status Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Αναμφισβήτητα τα αρχαία είναι η πολιτιστική μας κληρονομιά και δεν θα πρέπει (δεν μπορεί κιόλας imo) να τα απαξιώνει κανείς. Θα πρέπει όμως να αναδεικνύονται, να παρουσιάζονται και να συντηρούνται σωστά για να προσφέρουν και γνώση. Όχι να παραμένουν θαμμένα, ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται εις βάρος της προόδου. Βάση του πολεοδομικού κώδικα, δεν είμαι μηχανικός ο κολλητός μου είναι, αν βρεθεί στο οικόπεδο σου κάποιο αρχαίο μπορείς να κτίσεις από πάνω του και το υπόγειο να είναι ανοιχτό. Υπό εξαιρετικές συνθήκες πάντοτε.
pournaras Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Προφανώς, δεν είναι όλα το ίδιο. Αλλά εγώ, ας πούμε, δεν μπορώ να αξιολογήσω την σημασία του αρχαιολογικού ευρήματος. Βλέπω με μεγάλη άνεση να το χαρακτηρίζουμε και να το αξιολογούμε χαμηλότερα από την γραμμή του ΗΣΑΠ. Να σημειώσω ότι δεν το συνδέω με "ενδοξο παρελθόν", να "θυμηθούμε ποιοι είμαστε" κτλ. Ως άνθρωποι πολιτισμένοι, έχουμε, θεωρώ, ένα χρέος απέναντι στην ανθρωπότητα να αξιολογούμε και να συντηρούμε αρχαιολογικά ευρήματα, είτε είναι ελληνικά είτε των Παπούα. Άλλο να πεις -όπως είπαν μερικοί εδώ- ότι το εύρημα πρέπει να αξιολογηθεί και να βρεθεί μια λύση κατάλληλη και γρήγορη και άλλο να λέμε ότι είναι πέντε ψωροπέτρες έτσι εύκολα. Πιστευω το αντιθετο. Αν βασιστουμε και στα λογια του φρηνταμπα, μιας και το συγκεκριμενο ευρημα δεν το γνωριζω, οτι εχει ανακαλυφθει απο το 1890 περιπου, και το γνωριζαν στην αρχαιολογια, αρα εκαναν αυτο που ειπα, καταγραφη, καλυψη και περιμεναν εμας να το βρουμε. Ισως παλι κι εμεις να μην μπορουμε (οικονομικα, ειτε λογω χωρου κλπ), να το αξιοποιησουμε. Δε θα το καταστρεψουμε, ουτε θα το γεμισουμε με τσιμεντο ωστε να διαλυθει, θα γινει παλι μια σωστη καλυψη, και αν την επομενη φορα, πχ τυχει στην περιοχη να γινει ενα παρκο, τοτε θα μπορεσει να ενσωματωθει (παραδειγμα φερνω, δεν ξερω ουτε το ειδος ουτε την εκταση των ευρηματων). Ουτε εγω παω στο αναποδο του "ενδοξου παρελθοντος" κλπ, στο ιδιο μηκος κυματος τα λεω.
FilipposMD Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 pournaras, σύμφωνοι. Εμένα με πείραξε η απαξίωση των αρχαιολογικών ευρημάτων γενικά, γι' αυτό το σχολίασα. Για το συγκεκριμένο δεν γνωρίζω λεπτομέρειες, μπορεί όντως η ενδεδειγμένη λύση να είναι η κατάχωση, δεν χάθηκε και ο κόσμος. Αλλά αν ένας άνθρωπος το 2011 χαρακτηρίζει έτσι εύκολα ψωρόπετρες ευρήματα για τα οποία δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη γνώση (μπορεί και να έχει και να κάνω λάθος βέβαια), κάτι λάθος κάνουμε ως κοινωνία.
DrLo Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Ποτέ δε κατάλαβα γιατί το οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί διατηρητέο? Εσείς όταν χτίζατε σπίτι είχατε την ελπίδα ότι θα φωτίσει τις ζωές των ανθρώπων μετά από 3.000 χρόνια ? Γιατί πρέπει να το επιβάλουμε στα παλαιότερα σπίτια/ναούς/έργα τέχνης κλπ? Ένα άγαλμα φτιάχνετε πχ για να κάποιο συγκεκριμένο σκοπό, πχ να συμβοίσει κάτι τοποθετημένο σε ένα σημείο. Οι καρυάτιδες φτιάχθηκαν για να είναι στην Ακρόπολη όχι σε μουσεία. Οι ναοί για να γίνονται τελέτες όχι για να τα φωτογραφίζουν Κινέζοι μετά από 30 αιώνες. Αν δεν εξυπηρετούν πλέον τον σκοπό τους ή έχουν φθαρεί ας είναι έτσι, πάμε για άλλα.
DrLo Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 ακυρος τελειως ρε DrLo My Point : Γιατί πρέπει να διατηρηθεί ο ναός? Ποιούς από τους αρχικούς τους ρόλους θα εξυπηρετούσε? Γιατί πρέπει με το ζόρι να "βάλεις σε ναφθαλήνη" κάτι το οποίο χτίστηκε για να κάνει ένα συγκεκριμένο πράγμα, το έκανε και τέλος. Με την ίδια λογική η Μάνα μου αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μου, την αγαπάω κλπ κλπ αλλά δε θα τη βαλσαμώσω όταν πεθάνει.
freedubus Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Με την ίδια λογική η Μάνα μου αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μου, την αγαπάω κλπ κλπ αλλά δε θα τη βαλσαμώσω όταν πεθάνει. Αλλά, τι; Δεν θα την θάψεις σε τάφο με μνημείο από πάνω π.χ., απλά θα την πετάξεις στη θάλασσα μαζί με όλα τα υλικά αντικείμενά που της ανήκαν, τη θυμίζουν κτλ. και θα κρατήσεις μόνο τις αναμνήσεις που έχεις απ΄ αυτήν μέχρι να σβήσουν κι αυτές;
KilliK Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 βασικο ο DrLo λεει κατι σωστο: Αν ο Παρθενωνας δεν ηταν ναος και εργο τεχνης,αλλα πχ δημοσια ουρητηρια για τους προγονους μας τα οποια καταφερανε και διατηρθηκανε μεχρι σημερα,θα ειχε την ιδια αντιμετωπιση και προστασια απο τους αρχαιολογους,το κρατος και τους πολιτες ειδικα αν επρεπε να γκρεμιστει για να καταστευστει ενα απαραιτητο.συγρχονο εργο; Νομιζω ολα ειναι θεμα περιστασεων και οπτικης γωνιας.Και παλια μπουρδελα υπηρχαν στην Αθηνα και στον Πειραια σε νεοκλασσικα κτιρια αλλα τα γκρεμισανε χωρις δευτερη σκεψη.
Garnele Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Σαφέστατα. http://www.arxaiologia.gr/site/content.php?artid=4826 Και επιτέλους, ας διορθώσει κάποιος τον τίτλο.
KilliK Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 you missed my point.δεν μιλαω για το αρχαιολογικο ενδιαφερον που μπορει να εχουν αυτα τα οικοδομηματα.
DrLo Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Αλλά, τι; Δεν θα την θάψεις σε τάφο με μνημείο από πάνω π.χ., απλά θα την πετάξεις στη θάλασσα μαζί με όλα τα υλικά αντικείμενά που της ανήκαν, τη θυμίζουν κτλ. και θα κρατήσεις μόνο τις αναμνήσεις που έχεις απ΄ αυτήν μέχρι να σβήσουν κι αυτές; Δεν είπα κάτι τέτοιο ούτε λεω να πάρουμε μια μπολντόζα και να πάρουμε σβάρνα τα αρχαία και ότι γίνει. Μπορείς να αποξηλώσεις και να καταστρέψεις κάτι ας πούμε με σεβασμό όπως πχ θάβεις τη μάνα σου αλλά όταν το νεκροταφείο του χωριού γεμίσει υπάρχουν και οι εκταφές. (μμμππρρρρ μακάβριος έγινα). Στη τελική ρώτησες τον καλλιτέχνη που έφτιξε πχ ένα άγαλμα αν ήθελε να βάλεις το έργο του σε ΄μια γυάλα και όχι σε κοινή θέα στη μέση της αγοράς. Δε κατέω πολύ από αυτά αλλά αν υπήρχαν αγάλματα στην αρχαία αγορά πχ θεωρώ ότι το Carrefour είναι πολύ καταλληλότερος χώρος να μπαίνουν παρά τα μουσεία. Και ας πούμε ότι τα έργα τέχνης εκτελούν το σκοπό τους και ως μουσειακά εκθέματα. Πως γίνεται το ίδιο με οτιδήποτε άλλο, με απλά αντικείμενα της καθημερινότητας? Αστειευόμενος θα πω ότι αν πρέπει να διατηρούμε όλους τους αρχαίους αμφορείς θα πρέπει και να σταματήσουμε και την ανακύκλωση από κουτάκια Heineken γιατί κάποτε θα είναι ότι οι αμφορείς για μας.
athlios Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 H ξεφτίλα, η Μανίλα και η κυρίλα με ΓΙΩΤΑ δε γραφονται ?
freedubus Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δεν είπα κάτι τέτοιο ούτε λεω να πάρουμε μια μπολντόζα και να πάρουμε σβάρνα τα αρχαία και ότι γίνει. Μπορείς να αποξηλώσεις και να καταστρέψεις κάτι ας πούμε με σεβασμό όπως πχ θάβεις τη μάνα σου αλλά όταν το νεκροταφείο του χωριού γεμίσει υπάρχουν και οι εκταφές. (μμμππρρρρ μακάβριος έγινα). Στη τελική ρώτησες τον καλλιτέχνη που έφτιξε πχ ένα άγαλμα αν ήθελε να βάλεις το έργο του σε ΄μια γυάλα και όχι σε κοινή θέα στη μέση της αγοράς. Δε κατέω πολύ από αυτά αλλά αν υπήρχαν αγάλματα στην αρχαία αγορά πχ θεωρώ ότι το Carrefour είναι πολύ καταλληλότερος χώρος να μπαίνουν παρά τα μουσεία. Και ας πούμε ότι τα έργα τέχνης εκτελούν το σκοπό τους και ως μουσειακά εκθέματα. Πως γίνεται το ίδιο με οτιδήποτε άλλο, με απλά αντικείμενα της καθημερινότητας? Αστειευόμενος θα πω ότι αν πρέπει να διατηρούμε όλους τους αρχαίους αμφορείς θα πρέπει και να σταματήσουμε και την ανακύκλωση από κουτάκια Heineken γιατί κάποτε θα είναι ότι οι αμφορείς για μας. Δυσκολεύομαι κάπως να καταλάβω τι εννοείς. Θέλεις ή δεν θέλεις να διασώζονται τα αρχαία; Προφανώς και δεν γίνονται όλα τα αρχαία αντικείμενα μουσειακά εκθέματα, ούτε διασώζονται όλα τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα, κ.ο.κ. Καταλαβαίνεις οτι αν γινόταν το πρώτο θα έπρεπε να κάνουμε μουσείο μέχρι και το σπίτι μας, αν γινόταν το δεύτερο δεν θα είχαμε κάν σπίτι γιατί δεν θα υπήρχε χώρος να χτίσουμε. Πάντα γίνεται αξιολόγηση και επιλογή. Τα αρχιτεκτονήματα συνήθως αφού ανασκαφούν και καταγραφούν όσο το δυνατόν πληρέστερα, είτε καταχώνονται, είτε καταστρέφονται , είτε διασώζονται και αναδεικνύονται ως αρχαιολογικοί χώροι, είτε..δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμη. Από το σύνολο των αντικειμένων πολύ λίγα βρίσκονται στις προθήκες, τα περισσότερα βρίσκονται στις αποθήκες των μουσείων. Για την ανάδειξη, την έκθεση, την αποκατάσταση κλπ. των αρχαιοτήτων έχεις ένα δίκιο, είναι ένα θέμα για το οποίο έχει χυθεί και χύνεται πολύ μελάνι και σάλιο. Όμως το να παραλληλίζεις τις καρυάτιδες με τη μητέρα σου, την αρχαία αγορά με το carrefour, και τους αμφορείς με τα κουτάκια heineken, είναι άτοπο. Δεν είπε κανείς οτι είμαστε θεοί, ούτε οτι τα ξέρουμε όλα, ούτε οτι έχουμε βρεί τον τέλειο τρόπο διαχείρισης των αρχαίων. Εδώ δεν ξέρουμε καλά καλά πώς να διαχειριστούμε τα σημερινά. Παρόλα αυτά, σαν άνθρωποι, κάνουμε αυτό που μας φαίνεται σωστό η καλύτερο αυτή τη στιγμή. Η μελέτη του παρελθόντος μας σαν ανθρώπινα όντα, το "από που ερχόμαστε;" , είναι μελέτη του εαυτού μας και απαραίτητο κομμάτι για να βρούμε το "ποιοί είμαστε" και "πού πάμε;". Ας μην ξεχνάμε οτι και εμείς είμαστε κομμάτι της Ιστορίας και της Αρχαιολογίας του μέλλοντος. Και λογικές του τύπου "γάμησέ τα τα κωλοαρχαία μωρέ, τι τα θέλουμε;" όπως και "γάμησέ τα τα σύγχρονα μωρέ, επιστροφή στις ρίζες" μου φαίνονται τουλάχιστον αφελείς και αστείες.
efo355 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 8 Μαρτίου 2011 Ε δεν ειναι ολα ιδια μωρε Φιλιππε. Ας πουμε η Αρτα ειναι χτισμενη ολη πανω στην αρχαια Αμβρακια. Και να φταρνιστεις, θα βρεις η αρχαιο ταφο, η αρχαιο τειχος. Οσα μπορει το μουσειο θα τα βγαλει και θα τα διατηρησει, υπαρχουν ομως καποια που δεν γινεται να εχουν την ιδια τυχη. Οποτε, καταγραφη, σωστη καλυψη και χτισιμο απο πανω, ωστε να τα βρουνε οι επομενοι, που μπορει να βρουνε καποιο αλλο τροπο φυλαξης και συντηρησης. Αυτά τα μυαλά κουβαλούσανε και οι προπαππούδες μας και μπαζώσανε τα ρυακια που τρέχαν μέσα στο κέντρο γιατί δε τους αρέσανε τα γεφυράκια. Είναι και ένας πολύ σημαντικός λόγος που η πόλη μας έχει πολύ υγρασία. Ασχετο βέβαια με τα αρχαία αυτό αλλά είναι άλλη μια λάθος επιλογή μπαζώματος...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.