saya Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Για αυτο ακριβως πρεπει να δεις την εκπομπη ολοκληρη γτ οταν βλεπεις αποσπασματα μπορει να βγαλεις λαθος συμπερασματα.Πχ και εγω αν εβλεπα να μεταδιδεται το αποσπασμα που ελεγε οτι δεν υπηρχε ελληνικο εθνος χωρις την υπολοιπη εκπομπη η μονο το αποσπασμα που ελεγε οτι δεν ηταν τοσο σκληροι μαζι μας τα πρωτα χρονια χωρις τα υπολοιπα θα ελεγα τι λεει αυτος εδω .Μετα ομως ειπε αλλα [που εδιναν αλλη εντυπωση .Ετσι μπορεις να ξεγελαστεις ευκολα. Απλα εχεις δημιουργησει στο μυαλο σου μια εικονα που δεν θες να την αλλαξεις ακομη και αν ολοι,που ειδαμε την εκπομπη σου λεμε οτι δεν εγινε ετσι.Αγυριστο κεφαλι..
Heatspreader Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Εγώ πιστεύω ότι ο φίλος θα την δει την εκπομπή. Ακόμα και αν δεν μας το πει, θα τη δει και θα καταλάβει. Εκτός και αν ποστάρει στο Forum για να ξεσπάσει και να εκτονωθεί από κάποια τυχόν πιεστική καθημερινότητα.
Super Moderators Snoob Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Για να δούμε, αυτή τη φορά θα βγάλουμε κάποια άκρη; ξεκολήστε επιτέλους δεν έβγαλα τα συμπεράσματα από τα λεγόμενα του τράγκα έχει δίκιο ο Τράγκας ,ότι μαθαίναμε τόσα χρόνια στο σχολείο ήταν ψέματα και ήρθε ο σκαι να μας μάθει new age ιστορία. Θα σου ζητούσα να αποφασίσεις τι από τα δύο ισχύει. Δεν έβγαλες συμπέρασμα από τα λεγόμενα του κ. Τράγκα ή έχει δίκιο ο κ. Τράγκας; Βέβαια, εφόσον δεν έχεις πρόβλημα να προβάλεις τη θεωρία ότι επιχειρείται αλλοίωση της ιστορίας ώστε να δεχτούμε αδιαμαρτύρητα μελλοντικές αδικίες και ταυτόχρονα ότι οι Τούρκοι ετοιμάζουν στρατό και περιμένουν να μειωθούν τα...νερά στον Έβρο, φαντάζομαι πως το να γράφεις "έχει δίκιο ο Τράγκας" και "δεν έβγαλα συμπέρασμα από τον Τράγκα" είναι πταίσμα. Επαναλαμβάνω, λοιπόν: Ο κύριος Τράγκας ωρύεται για τους "αγράμματους" αγωνιστές. Το ότι η πλειοψηφία αυτών ήταν αγράμματοι (με την έννοια της γνώσης γραφής/ανάγνωσης) είναι γνωστό. Το ότι ο Μακρυγιάννης το δήλωνε περήφανα, επίσης. Το ότι στο πρώτο επεισόδιο του 1821 δεν γίνεται καμία νύξη στην "αγραμματοσύνη" των αγωνιστών είναι φανερό σε όποιον, αντί να ακούει φωνασκούντες δημοσιογράφους, καθίσει να δει την εκπομπή. Σε κάθε περίπτωση, προκαλώ όποιον θέλει (από τον opera δεν έχω τέτοιες απαιτήσεις, μετά το έπος της "ομιλίας Κίσινγκερ") να εντοπίσει σε ποιο σημείο της εκπομπής αναφέρεται αυτό. Ο κύριος Τράγκας ωρύεται για τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες που δεν ήταν Έλληνες. Για να μη βάλω δύσκολα, ζητώντας από ανθρώπους που παραθέτουν ως "πηγή" νήματος την εκπομπή του έγκριτου κ. Τράγκα, προκαλώ όποιον θέλει να εντοπίσει σε ποιο σημείο της εκπομπής αναφέρεται αυτό. Αυτά ως προς τα παντελώς άσχετα με την εκπομή που αναφέρει ο κύριος Τράγκας (και για τα οποία, μάλιστα, υποτίθεται ότι έχει και "δίκιο" όπως μας διαβεβαιώνει ο opera). αλλά από τα ηχητικά αποσπάσματαμου μετέδωσε τα