύ όποιος ξέρει προγραμματισμό φτιάχνει αξιοπρεπέστατα παραθυρικά περιβάλλοντα για οποιαδήποτε εφαρμογή, χωρίς να είχε την παραμικρή ιδέα από αυτά πριν καταπιαστεί. Ο παραθυρικός προγραμματισμός είναι μεν τετριμμένος πλέον αλλά θέλει κι αυτός τον χρόνο του : σε 15 μέρες ένα άγνωστο API ΔΕΝ μαθαίνεται. Π.χ. πόσος χρόνος χρειάζεται για να διαβαστεί ένα βιβλίο (ας πούμε 400 σελίδες) για την Qt ; Δεν είναι κάτι δύσκολο για κάποιον που ξέρει τις έννοιες, απλώς απαιτείται ο χρόνος για να διαβαστεί και να ληφθεί μια πλήρης εικόνα του API. Το σωστό στήσιμο (χρηστικότητα κλπ) είναι άλλη ιστορία αλλά εκεί τα πράγματα είναι αρκετά ευκολότερα. Υπάρχουν και τομείς όμως που είναι δυσπρόσιτοι διότι εξαρτώνται ισχυρά από την γενικότερη επιστημονική κατάρτιση. Π.χ. μια εφαρμογή αριθμητικής ανάλυσης δεν είναι κάτι που μπορεί να διαπραγματευτεί κάποιος απόφοιτος ΙΕΚ, ενίοτε δε και απόφοιτος ΤΕΙ. Τα ΑΕΙ δίνουν πολύ καλύτερο υπόβαθρο για τέτοιες περιπτώσεις - εδώ φαίνεται ο διαχωρισμός του χειρώνακτα του πληκτρολογίου από τον επιστήμονα. Φυσικά το τι συναντά κανείς στην πράξη εξαρτάται και με το τι αποτελεί αντικείμενο της δουλειάς του.... -
migf1 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2011 @timon: στα βασικά συμφωνούμε, κυρίως περί Ελληνικών νοοτροπιών (και δεν το χουμε καταλάβει ). Αλλά εγώ δεν χαρακτήρισα παρωχημένες τις γνώσεις των ΑΕΙ, το αντίθετο... τις χαρακτήρισα πολύ προχωρημένες για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Για να είμαι πιο ακριβής, οι γνώσεις που παρέχουν τα Ελληνικά ΑΕΙ είναι μια χαρά, η διαμόρφωση της ντόπιας αγοράς είναι το πρόβλημα (που αποτελεί μέρος των γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως χώρα). @direct: και μαζί νομίζω συμφωνούμε στα βασικά, αλλά εγώ δεν εντάσσω την ευχρηστία στα απαιτούμενα του παραθυρικού προγραμματισμού. Την εντάσσω στα απαιτούμενα του προγραμματισμού γενικότερα, παραθυρικού ή μη. Όποιος φτιάχνει εύχρηστα UI σε κονσόλα θα φτιάξει και εύχρηστα παραθυρικά UI και το ανάποδο. Για να το πάω κι ένα (σχετικο-άσχετο) βήμα παραπέρα, το να αυτονομήσεις για παράδειγμα το module του interface από τον υπόλοιπο κώδικα δεν είναι προνόμιο του παραθυρικού προγραμματισμού (προσωπικά το πρωτο-διδάχτηκα σε κονσόλα -συγκεκριμένα σε c-shell σε BSD Unix- και το εφαρμόσαμε αρχικά σε plain κονσόλα και κατόπιν σε curses). Όπως έγραψα και στον πάπι, μήπως μιλάμε για άλλο πράγμα; Εγώ ευτυχώς το προσπέρασα το στάδιο του χειροκίνητου GUI, από curses (που δεν το λες παραθυρικό, αλλά είναι της ίδιας γενικότερης φιλοσοφίας) πήγα σε X-Windows, και κατόπιν σε GEM πριν πιάσω MS Windows και αργότερα GTK+. Περιττό να σου πως πως μετά τα X-Windows εκείνης της εποχής, τα GEM/Windows/GTK+ ήταν σαν νηπιακά παιχνίδια Βέβαια πέρασα άλλα... λούκια εγώ, ξεκίνησα να προγραμματίζω σε USD Pascal σε... Apple IIe, και στο καπάκι μας έβαλαν και φτιάξαμε σε VAX-Assembly editor, compiler, assembler και loader για μια mini-pascal γλώσσα... εκεί να δεις ζόρια Σε τι λούκι με έβαλες τώρα ρε συ, αρχίζω και θυμάμαι διάφορα... ... Internet σε text-based περιβάλλον (τότε που για newsgroups έτρεχες rn στο command-line, δεν υπήρχε WEB και για να εκτονώσουμε την εξάρτησή μας από το Internet όταν ήμασταν στο σπίτι, συνδεόμασταν στο mainframe του πανεπιστημίου με modems 1200bps... ... τέσπα σταματάω γιατί με έπιασε τώρα και μπορώ να γράφω ιστορίες μέχρι αύριο ) Ο παραθυρικός προγραμματισμός είναι μεν τετριμμένος πλέον αλλά θέλει κι αυτός τον χρόνο του : σε 15 μέρες ένα άγνωστο API ΔΕΝ μαθαίνεται. Π.χ. πόσος χρόνος χρειάζεται για να διαβαστεί ένα βιβλίο (ας πούμε 400 σελίδες) για την Qt ; Δεν είναι κάτι δύσκολο για κάποιον που ξέρει τις έννοιες, απλώς απαιτείται ο χρόνος για να διαβαστεί και να ληφθεί μια πλήρης εικόνα του API. Το σωστό στήσιμο (χρηστικότητα κλπ) είναι άλλη ιστορία αλλά εκεί τα πράγματα είναι αρκετά ευκολότερα. ... Ίσως με παρανόησες, δεν έγραψα πως γίνεσαι εξπέρ στο όποιο API σε 15 μέρες, έγραψα πως αν γνωρίζεις ήδη προγραμματισμό μπορείς να στήσεις αξιοπρεπέστατο UI σε αυτό το διάστημα, άντε σε ένα μήνα το πολύ.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα