Προς το περιεχόμενο

Αναβάθμιση από AMD 1090T σε Intel 2600K...Αξίζει?


Bimmermeister

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έχεις δίκιο για την διευκρίνηση. Η αναφορά γίνεται στους 4 πύρηνους -8 threads- socket LGA1366 i7 και όχι στις extreme εκδόσεις. Η σύγκριση τους με τους Sandy είναι ατυχής όπως και να έχει καθώς μιλάμε για διαφορετική αρχιτεκτονική. Σε αντιδιαστολή με τους Sandybridge η AMD θα κυκλοφορήσει τους Llano τον Ιούλιο.

  • Απαντ. 53
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Φίλε μου συγνώμη αλλά δεν....

 

Γνωρίζεις τι είναι το Hz και τι το Mhz? Γνωρίζεις τι εκφράζει? Τι σχέση έχει το frame per second με τα Hz της οθόνης?

Και για να σου δώσω να καταλάβεις: Αν ένα λαμπάκι που αναβοσβήνει με συχνότητα 1Hz σημαίνει ότι έχει περίοδο Τ=1sec, δηλαδή θα ανάβει κάθε 1 δευτερόλεπτο. Αν η συχνότητα είναι 2Hz σημαίνει περίοδο Τ=0.5sec. Θες να σκεφτείς λίγο τα 60ΜHz ή τα 120Mhz που αναφέρεις?

 

Για το ανθρώπινο μάτι, είτε η οθόνη σου είναι 60Mhz είτε είναι 600Mhz δεν θα πάρεις πρέφα, δε θα καταλάβεις τίποτα! Πόσο μάλλον όταν μιλάμε πλέον για LCD οθόνη, γιατί στις οθόνες καθοδικής λυχνίας είχε κάποιο νόημα. Πλέον δεν έχει καμία σημασία, γιατί δεν υπάρχει η έννοια της ανανέωσης (refresh rate) όπως την μάθαμε στις "λάμπες". Μην αναπαράγεις πράγματα που δεν έχουν καμία λογική και σχέση με την πραγματικότητα.

 

ναι λάθος μου εννοούσα Hz προφανως!!

όλα αυτά που λες τα γνωρίζω...γι'αυτό κ είπα ΧΩΡΙΣ το fraps,αν το είδες

επίσης υπάρχει refresh rate...κ όταν είναι χαμηλό προκαλεί tearing!

Δημοσ.

1) Πρέπει να μου εξηγήσεις τι εννοείς με το refresh rate πλέον, γιατί σίγουρα δεν έχει σχέση με τα Hz των "λαμπάτων".

2) Έχω την αίσθηση ότι το tearing που αναφέρεις έχει άλλου ρίζα. Η συχνότητα ανανέωσης αφορά όλη την οθόνη, όχι μέρος της. Και το panel της οθόνης δεν έχει συχνότητα ανανέωσης γιατί πολύ απλά αλλάζει το χρώμα των pixel της δεν αναβοσβήνουν όλα μαζί συνέχεια.

Δημοσ.

1) Πρέπει να μου εξηγήσεις τι εννοείς με το refresh rate πλέον, γιατί σίγουρα δεν έχει σχέση με τα Hz των "λαμπάτων".

 

 

Ο ρυθμός με τον οποίο ανανεώνεται το είδωλο της οθόνης.

Στις tft εχει καθιερωθεί να ναι στα 60hz.

Μερικές τρέχουν ανεπίσημα και παραπάνω στα 75 ας πούμε.

Στις TFT τηλεοράσεις εχει εδω και κάποια χρόνια αρχίσει να ανεβαίνει το νούμερο στα 100hz ενω εχω την εντύπωση πως για 3d οθόνη τα 120hz είναι ελάχιστη προϋπόθεση. (προφανός για να απεικονίζει 2 διαφορετικά είδωλα στα 60herz το καθένα, απο τα οποία τα μισά γίνονται αντιληπτά απο το ενα μάτι και τα άλλα μισά απο το άλλο.)

Οταν η κάρτα βγάζει περισσότερα frames απο τα hz που υποστηρίζει η οθόνη παρουσιάζεται το tearing.

797px-Tearing_%28simulated%29.jpg

 

Που ουσιαστικά αποτελεί σχήσιμο της προβαλόμενης εικόνας σε 2 ή περισσότερα μέρη.

Αναλόγος το monitor και την τεχνολογία του το φαινόμενο γίνεται περισσότερο ή λιγότερο αντιληπτό.

 

Τώρα γιατί τα πιτσιρίκια θύματα κάνουν πάρτι όταν βλέπουν 150 +++ frames στα συγκριτικά των καρτών γραφικών ενω εχουν tft οθόνες 60hz ή TFT τηλεοράσεις των 50hz τι να πω.

Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!!!

 

Μάλλον το marketing δουλεύει πολύ καλά.

 

Framerate να εχουμε και ας συνοδεύετε απο όλα τα κακά του κόσμου...

 

Προσωπικά εχω το vsynch (το οποίο κρατά την κάρτα σe frames ίσα με τα herz της οθόνης) πάντα ανοιχτό απο τα global settings της vga...

Την διαφορά του vsync-frame στα 50hz που εχω στο htpc και των 60hz που εχω στο pc την πιάνω σχετικά εύκολα, αλλά όποιος βλέπει πάνω απο 80 fps καλύτερα να σταματήσει τα παιχνίδια και να πάει στη nasa να εκμεταλλευτούν καλύτερα αυτό του το θείο χάρισμα. :P

Δημοσ.

Καλησπέρα παιδιά,έχω έναν Phenom II X6 1090T και μια Asus Crosshair Iv Formula καθώς και μια Asus 5970.Λοιπόν,σκέφτομαι να κάνω αναβάθμιση σε Intel 2600K με τις νέες μητρικές με B3 Revision και να κοτσάρω άλλη μία 5970,τι λέτε αξίζει???Έχω ακούσει ότι οι Sandy Bridge είναι "φαρμάκια" σε επιδόσεις και ειδικά με τις καινούργιες μητρικές που λανσάρονται 17 του μηνός.

 

 

 

Nα αναβαθμισεις με τα χιλια.Εγω παντως προσφαιρομαι να αγορασω την σαβουρα cpu-mobo-ram 300 γιουρια.:-D ΠΜ αν σε ενδιαφερει.

Δημοσ.

Nα αναβαθμισεις με τα χιλια.Εγω παντως προσφαιρομαι να αγορασω την σαβουρα cpu-mobo-ram 300 γιουρια.:-D ΠΜ αν σε ενδιαφερει.

 

χαχαχαχα ναί όντως "σαβούρα" όπως τα λές! :P

Μου βγήκε η Cpu 320Ευρώ η Mobo 230Ευρώ και οι μνήμες 145Ευρώ Επειδή ήταν εκθεσιακά απ'το ΠΛΑΙΣΙΟ αλλιώς καινούργιες γύρω στα 280Ευρώ!Σύνολο τί έχουμε???:695Ευρώ!!! και θα τα δώσω 3 εκατοστάρικα?μπούχαχαχα ας πιάσουν αράχνες καλύτερα στο κουτί! :lol:

Δημοσ.

Γιάννη συγνώμη αλλά τα έχεις μπερδέψει λίγο ή δε γνωρίζεις. Και εξηγώ:

 

fact 1: Ο ρυθμός που αναφέρεις στις tft δεν είναι συνολική σάρωση της προβαλλόμενης εικόνας στην οθόνη αλλά ο ρυθμός με τον οποίο εναλλάσσετε η κατάσταση του κάθε pixel. Πιο απλά πόσες φορές το δευτερόλεπτο αλλάζει κατάσταση (χρωματική) το κάθε pixel ανεξάρτητα του τι κάνει το διπλανό του. Άρα δε μπορούμε να μιλάμε για ρυθμό ανανέωσης στις tft όπως μιλάμε για τις crt.

 

fact 2: Ο λόγος που δεν μας ενοχλούν τα μάτια με τις tft είναι ακριβώς το ότι δεν έχουν ρυθμό ανανέωσης όπως οι crt. Στις tft είτε έχεις 40Hz είτε έχεις 75Hz, για τα μάτια σου είναι το ίδιο.

 

fact 3: To tearing δεν εξαρτάται από τον λεγόμενο ρυθμό ανανέωσης μόνο, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως το latency και την τεχνολογία του κάθε panel καθώς και άλλων που εξαρτώνται από την οθόνη την ίδια.

 

fact 4: Αν κάποιος θέλει να αποφύγει το tearing καλά θα κάνει να κυνηγάει οθόνες με μικρό pixel response time, γιατί αυτό καθορίζει την ταχύτητα αλλαγής κατάστασης του κάθε pixel και άρα την χρωματική πληροφορία.

 

Τώρα για την 3D και πάλι αδιάβαστο σε βρίσκω... Ή αν προτιμάς έχεις πέσει στην διαφημιστική παγίδα των μεγάλων νούμερων! Και εκεί έχει σημασία ο pixel response time, όσο πιο μικρό είναι τόσο πιο καλή απεικόνιση έχεις! Και για να φέρω ένα παράδειγμα, μάντεψε γιατί η σειρά Viera VT20 (plasma) της Panasonic θεωρείται κορυφή στις 3D TV. Καλά το κατάλαβες, έχει pixel response time της τάξης του 0.001 milliseconds. Καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό.

 

Και κάτι ακόμα για να μαθαίνουμε όλοι μας:

"LCD screens work by sandwiching a layer of liquid crystal between two polarising filters. When a voltage is applied to the liquid crystal in each of the screen's pixels, the crystal 'twists', causing it to bend the light shining through from the screen's backlight. Because the polarising filter at the front of the screen only lets through light from certain angles, this causes the pixel to turn 'on' or 'off'.

 

The big down side to using LCD technology is the time it takes the liquid crystal to twist and untwist. This is called the 'response time' of the screen, and LCD's slow response times can cause fast-moving action to appear blurred and muddy.

 

For 3D, that's fatal. In order to create a convincing 3D image, it's vital that a screen switches cleanly from one image to the next, so that each eye sees onlywhat it's supposed to."

πηγή:www.welcometo3d.tv

Δημοσ.

http://www.youtube.com/user/NCIXcom#p/u/5/6CML9GaMSdg

 

"η κάρτα ζωγραφίζει περισσότερα frames το δευτερόλεπτο από όσα μπορεί να προβάλει η οθόνη το δευτερόλεπτο"

όποια τεχνολογία κ αν έχει το πανελ,αν είναι στα 60hz δεν μπορεί να προβάλει τα 120 frames που καταγράφει το fraps του φίλου μας!

Δημοσ.

Γιάννη συγνώμη αλλά τα έχεις μπερδέψει λίγο ή δε γνωρίζεις. Και εξηγώ:

 

 

 

Mια χαρά τα λέω και τπτ δεν εχω μπερδέψει.

Εσυ μπερδέυεις το refresh rate με το responce time.

 

Η διαφορά crt με TFT βρίσκεται εδω

 

Fortunately, LCD monitors do not blank themselves between each refresh like a CRT does, and so there is no flickering and no need to worry about a minimum refresh rate.

 

Και γι αυτό στις crt σε λιγότερα απο 85 herz ένιωθες την διαφορά ενω στις tft τα 60 είναι αρκετά.

Οπως λέει και ο profi με ρυθμό ανανέωσης οθόνης λοκαρισμένο στα 60herz πάνω απο 60 fps δε βλέπεις...

Δημοσ.

Ίσως δε θες να καταλάβεις φίλε μου profi πως δουλεύουν οι tft... Ta 60Ηz που αναφέρεσαι σημαίνει ακριβώς το ίδιο: "τόσα θα είχε αν ήταν CRT, αλλά δεν έχει Hz, γιατί έχει πολλά μικρά απλά λαμπάκια που αλλάζουν χρώμα το κάθε ένα με διαφορετικό ρυθμό ανάλογα με την τροφοδοσία της κάρτας γραφικών". Το είπα πιο καλά τώρα? Δεν αλλάζουν όλα μαζί την χρωματική τους πληροφορία.

 

Εγώ τα εξήγησα πιστεύω πολύ απλά, είμαστε και σε άσχετο topic με οθόνες, υπάρχουν εδώ μέσα thread που έχει αναλυθεί το θέμα και παλαιότερα, όποιος θέλει ας ψάξει να μάθει/καταλάβει.

Δημοσ.

Λοιπόν η συζήτηση που εννοείς υπάρχει σίγουρα και εδω (προσωπικά είχα διαβάσει κάτι σχετικό σε παρόμοιο ελληνικό φόρουμ για τεχνολογικά θέματα).

Στην πράξη ομως τα 60 herz vs more παίζουν ρόλο.

Βασικά rsponse time 16ms αντιστοιχεί σε ~62herz.

Αυτό σημαίνει ότι μια οθόνη που διαφημίζει 4ms response time θα έπρεπε να εχει επιλογή ρεφρες 248herz!!!

Και καταλαβαίνω μια χαρά ότι τα pixels μένουν πάντα φωτισμένα και ανανεώνονται κάποια ή και όλα μόνο όταν αλλάξει κάτι στην οθόνη ή όταν αλλάξει ολόκληρη η οθόνη...

 

Απλά μαζί με το μαρκετινγκ τρικ των fps βάλε και ενα ακόμα.

Αυτό των οθονών και του response time...

 

Οι περισσότερες που βγάζουν tearing στα 60+ fps στην πραγματικό εχουν response time > 20ms...

Και ας γράφουν πάνω ότι θέλουν...

 

Αμα είσαι δύσπιστος κάνε ενα πρόχειρο τεστ.

Φτιάξε στον driver της κάρτας σου custom ανάλυση την native ανάλυση σου με 10hz ανανέωση.

Δοκίμασε να παίξεις counter.

Πάνω απο 1 λεπτό χρησης δε θα αντέξεις, βασικά ούτε τον χειρισμό του λειτουργικού δε θα αντέξεις...

Δημοσ.

Άλλη μία φορά και τελευταία....

 

Οι TFT-LCD και λοιπά της ίδιας οικογένειας, δεν έχουν refresh rate με την έννοια του όρου. Η χρήση του σε αυτή την τεχνολογία είναι ανούσια σχεδόν και μόνο νόημα μπορεί να αναζητηθεί αν θέλουμε μία πιο οικία έννοια προς εμάς. Εκφράζουν το pixel response time όπως το αναφέρεις και εσύ. Και συμφωνώ ότι αυτό το νούμερο παίζει από μοντέλο σε μοντέλο ακόμα και από κομμάτι σε κομμάτι, άρα δεν μπορώ να πω ότι η "τάδε" οθόνη έχει 60Hz, γιατί δεν έχει, μπορώ να πω ότι ο η απόκριση των pixel αντιστοιχεί σε έως 60 Hz περίπου. Είναι σαn να λέμε ότι η Viera VT20 έχει άπειρα Hz αφού έχει response time 0.001ms σχεδόν. Μη τρελαθούμε δηλαδή! Και για τα 4ms response time και την επιλογή για 248Hz που λες φυσικά και δεν την έχει γιατί η οθόνη δεν έχει Hz!!!! Μη τρελαθούμε δηλαδή!

 

Απλά μαζί με το μαρκετινγκ τρικ των fps βάλε και ενα ακόμα.

Αυτό των οθονών και του response time...

Η παγίδα των fps είναι μαρκετινγ κόλπο, όχι τα fps αυτά κάθε αυτά, όπως επίσης και το response time γιατί αν βρεις άνθρωπο που να έχει μάτι που αντιλαμβάνεται κάτι πάνω από 60Hz έλα να μας τον δείξεις.

 

Αμα είσαι δύσπιστος κάνε ενα πρόχειρο τεστ.

Φτιάξε στον driver της κάρτας σου custom ανάλυση την native ανάλυση σου με 10hz ανανέωση.

Δοκίμασε να παίξεις counter.

Πάνω απο 1 λεπτό χρησης δε θα αντέξεις, βασικά ούτε τον χειρισμό του λειτουργικού δε θα αντέξεις...

Αντιλαμβάνεσαι προφανώς ότι αυτό που λες περιορίζει την κάρτα γραφικών ώστε να στέλνει 10 frame per sec, άρα και ότι δεν έχει νόημα! Πόσο μάλλον ότι είναι άσχετο με το θέμα που λέμε τόσα posts...

 

Και όσο για τους gamers που αναφέρεις θα πρέπει να αναζητούν την οθόνη και με βάση το input lag που δεν αναφέρεται σχεδόν σε κανένα μοντέλο

Αν θες να συζητήσουμε τους λόγους που έχουμε tearing θα πρέπει να αναφέρουμε το input lag της οθόνης. Και για να μιλήσουμε πιο ανοιχτά, 2 είναι οι κύριοι λόγοι (προσοχή, δε λέω οι μοναδικοί) που παρουσιάζεται το tearing: το input lag της οθόνης και η ανούσια τροφοδοσία της οθόνης από την κάρτα γραφικών με frames για να βλέπουμε μεγάλο νούμερο στην γωνία της οθόνης (fraps).

Και εδώ είναι η μεγάλη μαρκετινίστικη παγίδα, ίσως η μεγαλύτερη: από τη μία το σύνολο μάτι-εγκέφαλος δεν μπορεί να "δει" τα frame που γράφει το fraps, ταυτόχρονα εμείς στέλνουμε περισσότερα frames στην οθόνη από όσα μπορεί να απεικονίσει, λόγο χρόνου απόκρισης, για να ανεβάσουμε το νούμερο που διαβάζουμε στην οθόνη ενώ πολλές φορές δε μπορούμε να τα δούμε (εδώ γίνεται εμφανές το input lag και δημιουργείται το φαινόμενο tearing και μία λύση είναι η επιλογή "wait for vsync" που ουσιαστικά παρκάρει την κάρτα γραφικών).

Οι κατασκευαστές, διαφημιστές, πωλητές μας ζαλίζουν με μεγάλα νούμερα και εμείς εν τέλη πάμε και τα αγοράζουμε! Είτε πρόκειται για κάρτες γραφικών είτε για οθόνες.

Και συγκεκριμένα στις οθόνες μας κρύβουν το πιο σημαντικό, το input lag, γιατί η κάθε τεχνολογία panel έχει συγκεκριμένους χρόνους απόκρισης ίσους με:

TN Film = 4ms, 3ms και πλέον 2ms

P-MVA = 8ms

PVA / S-PVA = 8ms, 6ms

S-IPS = 8ms, 6ms, 5ms

Και αυτό που δε μπορώ να καταλάβω είναι το εξής: δέχομαι έστω ότι κάποιος πιστεύει ότι βλέπει διαφορά μεταξύ 60 και 80 frames, δεν τον απασχολεί ότι η οθόνη του δε μπορεί να τα απεικονίσει στις περισσότερες φορές? Δεν αισθάνεται ηλίθιος (και δεν μιλάω για κανέναν που έχει γράψει μέχρι τώρα στο topic αυτο) που έσκασε τόσα λεφτά απλά για να διαβάζει ένα νούμερο αφού δε πρόκειται να τα δει?

 

ΥΓ: έχω και εγώ ένα test για σένα φίλε μου. Σε ένα παιχνίδι που σου εμφανίζει tearing όρισε εσύ τα μέγιστα fps του παιχνιδιού στα όσα πιστεύεις ότι μπορεί να προβάλει η οθόνη σου και αν δεις tearing σημαίνει ότι η οθόνη σου έχει ή μεγάλο input lag, ή πιο μεγάλο r/t από ότι αναγράφει ή και τα δύο μαζί.

 

Και τώρα έχω και ένα δεύτερο τεστ: βάλε να παίξεις CS σε μία σύγχρονη plasma και αν δεις tearing έλα να μου το πεις, ακόμα και αν τα frames είναι 753.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...