PappouC_ALeXi5 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2011 Σκέψου την ιδέα να αρχίσεις με την ψευδογλώσσα που διδάσκουν και στην Γ'Λυκείου για να αποκτήσεις και το βασικότερο που είναι η λογική του προγραμματισμού. Επίσης είναι στα ελληνικά κι αυτό ίσως να σε βοηθήσει αφού είναι αρχή για εσένα. αδελφέ αυτό ενδιαφερει εμενα μπορεις να στιλεις κανα λινκ ?
giorgos147 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2011 Αν και άργησα αλλά μόλις τώρα βρήκα το θέμα. Πρώτα απ'όλα πρέπει να ξεμπερδέψεις τι θες. Βλέπω ανέφερες πολλές φορές ότι γνωρίζεις HTML. Η HTML ασχολείται με τον, να στο θέσω απλά, "διαδικτυακό προγραμματισμό". Ώστε να στο θέσω για άλλη μία φορά απλά, δεν έχει σχέση με πρόγραμμα το οποίο θα τρέξεις στα Windows σου. Κάτι τέτοιο όμως κάνει η C, Python κ.λπ. που ανέφεραν οι φίλοι παραπάνω. Είπες μάλιστα στο πρώτο σου Post να ασχοληθείς μέ PHP. Μη το κάνεις αν δεν έχεις τις βάσεις. Η PHP είναι σαν την HTML. Φτιάχνεις, φαντάσου, προγράμματα για ιστοσελίδες. Δεν έχει σχέση, πάλι, για προγράμματα που θα τρέξεις στον υπολογιστή σου. Για να μάθεις λοιπόν PHP, αν και λογικά, εφόσον κατάλαβες τι είναι, δε θα σε ενδιαφέρει πλέον, νομίζω, διότι απ' όσο κατάλαβα, ψάχνεις άλλου είδους προγραμματισμό. Για να μάθεις PHP λοιπόν, καλύτερα πιστεύω είναι να μάθεις κάποιες απλές, σχετικά γλώσσες. Η σειρά που σου προτείνω είναι HTML και αφού τη μάθεις καλά και τη δουλέψεις να πας σε CSS και ύστερα σε PHP.
narbi Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 αδελφέ αυτό ενδιαφερει εμενα μπορεις να στιλεις κανα λινκ ? Ο καλύτερος που θα μπορούσε να σε πληροφορήσει γι'αυτά είναι ο alkisg που πραγματικά έχει ασχοληθεί με αυτό κ έχει βγαλει κ δικό του διερμηνετή. Για να κατεβάσεις το βιβλίο σε Pdf και για να ενημερώνεσαι μπορείς από εδώ, ενώ για να κατεβάσεις πρόγραμμα για να γράφεις κ να τεστάρεις κώδικα για εξάσκηση μπορείς είτε με τον alkig είτε με τον ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ διερμηνευτή. Σε όλες τις σελίδες που σου δίνω αν περιηγηθείς θα δεις ότι υπάρχουν και το συντακτικό, παραδείγματα και ασκήσεις για εξάσκηση..
V.I.Smirnov Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Εγώ δεν ξέρω Python αλλά την προτείνω ανεπιφύλακτα. Ο twiner έχει δίκιο. Είναι της μόδας, κάνει πάρα πολλά, έχει βιβλία και πολλή υποστήριξη. Επιπλέον, έχει δυσκολία και πολυπλοκότητα που μπορεί να κλιμακωθεί ανάλογα με τη στάθμη του ενδιαφερόμενου. Είναι προσιτή σε μαθητές και αποτελεί μιαν επένδυση χρόνου και γνώσης που μπορεί να έχει συνέχεια και πρακτικό-χρηστικό αντίκρυσμα. Το μόνο ανασχετικό στοιχείο για τους μαθητές είναι ότι η σύνταξη είναι στα αγγλικά (αλλά αυτό είναι το στάνταρ για όλες τις γλώσσες) Η ψευδογλώσσα δεν προσφέρει κάτι πέραν από μια στοιχειώδη τριβή με την προγραμματιστική σκέψη - άχρηστος χρόνος. -
theomalegan Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Html σίγουρα και εάν σε ενδιαφέρουν τα παιχνίδια action script.
narbi Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Το μόνο ανασχετικό στοιχείο για τους μαθητές είναι ότι η σύνταξη είναι στα αγγλικά (αλλά αυτό είναι το στάνταρ για όλες τις γλώσσες) Η ψευδογλώσσα δεν προσφέρει κάτι πέραν από μια στοιχειώδη τριβή με την προγραμματιστική σκέψη - άχρηστος χρόνος. - Φίλε μου τα παιδιά που ζητάνε να ξεκινησουν με γλώσσα από το 0 πρέπει πρώτα να μάθουν το βασικότερο όλων.. Τη λογική των αλγοριθμων.. Αν μάθεις από δομές,άλγεβρα boole, συναρτήσεις κτλ τότε στην ουσία έχεις μάθει ό,τι χρειάζεται για να μπορεις να μάθεις εύκολα οποιαδήποτε γλώσσα ύστερα με πολύ λιγότερο κόπο. Ας πούμε από την ψευδογλώσσα σε C η μετάβαση είναι πάρα πολύ εύκολη! Το μόνο που έχεις να μάθεις παραπάνω είναι οι δείκτες,διαχείριση αρχείων και κάποιες άλλες δομές.. Από τη σχολή μου άλλωστε έχω καταλάβει ότι όσοι δυσκολεύονται με τον προγραμματισμό δεν τους φταεί το API, αλλά ο σωστός τρόπος σκέψης κι επίλυσης..
migf1 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Συμφωνώ κι εγώ, αλλά είναι πολύ καλύτερα να τα μάθουν όλα αυτά ξεκινώντας απευθείας σε μια πραγματική γλώσσα. Ειδικά η μετάφραση στα Ελληνικά ακόμα και των keywords στον διερμηνευτή που αναφέρθηκε παραπάνω είναι μεγάλη τροχοπέδη! Φίλε μου τα παιδιά που ζητάνε να ξεκινησουν με γλώσσα από το 0 πρέπει πρώτα να μάθουν το βασικότερο όλων.. Τη λογική των αλγοριθμων.. Αν μάθεις από δομές,άλγεβρα boole, συναρτήσεις κτλ τότε στην ουσία έχεις μάθει ό,τι χρειάζεται για να μπορεις να μάθεις εύκολα οποιαδήποτε γλώσσα ύστερα με πολύ λιγότερο κόπο. Ας πούμε από την ψευδογλώσσα σε C η μετάβαση είναι πάρα πολύ εύκολη! Το μόνο που έχεις να μάθεις παραπάνω είναι οι δείκτες,διαχείριση αρχείων και κάποιες άλλες δομές.. Από τη σχολή μου άλλωστε έχω καταλάβει ότι όσοι δυσκολεύονται με τον προγραμματισμό δεν τους φταεί το API, αλλά ο σωστός τρόπος σκέψης κι επίλυσης..
narbi Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2011 Συμφωνώ κι εγώ, αλλά είναι πολύ καλύτερα να τα μάθουν όλα αυτά ξεκινώντας απευθείας σε μια πραγματική γλώσσα. Ειδικά η μετάφραση στα Ελληνικά ακόμα και των keywords στον διερμηνευτή που αναφέρθηκε παραπάνω είναι μεγάλη τροχοπέδη! Ναι όντως το να μαθεις μια τέτοια γλώσσα δεν λέει και πολλά.. Απλά την προτείνω γιατί είναι απλοϊκή και οι εντολές της είναι στη μητρική μας γλώσσα που αυτό ίσως να αποτελεί παράγοντα ευκολότερης κατανόησης..
defacer Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Εγώ δεν ξέρω Python αλλά την προτείνω ανεπιφύλακτα. Πώς μπορεί κανείς να προτείνει κάτι που δεν έχει δοκιμάσει δεν καταλαβαίνω... Είναι της μόδας, κάνει πάρα πολλά, έχει βιβλία και πολλή υποστήριξη. Επιπλέον, έχει δυσκολία και πολυπλοκότητα που μπορεί να κλιμακωθεί ανάλογα με τη στάθμη του ενδιαφερόμενου. Είναι προσιτή σε μαθητές και αποτελεί μιαν επένδυση χρόνου και γνώσης που μπορεί να έχει συνέχεια και πρακτικό-χρηστικό αντίκρυσμα. Το μόνο ανασχετικό στοιχείο για τους μαθητές είναι ότι η σύνταξη είναι στα αγγλικά (αλλά αυτό είναι το στάνταρ για όλες τις γλώσσες) Αυτά ισχύουν για όλες τις δημοφιλείς γλώσσες. Test: δώστε σε κάποιον να διαβάσει μόνο τα παραπάνω και μετά ρωτήστε τον για ποιά γλώσσα μιλάει το κείμενο. Για την ψευδογλώσσα πιθανώς να μην έχει να προσφέρει πολλά, αλλά ας μη το αποκλείουμε (εγώ έμαθα από BASIC που είναι πολύ πολύ κοντά σε ψευδογλώσσα και σε τρυφερή ηλικία, κάποιος που μαθαίνει μεγαλύτερος ή που δεν του βγαίνει να σκεφτεί αλγοριθμικά ίσως να αποκομίσει όντως ωφέλη). Ξέρω άτομα( 2 συγκεκριμένα) τα οποία αν και είναι και οι 2 ένα χρόνο μεγαλύτεροι ξέρουν αρκετά καλό προγραμματισμό Νομίζεις ότι ξέρουν. Μπορεί κι αυτοί να νομίζουν το ίδιο. Αλλά μπορείς εύκολα να καταλάβεις ότι όπως και σε όλες τις δραστηριότητες (τέχνες, αθλήματα, κλπ), η φάση του "ξέρω καλά" έρχεται κάπου λίγο πριν τα 10 χρόνια εντατικής ενασχόλησης. Αν είσαι τύπος που μπορεί και ευχαριστιέται να μελετάει μόνος του, ξεκίνα με μια "σοβαρή" γλώσσα -- σαν πρώτη θα προτείνω οπωσδήποτε μια C-like οπότε ενδεικτικά PHP ή C (η δεύτερη είναι πιο hardcore). Ξεκίνα πολύ πολύ απλά και μη σε απασχολεί που θα βλέπεις άπειρα άγνωστα πράγματα, συγκεντρώσου σ' αυτό το κομμάτι που μαθαίνεις και θα έρθει η ώρα και για τ' άλλα. Ο προγραμματισμός σε τέτοια φάση θα είναι σα να σκαλίζεις γλυπτό: πολλή δουλειά συγκριτικά με το μέγεθος του αποτελέσματος, αλλά όταν τελειώσεις θα ξέρεις την κάθε λεπτομέρεια από το έργο σου σαν την παλάμη του χεριού σου. Αν πάλι δεν είσαι της μελέτης τότε πιάσε κάτι σε στυλ γλώσσα ειδικά για εκμάθηση σε παιδιά (η SmallBasic είναι καλή περίπτωση) ούτως ώστε να έχει ενδιαφέρον για σένα το αποτέλεσμα από νωρίς για να μη βαρεθείς και τα παρατήσεις. Έτσι θα φτιάξεις ωραία και εντυπωσιακά πράγματα σε μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, αλλά θα έχεις πολλά κενά (όχι απαραίτητα με την κακή έννοια) τα οποία θα χρειαστεί να καλύψεις αργότερα. Αυτή την προσέγγιση την παρομοιάζω με προγραμματισμό με το μαγικό ραβδί: έκανες μια κίνηση και ο λαγός εξαφανίστηκε. Επειδή όμως την πραγματική δουλειά την έκανε το ραβδί, μόνος σου δε θα μπορείς να εξαφανίσεις τίποτα (μέχρι να γυρίσεις πίσω και να συμπληρώσεις τα κενά που λέγαμε, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα της άλλης κατηγορίας αλλά πλέον χωρίς να ξεκινάς από το μηδέν).
thanos713 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Νομίζεις ότι ξέρουν. Μπορεί κι αυτοί να νομίζουν το ίδιο. Αλλά μπορείς εύκολα να καταλάβεις ότι όπως και σε όλες τις δραστηριότητες (τέχνες, αθλήματα, κλπ), η φάση του "ξέρω καλά" έρχεται κάπου λίγο πριν τα 10 χρόνια εντατικής ενασχόλησης.Έχω φίλο 18 χρονών, που ασχολείται από τα 15.5 με προγραμματισμό και γνωρίζει πολύ καλά αλγόριθμους (DP, Greedy, heuristic algorithms, divide and conquer, βρίσκει πολυπλοκότητες κ.λ.π, δομές δεδομένων με STL, κ.λ.π), καλύτερα ακόμα και από απόφοιτους (ναι, ξέρω απόφοιτους πληροφορικής). Διαφωνούμε στα 10 χρόνια και στο ότι η ηλικία δεν παίζει ή παίζει ρόλο. (Αν και για την ηλικία δεν το είπες ξεκάθαρα αν και εννοείται πολύ έμμεσα).
migf1 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Έχω φίλο 18 χρονών, που ασχολείται από τα 15.5 με προγραμματισμό και γνωρίζει πολύ καλά αλγόριθμους (DP, Greedy, heuristic algorithms, divide and conquer, βρίσκει πολυπλοκότητες κ.λ.π, δομές δεδομένων με STL, κ.λ.π), καλύτερα ακόμα και από απόφοιτους (ναι, ξέρω απόφοιτους πληροφορικής). Διαφωνούμε στα 10 χρόνια και στο ότι η ηλικία δεν παίζει ή παίζει ρόλο. (Αν και για την ηλικία δεν το είπες ξεκάθαρα αν και εννοείται πολύ έμμεσα). Αυτά είναι! Ωραίος
defacer Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Έχω φίλο 18 χρονών, που ασχολείται από τα 15.5 με προγραμματισμό και γνωρίζει πολύ καλά αλγόριθμους (DP, Greedy, heuristic algorithms, divide and conquer, βρίσκει πολυπλοκότητες κ.λ.π, δομές δεδομένων με STL, κ.λ.π), καλύτερα ακόμα και από απόφοιτους (ναι, ξέρω απόφοιτους πληροφορικής). Διαφωνούμε στα 10 χρόνια και στο ότι η ηλικία δεν παίζει ή παίζει ρόλο. (Αν και για την ηλικία δεν το είπες ξεκάθαρα αν και εννοείται πολύ έμμεσα). Δεν εννοούσα κάτι για την ηλικία. Επίσης δε νομίζω ότι διαφωνούμε σε κάτι πέρα από τον ορισμό του "ξέρω καλά προγραμματισμό". Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να μειώσω τις γνώσεις που έχουν τα παιδιά. Αλλά νομίζω πως θα συμφωνήσεις ότι όπως και σε όλα τα πράγματα στη ζωή, μπορεί το ταλέντο να βοηθάει αλλά η κορυφή έρχεται μόνο μέσα από σκληρή δουλειά, και η σκληρή δουλειά θέλει χρόνο. Αυτά από κάποιον που επίσης ήξερε αυτά που αναφέρεις σε κείνη την ηλικία, και που πιστεύει ότι αν συναντούσε σήμερα σε κάποιου είδους διαγωνισμό τον τότε εαυτό του θα τον ξεφτίλιζε χωρίς καν να προσπαθήσει.
thanos713 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δεν εννοούσα κάτι για την ηλικία. Επίσης δε νομίζω ότι διαφωνούμε σε κάτι πέρα από τον ορισμό του "ξέρω καλά προγραμματισμό". Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να μειώσω τις γνώσεις που έχουν τα παιδιά. Αλλά νομίζω πως θα συμφωνήσεις ότι όπως και σε όλα τα πράγματα στη ζωή, μπορεί το ταλέντο να βοηθάει αλλά η κορυφή έρχεται μόνο μέσα από σκληρή δουλειά, και η σκληρή δουλειά θέλει χρόνο. Αυτά από κάποιον που επίσης ήξερε αυτά που αναφέρεις σε κείνη την ηλικία, και που πιστεύει ότι αν συναντούσε σήμερα σε κάποιου είδους διαγωνισμό τον τότε εαυτό του θα τον ξεφτίλιζε χωρίς καν να προσπαθήσει. Τελικά συμφωνούμε.
V.I.Smirnov Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2011 @defacer 1) Οποισδήποτε έχει προγραμματιστική εμπειρία μπορεί να αντιληφθεί τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες μιας γλώσσας δίχως να χρειάζεται να την ξέρει καλά - μια μακροσκοπική ματιά συνήθως αρκεί. Επιπλέον, βλέπει τι κάνουν οι συνάδελφόί του ("μου" εν προκειμένω). Σε αυτό το πλασιο μπορώ να συστήσω κάτι δίχως να χρειάζεται κατ ανάγκην να είμαι γκουρού σ' αυτό. Και εξάλλου αν δεν ήμουν σε θέση να αποτιμήσω κάτι (προσεγγιστικά βέβαια) πριν το μάθω καλά, δεν θα ήμουν σε θέση να επιλέξω τι να χρησιμοποιήσω ανάλογα με τις ανάγκες μου και να αυτοεκπαιδεύομαι στην σωστή κατεύθυνση. 2) Αυτά, αντίθετα απ' ότι λες ΔΕΝ ισχύουν για όλες τις γλώσσες. Είσαι καινούριος εδώ και προφανώς δεν έχεις παρακολουθήσει παλαιότερες συζητήσεις επί του θέματος. Επι προσωπικούμ έχω εξηγήσει λεπτομερώς γιατί η C/C++ δεν είναι κατάλληλη για μαθητές (στα σχολικά πλαίσια μιλώντας). Π.χ. η C/C++ δεν έχουν κλιμακούμενη δυσκολία ανάλογα με την υπόλοιπη γνωστική στάθμη των μαθητών. Και γιατί, αντιθέτως, πιο κατάλληλη είναι η fortran ακόμα και από την 3η γυμνασίου (και υπό προϋποθέσεις κάποιες άλλες όπως η VB). Ειδικά η smallBasic έχει (κατ' εμέ) πολύ μικρή αξία διότι δεν έχει εκπαιδευτική και πρακτική συνέχεια : κάποια στιγμή πρέπει να την αφήσεις για να σε κάποια άλλη, απαράδεκτο παιδαγωγικά και πρακτικά. Τέλος, έχω την ακράδαντη άποψη (που εξήχθη από προσωπικό βίωμα) οτι οι πρώιμες προγραμματιστικές γνώσεις, μόνες τους δεν προσφέρουν πολλά και ότι η προγραμματιστική σκέψη πρέπει να γίνεται σε συνάφεια με την υπόλοιπη θετική εκπαίδευση. Ειδικά οι μαθητές πρέπει καταρχήν να ασχολούνται με τα μαθήματά τους διότι αν τελικά δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε μια σχολή της προκοπής, θα μείνουν "να κολλάνε πλακέτες"... -
defacer Δημοσ. 6 Ιουλίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2011 Οποισδήποτε έχει προγραμματιστική εμπειρία μπορεί να αντιληφθεί τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες μιας γλώσσας δίχως να χρειάζεται να την ξέρει καλά - μια μακροσκοπική ματιά συνήθως αρκεί. Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Ορίστε 2 αντιπαραδείγματα: 1. Πάρε κάποιον με προγραμματιστική εμπειρία, ή ακόμα και κάποιον που λέει ότι είναι επαγγελματίας προγραμματιστής. Δείξτου C++ και templates. Πες του έτσι κι έτσι λοιπόν το std::vector<int>. Κατάλαβες τι σου επιτρέπει να κάνεις ένα template; Κατάλαβα θα σου πει. Βάλ' τον μετά να διαβάσει το Modern C++ Design ==> head explodes. Κι αυτό το βιβλίο έχει αρκετά χρόνια που γράφτηκε. 2. Πάρε κάποιον προγραμματιστή που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία από functional programming. Δείξτου Lisp ή Haskell. Δεν πρόκειται να καταλάβει χριστό. Και στις 2 περιπτώσεις μια "ματιά" στη γλώσσα δεν αρκεί ούτε για καλημέρα. Επιπλέον, βλέπει τι κάνουν οι συνάδελφόί του ("μου" εν προκειμένω). Σε αυτό το πλασιο μπορώ να συστήσω κάτι δίχως να χρειάζεται κατ ανάγκην να είμαι γκουρού σ' αυτό. Και εξάλλου αν δεν ήμουν σε θέση να αποτιμήσω κάτι (προσεγγιστικά βέβαια) πριν το μάθω καλά, δεν θα ήμουν σε θέση να επιλέξω τι να χρησιμοποιήσω ανάλογα με τις ανάγκες μου και να αυτοεκπαιδεύομαι στην σωστή κατεύθυνση. Δεν διαφωνώ. Εσύ όμως είπες "δεν ξέρω", δεν είπες "ξέρω αλλά δεν είμαι γκουρού". Αυτά, αντίθετα απ' ότι λες ΔΕΝ ισχύουν για όλες τις γλώσσες. Μπορείς να δώσεις κάποιο παράδειγμα; Επίσης, είπα πως ισχύει για όλες τις δημοφιλείς γλώσσες. Είσαι καινούριος εδώ και προφανώς δεν έχεις παρακολουθήσει παλαιότερες συζητήσεις επί του θέματος. Το ότι είμαι καινούριος εδώ δε λέει τίποτα ούτε για το περιεχόμενο των παλαιότερων αυτών συζητήσεων ούτε για μένα τον ίδιο. Επι προσωπικούμ έχω εξηγήσει λεπτομερώς γιατί η C/C++ δεν είναι κατάλληλη για μαθητές (στα σχολικά πλαίσια μιλώντας). Π.χ. η C/C++ δεν έχουν κλιμακούμενη δυσκολία ανάλογα με την υπόλοιπη γνωστική στάθμη των μαθητών. Και γιατί, αντιθέτως, πιο κατάλληλη είναι η fortran ακόμα και από την 3η γυμνασίου (και υπό προϋποθέσεις κάποιες άλλες όπως η VB). Γενικά μιλώντας θα μπορούσες ίσως να κάνεις μια περίληψη, βοηθάει πολύ για να δώσεις στους άλλους να καταλάβουν το σκεπτικό σου. Ειδικά μιλώντας δε χρειάζεται πάντως γιατί δεν εκφέρω άποψη για διδασκαλία σε μαθητές (έχω διδάξει προγραμματισμό σε ΤΕΙ αλλά δε νομίζω ότι είναι το ίδιο), οπότε δέχομαι αυτό που λες. Ειδικά η smallBasic έχει (κατ' εμέ) πολύ μικρή αξία διότι δεν έχει εκπαιδευτική και πρακτική συνέχεια : κάποια στιγμή πρέπει να την αφήσεις για να σε κάποια άλλη, απαράδεκτο παιδαγωγικά και πρακτικά. Σύμφωνοι για το τι δέν έχει η SmallBasic. Δεν υπολογίζεις όμως τι έχει: τη δυνατότητα να κάνει το μαθητή δημιουργικό σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Συμφωνώ μαζί σου (ενδεχομένως έχοντας λάθος) ότι δε γίνεσαι προγραμματιστής με SmallBasic. Αλλά αν κάποιος ξεκινήσει να μαθαίνει C και τα παρατήσει σε 2 βδομάδες γιατί το μόνο που κατάφερε να κάνει ήταν να διαβάζει ένα string και να το τυπώνει ανάποδα, πες μου: τι του προσέφερε τελικά η γλώσσα; Θα πεις "αυτός δεν ήταν φτιαγμένος για προγραμματιστής". Και θα απαντήσω "πιθανόν, αλλά δε μπορείς να το προδικάζεις". Όπως ακριβώς υπήρξαν μεγάλοι μουσικοί που ξεκίνησαν μαθαίνοντας με το μάτι και χωρίς θεωρητικές γνώσεις, έτσι ακριβώς υπήρξαν σίγουρα και προγραμματιστές. Εξάλλου ο προγραμματισμός είναι ένα μέρος engineering κι ένα μέρος τέχνη. Τέλος, έχω την ακράδαντη άποψη (που εξήχθη από προσωπικό βίωμα) οτι οι πρώιμες προγραμματιστικές γνώσεις, μόνες τους δεν προσφέρουν πολλά και ότι η προγραμματιστική σκέψη πρέπει να γίνεται σε συνάφεια με την υπόλοιπη θετική εκπαίδευση. Ειδικά οι μαθητές πρέπει καταρχήν να ασχολούνται με τα μαθήματά τους διότι αν τελικά δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε μια σχολή της προκοπής, θα μείνουν "να κολλάνε πλακέτες"... Είμαι σίγουρος ότι αυτή η προσέγγιση δούλεψε πολύ καλά για σένα. Επίσης δούλεψε πολύ καλά και για μένα. Δε θα βιαζόμουν να τη γενικεύσω, γιατί έχω γνωρίσει πολλών ειδών σπουδαστές και είδα ανάμεσά τους πολύ αξιόλογα μυαλά τα οποία αν ακολουθούσαν τις ίδιες μεθόδους που δούλεψαν τέλεια για μένα, δε θα έβγαζαν τη σχολή ποτέ. Εν τέλει δεν διαφωνώ ούτε σ' αυτό μιλώντας φιλοσοφικά, αλλά ας μην απορρίπτουμε άλλες εναλλακτικές βάσει προσωπικών εμπειριών. Δεν λειτουργούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.