Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έτσι.Και το ταλέντο σε αυτή τη μορφή. Τα υπόλοιπα όπως τεχνική και γνώσεις έρχονται μετά.

  • Απαντ. 297
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Θα δώσω για άλλη μια φορά τη λύση :P (αστειεύομαι) :

 

Βασική προϋπόθεση είναι η ειλικρινής ανάγκη για επικοινωνία.

 

λαθος.αν εγω δημιουργησω αποκλειστικα για την παρτη μου,αυτοματως δεν θα ειναι τεχνη επειδη δεν δημιουργηθηκε με αρχικο σκοπο να εχει καποιον αποδεκτη;

Επισκέπτης
Δημοσ.

λαθος.αν εγω δημιουργησω αποκλειστικα για την παρτη μου,αυτοματως δεν θα ειναι τεχνη επειδη δεν δημιουργηθηκε με αρχικο σκοπο να εχει καποιον αποδεκτη;

 

Ακριβώς. Με την ίδια λογική που να αυνανίζεσαι, δεν είναι έρωτας.

 

Άλλωστε σε μεγάλο βαθμό πιστεύω πως είναι μύθος το ότι κάποιος γράφει μόνο για τον εαυτό του. Πέρα από αυτό πάντως, αν δεν σκοπεύει να δείξει πουθενά αυτό που έκανε και πράγματι δεν το δείξει πουθενά, τότε ναι, δεν είναι τέχνη. Η τέχνη είναι ζωντανός οργανισμός. Δεν μπορεί να λειτουργήσει μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου και μόνο. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε. Για να δούμε τον κόσμο, τον εαυτό μας, τα συναισθήματά μας μέσα από μια άλλη σκοπιά, μέσα από μια καινούργια, διαφορετική οπτική γωνία.

 

Τα σπουδαία πράγματα απαιτούν πολλούς ανθρώπους.

Δημοσ.

Τεχνη ειναι μορφη εκφρασης. Ενας γνωστος ποιητης, δεν θυμαμαι το ονομα του, δεν γουσταρε να δημοσιευσει τα ποιηματα του και τα κραταγε μονο για την παρτη του. Εκδοθηκαν μετα τον θανατο του νομιζω. Δηλαδη μεχρι να τα διαβασει καποιος αλλος δεν ηταν τεχνη, ενω με το που τα διαβασαν αλλοι ανθρωποι αυτοματα μετατραπηκαν σε 'τεχνη' ?

Επισκέπτης
Δημοσ.

Φυσικά. Είναι δυνατόν να είναι τέχνη κάτι χαρτιά σε ένα συρτάρι;

Δημοσ.

Ουτε καν.- :>

 

Happy Hardcore μου θυμισε εμενα - αθλιο ειδος κατα τη γνωμη μου...

 

Manuel, ναι. Το οτι εγω αυτη τη στιγμη δεν βρισκομαι στο δασος για να ακουω το θροισμα του αερα σημαινει οτι αυτος ο ηχος δεν υπαρχει?

Επισκέπτης
Δημοσ.

Manuel, ναι. Το οτι εγω αυτη τη στιγμη δεν βρισκομαι στο δασος για να ακουω το θροισμα του αερα σημαινει οτι αυτος ο ηχος δεν υπαρχει?

 

Εξαρτάται από τον ορισμό που δίνεις στον ήχο. Φαντάζομαι ότι το παράδειγμα σου δεν είναι τυχαίο, άρα γνωρίζεις ότι το ερώτημα "αν ένα δέντρο πέσει σε ένα δάσος και δεν υπάρχει κανείς για να το ακούσει, τότε υπάρχει ήχος;" δίνει τους δύο ορισμούς του ήχου: αν η απάντηση είναι ναι, ήχος είναι αυτό που δημιουργεί ηχητικά κύματα στον αέρα. Αν η απάντηση είναι όχι, ήχος είναι αυτό που τα ζώα που ακούμε αντιλαμβανόμαστε μέσω της ακοής.

 

Όπως και να 'χει, η τέχνη αφορά μόνο τον άνθρωπο. Δε θα μπορούσε ο ορισμός της τέχνης να πλησιάζει στην πρώτη απάντηση, παρά μόνο στην δεύτερη. Δε θα μπορούσε, δηλαδή, να αποκτήσει αντικειμενική έννοια.

 

I am pleasantly surprised.

 

Χάρηκες που ο αυνανισμός δεν είναι έρωτας; Είχες αμφιβολίες;

Δημοσ.

Με ποια "λογικη" το αν ειναι ενα εργο τεχνης εργο τεχνης εξαρταται απο το ποιος και το ποσοι θα το γνωρισουν; Αν τα αξιολογα γραπτα καποιου αλλοτε αφανους καλλιτεχνη (πχ του Καφκα) δεν ειχαν δημοσιοποιηθει, γινει γνωστα ευρεως, θα ηταν λιγοτερο αξιολογα (με ολο τον υποκειμενισμο που μπορει να εχει η εννοια);

 

Μου φαινεται ακρως παραλογο, για τον εξης λογο: Ενα βιβλιο, ενας πινακας, ενα τραγουδι... μπορει να δημιουργουνται απο τον ανθρωπο για τον ανθρωπο (ακομα κι αν αυτος ο ανθρωπος ειναι ο εαυτος ενος, που κι εγω, μιλωντας ως καποιος που ασχολειται με το γραψιμο συστηματικα, δε μπορω να φανταστω πως γινεται ενας να δημιουργει κατι που του αρεσει και να μην θελει να το μοιραστει), αλλα δε μεταβαλλεται η αξια/μορφη τους κατα τη διαδοση τους. Οπως και ο ηχος δεν αλλαζει ουτε παυει να υπαρχει, ειτε ειμαστε κοντα για να τον ακουσουμε ειτε οχι. Επισης, δε γινεται ενα εργο τεχνης να μην το γνωριζει κανεις στον κοσμο (γιατι καποιος -ζωντανος οργανισμος, με νοηση- το δημιουργησε), ενω εναν ηχο γινεται να μη τον ακουσει κανεις απολυτως ποτε.

Επισκέπτης
Δημοσ.

Με ποια "λογικη" το αν ειναι ενα εργο τεχνης εργο τεχνης εξαρταται απο το ποιος και το ποσοι θα το γνωρισουν; Αν τα αξιολογα γραπτα καποιου αλλοτε αφανους καλλιτεχνη (πχ του Καφκα) δεν ειχαν δημοσιοποιηθει, γινει γνωστα ευρεως, θα ηταν λιγοτερο αξιολογα (με ολο τον υποκειμενισμο που μπορει να εχει η εννοια);

 

Ώπα! Έχεις αλλάξει εντελώς θέμα. Δε μιλάμε για αξιολόγηση ενός έργου τέχνης. Μιλάμε καθαρά για το πότε κάτι είναι έργο τέχνης. Και με έναν άνθρωπο να μπορέσω να επικοινωνήσω μέσω ενός έργου, αυτό που έκανα είναι τέχνη.

 

Ποσοτικό θέμα στην τέχνη δεν μπαίνει και δεν μπορεί να μπει έτσι κι αλλιώς.

 

Αν τα γραπτά του Κάφκα δεν τα γνώριζε κανένας παρά μόνο ο ίδιος ο Κάφκα (πες πως κάηκαν), δεν θα είχαν καμία αξία. Είναι σαν να κάνεις ερωτική εξομολόγηση στον εαυτό σου. Δεν πρόκειται να μάθεις τίποτα. Αν τα γνώριζαν πολλοί λίγοι άνθρωποι, θα είχαν αξία για αυτούς τους ανθρώπους, κάτι που δεν είναι ασήμαντο για τους ίδιους. Όταν τα γνωρίζουν πολλοί άνθρωποι και φτάνουν στο σημείο να εμπνέουν κι άλλους δημιουργούς ή να χρησιμοποιούνται ως σύμβολα και κοινή γνώση, ολόκληρη η υπόστασή τους αλλάζει. Καμιά φορά μάλιστα, όχι προς το καλύτερο.

 

Μου φαινεται ακρως παραλογο, για τον εξης λογο: Ενα βιβλιο, ενας πινακας, ενα τραγουδι... μπορει να δημιουργουνται απο τον ανθρωπο για τον ανθρωπο (ακομα κι αν αυτος ο ανθρωπος ειναι ο εαυτος ενος), αλλα δε μεταβαλλεται η αξια/μορφη τους κατα την διαδοση τους.

 

Σαφέστατα αλλάζει η αξία και η μορφή ενός έργου τέχνης κατά τη διάδοση! Έχει ξεκάθαρα τη δική του ζωή. Αλλάζει ο τρόπος που παίζουμε μουσική. Αλλάζει ο τρόπος που την ακούμε, ο τρόπος που βλέπουμε έναν πίνακα, ο τρόπος που μας επηρεάζουν οι παλιές ταινίες, ο τρόπος που διαβάζουμε βιβλία. Ένας ηθοποιός, ένας εκτελεστής, ένα σχόλιο για έναν πίνακα, μια χρήση μια μουσικής, μπορεί να αλλάξει τα πάντα.

 

Δεν είναι εύκολο να διαβάσω "to be or not to be" και να μην πάει το μυαλό μου σε συγκεκριμένα πράγματα.

 

Πολλοί όταν ακούνε την Κάρμεν του Μπιζέ δεν μπορούν παρά να σκεφτούν το Azax Ultra.

 

Δεν μπορώ να διαβάσω το "ηθοποιός σημαίνει φως" χωρίς να πάει το μυαλό μου στον Χορν.

 

Δεν ακούω με τον ίδιο τρόπο Μπετόβεν, από τότε που άκουσα με διαφορετικά αυτιά τον Μπαχ, γιατί κάποιος με έβαλε να προσέξω άλλα πράγματα.

 

Και πάει λέγοντας. Άπειρα παραδείγματα.

Δημοσ.

Είναι πάναπλα τα πράγματα.

 

Ο καθένας που θέλει να δείξει ότι είναι κάτι, ξεσπάει στην Mainstream Music, και στις μόδες γενικά. Συγκεκριμένα στην μουσική, αυτό που δεν ακούνε οι περισσότεροι, αν ο άλλος είναι κομπλεξικός θα του ακούγεται πιο ωραίο στα αφτιά. Το κακό είναι πως δεν σταματάει εκεί, μετά βγαίνει στους δρόμους, στα Forums, στα IRC Chat και την "λέει" στους άλλους που δεν ακούνε το κουλτουριάρικο Genre που ανακάλυψε προσβάλλοντας όλα τ'άλλα.

 

Είναι Status το να ακούς Βυζαντινά, εφόσον δεν τα ακούει και η κουτσή Μαρία.. όπως και να το κάνουμε.

Δημοσ.
Ώπα! Έχεις αλλάξει εντελώς θέμα. Δε μιλάμε για αξιολόγηση ενός έργου τέχνης. Μιλάμε καθαρά για το πότε κάτι είναι έργο τέχνης.

Οκ, θεωρησε ως μη γενομενη την αναφορα στην αξιολογηση.

 

Αν τα γραπτά του Κάφκα δεν τα γνώριζε κανένας παρά μόνο ο ίδιος ο Κάφκα (πες πως κάηκαν), δεν θα είχαν καμία αξία.

Πιο σωστο για μενα ειναι το "Θα ειχαν αξια για καποιους, αν τα ανακαλυπταν". Αρα αξιζαν (για τον ανθρωπο) αλλα δεν μαθευτηκε η αξια τους (απο ανθρωπο). Δηλαδη οχι ακριβως: και ο συγγραφεας μπορει να καταλαβει αν τα εργα του εχουν καποια (εστω μηδαμινη αξια). Αρα εχεις ηδη εναν. Επισης, μπορει μεσω των γραπτων του να επικοινωνησει με τον εσωτερικο του κοσμο. Αρα εχεις ηδη μια επικοινωνια. Εκ της γεννησης του καλλιτεχνηματος.

 

Σαφέστατα αλλάζει η αξία και η μορφή ενός έργου τέχνης κατά τη διάδοση! Έχει ξεκάθαρα τη δική του ζωή. Αλλάζει ο τρόπος που παίζουμε μουσική. Αλλάζει ο τρόπος που την ακούμε, ο τρόπος που βλέπουμε έναν πίνακα, ο τρόπος που μας επηρεάζουν οι παλιές ταινίες, ο τρόπος που διαβάζουμε βιβλία. Ένας ηθοποιός, ένας εκτελεστής, ένα σχόλιο για έναν πίνακα, μια χρήση μια μουσικής, μπορεί να αλλάξει τα πάντα.

Θα γινω σαφεστερος: Επιχειρουσα να τονισω οτι το εργο που εχει ηδη δημιουργηθει ουσιαστικα δεν αλλαζει, αλλαζει η αντιληψη των ανθρωπων γι' αυτο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...