οποία είναι από την εκπομπή του σκαι συμφωνούμε ως εδώ, εκτός και αν μετέδωσε κάτι παραποιημένο και παραπλανήθηκα; Είναι δεύτερη φορά που θέτεις αυτό το ερώτημα. Έχω απαντήσει ήδη. Άλλη μία: Υπάρχουν δύο τρόποι να πεις ψέμματα: παραθέτοντας ανύπαρκτες δηλώσεις (όπως η δήλωση Κίσινγκερ) ή παραθέτοντας μισές αλήθειες για την εκπομπή. Πράγματι η εκπομπή αναφέρει ότι υπήρξε ανάπτυξη στα πρώτα χρόνια της κατοχής του Ελλαδικού χώρου από τους Οθωμανούς. Αποφάσισε: είναι ψευδής ο ισχυρισμός; Αν ναι, πού το στηρίζεις; Είναι αληθής; Αν ναι, γιατί διαμαρτύρεσαι (εσύ και ο κύριος Τράγκας). Όπως ήδη ανέφερα, εκτός αυτής της φράσης (και μίας ακόμη, θα τη σχολιάσω στη συνέχεια), η εκπομπή αναφέρει πολλά αρνητικά για την Οθωμανική κατοχή του Ελλαδικού χώρου. Αυτά, εσκεμμένα τα αποσιωπά ο κύριος Τράγκας. Εννοείται πως εφόσον εξακολουθείς να μην έχεις δει την εκπομπή άποψη σχηματίζεις από όσα αποσπασματικά επιλέγει να παρουσιάσει ο κύριος Τράγκας και όχι από τη συνολική τοποθέτηση της εκπομπής. Η δεύτερη φράση την οποία αναφέρει αρκετές φορές ο ορυώμενος κύριος Τράγκας είναι περί των γάμων "μετά από εξισλαμισμό". Αποφάσισε: είναι ψευδής ο ισχυρισμός; Αν ναι, γιατί. Είναι αληθής; Αν ναι, γιατί ενοχλεί; Επ' αυτού του σημείου: η εκπομπή αναφέρει πως η περίοδος της Τουρκοκρατίας επηρέασε τα ήθη και την καθημερινότητα των Ελλήνων. Μεταξύ άλλων, το πώς ντύνονταν, το πώς φρόντιζαν να ντύνονται οι γυναίκες τους (καλυμμένες, κατά τα Μουσουλμανικά ήθη) κτλ. Αναφέρει ότι άντρες και γυναίκες ζούσαν ξεχωριστή κοινωνική ζωή (αντίθετα με πριν). Αυτά τα αρνητικά (κυρίως γύρω από την αντιμετώπιση των γυναικών) εσκεμμένα τα αποσιωπά ο κύριος Τράγκας καθώς στόχος του είναι να δώσει την ψευδή εικόνα ότι η εκπομπή είχε μόνο καλά να πει για τους Οθωμανούς. Όπως προανέφερα (και, βεβαίως, προσπέρασες) στην εκπομπή, η οποίοα υποτίθεται ότι θέλει να μας πείσει τι καλά περνούσαμε με τους Τούρκους "400 χρόνια" (ψευδές, εντοπίζει την ευημερία σε μικρότερη περίοδο) αναφέρονται σφαγές Ελλήνων από Τούρκους, πωλήσεις Ελλήνων σε Τουρκικά και Αιγυπτιακά σκλαβοπάζαρα, εξόντωση πληθυσμού ολόκληρων πόλεων, αυθαιρεσίες φορολογικές, αδικίες στα δικαστήρια, εκτελέσεις με συνοπτικές διαδικασίες, το "κατώτερο καθεστώς" των Ελλήνων και η (άδικη) φορολογική επιβάρυνση λόγω αυτού του καθεστώτος. Όλα αυτά εσκεμμένα τα αποσιωπά ο κύριος Τράγκας και φυσικά τα αγνοεί κάποιος που στηρίζεται σε επιλεκτικά αποσπάσματα που επιλέγει ο εκλεκτός δημοσιογράφος προκειμένου να δώσει την ψευδή εικόνα ότι η εκπομπή είχε μόνο καλά να πει. Έτσι, μπλέκοντας πράγματα στα οποία σε κανένα σημείο της δεν αναφέρθηκε η εκπομπή, μαζί με επιλεκτικά αποσπάσματα τα οποία δεν δίνουν ακριβή εικόνα των στοιχείων που παρουσιάστηκαν, φτάνουμε στο αποτέλεσμα να εκφέρουν άποψη για μια εκπομπή 48 λεπτών άνθρωποι που, ανάμεσα στις τσιρίδες του κυρίου Τράγκα, ζήτημα είναι αν άκουσαν περισσότερα από δέκα λεπτά του πρώτου επεισοδίου (23 λεπτά συνολικά ήταν το τρίτο μέρος της ραδιοφωνικής εκπομπής της 27/1 που μας υπέδειξε το μέλος opera). EDIT: Κάθισα και άκουσα ξανά τα 1419 δευτερόλεπτα του τρίτου μέρους της περίφημης αυτής εκπομπής του κ. Τράγκα. Για να ακριβολογούμε, λοιπόν: ο κ. Τράγκας παρουσίασε τέσσερα (4) ηχητικά αποσπάσματα από την εκπομπή. Αυτά εντοπίζονται στα δευτερόλεπτα: 499-575 (76), 593-613 (20), 635-730 (95) και 1141-1240 (99). Σύνολο, 290 δευτερόλεπτα επί συνόλου 1419 δευτερολέπτων ραδιοφωνικής εκπομπής. Σκάρτα πέντε (5) λεπτά, από μια εκπομπή άνω των σαράντα οκτώ (48) λεπτών. Ή, για να το πούμε σε δευτερόλεπτα, από τα 2903 δευτερόλεπτα της εκπομής, ο κ. Τράγκας εστίασε στα 290. Το τι παρέκαμψε, τι επέλεξε να παρουσιάσει και τι απέκρυψε, το εξήγησα ήδη.
pournaras Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2011 [...] Το τι παρέκαμψε, τι επέλεξε να παρουσιάσει και τι απέκρυψε, το εξήγησα ήδη. Και να μη μιλησουμε για την ζωντανη εκπομπη που ειχε αμεσως μετα το πρωτο επεισοδιο του ντοκυμαντερ (την πρωτη φορα), οπου ηταν ολοι οι εμπλεκομενοι με το ντοκυμαντερ καλεσμενοι στον Προτοσαλτε και και μιλησαν και ανελυσαν το πως, γιατι, τι στοιχεια ειχαν κλπ, για να κανουν αυτο ντοκυμαντερ. Αυτα ο εν λογω δημοσιογραφος τα ξεχασε τελειως.
opera Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 http://2.bp.blogspot.com/_6ziJSlHpNOs/TUYmmX-sq6I/AAAAAAAAAzQ/dERAGMFKKOQ/s1600/lugra.bmp "Ξεσοβάτισμα της μνήμης" λέγεται η διαδικασία, μ'αρέσει ο όρος.
Super Moderators paredwse Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 http://2.bp.blogspot.com/_6ziJSlHpNOs/TUYmmX-sq6I/AAAAAAAAAzQ/dERAGMFKKOQ/s1600/lugra.bmp "Ξεσοβάτισμα της μνήμης" λέγεται η διαδικασία, μ'αρέσει ο όρος. "Ποιώ την νήσσαν" λέγεται η αντιμετώπισή σου. Μ'αρέσει ο όρος.
marantonis Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Βλεπω εχετε προχωρησει εδω. Αλλα δεν ειμαι διαθεσιμος να διαβασω τοσες σελιδες τωρα. Το ντοκυμεντερ θελω ομως να το δω. Τελικα απο εγκυροτητα και αξιοπιστια πώς παει;
Super Moderators paredwse Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Βλεπω εχετε προχωρησει εδω. Αλλα δεν ειμαι διαθεσιμος να διαβασω τοσες σελιδες τωρα. Το ντοκυμεντερ θελω ομως να το δω. Τελικα απο εγκυροτητα και αξιοπιστια πώς παει; Προσωπικά, το συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ συνέπεσε να προβάλλεται όταν άρχισα να διαβάζω το "Ο αγώνας των Ελλήνων για την ανεξαρτησία 1821-1833" του Βρετανού ιστορικού Douglas Dakin (από τις συνήθως εξαιρετικές εκδόσεις του ΜΙΕΤ) [link]. Το μέχρι τώρα πρώτο επεισόδιο διαπιστώνω ότι είναι μια "εκλαϊκευμένη" και συνοπτική ιστορία της κατάστασης στην Ελλάδα πριν την επανάσταση του 1821, όπως περιγράφεται εν πολλοίς και στο παραπάνω βιβλίο. Αρκετά ενδιαφέρουσα εκπομπή. Από την άλλη, μπορείς να μην το δεις και να αποφανθείς. Άλλωστε μερικά μέλη θεωρούν αυτή ως την πλέον ενδεδειγμένη προσέγγιση...
Super Moderators Snoob Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Το πρώτο επεισόδιο (το μοναδικό που έχει προβληθεί μέχρι στιγμής, σήμερα στις 11 προβάλεται το δεύτερο) το βρήκα αρκετά καλό. Παρότι με ορισμένες εκφράσεις διαφωνώ ή, έστω, έχω κάποιες επιφυλάξεις (μάλλον ως προς τη διατύπωσή τους, θυμάμαι πρόχειρα δύο) θεωρώ ότι είναι μια ψύχραιμη προσέγγιση και οπωσδήποτε δε δικαιολογούνται οι κραυγές τύπου Τράγκα. Αναφέρει πλείστα αρνητικά για την Οθωμανική αυτοκρατορία, καθώς και θετικά και γενικά επιχειρεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα "γιατί η Επανάσταση εκδηλώθηκε τη συγκεκριμένη στιγμή". Αναζητεί, δηλαδή, αίτια, πέρα από τα στενά όρια της Ελλάδας κι αυτό για μένα είναι σημαντικό, επειδή, δυστυχώς, έχουμε την τάση να βλέπουμε τα πράγματα "κλειστά", σαν να μην υπάρχουν παράγοντες έξω από τη χώρα μας. Πιστεύω ότι αξίζει να παρακολουθήσει κανείς τη σειρά, αν μη τι άλλο ώστε να έχει προσωπική άποψη για το πού συμφωνεί και πού διαφωνεί.
KilliK Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 "Ποιώ την νήσσαν" λέγεται η αντιμετώπισή σου. Μ'αρέσει ο όρος. "Ποιούμαι την νήσσαν" είναι
konnak Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Στο τεχνικό/κινηματογραφικό κομμάτι έχει γίνει επίσης πολύ καλή δουλειά. Το intro μόνο μου φάνηκε λίγο κλεμμένο απ το carnivale λολ lol νόμιζα ότι κανείς δεν το είχε αναφέρει και λέω "τόσο καμένος είμαι που το πρόσεξα;"
Heatspreader Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Προσωπικά, το συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ συνέπεσε να προβάλλεται όταν άρχισα να διαβάζω το "Ο αγώνας των Ελλήνων για την ανεξαρτησία 1821-1833" του Βρετανού ιστορικού Douglas Dakin (από τις συνήθως εξαιρετικές εκδόσεις του ΜΙΕΤ) [link]. Για να κατανοήσει κάποιος το βιβλίο, θα πρέπει να έχει γενικότερες γνώσεις ιστορίας ή όχι? Διαβάζω το βιβλίο για τον Άρη Βελουχιώτη (Ο αρχηγός των ατάκτων - του Χαριτόπουλου Διονύση) για παράδειγμα και δεν κρύβω να πω ότι πολλά σημεία δεν τα καταλαβαίνω, γιατί δεν γνωρίζω τόσο καλά την ιστορία και κατ' επέκταση γεγονότα τα οποία αναφέρει.
Super Moderators paredwse Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 "Ποιούμαι την νήσσαν" είναι Σκ... I stand corrected. Για να κατανοήσει κάποιος το βιβλίο, θα πρέπει να έχει γενικότερες γνώσεις ιστορίας ή όχι? Διαβάζω το βιβλίο για τον Άρη Βελουχιώτη (Ο αρχηγός των ατάκτων - του Χαριτόπουλου Διονύση) για παράδειγμα και δεν κρύβω να πω ότι πολλά σημεία δεν τα καταλαβαίνω, γιατί δεν γνωρίζω τόσο καλά την ιστορία και κατ' επέκταση γεγονότα τα οποία αναφέρει. Όχι, δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις - τις οποίες άλλωστε κι εγώ δεν έχω... Είναι βατό, στρωτό, αν και πυκνογραμμένο. Τουλάχιστον προς το παρόν αρκετά ενδιαφέρον βιβλίο.
Heatspreader Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2011 Ωραία, θα το αγοράσω και εγώ. Ευχαριστώ.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.