KMyl Δημοσ. 23 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2013 Αν δεν το παρατηρησες έχουν περασει 3 μηνες απο τοτε που ανοιχτηκε το θεμα... μην μπερδεύεσαι με τiς βλακειες του Κmyl όμοιος ομοίω αεί πελάζει walkerSW
WalkerSW Δημοσ. 23 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2013 όμοιος ομοίω αεί πελάζει walkerSW Εύγε φιλόσοφε . Keep up the good work.
Επισκέπτης Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Καλησπέρα παιδιά. Το θέμα έχει ως εξής...πριν μερικές μέρες αγόρασα μια MSI P67A-C43 από το Πλαίσιο της Πάτρας. Ανοίγοντας την και τραβόντας το μαυρο προστατευτικό του socket παρατήρησα πως στην δεξιά πλευρά τα pins ήταν αρκετά στραβωμένα.Ανησύχησα λίγο και έβαλα τον ι5 2500 μαζί με υπόλοιπο συστημα για δοκιμή,και όπως ήταν αναμενόμενο δεν δουλεύει απλά παιρνουν οι ανεμιστήρες + τα LED ρευμα για 3 δευτερόλεπτα,κλείνει και μετά ξανανοίγει μόνο του συνεχίζοντας αυτό το μοτίβο . Την ξαναέβαλα στην συσκευασία της μαζί με όλα τα παρελκόμενα,και την απόδειξη προφανώς,και την επέστρεψα εντός της μίας βδομάδας στο μαγαζί...εκεί ο υπάλληλος στο support τμήμα επέμενε πως δεν μπορεί να την δεχτεί εντός εγγυησης και να την αλλάξει επειδή είναι εμφανώς χτυπημένη και πως το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να στείλει φωτογραφία της στην MSI μπας και την καλύψουν απο εκεί. Του τόνισα 2-3 φορές σε ήρεμο και ευγενικό τόνο πως με το που βγήκε το προστατευτικό ήταν ήδη στραβωμένα αλλα επέμενε και έλεγε το ίδιο. Απο πλευράς μου,τι μπορώ να κάνω? Δικαιούμαι αντικατάσταση ή όχι? Υπάρχει κάποιος νόμος ή κατι που να ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση,γιατί με τα λόγια δεν βλέπω να βγει τίποτα παραπάνω. Ευχαριστώ Με το που διάβασα τον τίτλο για κάποιον περίεργο λόγο πήγε το μυαλό μου στο Πλαίσιο... Φταίω εγώ που είμαι Dell-fanboy;;; Το Πλαίσιο ΔΕΝ ηταν ΠΟΤΕ καλό μαγαζί. Απειρα παραδείγματα ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ του πελάτη. Θα μπω μέσα μόνο για να πάρω καταλόγους να τους ξεφυλλίσω στην τουαλέτα, και για χαρτικα καθάρά λόγω ποικιλίας, αν και προτιμώ να τα αγοράσω από το eBay ακόμα και ακριβότερα παρά να τα δίνω σε αυτούς.
venumis Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Απο την στιγμή που είδες οτι ηταν στραβά θα έπρεπε αμέσως να την πας πίσω. Τέλος πάντων το έκανες δεν το έκανες εσυ είναι κάτι που φτιάχνεται. Πάρε ενα μεγεθυντικό φακό , βάλε δυνατή λάμπα απο πάνω και πάρε ενα κοπίδι χαρτοκοπτικής. Με χειρουργικές κινήσεις και υπομονή επανέρχονται τα πινς με την μύτη απο το κοπίδι. Απο το εργοστάσιο δεν υπάρχει περίπτωση να ήρθε έτσι η μητρική πάντως. Με το που διάβασα τον τίτλο για κάποιον περίεργο λόγο πήγε το μυαλό μου στο Πλαίσιο... Φταίω εγώ που είμαι Dell-fanboy;;; Το Πλαίσιο ΔΕΝ ηταν ΠΟΤΕ καλό μαγαζί. Απειρα παραδείγματα ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ του πελάτη. Θα μπω μέσα μόνο για να πάρω καταλόγους να τους ξεφυλλίσω στην τουαλέτα, και για χαρτικα καθάρά λόγω ποικιλίας, αν και προτιμώ να τα αγοράσω από το eBay ακόμα και ακριβότερα παρά να τα δίνω σε αυτούς. Εντάξει η εξαπάτηση είναι βαριά κουβέντα και τελευταία εχει γίνει καραμέλα. Τώρα εσυ που την είδες την ποικιλία στο πλαίσιο ? Μόνο turbo X και στα χαρτικά q - connect εχει !
Επισκέπτης Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2013 Ποικιλία σε χαρτικά εννοώ. Οταν σου δίνουν μεταχειρισμένους σκληρούς, που τους έχουν κανει φορμάτ, και με πρόγραμμα ανακτησης δεδομένων καταφέρνεις και βρίσκεις δεδομένα του Πλαισίου, δεν είναι εξαπάτηση; Το είχα διαβάσει χρόνια πριν. Οταν καιγεται η μητρική και σου λένει ότι...πρέπει να μας πληρώσεις και από πάνω γιατί έχει χάσει τόσο πολύ την αξία της, δεν ειναι εξαπάτηση; Ο νόμος λεει ότι αν δεν μπορεις να αντικαταστήσεις με ίδιο προιον, αντικαθιστας με καλύτερο ή επιστρέφεις την αξία του, σταν τιμή αγοράς. Εγώ δεν είχα βγάλει μουστακι ακόμα και δεν ήξερα...μετά βέβαια έμαθα και πήρα την εκδίκησή μου..λίγο πριν λήξει η εγγύηση την πήγαινα σε φίλο ηλεκτρονικό, την έκαιγε και έπαιρνα καινουρια...μονο για το σπάσιμο. Λιβας Papernet δεν ειναι, αλλά σιγουρα θα βρω περισσότερα ειδη γραφειου από ένα βιβλιοπωλείο. Δεν αγοράζω και τίποτα το εξειδικευμενο, κανένα σελοτειπ, κανενα χαρτι Α4, κανενα στυλο, κανενα φακελλο αλληλογραφιας.
saks80 Δημοσ. 27 Αυγούστου 2013 Δημοσ. 27 Αυγούστου 2013 Καλησπέρα διάβασα το thread και έχω να πω ότι όλοι έχουν κάποιο μέρος δίκιου σ΄αυτήν την ιστορία . ¨οσοι έχουνε ασχοληθεί την τελευταία 10ετία με την λιανική σε επίπεδο hardware H/Y και όχι μόνο έχουνε δεί πολλά . αλλά και έχουν κάνει πολλά .... Εχω περάσει ώς υπάλληλος από όλα τα πόστα τεχνικός, πωλητής, Διευθυντής, product manager κλπ οι περισσότερες εταιρείες εκπαιδεύουν το προσωπικό τους, με καθαρά πελατοκεντρικά κριτήρια και πολλές φορές επομίζονται κόστη εις γνώση τους προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον πελάτη και να τον έχουν ευχαριστημένο . Η αγορά είναι που το επιβάλλει αυτό βεβαια δεν είναι η καλή τους η καρδιά ... , Σε τέτοιες περιπτώσεις απλά προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας φίλε μου μιας και είχες την "ατυχία" όχι απλά να πέσεις σε ελαττωματικό προιόν , αλλά να έχει "Φυσικό" ελλάτωμα όπου εκεί τα πράγματα είναι περίπλοκα και δεν ισχύει DOA, δικαίωμα επιστροφής κλπ κλπ . Αυτό συμβαίνει γιατί οι προμηθευτές από τους οποίους αγοράζουν οι εκάστοτε εταιρείες λιανικής πώλησης δεν "καλύπτουν" τέτοιες περιπτώσεις και φυσικά το "κόστος" μετακυλάει στον μεταπωλητή . εάν κάποιος αντιπρόσωπος συμφωνεί να καλύπτει τέτοιες περιπτώσεισ τότε το κατάστημα το κάνει μετα χαράς , γιατί δεν επομίζεται κανένα παραπάνω κόστος . Είναι όμως στην διακριτική ευχέρεια της εταιρείας προκειμένου να ικανοποιήσει ένα πελάτη να τον εξυπηρετήσει έτσι ώστε να τον "κερδίσει" και σε επόμενες πωλήσεις . για όσους λένε με ελαφρά την καρδία ότι Επρεπε να στο αντικαταστήσει κλπ κλπ , πείτε μου τι θα κάνατε εάν είχατε δικό σας μαγαζί και έπρεπε να "φάτε" όχι ένα, αλλά και εγώ δεν ξέρω πόσα προϊόντα τον μήνα με αυτόν τον τρόπο και τι μαύρη τρύπα θα είχε αυτό στο κέρδος σας το οποίο ούτως ή άλλως είναι συμπιεσμένο αισχρά στα tech προιόντα (αλήθεια είναι) . Εν κατακλείδι όταν αγοράζεται ένα προιόν και αφού το έχετε πληρώσει , ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να σαν το δείξει εφόσον φυσικά του ζητηθεί . έτσι μπορείτε να αποφύγετε την όποια ταλαιπωρία προκύψει να να σας το κάνει αντικατάσταση επιτόπου . Είναι Γνωστό το ρητό δυστυχώς "μετα την απομάκρυνση εκ του ταμείου" .... Αυτά τα λέω με κάθε καλή διάθεση προς όλες τις πλευρές και τις απόψεις δηλαδη αν παρω μια μητρικη μεσω ιντερνετ απο το πλαισιο η αλλο μαγαζι και μου την στειλουν με αντικαταβολη και εχει στραβωμενα pins οπως του φιλου θα φαω εγω την πατατα για κατι που πληρωσα μολις για καινουριο και οχι το πλαισιο που μου το πουλησε?αυτα δεν γινονται.ηδη ειναι λαμογια που πουλανε καινουρια προιοντα χωρις να ειναι σφραγισμενες οι συσκευασιες χωρις να ξερει κανεις απο εμας αν ειναι απο επιστροφες ελλατωματικα που διορθωθηκαν κτλ κτλ.γιατι οποτε ψωνιζω απο το αμαζον πχ ερχονται παντα ολα σφραγισμενα?εκει δεν ειναι περιεργοι να τα ανοιξουν? 1
silver_22 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2013 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2013 Πριν ένα μηνα μου χάλασαν 2 αερόθερμα μιας πολύ μεγάλης εταιρίας και πολύ γνωστη.. όπου τα χρυσοπλήρωσα λόγο μάρκας και τεχνολογίας.. βγήκαν και τα 2 ελαττωματικά θέλανε να μου τα αντικαταστήσουν αλλα εγώ τους ζήτησα να "να υπαναχωρήσω από τη σύμβαση" φυσικά δεν ήξερε τι εννοούσα και του ανάφερα το ποινικό κώδικα: Άρθρο 540!!Mου είπε να του το κάνω γραπτώς γιατί δεν ήξερε για αυτό που του ανάφερα ο υπεύθυνος τις εταιρίας.. του το έκανα και μου επέστρεψαν τα λεφτά.. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλοΒ. Να μειώσει το τίμημαΓ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση (υπαναχωρώ από τη σύμβαση, δηλαδή να κρατήσετε τις συσκευές και να μου επιστρέψετε τα χρήματα όπου έδωσα) Kαι κάτι άλλο που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι το "Να υπαναχωρήσεις από τη σύμβαση" (δηλαδή να σου επιστρέψουν τα λεφτά) δεν είναι σε διάστημα 5 με 15 ημερών (από την αγορά) όπως λένε τα μαγαζιά αλλα ο νομος είναι στα 2 χρονια.. εγω τα αερόθερμα τα είχα σχεδόν 1 χρόνο και κάτι μήνες.. (απλός θέλει υπομονή και χρόνο μέχρι να σου τα δώσουν πίσω). ------------------------------------------ Μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος και προστατεύστε την τσέπη σας!Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος, αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα; Μας δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να... ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ' όρου ζωής.Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002 εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και προστατέψτε την τσέπη σας!1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα. Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά, χωρίς να χρειάζεται δικηγόρος.Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς. Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη «σύμβαση πώλησης» μαζί σας.Αν για παράδειγμα αγοράσατε από τον Κ&@&!@^!@& μία τηλεόραση Sony, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα, είναι ο Κ%#!@^#@%, και όχι η Sony. Άρα, όταν μιλήσετε στους πωλητές στον Κ%@^!@&!@^, αν αυτοί σας παραπέμψουν στη Sony, με την αιτιολογία ότι «ο κατασκευαστής παρέχει την εγγύηση και εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη» αυτό είναι παράνομο! Ο λόγος είναι πως ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.3. Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε από τον Κ&^!@^!&. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κ^#@#^@ και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον πωλητή, δηλαδή τον Κ^&@#@*#&@, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κ*@@&!*@& να διορθώσει το ελάττωμα! Άρα, αν θέλει o Κ&!#^#&@* να κάνει χρήση της εγγύησης της Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην αντιπροσωπεία της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως!4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλοΒ. Να μειώσει το τίμημαΓ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβασηΜε απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον Κ#@^@% και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου.Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση.Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση» και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα.5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε. --------------------------------------- Τα δικαιώματα των αγοραστών χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Αυτά που προβλέπονται απευθείας από το νόμο και αυτά που προβλέπονται στην εγγύηση που χορηγεί ο εκάστοτε κατασκευαστής/εισαγωγέας.Α. Δικαιώματα του αγοραστή που πηγάζουν απευθείας από το νόμο.Τα δικαιώματα αυτά προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, ο οποίος είναι από τους πιο θεμελιώδης νόμους του κράτους μας, καθώς ρυθμίζει πάρα πολλά θέματα της συμβίωσής μας.ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιώματα αυτά πηγάζουν απευθείας από το νόμο και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την τυχόν εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής του προϊόντος. ΟΛΑ τα δικαιώματα ισχύουν και ασκούνται ΜΟΝΟ κατά του πωλητή, δηλ. της εταιρείας (dealer, αντιπροσώπου) από την οποία αγοράσαμε τα προϊόντα και ΟΧΙ κατά του εισαγωγέα ή του κατασκευαστή ή οποιουδήποτε άλλου εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου/συνεργείου.Ο Αστικός Κώδικας, που μεταξύ άλλων ρυθμίζει τα σχετικά με την πώληση, τροποποιήθηκε το 2002, σε συμμόρφωση με αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Οδηγία (44/1999), στηρίζοντας ΔΡΑΣΤΙΚΑ τον αγοραστή εφεξής.Ο Αστικός Κώδικας ορίζει λοιπόν στο άρθρο 534: «Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.»Στο άρθρο 535 ορίζει ποια είναι τα πραγματικά ελαττώματα: «Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει στον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως:1. δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που έχει γίνει από τον πωλητή ή στο δείγμα ή υπόδειγμα που ο πωλητής είχε παρουσιάσει στον αγοραστή2. δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση3. δεν είναι κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας4. δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του,στο πλαίσιο ιδίως της σχετικής διαφήμισης ή της επισήμανσης, εκτός αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση».Η 3η και κυρίως η 4η περίπτωση είναι η πιο σημαντική: Δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας.Στο άρθρο 537 ορίζεται μάλιστα ότι (το λέω με απλά λόγια) αν το πράγμα εμφάνισε ελαττώματα μέσα σε ένα εξάμηνο από την αγορά του, θεωρούνται τα ελαττώματα αυτά ότι υπήρχαν κατά την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή, δηλ. εξ αρχής.Ποια είναι τα δικαιώματα του αγοραστή στις παραπάνω περιπτώσεις;Ορίζονται ξεκάθαρα και άνευ ουδεμίας αμφιβολίας στο άρθρο 540 ΑΚ:«Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του:1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες2. να μειώσει το τίμημα3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή».Στο άρθρο 541 ΑΚ ορίζεται επίσης ότι: «Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα».Στο άρθρο 543 μάλιστα ορίζεται ότι αν το ελάττωμα υπάρχει κατά την παράδοση ή μέσα στο εξάμηνο από αυτήν, ο αγοραστής έχει δικαίωμα αποζημίωσης και για την επιπλέον ζημία που υπέστη εξ αιτίας του ελαττωματικού πράγματος! Π.χ. απώλεια εισοδήματος λόγω απώλειας χρόνου στα συνεργεία!Από πλευράς διαδικασίας, τα δικαιώματα αυτά ασκούνται με αποστολή ενός εξωδίκου προς τον πωλητή. Εάν ο πωλητής ωστόσο δεν συμμορφωθεί, απαιτείται προσφυγή στο δικαστήριο με άσκηση αγωγής.Όλα τα παραπάνω δικαιώματα του αγοραστή, παραγράφονται μετά διετία από την παράδοση του πράγματος, δηλ. ο αγοραστής έχει δύο χρόνια καιρό από την παράδοση για να τα ασκήσει, αλλιώς χάνονται. Από εκεί και πέρα μένει μόνο η επιπλέον εγγύηση που τυχόν δίνει κάθε πωλητής/κατασκευαστής/εισαγωγέας, οπότε ισχύουν οι όροι που προβλέπονται στην εγγύηση αυτή (βλ. Κεφάλαιο Β).Δηλ. ανεξαρτήτως της εγγύησης που δίνει ο κάθε κατασκευαστής, για οποιοδήποτε κινητό πράγμα αγοράζουμε, από κινητό τηλέφωνο μέχρι στερεοφωνικό μέχρι ψυγείο μέχρι αυτοκίνητο, ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση του πωλητή προς τον αγοραστή δύο ετών!Να αναφέρω επίσης ότι δυστυχώς ο συνήγορος του καταναλωτή όπως και ο συνήγορος του πολίτη, δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες ως προς την επίλυση προβλημάτων, μπορεί μόνο να χορηγήσουν συστάσεις και ενδεχομένως να προτείνουν επιβολή διοικητικών ποινών, αλλά ΔΕΝ μπορούν να επιλύσουν αποφασιστικά συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτή την εξουσία την έχουν ΜΟΝΟ τα δικαστήρια, όπου προσφεύγει ο πολίτης που αισθάνεται αδικημένος.Β. Δικαιώματα του αγοραστή που πηγάζουν από την εγγύηση που χορηγεί ο εκάστοτε κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής του προϊόντος.ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιώματα αυτής της κατηγορίας στηρίζονται αποκλειστικά στην εγγύηση που χορηγεί ο κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής και ασκούνται ΜΟΝΟ κατά αυτού που τη χορηγεί. Εάν λοιπόν την εγγύηση δίνει ο κατασκευαστής/εισαγωγέας αλλά όχι και ο πωλητής (dealer, αντιπρόσωπος), τα δικαιώματα αυτής της κατηγορίας δεν μπορούν να ασκηθούν κατά του συγκεκριμένου πωλητή/αντιπροσώπου.Για την κατηγορία αυτή δικαιωμάτων δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να παραθέσουμε. Το θέμα ρυθμίζεται από το νόμο 2251/1994 «Για την προστασία του καταναλωτή», όπως αυτός τροποποιήθηκε επίσης το 2002 σε συμμόρφωση με την οδηγία 44/1999 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο άρθρο 5 του νόμου αυτού προβλέπονται κάποιες ρυθμίσεις σχετικά με την εγγύηση ενός προϊόντος.Συγκεκριμένα στην § 3 ορίζεται ότι «Σε περίπτωση προμήθειας καινουργών προϊόντων με μακρά διάρκεια (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική». Τέτοια προϊόντα φυσικά είναι και τα αυτοκίνητα.Στο ίδιο άρθρο και στις §§ 4 και 5 προβλέπονται οι πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές ρυθμίσεις προς όφελος του αγοραστή/καταναλωτή:"4. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.5. Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρμογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Εκ των προτέρων παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές είναι άκυρη."Ο νόμος λοιπόν είναι σαφής: Η εγγύηση ανανεώνεται εξ ολοκλήρου για το νέο ανταλλακτικό που τοποθετήθηκε. Δηλ. η εγγύηση για το ανταλλακτικό ξεκινάει από την αρχή για χρονικό διάστημα ίσο με την αρχική. Αν για παράδειγμα δίνεται τριετής εγγύηση για το αυτοκίνητο και στα 2,5 χρόνια αλλαχθεί ο κινητήρας, ο κινητήρας έχει εγγύηση για άλλα τρία χρόνια, είτε αρέσει στον προμηθευτή, είτε όχι. Το σκεπτικό του νομοθέτη ήταν ότι αν ένα πράγμα είναι ελαττωματικό και το διορθώνεις, θα πρέπει η επιδιόρθωση να είναι σωστή και σοβαρή, και όχι να κοροϊδεύεις τον καταναλωτή προσπαθώντας απλώς να περάσει η αρχική εγγύηση που δίνεις.Επισημαίνω επίσης ότι, όπως ρητά καθορίζεται στον παραπάνω νόμο, σε κάθε περίπτωση υπερισχύουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα, δηλ. ο πωλητής δεν μπορεί να αποφύγει την ευθύνη του δίνοντας μικρότερη εγγύηση ή με πιο ασύμφορους όρους για τον αγοραστή.Από πλευράς διαδικασίας άσκησης των δικαιωμάτων αυτής της κατηγορίας, ισχύουν τα ίδια με την πρώτη κατηγορία. 2
slr Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2013 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2013 Δηλ. ανεξαρτήτως της εγγύησης που δίνει ο κάθε κατασκευαστής, για οποιοδήποτε κινητό πράγμα αγοράζουμε, από κινητό τηλέφωνο μέχρι στερεοφωνικό μέχρι ψυγείο μέχρι αυτοκίνητο, ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση του πωλητή προς τον αγοραστή δύο ετών! Συγνώμη καλά όλα τα παραπανω αλλά ποιός είναι ο νόμος που προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση 2 ετών γιατί δεν το αναφέρει πουθενά ή εγώ δεν το κατάλαβα.
panos0100 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 παιδια στην δικια μου περιπτωση τι ειναι δυνατον να γινει παντα για το πλαισιο, λοιπον ειχα μια μητρικη turbo x καηκε την πηγα πισω με δωσανε foxconn αυτη εχει 3 συνδεσεις σατα αντι για 4 που ειχε η παλια, και δεν εχει καθολου pci express οπως παλι ειχε η παλια, με αποτελεσμα να μην μπωρο να συνδεσω την καρτα usb 3 και να μην εχω θεση για της θηκες cd που διαβαζουν γιατι στην ουσια την μια θεση την πηρα η καρτα γραφικων οποτε εχω 2 θεσεις σατα και σε αυτες εβαλα τους δισκους, λοιπον πειτε μου τωρα, αυτη η μητρικη μου δωθηκε απο αντηκατασταση, δεν επρεπε να μου δωσουν μια ειδια; ενταξει το σοκετ ειναι παλι 775, αυτο το ανακαλυψα το 2013 τωρα δηλαδη, η πλακετα ητανε σφραγισμενη, εγω θα μπωρουσα να την παω πισω; βασικα πηγα και εκανα καλη φασαρια, αλλα πιος νιαστηκε, τωρα αμα με ξαναδουνε ας με γραψουνε, πιο πολυ πηγαινω τωρα για να λεω τον κοσμο τι κανει το καθε τροφοδοτικο, και πως λειτουργουν τα σαραβαλα τους, μπρωστα σε τεχνικους και πωλητες αυτα!!!
silver_22 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 Συγνώμη καλά όλα τα παραπανω αλλά ποιός είναι ο νόμος που προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση 2 ετών γιατί δεν το αναφέρει πουθενά ή εγώ δεν το κατάλαβα. Αγόρασα μια ηλεκτρική συσκευή και έχει εγγύηση 1χρόνο. Στο κατάστημα μου ζήτησαν επιπλέον χρήματα για να εξασφαλίσω εγγύηση για το 2ο χρόνο. Υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος εγγυήσεως για τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά; Απάντηση: Σε παροχή εγγύησης υποχρεούνται τόσο ο πωλητής όσο και ο κατασκευαστής (ά. 5 ν. 2251/1994). Δεν ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ισχύος της εγγύησης, παρά μόνο ότι η διάρκειά της πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πάντως, σύμφωνα με τον ΑΚ (άρθρα 540, 554 & 555) όπως ισχύει απέναντι στον πωλητή οι καταναλωτές έχουν τα δικαιώματά τους από τη σύμβαση της πώλησης, σύμφωνα με τα οποία σε περίπτωση πώλησης πράγματος με πραγματικό ελάττωμα, δικαιούνται να ζητήσουν διόρθωση, αντικατάσταση, ακόμα και να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση. Τα δικαιώματά τους αυτά μπορούν να τα ασκήσουν εντός 2 ετών από την ημερομηνία της αγοράς.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 Super Moderators Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2013 πραγματικό ελάττωμα<>εγγύηση...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα