Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Η άμεση δημοκρατία είναι παντελώς ανέφικτη, όχι μόνο για δημογραφικούς, αλλά και για οικονομικούς/πολιτικούς λόγους.

 

Φανταστείτε τώρα να πρέπει κάθε περιοχή των 30.000 κατοίκων (παράδειγμα ο αριθμός) να πρέπει να συνεδριάζει κάθε τόσο για να συμφωνήσει αν θα δώσει ο Μαραθώνας νερό στον Άλιμο και η Πτολεμαΐδα ρεύμα στην Αλεξανδρούπολη. Φανταστείτε πού θα συγκεντρώνονται 30.000 άνθρωποι, πόσο χρόνο ομιλίας θα έχει ο κάθε ομιλιτής σε μια συνεδρίαση, ας πούμε, των τριών-πέντε ωρών, και θα έχετε μια πρώτη εικόνα για τι είδους μνημειώδη ουτοπία μιλάμε.

 

Είναι μια φαντασίωση το όλο θέμα, η οποία κινείται αντίθετα στις παγκόσμιες τάσεις αιώνων (να μην πω χιλιετιών) ουδέποτε λειτούργησε έτσι όπως παρουσιάζεται, απλά ο κόσμος είχε την ψευδαίσθηση της συμμετοχής. Στις σημαντικές εκστρατείες, ας πούμε, στρατηγοί "εκλέγονταν" συγκεκριμένοι άνθρωποι, οι θητείες τους ανανεώνονταν και πέραν του προβλεπόμενου, κτλ. Αντίστοιχα, έπεφτε απίστευτο θάψιμο πολιτικών αντιπάλων, η εξαγορά ψήφων ήταν ακόμη ευκολότερη, καθώς το νταραβέρι ήταν άμεσο και τοπικό. Και, για να μη γελιόμαστε, το αποκορύφωμα της Αθηναϊκής δημοκρατίας συνδέθηκε με έναν ευφυέστατο και λαμπρό μονοκράτορα, κι ας το έλεγαν δημοκρατία.

 

Απλά, όσοι είχαν πρόσβαση στο δικαίωμα ψήφου (άντρες, πολίτες, ελεύθεροι) είχαν την ψευδαίσθηση ότι συμμετείχαν. Στην πράξη, άγονταν και φέρονταν.

 

Για τη συχνότητα (και κατά συνέπεια την ψευδαίσθηση) της συμμετοχής σαφώς η άμεση δημοκρατία υπερτερεί.

 

Παρενθετικά, είναι που είναι offtopic αυτή η συζήτηση για την Αθήνα και την άμεση δημοκρατία, μην τη διανθίζετε και με απαξιωτικές αναφορές σε όσους ψηφίζουν κόντρα στα γούστα σας.

 

Ευχαριστώ και καλή συνέχεια.

  • Απαντ. 1,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • saya

    saya 419 αναρτήσεις

  • YiN

    YiN 109 αναρτήσεις

  • akpe

    akpe 100 αναρτήσεις

  • -nick-

    -nick- 62 αναρτήσεις

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Ενώ μέχρι πρώτινος ήμουν υπέρ της άρσης του ασύλου, μετά τα χημικά που έφαγα στο Σύνταγμα κάτι δεν μου κάθεται καλά...

Δημοσ.

Snoob +1000 ;) Αυτό που λεω τόσο καιρό σε όσους μανιωδώς ουρλιάζουν για άμεση δημοκρατία. Όλα καλά στην θεωρία, στην πράξη όμως δεν...

 

τι λε ρε μπάρμπα, είμαστε χαϊβάνια οκ, αλλα όχι και έτσι. B)

 

Μόνο 23%; Λίγα λέει :P

 

Ενώ μέχρι πρώτινος ήμουν υπέρ της άρσης του ασύλου, μετά τα χημικά που έφαγα στο Σύνταγμα κάτι δεν μου κάθεται καλά...

 

Τελικά ας μου εξηγήσει κάποιος που ξέρει, γιατί νομοσχέδιο δεν είδα πουθενά και τόσες ημέρες έλειπα και ειδήσεις κ.λπ. δεν:

 

Μιλάμε πια για ολοκληρωτική λύση του ασύλου, a.k.a. μπαίνει ο μπάτσος όποτε θέλει από μόνος του, ή απλά γίνεται πιο εύκολη η άρση του, απλουστεύεται η διαδικασία και μπορεί μόνο ο πρύτανης π.χ. να καλέσει αστυνομία (όπως ίσχυε τουλάχιστον στο προσχέδιο); B)

Δημοσ.

Επιεικώς δεν ξέρεις για τι πράγμα λες...διάβασε λίγο Καστοριάδη μπας και εκτιμήσεις λίγο πιο ρεαλιστικά τα πράματα...

 

 

 

Μπορεί να μην ήταν τέλεια αλλά ήταν δημοκρατία και όχι ολιγαρχία όπως σήμερα. Οι αρχαίοι Έλληνες απλά έδειξαν τον δρόμο, με το να τους αντιγράψουμε προφανώς και θα οδηγηθούμε και πάλι στην αποτυχία...Για όποιον ενδιαφέρεται:

 

Link

 

Επιεικως θα προτιμουσα να μου εξηγησεις εσυ που κανω λαθος, κι οχι να μου πετας τσιτατα λινκς να διαβασω 53 σελιδες απο τον Καστοριαδη. Διοτι με εσενα συνδιαλεγομαι, σε εσενα θα απαντησω. Δικη σου αποψη δεν εχεις;

Οτι και να διαβασω απο τον κυριο Καστοριαδη, δυστυχως δε δυναμαι να του απαντησω.

Αν ειναι να αρχισουμε να μιλαμε ολοι με λινκς και να τελειωνει η υποθεση.

Δημοσ.
Τελικά ας μου εξηγήσει κάποιος που ξέρει, γιατί νομοσχέδιο δεν είδα πουθενά και τόσες ημέρες έλειπα και ειδήσεις κ.λπ. δεν:

 

Μιλάμε πια για ολοκληρωτική λύση του ασύλου, a.k.a. μπαίνει ο μπάτσος όποτε θέλει από μόνος του, ή απλά γίνεται πιο εύκολη η άρση του, απλουστεύεται η διαδικασία και μπορεί μόνο ο πρύτανης π.χ. να καλέσει αστυνομία (όπως ίσχυε τουλάχιστον στο προσχέδιο); B)

 

To σ/ν είναι απλά αυτό που λέει, ένα σ/ν που θα χρειαστεί ερμηνεία και μετά την κοινοποίησή του. Από ότι καταλαβαίνω από το quote της πρωτης σελίδας, το "άσυλο" ως ελεύθερη διακίνηση ιδεών διατηρείται, αλλά δεν γίνεται αναφορά σε χωροταξικά κριτήρια του στυλ πίσω από το φράχτη μπορείτε να λέτε ό,τι θέλετε ενώ μπροστά θα σας μαντρώσουμε. Εφόσον λείπει ο χωροταξικός προσδιορισμός, μάλλον εννοεί ότι καταργείται το άσυλο χωροταξικά, αλλά όχι σαν έννοια. Και όπως φαίνεται θα εφαρμόζονται οι υπάρχοντες ποινικοί νόμοι και μέσα στους χώρους των ΑΕΙ όπως οπουδήποτε αλλού. Δηλαδή, λογικά θα μπαίνει η αστυνομία, αλλά όχι συχνότερα ή για άλλους λόγους από αυτούς που ισχύουν έτσι κι αλλιώς για την υπόλοιπη επικράτεια. Εγώ έτσι το καταλαβαίνω από τις φήμες, αλλά φυσικά όλα αυτά είναι σχετικά μέχρι να δούμε οριστικά το σ/ν που τελικά ψηφίστηκε και όχι τις διάφορες βερσιόν που κυκλοφορούν εδώ κι εκεί.

Δημοσ.

Snoob +1000 ;) Αυτό που λεω τόσο καιρό σε όσους μανιωδώς ουρλιάζουν για άμεση δημοκρατία. Όλα καλά στην θεωρία, στην πράξη όμως δεν...

 

 

 

Μόνο 23%; Λίγα λέει :P

 

 

 

Τελικά ας μου εξηγήσει κάποιος που ξέρει, γιατί νομοσχέδιο δεν είδα πουθενά και τόσες ημέρες έλειπα και ειδήσεις κ.λπ. δεν:

 

Μιλάμε πια για ολοκληρωτική λύση του ασύλου, a.k.a. μπαίνει ο μπάτσος όποτε θέλει από μόνος του, ή απλά γίνεται πιο εύκολη η άρση του, απλουστεύεται η διαδικασία και μπορεί μόνο ο πρύτανης π.χ. να καλέσει αστυνομία (όπως ίσχυε τουλάχιστον στο προσχέδιο); B)

Eσυ συμμετειχες χωρις να ξερεις τι συζηταμε δλδ .Αχ ,αν αρχιζω να γκρινιαζω θα φταιω εγω τωρα και μετα θα λετε η Σαγια μας γκρινιαζει .Ναι μιλαμε για ολοκληρωτικη..

 

To σ/ν είναι απλά αυτό που λέει, ένα σ/ν που θα χρειαστεί ερμηνεία και μετά την κοινοποίησή του. Από ότι καταλαβαίνω, το "άσυλο" ως ελεύθερη διακίνηση ιδεών διατηρείται, αλλά δεν γίνεται αναφορά σε χωροταξικά κριτήρια του στυλ πίσω από το φράχτη μπορείτε να λέτε ό,τι θέλετε ενώ μπροστά θα σας μαντρώσουμε. Εφόσον λείπει ο χωροταξικός προσδιορισμός, μάλλον εννοεί ότι καταργείται το άσυλο χωροταξικά, αλλά όχι σαν έννοια. Και όπως φαίνεται θα εφαρμόζονται οι υπάρχοντες ποινικοί νόμοι και μέσα στους χώρους των ΑΕΙ όπως οπουδήποτε αλλού. Δηλαδή, λογικά θα μπαίνει η αστυνομία, αλλά όχι συχνότερα ή για άλλους λόγους από αυτούς που ισχύουν έτσι κι αλλιώς για την υπόλοιπη επικράτεια. Εγώ έτσι το καταλαβαίνω από τις φήμες, αλλά φυσικά όλα αυτά είναι σχετικά μέχρι να δούμε οριστικά το σ/ν που τελικά ψηφίστηκε και όχι τις διάφορες βερσιόν που κυκλοφορούν εδώ κι εκεί.

Οχι ,μιλαμε για ολοκληρωτικη καταργηση.

Δημοσ.
Οχι ,μιλαμε για ολοκληρωτικη καταργηση.

 

Τίνος; Της ελευθερίας γενικά ή του ασύλου συγκεκριμένα; Και από πού προκύπτει; Αφού το σ/ν δεν το είδαμε ακόμη. Εν πάσει περιπτωσει, εγώ προσπάθησα να καταλάβω το quote της πρώτης σελίδας, και συγκεκριμένα εκεί που λέει "Ούτε επιτροπή για αυτό, ούτε χώροι που το οριοθετούν, ούτε αρμόδιοι για τη διαχείρισή του". Μέχρι να δω τον τελικό ψηφισμένο νόμο, δεν βγάζω συμπεράσματα για τίποτε.

Δημοσ.

Eσυ συμμετειχες χωρις να ξερεις τι συζηταμε δλδ .Αχ ,αν αρχιζω να γκρινιαζω θα φταιω εγω τωρα και μετα θα λετε η Σαγια μας γκρινιαζει .Ναι μιλαμε για ολοκληρωτικη..

 

Συμμετείχα στη συζήτηση στις αρχές του καλοκαιριού με βάση όσα ξέραμε τότε. Από τη στιγμή που γύρισα η συζήτηση περιφερόταν γύρω από τα υπέρ και τα κατά του ασύλου, όχι τόσο επάνω στο παρόν νομοσχέδιο οπότε επικεντρώθηκα εκεί.

 

Σήμερα απλά ρώτησα αν έχει αλλάξει κάτι.

 

Οπότε άρχισε να γκρινιάζεις όσο θέλεις, εμείς σε αγαπάμε όπως και να'χει :D

Δημοσ.

Επιεικως θα προτιμουσα να μου εξηγησεις εσυ που κανω λαθος, κι οχι να μου πετας τσιτατα λινκς να διαβασω 53 σελιδες απο τον Καστοριαδη. Διοτι με εσενα συνδιαλεγομαι, σε εσενα θα απαντησω. Δικη σου αποψη δεν εχεις;

Οτι και να διαβασω απο τον κυριο Καστοριαδη, δυστυχως δε δυναμαι να του απαντησω.

Αν ειναι να αρχισουμε να μιλαμε ολοι με λινκς και να τελειωνει η υποθεση.

 

Το λινκ δεν είναι έλλειψη άποψης αλλά ειλικρινής διάθεση απο μέρους μου να σου αποκαλύψω τις πηγές μου και να αξιολογήσεις πιο εύκολα κατα πόσο βγαζω απο το μυαλό μου αυτά που λεω. Οπως και από την δική σου πλευρά θα ήθελα να μου φέρεις κάποιες πηγές στις οποίες αναδεικνύονται τα δικά σου επιχειρηματα και επειδη με ενδιαφέρει η "άλλη" πλευρά αλλά και για να καταλάβω έαν στηριζεις την αποψη σου για την Αθηναική δημοκρατία σε ιστορικούς ή εάν απλα λες ότι σου κατεβαίνει. Πρέπει να καταλάβεις οτι το θέμα της συζητησης δεν ειναι τοσο υποκειμενικο οσο νομιζεις. Εαν συζητάγαμε για παράδειγμα για το αν υπαρχει το φωτοηλεκτρικο φαινομενο, η απαντηση ειναι μια : εχει αποδειχτεί και φαίνεται απο τις παρακατω ερευνες(λεμε τωρα). Παρομοίως αμα σου φέρω την άποψη ενός απο τους μεγαλύτερους φιλοσόφους που εβγαλε η Ελλαδα τον τελευταίο αιώνα και λέει κάποια πράγματα για την Αθηναική Δημοκρατία , τότε για να τον αμφισβητήσεις ή θα πρέπει να είσαι πολυδιαβασμένος για το θέμα αυτό ή να αναδείξεις απόψεις άλλων έγκυρων επιστημόνων που να λένε τα ακριβώς αντίθετα, οπότε δεδομένου ότι το θέμα είναι ανοιχτό ο καθένας πολεμάει με τα επιχειρήματά που έχει στο οπλοστάσιό του. Μη με παρεξηγήσεις, και εγώ τα ίδια έλεγα με σένα και συγνώμη αν φάνηκα εριστικός απλά όσο το ψάχνω, τώρα κάνω τα πρώτα μου βήματα - τα έως τώρα ενδιαφέροντα μου αφορούσαν άλλες ιστορικές περιόδους, τόσο απομακρύνομαι άρδην από την άποψη που έχεις εσυ.

Δημοσ.

Eσυ συμμετειχες χωρις να ξερεις τι συζηταμε δλδ .Αχ ,αν αρχιζω να γκρινιαζω θα φταιω εγω τωρα και μετα θα λετε η Σαγια μας γκρινιαζει .Ναι μιλαμε για ολοκληρωτικη..

 

 

Οχι ,μιλαμε για ολοκληρωτικη καταργηση.

Δηλαδή θα κάνουν περιπολίες οι ΔΙΑΣ μέσα στα πανεπιστήμια;

Δημοσ.

Οι δι.ας ας κανουν, οι δελτα να μην κανουν, την μαμήσαμε με τα καγκουροπαπάκια τους :P

Δημοσ.

Το λινκ δεν είναι έλλειψη άποψης αλλά ειλικρινής διάθεση απο μέρους μου να σου αποκαλύψω τις πηγές μου και να αξιολογήσεις πιο εύκολα κατα πόσο βγαζω απο το μυαλό μου αυτά που λεω. Οπως και από την δική σου πλευρά θα ήθελα να μου φέρεις κάποιες πηγές στις οποίες αναδεικνύονται τα δικά σου επιχειρηματα και επειδη με ενδιαφέρει η "άλλη" πλευρά αλλά και για να καταλάβω έαν στηριζεις την αποψη σου για την Αθηναική δημοκρατία σε ιστορικούς ή εάν απλα λες ότι σου κατεβαίνει. Πρέπει να καταλάβεις οτι το θέμα της συζητησης δεν ειναι τοσο υποκειμενικο οσο νομιζεις. Εαν συζητάγαμε για παράδειγμα για το αν υπαρχει το φωτοηλεκτρικο φαινομενο, η απαντηση ειναι μια : εχει αποδειχτεί και φαίνεται απο τις παρακατω ερευνες(λεμε τωρα). Παρομοίως αμα σου φέρω την άποψη ενός απο τους μεγαλύτερους φιλοσόφους που εβγαλε η Ελλαδα τον τελευταίο αιώνα και λέει κάποια πράγματα για την Αθηναική Δημοκρατία , τότε για να τον αμφισβητήσεις ή θα πρέπει να είσαι πολυδιαβασμένος για το θέμα αυτό ή να αναδείξεις απόψεις άλλων έγκυρων επιστημόνων που να λένε τα ακριβώς αντίθετα, οπότε δεδομένου ότι το θέμα είναι ανοιχτό ο καθένας πολεμάει με τα επιχειρήματά που έχει στο οπλοστάσιό του. Μη με παρεξηγήσεις, και εγώ τα ίδια έλεγα με σένα και συγνώμη αν φάνηκα εριστικός απλά όσο το ψάχνω, τώρα κάνω τα πρώτα μου βήματα - τα έως τώρα ενδιαφέροντα μου αφορούσαν άλλες ιστορικές περιόδους, τόσο απομακρύνομαι άρδην από την άποψη που έχεις εσυ.

 

Ποια ακριβως "αλλη" πλευρα εννοεις; Δε βλεπω καποια σημαντικη διαφορα απο αυτα που ειπα με αυτα που λεει το κειμενο, παρα το οτι υποστηριζει οτι η δημοκρατια δε δημιουργηθηκε (και οχι δεν κρατηθηκε) λογω των δουλων, διοτι κατ 'εμε αποφασιζει να εξετασει τα 3 θεματα στην αρχη (γεωγραφια, δουλους, οπλα) τελειως ξεχωριστα και οχι ισως σαν μια συναρτηση αυτων.

Παρα ταυτα, αυτο ειναι minor προβλημα, και ας μην το θεωρησουμε καν προβλημα και ας συμφωνησουμε σε αυτο.

Εκει που βλεπω οτι δεν υπαρχει αλλη πλευρα, ειναι στο οτι (σελ. 24 και κατω), υπαρχουν προϋποθεσεις για το ποιος εχει τη δυνατοτητα να ειναι αξιος ψηφου και συμμετοχης στα κοινα.

Και τελος, για μια ακομη φορα σημειωνω, οτι το κειμενο, δικαια, μιλα για μια πολη, για ενα συνολο ανθρωπων (30.000 λεει), το οποιο ειναι αποκομενο πολιτκα απο τις αλλες πολεις οι οποιες στην τελικη δεν ειχαν καν δημοκρατικο πολιτευμα. Η μονη σχεση τους ηταν καθαρα οικονομικη απο τους ιδιωτες και οχι απο την πολη, και στρατιωτικα οταν υπηρχε ξενος κινδυνος. Αποφασεις που να επηρρεαζουν παραλληλα με την πολη τους και αλλες πολεις, δεν μπορουσαν να παρουν.

 

Οταν λοιπον η επομενη αποφαση που θα παρεις, μπορει να επηρρεαζει ακομη και τους Μασαι στην Αφρικη, τοτε το μονο που δεν μπορεις να σκεφτεις ειναι να ξεπατικωσεις και να κανεις οτι καναν και οι Αθηναιοι, που ακομη και για τη Θηβα ειχαν τρεις μερες δρομο και τους ηταν παγερα αδιαφοροι.

Αν θες να μιλησουμε πχ για το συστημα ας πουμε της Ελβετιας που εχει μεν πολλα κοινα με την αρχαια Αθηνα, αλλα παραμενει αντιπροσωπευτικο, τοτε κανουμε κουβεντα.

Δημοσ.

Ποια ακριβως "αλλη" πλευρα εννοεις; Δε βλεπω καποια σημαντικη διαφορα απο αυτα που ειπα με αυτα που λεει το κειμενο, παρα το οτι υποστηριζει οτι η δημοκρατια δε δημιουργηθηκε (και οχι δεν κρατηθηκε) λογω των δουλων, διοτι κατ 'εμε αποφασιζει να εξετασει τα 3 θεματα στην αρχη (γεωγραφια, δουλους, οπλα) τελειως ξεχωριστα και οχι ισως σαν μια συναρτηση αυτων.

Παρα ταυτα, αυτο ειναι minor προβλημα, και ας μην το θεωρησουμε καν προβλημα και ας συμφωνησουμε σε αυτο.

Εκει που βλεπω οτι δεν υπαρχει αλλη πλευρα, ειναι στο οτι (σελ. 24 και κατω), υπαρχουν προϋποθεσεις για το ποιος εχει τη δυνατοτητα να ειναι αξιος ψηφου και συμμετοχης στα κοινα.

Και τελος, για μια ακομη φορα σημειωνω, οτι το κειμενο, δικαια, μιλα για μια πολη, για ενα συνολο ανθρωπων (30.000 λεει), το οποιο ειναι αποκομενο πολιτκα απο τις αλλες πολεις οι οποιες στην τελικη δεν ειχαν καν δημοκρατικο πολιτευμα. Η μονη σχεση τους ηταν καθαρα οικονομικη απο τους ιδιωτες και οχι απο την πολη, και στρατιωτικα οταν υπηρχε ξενος κινδυνος. Αποφασεις που να επηρρεαζουν παραλληλα με την πολη τους και αλλες πολεις, δεν μπορουσαν να παρουν.

 

Οταν λοιπον η επομενη αποφαση που θα παρεις, μπορει να επηρρεαζει ακομη και τους Μασαι στην Αφρικη, τοτε το μονο που δεν μπορεις να σκεφτεις ειναι να ξεπατικωσεις και να κανεις οτι καναν και οι Αθηναιοι, που ακομη και για τη Θηβα ειχαν τρεις μερες δρομο και τους ηταν παγερα αδιαφοροι.

Αν θες να μιλησουμε πχ για το συστημα ας πουμε της Ελβετιας που εχει μεν πολλα κοινα με την αρχαια Αθηνα, αλλα παραμενει αντιπροσωπευτικο, τοτε κανουμε κουβεντα.

 

Νομίζω στο πα και εγώ σε προηγούμενο ποστ αλλά και στο κείμενο που σου έστειλα ότι με το να αντιγράψουμε απλά το πολίτευμα αυτό θα οδηγηθούμε σε παταγώδη αποτυχία. Αυτό που πιστεύω είναι ότι οι αρχαίοι Αθηναίοι δείξανε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Αμεσοδημοκρατία με δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες συνεχώς θα ανανεώνονται και θα καλύπτουνε τα όποια κενά ασφαλείας τα οποία τυχόν θα προκύπτουνε κατα την εφαρμογή του πολιτεύματος αυτού. Στην δημοκρατία αυτή οι Αθηναίοι δεν καταληξανε απο την μια στιγμη στην άλλη αλλά μετά απο αιώνες μεταρρυθμίσεων και αγώνων.Φαντάσου τι εμπόδια έπρεπε να ξεπεραστούν ώστε να χρειαστούν κάποιοι αιώνες για να εφαρμοστεί μία δημοκρατία σε 30.000 άτομα και κάνε την αναγωγή στα 10.000.000. Εξαιρετικά πιο δύσκολο, βέβαια δεν έχουμε το ίδιο σημείο αφετερίας (έχουμε ένα πλεονέκτημα εδώ) αλλά ποιος είπε ότι ο δρόμος για το "καλύτερο πολιτικό σύστημα" θα είναι εύκολος? Δεν μπορώ να καταλαβω γιατι θεωρείς ότι επειδη οι Αθηναίοι ήταν μονο 30000 δεν μπορείς να έχεις το ίδιο πολίτευμα σε 10.000.000? Εκτος και αν πιστεύεις οτι δν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και οτι ουτε η συγχρονη τεχνολογια θα μπορουσε να συνδραμει στην επιτευξη του επιθυμητού πολιτικού αποτελέσματος.

Δημοσ.

Νομίζω στο πα και εγώ σε προηγούμενο ποστ αλλά και στο κείμενο που σου έστειλα ότι με το να αντιγράψουμε απλά το πολίτευμα αυτό θα οδηγηθούμε σε παταγώδη αποτυχία. Αυτό που πιστεύω είναι ότι οι αρχαίοι Αθηναίοι δείξανε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Αμεσοδημοκρατία με δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες συνεχώς θα ανανεώνονται και θα καλύπτουνε τα όποια κενά ασφαλείας τα οποία τυχόν θα προκύπτουνε κατα την εφαρμογή του πολιτεύματος αυτού. Στην δημοκρατία αυτή οι Αθηναίοι δεν καταληξανε απο την μια στιγμη στην άλλη αλλά μετά απο αιώνες μεταρρυθμίσεων και αγώνων.Φαντάσου τι εμπόδια έπρεπε να ξεπεραστούν ώστε να χρειαστούν κάποιοι αιώνες για να εφαρμοστεί μία δημοκρατία σε 30.000 άτομα και κάνε την αναγωγή στα 10.000.000. Εξαιρετικά πιο δύσκολο, βέβαια δεν έχουμε το ίδιο σημείο αφετερίας (έχουμε ένα πλεονέκτημα εδώ) αλλά ποιος είπε ότι ο δρόμος για το "καλύτερο πολιτικό σύστημα" θα είναι εύκολος? Δεν μπορώ να καταλαβω γιατι θεωρείς ότι επειδη οι Αθηναίοι ήταν μονο 30000 δεν μπορείς να έχεις το ίδιο πολίτευμα σε 10.000.000? Εκτος και αν πιστεύεις οτι δν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και οτι ουτε η συγχρονη τεχνολογια θα μπορουσε να συνδραμει στην επιτευξη του επιθυμητού πολιτικού αποτελέσματος.

 

Το θεμα ειναι οτι με αυτο τον τροπο οι πολυαριθμες κοινωνικες ομαδες θα μπορουσαν να καθοριζουν τα παντα αναλογα με το συμφερον τους και οχι το συμφερον της κοινωνιας.Για παραδειγμα οι Αθηναιοι θα μπορουσαν να ψηφιζουν να γινονται περισσοτερα εργα αναπτυξης στην Αθηνα σε βαρος της επαρχιας.Επομενως οι αμεσα ενδιαφερομενοι,πολιτες δεν ξερω αν μπορουν να αποφασισουν για δικες τους υποθεσεις.Αρα το πιο σωστο ειναι καθε περιοχη να εκπροσωπειται και οχι επειδη οι Αθηναιοι ειναι πιο πολλοι πχ να υπερνικα στα παντα η Αθηνα σε βαρος της επαρχιας.Και δεν το λεω μονο σε θεμα Αθηνας ,Επαρχιας γενικα ..

Δημοσ.
Το θεμα ειναι οτι με αυτο τον τροπο οι πολυαριθμες κοινωνικες ομαδες θα μπορουσαν να καθοριζουν τα παντα αναλογα με το συμφερον τους και οχι το συμφερον της κοινωνιας.

 

Αυτο γινεται ηδη. Και δεν εχει ισχυ αυτο που λες γιατι θα υπαρχουν διαφορα κυτταρα. Πχ οι Χιωτες θα εχουν δικια τους συνελευση.

 

Τεσπα,

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...