ilona Δημοσ. 5 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2011 Παιδιά έχω εργασία για μεθόδους και τεχνικές αναπαλαίωσης βιολιού, έχει κανείς ιδέα που μπορώ να βρω υλικό? η google το μονό που μου βγάζει είναι για προληπτική συντήρηση και τρόπους φύλαξης....
ilona Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Μέλος Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 έψαξα στα αγγλικά ελληνικά και ρώσικα αλλά βρήκα ελάχιστες πληροφορίες. ουσιαστικά αυτό που χρειάζομαι είναι ένας οδηγός αναπαλαίωσης
Lucifer Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Ρωσσίδα βιολίστρια δηλαδή, διάολε, το λατρεύω αυτό το forum. Κάτι τέτοιο θες;
Επισκέπτης Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Αν μπορείς να δώσεις κανένα 10-15€ για την εργασία, ρίξε μια ματιά στο Google Books με τους όρους Violin Restoration και θα βρεις κάποια κατάλληλα βιβλία που μπορείς να παραγγείλεις.
YiN Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Παιδιά έχω εργασία για μεθόδους και τεχνικές αναπαλαίωσης βιολιού, έχει κανείς ιδέα που μπορώ να βρω υλικό? η google το μονό που μου βγάζει είναι για προληπτική συντήρηση και τρόπους φύλαξης.... http://www.amazon.com/Violin-Restoration-Manual-Makers/dp/0962186104 Εδώ είσαι, μόλις 325$. Τέλος πάντων, κάνε αυτό που λέει ο Μανουέλ. Εναλλακτικά θα σου πρότεινα να επισκεφθείς 1-2 μάστορες, να μιλήσεις μαζί τους και θα πάρεις πολύ περισσότερες πληροφορίες απ'ότι θα σου δώσει ένα βιβλίο. Η συντήρηση των βιολιών είναι εξαιρετικά δύσκολη τέχνη και περιλαμβάνει αμέτρητους παράγοντες. Από ραγίσματα και σπασίματα μέχρι διάβρωση του ξύλου και αντικατάσταση της "ψυχής" και του καβαλάρη ή ξύσιμο του βερνικιού και εκ νέου βερνίκωμα. Ενδεχομένως ο ειδικός θα μπορέσει να σου δείξει και εργαλεία κτλ και μπορεί να σου συστήσει και κάποια βιβλιογραφία.
gtroza Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 +1 στον μάστορα! http://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD&ie=utf-8&oe=utf-8 πχ http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=16813 http://www.heirloomviolins.com/Repair/repair_restore.html http://www.artisanviolin.com/restorat.html http://en.wikipedia.org/wiki/Violin_making_and_maintenance .
apd453 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Αν πας σε 10 μάστορες το πιθανότερο να σου πους 10 διαφορετικούς τρόπους συντήρησης. ΠΧ σε αντίθεση με αυτά που λέει το link του Luci το πιο παραδοσιακό είναι αντί για βερνίκι πολυουρεθάνης να μπαίνει γομαλάκα. Αλλά και εκεί έχει τύπους και ποιότητες. Από την άλλη αν το βιολί έχει αξία πάνε σε ένα μάστορα καλό και δώσε το κάτι παραπάνω. Δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται μια που ότι κάνεις επηρεάζει την ακουστική του ηχείου (εκτός και αν είναι ηλεκτρικό). Έχει πάρα πολλούς άσχετους που θα σου παίξουν ειδικοί και θα σε γδάρουν, θα στο φτιάξουν σαν καινούριο και το βιολί σου θα έχει την αξία του και τον ήχο του. Συντήρηση δεν σημαίνει στο κάνω σαν καινούριο.
YiN Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 ... Σωστά όλα αυτά, αλλα εφ'όσον όπως διαπίστωσες (=ρ) κάνει εργασία, νομίζω το ζήτημα του βερνικιού δεν είναι κάτι που σηκώνει ενδελεχή ανάπτυξη για τον πολύ απλό λόγο ότι και στον καλύτερο μάστορα να πήγαινε (που στην Ελλάδα δεν το πολυέχουμε το σπορ) σιγά μην μοιραζόταν το μυστικό του βερνικιού. Υπάρχουν όμως ορισμένοι βασικοί τρόποι επιδιόρθωσης (είτε μιλάμε για κόλλημα, είτε για βερνίκι, είτε για υποστήριξη φθαρμένου ξύλου) που είναι λίγο-πολύ διαδεδομένοι, άσχετα με το πόσο καλά τους εφαρμόζει ο καθένας. Κατ'εμέ αυτά θίγεις σε μια τέτοια εργασία μαζί με τα εργαλεία, τον χρόνο που απαιτείται για το κάθε στάδιο επιδιόρθωσης κτλ. Παρεμπιπτόντως είχα γνωρίσει κάποτε έναν τύπο στην Κρεμόνα (το λίκνο των εγχόρδων με δοξάρι, για όσους δεν ξέρουν) που πήγαινε στη σχολή που έχουν εκεί για την συγκεκριμένη τέχνη - μια από τις καλύτερες που υπάρχουν. Μας έλεγε ότι οι καθηγητές τους έπαιρναν βιολια, τα οποία δεν είχαν κάποια αξία εννοείται, τα πετούσαν σε κανα τοίχο για να γίνουν εκατομμύρια κομματάκια και μετά τους έλεγαν "πολύ ωραία, τώρα κόλλα το".
gtroza Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 άμα δεν καταλάβει κάποιος πώς κατασκευάζεται το όργανο δεν μπορεί να καταλάβει την συντήρηση, "αναπαλαίωση" γι' αυτό αυξάνουμε το χρέος το βιολί δεν είναι κατ' αρχήν διακοσμητικό* είδος τα "κλασικά" έγχορδα, όπως και άλλα προϊόντα, ήταν λόγω τεχνικών δυνατοτήτων εποχής, αλλά καί "δυσκολίας" διάδοσης της γνώσης και "εύρεσης" κατάλληλων πρώτων υλών, "αυτοανακυκλούμενα" το google και η κατανάλωση "ήρθαν" πολύ αργότερα! *άσε που είναι και υπόδειγμα μηχανικής, για να είναι ελαφρύ .
YiN Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2011 άμα δεν καταλάβει κάποιος πώς κατασκευάζεται το όργανο δεν μπορεί να καταλάβει την συντήρηση, "αναπαλαίωση" γι' αυτό αυξάνουμε το χρέος το βιολί δεν είναι κατ' αρχήν διακοσμητικό είδος τα "κλασικά" έγχορδα, ήταν λόγω τεχνικών δυνατοτήτων εποχής, αλλά καί "δυσκολίας" διάδοσης της γνώσης και "εύρεσης" κατάλληλων πρώτων υλών, "αυτοανακυκλούμενα" το google και η κατανάλωση "ήρθαν" πολύ αργότερα! . Κύριος τζι, σύμφωνοι, δυσκολία διάδοσης γνώσης και εύρεσης κατάλληλων πρώτων υλών, αλλά οι μεγαλύτεροι λουτιέ (στραντιβάρι, αμάτι, γκουαρνέρι κτλ) πήραν τα μυστικά τους στον τάφο επειδή έτσι. Δεν ήταν μόνο θέμα δυσκολιών αλλά και μονοπωλείου. Πέραν αυτού, ο κυριότερος λόγος που τα βιολιά είναι ακόμη και σήμερα "αυτοανακυκλούμενα" όπως λες είναι ότι ο ήχος ενός καλοφτιαγμένου βιολιού όσο παλιώνει γίνεται εκατοντάδες φορές καλύτερος. Κάτι σαν τα κρασιά. Γι'αυτό και πολλοί σύγχρονοι λουτιέ κάνουν ολόκληρη μελέτη σχετικά με το τι ξύλα θα χρησιμοποιήσουν, αν θα είναι παλιά, πόσων ετών, αν θα είναι από περιοχή με υγρασία ή ξηρή κ.ο.κ. 'Εντιτ για το έντιτ: Η δομή τους δεν είναι τέτοια για να είναι ελαφρύ - ναι χρειάζεται δεδομένου ότι παίζεται στον ώμο - αλλά κυρίως γιατί εαν ήταν πιο μασίφ (και άρα πιο βαρύ) δεν θα λειτουργούσε καλά σαν ηχείο. Σαν να λέμε δεν θα ακουγόταν χωρίς όφωνο =ρ
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.