KostasKarditsa Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Ωραίο φαίνεται. Το δοκίμασα σε linux, Ubuntu 11.04 64-bit: Σε Wine, παίζει αλλά δεν μπορώ να κάνω register το key που μας έδωσες και έτσι δεν με αφήνει να ολοκληρώσω παρτίδα. Χαίρομαι που παίζει σε linux με wine!! Είναι κάτι που δεν μπορούσα να το δοκιμάσω.. Σ' ευχαριστώ φίλε! Τι πρόβλημα έχεις με το register? Όταν δεν μπορεί για οποιοδήποτε λόγο να κάνει register τότε σου βγάζει ένα μήνυμα με το πρόβλημα που είχε. Εσένα τι σου λέει? Είχε κάποιος άλλος πρόβλημα με το κλειδί?
PCharon Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Παρότι έχει γίνει σημαντική δουλειά στην βελτιστοποίηση των αλγορίθμων, η προσπάθεια συνεχίζεται. Δυστυχώς στα δύο τελευταία επίπεδα είναι πολύ αργό, ουσιαστικά δεν έχει νόημα να παίξεις έτσι (από την άλλη δεν έχει νόημα να διαλέγεις ευκολότερο ΑΙ). Δε ξέρω τί περιθώρια έχεις ακόμα για βελτιστοποίηση των αλγορίθμων σου, πάντως αντί γι αυτό καλύτερα θα ήταν να το κάνεις να μπορεί να εκμεταλλεύεται πάνω από 1 πυρήνα, αυτό θα του δώσει πολύ αέρα (ακόμα και με τη τωρινή αργή ταχύτητα ουσιαστικά σε 4πύρηνο θα ήταν μια χαρά playable). Επίσης σε εφαρμογές που δεν εκμεταλλεύονται σωστά τους σύγχρονους πολυεπεξεργαστές μπορείς να δεις και το κουλό πχ σε ένα διπύρηνο να τρέχει το ίδιο ή γρηγορότερα από έναν 6πύρηνο, κι αυτό είναι κρίμα. Πρέπει να το κοιτάξεις αυτό, εξάλλου θα σε βοηθήσει δραματικά και στις hardcore δοκιμές σου. Κάτι άλλο επίσης πάρα πολύ σημαντικό είναι κατά πόσο τυχαίες είναι οι ρίψεις των ζαριών. Μπορεί να έχεις το τέλειο-ουάου ΑΙ, αλλά επειδή δεν είναι σκάκι ή κάτι άλλο όπου δε συμμετέχει ο παράγοντας τύχη (ζάρια), αν δεν υπάρχει κάτι πολύ προχώ σε αυτόν τον τομέα, είναι κρίμα το ΑΙ. Επιπλέον, και απλά για λόγους πληρότητας το αναφέρω, ούτε κατά διάνοια να υπάρχει seed που να γνωρίζει το ΑΙ για να υπολογίσει τις κινήσεις σε επόμενες ζαριές. Δυστυχώς το τάβλι είναι παιχνίδι όπου ο παράγοντας τύχη συνυπάρχει και η ποιότητα της ρίψης είναι ένα θέμα. Κάτι άσχετο και λιγότερο σοβαρό που μου την έσπασε είναι το πολύ αργό reaction σε μενού και διαλόγους του UI, ίσως να φταίει σε αυτό ο πολύ glue code της Delphi παρέα με το skinning system που έχει. Δεν είναι αποτρεπτικό, αφού δε σχετίζεται με το gameplay, απλά κάπως πικρό-σπαστικό όταν χειρίζεσαι μενού/επιλογές.
KostasKarditsa Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Δυστυχώς στα δύο τελευταία επίπεδα είναι πολύ αργό, ουσιαστικά δεν έχει νόημα να παίξεις έτσι (από την άλλη δεν έχει νόημα να διαλέγεις ευκολότερο ΑΙ). Δεν είναι σωστό κατά τη γνώμη μου το επιχείρημά σου. 1. Τα δύο τελευταία επίπεδα είναι μεν αρκετά πιο αργά, δηλαδή δεν έχεις άμεση απόκριση στις κινήσεις του υπολογιστή αλλά παρόλα αυτά πιστεύω ότι ο χρόνος αυτός είναι ακόμη στα επιτρεπτά όρια, για το λόγο που υπάρχουν πάντα αυτά τα επίπεδα. 2. Τα επίπεδα αυτά έρχονται να καλύψουν και ανάγκες κάποιων που θα ήθελαν να μελετήσουν ένα παιχνίδι και όχι απλά να παίξουν μια γρήγορη παρτίδα. Και σε προγράμματα σκάκι π.χ μπαίνουν πολύ υψηλά επίπεδα με πολύ αργούς χρόνους απόκρισης. Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν? Η δεν έχει νόημα να παίζεις τα άλλα επίπεδα? 3. Το επίπεδο "expert" (στο αγγλικό gui) είναι κατά τη γνώμη μου το καλύτερο επίπεδο για να παίξει ένας πολύ δυνατός παίχτης γρήγορες παρτίδες. Η διαφορά στο επίπεδο που παίζει σε σχέση με το world master είναι μικρή και το ζάρι παίζει έτσι κι αλλιώς ένα τόσο σημαντικό ρόλο που η διαφορά αυτή ουσιαστικά κατά τη διάρκεια της παρτίδας δεν παίζει κανένα ρόλο. Επίσης ο χρόνος απόκρισης είναι πολύ μικρός. 