Προς το περιεχόμενο

Incendies (2010)


marantonis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γιατι ειναι λιγο ξεφτιλα να εχει καθε Αμερικανικη κλισε ξεπετα το δικο της topic και να γεμιζει 4-20 σελιδες και οι πραγματικα καλες ταινιες να "κερδιζουν" 3-4 post στο "ποια ταινια μολις ειδατε".

 

incendies1.jpg

 

Σκηνοθεσία: Denis Villeneuve

Σενάριο: Valérie Beaugrand-Champagne, Wajdi Mouawad, Denis Villeneuve

Ηθοποιοί: Lubna Azabal, Mélissa Désormeaux-Poulin, Maxim Gaudette, Rémy Girard

Πρεμιέρα (US): 22/04/11

Πρεμιέρα (GR): 10/03/11

Είδος ταινίας: Drama

Χώρα παραγωγής: Canada | France

 

Όταν ο συμβολαιογράφος Λέμπελ (Ρεμί Ζιράρντ), διαβάζει στη Ζαν (Μελίσσα Ντεσορμώ- Πουλέν) και στο Σιμόν (Μαξίμ Γκοντέτ) τη διαθήκη της μητέρας τους, Νάουαλ (Λούμπνα Αζαμπάλ), τα δίδυμα έκπληκτα παίρνουν τους φακέλους που άφησε εκείνη, έναν για τον πατέρα τους που πιστεύανε ότι ήταν νεκρός, κι ένα για τον αδερφό τους που δε γνωρίζανε την ύπαρξη του. Σε αυτή την αινιγματική κληρονομιά, η Ζαν πιστεύει θα βρει την απάντηση για την ανεξήγητη σιωπή της μητέρας της τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής της. Αποφασίζει να ταξιδέψει στη Μέση Ανατολή για να αναζητήσει την ιστορία της οικογένειας της, για την οποία φαίνεται ότι δε γνωρίζει τίποτα.(myfilm.gr)

 

IMDB

Rotten-Tomatoes

 

Ελληνικα reviews: I II

 

==========================================================================================================================

 

Εν συντομια, δυνατο drama/war σεναριο με πολλα σημαντικα κοινωνικα νοηματα (πιθανως γι' αυτο δεν πηρε το oscar/πιθανως γι' αυτο δεν ηταν υποψηφιο το Die Fremde), καλες ερμηνειες, υψηλου επιπεδου σκηνοθεσια, σταθερη, με τεχνη και δομη. Το opening διαμαντακι, ταιριαζει απιστευτα το υπεροχο κομματι των Radiohead. Η υπολοιπη, original επενδυση κανει την καλυτερη δουλεια στις γεματες ενταση και συγκινηση σκηνες. Δεν κουραζει ουτε λεπτο αφοτου σε βαλει στο πνευμα, εχει ωραιο μυστηριο και εκμεταλλευεται σωστα τα τοπια για να φτιαξει την -μοναδικα μοναχικη- ατμοσφαιρα μεσω της φωτογραφιας της. Αλλη μια πολυ αξιολογη ταινια απο το 2010 (ακους john1987;)

 

8+/10

  • Απαντ. 30
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Πολύ καλή ταινία, συγκινητική,

δεν μπόρεσα να καταλάβω σε ποιές χώρες της μέσης ανατολής εξελίσεται η περιπέτεια.

Δημοσ.

Πολύ καλή ταινία, συγκινητική,

δεν μπόρεσα να καταλάβω σε ποιές χώρες της μέσης ανατολής εξελίσεται η περιπέτεια.

Split into collaborative timelines, one recounting Nawal's past and the other driving the present mystery, Incendies highlights the theme of 'reluctant discovery:' seeking one's purpose at the cost of (potentially) ceaseless torment. Set in parts of Lebanon and, briefly, Palestine, Nawal and Jeanne's exploits are anchored amidst a war between Christian Militants and Muslim refugees.

 

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%AF%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%82

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82

Δημοσ.

συγκλονιστική αρχή (βοήθησαν και οι radiohead φυσικά :wub: ) την έψαχνα στο youtube για να την ξαναδώ αλλά δεν την βρήκα.

γενικά πολύ καλή ταινία

τα δύο γράμματα ήταν εκπληκτική σύλληψη, αυτό που δεν κατάλαβα και με ενόχλησε στην εξέλιξη της ταινίας ήταν η στάση αυτής. Γιατί δηλαδή τα παιδιά έπρεπε να ξέρουν την αλήθεια; Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.

 

Δημοσ.

 

τα δύο γράμματα ήταν εκπληκτική σύλληψη, αυτό που δεν κατάλαβα και με ενόχλησε στην εξέλιξη της ταινίας ήταν η στάση αυτής. Γιατί δηλαδή τα παιδιά έπρεπε να ξέρουν την αλήθεια; Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.

 

Διαβασα κατι παρομοιο στο IMDB, εμενα δε με παρεξενεψε ιδιαιτερα, αυτη ειναι η εξηγηση μου:

 

Η μητερα δεν μπορουσε να κρατησει αυτο το μυστικο μεσα της, ηταν πολυ βαρυ για να το ξερει μονο εκεινη, ηθελε μια συναισθηματικη ελαφρυνση... εστω και απο τον ταφο (εννοειται πως στον ταφο δε νιωθει κανεις αλλα ετσι θα την ενιωθε προκαταβολικα). Παραλληλα επιθυμουσε τα παιδια της να μαθουν για τη ζωη της γενικοτερα, για το παρελθον της στη Μεση Ανατολη ωστε να γνωριζουν με ποιον ανθρωπο ειχαν πραγματικα να κανουν και ενδεχομενως να τη δικαιολογησουν που τους αποκαλυψε το μυστικο.

 

Δημοσ.

συγκλονιστική αρχή (βοήθησαν και οι radiohead φυσικά :wub: ) την έψαχνα στο youtube για να την ξαναδώ αλλά δεν την βρήκα.

γενικά πολύ καλή ταινία

τα δύο γράμματα ήταν εκπληκτική σύλληψη, αυτό που δεν κατάλαβα και με ενόχλησε στην εξέλιξη της ταινίας ήταν η στάση αυτής. Γιατί δηλαδή τα παιδιά έπρεπε να ξέρουν την αλήθεια; Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.

 

 

Το ερωτημα σου ειναι λογικο αλλα η ταινια "παταει" στις αρχες/βασεις της αρχαιας ελληνικης τραγωδιας.Τετοιου ειδους ερωτηματα μπορει να ειναι ευλογα αλλα δεν υπαρχει λογος να απαντηθουν σε μια τετοια ταινια.

Δυστυχως προκειται για μια ταινια που εχει μεινει στην αφανεια και θα παραμεινει εκει και στο μελλον διοτι δεν βρηκε μαζικη διανομη στις ΗΠΑ.

Δημοσ.

Διαβασα κατι παρομοιο στο IMDB, εμενα δε με παρεξενεψε ιδιαιτερα, αυτη ειναι η εξηγηση μου:

 

Η μητερα δεν μπορουσε να κρατησει αυτο το μυστικο μεσα της, ηταν πολυ βαρυ για να το ξερει μονο εκεινη, ηθελε μια συναισθηματικη ελαφρυνση... εστω και απο τον ταφο (εννοειται πως στον ταφο δε νιωθει κανεις αλλα ετσι θα την ενιωθε προκαταβολικα). Παραλληλα επιθυμουσε τα παιδια της να μαθουν για τη ζωη της γενικοτερα, για το παρελθον της στη Μεση Ανατολη ωστε να γνωριζουν με ποιον ανθρωπο ειχαν πραγματικα να κανουν και ενδεχομενως να τη δικαιολογησουν που τους αποκαλυψε το μυστικο.

 

Δεν με ικανοποιεί

 

μιλάμε για έναν άνθρωπο που δεν είχε ποτέ πει τίποτα για το παρελθόν της. Τα παιδιά μεγάλωσαν μη γνωρίζοντας τίποτα και μαθαίνουν αυτό, που, όπως και να το κάνουμε, δεν καταπίνεται. Αν όντως ήθελε συναισθηματική ελάφρυνση, τότε χρησιμοποίησε τα παιδιά σαν τουαλέτες. <<< excuse the metaphor

 

 

Το ερωτημα σου ειναι λογικο αλλα η ταινια "παταει" στις αρχες/βασεις της αρχαιας ελληνικης τραγωδιας.Τετοιου ειδους ερωτηματα μπορει να ειναι ευλογα αλλα δεν υπαρχει λογος να απαντηθουν σε μια τετοια ταινια.

το ότι 'πατάει στις αρχές της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας' δεν μου είναι αρκετή δικαιολογία για να μην αναρωτιέμαι για τις προθέσεις της

άλλο τα παιδιά να είναι θύματα μιας άσχημης κατάστασης και άλλο να τα στέλνει σαν πρόβατα στη σφαγή

 

Τίποτα δεν είναι απαραίτητο να απαντηθεί, κουβέντα να γίνεται.

 

η δική μου εξήγηση είναι ότι

 

όσο ζούσε με τα δίδυμα δεν την ενδιέφερε στην ουσία αν τη γνώριζαν ή όχι. Το παιδί που είχε χάσει την ενδιέφερε μόνο. Αν το δω έτσι, μου φαίνεται ολοκληρωμένος χαρακτήρας. Μια Μήδεια μιας και μιλάμε για τραγικούς χαρακτήρες. Θυσιάζει τα παιδιά της για να πετύχει τον ένα στόχο που είχε.

 

Δημοσ.

Πολύ καλή ταινία. Περνούσα έξω απο τον Βάκουρα (για τους γνωρίζοντες) χθες, και την είχε στην αφίσα και ήμουν έτοιμος να μπω να την δω, αλλά τελικά γύρισα σπίτι και την προμηθεύτηκα απο τον θείο. Κακώς βέβαια, γιατί είναι απο τις ταινίες που θα ήθελα να δω στο σινεμά.

 

Να πω απλά πως η αρχική σκηνή μου φάνηκε πολύ άκυρη και δεν με ενθουσίασε καθόλου. Δεν κολλούσαν οι radiohead με όλη την υπόλοιπη ατμόσφαιρα και με ξένισε.

 

Επίσης μου δημιούργησε τα ίδια συναισθήματα που είχα όταν έβλεπα το Goodbye Lenin.

 

Αυτά.

 

8,7896523584/10

Δημοσ.

εμένα μου άρεσε και η Jeanne. :wub:

 

ωραία ταινία, καλογυρισμένη, τη βάζω στο ίδιο συρτάρι με το Μουσικό Κουτί και το Taegukgi hwinalrimyeo.

 

συμφωνώ με Sellers για την αρχική σκηνή, αν και το τραγούδι καθαυτό μου άρεσε,

όπως και η σκηνή καθαυτή μου άρεσε όταν τελείωσα την ταινία...

 

mega spoiler

 

και διαπίστωσα ότι το σημαντικό πρόσωπο και το πλέον δραματικό ήταν ο Οιδίποδας.

 

 

@Ceridwen

 

ultra spoiler

 

 

imho η μητέρα μια ζωή έψαχνε το πρωτότοκο της, αφού το βρήκε και πέρασε το πρώτο σοκ

λογικό είναι αφενός να το συγχωρήσει κι αφετέρου να θελήσει την αγάπη μεταξύ των παιδιών της.

 

αγάπη χωρίς την αλήθεια δεν.

 

οπότε τα δίδυμα (η κοπελιά κι ο φλώρος) έπρεπε να "νιώσουν" λίγο τι παίχτηκε για να αποδεχθούν την πικρή κατάσταση,

γι'αυτό και η περίεργη διαθήκη.

 

α, και δε νομίζω να τη μίσησαν τα παιδιά της γι'αυτό που τους έκανε: το αντίθετο μάλλον,

σε τελική ανάλυση κερδισμένοι βγήκαν όλοι από την εμπειρία (ναι, ακόμη και ο φλώρος).

 

μια αλλή εξίσου πιθανή εκδοχή είναι ότι αλλιώς η ταινία δεν θα είχε και πολύ νόημα. :P

 

 

Δημοσ.

Οι Radiohead είναι σαν τον marantoni(σε οποιοδέποτε thread και να τον πετύχεις σου αρέσει).

hear hear!

 

twiner, το τελευταίο που λες είναι ακριβώς το θέμα μου.

 

αρχικά, δεν το βλέπω τα αδέρφια να καλούν τον άλλο για μπάρμπεκιου. Το πρόβλημα μου με την ταινία είναι ακριβώς αυτό. Επειδή, κατά τη γνώμη μου, δραματουργικά είναι πολύ βαρύ αυτό που συμβαίνει, θα ήθελα να πιστεύω πως υπάρχει κάποια σκέψη πίσω από τη συμπεριφορά της μητέρας και δεν γίνεται όλο αυτό απλώς για shock value.

 

Δημοσ.

 

 

το τελευταίο ήταν πλακίτσα.

 

σοβαρά τώρα, η λέξη κλειδί είναι: υπόσχεση.

 

έστω και κάτω απ'αυτές τις περίεργες συνθήκες (μέσω των γραμμάτων που παραδίδονται απ'τα δίδυμα)

έγινε η πολυπόθητη "συνάντηση" μάνας παιδιού, που και οι δυο τη ζητούσαν μια ζωή.

 

ό,τι κι αν προηγήθηκε:

ιδού τ'αδέρφια σου, ιδού τα παιδιά μας, ιδού η μάνα σου.

Τελικά η υπόσχεση τηρήθηκε και μαζί ήρθε η συγχώρηση και η συμφιλίωση.

 

σε δεύτερο πλάνο, τα δίδυμα γνώρισαν έτσι τον πατέρα τους και τη μάνα τους.

Δεν είναι και λίγο.

 

ο Οιδίποδας οδηγήθηκε απ'τις καταστάσεις να γίνει αυτό που έγινε,

τραγικό αλλά δυστυχώς συχνά αληθινό.

 

 

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...