Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

οκ, νομιζα λεγοντας πολυ καιρο οτι εννοεις περισσοτερο. ενα μηνα δεν με εχουν καθυστερησει πολυ συνηθως 2-2.5 εβδομαδες μου κανουν.

  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

το sustain που αναφερεις εξαρταται και απο την ποιοτητα και την ηλικια των χορδων,οποτε ακομα και η ιδια κιθαρα με διαφορετικες χορδες θα εχει διαφορετικο sustain.

ναι αλλα τόσο διαφορά να έχουν οι χορδές που έχουν πάνω οι κιθάρες στα καταστήματα...?? για να το λές κάτι θα ξέρεις παραπάνω αλλα εμένα μου έκανε εντυπωση...

Δημοσ.

Κάποια πράγματα στα γρήγορα:

 

Όλες οι καινούργιες κιθάρες είναι ασετάριστες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχουν παλιές χορδές, δεν έχουν ρυθμισμένο intonation, έχουν κακοκομμένο nut και -σπάνια- χρειάζονται τρίψιμο στα τάστα. Δηλαδή, το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει σε μια καινούργια κιθάρα είναι να φύγει για σετάρισμα.

 

Spruced top σημαίνει ότι το μπροστά μέρος (αυτό κάτω από τις χορδές) του σώματος της κιθάρας είναι από έλατο, ενώ laminated σημαίνει ότι είναι από πολλά λεπτά φύλλα ξύλου κολλημένα μεταξύ τους. Σε γενικές γραμμές στις ακουστικές καλύτερο θεωρείται το spruce, όχι γιατί ταλαντώνεται καλύτερα, αλλά γιατί είναι συνήθως από μονοκόμματο ξύλο, οπότε είναι ομοιογενές όσον αφορά στην συμπεριφορά του. Επίσης, έχει τον καλύτερο λόγο συνάφειας-βάρους όσον αφορά στα ξύλα: δηλαδή μπορεί να αντέξει περισσότερες δυνάμεις (και σε μια κιθάρα αναπτύσσονται ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ τάσεις από τις χορδές) σε δεδομένο βάρος ξύλου.

 

Μιας και αναφέρθηκε το sustain, θεωρώ πως είναι μύθος ότι μια κιθάρα είναι καλύτερη από μια άλλη γιατί έχει 2" περισσότερο sustain. Πέραν του ότι έχει να κάνει με το σετάρισμα τις κάθε κιθάρας (πχ εμένα με βολεύει να είναι πολύ χαμηλά οι χορδές, οπότε έχω λιγότερο sustain από κάποιον που τον βολεύουν ψηλά οι χορδές), οτιδήποτε πάνω από 3" sustain, είναι πρακτικά άχρηστο (και ΟΛΕΣ οι κιθάρες έχουν πολύ περισσότερο sustain από αυτό). Είναι σαν να κρίνουμε 2 αυτοκίνητα από την τελική τους ταχύτητα.

 

Τέλος, όσον αφορά στα καταστήματα στην Ελλάδα, δυστυχώς είναι αλήθεια πως σαν εξυπηρέτηση υστερούν πολύ των γνωστών δικτυακών, αλλά σου δίνουν κάτι που είναι απαραίτητο στην αγορά κιθάρας: τη δυνατότητα να ακούσεις το όργανο που θα αγοράσεις πριν το αγοράσεις. Γιατί, μπορεί να δοκιμάσεις μια κιθάρα στο κατάστημα και να τύχει να είναι καλό κομμάτι, και όταν παραγγείλεις την ίδια από thomann να σου τύχει κάποιο κακό (πχ με ρόζο στην ταστιέρα, ή με κακή εφαρμογή του μπράτσου στο σώμα κλπ) και να τραβάς τα μαλλιά σου.

  • Like 1
Δημοσ.

Παιδια μιας και βλεπω οτι ασχολεισται με κιθαρες.Ενας φιλος πουλαει μια ESP LTD EC-1000 Silverburst Deluxe .Την εχει 2-3 εβδομαδες.Απλα επειδη παραταει το θεμα κιθαρα την πουλαει.Αν ενδιαφερεται καποιος ας μου στειλει ενα p.m.

  • 2 χρόνια αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

καλησπέρα,

 

αμφιταλαντεύομαι μεταξύ IBANEZ V50NJP και FENDER CD-60 V2

 

θα προσπαθήσω να μάθω κιθάρα μόνος μου, έχω κάποια στοιχειώδη γνώση αλλά δεν ξέρω και πολλά από κατασκευαστικές λεπτομέρειες.

Μήπως μπορεί κάποιος να σχολιάσει τα υπέρ και τα κατά των δύο παραπάνω;

 

Τελικά η Ibanez έχει solid έλατο καπάκι ενώ η Fender έχει laminated έλατο καπάκι, σωστά; και ότι η Ibanez θα αντέξει περισσότερο στον χρόνο, θεωρητικά πάντα εκτιμήσεις, ίσως!

 

Όσοι έχετε αγοράσει Ibanez/Fender ίσως μπορείτε να με συμβουλέψετε. Νομίζω σε αυτήν την φάση θα διαλέξω αυτήν που μου κάθετε καλύτερα στο χέρι, την πιο εύκολη, ας πούμε.

 


Όλες οι καινούργιες κιθάρες είναι ασετάριστες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχουν παλιές χορδές, δεν έχουν ρυθμισμένο intonation, έχουν κακοκομμένο nut και -σπάνια- χρειάζονται τρίψιμο στα τάστα. Δηλαδή, το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει σε μια καινούργια κιθάρα είναι να φύγει για σετάρισμα.

Μιας και αναφέρθηκε το sustain, θεωρώ πως είναι μύθος ότι μια κιθάρα είναι καλύτερη από μια άλλη γιατί έχει 2" περισσότερο sustain. Πέραν του ότι έχει να κάνει με το σετάρισμα τις κάθε κιθάρας (πχ εμένα με βολεύει να είναι πολύ χαμηλά οι χορδές, οπότε έχω λιγότερο sustain από κάποιον που τον βολεύουν ψηλά οι χορδές), οτιδήποτε πάνω από 3" sustain, είναι πρακτικά άχρηστο (και ΟΛΕΣ οι κιθάρες έχουν πολύ περισσότερο sustain από αυτό). Είναι σαν να κρίνουμε 2 αυτοκίνητα από την τελική τους ταχύτητα.

 

 


το θέμα είναι πως μπορεί ένας αρχάριος να σετάρει την κιθάρα του καλύτερα,

 

αυτό το θέμα με το sustain είναι σημαντικό και για τον αρχάριο, νομίζω.

 

 

 

 

Ευχαριστώ.

Επεξ/σία από techkid
Δημοσ.

Τελικά η Ibanez έχει solid έλατο καπάκι ενώ η Fender έχει laminated έλατο καπάκι, σωστά; και ότι η Ibanez θα αντέξει περισσότερο στον χρόνο, θεωρητικά πάντα εκτιμήσεις, ίσως!

 

Οποιοδήποτε όργανο θα αντέξει στο χρόνο, αν το προσέχεις και το συντηρείς σωστά. Θεωρητικά (δες το ως εμπειρικό "κανόνα") μια solid top ακουστική θα αποδίδει περισσότερο γεμάτο ήχο (περισσότερες ταλαντώσεις του "καπακιού", μπόλικες αρμονικές), ενώ μια laminated θα είναι λιγότερο επιρρεπής σε προβλήματα που μπορεί να προκύψουν λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών (αλλαγές στη θερμοκρασία, υγρασία).

 

Ωστόσο, μια laminated των 1000 ευρώ δε θα ακούγεται χειρότερα π.χ. από μια solid των 100 ευρώ. Ούτε φυσικά μια ακριβή solid θα χάσει τις ακουστικές τις ιδιότητες γρηγορότερα από μια laminated του κατοστάρικου.

 

 

Όσοι έχετε αγοράσει Ibanez/Fender ίσως μπορείτε να με συμβουλέψετε. Νομίζω σε αυτήν την φάση θα διαλέξω αυτήν που μου κάθετε καλύτερα στο χέρι, την πιο εύκολη, ας πούμε.

 

Αυτό ακριβώς να κάνεις. Πήγαινε σε 2-3 καταστήματα και παίξε με τις κιθάρες που σε ενδιαφέρουν. Δες και άλλα μοντέλα στην ίδια κατηγορία τιμών. Προσωπικά θα κοίταζα, κατά σειρά προτεραιότητας, το μέγεθος και την άνεση της ταστιέρας, το action των χορδών (αν και θεωρητικά αυτό μπορεί να προσαρμοστεί στα γούστα σου με σωστό set up), και φυσικά τον ήχο.

 

Έχω πάντως τη συγκεκριμένη Fender που σε ενδιαφέρει, είναι συμπαθητικό οργανάκι. Καλός ήχος για τα λεφτά της και ελαφριά. Είναι βέβαια λίγο ογκώδης για τα γούστα μου (όπως όλες οι ακουστικές βέβαια), ωστόσο έχω καλομάθει με τις μικρότερων διαστάσεων ηλεκτρικές μου. Για κάποιον που παίζει κυρίως ακουστικές, οι διαστάσεις δε θα είναι πρόβλημα λοιπόν. Το action επίσης ήταν αρχικά λίγο περίεργο και δυσκολευόμουν να πιάσω μπαρέδες χωρίς να mute-άρω άθελά μου κάποια από τα καντίνια (συνήθως τις G και Β). Βέβαια και εδώ έπαιξε ρόλο ο παράγοντας συνήθεια, οι ηλεκτρικές μου είχαν σημαντικά χαμηλότερο action και πιο σουλουπωμένες ταστιέρες. Όπως και να 'χει, μετά από set up και εξάσκηση το "πρόβλημα" λύθηκε.

 

Από περιέργεια όμως θα σε ρωτήσω: Γιατί ενδιαφέρεσαι συγκεκριμένα για ακουστική; Λόγω μουσικών γούστων;

 

 

το θέμα είναι πως μπορεί ένας αρχάριος να σετάρει την κιθάρα του καλύτερα,

 

αυτό το θέμα με το sustain είναι σημαντικό και για τον αρχάριο, νομίζω.

 

 

Αυτό που υποθέτω πως εννοεί ο Thanocaster, είναι πως το sustain από μόνο του δεν μπορεί να θεωρηθεί κριτήριο ποιότητας για μια κιθάρα, ειδικά για κάποιον αρχάριο που δεν έχει "ψαχτεί" με άλλες λεπτομέρειες όπως π.χ. οι μαγνήτες, οι χορδές αλλά και το είδος μουσικής για το οποίο προορίζεται ένα όργανο.

 

Για παράδειγμα μια Gio Ibanez "superstrat" των 150 ευρώ με τρελό sustain, δεν είναι καλύτερη από μια λιγότερο "γκαζιάρα" Fender Jazzmaster. Στην τελική είναι και το τι θες να παίξεις: Άλλο sustain θέλει ο μεταλλάς, άλλο ο blues man και άλλο κάποιος που παίζει π.χ. "ξεραΐλα" punk ή country.

 

Τέλος, τα πρώτα set ups τουλάχιστον καλό είναι να τα κάνει επαγγελματίας. Θα σου πρότεινα να αγοράσεις από συνοικιακό μαγαζί και να έχεις από κοντά τον μάστορα, ακόμα και αν πληρώσεις κανά 20άρι παραπάνω για την κιθάρα σου. Είναι σημαντικό να έχεις εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που σου κάνει τη δουλειά, αλλά και άνεση μαζί του ώστε να μπορείς να του εκφράσεις ακριβώς τις ανάγκες σου.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από περιέργεια όμως θα σε ρωτήσω: Γιατί ενδιαφέρεσαι συγκεκριμένα για ακουστική; Λόγω μουσικών γούστων;

 

 

 

τα μουσικά μου γούστα είναι ροκ, μέταλ, μπλούζ, μπαλάντα,

έλεγες να πάρω ηλεκτρική αντί για ακουστική;

ίσως να έχω θέμα με τον ενισχυτή και τον θόρυβο στο διαμέρισμα, και νομίζω η ακουστική είναι κάτι ενδιάμεσο σε ηλεκτρική και κλασσική, έχω επίσης μια επιθυμία να κάνω μαθήματα κλασσικής αργότερα οπότε ίσως αρχικά να μπορούσα να χρησιμοποιήσω την ακουστική μέχρι να πάρω κλασσική. Δεν ξέρω αν σκέφτομαι σωστά. Για πες!

 

Σχετικά με το solid/laminated top.

Μίλησα με το μαγαζί που εισάγει τις Ibanez και μου είπαν ότι η IBANEZ V50NJP δεν έχει solid top αλλά laminated.

Λογικό δεν είναι για μια κιθάρα η οποία στην ουσία κοστίζει κάτω από 100 ευρώ; Ίσως κάποιος μας πει πως προέκυψε η πληροφορία ότι έχει solid top.

 

 

 

Αυτό ακριβώς να κάνεις. Πήγαινε σε 2-3 καταστήματα και παίξε με τις κιθάρες που σε ενδιαφέρουν. Δες και άλλα μοντέλα στην ίδια κατηγορία τιμών. Προσωπικά θα κοίταζα, κατά σειρά προτεραιότητας, το μέγεθος και την άνεση της ταστιέρας, το action των χορδών (αν και θεωρητικά αυτό μπορεί να προσαρμοστεί στα γούστα σου με σωστό set up), και φυσικά τον ήχο.

 

 

 

 

μπορείς λίγο να εξηγήσεις τι είναι το action των χορδών;

Τέλος, τα πρώτα set ups τουλάχιστον καλό είναι να τα κάνει επαγγελματίας. Θα σου πρότεινα να αγοράσεις από συνοικιακό μαγαζί και να έχεις από κοντά τον μάστορα, ακόμα και αν πληρώσεις κανά 20άρι παραπάνω για την κιθάρα σου. Είναι σημαντικό να έχεις εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που σου κάνει τη δουλειά, αλλά και άνεση μαζί του ώστε να μπορείς να του εκφράσεις ακριβώς τις ανάγκες σου.

 

 

τι ακριβώς θα κάνει ο επαγγελματίας στο set up?

 

στην φάση που είμαι δεν ξέρω ποιες είναι οι ανάγκες μου, λογικό δεν είναι; οπότε ο επαγγελματίας θα πρέπει από μόνος του να κάνει ένα set up για αρχάριο. Τι εμπεριέχει αυτό; Τι αλλαγές θα πρέπει να κάνει πάνω στο όργανο για να με βοηθήσει στην εκμάθηση;

 

Tο πρόβλημα με τα συνοικιακά μαγαζιά είναι ότι έχουν πολύ περιορισμένη ποικιλία, συνήθως ένα δύο μοντέλα αλλά αν αγοράσεις από μεγάλο κατάστημα που έχει ποικιλία γιατί να μην ζητήσεις από κάποιον εκεί να σου κάνει το αρχικό set up; Εντάξει, δεν μπορείς να πας και δεύτερη φορά να ζητήσεις χάρη αλλά την στιγμή που κάνεις την αγορά μπορείς να το ζητήσεις.

Πόση ώρα θέλει να σου την "στρώσει"; Καμιά ώρα; Στο φινάλε στην διαδικασία θα πρέπει να είσαι και εσύ εκεί να δεις τι σου κάθεται καλύτερα, έτσι δεν είναι;

 

Οποιοδήποτε όργανο θα αντέξει στο χρόνο, αν το προσέχεις και το συντηρείς σωστά. Θεωρητικά (δες το ως εμπειρικό "κανόνα") μια solid top ακουστική θα αποδίδει περισσότερο γεμάτο ήχο (περισσότερες ταλαντώσεις του "καπακιού", μπόλικες αρμονικές), ενώ μια laminated θα είναι λιγότερο επιρρεπής σε προβλήματα που μπορεί να προκύψουν λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών (αλλαγές στη θερμοκρασία, υγρασία).