4. Θα μπορούσα αυτό που ονομάζω επίπεδο "expert" να το είχα ονομάσει "world master". Θα ήταν καλύτερα? Θέλω να πω ότι καμιά φορά το μυαλό μας παίζει περίεργα παιχνίδια. Επαναλαμβάνω ότι οι διαφορές είναι πολύ μικρές και αμφιβάλλω ότι το 99% των ανθρώπων θα δει κάποια διαφορά. Όπως παρόμοια είναι και στο σκάκι... Δε ξέρω τι περιθώρια έχεις ακόμα για βελτιστοποίηση των αλγορίθμων σου, πάντως αντί γι αυτό καλύτερα θα ήταν να το κάνεις να μπορεί να εκμεταλλεύεται πάνω από 1 πυρήνα, αυτό θα του δώσει πολύ αέρα (ακόμα και με τη τωρινή αργή ταχύτητα ουσιαστικά σε 4πύρηνο θα ήταν μια χαρά playable). Επίσης σε εφαρμογές που δεν εκμεταλλεύονται σωστά τους σύγχρονους πολυεπεξεργαστές μπορείς να δεις και το κουλό πχ σε ένα διπύρηνο να τρέχει το ίδιο ή γρηγορότερα από έναν 6πύρηνο, κι αυτό είναι κρίμα. Πρέπει να το κοιτάξεις αυτό, εξάλλου θα σε βοηθήσει δραματικά και στις hardcore δοκιμές σου. Ναι θα μπορούσα να είχα γράψει κάποια κομμάτια σε π.χ 64Bit assembly, για 4πύρηνους επεξεργαστές, ειδικές functions για κάθε είδος επεξεργαστή κτλ. Πέραν ίσως από τη χρήση περισσοτέρων πυρήνων δεν θα έβλεπες κάποια ουσιαστική διαφορά. Εάν έκανε π.χ 100 δευτερόλεπτα και τώρα κάνει 98 δεν αλλάζει κάτι. Πάλι αργό θα ήταν... Και επειδή σε τέτοιους αλγόριθμους είναι εύκολο να μπουν, χωρίς να το καταλάβεις μπαγκάκια, άντε να διορθώσεις ένα τέτοιο κατεβατό. Η ουσιαστική διαφορά σε τέτοιου είδους εφαρμογές έρχεται από τους αλγόριθμους και ένα από τα βασικότερα είναι τα selective search extensions. Η ταχύτητα απόκρισης έρχεται, ως επί το πλείστον, από το πόσο agressive είναι τα extensions αυτά. Θα μπορούσα δηλαδή να κάνω το επίπεδο "world master" απίστευτα γρήγορο. Το θέμα είναι κατά πόσο θα έπαιζε καλύτερα... Το να βρεις πόσο agressive πρέπει να κάνεις ένα επίπεδο, ώστε από τη μία να είναι δυνατότερο του προηγουμένου και από την άλλη όσο το δυνατόν πιο γρήγορο, είναι μια αρκετά επίπονη δουλειά και ο βασικός τρόπος είναι μόνο η στατιστική. Μην με καταλάβετε λάθος. Ποτέ τίποτα δεν είναι τέλειο και πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Είμαι σε συνεχές ψάξιμο! Εάν δεν ήμουν από αυτούς που πραγματικά παλεύουν για τη βελτιστοποίηση της λεπτομέρειας (..της λεπτομέρειας...), μία τέτοια εφαρμογή δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα! Δεν θα βοηθούσε περισσότερο για τα simulations το να τρέχει το Leon σε περισσότερους από ένα πυρήνες. 1. Γιατί δεν η ταχύτητα δεν θα ήταν ανάλογη των αριθμών των πυρήνων 2. Γιατί τώρα μπορώ σε έναν 4πύρηνο να τρέξω 4 simulations ταυτόχρονα, έχοντας μεγαλύτερο κέρδος. Κάτι άλλο επίσης πάρα πολύ σημαντικό είναι κατά πόσο τυχαίες είναι οι ρίψεις των ζαριών. Μπορεί να έχεις το τέλειο-ουάου ΑΙ, αλλά επειδή δεν είναι σκάκι ή κάτι άλλο όπου δε συμμετέχει ο παράγοντας τύχη (ζάρια), αν δεν υπάρχει κάτι πολύ προχώ σε αυτόν τον τομέα, είναι κρίμα το ΑΙ. Επιπλέον, και απλά για λόγους πληρότητας το αναφέρω, ούτε κατά διάνοια να υπάρχει seed που να γνωρίζει το ΑΙ για να υπολογίσει τις κινήσεις σε επόμενες ζαριές. Δυστυχώς το τάβλι είναι παιχνίδι όπου ο παράγοντας τύχη συνυπάρχει και η ποιότητα της ρίψης είναι ένα θέμα. Εδώ ίσως να μην κατάλαβα τι θέλεις να πεις. Το ζάρι και η ποιότητα που της ρίψης δεν έχει σχέση με το ΑΙ, ούτε την κάνει χειρότερη ούτε καλύτερη. Για μια συγκεκριμένη ζαριά, άσχετα εάν είναι "ποιοτική" ή όχι όπως λες, η ΑΙ οφείλει να βρει την καλύτερη κίνηση!. Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Leon για να ρίχνει το ζάρι είναι ο Mersenne twister και όσο γνωρίζω είναι ότι καλύτερο μπορεί να χρησιμοποιήσεις κάποιος για γεννήτρια "ψευδο"-τυχαίων αριθμών. Και φυσικά το απλό random του Delphi είναι υπεραρκετό για την "ποιότητα" της ρίψης. Στην επόμενη έκδοση του Leon η γεννήτρια τυχαίων αριθμών θα είναι γραμμένη σε script εκτός της εφαρμογής ώστε ο καθένας που έχει κάποια γνώση να μπορεί να γράψει ότι θέλει. Κάτι άσχετο και λιγότερο σοβαρό που μου την έσπασε είναι το πολύ αργό reaction σε μενού και διαλόγους του UI, ίσως να φταίει σε αυτό ο πολύ glue code της Delphi παρέα με το skinning system που έχει. Δεν είναι αποτρεπτικό, αφού δε σχετίζεται με το gameplay, απλά κάπως πικρό-σπαστικό όταν χειρίζεσαι μενού/επιλογές. Αυτό δεν το ξαναάκουσα από κάποιον. Γενικά η αντίδραση των γραφικών και του μενού όπου είδα το Leon να τρέχει είναι γρήγορη!. Τι επεξεργαστή έχεις? Μήπως έκανε κάτι στο background? Μήπως αύξησες την ποιότητα των γραφικών πολύ? Τι εννοείς με "glue code"?? Φιλικά Κώστας
giorgos147 Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Πολύ όμορφη εφαρμογή. Επιβάλετε όμως και μία έκδοση για ταμπλέτες/κινητά, όταν με το καλό βρεις τον χρόνο! Συγχαρητήρια!
PCharon Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 - Όταν κάνει πχ 2 ή 5 λεπτά να επιλέξει κίνηση είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟ για τάβλι. Άλλο σκάκι, άλλο τάβλι. Στο σκάκι μπορείς να παίζεις την ίδια παρτίδα μια εβδομάδα, στο τάβλι θες να παίξεις πολλές παρτίδες συνεχόμενα. Φυσικά και μπορείς να επιλέξεις το απλούστερο ΑΙ και να το κάνεις αυτό, απλά διαφημίζεις ένα λογισμικό ως ποιοτικό ΑΙ, συνεπώς το να επιλέξεις κατώτερο ΑΙ αντιλαμβάνεσαι πως οδηγεί σε οξύμωρο σχήμα. Άρα χρειάζεται βελτίωση στη ταχύτητα, χωρίς να χάσει σε ΑΙ. Η εξήγηση που δίνεις για τα επίπεδα και το πόσο σκέφτεται είναι άσχετη με αυτό που είπα. Πώς τα ονομάζεις τα επίπεδα δε θυμάμαι, δε πρόσεξα και δεν έχει σχέση με αυτό που είπα. - Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί μόνο ένα πυρήνα. Το ότι 2 πυρήνες δε σημαίνει επί 2 κ.ο.κ. ΟΚ χαίρω πολύ, αλλά μη γράφεις όμως πως θα πάει από το 100 στο 98, είναι παντελώς άκυρο. Αν όπως είναι δομημένος ο αλγόριθμος δε σου βγαίνει ή δε ξέρεις πώς να κάνεις επιμερισμό των διεργασιών, ώστε να αποδώσει σε μια σύγχρονη CPU, αυτό δε λέει τίποτα. Ειδικά τώρα που έχουμε φτάσει σε 6πύρηνα desktops κι έρχονται 8πύρηνα, νομίζω τα σχόλια είναι περιττά. Δε νομίζω να υπάρχει έστω κι ένας προγραμματιστής πάνω στο πλανήτη σήμερα που προσπαθεί να φτιάξει κάποιο σοβαρό αλγόριθμο επίλυσης και να μη σκέφτεται πώς θα το κάνει για multicore... - Η ποιότητα στη ζαριά εδώ είναι ταυτόσημη με τη ποιότητα στη τυχαιότητα. Το τάβλι δεν είναι παιχνίδι απόλυτα στρατηγικής όπως το σκάκι, διότι με μερικές τυχερές ζαριές ένας παίκτης ηλίθιος μπορεί να κερδίσει. Οι καλοί αλγόριθμοι ψευδοτυχαιότητας απλά καλύπτουν αρκετά ομοιόμορφα το πεδίο επιλογών ύστερα από έναν Α αριθμό ρίψεων. Τον καλύτερο αλγόριθμο ψευδοτυχαίων αριθμών να πάρεις, ποτέ δε θα έχεις ποιοτική ζαριά σε τάβλι. Γι αυτό λέω ξεκάθαρα πως αν δε κάνεις την υπέρβαση στη τυχαιότητα, είσαι στο μισό δρόμο, επειδή η έκβαση του παιχνιδιού στηρίζεται τόσο πολύ σε αυτό. (για το τελευταίο ξεχωριστό που σημείωσα και μάλλον δε με αντιλήφθηκες, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως το ΑΙ δε γνωρίζει την επόμενη ζαριά, έτσι; )
KostasKarditsa Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 - Όταν κάνει πχ 2 ή 5 λεπτά να επιλέξει κίνηση είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟ για τάβλι. Άλλο σκάκι, άλλο τάβλι. Στο σκάκι μπορείς να παίζεις την ίδια παρτίδα μια εβδομάδα, στο τάβλι θες να παίξεις πολλές παρτίδες συνεχόμενα. Φυσικά και μπορείς να επιλέξεις το απλούστερο ΑΙ και να το κάνεις αυτό, απλά διαφημίζεις ένα λογισμικό ως ποιοτικό ΑΙ, συνεπώς το να επιλέξεις κατώτερο ΑΙ αντιλαμβάνεσαι πως οδηγεί σε οξύμωρο σχήμα. Άρα χρειάζεται βελτίωση στη ταχύτητα, χωρίς να χάσει σε ΑΙ. Η εξήγηση που δίνεις για τα επίπεδα και το πόσο σκέφτεται είναι άσχετη με αυτό που είπα. Πώς τα ονομάζεις τα επίπεδα δε θυμάμαι, δε πρόσεξα και δεν έχει σχέση με αυτό που είπα. Απάντησα στο προηγούμενο ποστ μου. Ποτέ δεν είπα ότι στο επίπεδο "Expert" ή "Πολύ δυνατός παίχτης" (στα Ελληνικά) δεν είναι ποιοτικό ΑΙ!. - Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί μόνο ένα πυρήνα. Το ότι 2 πυρήνες δε σημαίνει επί 2 κ.ο.κ. ΟΚ χαίρω πολύ, αλλά μη γράφεις όμως πως θα πάει από το 100 στο 98, είναι παντελώς άκυρο. Αν όπως είναι δομημένος ο αλγόριθμος δε σου βγαίνει ή δε ξέρεις πώς να κάνεις επιμερισμό των διεργασιών, ώστε να αποδώσει σε μια σύγχρονη CPU, αυτό δε λέει τίποτα. Ειδικά τώρα που έχουμε φτάσει σε 6πύρηνα desktops κι έρχονται 8πύρηνα, νομίζω τα σχόλια είναι περιττά. Δε νομίζω να υπάρχει έστω κι ένας προγραμματιστής πάνω στο πλανήτη σήμερα που προσπαθεί να φτιάξει κάποιο σοβαρό αλγόριθμο επίλυσης και να μη σκέφτεται πώς θα το κάνει για multicore... Είπα προηγουμένως "πέραν ίσως" για τους πολυπύρηνους επεξεργαστές.. Το παράδειγμα 100 με 98 αναφερόταν σε βελτιστοποίηση με κώδικα μηχανής. Παρόλα αυτά επιμένω ότι είναι πιο ουσιαστικοί οι αλγόριθμοι. Πάντως η υποστήριξη πολυπύρηνων επεξεργαστών είναι στο todo list! - Η ποιότητα στη ζαριά εδώ είναι ταυτόσημη με τη ποιότητα στη τυχαιότητα. Το τάβλι δεν είναι παιχνίδι απόλυτα στρατηγικής όπως το σκάκι, διότι με μερικές τυχερές ζαριές ένας παίκτης ηλίθιος μπορεί να κερδίσει. Οι καλοί αλγόριθμοι ψευδοτυχαιότητας απλά καλύπτουν αρκετά ομοιόμορφα το πεδίο επιλογών ύστερα από έναν Α αριθμό ρίψεων. Ή δεν κατάλαβα τι λες ή έχουμε διαφορετική αντίληψη για τη στατιστική. Τον καλύτερο αλγόριθμο ψευδοτυχαίων αριθμών να πάρεις, ποτέ δε θα έχεις ποιοτική ζαριά σε τάβλι. Θα μπορούσες να μου το εξηγήσεις αυτό μαθηματικά ή να μου δώσεις κάποιο link που να λέει κάποιος εμπεριστατωμένα το ίδιο? Και για να μην συζητάμε άσκοπα στο todo list του Leon είναι και η υποστήριξη του random.org. Πιστεύεις ότι αυτό θα βοηθούσε? (για το τελευταίο ξεχωριστό που σημείωσα και μάλλον δε με αντιλήφθηκες, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως το ΑΙ δε γνωρίζει την επόμενη ζαριά, έτσι; ) Εδώ είναι μάλλον το ουσιαστικό σου θέμα και είναι κατανοητό όπως και φυσικά σε αντιλήφθηκα από την αρχή. Να το πω ξεκάθαρα: Το Leon δεν κλέβει στη ζαριά!!!! Εάν δεν εμπιστεύεσαι αυτό που λέω, στο κάτω δεξιό μέρος της εφαρμογής μπορείς να διαβάσεις το seed. Μπορείς στη συνέχεια να πας στα options και να γράψεις αυτό τον αριθμό ή έναν οποιονδήποτε άλλο. Θα δεις ότι για τον ίδιο αρχικό αριθμό seed οι ζαριές που ρίχνονται είναι ίδιες και αδιάφορες από την θέση που έχουν τα πούλια στο τάβλι. Εάν δεν σε καλύπτει αυτό, το Leon δίνει και τη δυνατότητα να δώσεις manual τις ζαριές. Πάρε ρίξε τα ζάρια στο πραγματικό σου τάβλι και πέρασέ τες στην εφαρμογή. Είπα και προηγουμένως ως απάντηση και ίσως να μην το κατάλαβες, ότι στην αμέσως επόμενη έκδοση του Leon οι ζαριές θα έρχονται από εξωτερικό script. Μπορείς δηλαδή να πειράξεις ακόμη και τον κώδικα και να ελέγξεις ότι θέλεις. Πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να κάνω και εάν έχεις κάποια καλή ιδέα ευχαρίστως να την συζητήσουμε. Πάντως και αυτό ισχύει για όλες τις καλές εφαρμογές backgammon όταν νιώθεις ότι το πρόγραμμα είναι πολύ τυχερό ή σε κλέβει, χρειάζεται συνήθως να κατεβάσεις το επίπεδο δυσκολίας που παίζεις...
PCharon Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 19 Ιουλίου 2011 Ή δεν κατάλαβα τι λες ή έχουμε διαφορετική αντίληψη για τη στατιστική. Θα μπορούσες να μου το εξηγήσεις αυτό μαθηματικά ή να μου δώσεις κάποιο link που να λέει κάποιος εμπεριστατωμένα το ίδιο? Τώρα δε καταλαβαίνεις... Και για να μην συζητάμε άσκοπα στο todo list του Leon είναι και η υποστήριξη του random.org. Πιστεύεις ότι αυτό θα βοηθούσε? ...αλλά τώρα καταλαβαίνεις. Ναι, είναι ένας τρόπος να λύσει το πρόβλημα και είναι καλή ιδέα να ενσωματώσεις διάφορα options για τη ρίξη ζαριού. Αυτό εννοούσα, διότι είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού η τυχαιότητα. Εδώ είναι μάλλον το ουσιαστικό σου θέμα και είναι κατανοητό όπως και φυσικά σε αντιλήφθηκα από την αρχή. Να το πω ξεκάθαρα: Το Leon δεν κλέβει στη ζαριά!!!! Πάντως και αυτό ισχύει για όλες τις καλές εφαρμογές backgammon όταν νιώθεις ότι το πρόγραμμα είναι πολύ τυχερό ή σε κλέβει, χρειάζεται συνήθως να κατεβάσεις το επίπεδο δυσκολίας που παίζεις... Όχι δεν ήταν εδώ, ήταν στο παραπάνω, μη το συγχέεις με το θέμα ψευδοτυχαιότητας. Ούτε υποννόησα πως κλέβει, ούτε με νοιάζει (δε πρόκειται να καώ με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το τάβλι προσωπικά δε το θεωρώ αξιόλογο παιχνίδι και γι αυτό έχω να δαπανήσω χρόνο σε αληθινό τάβλι εδώ και χρόνια) απλά το ανέφερα στη θεωρητική κουβέντα, διότι όταν κάνεις μια κουβέντα πάνω σε πρόγραμμα κλειστού κώδικα τα βάζεις όλα πάνω στο τραπέζι. Εσύ λες πως είναι ουάου κτλ, αλλά εμείς δε το είδαμε στον ύπνο μας, ούτε έδωσες κανά white paper. Εξάλλου μπορείς να φτιάξεις κάτι playable χωρίς στη πραγματικότητα να αξίζει. Απλά σε δεύτερη φάση επειδή πιάστηκες και απάντησες μπερδεμένα, το επισήμανα ξανά στη παρένθεση για να το ξεχωρίσεις. Τέλος πάντων, νομίζω απάντησες σε όλα πια και συνεννοηθήκαμε επαρκώς. Υ.Γ. Ά και να σου πω, γιατί όταν ξεκινάει το πρόγραμμα κάθε φορά προσπαθεί να συνδεθεί στο διαδίκτυο; Αν είναι για updates, βάλε ένα option για auto update ή όχι. Πολλοί σπάζονται ή φοβούνται τα προγράμματα που ζητάνε σύνδεση στο internet.
KostasKarditsa Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Τώρα δε καταλαβαίνεις... ...αλλά τώρα καταλαβαίνεις. Δεν ξέρω πως το θέτεις, αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν κατάλαβες τι είπα. Πιθανώς να φταίω και εγώ. Επαναλαμβάνω απλά και μόνο για να μην μείνει διάχυτο στον αέρα το θέμα της ποιότητας της γεννήτριας ψευδοτυχαίων αριθμών: Ακόμη και το πιο απλό random μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι υπεραρκετό για την ποιοτική όπως αναφέρεις ζαριά! Το πρόβλημα ξεκινά στον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβανόμαστε την τύχη μας. Στο κανονικό τάβλι όταν ο αντίπαλος μας φαίνεται πιο τυχερός τον λέμε κω...ρδο, κι αυτό γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι ποτέ δεν μπορεί κάποιος να προκαθορίσει το ζάρι όταν το ρίχνει. Δύσκολα όμως τον λέει όμως κανείς καλύτερο! (ειδικά δε τότε που συστηματικά είναι πιο "τυχερός"!). Παίζοντας εναντίον ενός προγράμματος το θέμα είναι ακόμη πιο περίπλοκο!. Εδώ δεν θέτουμε καν θέμα τύχης ή ικανότητας του υπολογιστή αλλά θέμα αξιοπιστίας του προγράμματος. Είτε νομίζουμε δηλαδή ότι ο υπολογιστής μας "κλέβει" στη ζαριά είτε ότι η παραγωγή των τυχαίων αριθμών δεν είναι αρκετά καλή κτλ.. Άρα το ουσιαστικό θέμα δεν είναι η ποιότητα της παραγωγής των τυχαίων αριθμών (αυτή είναι πάντα υπεραρκετά καλή για μια τέτοια εφαρμογή), αλλά η αξιοπιστία του προγράμματος!. Έτσι λοιπόν είναι σύνηθες σε καλά και σοβαρά προγράμματα backgammon να γίνεται πολλή δουλειά στο θέμα της αξιοπιστίας! 1. Μέσω του seed όπως απάντησα στο προηγούμενο πόστ μου! 2. Χρησιμοποιώντας περισσότερους από έναν αλγόριθμους όπως π.χ τον Mersenne Twister που αποδεδειγμένα είναι καλύτεροι από τους standard random, στην παραγωγή ψευδοτυχαίων αριθμών. Ουσιαστικά όμως γίνεται μόνο για το θέμα της αξιοπιστίας. 3. Δίνοντας τη δυνατότητα να μπορεί ο χρήστης να εισάγει την ζαριά που θέλει. 4. Χρησιμοποιώντας σελίδες στο internet που παράγουν πραγματικούς τυχαίους αριθμούς όπως το random.org . Πάλι μόνο για θέμα αξιοπιστίας. Στο Leon αυτή τη στιγμή καλύπτει τα σημεία 1, 2 και 3. Το 4 είναι στα todo list. Και εάν μην ξεχνάμε ότι δεν κάνουμε ούτε αλγόριθμους κρυπτογράφησης σε ερευνητικό επίπεδο ούτε online casino!. Ένα παιχνίδι είναι για να περνά κάποιος που του αρέσει ευχάριστα την ώρα του, έχοντας έναν αντίπαλο που παίζει σε ένα επίπεδο πολύ καλύτερο από αυτό που ξέραμε ίσως μέχρι σήμερα. Ούτε υποννόησα πως κλέβει, ούτε με νοιάζει (δε πρόκειται να καώ με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το τάβλι προσωπικά δε το θεωρώ αξιόλογο παιχνίδι και γι αυτό έχω να δαπανήσω χρόνο σε αληθινό τάβλι εδώ και χρόνια) απλά το ανέφερα στη θεωρητική κουβέντα, διότι όταν κάνεις μια κουβέντα πάνω σε πρόγραμμα κλειστού κώδικα τα βάζεις όλα πάνω στο τραπέζι. Γι' αυτό και απάντησα. Παρότι δεν σου αρέσει το τάβλι χαίρομαι όταν μπορώ να απαντήσω και σε τεχνικά θέματα. Εσύ λες πως είναι ουάου κτλ, αλλά εμείς δε το είδαμε στον ύπνο μας, ούτε έδωσες κανά white paper. Εξάλλου μπορείς να φτιάξεις κάτι playable χωρίς στη πραγματικότητα να αξίζει. Καταρχάς ποτέ δεν είπα ότι το Leon είναι "ουάου". Αυτό είναι δικιά σου έκφραση. Και εάν το θέμα σου ήταν αυτό τότε είναι κατά τη γνώμη μου λάθος ο τρόπος που προσπάθησες να αποδείξεις ή να ελέγξεις το αντίθετο. Υπάρχουν σαφώς πολύ καλύτεροι τρόποι. 1. Θα μπορούσες π.χ να δεις με ένα απλό search στο google ή στο wikipedia ποιος είμαι και πιο είναι το background μου σε τέτοια θέματα. 2. Θα μπορούσες να κάνεις αναλύσεις από παρτίδες που έπαιξε το Leon εναντίων άλλων ισχυρών προγραμμάτων καθώς και τη βαθμολογία που πήρε στις αναλύσεις αυτές. Αυτό είναι και το βασικό!. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να σου αρέσει το τάβλι και για να είμαι ειλικρινής σε τέτοιους χρήστες απευθύνομαι. (Τέτοια παραδείγματα έχω στη σελίδα του Leon και μπορεί κάποιος να τα δει) 3. Εάν είχες θεωρητική και πρακτική γνώση επί του θέματος να με ρωτήσεις θέματα που πραγματικά είναι δύσκολο να απαντηθούν, αλλά και θα ήταν ακόμη πιο ουσιαστικά για την βελτίωση του προγράμματος. Τίποτα δεν είναι τέλειο. Απλά σε δεύτερη φάση επειδή πιάστηκες και απάντησες μπερδεμένα, το επισήμανα ξανά στη παρένθεση για να το ξεχωρίσεις. Δεν "πιάστηκα" πουθενά. Δεν την απάντησή μου επάνω. Τέλος πάντων, νομίζω απάντησες σε όλα πια και συνεννοηθήκαμε επαρκώς. Χαίρομαι να απαντώ πάντα σε καλοπροαίρετες ερωτήσεις, όσο δύσκολες και να είναι και ελπίζω να σε ικανοποίησα με τις απαντήσεις μου. Και εάν κάποιο θέμα σε ενδιαφέρει πραγματικά (και όποιον άλλο φίλο επίσης) θα νιώσω ευτυχής να το συζητήσουμε. Υ.Γ. Ά και να σου πω, γιατί όταν ξεκινάει το πρόγραμμα κάθε φορά προσπαθεί να συνδεθεί στο διαδίκτυο; Ναι είναι το auto update. Και μια και υπάρχουν σίγουρα θέματα που πιθανώς να τα γνωρίζεις καλύτερα από μένα, περιμένω ακόμη την απάντησή σου στο θέμα του packer/protector που σου έθεσα σε προηγούμενο πόστ μου. Φιλικά Κώστας
PCharon Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Θα μπορούσες να γράφεις σύντομα posts αντί για σεντόνια, να μη πιάνεσαι από κάθε λέξη γιατί έτσι κάνεις άκυρα σχόλια και να μη γίνεσαι ερειστικός υποθέτοντας τις προθέσεις μου και λογοκρίνοντας έμμεσα την εκφρασιολογία και ικανότητά μου στο γραπτό λόγο και λοιπά. Δε θα κάτσω να απαντήσω σε όλο αυτό το κατεβατό παραλήρημα, αν προσέξεις το πώς έγραψα και τα προηγούμενα posts μου χωρίς ένα κάρο παραθέσεις και χωρίς να πιάνομαι από τα υποννοούμενα που αφήνεις για τη πάρτη μου προσπαθώντας να βρω τα σημεία συμφωνίας στο τέλος και να αποφορτίσω, πιστεύω αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου, παρά πως επιμένεις να υποβιβάζεις το συνομιλητή σου. Επίσης ενημερώνω πως δεν κάνουμε διαγωνισμό γνώσεων και ανωτερότητας εδώ, δε γράφουμε διαγώνισμα, δε καταθέτω βιογραφικό για να εκφράσω μια άποψη στο insomnia και το δικό μου background αυτή τη στιγμή είναι μαύρο για να μη κουράζει τα μάτια μου. Ευχαριστώ για τη κουβέντα πάντως. Όπως είπα και στην αρχή, παίζει καλά ως ηλεκτρονικό τάβλι και είναι το πιο πλήρες που έχω δει μέχρι σήμερα, όπως είπες κι εσύ ένα παιχνίδι είναι για να περνά κάποιος που του αρέσει ευχάριστα την ώρα του. Οπότε για δεύτερη φορά ειλικρινά εύχομαι καλή τύχη. Όπως οι περισσότεροι υποθέτω, χαίρομαι ιδιαίτερα όταν βλέπω λογισμικά ελληνικής "καταγωγής".
KostasKarditsa Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 20 Ιουλίου 2011 Θα μπορούσες να γράφεις σύντομα posts αντί για σεντόνια, να μη πιάνεσαι από κάθε λέξη γιατί έτσι κάνεις άκυρα σχόλια και να μη γίνεσαι ερειστικός υποθέτοντας τις προθέσεις μου και λογοκρίνοντας έμμεσα την εκφρασιολογία και ικανότητά μου στο γραπτό λόγο και λοιπά. Δε θα κάτσω να απαντήσω σε όλο αυτό το κατεβατό παραλήρημα, αν προσέξεις το πώς έγραψα και τα προηγούμενα posts μου χωρίς ένα κάρο παραθέσεις και χωρίς να πιάνομαι από τα υποννοούμενα που αφήνεις για τη πάρτη μου προσπαθώντας να βρω τα σημεία συμφωνίας στο τέλος και να αποφορτίσω, πιστεύω αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου, παρά πως επιμένεις να υποβιβάζεις το συνομιλητή σου. Επίσης ενημερώνω πως δεν κάνουμε διαγωνισμό γνώσεων και ανωτερότητας εδώ, δε γράφουμε διαγώνισμα, δε καταθέτω βιογραφικό για να εκφράσω μια άποψη στο insomnia και το δικό μου background αυτή τη στιγμή είναι μαύρο για να μη κουράζει τα μάτια μου. Δεν θα μπω καν στον κόπο να απαντήσω σε μία τέτοια προσωπική επίθεση γιατί δεν θα μας οδηγήσει πουθενά και είναι εκτός θέματος. Ευχαριστώ για τη κουβέντα πάντως. Όπως είπα και στην αρχή, παίζει καλά ως ηλεκτρονικό τάβλι και είναι το πιο πλήρες που έχω δει μέχρι σήμερα, όπως είπες κι εσύ ένα παιχνίδι είναι για να περνά κάποιος που του αρέσει ευχάριστα την ώρα του. Οπότε για δεύτερη φορά ειλικρινά εύχομαι καλή τύχη. Όπως οι περισσότεροι υποθέτω, χαίρομαι ιδιαίτερα όταν βλέπω λογισμικά ελληνικής "καταγωγής". Σ' ευχαριστώ!
mrpink Δημοσ. 21 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2011 Φανταστικό πρόγραμμα ρε φίλε, μπράβο! Περιττό να πω ότι είναι μακράν ότι καλύτερο έχω παίξει στον υπολογιστή. Δυο πραγματάκια μόνο, επειδή από χθες που το πήρα χαμπάρι το χω παίξει αρκετά (στο expert επίπεδο βέβαια γιατί στο τελευταίο σου σπάει τα νεύρα - αργεί ακόμα και για προφανείς κινήσεις). Αυτή τη ... φαεινή ιδέα να παίζει το πρόγραμμα αντί για σένα όταν έχεις μόνο μία κίνηση, μάλλον θα πρέπει να την ξανασκεφτείς. Το ξέρω ότι το κανες για λόγους ταχύτητας και αυτοματισμού, κι εγώ όταν το πρωτοείδα θεώρησα ότι ήταν έξυπνο και cool, αλλά βρέθηκα σε αρκετές περιπτώσεις να παίζει μόνο του το πρόγραμμα για αρκετή ώρα και γω να παίζω το πουλί μου Και το δεύτερο είναι, ότι κατά τη γνώμη μου, για ευκολία, αντί να πιάνεις και να σέρνεις τα πούλια με το ποντίκι, θα ταν καλύτερα να κάνεις διπλό κλικ στη θέση που θες να τα βάλεις και να πηγαίνουν μόνα τους. Πάντως, ξαναλέω, το πρόγραμμα είναι super
KostasKarditsa Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Φανταστικό πρόγραμμα ρε φίλε, μπράβο! Περιττό να πω ότι είναι μακράν ότι καλύτερο έχω παίξει στον υπολογιστή. Δυο πραγματάκια μόνο, επειδή από χθες που το πήρα χαμπάρι το χω παίξει αρκετά (στο expert επίπεδο βέβαια γιατί στο τελευταίο σου σπάει τα νεύρα - αργεί ακόμα και για προφανείς κινήσεις). Τελικά απ' ότι φαίνεται μάλλον ήταν λάθος μου να βάλω στην παρούσα φάση τα τελευταία δύο επίπεδα στο πρόγραμμα καθώς στο ίδιο αναφέρθηκαν και άλλοι. Το πρόβλημα είναι κυρίως στο πλακωτό και στο φεύγα ενώ στις πόρτες δεν είναι τόσο έντονο. Υπόσχομαι στην επόμενη έκδοση να το βελτιώσω σημαντικά. Πάντως όπως ξαναέγραψα ανάμεσα στο expert και στο τελευταίο η διαφορά είναι ελάχιστη και ούτε καν θα την καταλάβεις. Αυτή τη ... φαεινή ιδέα να παίζει το πρόγραμμα αντί για σένα όταν έχεις μόνο μία κίνηση, μάλλον θα πρέπει να την ξανασκεφτείς. Το ξέρω ότι το κανες για λόγους ταχύτητας και αυτοματισμού, κι εγώ όταν το πρωτοείδα θεώρησα ότι ήταν έξυπνο και cool, αλλά βρέθηκα σε αρκετές περιπτώσεις να παίζει μόνο του το πρόγραμμα για αρκετή ώρα και γω να παίζω το πουλί μου Σε περίπτωση που έχεις αγγλικά στο gui: Πήγαινε στo μενού Options και ξεκλικάρισε το "Leon plays forced moves". Σε περίπτωση που έχεις ελληνικά στο gui: Πήγαινε στο μενού Ρυθμίσεις και ξεκλικάρισε το "Αυτόματο παίξιμο μοναδικής κίνησης" Έτσι θα κάνει αυτό που ζητάς. Και το δεύτερο είναι, ότι κατά τη γνώμη μου, για ευκολία, αντί να πιάνεις και να σέρνεις τα πούλια με το ποντίκι, θα ταν καλύτερα να κάνεις διπλό κλικ στη θέση που θες να τα βάλεις και να πηγαίνουν μόνα τους. Ναι είναι αρκετοί που το προτιμούν έτσι. Είναι στο todo list. Πάντως, ξαναλέω, το πρόγραμμα είναι super Σ' ευχαριστώ! Και υπόσχομαι ότι θα γίνεται συνεχώς καλύτερο.
mrpink Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Σε περίπτωση που έχεις αγγλικά στο gui: Πήγαινε στo μενού Options και ξεκλικάρισε το "Leon plays forced moves". Σε περίπτωση που έχεις ελληνικά στο gui: Πήγαινε στο μενού Ρυθμίσεις και ξεκλικάρισε το "Αυτόματο παίξιμο μοναδικής κίνησης" Έτσι θα κάνει αυτό που ζητάς. Χα, χα! Πως λέμε "όταν όλα τ'άλλα αποτύχουν διάβασε τις οδηγίες χρήσης"?
KostasKarditsa Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 22 Ιουλίου 2011 Χα, χα! Πως λέμε "όταν όλα τ'άλλα αποτύχουν διάβασε τις οδηγίες χρήσης"? Χα χα! Έτσι έτσι..
KostasKarditsa Δημοσ. 23 Ιουλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 23 Ιουλίου 2011 Πρόσθεσα σελίδα του Leon στο facebook. Εάν σας αρέσει το Leon, ψάξτε για Leon King of Tavli στο facebook και γίνεται φίλοι ή κάντε like. Εκεί θα δημοσιεύω τα νέα και άλλες πληροφορίες για την εφαρμογή, θα ακούω προτάσεις για βελτίωση και θα απαντώ σε ερωτήματα. Stay tuned. Φιλικά Κώστας PS. Είναι η πρώτη φορά που κάνω κάτι τέτοιο στο facebook οπότε εάν έχετε κάποιες συμβουλές θα ήθελα να τις ακούσω.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα