dimitris2006 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Κυκλοφόρησε χθες μια πρώιμη έκδοση του δημοφιλούς browser Opera 11.50, η οποία υποστηρίζει επιτάχυνση υλικού (hardware acceleration) ακολουθώντας τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του τον Chrome 10, τον Firefox 4 και τον Internet Explorer 9. Στην έκδοση που κυκλοφόρησε υποστηρίζεται το πρότυπο WebGL. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους browser, ο Opera 11.50 θα διαθέτει τη δυνατότητα επιτάχυνσης υλικού σχεδόν σε κάθε πλατφόρμα συμπεριλαμβανομένου του Mac OSX, κινητών τηλεφώνων καθώς και τηλεοράσεων που συνδέονται στο Internet. Επίσης, σε μελλοντικές εκδόσεις του browser θα υποστηρίζονται το DirectX και πιθανώς το Direct2D. Μπορείτε να κατεβάσετε τον Opera 11.50 από εδώ. Δε συνίσταται για καθημερινή χρήση καθώς πρόκειται για δοκιμαστική έκδοση. Site: my.opera.com http://www.youtube.com/watch?v=uU-cpc8XpDo
O proedros Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Επειδη μπερδευτηκα λιγακι. Ο 11.01 δεν εχει hardware accelaration???
revvok Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Επειδη μπερδευτηκα λιγακι. Ο 11.01 δεν εχει hardware accelaration??? Όχι.. Ούτε η επερχόμενη έκδοση θα 11.10 θα έχει Περισσότερες λεπτομέρειες γι' αυτό το preview build της 11.50 εδώ
niksakl Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Η υποστήριξη hardware acceleration σε linux είναι ένα τεράστιο άνοιγμα στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτό το λειτουργικό και θα ωθήσει πολύ κόσμο προς τα εκεί. Μένει να δούμε πως θα τα φέρει βόλτα με τους "γνωστούς" driver της ATI κυρίως, που στο linux είναι... δεν το λέω δεν το λέω...
SteveAngello Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Βασικά ο ie 9 ήταν πρώτος με hardware accelaration, ακολούθησε ο ff με τον chrome και τελευταίος και καλύτερος ο opera. Αλλά ρε γμτ μόνο 11.50? Βγάλε κει καμιά v.20
hyperspaced Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2011 τι είναι η επιτάχυνση υλικού? Θα στο εξηγήσω με όσο πιο απλά λόγια μπορώ χρησιμοποιώντας την αρχή και όχι τις πραγματικές υλοποιήσεις. Όταν θες να απεικονίσεις μια εικόνα στην οθόνη (ένα frame) χρησιμοποιείται μία περιοχή της μνήμης που ονομάζεται framebuffer. Για να απεικονίσεις ένα frame 1680x1050 στα 32-bit χρώμα θέλεις 1680 επί 1050 επί 4 bytes δηλαδή περίπου 7M byte. Όταν θέλεις να κουνήσεις ένα ψαράκι (όπως έχει στο παράδειγμα) μπροστά από την εικόνα του ενυδρείου έχεις 2 τρόπους να το κάνεις: Ή θα χρησιμοποιήσεις την πολυτιμη CPU για να υπολογίσει τη νέα θέση στην οθόνη που θα έχει το ψαράκι και να ζωγραφίσει πάλι (η CPU) το φόντο που άλλαξε (άρα να αλλάξει τα 1680X1050 pixels στο framebuffer), ή θα φτιάξεις κατάλληλα το ψαράκι από την αρχή (π.χ. vector με textures) και θα στείλεις στη GPU την εντολή ότι το ψαράκι μετακινήθηκε. Από εκεί και πέρα η GPU αναλαμβάνει να ζωγραφίσει όλα τα υπόλοιπα ενώ η CPU είναι ελεύθερη για να κάνει άλλες εργασίες (π.χ. να κατεβάζει το νέο dvd της τζούλιας από το ιντερνετ). Αυτό λέγεται επιτάχυνση μέσω υλικού (κάρτας γραφικών). Το πως θα "μιλήσει" η εφαρμογή με την κάρτα γραφικών (για να πεί: "κούνήσου ψαράκι") είναι αυτό που κάνουν τα Direct2D, Direct3D, OpenGL layers. Το αστείο είναι ότι ενω είναι λογικό να υπάρχει μια γλώσσα που θα μιλάει με όλες τις κάρτες γραφικών, τελικά υπάρχουν 2: το DirectX της Μ$ (το οποίο κατά την άποψή μου είναι καλύτερο) και το OpenGL της Κhronos το οποίο κυριαρχεί στα Unix (κάτι σαν το HDDVD και το BluRay, τα 220V και τα 110V, κιλά και pound, χιλιόμετρα και μίλια κλπ. για να μας κάνουν δύσκολη τη ζωή).
GMod Δημοσ. 3 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 3 Μαρτίου 2011 Υπαρχει καποιο κινητο με ξεχωριστο υποσυστημα γραφικων; Τι h.a. θα ειναι αυτο;
mandos Δημοσ. 3 Μαρτίου 2011 Δημοσ. 3 Μαρτίου 2011 @hyperspaced: best post in months, συγχαρητήρια! (αυτό το ποστ έγινε από την Οπερα 11.1 σε Archlinux, μπορείτε να φανταστείτε με τι χαρά διάβαζα το συγκεκριμένο τόπικ)
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα