FarCry Δημοσ. 23 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 23 Ιουλίου 2011 Δες όμως και τη θετική πλευρά του θέματος. Πρόκειται για μία καθαρά ελληνική εφαρμογή, φτιαγμένη από έλληνα προγραμματιστή σε μία πραγματικά δύσκολη εποχή. Πίσω από ένα τέτοιο πρόγραμμα κρύβονται πολλά χρόνια δουλειάς και εμπειρία σε πολύ εξειδικευμένους τομείς. Νομίζω ότι είναι κάτι που λείπει και είμαι σίγουρος ότι θα σας αρέσει. ερωτηση γιατι καποιος να προτιμησει την δικη σου εφαρμογη εναντι αλλου επι πληρωμη προγραμματος?
acid18 Δημοσ. 24 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 24 Ιουλίου 2011 Εγώ θα το αγόραζα επειδή είναι φθηνό..Αλλά μ'αρέσει περισσότερο το http://www.extremegammon.com επειδή είναι πιο φιλικό στο χρήστη.
KostasKarditsa Δημοσ. 24 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 24 Ιουλίου 2011 (επεξεργασμένο) Εγώ θα το αγόραζα επειδή είναι φθηνό..Αλλά μ'αρέσει περισσότερο το http://www.extremegammon.com επειδή είναι πιο φιλικό στο χρήστη. To extreme gammon είναι ένα πάρα πολύ καλό πρόγραμμα. Αλλά παίζει μόνο την παραλλαγή Backgammon, δηλαδή τις πόρτες όπως παίζονται στη δύση (με βίδο). Έχει και άλλα πολύ καλά προγράμματα για Backgammon. Δεν ήθελα με το Leon να φτιάξω ακόμη ένα από αυτά. Ο σκοπός του Leon είναι να είναι ένα πολύ καλό πρόγραμμα για το ελληνικό(!) τάβλι. Παίζει δηλαδή όλα τα παιχνίδια σε ένα πολύ καλό επίπεδο δυσκολίας. Πόρτες, πλακωτό και φεύγα. Εάν υπάρξει όμως ενδιαφέρον θα προσθέσω κάποια στιγμή και την παραλλαγή Backgammon με βίδο. Σε ότι αφορά το θέμα της φιλικότητας προς το χρήστη πολύ ευχαρίστως να ακούσω τις προτάσεις σου για βελτίωση. Φιλικά Κώστας Επεξ/σία 24 Ιουλίου 2011 από KostasKarditsa
KostasKarditsa Δημοσ. 6 Αυγούστου 2011 Μέλος Δημοσ. 6 Αυγούστου 2011 Το πρώτο update του Leon είναι έτοιμο με πολύ σημαντικές βελτιώσεις και διορθώσεις κάποιων μικρών bug. 1. Με την νέα έκδοση υποστηρίζονται πολυπύρηνοι επεξεργαστές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το Leon να είναι πολύ πιο γρήγορο στις απαντήσεις του κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα 2 τελευταία επίπεδα δυσκολίας. Στο μενού των Ρυθμίσεων (Options) μπορεί κάποιος να ρυθμίσει τον αριθμό των πυρήνων που θα χρησιμοποιούνται. Προεπιλογή είναι να χρησιμοποιούνται όλοι οι πυρήνες. Ο χρόνος π.χ με τη χρήση 2 πυρήνων για μία κίνηση μειώνεται σχεδόν στο μισό. 2. Βελτίωση του χρόνου αναζήτησης των καλύτερων κινήσεων (πέρα από την χρήση όλων των πυρήνων του επεξεργαστή) χωρίς μείωση του επιπέδου δυσκολίας. Συνολικά με το (1) και (2) υπάρχει μεγάλη βελτίωση της ταχύτητας ιδιαίτερα στα 2 καλύτερα τελευταία επίπεδα. 3. Οι γεννήτριες (ψευδο)τυχαίων αριθμών (που ρίχνουν το ζάρι) βρίσκονται πια εκτός προγράμματος (σε μορφή script) και κάποιος που έχει λίγο γνώση προγραμματισμού μπορεί να πειραματιστεί μαζί τους να προσθέσει καινούργιες ή να τις τροποποιήσει. Το βασικό όμως πλεονέκτημα είναι ότι αποδεικνύουν 100% ότι το Leon δεν κλέβει στη ζαριά. Έχω φτιάξει και μία ειδική γεννήτρια η οποία το αποδεικνύει αυτό πέρα από κάθε αμφιβολία. Εάν χρειαστεί κάποιος λεπτομέρειες μου λέει. Υπάρχουν 4 γεννήτριες. Μπορεί κανείς να αλλάξει την γεννήτρια στις ρυθμίσεις. Προεπιλογή είναι το "Marsenne Twister". 4. Προστέθηκε η δυνατότητα οι ζαριές να έρχονται από το www.random.org. Δηλαδή σ' αυτή την περίπτωση οι ζαριές είναι πραγματικά τυχαίες και το Leon τις παίρνει από την υπηρεσία random.org. Η υπηρεσία αυτή παράγει εδώ και χρόνια με ειδικό hardware πραγματικούς τυχαίους αριθμούς χρησιμοποιώντας τον θόρυβο της ατμόσφαιρας. Για να μπορέσει κάποιος να χρησιμοποιήσει αυτή τη δυνατότητα στο Leon πρέπει να επιλέξει στις ρυθμίσεις την γεννήτρια αριθμών "Random.org" και να έχει φυσικά σύνδεση στο internet. Επειδή η χρήση του random.org δίνει πραγματικά τυχαίους αριθμούς δεν είναι εφικτό να επαναληφθούν οι ζαριές με τη χρήση του Seed. 5. Βελτίωση του προγράμματος εγκατάστασης, ώστε να δημιουργείται ομάδα με το όνομα "Leon" στην "'Εναρξη"/"Όλα τα προγράμματα" καθώς και εικονίδιο στην επιφάνεια εργασίας. 6. Κάποιες μικρότερες αλλαγές/βελτιώσεις συνολικότερα στο πρόγραμμα. 7. Διόρθωση κάποιων μικρών bugs που υπάρχαν στην πρώτη έκδοση. Επίσης σε κάποια συστήματα με Windows 7 δεν λειτουργεί σωστά το αυτόματο update. Σε αυτή την έκδοση διορθώθηκε. Εάν έχετε ήδη κατεβάσει το πρόγραμμα τότε το Leon θα κάνει αυτόματα update στην νέα έκδοση (1.1.0) την επόμενη φορά που θα ξεκινήσει το πρόγραμμα. Σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα με το αυτόματο update απλά κατεβάστε την νέα έκδοση από τη σελίδα www.leon.tournavitis.de (στο κουμπί που λέει download) και κάντε εγκατάσταση. Για να μπορέσετε να ελέγξετε τις νέες λειτουργίες της εφαρμογής δίνω κλειδί που την ξεκλειδώνει για 7 ημέρες! Πάτε στο μενού Register δώστε ένα όνομα και ένα email που ισχύει (!) και πατήστε το button "Try all features of Leon for 7 days" Καλές ζαριές!
FarCry Δημοσ. 6 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 6 Αυγούστου 2011 To extreme gammon είναι ένα πάρα πολύ καλό πρόγραμμα. Αλλά παίζει μόνο την παραλλαγή Backgammon, δηλαδή τις πόρτες όπως παίζονται στη δύση (με βίδο). α δεν ηξερα οτι το ελληνικο ταβλι διαφερει απο τα αλλα
MiDi_MiLiZ Δημοσ. 15 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 15 Αυγούστου 2011 Kαλη εφαρμογη και προσεγμενη, κανει καλα αυτο για το οποια ειναι φτιαγμενη. Δυστυχως ομως επι πληρωμη τη στιγμη που κυκλοφορουν κι αλλες αναλογες εφαρμογες δωρεαν. Οπως και να χει μπραβο στον δημιουργο.
KostasKarditsa Δημοσ. 29 Αυγούστου 2011 Μέλος Δημοσ. 29 Αυγούστου 2011 Kαλη εφαρμογη και προσεγμενη, κανει καλα αυτο για το οποια ειναι φτιαγμενη. Δυστυχως ομως επι πληρωμη τη στιγμη που κυκλοφορουν κι αλλες αναλογες εφαρμογες δωρεαν. Μπορείς να μου πεις ποιες είναι αυτές? Οπως και να χει μπραβο στον δημιουργο. Σ' ευχαριστώ! Με την υποστήριξή σας ελπίζω το Leon να γίνεται κάθε μέρα καλύτερο
marios_geo Δημοσ. 30 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 30 Αυγούστου 2011 Το link (ή έστω κάποιο site) πού είναι; EDIT: Άκυρο, το βρήκα.
Anaksimandros4 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2011 Απο τις απαντησεις που πηρες απο άλλα μελη εδω μεσα απογοητευτικα, ειδικα απο την 1η. Αυτο γινεται διοτι σχεοδν το 100% δεν γνωριζει τον χωρο, του "ταβλιου υπολογιστων" δηλαδη. Εγω θεωρωντας τον ευατο μου σαν expert σε αυτο τον τομεα (καθως και στο ταβλι) μπορω να πω μόνο μια αγγλικη λεξη: WOW! Συγχαρητηρια για την προσπαθεια. Τον Μαιο επειδη ειχα απηυδησει με την ελλειψη καποιου προγραμματος για το Ελληνικο ταβλι ειχα αποφασισει να κατσω και να φτιαξω μόνος μου ενα. Ε μια οι διακοπες, μια τα ποδοσφαιρα και τα μπασκετ βαρεθηκα, και δεν εκανα τιποτα, αλλά εμφανιζεσαι εσυ και με σωνεις. Ας τα παρουμε ενα-ενα λοιπον: Καραρχας εσυ πρεπει να εισαι(κατι μου θυμιζει το Tournavitis) που εγραψες και το Herakles, ΑΙ για Reversi(Othello) δηλαδη. Ετσι? φοβερο προγραμμα οπου απο τα ελευθερα μόνο το NTest και το Edax ηταν ισχυροτερα και ισως η Ζεβρα. Παντως πολυ δυνατο προγραμμα θυμαμαι για 8x8 και ειχε και για 10x10 νομιζω οπου αυτο πρεπει να ηταν το ισχυροτεο διαθεσιμο του κοσμου. Τελοσπαντων ασχετο αυτο.... Εδώ και χρόνια έψαχνα να βρω ένα καλό πρόγραμμα που να παίζει όλα τα ελληνικά παιχνίδια τάβλι. Πόρτες, πλακωτό και φεύγα. Και όταν λέω καλό εννοώ πραγματικά καλό και δυνατό. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν κατάφερα να βρω κάτι. Είχα ξεκινήσει λοιπόν πριν από κάποια χρόνια να το κατασκευάζω μόνος μου. Τους τελευταίους μήνες ασχολήθηκα συστηματικά μαζί του, το ολοκλήρωσα και σας το παρουσιάζω. Το όνομα αυτού …Leon. Το Leon είναι μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης με αυτοδιδασκόμενα νευρωνικά δίκτυα, που παίζει τις παραλλαγές πόρτες, πλακωτό και φεύγα, σε ένα πραγματικά πρωτόγνωρο επίπεδο δυσκολίας. Δεν το δοκιμασα ακομα, παρα μόνο επαιξα ενα παιχνιδι στο επιπεδο professional πλακοτο. Ομολογω οτι εκανε πολλα λαθη απο την αρχη κιολας οποτε δεν το συνεχισα. Περισσοτερη αναλυση για την δυναμικοτητα του ΑΙ στα 3 παιχνιδια θα ακολουθησει αργοτερα, οταν κανω περαιτερω αναλυσεις.... Οποτε η πρωτη εντυπωση μου μπορει να ειναι τελειως ακυρη. Αν και υποψιαζομαι κατι πολυ σοβαρο οσον αφορα το πλακοτο αλλα μπορει να ειμαι και τελειως λαθος. Ειναι το ιδιο(βασιζεται στην ιδια αρχη) με το backgame στις πορτες οπου ως γνωστον τα bot ειναι πολυ χειροτερα εκει συγκριτικα με το γενικο επιπεδο τους, και αυτο διοτι το training τους δεν περιεχει πολλα παιχνιδια με backgame. Eτσι και με το πλακοτο υποψιαζομαι οτι το πολυ μεγαλυτερο effective branching factor που εχει σε σχεση με τις πορτες, οδηγει στο να φτανει το πλακοτο-ΑΙ να θελει πολυ περισσοτερα παιχνιδια training απο το πορτες-ΑΙ ωστε να αποκτησει συγκρισιμη δυναμικοτητα. Θα το ψαξω το θεμα καλυτερα οταν ασχοληθω αργοτερα με το Leon. Ξεκίνησε χωρίς γνώση για τα παιχνίδια (πέρα των κανόνων) και παίζοντας πολλές εκατομμύρια παρτίδες εναντίον του εαυτού του, με τους πλέον μοντέρνους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης έμαθε τη λογική τους. Μπορεις να πεις περισσοτερα? Δηλαδη: •Χρησιμοποιησες καποια supervised τενχικη ή ηταν εντελως unsupervised? •Επισης υποθετω οτι προφανως και χρησιμοποιησες ενα ANN(artificial neural net) που εκπαιδευτηκε με την τεχνικη TD(L) ετσι? •Αν ναι τοτε χρησιμοποιησες L=0? Δηλαδη χρησιμοποιησες την τεχνικη TD(0) και το αφησες τελειως μόνο του να μαθαινει? •Αν ναι τοτε μπορω να μαθω ποσα παιχνιδια(self-games) χρησιμοποιησες για το καθε ενα απο τα 3 παιχνιδια(πορτες,πλακοτο,φευγα)? •Μπορεις επισης να πεις περισσοτερα για το ΑΝΝ και τα layers και τα inputs του? •Πχ ενα πραγμα που με ενδιαφερει ιδιαιτερα ειναι το αν στο input layer εβαλες μόνο του κανονες του καθε παιχνιδιου και τιποτα αλλο! Καλο θα ηταν ηταν γραψεις ενα αναλυτικο αρθρο οπως ειχε κανει και για το Reversi με τον Ηρακλη, αν και νομιζω εκεινο ηταν μια διατριβη σου. Σε σχεση με ο,τι κυκλοφορει και εχει κυκλοφορησει προκειται για αριστουργημα. Κοιταξε. Δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραγματα καθως για πλακοτο και φευγα δεν υπηρχαν και αλλες επιλογες. Αλλά παραμενει αριστουργημα! Ακομα βεβαια επαιξα μια μόνο παρτιδα πορτες μαζι του στο προτελευταιο επιπεδο professional γιατι το τελευταιο ητνα πολυ αργο, αλλά απο οτι ειδα το level του δεν πρεπει να ειναι στο ιδιο επιπεδο με το GNUBG(το ειδα αυτο περι 10000 παρτιδων και θα το σχολιασω σε λιγο). Λογω 2 κινησεων ολα αυτα που τις εχω κρατημενες και υποθετω οτι ηταν 2ες επιλογες και φυσικα για ενα προγραμμα σε τοπ επιπεδο που θελει να συγκριθει με το GNUBG ειναι αδιανοητο να κανει 2ες επιλογες χανοντας πχ περιπου -0.040 equity. Περισσοτερα σχετικα με αυτα αργοτερα οταν παιξω και αναλυσω και κανω rollout τις κινησεις και μερικες παρτιδες του Leon. Προς το παρον να θυμισω πως εχει η κατασταση στο χωρο του ταβλιου: •Πορτες(οι οποιες ειναι το αμερικανικο backgammon χωρις να υπαρχει "τριπλη" νικη και χωρις διπλασιασμους): -Extreme Gammon 2, ΜΑΚΡΑΝ, ΜΑΚΡΑΝ, ........... ΜΑΚΡΑΝ οτι δυνατοτερο και ταχυτερο υπαρχει. Τελεία. Εχει και χιλιαδες επιλογες αναλυσης κλπ πλεον οποτε ειναι σουπερ και εκει. -GNUBG 0.90, το 2ο δυνατοτερο, δωρεαν, με χιλιαδες επιλογες αναλυσης, ωραια γραφικα κλπ. -Snowie 4, περιπου ιδια δυναμικοτητα με το GNUBG αλλα με τιμη τρελλη: 350 ευρω νομιζω, τη στιγμη που το 1000(κυριολεκτικα) φορες καλυτερο του ExtremeGammon 2 κανει γυρω στα 60€ και το ανωτερο σε ρυθμισεις, επιλογες αναλυσης κλπ, και περιπου ιδιας δυναμικοτητας GNUBG ειναι δωρεαν. -BGBlitz 2.7.3 λιγο λιγοτερη δυναμη απο το GNUBG 0.90(AI 0.15) και το Snowie 4 και με αρκετες επιλογες αναλυσεων κλπ. Και τωρα μπαινει το Leon στην μεση συμφωνα με τον δημιουργο του και λεει οτι ειναι ισης δυναμης με το GNUBG. Θα δειξει. Θα προσπαθησω να το μαθω..... Δεν ειναι κατι αδυνατο να εχει γινει. Δεν μιλαμε για σκακι οπου για να φτασεις στο επιπεδο της Rybka πχ γραφωντας ενα προγραμμα απο την αρχη, .......well..... να το πω πολυ απλα: ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ! Θα παρει καμια 10ρια χρονια και παλι δεν θα φτασεις (εκτός και αν κλεψεις και δεις τον κωδικα του Ippolit πχ, που εικαζεται οτι ειναι ο κωδικας του Rybka που προηλθε απο reverse engineering αυτου)! Εδω μπορει να γινει καθως πλεον με την φοβερη δυναμη του hardware, εκπαιδευοντας με την χρηση πχ TD(0) καποια ΑΝΝ, με, ας πουμε, 80 000 000 παιχνιδια, τοτε πλησιαζεις την δυναμη του GNUBG. •Πλακοτο: Πολυ απλα δεν υπαρχει τιποτα στον χωρο των bots για πλακοτο! •Φευγα: Μια απο τα ιδια. Βελτιωσεις χρειαζονται στην ταχυτητα επεξεργασιας των κινησεων και στην, οσο γινεται, εξαλειψη των βλακωδων κινησεων απο την ΑΙ καθως και να γινει πιο aggressive σε φευγα και πλακωτο οταν το επιτρεπουν οι κινησεις. Αυτο ειναι ο,τι πιο τραγικο μπορει να κανει καποιος παικτης ταβλιου. Να επιλεξει να παιξει μια επιθετικη και λιγοτερο σωστη κινηση και οχι να παιξει την σωστη κινηση. Βασικα ο δημιουργος του Leon δεν μπορει να κανει κατι σε αυτο τον τομεα διοτι το ΑΙ εκπαιδευεται μόνο του οπως ειπε. Φυσικα μπορει σαν inputs να δωσει εντολες για επιθετικες κινησεις αλλά αυτο πιθανοτατα(>99.9999999999999% ) θα οδηγησει σε χειροτερο παικτη. Στις πόρτες (χωρίς βίδο) παίζοντας 10000 παρτίδες εναντίον του GNUBg κατάφερε να το κερδίσει με ένα μέσο όρο κάτι πάνω από 0.04 πόντους ανά παιχνίδι. Αληθεια???? WOW. Το θεμα βεβαια δεν ειναι αυτο. Οπως ισως ξερετε το ταβλι(και οι πορτες) δεν ειναι σκακι οποτε το παραπανω αποτελεσμα δεν λεει τιποτα. Ναι οκ 10000 παρτιδες, νόμος των μεγαλων αριθμων, τυπικη αποκλιση μικρη, κλπ, αλλά για να κρινεις 2 προγραμματα που επαιξαν μεταξυ τους δεν βλεπεις το τελικο αποτελεσμα, αλλά βαζεις καποιο προγραμμα να κανει rollouts ή βαζεις πλεον το ExtremeGammon στο XG+ πχ επιπεδο να αναλυσει ολες τις κινησεις τους. Εκει βγαινει η τελικη equity που εχασε το καθε προγραμμα(απο την οποια φυσικα λειπει πλεον το οποιοδηποτε luck factor οπου μπορει να υπηρχε). Αυτα τα 2 νουμερα συγκρινεις για να αποφασισεις πιο προγραμμα και πόσο ειναι καλυτερο. Όσον αφορά το πλακωτό και το φεύγα δεν υπάρχουν αξιόλογες αντίστοιχες ΑΙ για να υπάρξει παρόμοια σύγκριση.Επειδή όμως οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι ίδιοι και το feedback που παίρνω από τους ανθρώπους που το έπαιξαν είναι θετικό, πιστεύω ότι και εδώ πρόκειται για την ισχυρότερη ΑΙ που μπορεί κάποιος να βρει σήμερα. Αυτο ειναι σιγουρο. Κατι αλλες υλοποιησεις που ειχα δει ηταν απλα αισχρες(στο ΑΙ τους) οποτε ο.ε.δ. σε αυτο. Τωρα το εαν ειναι παρομοιας δυναμικοτητας σε σχεση με τις πορτες θα σου πω σε λιγες μερες οπου θα το δοκιμασω εκτενεστερα. Να πω εδω οτι το GNUBG στα 2 ply του, παιζει σε κορυφαιο επιπεδο, επιπεδο των κορυφαιων ανθρωπων δηλαδη. Tο δε ExtremeGammon πλεον ειναι πολυ ανωτερο και απο αυτο! Οποτε ΕΑΝ(οπως ειπα θα το ψαξω) το Leon ειναι στο ιδιο επιπεδο στις πορτες με το GNUBG αυτο σημαινει οτι παιζει γενικα σε κορυφαιο επιπεδο(ανθρωπων και κομπιουτερ στις πορτες). Το αν το ιδιο συμβαινει και με το πλακοτο και το φευγα οπως εξηγησα για το πλακοτο και πανω, πιθανολογω οτι δεν ισχυει για το πλακοτο, ενω για το φεγυα δεν παιρνω ακομα θεση αφου δεν εχω παιξει κανενα παιχνιδι μαζι του ακομα, αλλά περισσοτερα για αυτο αργοτερα.... Μια ακομα ερωτηση: Τι διαφορές εχουν τα διάφορα επιπεδα του ΑΙ? Πχ τα expert, professional, world class κλπ τι διαφορά εχουν μεταξυ τους και πόσα ακριβως plies ψαχνει το καθενα? Πχ πόσα το expert, πόσα το professional και πόσα το υψηλοτερο ολων world class? Επισης εκτός απο τον αριθμο των plies που ψαχνει το καθενα τι αλλες διαφορές εχει το καθε level? Απο τα 3 καλυτερα πχ που αυτα με ενδιαφερουν. --------------------------------- ADDED: Και ναι. Ακριβως οπως ειπα(βλεπε παραπανω περι σοβαρου προβληματος στο πλακοτο και συσχετισης με το προβλημα των backgames στις πορτες). Βαζοντας αυτη τη φορα το προγραμμα στο κορυφαιο επιπεδο και παιζοντας ακομα μια παρτιδα πλακοτο διαπιστωσα 2 μεγαλα λαθη. Δδεν ξερω για ακριβη equity φυσικα, περιπου -0.100 το ενα(μεγαλο λαθος δηλαδη) και ηταν στην αρχη στο ανοιγμα και το ενα στο τελος οπου μιλαμε για ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ!!!!! -0.700 ή και πιο κατω ξερω γω η equity του!!!!!! Απο ΤΕΡΑΣΤΙΟ φαβορι να με νικησει γινοταν με αυτη την κινηση ΤΕΡΑΣΤΙΟ αουτσαιντερ. Και αυτο γιατι προφανως δεν εχει συναντησει παρομοια κατασταση στο training του. Υποθετω, γιατι μπορει να ειναι αλλος ο λογος. Πχ ο δημιουργος του BGBlitz σε συζητησεις που ειχαμε μου εχει πει οτι ο κωδικας ενος προγραμματος με artificial neural nets πρεπει να ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ μα ΤΕΛΕΙΩΣ bug free και οτι ελαχιστα λαθη ή ενα ελαχιστο λαθος μπορει να δημιουργησει "απειρα" προβληματα στην δυναμικοτητα του ΑΙ. Αυτο συνεβησε και σε αυτον οπου ενα φαινομενικα ασημαντο λαθος σε ενα input ενος layer τον ταλαιπωρουσε επι μηνες καθως(χωρις να εχει εις γνωση του προφανως τοτε το bug) οση επκπαιδευση και να εκανε στο ΑΙ, αυτο συνεχιζε να παιζει χάλια σε ΜΕΡΙΚΕΣ θεσεις και αρα γενικα ηταν πολυ μετριο. Εχουμε λοιπον σε μια παρτιδα πλακοτο δεν θυμαμαι τωρα πόσων κινησεων, ηταν αρκετα μεγαλη, οτι το ΑΙ στο υψηλοτερο επιπεδο, εκανε 2 ΠΟΛΥ σοβαρα λαθη. Ενω οι υπολοιπες κινησεις ηταν πολυ καλες(σε πολυ υψηλο επιπεδο δηλαδη). ΟΜΩΣ αυτα τα 2 λαθη ειναι φυσικα ανεπιτρεπτα για προγραμμα υψηλου επιπεδου, πχ GNUBG στις πορτες. Οποτε αμεσως αμεσως το επιπεδο του ΑΙ-πλακοτο κατεβαινει στο intermediate θα ελεγα. Περισσοτερα επονται.... Α και ξεχασα να αναφερω οτι εγω ηθελα να φτιαξω ΑΙ για πλακοτο και φευγα για τον απλουστατο λογο οτι θελω να αναλυω τις παρτιδες, κινησεις, κλπ οπως κανω στις πορτες(backgammon). Και ενω το Leon ειναι μια αξιολογη προσπαθεια φυσικα αλλά δεν εχει λειτουργιες αναλυσης. Οποτε μου ειναι ουσιαστικα αχρηστο για οτν σκοπο μου. Φυσικα μπορεις να προσθεσεις λειτουγιες για αναλυση και κυριως για αυτο που ενδιαφερομαι για rollouts!! Εστω και απλα rollouts, δεν χρειαζεται να εχουν τις χιλιαδες των επιλογων που εχουν τα GNUBG και ExtremeGammon. Αμα το προσθεσεις αυτο, η αξια του προγραμματος ανεβαινει 10 επιπεδα για μενα. ----------------- ADDED: Και η 3η παρτιδα πλακωτο περιπου μια απο τα ιδια. 5 λαθη συνολικα, το 1 στην αρχη στο "ανοιγμα", το ενα στο "middlegame" τεχνικης φυσεως(απο αυτα που κανανε τα bots προηγουμενης γενιας στις πορτες οταν επαιζαν στο 1 ply) και τα άλλα 3 στο τελος παλι τεχνικης φυσεως απο αυτα που δεν περιμενεις να κανει ενα bot που ψαχνει 3 ply μπροστα. Χμμ... και εδω μαλλον εγκειτε το προβλημα καθως: Στις δε πορτες(backgammon) σε παρομοιες περιπτωσεις/θεσεις οπου χρειαζεται "τεχνικο" παιξιμο και αρκετα παλαιοτερα ολα τα bots στο 1 ply πατωνανε, αλλά στα 2 ή και παραπανω plies παιζανε σωστα. Καθως δεν μπορουσαν να δουνε πιο μπροστα και να καταλαβουν/υπολογισουν οτι το σωστο παιξιμο ειναι διαφορετικο και θελει μετρημα. Με λιγα λογια η εκπαιδευση που ειχαν και η evaluation function που απεκτησαν λογω αυτης, βλεπει 2 πχ παιξιματα περιπου ιδια, ομως στην πραγματικοτητα ειναι παντελως διαφορετικα και για να το δει καποιος αυτο πρεπει να ψαξει και την κινηση του αντιπαλου, να δει δηλαδη παραπανω απο ενα ply μπροστα. Στις πορτες λοιπον, βλεπωντας 2 plies μπροστα συνηθως ΑΡΚΕΙ! Για τετοιου ειδους τεχνικα παιξιματα. Στο πλακοτο ομως, οπως καποιος εμπειρος θα καταλαβαινει τι λεω, ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ! Τα "ελευθερα" πουλια(πουλια δηλαδη που μπορουν να παιχτουν και ειναι πανω σε "πορτες" σε 2 άλλα πουλια δηλαδη και οι πορτες αυτες να μην εχουν "σπασει το συμβολαιο") και το να σπασεις μια πορτα με 2 πουλια για να τα αποκτησεις και μετα το παιξιμο αυτων των ελευθερων πουλιων, μια τετοια κινηση τεχνικης φυσεως δηλαδη που εξασφαλιζει την απαραιτητη ασφαλεια δηλαδη οπου δεν θα δωσεις direct hit με μια κακη ζαρια, αυτη η κινηση και το να σκεφτει το bot να την παιξει θελει 5 plies τουλαχιστον να δει μπροστα. Ενω να ξανααναφερω οτι η εκπαιδευση σε τετοιες "τεχνικης φυσεως" θεσεις οπου απαιτειται lookahead για να παιχτει σωστα μια κινηση, δεν χρησιμευει και πολυ οπως ειναι γνωστο και στο backgammon. Και δυστυχως τετοιας τεχνικης φυσεως θεσεις, σε αντιθεση με το backgammon οπου ειναι σχετικα σπανιες(1 εως 3 κρισιμες σε καθε παρτιδα και αν), στο πλακοτο ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΥΧΝΕΣ! Και κρισιμοτατες! Οποτε τα πραγματα θα μεινουν πολυ σκουρα για το πλακοτο-ΑΙ, και το επιπεδο του θα μεινει πολυ χαμηλα, παιζοντας λιγες αλλά αρκετες και παντως ΦΟΒΕΡΑ κρισιμες λαθεμενες κινησεις(blunders), οση εκπαιδευση και να το κάνεις, supervised ή unsupervised, εαν δεν βρεις τροπο να λυσεις το προβλημα του να ψανχει "μόνο" 3 plies μπροστα αντι για 5-6 κινησεις μπροστα οπου χρειαζεται. Εχω στο μυαλο μου πολλους τροπους για την λυση αυτου του προβληματος, δανεισμενες κυριως απο αλγοριθμους που χρησιμοποιουνται στο Σκακι και καποιον που χρησιμοποιειται στο GO προσφατα. Βεβαια το ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ λαθος που ανεφερα στην προηγουμενη παρτιδα(στην 2η) δεν εχει να κανει με αυτο και εχει να κανει με θεση που απλως δεν την εχει δει και δεν ξερει πως να παιξει. Ητνα λαθος στρατηγικης. Ομως ειναι ΤΡΟΜΕΡΟ λαθος(λαθος που κοστιζει παιχνιδια) και ειναι και γενικης φυσεως λαθος, δηλαδη πιθανοτατα θα παρουσιαζεται πολυ συχνα. Κριμα που δεν εσωσα την θεση αλλά πιθανοτατα θα ξαναεμφανιστει και ετσι και αλλιως θυμαμαι τα ποιοτικα της χαρακτηριστικα και πιθανοτατα αν σου δωσω μια παρομοια θεση και παλι το Leon θα παιξει το ιδιο αισχρα. Και δεν καταλαβαινω πώς παιζει τετοια ΚΑΚΙΣΤΗ κινηση. Μια ευκολη λυση παντως σε αυτο το λαθος, ειναι η εισαγωγη ως ipnut στην αρχη της εκπαιδευσης ή ακομα και τωρα για τα νεοτερα ΑΙ, ενος απλου κανονα οπου ειναι σχεοδν σιγουρο οτι δεν θα αλλοιωσει ή χειροτερεψει κανεναν αλλο τομεα εξυπναδας. μόνο θετικα αποτελεσματα μπορει να εχει ετσι οπως το βλεπω. Περισσοτερα για αυτο αργοτερα.... ------------------------ ADDED: Και επαιξα και ενα παιχνιδι φευγα, στο υψηλοτερο επιπεδο παντα, και παλι υπηρξαν ΠΟΛΛΑ(4 πριν το αφησω σητν μεση της παρτιδας δηλαδη) σοβαρα λαθη αρχαριου. Αυτα τα λαθη δεν ηταν λογω lookahead φυσεως(τεχνικο παιξιμο δηλαδη) αλλά ηταν λαθη στρατηγικης. Δεν εκπαιδευτηκε δηλαδη ορθα ή αρκετα, για να παιξει τις σωστες κινησεις. Αλλιως θα ειχε ηδη "βρει"/αναπτυξει τον απλουστατο κανονα του οταν εχω να διαλεξω αναμεσα σε 2 κινησεις οπου η μια εχει το πουλι μου να καταληγει στον τομεα του μαζεματος του αντιπαλου(στον 2ο τομεα του παικτη), ειτε σε ενα ελευθερο σημειο, ειτε σε ενα σημειο οπου εχω ηδη πουλι, τοτε η 1η επιλογη ειναι αυτο που πρεπει να παιχτει δια ροπαλου. Βασικα υπαρχουν εξαιρετικα εξαιρετικα σπανιες περιπτωσεις οπου η 2η επιλογη ειναι η σωστη αλλά και οι 4 περιπτωσεις οπου επαιξε λαθεμενα το Leon δεν ηταν φυσικα απο αυτες.
Anaksimandros4 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2011 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2011 - Όταν κάνει πχ 2 ή 5 λεπτά να επιλέξει κίνηση είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟ για τάβλι. Στις 7 παρτιδες που επαιξα ποτέ δεν εκανε 5 λεπτα για να παιξει. Άλλο σκάκι, άλλο τάβλι. Στο σκάκι μπορείς να παίζεις την ίδια παρτίδα μια εβδομάδα, στο τάβλι θες να παίξεις πολλές παρτίδες συνεχόμενα. Φυσικά και μπορείς να επιλέξεις το απλούστερο ΑΙ και να το κάνεις αυτό, απλά διαφημίζεις ένα λογισμικό ως ποιοτικό ΑΙ, συνεπώς το να επιλέξεις κατώτερο ΑΙ αντιλαμβάνεσαι πως οδηγεί σε οξύμωρο σχήμα. Άρα χρειάζεται βελτίωση στη ταχύτητα, χωρίς να χάσει σε ΑΙ. Η εξήγηση που δίνεις για τα επίπεδα και το πόσο σκέφτεται είναι άσχετη με αυτό που είπα. Πώς τα ονομάζεις τα επίπεδα δε θυμάμαι, δε πρόσεξα και δεν έχει σχέση με αυτό που είπα. Η expert(3 καλυτερη) ρυθμιση του ΑΙ ειναι μόνο λιγο χειροτερη απο την world class δηλαδη την καλυτερη. Και ειναι πολυ πιο γρηγορη. Αυτο ισχυει σε ολα τα προγραμματα backgammon. Οι διαφορές στην δυναμικοτητα στα 2-3 πρωτα επιπεδα ειναι μικρες και μαλιστα ανυπαρκτες και μη προσδιορισιμες για τον απλο χρηστη! Δεν μπορει να τις καταλαβει. Οποτε το οτι παραμενει ποιοτικο ΑΙ δεν υπαρχει καμια αμφιβολια περι τουτου. - Η ποιότητα στη ζαριά εδώ είναι ταυτόσημη με τη ποιότητα στη τυχαιότητα. Το τάβλι δεν είναι παιχνίδι απόλυτα στρατηγικής όπως το σκάκι, διότι με μερικές τυχερές ζαριές ένας παίκτης ηλίθιος μπορεί να κερδίσει. Οι καλοί αλγόριθμοι ψευδοτυχαιότητας απλά καλύπτουν αρκετά ομοιόμορφα το πεδίο επιλογών ύστερα από έναν Α αριθμό ρίψεων. Τον καλύτερο αλγόριθμο ψευδοτυχαίων αριθμών να πάρεις, ποτέ δε θα έχεις ποιοτική ζαριά σε τάβλι. Γι αυτό λέω ξεκάθαρα πως αν δε κάνεις την υπέρβαση στη τυχαιότητα, είσαι στο μισό δρόμο, επειδή η έκβαση του παιχνιδιού στηρίζεται τόσο πολύ σε αυτό. Δεν κατανοω τι θελεις να πεις, αλλά η υλοποιηση "του ζαριου" που εχει κανει στον Leon ο ΚωσταςΚαρδιτσα ειναι μια χαρα και δεν χρειαζεται τιποτα παραπανω ή τιποτα λιγοτερο ουτε καμια επιπλεον καινοτομια. Είπα προηγουμένως "πέραν ίσως" για τους πολυπύρηνους επεξεργαστές.. Το παράδειγμα 100 με 98 αναφερόταν σε βελτιστοποίηση με κώδικα μηχανής. Παρόλα αυτά επιμένω ότι είναι πιο ουσιαστικοί οι αλγόριθμοι. Μην υποτιμας το "multicoring". Πχ ο δημιουργος του ExtremeGammon(του με μεγαλη διαφορά πιο δυνατου ΑΙ για πορτες(backgammon βασικα)) Xavier Dufaure, υλοποιησε προσφατα την υποστηριξη παραπανω του ενος επεξεργαστων/πυρηνων και αναφερει οτι(σε αντιθεση με το σκακι οπου το θεμα παει περιπου: 1 core -> x 1 speedup 2 cores -> x 1.7 speedup 4 cores -> x 2.8 speedup 8 cores -> x 4.4 speedup 16 cores-> x 6.4 speedup) σε αντιθεση λοιπον με το σκακι ο Xavier αναφερει οτι για 4 πυρηνες το speedup ειναι περιπου επι 4!! Δηλαδη επιτυγχανει 4τραπλασια ταχυτητα με εναν quad υπολογιστη και αρα πολυ μεγαλυτερη δυναμικοτητα στην ηδη κορυφαια του ExtremeGammon ΑΙ. Η διαφορά των τιμων speedup των προγραμματων στο σκακι σε σχεση με το ταβλι εγκειται στο γεγονος οτι ο σκελετος των προγραμματων και η φιλοσοφια τους ειναι τελειως διαφορετικη. Η alpha-beta(σκελετος των προγραμαμτων για σκακι) δεν γινεται τοσο αποτελεσματικα πολυπαραλληλισιμη, σε shared memory υολοποιησεις παντα μιλαμε βεβαιως, σε αντιθεση με τα προγραμματα ταβλιου οπου ο κυριος σκελετος ειναι μια γιγαντιαια evaluation function απο την εκπαιδευση των ΑΝΝ. Και το δεύτερο είναι, ότι κατά τη γνώμη μου, για ευκολία, αντί να πιάνεις και να σέρνεις τα πούλια με το ποντίκι, θα ταν καλύτερα να κάνεις διπλό κλικ στη θέση που θες να τα βάλεις και να πηγαίνουν μόνα τους. Ναι είναι αρκετοί που το προτιμούν έτσι. Είναι στο todo list. Η "παναρχαια" συνταγη των τοπ προγραμματων, πχ Jellyfish, ειναι και η καλυτερη και ειναι αυτη που ολα τα κορυφαια προγραμματα χρησιμοποιουν καθως ειναι η γρηγοροτερη για τον απλο χρηστη αλλά και για τον εμπειρο: Με απλο κλικ σε ενα πουλι ή σε μια στηλη με πουλια(πχ μια πορτα με 5 πουλια) το προγραμμα παιζει κατευθειαν το μεγαλυτερο ζαρι. Μετα με κλικ σε μια αλλη στηλη ή στην ιδια παιζει και το αλλο ζαρι. Στις περιπτωσεις οπου θελεις να παιξεις πρωτα το μικρο(ειτε γιατι ετσι θελεις, ειτε γιατι εχει σημασια(και πολλες φορες εχει σημασια, ειτε γιατι ειναι η καλυτερη κινηση και δεν παιζεται αλλιως, ειτε δεν γινεται αλλιως)) ή κανεις κλικ στο ζαρι για να αλλαξει η σειρα με την οποια θα παιχτει η ζαρια, ειτε(το πιο συνηθισμενο μιας και οταν δεις μια ζαρια πας αυτοματα το ποντικι πανω στο πουλι ή στην στηλη με τα πουλια που θελεις να παιξεις οποτε ειναι πολυ βολικο ετσι) κανοντας δεξι κλικ στο πουλι ή στην στηλη με πουλια(πχ πορτα με 4 πούλια) αλλαζει η σειρα και παιζεται πρωτα το μικροτερο ζαρι, οποτε κανεις πρωτα δεξι κλικ στο πουλι, αλλαζει η σειρα, και παιζεις μετα κανοντας απλο κλικ, το αλλο (μεγαλυτερο) ζαρι. Φαινετια περιπλοκο αλλά δεν ειναι. ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΚΡΑΝ! Μετα ο χρηστης μπορει να παιζει με ταχυτητα αστραπης!
PCharon Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου 2011 .......... Συγχαρητήρια για τα άκυρα σχόλια, αναφερόμουν στη προηγούμενη έκδοση του προγράμματος, μετά άλλαξαν όλα αυτά, τα ενσωμάτωσε/βελτίωσε όσα συζητήσαμε, γι αυτό δεν τα πρόσεξες. Τη ταχύτητα τη βελτίωσε στη μετά έκδοση (κι αναφερόμουν σε πλακωτό, δε το είχα επισημάνει), κάτι πείραξε σίγουρα στον αλγόριθμο, πάντως ακόμα με ένα πυρήνα δουλεύει σχεδόν αποκλειστικά. Ενδεικτικά από σκέψη ζαριάς σε διπύρηνο στο πλακωτό: (αναφέρομαι στην ακριβώς επόμενη έκδοση από τη πρώτη, δε ξέρω αν έχει βγάλει κι άλλη τώρα που γράφω) Τυχαίο είναι αυτό που καθορίζεται από αστάθμητους παράγοντες. Το είχε φτιάξει από την αρχή ωραίο το θέμα της τυχαιότητας anyway, εγώ όταν το σχολίασα δεν είχα προσέξει πως είχε δυνατότητα να εισάγεις ζαριά που τη ρίχνεις πραγματικά, δε θα το είχα κάνει το σχόλιο, μετά πρόσθεσε κι άλλες επιλογές. Μη με μπλέξεις άλλο σε συζήτηση, βαριέμαι, χωρίς παρεξήγηση. Καλή συνέχεια
FarCry Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 ............................................ ξεχασες να αναφερεις το πιο σημαντικο πραγμα στο ταβλι το οποιο σχετιζεται με το πλακωτο και το φευγα. Από τα προηγούμενα παιχνίδια οι πόρτες γενικά θεωρούνται ότι έχουν τον σχετικά μικρότερο παράγοντα τύχης, το πλακωτό ότι έχει μεγαλύτερο παράγοντα τύχης από τις πόρτες και ότι το φεύγα ακόμα μεγαλύτερο παράγοντα τύχης (το ασσόδυο ακόμα μεγαλύτερο από το φεύγα και το γκιούλ είναι καθαρά τυχερό και όχι τεχνικό). οποτε οτι και να κανεις το συστημα παντα θα χανει ασχετως των plies. αυτη ειναι η διαφορα του σκακιου με το ταβλι και μαλλον αυτος ειναι ο λογος που κανενα προγραμα ταβλιου δεν ασχοληθηκε με αλλο παιχνιδι παρα μονο με τις πορτες
Anaksimandros4 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 ξεχασες να αναφερεις το πιο σημαντικο πραγμα στο ταβλι το οποιο σχετιζεται με το πλακωτο και το φευγα. Από τα προηγούμενα παιχνίδια οι πόρτες γενικά θεωρούνται ότι έχουν τον σχετικά μικρότερο παράγοντα τύχης, το πλακωτό ότι έχει μεγαλύτερο παράγοντα τύχης από τις πόρτες και ότι το φεύγα ακόμα μεγαλύτερο παράγοντα τύχης (το ασσόδυο ακόμα μεγαλύτερο από το φεύγα και το γκιούλ είναι καθαρά τυχερό και όχι τεχνικό). οποτε οτι και να κανεις το συστημα παντα θα χανει ασχετως των plies. αυτη ειναι η διαφορα του σκακιου με το ταβλι Τι σχεση εχει αυτο σε σχεση με αυτο που ειπα? Ειδικα η τελευταια προταση σου δεν εχει κανενα νοημα. Τι θα πει οτι και να κάνεις το συστημα παντα θα χανει? Και οι πορτες και το φευγα και το πλακοτο εχει μεσα του την τυχη ΚΑΙ το skill(ικανοτητα). Οποτε ακομα και ενα σουπερ-ΑΙ παντα θα μπορει να χασει. Δεν ξερω αν εννοεις αυτο. Αλλά αυτο δεν εχει ΚΑΜΙΑ σημασια. Φτιαξε εσυ το σουπερ-ΑΙ και οκ. Αυτο που λεω εγω ειναι οτι το Leon παιζει μειρκες κινησεις χάλια. Και αυτο βελτιωνεται. Και πρεπει να βελτιωθει! Και δεν εχει καμια σημασια αν αυτο δεν θα το κανει αηττητο. Επισης το quote που εκανες ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΑΛΗΘΕΣ! Απο ποιον θεωρειται οτι οι πορτες εχουν την μικροτερη τυχη και το πλακωτο μεγαλυτερη και το φευγα ακομα μεγαλυτερη? Καμια σχεση! Δεν ισχυει κατι τετοιο. Δεν ειναι καθολου ευκολο να το ποσοτικοποιησεις ποιο εχει τον μεγαλυτερο παραγοντα τυχης. Ενας τροπος ειναι να δεις εμπειρικα απεναντι σε κατωτερους αντιπαλους σε ποιο παιχνιδι νικας γενικως πιο πολυ και πιο ευκολα. Αν πχ νικας στο φευγα πολυ περισσοτερο απο τις πορτες απεναντι σε κατωτερους αντιπαλους, τοτε αφου το ταβλι ειναι γενικα τυχη+ικανοτητα, αρα θα ειχαμε μια ενδειξη οτι το φευγα απαιτει περισσοτερη ικανοτητα παρα τυχη. Ε απο προσωπικη μου εμπειρια(μιας και ειμαι εξαιρετικα καλος παικτης και στα 3) μπορω να πω οτι στο πλακωτο νικαω με λιγο μεγαλυτερα ποσοστα τους αλλους, ενω μετα επονται το φευγα και οι πορτες μαζι. Στο πλακωτο βασικα αν ξεφυγεις στα αρχικα ζαρια και δεν σε πιασει νωρις ο αλλος, ειναι σχετικα πιο ευκολο απο τα άλλα 2 παιχνιδια to outplay(Ελληνικος ορος?) καποιον κατωτερο. και μαλλον αυτος ειναι ο λογος που κανενα προγραμα ταβλιου δεν ασχοληθηκε με αλλο παιχνιδι παρα μονο με τις πορτες Ο λογος φυσικα και δεν ειναι αυτος. Ο λογος ειναι οτι οι πορτες(μαζι με το ζαρι διπλασιασμου, το παιχνιδι backgammon δηλαδη) ανθισε στα 60ς στην Αμερικη και εξαπλωθηκε εκει σε πολυ μεγαλο βαθμο και λογω των παγκοσμιων πρωταθληματων που εγιναν διαδωθηκε παγκοσμιως και στις αλλες χωρες. Οποτε φυσικα και οι προγραμματιστες ασχοληθηκαν με αυτο. Το πλακωτο και το φευγα δεν ειναι ευρεως γνωστα, δεν παιζονται καθολου συχνα, οποτε εχεις τον λογο για τον οποιο γινεται αυτο που ειπες.
Anaksimandros4 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Να ρωτησω επισης τον δημιουργο του Leon μερικα ακομη πραγματα(παροτι ακομα για τα προηγουμενα 18095478 πραγματα που ρωτησα απνατηση δεν πηρα ): Βλεπω οτι το Leon δεν εχει ντετερμινιστικο ΑΙ για ενα CPU, δηλαδη ακομη και σε εναν επεξεργαστη σε πολλες θεσεις, με 2 ή και παραπανω παραπλησιες επιλογες ΠΟΥ ΟΜΩΣ υπαρχει σαφης διαχωρισμος μεταξυ καλυτερης κινησης, 2ης καλυτερης, κλπ, παιζει διαφορετικες κινησεις μερικες φορες!! Αυτο ειναι προβλεπομενο? Περιεργο παντως ειναι καθως δεν ειναι λογικη και σωστη συμπεριφορα αοφυ η καλυτερη κινηση ειναι μια(για τις θεσεις που λεω) οποτε επρεπε να την παιζει παντα. Γιατι λοιπον δεν ειναι ντετερμινιστικο? Εχεις βαλει καποιο randomizer στις κινησεις? Χρησιμοποιεις στην search του Leon απλο minimax ή μηπως καποια αλλη τεχνικη, πχ STAR2? Που παρολο που για το GNUBG πχ δεν εδειξε βελτιωση, λογω της ΦΟΒΕΡΑ ισορροπημενης και εξελιγμενης evaluation του, εδειξε μεγαλη βελτιωση σε λιγο "randomized" εκδοση της eval του GNUBG, οποτε μπορει επισης να δειξει βελτιωση σε λιγοτερο ανεπτυγμενες evaluation functions πχ στο πλακωτο του Leon που ανεφερα προηγουμενως. Εχεις δοκιμασει τιποτα τετοιο? Καμια περιπτωση για ρυθμισεις για να αναλυει το Leon θεσεις ή και να κανει rollouts αλλά και για να κανει export τις παρτιδες κλπ σε τιποτα mat ή sgf αρχεια για παραδειγμα?
FarCry Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2011 Τι σχεση εχει αυτο σε σχεση με αυτο που ειπα? Ειδικα η τελευταια προταση σου δεν εχει κανενα νοημα. Τι θα πει οτι και να κάνεις το συστημα παντα θα χανει? Και οι πορτες και το φευγα και το πλακοτο εχει μεσα του την τυχη ΚΑΙ το skill(ικανοτητα). Οποτε ακομα και ενα σουπερ-ΑΙ παντα θα μπορει να χασει. Δεν ξερω αν εννοεις αυτο. Αλλά αυτο δεν εχει ΚΑΜΙΑ σημασια. Φτιαξε εσυ το σουπερ-ΑΙ και οκ. Αυτο που λεω εγω ειναι οτι το Leon παιζει μειρκες κινησεις χάλια. Και αυτο βελτιωνεται. Και πρεπει να βελτιωθει! Και δεν εχει καμια σημασια αν αυτο δεν θα το κανει αηττητο. εσυ μιλας για τεχνικες κινησεις. εγω ελεγα γενικα σαν παιχνιδι. Επισης το quote που εκανες ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΑΛΗΘΕΣ! Απο ποιον θεωρειται οτι οι πορτες εχουν την μικροτερη τυχη και το πλακωτο μεγαλυτερη και το φευγα ακομα μεγαλυτερη? Καμια σχεση! Δεν ισχυει κατι τετοιο. Δεν ειναι καθολου ευκολο να το ποσοτικοποιησεις ποιο εχει τον μεγαλυτερο παραγοντα τυχης. ετσι αναφερεται στο νετ. δεν ειναι δικο μου. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%AC%CE%B2%CE%BB%CE%B9 φυσικα και το θεμα τυχης θα φανει σε βαθος χρονου αλλα θελει παρα πολλες παρτιδες μεταξυ 2 παιχτων ιδιας τεχνικης καταρτησης για να κρινεις την τυχη αναλογως με τις νικες μεταξυ του πλακωτου, πορτες και φευγα
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα