Προς το περιεχόμενο

Περι πνευματικων δικαιωματων μουσικων


Γιάννης Platano

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ωραία, να το θέσω αλλιώς τότε: από τη στιγμή που ένα κέντρο διασκέδασης, ταβέρνα/μπαρ/στριπτιτζάδικο/ό,τι άλλο λειτουργεί νόμιμα, κόβει αποδείξεις, έχει προσωπικό να δουλεύει, είναι δεδομένο ότι πληρώνει το ποσό για την αναπαραγωγή μουσικής σε δημόσιο χώρο. Τα λεφτά δεν είναι πολλά σε σχέση με το πρόστιμο και το τράβηγμα που μπορεί να φάει κανείς μετά.

 

Αν τώρα λόγος γίνεται για μικρά μαγαζιά, που πας και σου βγάζουν το φαΐ που μαγείρεψε η κυρα-Φροσύνη στο σπίτι το μεσημέρι και περίσσεψε, παίζει μπουζουκάκι ο Μπάμπης που μένει από πάνω και το 'χει στέκι ο Νώντας και ο Σπύρος, τα ξαδέρφια του Μπάμπη, ε τότε η ερώτηση περί πνευματικών δικαιωμάτων είναι προφανώς άστοχη. Βέβαια εκεί θα έπρεπε να αναρωτιέσαι και για το κατά πόσο πληρούν τους υγειονομικούς ελέγχους και τόσα άλλα, που η μουσική θα ήταν το τελευταίο στη λίστα.

  • Απαντ. 34
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Για τη μουσική που έχει γραφτεί τα τελευταία 50 χρόνια απ'όσο ξέρω υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα. ΒΕΒΑΙΑ, αν τα τραγούδια αυτά έχουν εκδοθεί σε παρτιτούρες κτλ. δεν ξέρω τι γίνεται με τα δικαιώματα αυτά γιατί στην ουσία ο συνθέτης τα δίνει στο κοινό με αυτό τον τρόπο.

 

Οτιδήποτε έχει γραφτεί 50 χρόνια πίσω το λιγότερο ανήκει στο public domain και δεν παίζουν πνευματικά δικαιώματα.

 

Τώρα για τις καφετέριες κτλ, ναι κανονικά θα έπρεπε να πληρώνουν στις διάφορες δισκογραφικές τα δικαιώματα -έχω την εντύπωση- αλλά δεν νομίζω ότι το κάνει κανείς.

 

Πνευματικα δικαιωματα οπου ειναι κατοχυρωμενα ναι, αλλα αυτα ειναι λιγα. Σε ποιον θα πληρωσω δικαιωματα για να πω ενα δημοτικο? Και σιγα μην η χψ εταιρια εχει την ισοβια απολειστικη εκμεταλλευση ενος τραγουδιου.

Δημοσ.

Για τις ταβέρνες που παίζουν live, υπάρχουν αρκετές 'φουστιές'. Αν αλλάξεις μια νότα και μια λέξη στους στίχους, δεν μπορούν να σου κάνουν τίποτα. Δεν κάνεις αναπαραγωγή πλέον μιας και μιλάμε για διαφορετικό τραγούδι που ενδεχομένως βασίζεται πάνω σε κάποιο άλλο (που νομοθετικά δεν μπορούν να σου κάνουν τίποτα, τόσοι Έλληνες άλλωστε έχουν αντιγράψει τόσα ξένα κομμάτια :P )

 

Ειμαι της γνωμης οτι δεν ισχυει το "μια νοτα" ως αλλαγη τραγουδιου, θελει πανω απο το μισο τραγουδι (ισως και παραπανω) να ειναι διαφορετικο (να μη βαλουμε μεσα και τα λογια), γιατι οσο και να αλλαξεις μουσικα το "υπαρχω", αμα αρχισεις και τραγουδας τον ιδιο στιχο, δεν αλλαζεις κατι. Αυτα με επιφυλαξη, καποιος μουσικος μπορει να βοηθησει πιο πολυ.

Και παλι απο την αεπι δεν γλυτωνεις ευκολα, ακομη και ραδιο να παιζεις παλι θα σε κυνηγησει.

Δημοσ.

Ειμαι της γνωμης οτι δεν ισχυει το "μια νοτα" ως αλλαγη τραγουδιου, θελει πανω απο το μισο τραγουδι (ισως και παραπανω) να ειναι διαφορετικο (να μη βαλουμε μεσα και τα λογια), γιατι οσο και να αλλαξεις μουσικα το "υπαρχω", αμα αρχισεις και τραγουδας τον ιδιο στιχο, δεν αλλαζεις κατι. Αυτα με επιφυλαξη, καποιος μουσικος μπορει να βοηθησει πιο πολυ.

Και παλι απο την αεπι δεν γλυτωνεις ευκολα, ακομη και ραδιο να παιζεις παλι θα σε κυνηγησει.

 

Μια νότα αρκεί (και λες πολύ απλά ότι πάνω στην έμπνευση σου βγήκε πολύ κοντά σε ένα τραγούδι που εσύ τάχα μου δεν ήξερες καν ότι υπάρχει, όσο γνωστό κι αν είναι. Από την στιγμή που διαφέρει έστω και σε μια νότα ή σε ένα 'γύρισμα', δεν υπάρχει πρόβλημα κι ας είναι τρανταχτή αντιγραφή για κάποιους άλλους). Το βλέπουμε κάθε μέρα στην dance μουσική σκηνή αυτό, όπως και στις κραχτές αντιγραφές των Ελλήνων από τραγούδια ξένων

Δημοσ.

Μια νότα αρκεί (και λες πολύ απλά ότι πάνω στην έμπνευση σου βγήκε πολύ κοντά σε ένα τραγούδι που εσύ τάχα μου δεν ήξερες καν ότι υπάρχει, όσο γνωστό κι αν είναι. Από την στιγμή που διαφέρει έστω και σε μια νότα ή σε ένα 'γύρισμα', δεν υπάρχει πρόβλημα κι ας είναι τρανταχτή αντιγραφή για κάποιους άλλους). Το βλέπουμε κάθε μέρα στην dance μουσική σκηνή αυτό, όπως και στις κραχτές αντιγραφές των Ελλήνων από τραγούδια ξένων

 

Το οτι παιρνω εγω ενα ξενο τραγουδι, του οποιου πληρωνω τα δικαιωματα, και συμφωνω με τον δημιουργο του αυθεντικου, οτι θα αλλαξω καποια κομματια, αυτο δε σημαινει οτι το κανω αυθαιρετα χωρις να ρωτησω κανενα.

Ακομη και τα dance κομματια που ακους, εχουν κανονικα αγορασμενα ολα τα samples και τα loops που βασιζονται σε αλλα τραγουδια. Δεν ειναι ξεφραγο αμπελι, και οποιος θελει παιρνει οτι ναναι αρκει να αλλαξει μια νοτα.

Δημοσ.

Το οτι παιρνω εγω ενα ξενο τραγουδι, του οποιου πληρωνω τα δικαιωματα, και συμφωνω με τον δημιουργο του αυθεντικου, οτι θα αλλαξω καποια κομματια, αυτο δε σημαινει οτι το κανω αυθαιρετα χωρις να ρωτησω κανενα.

Ακομη και τα dance κομματια που ακους, εχουν κανονικα αγορασμενα ολα τα samples και τα loops που βασιζονται σε αλλα τραγουδια. Δεν ειναι ξεφραγο αμπελι, και οποιος θελει παιρνει οτι ναναι αρκει να αλλαξει μια νοτα.

 

Μάλλον δεν έχεις ιδέα από την dance σκηνή και μιλάς υποθετικά. Ο καθένας με ένα FL ή ένα Reason, Cubase (και με της παναγιάς τα μάτια από VST's) μπορεί να φτιάξει το δικό του loop με μια νότα διαφορά που βασίζεται στο Χ hit και αν μετά του κάνουν μήνυση να πει ότι δεν το έχει ακούσει ποτέ και απλά τυγχάνει να μοιάζουν. Ο Scooter καλή ώρα έτσι έχει γίνει γνωστός (και σπάνια έχει reference στους δημιουργούς από τους οποίους έχει βουτήξει τα τραγούδια). Η λίστα στην trance των αντιγραφών ίδιας μελωδίας δεν έχει σταματημό (και μιλάμε ακόμα και για κομμάτια με τις ίδιες νότες, ούτε καν να διαφέρει έστω σε μια νότα η μελωδία.

 

Αν υπάρχει η παρτιτούρα ενός κομματιού τότε τέλος, μπορείς να φτιάξεις δικό σου κομμάτι βασισμένο σε αυτήν και ακόμα και με μια νότα διαφορά να θεωρείται διαφορετικό. Ακόμα και χωρίς παρτιτούρα βέβαια, αν βγάζεις την μελωδία με το αυτί και την πειράξεις λίγο τέλος, δεν μπορεί κανείς να σου κάνει κάτι (πέρα από το γεγονός ότι γίνεσαι ρόμπα). Όχι νομίζεις ότι είναι μ@λακες εκεί στην Armada ή στην Blackhole να αφήνουν τον καθένα να βγάζει λεφτά με το να αντιγράφει κομμάτια στα οποία έχουν πνευματικά δικαιώματα :P

 

PS: Και μιας και αναφέρεις για τα δικαιώματα, όταν αγοράσεις το CD ενός Έλληνα που έχει αντιγράψει ξένο κομμάτι που δεν είναι γνωστό στα μέρη μας, κοίτα στο εξώφυλλο και στα μικρά γράμματα των δημιουργών να δεις αν υπάρχει αναφορά στον ξένο δημιουργό. Και μην παραξενευτείς όταν δεις να λέει "Δημιουργός και Συνθέτης: Γιούτσος" αντί για το όνομα του ξένου. Ή μήπως είναι τυχαίο που μαθαίνουμε μετά από χρόνια τα ξενόγλωσσα κομμάτια στα οποία ήταν βασισμένα τόσα και τόσα Ελληνικά κομμάτια!

Δημοσ.

Ρε συ τζον τα θες και τα λες; Αυτό που λες εμπίπτει στην στα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού σε κάποιο έργο και είναι εξίσου παράνομο,θεωρείται κλοπή. Εντελώς. Εκτός αυτού, γνωρίζεις ΕΝΑ (έστω) μαγαζί που ο εργοδότης του μουσικού σχήματος είπε "κοιτάχτε, δεν πληρώνω ΑΕΠΙ, θα αλλάζετε έστω μία νότα σε κάθε διασκευή που κάνετε για να μην με πάνε μέσα"; Δεν τα λέω γιατί τα φαντάστηκα, ούτε γιατί είμαι της γνώμης ότι όπως καταλαβαίνεις.

 

Παρόλα αυτά, τσίμπα και μερικά λινκς να το επιβεβαιώσεις και από άλλες, πιο ΕΠΙΣΗΜΕΣ πηγές.

Λινκ

Λινκ

Λινκ

Δημοσ.

Μάλλον δεν έχεις ιδέα από την dance σκηνή και μιλάς υποθετικά. Ο καθένας με ένα FL ή ένα Reason, Cubase (και με της παναγιάς τα μάτια από VST's) μπορεί να φτιάξει το δικό του loop με μια νότα διαφορά που βασίζεται στο Χ hit και αν μετά του κάνουν μήνυση να πει ότι δεν το έχει ακούσει ποτέ και απλά τυγχάνει να μοιάζουν. Ο Scooter καλή ώρα έτσι έχει γίνει γνωστός (και σπάνια, έχει reference στους δημιουργούς από τους οποίους έχει βουτήξει τα τραγούδια). Η λίστα στην trance των αντιγραφών ίδιας μελωδίας δεν έχει σταματημό (και μιλάμε ακόμα και για κομμάτια με τις ίδιες νότες, ούτε καν να διαφέρει έστω σε μια νότα η μελωδία.

 

Αν υπάρχει η παρτιτούρα ενός κομματιού τότε τέλος, μπορείς να φτιάξεις δικό σου κομμάτι βασισμένο σε αυτήν και ακόμα και με μια νότα διαφορά να θεωρείται διαφορετικό. Όχι νομίζεις ότι θα ήταν μ@λακες εκεί στην Armada ή στην Blackhole να άφηναν τον καθένα να αντιγράφει κομμάτια στα οποία έχουν πνευματικά δικαιώματα και να βγάζουν και λεφτά :P

 

PS: Και μιας και αναφέρεις για τα δικαιώματα, όταν αγοράσεις το CD ενός Έλληνα που έχει αντιγράψει ξένο κομμάτι που δεν είναι γνωστό στα μέρη μας, κοίτα στο εξώφυλλο και στα μικρά γράμματα των δημιουργών να δεις αν υπάρχει αναφορά στον ξένο δημιουργό. Και μην παραξενευτείς όταν δεις να λέει "Δημιουργός και Συνθέτης: Γιούτσος" αντί για το όνομα του ξένου. Ή μήπως είναι τυχαίο που μαθαίνουμε μετά από χρόνια τα ξενόγλωσσα κομμάτια στα οποία ήταν βασισμένα τόσα και τόσα κομμάτια!

 

Κανεις δεν ειπε οτι δεν κλεβουν. Αλλα μιλαμε για κλεψιμο και οχι νομιμα για αλλο τραγουδι. Το λες και μονος σου, "αν του κανουν μηνυση" που σημαινει οτι η αλλαγη ελαχιστων νοτων δε σημαινει και αλλαγη του τραγουδιου, οποτε ο αρχικος δημιουργος θα καταφυγει σε μηνυση. Τωρα το κατα ποσο θα ευσταθησει σε ενα δικαστηριο το "κυριε δεν το εχω ξανακουσει το τραγουδι, αλλα απο τις 100 νοτες οι 99 ειναι ιδιες", και δε βαλει τα γελια ο δικαστης, τι να σου πω, μπορει να εχεις δικιο.

Οσον αφορα το θεμα της αναφορας του αρχικου δημιουργου, και βεβαια δε θα το αναφερω. Απο τη στιγμη που θα τον πληρωσω για τη λουπα του, πλεον μου ανηκει να το βαλω στο κομματι μου και νομιμα να μην τον αναφερω. Μονο αν υπαρξει συννενοηση μεταξυ μας (πχ στο δινω τζαμπα ή θεπω λιγοτερα αλλα γραψε τινος ειναι), τοτε να τον αναφερω. Αν τον πληρωσω (και χωρις να υπαρχει ορος στη συμβαση), δεν ειμαι υποχρεωμενος να τον αναφερω.

Δημοσ.

Ρε συ τζον τα θες και τα λες; Αυτό που λες εμπίπτει στην στα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού σε κάποιο έργο και είναι εξίσου παράνομο,θεωρείται κλοπή. Εντελώς. Εκτός αυτού, γνωρίζεις ΕΝΑ (έστω) μαγαζί που ο εργοδότης του μουσικού σχήματος είπε "κοιτάχτε, δεν πληρώνω ΑΕΠΙ, θα αλλάζετε έστω μία νότα σε κάθε διασκευή που κάνετε για να μην με πάνε μέσα"; Δεν τα λέω γιατί τα φαντάστηκα, ούτε γιατί είμαι της γνώμης ότι όπως καταλαβαίνεις.

 

2. Τι είναι πνευματικό δικαίωμα και πώς αποκτώ πνευματική ιδιοκτησία πάνω σε ένα μουσικό έργο;

 

Πνευματικό δικαίωμα είναι το δικαίωμα που αποκτά κάποιος πάνω σε ένα πρωτότυπο πνευματικό δημιούργημα π.χ. μουσική, ποίημα, συγγραφικό έργο, σχέδιο, θεατρικό έργο, οπτικοακουστικό έργο, εικαστικό έργο, είτε είναι γραπτό, είτε προφορικό, είτε αφορά στην Τέχνη, είτε στην επιστήμη. Πνευματική ιδιοκτησία είναι το σύνολο των εξουσιών που δίνει ο νόμος στον ιδιοκτήτη ενός πνευματικού έργου, ώστε να το προστατεύει, να το διαχειρίζεται αλλά και να αμείβεται από τρίτους, όταν αυτοί εκμεταλλεύονται την πνευματική του περιουσία.

 

3. Πώς κατοχυρώνεται η πνευματική μου ιδιοκτησία πάνω στο έργο μου ;

 

Η ιδιοκτησία πάνω σε ένα πνευματικό έργο, σύμφωνα με το νόμο, κατοχυρώνεται μόνο από τη «δημοσίευσή» του. Για παράδειγμα, μία μουσική σύνθεση κατοχυρώνεται, είτε από τη στιγμή που θα γίνει προσιτή στο κοινό μέσω μίας δισκογραφικής παραγωγής, είτε μέσω μίας συναυλίας, είτε μέσω μίας εκτέλεσης στο ραδιόφωνο ή στην Τηλεόραση ή και στο Διαδίκτυο.

 

10. Εάν θελήσω να κάνω την οποιαδήποτε παρέμβαση στη μουσική κάποιου άλλου π.χ. διασκευή, remix κλπ. χρειάζεται άδεια;

 

Εκτός από το δικαίωμα ιδιοκτησίας που έχει ο δημιουργός ενός έργου πάνω σ αυτό (το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου του - περιουσιακό δικαίωμα), ο νόμος προστατεύει τον προσωπικό δεσμό που έχει ο κάθε δημιουργός με το έργο του και την «ακεραιότητα» της πρωτότυπης δημιουργίας, δίνει δηλαδή τη δυνατότητα στο δημιουργό να ασκεί κάθε φορά που χρειάζεται το ονομαζόμενο «ηθικό» του δικαίωμα, προκειμένου να μην επιτρέπει παρεμβάσεις στο έργο του, οι οποίες θα μπορούσαν να αλλοιώσουν το χαρακτήρα της αρχικής και πρωτότυπης δημιουργίας του. Το ηθικό δικαίωμα θεωρείται θεμελιώδες από το νόμο και κατά συνέπεια όποιος έχει σκοπό να πραγματοποιήσει διασκευή σε έργο που έχει ιδιοκτήτη θα πρέπει απαραίτητα να ζητήσει την άδεια για τη διασκευή ή την παρέμβαση που θέλει να κάνει και θα πρέπει να γνωρίζει ότι ο δημιουργός έχει πάντα το δικαίωμα να την αρνηθεί, εφ όσον θεωρεί ότι αυτή η παρέμβαση αλλοιώνει ή προσβάλλει το έργο του.

 

 

 

Το πνευματικό έργο σου λοιπόν, ή η πρωτότυπη δημιουργία σου, διαθέτει συγκεκριμένη bassline, συγκεκριμένη μελωδία, συγκεκριμένο intro/outro, συγκεκριμένα λόγια, συγκεκριμένο τραγουδιστή, συγκεκριμένα όργανα, συγκεκριμένα 'κοψίματα'. Από την στιγμή που δεν είναι 100% ίδιο ώστε να θεωρείται παράνομη αναπαραγωγή, δεν μπορεί νομικά κανείς να σου κάνει τίποτα. Το λεπτό σημείο της παραπάνω φύλαξης είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις διασκευή ΠΑΝΩ στο τραγούδι ή να χρησιμοποιήσεις samples από το τραγούδι μιας και το αλοιώνεις χωρίς την συγκατάθεση του δημιουργού. Από την στιγμή που δεν τροποποιείς το ίδιο το τραγούδι αλλά φτιάχνεις μια δική σου δημιουργία που τυγχάνει να μοιάζει είτε λίγο, είτε πολύ στο κομμάτι ενός άλλου δημιουργού, δεν μπορεί κανείς να σου κάνει τίποτα γιατί μιλάμε για δική σου πρωτότυπη δημιουργία. Για να το καταλάβεις, αν έβγαινε ταινία με θέμα ακριβώς ίδιο του Jurassic Park, με ίδια εξέλιξη και χαρακτήρες αλλά αντί για δεινόσαυρους είχε βατράχια, η Dreamworks και ο Spielberg δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα. Κι όσο κι αν γελάσει ο Χ δικαστής, χρειάζεσαι απτές αποδείξεις ότι έχεις να κάνεις με μια αντιγραφή. Στην κατοχύρωση, κατοχυρώνεις όλη την μελωδία κι όχι επιμέρους τμήματά της (αν νομίζεις ότι είναι τμήματα, είναι σαν να σου λέω ότι δεν μπορεί να υπάρξει ιστοσελίδα http://www.ins0mnia.gr επειδή έχει γίνει κατοχύρωση του insomnia από το οποίο και είναι αντιγραφή. Μάντεψε ξανά λοιπόν γιατί μπορεί να δημιουργηθεί μια τέτοια σελίδα, εκτός κι αν κάποιος άλλος την έχει κατοχυρώσει ήδη). Οι οποίες απτές αποδείξεις δεν υφίστανται γιατί δεν είναι 100% ίδια και εκεί τελειώνει το θέμα. Και θα το ξαναπώ, δεν είναι μ@λάκες στις τόσες δισκογραφικές εταιρείες στην trance να αφήνουν να πέφτουν τόσες αντιγραφές στα κομμάτια που έχουν δικαιώματα

Δημοσ.

Αυτό το διάβασες;

 

6 Το συγκρότημα που έπαιξε στο κέντρο μου πληρώθηκε, γιατί να πληρώσω και εσάς;

 

Οι τραγoυδιστές δεv είvαι πvευματικoί δημιoυργoί. Οι πvευματικoί δημιoυργoί πoυ εκπρoσω-πoύvται από τηv ΑΕΠI είvαι oι συvθέτες και oι στιχoυργoί οι οποίοι αμοίβονται αποκλειστικά από τα πνευματικά τους δικαιώματα. Γι� αυτό τo λόγo δεv πρέπει vα συγχέovται oι αμoιβές τωv τραγoυδιστώv και τωv μoυσικώv στα κέvτρα διασκέδασης με τoυς συvθέτες και στιχoυργoύς. Η αμoιβή τωv συvθετώv-στιχoυργώv πρoέρχεται από τα δικαιώματα πoυ εισπράττει γι� αυτoύς η ΑΕΠI, ενώ επιπλέον καλύπτoυv και τα έξoδα ασφάλισης εφ� όσov δεv αvήκoυv επίσημα σε καvέvα δημόσιo ασφαλιστικό oργαvισμό.

 

Καταλαβαίνεις πόσο πολύ δε γίνεται αυτό που λες, για το λόγο που σου περιγράφω στο υπόλοιπο μισό μήνυμα παραπάνω;

Και σε ρωτάω πάλι, ξέρεις ένα κατάστημα που να λειτουργεί έτσι;

Δημοσ.

 

Καταλαβαίνεις πόσο πολύ δε γίνεται αυτό που λες, για το λόγο που σου περιγράφω στο υπόλοιπο μισό μήνυμα παραπάνω;

Και σε ρωτάω πάλι, ξέρεις ένα κατάστημα που να λειτουργεί έτσι;

 

Στις ερασιτεχνικές ροκ συναυλίες που γίνονται στα bars (και αναπαράγουν στην ουσία κομμάτια πολλών δημιουργών από διαφορετικές δισκογραφικές), να είσαι σίγουρη ότι γίνεται και δεν πληρώνουν έξτρα πνευματικά δικαιώματα ;). Βέβαια εκεί θα μου πεις ότι το bar από πριν πλήρωνε το ΑΕΠΙ, οπότε πάσο σε κάτι τέτοιο. Το πλήρωναν όμως ή είχαν το Winamp να παίζει όπως έχω δει τόσες φορές (μ'αρέσει δε που για ξεκάρφωμα αρκετοί βάζουν μια συντοθήκη, την στιγμή που στον σκληρό είναι πάνω από 1000 κομμάτια) :rolleyes:

Δημοσ.

Το πνευματικό έργο σου λοιπόν, ή η πρωτότυπη δημιουργία σου, διαθέτει συγκεκριμένη bassline, συγκεκριμένη μελωδία, συγκεκριμένο intro/outro, συγκεκριμένα λόγια, συγκεκριμένο τραγουδιστή, συγκεκριμένα όργανα, συγκεκριμένα 'κοψίματα'. Από την στιγμή που δεν είναι 100% ίδιο ώστε να θεωρείται παράνομη αναπαραγωγή, δεν μπορεί νομικά κανείς να σου κάνει τίποτα. Το λεπτό σημείο της παραπάνω φύλαξης είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις διασκευή ΠΑΝΩ στο τραγούδι ή να χρησιμοποιήσεις samples από το τραγούδι μιας και το αλοιώνεις χωρίς την συγκατάθεση του δημιουργού. Από την στιγμή που δεν τροποποιείς το ίδιο το τραγούδι αλλά φτιάχνεις μια δική σου δημιουργία που τυγχάνει να μοιάζει είτε λίγο, είτε πολύ στο κομμάτι ενός άλλου δημιουργού, δεν μπορεί κανείς να σου κάνει τίποτα γιατί μιλάμε για δική σου πρωτότυπη δημιουργία. Για να το καταλάβεις, αν έβγαινε ταινία με θέμα ακριβώς ίδιο του Jurassic Park, με ίδια εξέλιξη και χαρακτήρες αλλά αντί για δεινόσαυρους είχε βατράχια, η Dreamworks και ο Spielberg δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα. Κι όσο κι αν γελάσει ο Χ δικαστής, χρειάζεσαι απτές αποδείξεις ότι έχεις να κάνεις με μια αντιγραφή. Στην κατοχύρωση, κατοχυρώνεις όλη την μελωδία κι όχι επιμέρους τμήματά της (αν νομίζεις ότι είναι τμήματα, είναι σαν να σου λέω ότι δεν μπορεί να υπάρξει ιστοσελίδα http://www.ins0mnia.gr επειδή έχει γίνει κατοχύρωση του insomnia από το οποίο και είναι αντιγραφή. Μάντεψε ξανά λοιπόν γιατί μπορεί να δημιουργηθεί μια τέτοια σελίδα, εκτός κι αν κάποιος άλλος την έχει κατοχυρώσει ήδη). Οι οποίες απτές αποδείξεις δεν υφίστανται γιατί δεν είναι 100% ίδια και εκεί τελειώνει το θέμα. Και θα το ξαναπώ, δεν είναι μ@λάκες στις τόσες δισκογραφικές εταιρείες στην trance να αφήνουν να πέφτουν τόσες αντιγραφές στα κομμάτια που έχουν δικαιώματα

 

Εξηγησε μου λιγο, εχω 100 νοτες στη σειρα που ειναι το τραγουδι μου. Αν εσυ φτιαξεις ενα τραγουδι με 99 νοτες ακριβως ιδιες στην ιδια σειρα, και αλλαξεις μονο μια, ποτε θεωρειται αλοιωση, και ποτε θεωρειται πρωτοτυπη δημιουργια;

Δημοσ.

Μα εκεί είναι το θέμα, ότι δεν έχει σημασία η δισκογραφική, τα δικαιώματα και την άδεια αναπαραγωγής μουσικής τα πληρώνεις όλα με την άδεια της ΑΕΠΙ. Και το μπαρ που λες, πληρώνει έτσι κι αλλιώς γιατί την υπόλοιπη ώρα, εκτός συναυλίας ΠΑΙΖΕΙ ΣΙΝΤΙ. Ο διάλογος θα περάσει πάλι στην ίδια λούπα και βαρέθηκα όμως. Ούτως ή άλλως χέστηκα τι κάνουν τα μαγαζιά με τις άδειές τους, απλά να ξέρεις ότι εσύ στην προκειμένη κάνεις λάθος.

 

Εντιτ, και το γουιναμπ να έχει, άδεια πληρώνει, αφού παίζει μουσική. Και το τρανζίστορ της γιαγιάς του να έχει, μάντεψε, πάλι πληρώνει!

Δημοσ.

Με τον pournara την πήγαμε αλλού την συζήτηση ρε Garnele :P. Αφού από την πρώτη σελίδα σου είχα πει:

 

http://www.insomnia.gr/topic/394982-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9-%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%89%ce%bd-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%cf%89%ce%bd/page__view__findpost__p__3795354

 

Ναι, μόνο για το live μιλάω. Στο live δεν μπορεί κανείς να χρεώσει. Όταν χώνει ένα CD να παίζει τότε αλλάζει το θέμα!

 

Εξηγησε μου λιγο, εχω 100 νοτες στη σειρα που ειναι το τραγουδι μου. Αν εσυ φτιαξεις ενα τραγουδι με 99 νοτες ακριβως ιδιες στην ιδια σειρα, και αλλαξεις μονο μια, ποτε θεωρειται αλοιωση, και ποτε θεωρειται πρωτοτυπη δημιουργια;

 

Στα γνωστά μας τραγούδια (Ελληνικά και μη), υπάρχουν επαναλαμβανόμενες λούπες. Μπορεί το τραγούδι σου να έχει 100 νότες αλλά εξαιτίας της λούπας που επαναλαμβάνεται, μια αλλαγή συγκεκριμένης νότας είναι ικανή να οδηγήσει σε αλλαγή 20-40% του τραγουδιού σου. Βάλε μέσα σε αυτά και ένα γύρισμα της μπότας (που πάλι μπαίνει σε λούπα μιας και επαναλαμβάνεται), διαφορετικά όργανα/synths και έχεις μπροστά σου κάτι που νομικά είναι εντελώς διαφορετικό από το πρωτότυπο. Η αλοίωση συνήθως (ή αντιγραφή) υφίσταται πάνω στο τελικό τραγούδι, να πάρεις τα vocals του για να τα προσθέσεις σε ένα άλλο τραγούδι πχ για να κάνεις mashup ή να διαλέξεις επιμέρους κομμάτια από το τελικό τραγούδι και να κάνεις ότι αχταρμά σκεφτείς!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...