 

 

απ' ότι έχω καταλάβει μια solid top θα έχει καλύτερο ήχο, πιο δυνατό ήχο και θα αντέξει το καπάκι την παραμόρφωση από τις χορδές στο καβαλάρη και δεν θα σκεβρώσει γρήγορα ΑΝ βρίσκεται σε καλές κλιματολογικό περιβάλλον.

αντίθετα η laminated top έχει λιγότερο ποιοτικό και δυνατό ήχο, μπορεί να παραμορφωθεί στον καβαλάρη αλλά ίσως αντέξει περισσότερο σε υγρασίες κλπ.

και φυσικά όλα αυτά πάντα θεωρητικές εκτιμήσεις είναι γιατί μια laminated των 100ο ευρώ παίζει να είναι κομματάκι καλύτερη από την solid των 250, αλλά σίγουρα η επεξεργασία των υλικών θα είναι πολύ καλύτερη στην laminated των 1000 απ' ότι στις κιθάρες των 200 είτε αυτές είναι solid ή laminated.

Επεξ/σία από techkid
Δημοσ.

τα μουσικά μου γούστα είναι ροκ, μέταλ, μπλούζ, μπαλάντα,

έλεγες να πάρω ηλεκτρική αντί για ακουστική;

ίσως να έχω θέμα με τον ενισχυτή και τον θόρυβο στο διαμέρισμα, και νομίζω η ακουστική είναι κάτι ενδιάμεσο σε ηλεκτρική και κλασσική, έχω επίσης μια επιθυμία να κάνω μαθήματα κλασσικής αργότερα οπότε ίσως αρχικά να μπορούσα να χρησιμοποιήσω την ακουστική μέχρι να πάρω κλασσική. Δεν ξέρω αν σκέφτομαι σωστά. Για πες!

 

Ναι, θα έλεγα να σκεφτείς το ενδεχόμενο αγοράς μιας ηλεκτρικής. Θεωρώ πως αποτελεί μια καλύτερη all around λύση για την περίπτωσή σου. Διευκρινίζω:

 

Γούστα:

 

Η ηλεκτρική ταιριάζει περισσότερο στα μουσικά σου γούστα. Για 'μένα, άπαξ και μάθεις τα βασικά της κιθάρας, η βελτίωση της τεχνικής σου θα έρθει παίζοντας πράγματα που σου αρέσουν και αργότερα αυτοσχεδιάζοντας στα μουσικά είδη που σε ενδιαφέρουν.

 

Κακά τα ψέμματα, με ακουστική δεν παίζεις π.χ. Metal ή περισσότερο σκληρό ροκ. Δεν είναι μόνο θέμα ηχοχρώματος, είναι και θέμα τεχνικής και αντίδρασης του οργάνου. Αλλιώς π.χ. χειρίζεσαι ένα metal solo με γκαζιάρικο sustain, αλλιώς τραβάς bends σε overdriven ήχο, αλλιώς χτυπάς muted power chords με τέρμα distortion. Πολύ απλά ασκείς διαφορετική δύναμη στην κάθε περίπτωση, ενώ συχνά κάνεις και ελαφρώς διαφορετικές κινήσεις. Από την άλλη με μια περισσότερο "ήπια" ηλεκτρική μπορείς άνετα να παίξεις αμιγώς ακουστικά (ή ακόμα και κλασσικά κομμάτια).

 

Φυσικά τίθεται και θέμα κατασκευής. Οι ηλεκτρικές που προορίζονται π.χ. για metal (superstrats), έχουν συνήθως λεπτότερες και μικρότερου ύψους ταστιέρες από τις περισσότερες ακουστικές, έτσι ώστε να διευκολύνεται το ταχύ metal παίξιμο και τα solo.

 

Θα σου πρότεινα να δεις μια από τις Epiphone Les Paul Standard και Epiphone Dot. Η δεύτερη προτείνεται ως μια καλύτερη συνολικά λύση γιατί όντας semihollow (είναι δηλαδή κούφια σε μεγάλο βαθμό) θα πλησιάζει περισσότερο τον ήχο μιας ακουστικής, χωρίς όμως να χάνει σε sustain και παραμορφωμένο ήχο. Φυσικά θα ακούγεται και περισσότερο χωρίς ενισχυτή.

 

Η Les Paul προτείνεται αν παίζεις κυρίως metal. Έχει βέβαια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ πλήρη και ποιοτικό καθαρό ήχο, για όταν θες να παίξεις ακουστικά κομμάτια.

 

Και οι δύο θεωρούνται εξαιρετικές blues κιθάρες. 

 

Ενίσχυση:

 

Ο θόρυβος του ενισχυτή δε χρειάζεται να σε απασχολεί. Μπορείς πολύ απλά να παίζεις με ακουστικά, μιας και όλοι οι σύγχρονοι ενισχυτές διαθέτουν την κατάλληλη θύρα. Σκέψου πως με ηλεκτρική και ακουστικά, πρακτικά θα ακούγεσαι λιγότερο απ' ότι με μια ακουστική!

 

Άλλωστε μπορείς να παίξεις και χωρίς ενισχυτή. Οι ηλεκτρικές ακούγονται ακόμα και χωρίς ενίσχυση, αρκετά μάλιστα ώστε να μπορείς να εξασκείσαι άνετα.

 

Μια τρίτη περίπτωση είναι να χρησιμοποιήσεις το PC σου και μια κατάλληλη κάρτα ήχου για την "ενίσχυση" του οργάνου. Μάλιστα, μέσω κατάλληλου λογισμικού προσομοίωσης ενισχυτή και καμπίνας, μπορείς να πλησιάσεις τον ήχο πανάκριβων ενισχυτών με μερικά clicks του ποντικιού σου! Ψάξε π.χ. για το Guitar Rig. Αυτή η περίπτωση ίσως είναι η περισσότερο συμφέρουσα, για διάφορους λόγους τους οποίους -αν θες- αναλύουμε αργότερα.

 

Εκμάθηση κλασσικής κιθάρας:

 

Μια ακουστική κιθάρα θα έλεγα πως μοιάζει περισσότερο με μια ηλεκτρική παρά με μια κλασσική. Τόσο στις ηλεκτρικές, όσο και στις ακουστικές χρησιμοποιούνται μεταλλικές χορδές, οι οποίες παρουσιάζουν κάπως διαφορετική συμπεριφορά από τις νάϋλον που χρησιμοποιούνται στις κλασσικές. 

 

Μια κλασσική και μια ακουστική κιθάρα λοιπόν απλά παρουσιάζουν οπτική ομοιότητα. Ο "χειρισμός" τους διαφέρει. Αν αργότερα θελήσεις να μάθεις κλασσική κιθάρα, καλύτερα να αγοράσεις τότε και ένα ανάλογο όργανο.

 

 

Σχετικά με το solid/laminated top.

Μίλησα με το μαγαζί που εισάγει τις Ibanez και μου είπαν ότι η IBANEZ V50NJP δεν έχει solid top αλλά laminated.

Λογικό δεν είναι για μια κιθάρα η οποία στην ουσία κοστίζει κάτω από 100 ευρώ; Ίσως κάποιος μας πει πως προέκυψε η πληροφορία ότι έχει solid top.

 

Δεν έχω ψαχτεί αρκετά με τις ακουστικές για να σου απαντήσω, φαντάζομαι όμως πως είναι λογικό.

 

 

μπορείς λίγο να εξηγήσεις τι είναι το action των χορδών;

 

Συγγνώμη, έπρεπε να το διευκρινίσω νωρίτερα. Ως "action" περιγράφουμε την απόσταση των χορδών από την ταστιέρα, καθώς και το πόσο "μαλακές" είναι.

 

Οι περισσότεροι κιθαρίστες προτιμούν σχετικά χαμηλό action, διότι διευκολύνει την ταχύτητα και την ακρίβειά τους π.χ. κατά την εκτέλεση συγχορδιών. Συνήθως οι χορδές "πιάνονται" ευκολότερα όταν είναι αρκετά χαμηλά.

 

Μια ασετάριστη κιθάρα μπορεί να έχει τις χορδές τόσο ψηλά, που καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο για ένα αρχάριο κιθαρίστα να εκτελέσει συγκεκριμένες ενέργειες.

 

Από την άλλη, το υπερβολικά χαμηλό action ίσως ενοχλεί π.χ. κάποιο metal κιθαρίστα ο οποίος θέλει χώρο για να εκτελεί συχνά bends. 

 

Ουσιαστικά το action είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα γούστου και άνεσης.

 

 

τι ακριβώς θα κάνει ο επαγγελματίας στο set up?

 

Διάφορα πράγματα που δε μπορεί να κάνει κάποιος αρχάριος. Ένας καλός επαγγελματίας μάλιστα θα διακρίνει προβλήματα, τα οποία ίσως δε γίνονται εύκολα αντιληπτά από τον κάτοχο της κιθάρας. 

 

Ενδεικτικά:

 

Διόρθωση ύψους μαγνητών (σε ηλεκτρικές), διόρθωση θέσης μπράτσου, διόρθωση intonation, καθαρισμός ταστιέρας, τρίψιμο -αν χρειαστεί- τάστων και ταστιέρας, προσαρμογή του action.

 

Πολλά από τα παραπάνω εννοείται πως θα μπορείς αργότερα να τα κάνεις και μόνος. Για αρχή όμως καλύτερα να τα κάνει επαγγελματίας.

 

 

στην φάση που είμαι δεν ξέρω ποιες είναι οι ανάγκες μου, λογικό δεν είναι; οπότε ο επαγγελματίας θα πρέπει από μόνος του να κάνει ένα set up για αρχάριο. Τι εμπεριέχει αυτό; Τι αλλαγές θα πρέπει να κάνει πάνω στο όργανο για να με βοηθήσει στην εκμάθηση;

 

Λογικότατο! Απλά εκτιμώ πως σε ένα μεγάλο κατάστημα ίσως δεν ασχοληθούν και τόσο με τις ανάγκες σου. Αντίθετα, ο μάστορας στο συνοικιακό μαγαζάκι -που μπορεί να είναι και ο ίδιος κιθαρίστας- ίσως λειτουργήσει με μεγαλύτερο μεράκι, προσέχοντας το όργανο και προτείνοντάς σου πράγματα.

 

Το βασικό που πρέπει να προσέξεις ως αρχάριος, είναι το action. Όπως είπαμε παραπάνω, πρέπει να είναι αρκετά χαμηλό, ώστε να μην σε δυσκολεύει στο παίξιμο. 

 

 

Tο πρόβλημα με τα συνοικιακά μαγαζιά είναι ότι έχουν πολύ περιορισμένη ποικιλία, συνήθως ένα δύο μοντέλα αλλά αν αγοράσεις από μεγάλο κατάστημα που έχει ποικιλία γιατί να μην ζητήσεις από κάποιον εκεί να σου κάνει το αρχικό set up; Εντάξει, δεν μπορείς να πας και δεύτερη φορά να ζητήσεις χάρη αλλά την στιγμή που κάνεις την αγορά μπορείς να το ζητήσεις.

Πόση ώρα θέλει να σου την "στρώσει"; Καμιά ώρα; Στο φινάλε στην διαδικασία θα πρέπει να είσαι και εσύ εκεί να δεις τι σου κάθεται καλύτερα, έτσι δεν είναι;

 

Μπορείς να πας σε ένα μεγάλο κατάστημα και να δοκιμάσεις τα όργανα που σ' ενδιαφέρουν. Αργότερα τα αγοράζεις από το συνοικιακό, όλοι από τους ίδιους προμηθευτές αγοράζουν άλλωστε, ασχέτως με το τι υπάρχει εκείνη τη στιγμή διαθέσιμο στη "βιτρίνα" τους.

 

Ιδανικά ναι, καλό θα ήταν να είσαι μπροστά κατά τη διαδικασία του setup. Απλά θεωρώ πιθανότερο να ψηθεί για κάτι τέτοιο ο συνοικιακός. Άλλωστε και μπροστά να είσαι όταν σου κάνουν το setup σε μεγάλο κατάστημα, πως θα κρίνεις αν κάνουν ποιοτική δουλειά ή όχι; 

 

Το πόσο χρόνο ακριβώς παίρνει συνολικά η διαδικασία από μάστορα, δε το γνωρίζω. Υποθέτω, βάσει των όσων κάνω μόνος μου, ότι για ένα καλοδιατηρημένο όργανο και από έμπειρο τεχνίτη, η διαδικασία θα κρατήσει γύρω στα 40 λεπτά - το πολύ μια ώρα αν είναι μερακλής.

 

 

απ' ότι έχω καταλάβει μια solid top θα έχει καλύτερο ήχο, πιο δυνατό ήχο και θα αντέξει το καπάκι την παραμόρφωση από τις χορδές στο καβαλάρη και δεν θα σκεβρώσει γρήγορα ΑΝ βρίσκεται σε καλές κλιματολογικό περιβάλλον.

αντίθετα η laminated top έχει λιγότερο ποιοτικό και δυνατό ήχο, μπορεί να παραμορφωθεί στον καβαλάρη αλλά ίσως αντέξει περισσότερο σε υγρασίες κλπ.

και φυσικά όλα αυτά πάντα θεωρητικές εκτιμήσεις είναι γιατί μια laminated των 100ο ευρώ παίζει να είναι κομματάκι καλύτερη από την solid των 250, αλλά σίγουρα η επεξεργασία των υλικών θα είναι πολύ καλύτερη στην laminated των 1000 απ' ότι στις κιθάρες των 200 είτε αυτές είναι solid ή laminated.

 

Ακριβώς. Αν θες την ταπεινή μου γνώμη, εφόσον μιλάμε για όργανα των 100-150 ευρώ, μη δίνεις και ιδιαίτερη σημασία στα περί κατασκευής. Όπως είπες, θεωρητικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε μόνο.

 

Προσωπικά θα προτιμούσα το όργανο που μου κάθεται καλύτερα στο χέρι, που έχει τη βολικότερη για 'μένα ταστιέρα και φυσικά που μου ακούγεται καλύτερα. Επειδή βέβαια ένα όργανο ενδέχεται να ακούγεται εξαιρετικά, αλλά να πάσχει στο θέμα του playability, καλό είναι να κοιτάξεις πολλά κομμάτια του ίδιου μοντέλου και σε διαφορετικά καταστήματα (να μεγαλώσεις δηλαδή το δείγμα σου, ώστε να αποκλειστεί η περίπτωση του κακού setup σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι), καθώς και διαφορετικά μοντέλα, άλλων εταιρειών.

Δημοσ.

N3k21,

σ' ευχαριστώ για το post σου, είναι πράγματι πολύ κατατοπιστικό,

αρχίζω και το σκέφτομαι για ηλεκτρική αλλά αυτές που μου προτείνεις είναι εντελώς εκτός του budget που έχω,

τι θα πρότεινες για μέχρι 150-200 ευρώ, ξέρω είναι λίγα τα λεφτά αλλά και σε αυτό το εύρος κάτι θα υπάρχει που ξεχωρίζει,

 

Σχετικά με το Guitar Rig δυστυχώς έχω λαπτοπ και σχετικά φθηνό οπότε κάρτα ήχου δεν παίρνει, αλλά σίγουρα θα μπορώ να βάλλω την ηλεκτρική κιθάρα στο mic και να ακούω από τα ακουστικά του λαπτοπ, νομίζω παίζει και τέτοια λύση για να αποφύγω τον ενισχυτή σε πρώτη φάση.

 

έχω και κάποιες άλλες ερωτήσεις και θα ξαναγράψω.

Δημοσ.

Ακριβώς. Αν θες την ταπεινή μου γνώμη, εφόσον μιλάμε για όργανα των 100-150 ευρώ, μη δίνεις και ιδιαίτερη σημασία στα περί κατασκευής. Όπως είπες, θεωρητικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε μόνο.

 

Προσωπικά θα προτιμούσα το όργανο που μου κάθεται καλύτερα στο χέρι, που έχει τη βολικότερη για 'μένα ταστιέρα και φυσικά που μου ακούγεται καλύτερα. Επειδή βέβαια ένα όργανο ενδέχεται να ακούγεται εξαιρετικά, αλλά να πάσχει στο θέμα του playability, καλό είναι να κοιτάξεις πολλά κομμάτια του ίδιου μοντέλου και σε διαφορετικά καταστήματα (να μεγαλώσεις δηλαδή το δείγμα σου, ώστε να αποκλειστεί η περίπτωση του κακού setup σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι), καθώς και διαφορετικά μοντέλα, άλλων εταιρειών.

techkid αυτό εδώ που σου είπε είναι σοφά λόγια και να τα έχεις σαν βασικό κανόνα στο μυαλό σου.

Δημοσ.

Αρχίζω και το σκέφτομαι για ηλεκτρική αλλά αυτές που μου προτείνεις είναι εντελώς εκτός του budget που έχω,

τι θα πρότεινες για μέχρι 150-200 ευρώ, ξέρω είναι λίγα τα λεφτά αλλά και σε αυτό το εύρος κάτι θα υπάρχει που ξεχωρίζει,

 

Προσωπικά θα περίμενα λίγο καιρό ώστε να μαζέψω το κατοστάρι και να πάρω ένα καλύτερο όργανο. Ωστόσο σε καταλαβαίνω, άλλωστε κι εγώ στην ίδια φάση ήμουν όταν μάζευα για την πρώτη μου κιθάρα.

 

Το λοιπόν, θα σου πρότεινα πρώτα απ' όλα να αποφύγεις τις metal superstrats, ειδικά στο εύρος τιμών που ψάχνεις. Γενικά έχω παρατηρήσει πως τα συγκεκριμένα όργανα, αν και αποδίδουν ικανοποιητικά σε υψηλά επίπεδα παραμόρφωσης, πάσχουν στην απόδοση περισσότερο καθαρού ήχου ή στην απόδοση του χαρακτηριστικού γλυκού, ελαφρώς παραμορφωμένου blues ήχου.

 

Ας το αναλύσουμε λίγο παραπάνω όμως:

 

Οι γνωστές εταιρείες με επίσης γνωστά signature μοντέλα οργάνων (π.χ. Fender, Gibson, Ibanez κ.λ.π), διαθέτουν -συνήθως μέσω θυγατρικών τους- και φτηνότερα μοντέλα, ρέπλικες των signature δικών τους. Οι Epiphone που ανέφερα νωρίτερα π.χ., βασίζονται στις Gibson Les Paul και Gibson ES335.

 

Όμως οι θυγατρικές δε βγάζουν αποκλειστικά ένα μοντέλο - ρέπλικα. Για παράδειγμα η Epiphone κυκλοφορεί διάφορες Les Paul, μερικές εκ των οποίων θυμίζουν αρκετά τα original μοντέλα της Gibson, έχοντας και παρόμοιο hardware. Η standard Les Paul που σου πρότεινα αποτελεί μια ψιλοκαλή ρέπλικα ας πούμε. Ωστόσο, κυκλοφορούν και φθηνότερες ρέπλικες, των οποίων όμως οι διαφορές με το original μοντέλο είναι σημαντικά περισσότερες, σε τέτοιο βαθμό συχνά που τις καθιστούν εντελώς διαφορετικά όργανα ως προς το playability και τον ήχο (π.χ. Epiphone Les Paul Special και Les Paul LP100).

 

Αν θες οπωσδήποτε να δεις κάτι το πολύ μέχρι 200 ευρώ, θα πρότεινα να αφήσεις την Epiphone και να κοιτάξεις την Squier (θυγατρική της Fender). H σειρά Affinity της Squier αποτελείται από budget όργανα, τα οποία υστερούν μεν σε hardware από αυτά ακριβότερων σειρών όπως οι standard ή vintage modified, όχι όμως τόσο όσο budget όργανα άλλων εταιρειών σε σχέση με τα "μεγαλύτερα αδέρφια τους".

 

Μια καλή μέση λύση λοιπόν θα ήταν κάποια Squier Affinity Stratocaster ή Telecaster. Η πρώτη ίσως είναι κάπως καλύτερη επιλογή αν προτεραιότητά σου είναι ο metal/hard rock ήχος, η δεύτερη ταιριάζει περισσότερο σε "καθαρότερα" κομμάτια ή alternative rock/punk/indie π.χ. όπου δε χρησιμοποιείται έντονη παραμόρφωση και δεν υπάρχει απαίτηση για τρελό sustain. Για blues νομίζω πως και οι δύο είναι εξαιρετικές, καθεμία όμως έχει χαρακτηριστικό ηχόχρωμα. 

 

Καλό θα ήταν να τις ακούσεις, να παίξεις λίγο μαζί τους και να δεις τι ταιριάζει περισσότερο στα γούστα σου. Γενικά απ' όσο έχω διαβάσει, οι Affinity είναι αναβαθμίσιμες. Μπορεί π.χ. να τους αλλάξεις αργότερα μαγνήτες και σε συνδυασμό με ένα καλό ενισχυτή/software να πλησιάσεις τον ήχο των σημαντικά ακριβότερων Fender.

 

Ξέρω πως η σύγκριση των Squier Affinity με τις αμερικάνικες Fender αποτελεί ιεροσυλία για κάποιους. Στην πράξη όμως, από μια value for money οπτική, οι Affinity αξίζουν τα λεφτά τους - σίγουρα είναι καλύτερες/περισσότερο αναβαθμίσιμες από φτηνιάρες Les Paul (όπως η Special II και LP100). Με λίγα λόγια δε θα αφήσεις μια Affinity να σαπίσει αν αργότερα χτυπήσεις κάποιο ποιοτικότερο όργανο, πάντα θα έχει νόημα η χρήση της.

 

 

Σχετικά με το Guitar Rig δυστυχώς έχω λαπτοπ και σχετικά φθηνό οπότε κάρτα ήχου δεν παίρνει, αλλά σίγουρα θα μπορώ να βάλλω την ηλεκτρική κιθάρα στο mic και να ακούω από τα ακουστικά του λαπτοπ, νομίζω παίζει και τέτοια λύση για να αποφύγω τον ενισχυτή σε πρώτη φάση.

 

Πάλι δε στα είπα καλά (κεκτημένη ταχύτητα βλέπεις!). 

 

Οι κάρτες στις οποίες αναφέρομαι είναι εξωτερικές και συνδέονται μέσω usb ή firewire interface. Οπότε δε θα έχεις κανένα πρόβλημα στη σύνδεση με το φορητό σου.

 

Τον ενισχυτή να τον αποφύγεις ότι και να γίνει (για την ώρα τουλάχιστον): 

 

- Ένας αξιοπρεπής practice ενισχυτής transistor (π.χ. 15 Watt) κοστίζει 150-200 ευρώ. Έρχεται με συγκεκριμένα εφέ (συνήθως 1-2 distortions, ένα reverb) και φυσικά συγκεκριμένο μεγάφωνο. 

 

- Η κάρτα ήχου διαθέτει line level εισόδους για κιθάρα και μπάσο (ακόμα και synthesizers άμα λάχει φορτώνεις), XLR εισόδους για μικρόφωνα (άρα μπορείς αργότερα να ηχογραφήσεις και να επεξεργαστείς φωνητικά και ακουστικά όργανα), αλλά κυρίως είναι συμβατή με software ηχογράφησης/μίξης και επεξεργασίας ήχου! Με λίγα λόγια μπορείς να φτιάξεις ένα μικρό home studio χάρη σ' αυτά τα μαραφέτια! Κόστος; 100-200 ευρώ!

 

Όσον αφορά την κιθάρα συγκεκριμένα, πολλές τέτοιες κάρτες έρχονται πακέτο με demo ή "κομμένες" εκδόσεις προγραμμάτων όπως το guitar rig. Ακόμα και αυτές οι εκδόσεις είναι υπεραρκετές για να κάνεις τα πρώτα σου βήματα. Αν αργότερα θες περισσότερες επιλογές, κοιτάς και για κάποια πληρέστερη έκδοση. Κυκλοφορούν πάντως και αξιοπρεπέστατες freeware λύσεις για modelling/emulation ενισχυτών.

 

Αν τα χρήματα σου φαίνονται πολλά, μπορείς να πάρεις μόνο την κιθάρα για αρχή. Αργότερα τσιμπάς και μια καρτούλα. Ενισχυτή να πάρεις αργότερα - κάποιον ποιοτικό, αν βέβαια ενδιαφέρεσαι για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά/ηχόχρωμα και για lives.

Δημοσ.

ε ενταξει δε χρειάζεται να τα στάξει χοντρά για ηλεκτρική αν είναι αρχάριος.

υπάρχουν και πακετακια(κατι washburn πχ) για ξεκίνημα,που είναι καλύτερα value for money από μια ακουστική.

Επίσης ενισχυτές βρίσκει 10 watt απο 40-50 ευρώ.ενας αρχάριος τι να το κάνει το πιο δυνατό;

Να ακούει τα φάλτσα του δυνατότερα και να ενοχλει τους γέιτονες;(ναι οκ πιο ακριβοί εχουν κ 1002 καλούδια)

την εχω την Fender cd-60.αλλά πιο ικανοποιημένος είμαι με την πρωτη μου φτηνή ηλεκτρική.

(αλλά οπως κ να το κάνουμε ο ήχος μιας ακουστικής είναι πιο γλυκός/φυσικός πιο...διαφορετικός.)

δεν είμαι κανένας ειδικός(ούτε καν :P ),από  προσωπική εμπειρία

διασκέδασα/ζω πιο πολυ με μια ηλεκτρική και όταν θελησα να έχω κατι πιο natural σε ήχο τσιμπησα τη fender.

όταν αισθανθώ ότι η φτηνές μου κιθάρες/εξοπλισμός με περιορίζει (όταν δηλαδή φτάνεi το skill σε next level(ναι καλά :P)) ,έχοντας λιώσει

ό,τι έχω διαθέσιμο ,τότε θα πάω σε κάτι πιο ακριβό/ποιοτικό.

αχ αυτά τα money :cry: .

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...