Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Members
Δημοσ.

Κυκλοφόρησε ο Firefox 4 beta 11 και πέρα από τα αναμενόμενα bugfixes περιλαμβάνει ένα νέο χαρακτηριστικό που αποσκοπεί στο να δώσει στον χρήστη μεγαλύτερο έλεγχο στις ρυθμίσεις ιδιωτικότητάς του. Πρόκειται για το “Do Not Track”, που εμφανίζεται στις προηγμένες ρυθμίσεις των επιλογών του browser (Options / Advanced) και επιτρέπει την απόκρυψη της online συμπεριφοράς του χρήστη από τις στοχευμένες διαφημίσεις των εταιρειών.

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν από τρεις περίπου εβδομάδες η Mozilla είχε προτείνει και περιγράψει σε θεωρητικό επίπεδο τον συγκεκριμένο μηχανισμό, χωρίς ωστόσο να έχει υλοποιήσει ακόμα κάτι. Την ίδια μέρα η Google είχε κυκλοφορήσει το “Keep My Opt-Outs”, μια επέκταση του Chrome για τον ίδιο ακριβώς σκοπό. Δεν αποκλείεται το γεγονός αυτό να επιτάχυνε τελικά τις διαδικασίες για τη Mozilla, που κάποιες μέρες αργότερα ετοίμασε τη δική της λύση.

 

Με την ενεργοποίηση του “Do Not Track”, αποστέλλεται ένα HTTP Header προς τους ιστοχώρους ότι ο χρήστης δεν επιθυμεί να παρακολουθούνται οι κινήσεις του. Από εκεί και πέρα βέβαια, τα υπόλοιπα εξαρτώνται από τους ίδιους τους ιστοχώρους και το κατά πόσο είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν, γι’ αυτό και τουλάχιστον στην αρχή η ενεργοποίηση της επιλογής δεν θα έχει κάποιο αποτέλεσμα.

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Do Not Track στο άρθρο του Sid Stamm, μηχανικού της Mozilla. H τελευταία beta του Firefox 4 εγκαθίσταται μέσα από τον browser (Help / About), εάν χρησιμοποιείτε ήδη κάποια προηγούμενη beta, διαφορετικά μπορείτε να την κατεβάσετε από την σχετική σελίδα της Mozilla.

 

Link.png Site: The Mozilla Blog

Δημοσ.
Με την ενεργοποίηση του “Do Not Track”, αποστέλλεται ένα HTTP Header προς τους ιστοχώρους ότι ο χρήστες δεν επιθυμεί να παρακολουθούνται οι κινήσεις του.

Άρα δεν έχει"μηχανισμό που «κρύβει» τον χρήστη από στοχευμένες διαφημίσεις", απλώς ενημερώνει τα site ότι ο χρήστης δεν θέλει να τον παρακολουθούν, και αυτό αν θέλει υπακούει. Αυτό καταλαβαίνω εγώ. Άρα ποιο το νόημα;

Δημοσ.

Άρα δεν έχει"μηχανισμό που «κρύβει» τον χρήστη από στοχευμένες διαφημίσεις", απλώς ενημερώνει τα site ότι ο χρήστης δεν θέλει να τον παρακολουθούν, και αυτό αν θέλει υπακούει. Αυτό καταλαβαίνω εγώ. Άρα ποιο το νόημα;

 

Προφανως κανενα, adblock plus και καθαρισες

Δημοσ.

Είναι ψιλοfail αλλά ετοιμάζεται να το βάλει και ο chrome ενσωματωμένο και ο ΙΕ9. Οι δυο τελευταίοι που δεν ξέρουν τι θα πει σωστό adblocking να το καταλάβω ότι θέλουν να βάλουν κάτι εφετζίδικο για να γίνει "ντόρος"...Ο firefox με το ABP είναι ήδη καλυμμένος εδώ και χρόνια

Δημοσ.

Δεν είναι καθόλου fail.

 

Άλλη δουλειά κάνει αυτό και άλλη το addblock.

 

Με το addblock απλά δεν βλέπεις τις διαφημίσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν καταγράφονται οι κινήσεις σου.

 

Με αυτό, αν εφαρμοστεί από τα site, οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται, αλλά δεν θα καταγράφονται οι κινήσεις σου. Αυτό είναι γενικά κάτι που εξαρτάται από την καλή θέληση του ιδιοκτήτη του site, ανεξάρτητα της υλοποίησης (είτε extensions είτε HTTP Headers...).

Δημοσ.

Την κάνει αυτή τη δουλειά το adblock. Με το adblock δεν κατεβάζεις ούτε τις διαφημίσεις ούτε καταγράφονται οι κινήσεις σου αν χρησιμοποιείς τις δυο κλασσικές λίστες(Easylist+EasyPrivacy). Το do-not-track εκτός του ότι δύσκολα θα υποστηριχτεί από τις εταιρείες που καταγράφουν δεδομένα, δεν ξέρω και τι παραπάνω θα μπορούσε να προσφέρει σε σχέση με το ABP.

Δημοσ.

Την κάνει αυτή τη δουλειά το adblock. Με το adblock δεν κατεβάζεις ούτε τις διαφημίσεις ούτε καταγράφονται οι κινήσεις σου αν χρησιμοποιείς τις δυο κλασσικές λίστες(Easylist+EasyPrivacy). Το do-not-track εκτός του ότι δύσκολα θα υποστηριχτεί από τις εταιρείες που καταγράφουν δεδομένα, δεν ξέρω και τι παραπάνω θα μπορούσε να προσφέρει σε σχέση με το ABP.

 

Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά αλλά 99% το adblock δεν κάνει την δουλειά που λες. Εκτός αν εννοείς ότι χρησιμοποιεί και αυτό do-not-track headers.

Δημοσ.

επειδή το είδα να σχολιάζεται λεπτομερώς και αλλού: 100% κάνει αυτή τη δουλεια άμα βάλεις τις λίστες που γράφω. Η easyprivacy είναι εμπόδιο σε όλα αυτά, δεν χρειάζεται να στείλεις αίτημα ότι δεν θες να σου μαζεύουν δεδομένα( το οποίο και δεν έχει αποτέλεσμα προς το παρόν), τους κλείνει την πόρτα στα μούτρα ανεξαιρέτως πριν σου μαζέψουν δεδομένα. Και έτσι σε καλύπτει παντού. Πλέον όμως μπήκαν και DNT headers (ενσωματώθηκαν εδώ και καιρό στην easyprivacy) οι οποίοι δρουν συμπληρωματικά στις ελάχιστες περιπτώσεις που δεν μπορεί να κάνει μπλοκάρισμα με κανόνες η easyprivacy πχ. στο google

Δημοσ.

νομίζω η λογική του είναι οτι κάποια στιγμή που θα υποχρεώνονται οι σελίδες να σε ρωτάνε αν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα σου για διαφήμιση θ μπορείς να αρνηθείς...

ίσως δεν πρέπει να στεκόμαστε τόσο στο τί μπορεί να κάνει το συγκεκριμένο spec όσο πως μπορείς να το εκμεταλλευτείς. Άλλο να λές σε κάποιον αυτό είναι προσωπικό και δεν θέλω να το χρησιμοποιήσεις και άλλο να μην λες τίποτα.

Στην μία περίπτωση θα μπορείς να κινηθείς νόμιμα εναντίον του αν το κάνει ενώ στην άλλη θα έχει κάθε δικαίωμα. Νομίζω οτι σε λίγο καιρό με τις οργανώσεις προστασίας δεδομένων κτλ θα φανεί η χρησιμότητα του.

ισως εγώ να μην μπορώ να κάνω μήνυση στην google στη bing και το facebook αλλα σκεφτείτε τι θα γίνει μεταξύ τους αν εκμεταλλεύονται αυτά τα στοιχεία χωρίς την συγκατάθεση μας... ;)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...