Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

εξ ιδίων τα αλλότρια

 

υπάρχει και το man

 

Ποιος έκανε query στο man και δεν τράβηξε τα μαλλιά του, πόσο μάλλον όταν έχεις να σαπορτάρεις Χ αριθμό υπαλλήλων.

(έλα μην το παίζεται κουλ..όλοι έχουμε φρικάρει από καιρό σε καιρό με το man).

 

 

πηγή

 

λίγο μας νοιάζει για το Γ.Υπουργείο. Περισσότερο τρολάρουμε για το υποτιθέμενο πλήγμα στο Ελεύθερο Λογισμικό.

 

 

Θεωρώ ότι αυτοί το λένε (αφήστε τις συνομοσιολογίες) στο ότι το κόστος έγκειται στο να ξαναγράψεις/αντιγράψεις ένα πρόγραμμα που δούλευαν παλιότερα απροβλημάτιστα ή μπορεί το work around να μην ήταν τόσο εύκολο όσο όταν ήταν στα ΧΡ.

Δημοσ.

Χμμμ, μια από τις βασικές αρχές λειτουργίας κάθε εύχρηστου user interface είναι ότι κανένας δεν πρόκειται να κάτσει να διαβάσει το manual, ούτε να ψάξει στο man. ^_^

Δημοσ.
Είμαι αρκετά προχωρημένος χρηστης windows (βασικά δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι που να μην το ξέρω για τα windows και ότι συνεπάγεται από αυτά )

 

Μόνο και μόνο από αυτό που λες, φαίνεται πως δεν κατέχεις την επιστήμη της πληροφορικής..!

Τουλάχιστον όχι έτσι όπως θα έπρεπε..!

 

Κανένας, ο οποίος ξέρει 5 πράγματα παραπάνω δεν θα τολμούσε να πει αυτό που λες εσύ..!!

 

Πάντα υπάρχει κάτι το οποίο δεν ξέρουμε...!

 

Και όσο περισσότερα μαθαίνεις, τόσο λιγότερα αντιλαμβάνεσαι ότι ξέρεις..!

Δημοσ.

Δεν μιλω για OS. Δεν με απασχολουν τα OS. Δεν με ενδιαφερει ουτε και αν καποιο λογισμικο ειναι ελευθερο η κλειστου κωδικα.

 

Αυτο που με ενδιαφερει ειναι τα φορματ και τα προτυπα που προωθουν την διαλειτουργικοτητα. Θελω το .docx να μην ειναι αυτονοητη επιλογη για καποιον που θελει να μοιραστει ενα κειμενο με τον ευρυτερο πληθυσμο, αλλα μια επιλογη για εσωτερικη χρηση, οπως οι γραφιστες ανταλλασουν αρχεια psd, αλλα εγω ως τελικος χρηστης παιρνω το αποτελεσμα σε png η jpg, ως μερος καποιου εργου (οπως μιας ιστοσελιδας).

 

Σε αυτο δε διαφωνω, προφανως και ολοι θελουμε καποια κοινα προτυπα σε ολους τους τομεις. Απλα το θεμα μας εδω ειναι οτι ενας ολοκληρος οργανισμος, αλλαζει OS, και το θεμα του κοινου προτυπου, ειναι μονο ενα απο τα προβληματικα κομματια. Τα υπολοιπα ειναι οι οδηγοι (ακομη και τωρα εν ετει 2011 σε λαπτοπ του '08 πρεπει να κανω εκατο πουστιες για να στρωσω την atheros), ειναι το ετησιο συμβολαιο συντηρησης (που οτι και να λεμε εμεις απ' εξω, δεν ξερουμε ποσο κοστιζε ενα συμβολαιο με windows και ποσο του ηρθε μετα με linux, και μιλαμε παντα για τις τριτες εταιριες λογισμικου), και τελος για τη συνηθεια των χρηστων που ενω στο σπιτι τους εχουν το λαπτοπακι με τα εφταρια πανε στο γραφειο κι εχουν κατι αλλο, που για μενα και για σενα μπορει να ειναι αστεια η μεταβαση, για καποιους ομως που δυσκολευονται ακομη και να μπουν στο εμαιλ τους, ειναι προβλημα. Κι εκει ερχεται ο "administrator" ο οποιος καποια στιγμη θα βγαλει οπλο και θα αρχισει να καθαριζει κοσμο με αυτα που αντιμετωπιζει καθε μερα, και θα λεμε μετα "μα ηταν καλο παιδι ποτε δεν εδωσε δικαιωματα :-) )

Δημοσ.

 

Κύριοι, κυρίες και αγαπητά μου παιδιά, εκεί είναι η ουσία του όλου πράγματος.

 

Κάποιοι δεν θέλουν να το μάθουν, θέλουν απλά να το φάνε.

 

Δεν τους προβληματίζει λοιπόν το θέμα της ασφάλειας, για την οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνος είναι ο ίδιος ο χρήστης με τις ελευθερίες που έχει να κάνει ό,τι θέλει στο σύστημα, ούτε το θέμα της διαχείρισης των μηχανημάτων (τύπου webmin), το θέμα είναι ότι οι ίδιοι οι χρήστες αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν πλήρη πρόσβαση στο σύστημα που έχουν μπροστά τους και όχι μόνο αυτό αλλά κάποιος μπορεί ακόμα και να αξιολογήσει την απόδοσή τους, ιδίως όταν αυτό το σύστημα δεν το γνωρίζουν οπότε και το φοβούνται.

 

Το open source απευθύνεται πρώτα και κύρια σε open minded people που ξέρουν που και πως θα διαθέσουν τον χρόνο τους και τι θα μάθουν ώστε να έχουν τα εφόδια και σε μεγαλύτερη ηλικία να τα αξιοποιήσουν, οπότε πάμε στο κομμάτι της εκπαίδευσης όπου και εκεί έχει γίνει ένας αχταρμάς και που από το δημοτικό ακόμα τα παιδιά θα πρέπει να ξεκινούν μαθήματα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή και αυτό το μάθημα να είναι διαφορετικό από αυτό του λογισμού που έχουμε φτάσει στο σημείο πλέον το μυαλό των παιδιών να έχει γίνει πουρές από τις τόσες πληροφορίες που λαμβάνουν κάθε μέρα, ένα όγκο πληροφοριών που δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν και που έχει αντίκτυπο στην οργάνωση της σκέψης τους, αλλά τι να λέμε τώρα, επί δεκαετίες τα παιδιά μας πήγαιναν σχολείο για να βγουν παπαγαλάκια, να πάρουν γνώσεις τις οποίες φυσικά θα ξέχναγαν αλλά και να μην τις ξέχναγαν δεν θα ήξεραν που και πως να τις χρησιμοποιήσουν και αυτό το βλέπουμε από τον τρόπο που σκέφτονται και γράφουν τα περισσότερα μέλη όχι μόνο εδώ αλλά σε όλα τα forum, που τα θέλουν όλα μασημένα και ευκολοχώνευτα και αυτός είναι ο κανόνας και ευτυχώς υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις που χρόνο με τον χρόνο ανοίγουν τα μάτια και άλλων μελών.

 

Από μία ηλικία και πάνω η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας μας δεν θέλει να μάθει νέα πράγματα, θέλει απλά να χρησιμοποιεί όσα ξέρει και έννοιες όπως η επιμόρφωση ή η δια βίου μάθηση τους είναι άγνωστες και αυτή η αδράνεια είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπει σε κίνηση, για αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα πρώτα βήματα των παιδιών μας στο σχολείο ώστε σε βάθος χρόνου 10-15 χρόνων να μπορούμε να δούμε σε μεγαλύτερη κλίμακα ανθρώπους με ανοικτό μυαλό, με όρεξη και δημιουργικότητα να αλλάζουν την κοινωνία μας εκ των έσω και όχι όπως γίνεται τώρα με εξαναγκασμό ο άλλος να προσπαθεί να πείσει το σύνολο ότι πριν πάρει μία απόφαση θα πρέπει να έχει πιο μπροστά σκεφτεί και προβληματιστεί και αυτό είναι υποχρέωσή του ως πολίτης που πηγάζει από τα δικαιώματά του.

 

Όσο παράξενο και αν σας ακούγεται έτσι ξεκίνησαν πριν περίπου δυο δεκαετίες οι Κορεάτες και σήμερα τραβάνε μπροστά στο θέμα της τεχνολογίας. Εμείς έχουμε κάθε λογής idol να ποτίζει τα μυαλά των παιδιών και σκοπό της ζωής τους να κάνουν αυτή την "καταξίωση" και γιατί να μην το κάνουν αφού γύρω τους βλέπουν ανθρώπους ανώτερης μόρφωσης να εργάζονται για 700 ευρώ ή και λιγότερα. Περνάμε μία κρίση οικονομική που η οποία στηρίζεται σε μία ακόμα μεγαλύτερη, αυτή της κρίσης των αξιών μας και όχι μόνο το ευρύτερο σύνολο δεν το αντιλαμβάνεται αλλά έχει τόσο πολύ ποτιστεί, έχει τόσο πολύ σαπίσει, που όταν θα καταρρεύσει ο κοινωνικός ιστός μαζί με την οικονομία, δεν θα έχει που να στηριχτεί για να ξανά-ορθοποδήσει.

 

Για όσους λοιπόν δεν κατάλαβαν, ναι το linux δεν απολαμβάνει υποστήριξης ανάλογης της αξίας του από τις εταιρίες επειδή πρώτα από όλα οι ίδιες οι εταιρίες βλέπουν ότι ο κόσμος δεν το υποστηρίζει ο οποίος κρατάει αποστάσεις επειδή οι εταιρίες δεν δίνουν κλειστό λογισμικό και drivers για το linux, δλδ είναι ένας αέναος κύκλος που περιμένουμε από κάποιον τρίτο να τον σπάσει. Όποιος λοιπόν δεν έχει τουλάχιστον δεκαετή πείρα στον χώρο αδυνατεί να δει τις εξελίξεις και αν νομίζετε ότι το linux σήμερα δεν είναι φιλικό ή χρηστικό είναι επειδή το συγκρίνετε με σημερινά λειτουργικά που τα δίνουν όλα μασημένα και για κάποιες ηλικίες σήμερα με την κατάσταση ως έχει, καλά κάνουν, αλλά όπως είπε και ένας φίλτατος παραπάνω μη κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια και μην νομίζετε ότι έχετε αρκετές γνώσεις στο αντικείμενο, ικανές να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα αφού αφενός το μέγεθός του είναι ασύλληπτο (χρησιμοποιώ linux από τα μέσα της δεκαετίας του 90 που τότε έκανα και το πρώτο compilation του πυρήνα) και αφετέρου η δυναμική του είναι τέτοια που τείνει να καταστήσει τις μέχρι σήμερα γνώσεις που έχουμε στο αντικείμενο ως ξεπερασμένες, δλδ όσο ζει κάποιος μαθαίνει ή οφείλει να μαθαίνει, με τον ένα ή άλλο τρόπο. :-)

 

Πάντα φιλικά, Δημήτρης. :-)

Δημοσ.

http://www.h-online.com/open/features/Background-German-Foreign-Office-drops-Linux-1194263.html

 

In 2004, the government authority began to introduce open source solutions on desktop computers, at first with OpenOffice, Firefox and Thunderbird under Windows. In 2005, Linux was introduced as the only operating system on mobile computers, and in a dual-boot configuration with Windows on desktop PCs. This decision was made for security reasons.

 

...

 

In spring 2010, by which time Guido Westerwelle was the German Foreign Minister, and Dr. Michael Groß had taken over as head of the Foreign Office's IT department, a second study by McKinsey compared the Foreign Office's potential client options: exclusively Linux on desktops, dual-boot systems with Windows and Linux (the current solution for the Foreign Office's desktop computers), or a purely Windows solution. This study also concluded that purely Linux desktops are a "viable option", although "currently existing user prejudice would need to be overcome." The market researchers considered purely Windows desktops technically possible and attractive from a user perspective; however, they warned that migrating systems back to Windows would involve considerable cost and effort, that there would be a danger of losing expertise, and that significant licence and migration costs would apply in the medium term.

 

...

 

the German government argues: "This will not give rise to any indirect costs

 

 

Μερικες λεπτομερειες που δεν ειχαν αναφερθει εδω (η εγω δεν τις ειδα).

 

Το γερμανικο ΥΠΕΞ ξεκινησε με υιοθετηση FOSS εφαρμογων σε windows desktop. Κατι που δειχνει οτι δεν το καναν βιαστικα και σπασμωδικα αλλα με σχεδιο ωστε να δωσουν χρονο στους χρηστες να αφομοιωσουν τις αλλαγες.

 

Ποτε τα desktops δεν ειχαν αποκλειστικα linux. Ηταν dual boot με windows. Μαλλον ομως δεν ειχαν καθολου MS Office. Το dual boot ηταν προφανως πειραμα ωστε να αποκτησουν οι υπαλληλοι εμπειρια και με το λειτουργικο για μια ενδεχομενη πληρη μεταβαση. Δεν ξερω κατα ποσο μια "cold turkey" δηλαδη αναγκαστικη αμεση και πληρης μεταβαση θα πετυχαινε καλυτερα. Απο τη μια θα ειχαμε τεραστια προβληματα στην αρχη καθως οι χρηστες θα επαναστατουσαν, απο την αλλη θα αναγκαζονταν να μαθουν, κατι που προφανως δεν εγινε οσο ειχαν την επιλογη για fallback σε windows

 

Η κυβερνηση δεν ειπε οτι η οπισθοδρομηση σε windows δεν θα εχει εξοδα, αλλα οτι δεν θα εχει εμμεσα εξοδα. Δηλαδη τα εξοδα θα ειναι οι αδειες για το MS Office αφου τα windows XP τα εχουν ηδη, και μελλοντικα οι αδειες για αναβαθμιση σε windows 7. Στην ελληνικη μεταφραση εγινε λαθος (λεει δεν θα επιφερει αμεσα εξοδα)

Δημοσ.

Είμαι αρκετά προχωρημένος χρηστης windows (βασικά δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι που να μην το ξέρω για τα windows και ότι συνεπάγεται από αυτά :P )

 

Στο linux όμως είμαι ότι είναι ο μικρός σας αδερφός που έχει 4 χρονια PC με ΧΡ.. αλλα σε linux :P

γιαυτο τον λόγο νομίζω ότι μπορώ να κρίνω απόλυτα αν είναι τα linux φιλικά προς τον χρηστη η όχι...

 

 

Αν ειχες εστω και μια στοιχειωδη εμπειρια σε GNU/Linux θα ειχες καταλαβει:

 

1."τα linux" ---> ημιμαθεια(και μικρη δοση PEBKAC).Δεν υπαρχει τετοια εκφραση.

 

2. (και βασικοτερο) ο ορος "φιλικοτητα" ειναι καθαρα θεμα χρηστη.

 

Καποιος μπορει να βρισκει φιλικο / να τον βολευει να κανει πολλες εργασιες σε terminal

Καποιος αλλος μπορει να εχει συνηθισει σε αυτοματοποιημενες διανομες

 

κλπ κλπ

 

 

 

 

μη μου συγχιζετε τον twiner.. :-D :-D

 

Δημοσ.

Σε αυτο δε διαφωνω, προφανως και ολοι θελουμε καποια κοινα προτυπα σε ολους τους τομεις. Απλα το θεμα μας εδω ειναι οτι ενας ολοκληρος οργανισμος, αλλαζει OS, και το θεμα του κοινου προτυπου, ειναι μονο ενα απο τα προβληματικα κομματια. Τα υπολοιπα ειναι οι οδηγοι (ακομη και τωρα εν ετει 2011 σε λαπτοπ του '08 πρεπει να κανω εκατο πουστιες για να στρωσω την atheros), ειναι το ετησιο συμβολαιο συντηρησης (που οτι και να λεμε εμεις απ' εξω, δεν ξερουμε ποσο κοστιζε ενα συμβολαιο με windows και ποσο του ηρθε μετα με linux, και μιλαμε παντα για τις τριτες εταιριες λογισμικου), και τελος για τη συνηθεια των χρηστων που ενω στο σπιτι τους εχουν το λαπτοπακι με τα εφταρια πανε στο γραφειο κι εχουν κατι αλλο, που για μενα και για σενα μπορει να ειναι αστεια η μεταβαση, για καποιους ομως που δυσκολευονται ακομη και να μπουν στο εμαιλ τους, ειναι προβλημα. Κι εκει ερχεται ο "administrator" ο οποιος καποια στιγμη θα βγαλει οπλο και θα αρχισει να καθαριζει κοσμο με αυτα που αντιμετωπιζει καθε μερα, και θα λεμε μετα "μα ηταν καλο παιδι ποτε δεν εδωσε δικαιωματα :-) )

 

Τα κοινα να ειναι και ελευθερα. Αυτο λεω. ODF αντι των διαφορων της MS. Πριν μερικα χρονια παρακαλουσαμε οι τραπεζες να σταματησουν να εχουν winonly web banking με εκεινα τα activex controls. Τωρα σχεδον δεν υπαρχει θεμα. Ας προχωρησουμε σε αλλα κλειστα φορματ και πρωτοκολλα, οποιο OS και αν χρησιμοποιουμε.

 

 

Για τους drivers, προφανως αν ειχαν winonly υλικο, θα ειχαν προβληματα. Θα σου πω οτι επρεπε να θεσουν προδιαγραφες συμβατοτητας που να περιλαμβανει συμβατο υλικο και θα μου πεις ισως οτι δεν θα επρεπε να αλλαζαν καν υπολογιστες. Εστω.

 

Για τα συμβολαια δεν ξερω. Αν δουμε νουμερα, ας συγκρινουμε. Δεν εχω καποιο κωλυμα να το δεχτω αν ειναι οντως ετσι.

 

Η συνηθεια ειναι μεγαλο κακο, δεν λεω. Αλλα θα επαναλαβω εκεινο που ειπωθηκε πριν, με περιορισμο ολων των κομματιων του OS που δεν χρειαζεται να βλεπει ο χρηστης, δεν πρεπει να αποτελει τοσο προβλημα.

 

 

Δημοσ.

 

Κύριοι, κυρίες και αγαπητά μου παιδιά, εκεί είναι η ουσία του όλου πράγματος.

 

Κάποιοι δεν θέλουν να το μάθουν, θέλουν απλά να το φάνε.

 

Δεν τους προβληματίζει λοιπόν το θέμα της ασφάλειας, για την οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνος είναι ο ίδιος ο χρήστης με τις ελευθερίες που έχει να κάνει ό,τι θέλει στο σύστημα, ούτε το θέμα της διαχείρισης των μηχανημάτων (τύπου webmin), το θέμα είναι ότι οι ίδιοι οι χρήστες αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν πλήρη πρόσβαση στο σύστημα που έχουν μπροστά τους και όχι μόνο αυτό αλλά κάποιος μπορεί ακόμα και να αξιολογήσει την απόδοσή τους, ιδίως όταν αυτό το σύστημα δεν το γνωρίζουν οπότε και το φοβούνται.

 

Το open source απευθύνεται πρώτα και κύρια σε open minded people που ξέρουν που και πως θα διαθέσουν τον χρόνο τους και τι θα μάθουν ώστε να έχουν τα εφόδια και σε μεγαλύτερη ηλικία να τα αξιοποιήσουν, οπότε πάμε στο κομμάτι της εκπαίδευσης όπου και εκεί έχει γίνει ένας αχταρμάς και που από το δημοτικό ακόμα τα παιδιά θα πρέπει να ξεκινούν μαθήματα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή και αυτό το μάθημα να είναι διαφορετικό από αυτό του λογισμού που έχουμε φτάσει στο σημείο πλέον το μυαλό των παιδιών να έχει γίνει πουρές από τις τόσες πληροφορίες που λαμβάνουν κάθε μέρα, ένα όγκο πληροφοριών που δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν και που έχει αντίκτυπο στην οργάνωση της σκέψης τους, αλλά τι να λέμε τώρα, επί δεκαετίες τα παιδιά μας πήγαιναν σχολείο για να βγουν παπαγαλάκια, να πάρουν γνώσεις τις οποίες φυσικά θα ξέχναγαν αλλά και να μην τις ξέχναγαν δεν θα ήξεραν που και πως να τις χρησιμοποιήσουν και αυτό το βλέπουμε από τον τρόπο που σκέφτονται και γράφουν τα περισσότερα μέλη όχι μόνο εδώ αλλά σε όλα τα forum, που τα θέλουν όλα μασημένα και ευκολοχώνευτα και αυτός είναι ο κανόνας και ευτυχώς υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις που χρόνο με τον χρόνο ανοίγουν τα μάτια και άλλων μελών.

 

Από μία ηλικία και πάνω η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας μας δεν θέλει να μάθει νέα πράγματα, θέλει απλά να χρησιμοποιεί όσα ξέρει και έννοιες όπως η επιμόρφωση ή η δια βίου μάθηση τους είναι άγνωστες και αυτή η αδράνεια είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπει σε κίνηση, για αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα πρώτα βήματα των παιδιών μας στο σχολείο ώστε σε βάθος χρόνου 10-15 χρόνων να μπορούμε να δούμε σε μεγαλύτερη κλίμακα ανθρώπους με ανοικτό μυαλό, με όρεξη και δημιουργικότητα να αλλάζουν την κοινωνία μας εκ των έσω και όχι όπως γίνεται τώρα με εξαναγκασμό ο άλλος να προσπαθεί να πείσει το σύνολο ότι πριν πάρει μία απόφαση θα πρέπει να έχει πιο μπροστά σκεφτεί και προβληματιστεί και αυτό είναι υποχρέωσή του ως πολίτης που πηγάζει από τα δικαιώματά του.

 

Όσο παράξενο και αν σας ακούγεται έτσι ξεκίνησαν πριν περίπου δυο δεκαετίες οι Κορεάτες και σήμερα τραβάνε μπροστά στο θέμα της τεχνολογίας. Εμείς έχουμε κάθε λογής idol να ποτίζει τα μυαλά των παιδιών και σκοπό της ζωής τους να κάνουν αυτή την "καταξίωση" και γιατί να μην το κάνουν αφού γύρω τους βλέπουν ανθρώπους ανώτερης μόρφωσης να εργάζονται για 700 ευρώ ή και λιγότερα. Περνάμε μία κρίση οικονομική που η οποία στηρίζεται σε μία ακόμα μεγαλύτερη, αυτή της κρίσης των αξιών μας και όχι μόνο το ευρύτερο σύνολο δεν το αντιλαμβάνεται αλλά έχει τόσο πολύ ποτιστεί, έχει τόσο πολύ σαπίσει, που όταν θα καταρρεύσει ο κοινωνικός ιστός μαζί με την οικονομία, δεν θα έχει που να στηριχτεί για να ξανά-ορθοποδήσει.

 

Για όσους λοιπόν δεν κατάλαβαν, ναι το linux δεν απολαμβάνει υποστήριξης ανάλογης της αξίας του από τις εταιρίες επειδή πρώτα από όλα οι ίδιες οι εταιρίες βλέπουν ότι ο κόσμος δεν το υποστηρίζει ο οποίος κρατάει αποστάσεις επειδή οι εταιρίες δεν δίνουν κλειστό λογισμικό και drivers για το linux, δλδ είναι ένας αέναος κύκλος που περιμένουμε από κάποιον τρίτο να τον σπάσει. Όποιος λοιπόν δεν έχει τουλάχιστον δεκαετή πείρα στον χώρο αδυνατεί να δει τις εξελίξεις και αν νομίζετε ότι το linux σήμερα δεν είναι φιλικό ή χρηστικό είναι επειδή το συγκρίνετε με σημερινά λειτουργικά που τα δίνουν όλα μασημένα και για κάποιες ηλικίες σήμερα με την κατάσταση ως έχει, καλά κάνουν, αλλά όπως είπε και ένας φίλτατος παραπάνω μη κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια και μην νομίζετε ότι έχετε αρκετές γνώσεις στο αντικείμενο, ικανές να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα αφού αφενός το μέγεθός του είναι ασύλληπτο (χρησιμοποιώ linux από τα μέσα της δεκαετίας του 90 που τότε έκανα και το πρώτο compilation του πυρήνα) και αφετέρου η δυναμική του είναι τέτοια που τείνει να καταστήσει τις μέχρι σήμερα γνώσεις που έχουμε στο αντικείμενο ως ξεπερασμένες, δλδ όσο ζει κάποιος μαθαίνει ή οφείλει να μαθαίνει, με τον ένα ή άλλο τρόπο. :-)

 

Πάντα φιλικά, Δημήτρης. :-)

 

Δημητρη καλα τα λες αλλα εχεις στο μυαλο σου και εστιαζεις στον ελληνα. Εχεις γνωση οτι το ιδιο γινεται και στις αλλες χωρες που μεταπηδησαν στο linux και που ισως ξαναγυρισουν παλι στα windows; Εχουν την ιδια παιδεια και την ιδια οργανωση πανω στο θεμα της μαθησης ηλεκτρονικου υπολογιστη που εχουμε στην ελλαδα;

Δημοσ.

Δημητρη καλα τα λες αλλα εχεις στο μυαλο σου και εστιαζεις στον ελληνα. Εχεις γνωση οτι το ιδιο γινεται και στις αλλες χωρες που μεταπηδησαν στο linux και που ισως ξαναγυρισουν παλι στα windows; Εχουν την ιδια παιδεια και την ιδια οργανωση πανω στο θεμα της μαθησης ηλεκτρονικου υπολογιστη που εχουμε στην ελλαδα;

 

H παιδεία/εκπαίδευση (ή έστω η επιθυμία απόκτησής της) αποτελεί μία από τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται προκειμένου το όλο εγχείρημα (το όποιο εγχείρημα) να πετύχει.

 

Για μένα λοιπόν όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην αξιολόγηση αφού όσο καλές και αν είναι οι μελέτες, τελικά αν δεν υπάρχει υποστήριξη/επιτήρηση από τους γνώστες του εκάστοτε αντικειμένου, οδηγούμαστε σε προβληματικές καταστάσεις και γενικότερα μία φθίνουσα πορεία και αυτός είναι ο κανόνας που όμως έχει και φωτεινότατες εξαιρέσεις και που υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που πάνε κόντρα στο ρεύμα και που όχι μόνο έχουν συνείδηση αλλά τα πάνε καλά μαζί της. :-)

 

Κάποιος, κάπου, κάποτε, έλεγε ότι αν σαν μόνο εργαλείο έχουμε ένα σφυρί, τότε τείνουμε να αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα σαν καρφιά. Αν το σκεφτούμε λοιπόν λίγο περισσότερο θα διαπιστώσουμε ότι αυτός που φτιάχνει σφυριά δεν θα ήθελε ο κόσμος να μάθει να χρησιμοποιεί άλλα εργαλεία. Εμάς όμως, σαν σύνολο, θα πρέπει να μας ενδιαφέρει το καλό του συνόλου και όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά να κοιτάμε πρώτα από όλα τα μακροπρόθεσμα οφέλη.

 

Είναι αντίστοιχο του: "Πούλα σε κάποιον ένα ψάρι, τρώει για μια μέρα, μάθε του να ψαρεύει και μόλις κατέστρεψες μια πολύ καλή επιχειρηματική ευκαιρία".

 

Οπότε και για να σου απαντήσω στο ερώτημά σου, στην Ελλάδα η στροφή στο open source στον δημόσιο τομέα βρίσκει αντιδράσεις που έχουν να κάνουν με την ελλιπέστατη γνώση του αντικειμένου, την μη προβλεπόμενη επιμόρφωση, την ανυπαρξία υποστήριξης και τέλος την εξαρχής παντελή έλλειψη σχεδιασμού και παρακολούθησης της εξέλιξης του εκάστοτε προγράμματος.

 

Ό,τι γίνεται στην Ελλάδα στηρίζεται σε δοκιμές τύπου trail & error από ανθρώπους που έχουν ελευθερία κινήσεων και όρεξη να κάνουν αλλαγές και να δοκιμάσουν νέα πράγματα δλδ μιλάμε πάντα για πειραματισμούς που κάποιες φορές πετυχαίνουν τον στόχο τους αλλά δεν καταφέρνουν να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση ακριβώς επειδή ξεκίνησαν από άλλη βάση, με άλλο σκεπτικό προχώρησαν και τελικά αυτή η διαφορετική φιλοσόφηση της ζωή (αρχές, αξίες, ιδανικά) τους έδωσε δύναμη και τους κράτησε στην πορεία που είχαν χαράξει.

 

Όπου λοιπόν και αν πάμε να κάνουμε μία αλλαγή, θα αντιμετωπίσουμε μία αντίσταση, μία αντίδραση, για αυτό και υπάρχουν οι απώλειες, για αυτό και μόνο η εντροπία του συστήματος μόνο αυξάνεται, οπότε για να μπορέσει να αλλάξει η όλη εικόνα του δημόσιου τομέα, θα πρέπει ο κάθε δημόσιος υπάλληλος να αξιολογείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να αποδεικνύει ότι είναι άξιος της θέσης που κατέχει και εφόσον κρίνεται άξιος και έχει τις γνώσεις που απαιτεί η θέση του και επιμορφώνεται τακτικά και αποδεικνύεται αυτό μέσω εξετάσεων πιστοποίησης τότε θα πληρώνεται επιδοματικά βάσει αυτών των αποδεικτικών πιστοποίησης.

 

Ας βάλουν λοιπόν αυτά τα επιδόματα ως ποσά να μειώνονται με το πέρας του χρόνου όπως και η γνώση χάνεται αν δεν γίνονται επαναλήψεις και θα δεις πόσο πολύ θα τους αρέσουν τα επιμορφωτικά προγράμματα και η δια βίου μόρφωση προκειμένου να ανανεώσουν τα ποσά αυτών των επιδομάτων.

 

Όλα αυτά τα αναφέρω με το σκεπτικό ότι δεν αρκεί να κρατάς τον γάιδαρο μακρυά από το κλήμα αλλά θα πρέπει να προσέξεις να μην σου βγει εξαρχής στραβό. Αν λοιπόν περιμένουμε από τον κάθε δάσκαλο, καθηγητή και γενικότερα οποιονδήποτε δημόσιο υπάλληλο να φιλοτιμηθεί να κάνει σωστά την δουλειά του και στο μέτρο που ο ίδιος νομίζει ότι κάνει σωστά την διδασκαλία του και εν γένει εργασία του, φέξε μου και γλίστρησα. Από το εκάστοτε λοιπόν υπουργείο θα πρέπει να ξεκινάει ο σχεδιασμός και θα πρέπει να παρακολουθείται η εξέλιξη του project αλλά κυρίως η αξιολόγηση όλων όσων συμβάλουν σε αυτό. Διαφάνεια λοιπόν παντού, σε όλα τα στάδια, από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο κλητήρα, αλλά, για να έχουν κάποιο νόημα όλα τα παραπάνω θα πρέπει πρώτα από όλα εμείς με το ενδιαφέρον μας και την συμμετοχή μας να τους δώσουμε αξία απορρίπτοντας τις πελατειακές-ρουσφετολογικές "εξυπηρετήσεις" που εξασφαλίζουν θέσεις σε ανάξιους συμπολίτες μας, που εκείνοι που θα έπρεπε να δίνουν τα φώτα όχι μόνο δεν φωτίζουν τον τόπο, αλλά μας έχουν φέρει σε αυτή την κατάσταση που κάθε άλλο παρά φωτεινή είναι.

 

Δεν αρκεί λοιπόν να φυτευτεί ένα καλό κλήμα, πρέπει να προσεχθεί και να καλλιεργηθεί για να μπορέσει να αποδώσει οπότε και αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί εξαρχής είναι η καλλιέργεια του καλλιεργητή που είναι αυτή που θα μας εξασφαλίσει ένα θετικό αποτέλεσμα. :-)

Δημοσ.

H παιδεία/εκπαίδευση (ή έστω η επιθυμία απόκτησής της) αποτελεί μία από τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται προκειμένου το όλο εγχείρημα (το όποιο εγχείρημα) να πετύχει.

 

Για μένα λοιπόν όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην αξιολόγηση αφού όσο καλές και αν είναι οι μελέτες, τελικά αν δεν υπάρχει υποστήριξη/επιτήρηση από τους γνώστες του εκάστοτε αντικειμένου, οδηγούμαστε σε προβληματικές καταστάσεις και γενικότερα μία φθίνουσα πορεία και αυτός είναι ο κανόνας που όμως έχει και φωτεινότατες εξαιρέσεις και που υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που πάνε κόντρα στο ρεύμα και που όχι μόνο έχουν συνείδηση αλλά τα πάνε καλά μαζί της. :-)

 

Κάποιος, κάπου, κάποτε, έλεγε ότι αν σαν μόνο εργαλείο έχουμε ένα σφυρί, τότε τείνουμε να αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα σαν καρφιά. Αν το σκεφτούμε λοιπόν λίγο περισσότερο θα διαπιστώσουμε ότι αυτός που φτιάχνει σφυριά δεν θα ήθελε ο κόσμος να μάθει να χρησιμοποιεί άλλα εργαλεία. Εμάς όμως, σαν σύνολο, θα πρέπει να μας ενδιαφέρει το καλό του συνόλου και όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά να κοιτάμε πρώτα από όλα τα μακροπρόθεσμα οφέλη.

 

Είναι αντίστοιχο του: "Πούλα σε κάποιον ένα ψάρι, τρώει για μια μέρα, μάθε του να ψαρεύει και μόλις κατέστρεψες μια πολύ καλή επιχειρηματική ευκαιρία".

 

Οπότε και για να σου απαντήσω στο ερώτημά σου, στην Ελλάδα η στροφή στο open source στον δημόσιο τομέα βρίσκει αντιδράσεις που έχουν να κάνουν με την ελλιπέστατη γνώση του αντικειμένου, την μη προβλεπόμενη επιμόρφωση, την ανυπαρξία υποστήριξης και τέλος την εξαρχής παντελή έλλειψη σχεδιασμού και παρακολούθησης της εξέλιξης του εκάστοτε προγράμματος.

 

Ό,τι γίνεται στην Ελλάδα στηρίζεται σε δοκιμές τύπου trail & error από ανθρώπους που έχουν ελευθερία κινήσεων και όρεξη να κάνουν αλλαγές και να δοκιμάσουν νέα πράγματα δλδ μιλάμε πάντα για πειραματισμούς που κάποιες φορές πετυχαίνουν τον στόχο τους αλλά δεν καταφέρνουν να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση ακριβώς επειδή ξεκίνησαν από άλλη βάση, με άλλο σκεπτικό προχώρησαν και τελικά αυτή η διαφορετική φιλοσόφηση της ζωή (αρχές, αξίες, ιδανικά) τους έδωσε δύναμη και τους κράτησε στην πορεία που είχαν χαράξει.

 

Όπου λοιπόν και αν πάμε να κάνουμε μία αλλαγή, θα αντιμετωπίσουμε μία αντίσταση, μία αντίδραση, για αυτό και υπάρχουν οι απώλειες, για αυτό και μόνο η εντροπία του συστήματος μόνο αυξάνεται, οπότε για να μπορέσει να αλλάξει η όλη εικόνα του δημόσιου τομέα, θα πρέπει ο κάθε δημόσιος υπάλληλος να αξιολογείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να αποδεικνύει ότι είναι άξιος της θέσης που κατέχει και εφόσον κρίνεται άξιος και έχει τις γνώσεις που απαιτεί η θέση του και επιμορφώνεται τακτικά και αποδεικνύεται αυτό μέσω εξετάσεων πιστοποίησης τότε θα πληρώνεται επιδοματικά βάσει αυτών των αποδεικτικών πιστοποίησης.

 

Ας βάλουν λοιπόν αυτά τα επιδόματα ως ποσά να μειώνονται με το πέρας του χρόνου όπως και η γνώση χάνεται αν δεν γίνονται επαναλήψεις και θα δεις πόσο πολύ θα τους αρέσουν τα επιμορφωτικά προγράμματα και η δια βίου μόρφωση προκειμένου να ανανεώσουν τα ποσά αυτών των επιδομάτων.

 

Όλα αυτά τα αναφέρω με το σκεπτικό ότι δεν αρκεί να κρατάς τον γάιδαρο μακρυά από το κλήμα αλλά θα πρέπει να προσέξεις να μην σου βγει εξαρχής στραβό. Αν λοιπόν περιμένουμε από τον κάθε δάσκαλο, καθηγητή και γενικότερα οποιονδήποτε δημόσιο υπάλληλο να φιλοτιμηθεί να κάνει σωστά την δουλειά του και στο μέτρο που ο ίδιος νομίζει ότι κάνει σωστά την διδασκαλία του και εν γένει εργασία του, φέξε μου και γλίστρησα. Από το εκάστοτε λοιπόν υπουργείο θα πρέπει να ξεκινάει ο σχεδιασμός και θα πρέπει να παρακολουθείται η εξέλιξη του project αλλά κυρίως η αξιολόγηση όλων όσων συμβάλουν σε αυτό. Διαφάνεια λοιπόν παντού, σε όλα τα στάδια, από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο κλητήρα, αλλά, για να έχουν κάποιο νόημα όλα τα παραπάνω θα πρέπει πρώτα από όλα εμείς με το ενδιαφέρον μας και την συμμετοχή μας να τους δώσουμε αξία απορρίπτοντας τις πελατειακές-ρουσφετολογικές "εξυπηρετήσεις" που εξασφαλίζουν θέσεις σε ανάξιους συμπολίτες μας, που εκείνοι που θα έπρεπε να δίνουν τα φώτα όχι μόνο δεν φωτίζουν τον τόπο, αλλά μας έχουν φέρει σε αυτή την κατάσταση που κάθε άλλο παρά φωτεινή είναι.

 

Δεν αρκεί λοιπόν να φυτευτεί ένα καλό κλήμα, πρέπει να προσεχθεί και να καλλιεργηθεί για να μπορέσει να αποδώσει οπότε και αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί εξαρχής είναι η καλλιέργεια του καλλιεργητή που είναι αυτή που θα μας εξασφαλίσει ένα θετικό αποτέλεσμα. :-)

 

Ναι οκ, μαζι σου, αλλα μου αραδιαζεις ενα κατεβατο για να μου πεις παλι για τον ελληνα, τη στιγμη που εδω συζηταμε για το γερμανο, την παιδεια του, το δημοσιο τομεα του, και τον ελεγχο των οικονομικων του απο καποιους υπευθυνους του γερμανικου κρατους που αποφασισαν οτι τελικα δεν ειχαν την μειωση εξοδων που υπολογιζαν.

  • Like 1
Δημοσ.

Η εντροπία που έγραφα παραπάνω φίλε μου δεν χωρίζεται από σύνορα.

 

Αν θέλεις να δεις πως οδηγήθηκαν οι Γερμανοί σε αυτή την κίνηση δες το παραπάνω ποστ του Bspus ή απλά διάβασε το άρθρο και θα καταλάβεις ότι τα όσα αναφέρω παραπάνω δεν αφορούν μόνο εμάς σαν χώρα. :-)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...