V for Vagelis Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Οι απόψεις που παραθέτω παρακάτω δεν είναι απαραίτητα ιδιαιτερότητες μόνο της Ελλάδας, αλλά έχοντας ζήσει δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, το ελληνικό και το γερμανικό, έχω συμπεράνει ότι η παιδεία στην Ελλάδα έχει αρκετά πιο σουρεαλιστικά χαρακτηριστικά... Νομίζω ο βασικός λόγος για πολλά στραβά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι ότι μόλις ένα πολύ μικρό ποσοστό των φοιτητών πραγματικά αγαπάει το αντικείμενο που σπουδάζει. Οταν ο μέσος νέος φοιτητής βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση για τελείως λάθος λόγους, λογικό να αδιαφορεί. Το θέμα είναι να το καταλάβει νωρίς και να πάρει σωστές αποφάσεις από εκεί και πέρα, κάτι που δεν έκαναν οι γονείς του και που δύσκολα μπορούσε να κάνει ο ίδιος όταν ακόμα ήταν μαθητής. Γενικά είμαι υπέρ των σπουδών και της εξειδίκευσης, αλλά μόνο όταν αυτό γίνεται συνειδητά. Κάτι τέτοιο είναι σχεδόν απίθανο να γίνει μέσα στην εφηβική ανωριμότητα και υπό ενός εκπαιδευτικού συστήματος αποκομμένου απ την εργασιακή πραγματικότητα και τις ανάγκες της κοινωνίας, ένα σύστημα που δεν εκθέτει το μαθητή στα κατάλληλα ερεθίσματα ώστε αυτός να μπορέσει να ανακαλύψει τη τέχνη και την επιστήμη. Από κει και πέρα υπάρχουν νοοτροπίες που οδηγούν το μαθητή σε λάθος επιλογές, όπως: 1. Η λανθασμένη ιεραρχία των επαγγελμάτων όσον αφορά το "κύρος" και την επαγγελματική αποκατάσταση, που στη χώρα μας ενισχύεται σε πολύ μεγάλο βαθμό μέσω του μηχανογραφικού δελτίου και τη διαβάθμιση των σχολών. 2. Η λογική των γονιών, που θέλουν τα παιδιά τους να ακολουθήσουν μια εξίσου ή μια πιο "επιτυχημένη" επαγγελματική καριέρα, για να μη ρίξουν το "κύρος" της οικογένειας και να μην αποτελούν ντροπή για τους γονείς τους... (σαν αποτέλεσμα του νο.1) 3. Το να είσαι σχετικά χαλαρός στο λύκειο και να δώσεις πχ στα 21+ πανελλήνιες έχοντας κάνει και κάποιες πρακτικές ασκήσεις ενδεχομένως και έχοντας πλέον προσδιορίσει με σαφήνεια τους επαγγελματικούς σου στόχους δεν είναι ιδιαίτερα αποδεκτή λογική στην Ελλάδα και δεν εξετάζεται σαν επιλογή, ούτε υποστηρίζεται από το εκπαιδευτικό σύστημα. Οχι, πρέπει να αποφασίσεις στα 16/17... 4. Η εσφαλμενη αντίληψη της αγοράς εργασίας, η οποία δεν είναι στατική αλλά δυναμική και μη προβλέψιμη, ακόμα και στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. 5. Η πλέον απαρχαιωμένη λογική ότι το πτυχίο από μόνο του ισοδυναμεί με επαγγελματική αποκατάσταση και εξασφαλισμένο μέλλον. Πολλοί γονείς έχουν μείνει 20 χρόνια πίσω και ακόμα να το πάρουν χαμπάρι... Γενικά οι παλιές γενιές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη σημερινή νοοτροπία στην παιδεία με αποτέλεσμα οι νέοι να χαραμίζουν τα νιάτα τους, με ότι αυτό συνεπάγεται.
-nick- Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Εγω πέρασα σε σχολή που με ενδιέφερε αρκετά (ΗΜΜΥ[/b[) , ειδικά το bold part,από πιτσιρικάς γουσταρα να γινω 'computerας' στην πορεία έχασα μέρος του ενδιαφερόντος μου .. Λίγο οι μεταεφηβικές ανησυχίες, λίγο που ο κόσμος της σχολής μου στην πλειοψηφία του δεν ήταν 'my cup of tea' (φυτά και σπασίκλες) κλπ. Πάντως ακόμα μπορώ να πω ότι σε γενικές γραμμές μου αρέσει αυτό που διάλεξα να σπουδάσω και να εργαστώ πάνω σε αυτό ..
zazik Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Μαθε τέχνη και άστηνε.....έτσι έλεγε ο παππούς μου....οπότε η σπουδή , είναι μια τέχνη που μαθένεις για να μπορέσεις να έχει κάτι στα χέρια σου.... Δεν είναι λίγοι που σπουδάσανε πχ. Οικονομικα , και ασχοληθήκανε με τις πωλήσεις + πετύχανε κιόλας. Οι σπουδές σου ανοίγουνε τους ορίζοντες. Εάν δεν ήξερες Αγγλικά , θα μπορούσες να κάνεις 5 πράγματα στην ζωή σου? Απο το να διαβάσεις ενα blog μέχρι ξέρω γω? Αστο επάγγελμα.Δεν χρειάζονται αν το πάρεις έτσι , μόνο για να την πέφτεις σε καμια τουρίστρια. Ακολουθείς δρόμο. Αν ακολούθησες λάθος σπουδή την οποία συχένεσαι , υπάρχει η λύση του μεταπτυχιακού το οποίο γουστάρεις , και ας είναι παν-ασχετο με αυτό που σπουδασες. Πχ. Ηλεκτρολόγος - μηχανολογος και μεταπτυχιακό Μαρκετινγκ. Δεν γουστάρεις ούτε κάτι τέτοιο? Θες να γίνεις ψαρας ( εγώ θέλω....) . Follow your heart. Τις αποφάσεις τις παίρνεις πάντα εσύ , και εσύ ζεις με εσένα. Οι άλλοι θα σου πουνε , ή θα προσπαθήσουνε να σου επιβάλλουνε απο φόβο ότι ονειροβατείς και δεν ξέρεις το καλό σου , αυτό που θεωρούνε αυτοί σωστό.Σύμφωνα με την γνώση και τα πιστεύω τους. Ωριμότητα = ελευθερία επιλογής + ευθυνη επιλογής = έχω τα κότσια να ακολουθήσω αυτό που θέλω + να πληρώσω το τίμημα της επιλογής μου(πχ.σκληρή δουλεια,πολύ διαβασμα , το ενδεχόμενο αποτυχίας κλπ). Αυτα...
katz Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Εγω παλι θα διαφωνησω με τον traymatia Οταν λες παω να μαθω ειναι πολυ ουτοπικο κατ εμε.. Φυσικα και θα διαλεξεις σχολη που να σε ενδιαφερει,αλλα εννοειται οτι κοιτας και πως να βγαλεις λεφτα και την επαγγελματικη σου αποκατασταση..Λογικο δεν ειναι? Επισης συμφωνω οτι στα 17 εισαι παρα πολυ μικρος για να το αποφασισεις,γι αυτο και βλεπουμε πολλους να παρατανε τις σχολες τους κλπ... Οσον αφορα αυτο που λες για τους σκουπιδιαρηδες και τους μπογιατζηδες συμφωνω μονο εν μερει.. Εισαι λιγο υπερβολικος..Εγω που τελειωσα πολυτεχνειο δεν περιμενω φυσικα στρωμενο δρομο με ροδοπεταλα, αλλα μια αξιοπρεπη εργασια με αμοιβη αναλογη των κοπων μου.. Και οχι δεν δεχομαι να εχω ιδιο μισθο με τον μπογιατζη,τον ψυκτικο γιατι οταν εστρωνα τον κολο να διαβασω σε ολο το λυκειο αυτος πετουσε αετο και ηταν για καφε (καλα γενικευμενο αυτο που λεω,αλλα σκεφτειται μονο αυτους που κολοβαρουσαν στις ταξεις των σχολειων σας και πειτε μου με τι ασχολουνται τωρα) Ουτε φυσικα δεχομαι να εχω ιδιο μισθο με τον γιατρο πχ γιατι αυτος εστρωσε ακομα περισσοτερο τον κολο του κατω, και εβγαλε και μια 6χρονη σχολη με μεγαλη δυσκολια..Οποτε τα δικαιουται
zazik Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Εγω που τελειωσα πολυτεχνειο δεν περιμενω φυσικα στρωμενο δρομο με ροδοπεταλα, αλλα μια αξιοπρεπη εργασια με αμοιβη αναλογη των κοπων μου.. Και οχι δεν δεχομαι να εχω ιδιο μισθο με τον μπογιατζη,τον ψυκτικο γιατι οταν εστρωνα τον κολο να διαβασω σε ολο το λυκειο αυτος πετουσε αετο και ηταν για καφε (καλα γενικευμενο αυτο που λεω,αλλα σκεφτειται μονο αυτους που κολοβαρουσαν στις ταξεις των σχολειων σας και πειτε μου με τι ασχολουνται τωρα) Ευχομαι να το βρείς αλλά σε βλέπω σε μερικά χρόνια να είσαι κάπως έτσι και να σηκωνεσαι να φωνάζεις ΑΤΙΜΕΕΕ ΝΤΟΥΝΙΑΑΑΑΑΑ http://youtu.be/rmPifzfsttE
katz Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Καλα παιζει κι αυτο... Θα σου πω σε 3-4 χρονακια
ikaruga24 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Πάντως μη θεοποιείτε τις χειρωνακτικές εργασίες και τόσο , ξέρω πολλές περιπτώσεις 25αρηδων - 30αρηδων που με εντολή γιατρού δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά που έκαναν πριν και δεν έχουν σπουδάσει κάτι άλλο . Γρέσια στα μάτια , ενέσεις στη μέση γιατί δεν μπορούν να λείψουν πάλι από τη δουλειά , γυρνάνε σπίτι και δεν έχουν κουράγιο να κουνηθούν καν , κατευθείαν στο κρεβάτι . Έχω συγγενείς που κάνουν τέτοιες δουλειές , δεν έχω ακούσει απλά ή υποθέτω . Το σώμα κάποια στιγμή δε θα σε ακολουθεί ( και γερή κράση να έχεις σίγουρα η απόδοση σου θα έχει πέσει ). Αυτο ειναι πραγματικα πολυ ασχημο. Το δυσκολο ειναι να εχεις σπουδασει εκ των πραγματων χειρωνακτικη εργασια. Και εφαγες τα χρονια σου και βγηκες και off (για τους ατυχους).
Critter Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Να δώσω και γω μια οπτική γωνία του θέματος, που έχει να κάνει με το Ελληνικό πανεπιστήμιο. Σπούδασα 11 ωφέλιμα χρόνια (χωρίς να χάσω χρονιά) σε όλα τα επίπεδα εκτός διδακτορικού και εξ εμπειρίας έχω να καταθέσω τα εξής : α) Το ότι είμαστε η χώρα με τη μεγαλύτερη μόρφωση στην Ευρώπη με βάση τις σπουδές-τίτλους είναι η μεγαλύτερη μπούρδα, που έχει ακουστεί ποτέ στον κόσμο. Η μόρφωση στην Ελλάδα ακολουθεί 100% το "ότι δηλώσεις είσαι". Τα λέω αυτα γιατί πολύ απλά η πλειοψηφία των φοιτητών ανήκει στις κατηγορίες που ανέλυσε στο δεύτερο ποστ ο alex_000 και κατα συνέπεια δεν έχουν καμμία επαφή με το αντικείμενο, που σπουδάσανε. Επομενως, δηλώνει ο άλλος οικονομολόγος, κοτσάρει και ένα πτυχιο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ και είναι ο γ@μαω. Παίρνει μετά ενα τηλέφωνο τον υπουργο, μπαίνει στο δημόσιο και το παίρνει και πάνω του. Και ελπίζω να μην νομίζει κανείς οτι αυτα κοπήκανε. Απλα τώρα εκει που μπαίναν 2 με βύσμα και 3 αξιοκρατικά με διαγωνισμό, τώρα ο 1 στους 5 (που προβλεπεται απο το μνημόνιο) θα είναι μόνο με βύσμα. Έχω απειρες ιστοριες να σας πω για φοιτητες και καθηγητές που πραγματικά σε βγάζουν έξω απο τα ρούχα σου. β)Οι καθηγητές πανεπιστημίου είναι η χειρότερη φάρα μετά τους πολιτικούς. Σε βάζουν να παπαγαλίσεις το βιβλίο και αν μάλιστα κάνεις το λάθος να βάλεις την κριτική σου σκέψη να δουλέψει σε κόβουν. Θυμάμαι σε μάθημα χρηματοοικονομικών που έκανα μάθημα σε 3 κοπέλες, οι οποίες εν συνεχεία αποτύπωσαν στο γραπτο τους τις σημειώσεις γράμμα γράμμα. Βλέπετε οι απαντήσεις των θεμάτων υπήρχαν 100% αυτολεξή στις σημειώσεις. Σε τέτοια μαθήματα τα θέματα επιβάλεται να είναι 100% κρίσεως. Εγώ του απέδειξα οτι κατείχα τα χρηματοοικονομικα καθώς είχα διαβάσει μέχρι και δημοσιεύσεις, των οποίων τη γνώση είχα αποτυπώσει στο γραπτό μου για να ξεχωρίσω. Ε!πήρα 6 και πήραν 10. Πιάνω μετά τις κοπέλες, που τους έκανα μάθημα, και τις ρωτάω αν ξέραν τι είναι τα παράγωγα για τα οποία είχαν γραψει. Δεν ήξερε καμμία καθώς απλά παπαγαλίζανε. Επιβραβεύτηκε λοιπόν ο χειρότερος. Πώς λοιπόν να πάει μπροστά αυτη η χώρα όταν επιβραβεύεται ο παπαγάλος? Αυτο που έγραψα ήταν 1 απο τις 100 περιπτώσεις, που μπορώ να περιγράψω σχετικές με παπαγαλία. γ)Πέρασα εν τω μεταξύ την περίοδο της έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ ΑΕΙ-ΤΕΙ σχετικά με την ανωτατοποίηση, όπου φοιτητές με μένος βρίζανε άλλους φοιτητες σχετικα με το πόσο ΑΝΩΤΕΡΟΙ είναι. Δυστυχως ακόμα και σήμερα δεν έχει καταλάβει κανένας απο δαύτους οτι και στο πολυτεχνείο να είσαι, αν δεν σου αρέσει το αντικέιμενο σου, δεν κοπιάσεις για να πάρεις το πτυχίο σου και δεν ενδιαφερθείς, τότε ο των ΤΕΙ, που θα τα κάνει όλα αυτα, σαφώς και θα είναι ανώτερος σου. Δεν έχει λοιπόν να κάνει με τους τίτλους και τα πανεπιστήμια, έχει να κάνει με τον καθένα μας και πόσο υπεύθυνοι είμαστε. Και δεν μιλάω στον αέρα, έχω δει συγκεκριμένες καταστάσεις σε όλη την πορεία μου με θεωρητικά κατώτερους να είναι στην πραγματικότητα πολύ ανώτεροι. Βέβαια στην Ελλάδα, ο αποτυχημένος έλληνας επιχειρηματίας, συνηθισμένος απο την κουλτούρα της χώρας, δεν μπορει να το αντιληφθεί αυτό. Προσλαμβάνει λοιπόν με βάση τους τίτλους τον υποψήφιο και απορρίπτει για τον ίδιο λόγο τους υπόλοιπους. Μιλάμε για βλάκες. Για τον αυτό λόγο, πολλοί έλληνες καταλήγουν στο εξωτερικό, που ανταμοίβεται ώς επι το πλείστον η πραγματική αξία του καθενός. Πραγματικά, σε ολόκληρο οικονομικό πανεπιστήμιο συμμετέχοντας σε μαθήματα, κατάλαβα οτι το 90% είναι Α Σ Χ Ε Τ Ο Ι. Μιλάμε σε μια τάξη 50 ατόμων μόνο 2 άτομα ξέρανε τι είναι η τροικά και απο ποιους αποτελείται. Και μιλάμε για μάθημα 8ου εξαμήνου. Άμα τους ρώταγες πόσες παραλίες έχει η Μύκονος, πόσα παιδιά έχει ο Ρουβάς και πόσα 10αρια πήραμε στη eurovision, θα σου απαντάγανε αμέσως. Εδώ ρε σεις υπήρξε τύπος που είχε τα Χ και τα Y και δεν ήξερε να τα κάνει διάγραμμα. Πως πέρασε αυτός ο τύπος στο πανεπιστήμιο? Πως λοιπόν θα αποκτήσουμε σωστη μόρφωση αλλα πρώτα απ'ολα παιδεία (μιλώντας για το πανεπιστημιο και οχι για το σχολειο)? Θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η παρακολούθηση στα πανεπιστήμια, να δινεται διορία +1 χρόνο στον φοιτητή να τελειώσει (όχι +2) εκτός βέβαια απο ειδικές περιπτώσεις (π.χ θάνατος γονέα), να απαγορευτεί κάθε είδους αφισοκόλληση (πολύ βασικό αυτο όσο αστείο και να ακουγεται), τα θέματα να είναι κρίσεως, οι καθηγητές να αξιολογούνται υποχρεωτικά απο τους φοιτητές, να ελέγχονται επίσης για το αν πραγματικά κάνουν μάθημα και τηρούν το ωράριο. Ο μαθητής θα πρέπει να δίνει εξετάσεις στη σχολή που θέλει και όχι στο σχολείο γιατι οι περισσότεροι σπουδάζουν άσχετα πράγματα απο την κλίση τους και τα θέλω τους. Τι είπατε? Έτσι θα αποφοιτεί το 10%? Α!μπράβο...αυτός ακριβώς είναι ο στόχος. Αυτοί όμως θα είναι πραγματικοί πτυχιούχοι και θα έχουν και ένα λόγο να καυχιούνται γι'αυτο, που έχουν πετύχει με ιδρώτα και έχουν αποκτήσει πραγματική γνώση. Οι υπόλλοιποι, μπορούν να εργαστούν σε πληθώρα εργασιών που δεν χρειάζονται πτυχίο. Εδω έχουμε σπουπιδιάρηδες και γραμματέες με διδακτορικό. Δλδ τι άλλο θα ακούσουμε? Με ένα ΙΕΚ ή μια ιδιωτική σχολή, μια χαρά κανεις τη δουλίτσα σου για την πλειοψηφία των θέσεων.
Traumatias Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Μέλος Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Εγω παλι θα διαφωνησω με τον traymatia Οταν λες παω να μαθω ειναι πολυ ουτοπικο κατ εμε.. Φυσικα και θα διαλεξεις σχολη που να σε ενδιαφερει,αλλα εννοειται οτι κοιτας και πως να βγαλεις λεφτα και την επαγγελματικη σου αποκατασταση..Λογικο δεν ειναι? Επισης συμφωνω οτι στα 17 εισαι παρα πολυ μικρος για να το αποφασισεις,γι αυτο και βλεπουμε πολλους να παρατανε τις σχολες τους κλπ... Οσον αφορα αυτο που λες για τους σκουπιδιαρηδες και τους μπογιατζηδες συμφωνω μονο εν μερει.. Εισαι λιγο υπερβολικος..Εγω που τελειωσα πολυτεχνειο δεν περιμενω φυσικα στρωμενο δρομο με ροδοπεταλα, αλλα μια αξιοπρεπη εργασια με αμοιβη αναλογη των κοπων μου.. Και οχι δεν δεχομαι να εχω ιδιο μισθο με τον μπογιατζη,τον ψυκτικο γιατι οταν εστρωνα τον κολο να διαβασω σε ολο το λυκειο αυτος πετουσε αετο και ηταν για καφε (καλα γενικευμενο αυτο που λεω,αλλα σκεφτειται μονο αυτους που κολοβαρουσαν στις ταξεις των σχολειων σας και πειτε μου με τι ασχολουνται τωρα) Ουτε φυσικα δεχομαι να εχω ιδιο μισθο με τον γιατρο πχ γιατι αυτος εστρωσε ακομα περισσοτερο τον κολο του κατω, και εβγαλε και μια 6χρονη σχολη με μεγαλη δυσκολια..Οποτε τα δικαιουται Όχι για εμένα δεν εννοείται ότι κοιτάς και για λεφτά.Αν είσαι καλός σε αυτό που κάνεις θα έχεις δουλειά, όλα τα επαγγέλματα χρήσιμα είναι σε αυτή την κοινωνία γι αυτό και υπάρχουν.Όλα έχουν να κάνουν με το πόσο θες εσύ κάτι, πόσο είσαι διατεθειμένος να ασχοληθείς και να κάνεις και θυσίες.Κανένας δρόμος δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα ακόμα και τα μεγαλύτερα μυαλά πέρασαν από μεγάλες δυσκολίες για να καταφέρουν ότι κατάφεραν. Εκτός αυτού, γιατί θεωρείς κοπιαστική μόνο την πνευματική εργασία??Ο ψυκτικός δεν κουράζεται δηλαδή??Γιατί βάζεις μια τόσο μεγάλη μερίδα ανθρώπων στο ίδιο σακούλι???Γιατί πρέπει όλοι οι ''κακοί'' μαθητές που θυμάσαι εσύ στο σχολείο και στους οποίους προφανώς αναφέρεσαι να είναι τεμπέληδες???Το γεγονός ότι μπορεί πάρα πολλά από αυτά τα παιδιά να μην ήθελαν να σπουδάσουν σου πέρασε ποτέ από το μυαλό??Εμένα ο ξάδερφός μου θέλει να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων. Επίτηδες πήγε σε ΕΠΑΛ γιατί από εκεί θα πάρει περισσότερες γνώσεις πάνω σε αυτό που θέλει.Είναι 16 χρονών και ασχολείται τόσο πολύ που μπορεί να σου λύσει μηχανή και να στην ξαναδέσει σε χρόνο ρεκόρ.Όχι δεν διαβάζει αρχαία αλλά εσύ μπορούσες να τα κάνεις αυτά στην ηλικία του?Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν ασχολείται με κάτι, ότι δεν έχει στόχους, όνειρα.Πολύ διαφορετικά από τα δικά μου και τα δικά σου πιθανότατα ναι. Ένα πράγμα σκέψου, ότι πολλοί και από τους μουσικούς που ακούς, τους ηθοποιούς που σου αρέσουν, όλοι αυτοί οι άνθρωποι των οποίων τα ενδιαφέροντα δεν εντάσσει το κράτος στην εκπαίδευση, ανήκαν πιθανότατα, όχι απαραίτητα, σε αυτή την κατηγορία των μαθητών που εσύ θεωρείς λιγότερο άξιους από εσένα.Δες το και έτσι, τα λεφτά που βγάζει 1 επώνυμο πρόσωπο για να παρουσιαστεί σε 1 εκπομπή εγώ και εσύ πιθανότατα δεν θα τα δούμε ποτέ.Ποιος σου είπε ότι το σωστό είναι η χρηματική αμοιβή να πηγαίνει ανάλογα με τις σπουδές ή με τον κόπο?? α!Zazik τα οικονομικά δεν είναι τέχνη είναι επιστήμη.Και εγώ δεν πιστεύω ότι αξίζει να κουραστεί κάποιος για κάτι που δεν του αρέσει και να κάνει αυτό που του αρέσει με μεταπτυχιακό.Άσε που αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις πιθανότατα δεν είναι εφικτό(π.χ.εμένα μου άρεσαν τα μαθηματικά και με πίεσαν οι γονείς μου και πήγα ιατρική.Τι μεταπτυχιακό να κάνω πάνω στα μαθηματικά ακριβώς?)
-nick- Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Καλά τα λες, αλλά διαφωνώ κάθετα,χιαστί και οριζόντια με την υποχρεωτική παρακολούθηση στο πανεπιστημιο. Εγώ μπορεί να λιώνω να διαβάζω σπίτι μου από βιβλία και ψάξιμο στο ιντερνετ και να αποδίδω καλύτερα από τον Χ που δεν έχει χασει παρακολούθηση. Όσο για τα οικονομικά, αμφιβάλλω αν είναι επιστήμη. Από μια σχετική συζήτηση σε ξένο φορουμ : economics is a game, not a science, and it only serves the wealthy and is being manipulated by bankers and corporations.
Critter Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Καλά τα λες, αλλά διαφωνώ κάθετα,χιαστί και οριζόντια με την υποχρεωτική παρακολούθηση στο πανεπιστημιο. Εγώ μπορεί να λιώνω να διαβάζω σπίτι μου από βιβλία και ψάξιμο στο ιντερνετ και να αποδίδω καλύτερα από τον Χ που δεν έχει χασει παρακολούθηση. Φίλε μου, για μένα είναι θέμα πειθαρχίας και παιδείας. Για να αντιμετωπίσει ο ΤΩΡΙΝΟΣ φοιτητής με σοβαρότητα τον πανεπιστημιακό χώρο πρέπει να του τραβήξεις λίγο τα χαλινάρια. Να καταλάβει οτι η ζωη δεν είναι ζαμαν φου. Αυριο θα βγεί στην αγορά εργασίας και θα πρέπει να είναι υπεύθυνος. Όταν η παιδεία που παίρνει ο φοιτητής ειναι "πηγαίνω ΑΝ θέλω, οτι ώρα γουστάρω και φεύγω ότι ώρα γουστάρω και παρακολουθω μάθημα αν γουστάρει ο καθηγητής και έρθει", τότε υπάρχει σημαντικότατο πρόβλημα κουλτούρας και αντιμετώπισης μιας αυριανής εργασίας. Και επειδη μιλάω εκ πείρας, έχοντας περάσει απο ΤΕΙ με 6 εργαστήρια υποχρεωτικής παρακολούθησης το εξάμηνο και υποχρεωτικές εβδομαδιαίες εργασίες, μπορω να σε διαβεβαιώσω οτι μόλις πήγα στο πανεπιστήμιο, η όλη φάση μου φάνηκε παιχνιδάκι καθώς δεν είχα κανένα αγχος με τις παρακολουθήσεις και τπτ που να με ωθεί να έχω μια κάποια υπευθυνότητα και προγραμματισμο στις σπουδές μου. Στο ΤΕΙ όσοι δεν ηταν υπεύθυνοι με τις απαιτήσεις, πολύ απλα δεν περνάγανε το εργαστήριο. Μάλιστα το ποσοστό τνω διαγραφών απο τη σχολή σε ένα στατιστικο που μας μοιράσανε κατα την ορκομωσία ήταν 40+%. Ο μέσος όρος αποφοίτησης 7 χρόνια. Επομένως κάθετα, οριζοντίως και χιαστή η υποχρεωτική παρακολούθηση. Προσωπική άποψη πάντα. Τα οικονομικά σαφώς και είναι επιστήμη...
-nick- Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Καλά και σε εμάς τα περισσότερα εργαστήρια είναι υποχρεωτικά. Δεν μιλάω για εργαστήρια όμως αλλά για μαθήματα, ξέρω γω Φυσική Ι,ΙΙ,ΙΙΙ ,ή ξερω γω Γλωσσες Προγραμματισμου Ι. Μπορει εγω να εχω λιωσει με προσωπικη ενασχοληση και να μην χρειαζομαι να παρακολουθω τον καθηγητη, αλλα μπορω να κανω τις ασκησεις/εργασιες που βαζει και γραφω στο τελος, δηλαδη κατεχω το αντικειμενο. Εδω, σε τετοια περιπτωση, που το προβλημα που η παρακολουθηση δεν ειναι υποχρεωτικη ?
insomniaK Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 @travmatias, διαμόρφωνε λίγο το κείμενο σου. Η ανάγνωση του είναι πολύ κουραστική αν και το περιεχόμενο είναι ενδιαφέρον, ευχαριστώ
katz Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Όχι για εμένα δεν εννοείται ότι κοιτάς και για λεφτά.Αν είσαι καλός σε αυτό που κάνεις θα έχεις δουλειά, όλα τα επαγγέλματα χρήσιμα είναι σε αυτή την κοινωνία γι αυτό και υπάρχουν.Όλα έχουν να κάνουν με το πόσο θες εσύ κάτι, πόσο είσαι διατεθειμένος να ασχοληθείς και να κάνεις και θυσίες.Κανένας δρόμος δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα ακόμα και τα μεγαλύτερα μυαλά πέρασαν από μεγάλες δυσκολίες για να καταφέρουν ότι κατάφεραν. Εκτός αυτού, γιατί θεωρείς κοπιαστική μόνο την πνευματική εργασία??Ο ψυκτικός δεν κουράζεται δηλαδή??Γιατί βάζεις μια τόσο μεγάλη μερίδα ανθρώπων στο ίδιο σακούλι???Γιατί πρέπει όλοι οι ''κακοί'' μαθητές που θυμάσαι εσύ στο σχολείο και στους οποίους προφανώς αναφέρεσαι να είναι τεμπέληδες???Το γεγονός ότι μπορεί πάρα πολλά από αυτά τα παιδιά να μην ήθελαν να σπουδάσουν σου πέρασε ποτέ από το μυαλό??Εμένα ο ξάδερφός μου θέλει να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων. Επίτηδες πήγε σε ΕΠΑΛ γιατί από εκεί θα πάρει περισσότερες γνώσεις πάνω σε αυτό που θέλει.Είναι 16 χρονών και ασχολείται τόσο πολύ που μπορεί να σου λύσει μηχανή και να στην ξαναδέσει σε χρόνο ρεκόρ.Όχι δεν διαβάζει αρχαία αλλά εσύ μπορούσες να τα κάνεις αυτά στην ηλικία του?Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν ασχολείται με κάτι, ότι δεν έχει στόχους, όνειρα.Πολύ διαφορετικά από τα δικά μου και τα δικά σου πιθανότατα ναι.Ένα πράγμα σκέψου, ότι πολλοί και από τους μουσικούς που ακούς, τους ηθοποιούς που σου αρέσουν, όλοι αυτοί οι άνθρωποι των οποίων τα ενδιαφέροντα δεν εντάσσει το κράτος στην εκπαίδευση, ανήκαν πιθανότατα, όχι απαραίτητα, σε αυτή την κατηγορία των μαθητών που εσύ θεωρείς λιγότερο άξιους από εσένα.Δες το και έτσι, τα λεφτά που βγάζει 1 επώνυμο πρόσωπο για να παρουσιαστεί σε 1 εκπομπή εγώ και εσύ πιθανότατα δεν θα τα δούμε ποτέ.Ποιος σου είπε ότι το σωστό είναι η χρηματική αμοιβή να πηγαίνει ανάλογα με τις σπουδές ή με τον κόπο?? α!Zazik τα οικονομικά δεν είναι τέχνη είναι επιστήμη.Και εγώ δεν πιστεύω ότι αξίζει να κουραστεί κάποιος για κάτι που δεν του αρέσει και να κάνει αυτό που του αρέσει με μεταπτυχιακό.Άσε που αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις πιθανότατα δεν είναι εφικτό(π.χ.εμένα μου άρεσαν τα μαθηματικά και με πίεσαν οι γονείς μου και πήγα ιατρική.Τι μεταπτυχιακό να κάνω πάνω στα μαθηματικά ακριβώς?) Δεν διαφωνω σε κανενα απ οσα λες...Φυσικα καποιος οπως ο ξαδερφος σου πχ που ασχολειται με το αντικειμενο του,το αγαπαει και κοπιαζει γι αυτο και παραλληλα ειναι και δημιουργικος και ταλαντουχος θα παει πολυ καλα στην δουλεια του και πιθανοτατα θα βγαζει περισσοτερα απο εναν μεσο υπαλληλο μηχανικο σε εταιρεια.Και δικαια! Απλα οι περισσοτεροι που ασχολουνται με χειρωνακτικες δεν το εκαναν επιτηδες απλα δεν διαβαζαν και δεν ενδιαφερονταν να διαβασουν,και ηξεραν οτι θα καταληξουν εκει(οι περισσοτεροι φιλοι μου ειναι αγροτες σερβιτοροι και βενζιναδες) Και ναι θεωρω πολυ δυσκολοτερο το διαβασμα που κανει πχ ενας για να μπει ιατρικη και να βγαλει την σχολη απο την καθημερινη δουλεια του σερβιτορου και του αγροτη Απειρως δυσκολοτερη...
V for Vagelis Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Δημοσ. 27 Απριλίου 2011 Critter το θέμα είναι ο φοιτητής να αφοσιωθεί από μόνος του επειδή τον ενδιαφέρει το αντικείμενο και θέλει να συμβάλλει με αυτό το τρόπο στη κοινωνία, όχι επειδή του το επιβάλλουν. Τα επαγγέλματα θα έπρεπε να υπάρχουν από ανάγκη και όχι απλά για να συμπληρώνονται θέσεις εργασίας. Σίγουρα με τέτοια μέτρα οι υποψήφιοι φοιτητές θα το παίρνουν πιο σοβαρά και θα σκέφτονται περισσότερο ποια σχολή να επιλέξουν. Αλλά το βασικό πρόβλημα είναι η λογική που επικρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα λάθος κίνητρα επιλογής των σχολών, κάτι που δε λύνεται με τα συγκεκριμένα μέτρα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.