Προς το περιεχόμενο

Wii U Topic


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

holiday = χριστούγεννα ή καλοκαίρι?

 

Οκτώβρη-Νοέμβρη υπολόγιζε

 

Wii U gamepad takes 2.5 hours to charge, works 3-5hours

 

http://www.nintendo.co.jp/n10/e3_2012/wiiu/index.html

 

In a follow-up, Nintendo Japan has posted on Twitter that there's a price to pay if two Gamepads are active. Frame rates drop to about 30 fps if two are active; any games that really want that extra controller won't be quite as glass-smooth. On the upside, it's possible to switch one off with a smooth transition; there won't be a need for theatrics just to switch to a solo game.

Δημοσ.

Από όλα αυτά τα games που παρουσιάστηκαν το μόνο που μου έκανε λίγο κλικ ήταν το Zombi U. Όλα τα άλλα απλές μεταφορές φαίνονται.

Δημοσ.

Απογοήτευση πλήρης. Περίμενα μέχρι τελευταίο δευτερόλεπτο να δείξει ένα teaser Zelda / DKC και θα ήταν αρκετό για εμένα, αλλά αυτοί ζούνε στη Nintendoland.

 

Το μόνο που με τράβηξε ήταν για 3DS, Paper Mario! :-))

 

Ερώτηση για όποιον είδε κάτι, γιατί εγώ απέχω από X360-PS3 κ δεν ξέρω να συγκρίνω: από γραφικά μάθαμε κάτι από τα trailer να καταλάβουμε τη δύναμη της κονσόλας? Πάλι με τα 3rd party θα τη πάθουμε μάλλον...

 

:cry:

Δημοσ.

Main Application Processor

 

PowerPC architecture.

Three cores (fully coherent).

3MB aggregate L2 Cache size.

core 0: 512 KB

core 1: 2048 KB

core 2: 512 KB

Write gatherer per core.

Locked (L1d) cache DMA per core.

 

Main Memory

 

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory

Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.

 

Graphics and Video

 

Modern unified shader architecture.

32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.

HDMI and component video outputs.

 

Features

 

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders

Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)

Read from multi-sample surfaces in the shader

128-bit floating point HDR texture filtering

High resolution texture support (up to 8192 x 8192)

Indexed cube map arrays

 

8 render targets

Independent blend modes per render target

Pixel coverage sample masking

Hierarchical Z/stencil buffer

Early Z test and Fast Z Clear

Lossless Z & stencil compression

2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes

sRGB filtering (gamma/degamma)

Tessellation unit

Stream out support

Compute shader support

 

GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.

Sound and Audio

 

Dedicated 120MHz audio DSP.

Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).

2 channel audio for the Cafe DRC controller.

Monaural audio for the Cafe Remote controller.

 

Networking

 

802.11 b/g/n Wifi.

 

Peripherals

 

2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.

SDCard Slot.

 

Built-in Storage

 

512MB SLC NAND for System.

8GB MLC NAND for Applications.

 

Host PC Bridge

 

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.

Allows File System emulation by host PC.

Provides interface for debugger and logging to host PC

Δημοσ.

Ιδέα για διαφήμιση:

 

Άνδρας gamer γύρο στα 30 μπροστά στην τηλεόραση να παίζει Zelda.

 

Μπαίνει γυναίκα στο δωμάτιο.

 

-Αγάπη μου κλείσε το παιχνίδι επιτέλους, αρχίζει το τούρκικο σήριαλ που παρακολουθώ.

-"Μπιπ" την "μπιπ" μου, δεν "μπιπ" λέω εγώ.Βλέπεις εμένα να σε ενοχλώ όταν παίζεις τις "μπιπ" του facebook;

 

Επόμενη σκηνή: Πιάτο στον αέρα - Φάτσες που φωνάζουν σε αργή κίνηση - Βαλίτσα με παντελόνι που κρέμεται από το μισάνοιχτο φερμουάρ.

 

...ΠΑΥΣΗ ... REWIND...

 

Άνδρας gamer γύρο στα 30 μπροστά στην τηλεόραση να παίζει Zelda.

 

Μπαίνει γυναίκα στο δωμάτιο.

 

-Αγάπη μου κλείσε το παιχνίδι επιτέλους, αρχίζει το τούρκικο σήριαλ που παρακολουθώ.

-Αμέσως μωρό μου, κανένα πρόβλημα, τώρα πια σε γράφω στα...εεεε...για σένα τα πάντα μάτια μου. Ορίστε, κάτσε και στην πολυθρόνα να το ακούς surround.

 

Επόμενη σκηνή: Γάμος

 

Κλείσιμο διαφήμισης:

 

Wii U - Get Married.

Δημοσ.

Wii U hardware specs (απο Nintendo)

 

1.8″ tall, 6.8″ long, 10.5″ deep

Weight: 1.5 KG (3.4 lbs)

Colors: Black and White, Wii U supports two GamePads

GamePad has 6.2 inch 16:9 widescreen dsiplay, weighs 500 gram (1.1 lbs)

Wii U CPU: multi-core IBM Power based processor

Wii U GPU: AMD Radeon high definition graphics processor

Supports internal flash memory (no mention of how much, could vary depending on model)

Supports Wii and Wii U optical discs

1080p, 1080i, 720p, 480p support

Cables included: HDMI, Wii D-terminal, Component video, RGB, S-video stereo AV, and Wii AV cables

WiFi 802.11 b/g/n, 2 rear USB ports, supports LAN via USB dongle. Two front USB ports

Δημοσ.

Σαν να πηγαινεις να αγορασεις αμαξι και σε ερωτηση σου ο πωλητης να σου λεει "Κοιτα φιλε, αυτο που το βλεπεις, εχει 4 ροδες,ενα τιμονι, φρενο,συμπλεκτη,γκαζι,αεροσακους,πορτ μπαγκαζ..."

Δημοσ.

Δεν ξέρω παιδιά αλλά μου φαίνεται άβολο να είναι κάτω ο μοχλός. Βέβαια το ίδιο ισχύει και στο Wii U Gamepad. Και στο vita. Εσείς που έχετε vita σας έχει βολέψει αυτός ο τρόπος τοποθέτησης των πλήκτρων?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...