Τοξοβολος_UK Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Μολις χτυπησε τα ειδησεογραφικα στην Γαλλια επισης....νομιζω η system-γκαφ θα ειναι συντομα απο τις πιο αναγνωρισιμες Ελληνικες εταιρειες στον κοσμο...
qsis Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Όχι δεν είναι πλαίσιο και δεν έγραφε εγγύηση καταστήματος, παρά « εγγύηση 3 ετων Όσο δίνει η μαμά ετερια. ».. Όμως χωρίς ενημέρωση προσπάθησαν να μου δώσουν μεταχειρισμένο και με εγγύηση 6 μηνών αντί 3 έτη .. Σε άθλια κατάσταση μεταχειρισμένο προϊόν, Τηλεφωνικός απλά μου είπαν το παραπάνω που ανέφερα. Και ποιο συγκεκριμένα, με αγενή τρόπο μου λένε « αν θέλατε εγγύηση ιντελ, κορσαιρ, κτλ» να πατέ στο εργοστάσιο να τα αγοράσετε. Βρες την αντιπροσωπεια τους τοτε, πολλες απο αυτες τις εταιρειες εχουν σοβαρη αντιπροσωπευση στην ελλαδα Παντως απο πλαισιο πχ οποτε μου αλλαζαν πραγματα μου εδιναν εγγυηση απο την αρχη και ολες τις φορες τα διαλεγα κλειστα απο το ραφι (ετυχε σε μενα δεν ειναι κανονας βεβαια) Το μονο προβλημα εκει ειναι οτι καποιες φορες μου ριχνουν την αξια των προιοντων/πιστωτικου, συνεπως προκειμενου να παρω κατι εξισου καλο ή καλυτερο, εχει χρειαστει να βαλω το χερι στη τσεπη για να καλυψω τη διαφορα Εκει κακως δεν εκανα φασαρια Sent from my LG-P500 using the enemies of Pyongyang
trv Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Στα παρακάτω δε θα μπω καθόλου στο θέμα της αγωγής, η οποία είναι φυσικά κατακριτέα και παράδειγμα προς αποφυγή για διαχείριση brand name etc. Θα μπω όμως σε αυτό που με ενδιαφέρει ως καταναλωτή, δηλαδή το τι γίνεται με τις εγγυήσεις και τις αντικαταστάσεις. **Ακολουθούν νομολογίες και μεγάλο ποστ. Κατά πόσο είναι νόμιμη η τακτική του Public άραγε? Δε ξέρω πόσοι κοιτάξατε, αλλά αυτό εδώ αναφέρουν στο site τους ( http://www.public.gr/oroi-and-proypotheseis-poliseon ) 5. ΕγγύησηΗ Public δεν παρέχει εγγύηση ούτε εγγυάται προστασία για προϊόντα τρίτων (προϊόντα που δεν κατασκευάζονται ή/και συναρμολογούνται από ή για λογαριασμό της Public, και τα οποία η Public απλά μεταπωλεί) . Για τέτοια προϊόντα θα λαμβάνετε εγγύηση απευθείας από τον κατασκευαστή ή τον παρέχοντα την άδεια χρήσης. Λογισμικό που δεν ανήκει στην Public παρέχεται σύμφωνα με άδεια και εγγύηση του παρέχοντος την άδεια χρήσης του Λογισμικού. Η Public εσωκλείει στο Προϊόν την άδεια Λογισμικού που χρειάζεστε, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Οφείλετε να συμμορφώνεστε με την άδεια αυτή. Η Public δεν παρέχει εγγύηση ούτε εγγυάται προστασία για καταλληλότητα πωλούμενου προϊόντος για οποιονδήποτε συγκεκριμένο σκοπό. Προφανώς εδώ η Public προσπαθεί να κάνει μια αποποίηση ευθύνης. Δηλαδή σου λέει ότι σε κάθε αγορά που κάνεις από το κατάστημα, ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ τους όρους, άρα αποδέχεσαι και ότι δεν θα παρέχουν εγγύηση. Το αν αυτό είναι νόμιμο ή όχι δε μπορώ να το κρίνω, πάντως αυτός είναι ο στόχος τους. Ας πιάσουμε λίγο τώρα τα νομικά: Η ευρωπαϊκή οδηγία για αναφορικά με τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις εγγυήσεις (αυτή που καθιέρωσε το γνωστό '2 χρονια εγγύηση') είναι η 1999/44/EC. Αναλυτικές πληροφορίες εδώ: http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/safe_shop/guarantees/index_en.htm Εδώ είναι τα σχετικά με το implementation της ευρωπαϊκής οδηγίας στις διάφορες εθνικές νομοθεσίες: http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/safe_shop/guarantees/CSD_2007_EL_final.pdf Ας δούμε τη νομολογία στην Ελλάδα, αρχίζοντας από τον Αστικό Κώδικα: Αστικός Κώδικας Αρθ. 540. - Δικαιώματα του αγοραστή.Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρθ. 541. - Νέα μείωση του τιμήματος ή αναστροφή της πώλησης - αν ανακαλυφθεί και άλλο ελάττωμα. Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρθ. 559. - Παροχή εγγύησης. Αν ο πωλητής ή τρίτος έχει παράσχει εγγύηση για το πράγμα που πουλήθηκε, ο αγοραστής έχει, έναντι εκείνου που εγγυήθηκε, τα δικαιώματα που απορρέουν από τη δήλωση της εγγύησης σύμφωνα με τους όρους που περιέχονται σε αυτήν ή τη σχετική διαφήμιση, χωρίς να παραβλάπτονται τα δικαιώματά του που πηγάζουν από το νόμο. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Πάμε τώρα στις διατάξεις του νομου με τις διατάξεις προστασίας του καναλωτή (Ν.2251/1994) με τις απαραίτητες τροποποιήσεις που έγιναν με το Ν. 3587/2007. Γενικές Διατάξεις β) Προμηθευτής (νοείται) κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο, κατά την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχει− ρηματικής δραστηριότητάς του, προμηθεύει προϊόντα ή παρέχει υπηρεσίες στον καταναλωτή. Προμηθευτής νοείται και ο διαφημιζόμενος.» Αυτός είναι ο γενικός ορισμός του "προμηθευτή" για τον συγκεκριμένο νόμο. Ο ορισμός αυτός αλλάζει παρακάτω στο Άρθρο 5: Άρθρο 5 - Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις«1. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, προμηθευτής είναι και ο κατασκευαστής καταναλωτικού προϊόντος, ο εισαγωγέας του σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), καθώς και κάθε πρόσωπο που παρουσιάζεται ως παραγωγός καταναλωτικού προϊόντος, θέτοντας σε αυτό το όνομά του, το σήμα του ή άλλο διακριτικό σημείο.» Άραγε η Systemgraph μπορεί να νοηθεί ως παραγωγός σύμφωνα με το παραπάνω ή με το Άρθρο 559 του αστικού κώδικα που αναφέρθηκε παραπάνω; Πάμε παρακάτω: Άρθρο 5 Παράγραφος 3Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που διαθέτει, στο πλαίσιο της επαγγελματικής, εμπορικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητάς του, απευθείας στον καταναλωτή καταναλωτικά προϊόντα, υποχρεούται, με επιμέλειά του και χωρίς καμία επιβάρυνση του καταναλωτή, στην επισκευή του προϊόντος, εντός των ορίων της εγγύησης που παρέχεται γι’ αυτό, συμβατικά ή από το νόμο. Σε περίπτωση που το προϊόν δεν βρίσκεται μεν εντός των ορίων της εγγύησης, βρίσκεται, όμως, εντός της πιθανής διάρκειας ζωής του ο προμηθευτής οφείλει να εξασφαλίζει την επισκευή του και την προμήθεια ανταλλακτικών του.» Εδώ τώρα ίσως κολλάει η αποποίηση ευθύνης τους Public και κατά πόσο νόμιμη ή καταχρηστικοί είναι οι όροι που δέχεσαι με την αγορά. Πάμε στην παράγραφο 5 τώρα που είναι για τις εγγυήσεις: Άρθρο 5 Παράγραφος 55. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανισθεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Αν ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.» Ενδιαφέρον έχει και το Άρθρο 6 - Ευθύνη του παραγωγού, το οποίο όπως λέει και το όνομα του εισάγει την έννοια της ευθύνης του παραγωγού αυτή τη φορά και όχι του προμηθευτή - και αναρωτιέμαι αν η Systemgraph μπορεί να οριστεί σαν παραγωγός μιας και έχει εξουσιοδοτηθεί από τον παραγωγό (την Apple) να δρα εκ μέρους της σε κάποια θέματα. Στην παράγραφο 2 είναι ο ορισμός του παραγωγού σύμφωνα με αυτό το άρθρο. Άρθρο 61. Ο παραγωγός ευθύνεται για κάθε ζημία που οφείλεται σε ελάττωμα του προϊόντος του. 2. Ως παραγωγός θεωρείται ο κατασκευαστής τελικού προϊόντος, πρώτης ύλης ή συστατικού, καθώς και κάθε πρόσωπο που εμφανίζεται ως παραγωγός του προϊόντος επιθέτοντας σε αυτό την επωνυμία, το σήμα ή άλλο διακριτικό του γνώρισμα. Προϊόντα με την έννοια αυτού του άρθρου θεωρούνται και τα κινητά πράγματα που ενσωματώθηκαν ως συστατικά σε άλλα πράγματα κινητά ή ακίνητα. Προϊόντα θεωρούνται επίσης οι φυσικές δυνάμεις, ιδίως το ηλεκτρικό ρεύμα και η θερμότητα, εφόσον υπόκεινται σε εξουσίαση, όταν περιορίζονται σε ορισμένο χώρο. 3. Όποιος εισάγει ένα προϊόν για πώληση, χρηματοδοτική ή απλή μίσθωση ή άλλης μορφής διανομή στα πλαίσια της επαγγελματικής εμπορικής του δραστηριότητας ευθύνεται όπως ο παραγωγός. 4. Όταν η ταυτότητα του παραγωγού είναι άγνωστη, κάθε προμηθευτής του προϊόντος θεωρείται για την εφαρμογή του νόμου αυτού παραγωγός, εκτός αν μέσα σε εύλογο χρόνο ενημερώσει τον καταναλωτή για την ταυτότητα του παραγωγού ή εκείνου που του προμήθευσε το προϊόν. Το ίδιο ισχύει και για τον προμηθευτή προϊόντων εισαγωγής, όταν η ταυτότητα του εισαγωγέα είναι άγνωστη, έστω και αν η ταυτότητα του παραγωγού είναι γνωστή Αν προσέξατε στην παράγραφο 3, αναφέρει ρητά ότι παραγωγός για την ελληνική νομοθεσία είναι και ο εισαγωγέας του προϊόντος.. Ποιός εισάγει τα apple στην ελλάδα (my guess is info-quest). Γενικά νομίζω υπάρχουν 2 βασικά ζητήματα: 1. Κατά πόσο είναι νόμιμη η αποποίηση ευθύνης για τις εγγυήσεις από το Public (και είμαι σίγουρος ότι και πολλά άλλα καταστήματα έχουν τέτοιους όρους) 2. Ο νόμος δεν είναι καθόλου ξεκάθαρος για την έννοια του 'εξουσιοδοτημένου service' και σε πια κατηγορία μπορεί να μπει, παραγωγός, προμηθευτής, πωλητής, εγγυητής.. Αναρωτιέμαι υπό ποιο νομικό καθεστώς λειτουργούν γενικότερα τα service και κυρίως τα third party service centers. Αυτά από μένα με μια αρκετά πρόχειρη ανάγνωση των νόμων, μάλλον θα τα κοιτάξω λίγο περισσότερο και θα επανέλθω. EDIT: Εδώ http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/law/nomgr/EirAmarous-512-1997.pdf υπάρχει η περιγραφή μιας πολύ πολύ ενδιαφέρουσας υπόθεσης η οποία μοιάζει αρκετά με αυτή που μας απασχολεί τώρα. Εν συντομία, καταναλωτής αγόρασε πλυντήριο ρούχων από την εταιρία Α (πωλητής ηλεκτρικών ειδών), μάρκας Β. Το πλυντήριο χάλασε, και ο καταναλωτής το πήγε στο εξουσιοδοτημένο service της συγκεκριμένης μάρκας - το οποίο το έχει ο αντιπρόσωπος της συγκεκριμένης μάρκας στην Ελλάδα (εταιρία Γ). Έγινε επισκευή από την εταιρία Γ, και το πλυντήριο επέστρεψε πιο χαλασμένο από πριν με αποτέλεσμα να καταστρέψει τα ρούχα του καταναλωτή. Στη συνέχεια το ξαναπήγε πίσω στο service (εταιρία Γ - αντιπρόσωπος) και η εταιρία Γ του έκανε αντικατάσταση του πλυντηρίου με καινούργιο το οποίο δουλεύει κανονικά. [ Τωρα βεβαια ο καναλωτης κανει αγωγή στην εταιρια Γ και ζηταει αποζημιωση για τα ρουχα που χαλασαν με την πλυση αλλα δεν ειναι αυτο το θέμα μας). Το θέμα εδώ είναι ότι η εταιρία Α (πωλητής ηλεκτρικών ειδών) δεν έχει σχέση καθόλου στην υπόθεση. Από την άλλη, στην περίπτωση αυτή υπάρχει εισαγωγέας, service του εισαγωγέα και όχι third party service. Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από trv
Super Moderators Thresh Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Άμεση αντικατάσταση γίνεται εντός 14 ημερών από την αγορά του προϊόντος και μόνο. Η συσκευασία θα πρέπει να είναι άθικτη και το προϊόν να μη φέρει σημάδια κακής μεταχείρισης. Αυτό ισχύει γενικά. αυτό έχει επικρατήσει να ισχύει, κανονικά ο νόμος σε καλύπτει ακόμα και αν την έχεις ανοίξει και το έχεις χρησιμοποιήσει...
mdr21 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Trv κανενα ιδιωτικο συμφωνητικο δεν ειναι πανω απο τον νομο. Πχ αν εγω συμφωνησω μαζι σου με συμβολαιο , οτι δεν εχω προβλημα να με δολοφονησεις , αυτο το συμβολαιο δεν θα σε αθωωσει στη δικη για την δολοφονια. Η δολοφονια παραμενει παρανομη οτι και αν συμφωνησαμε οι 2 μας. Τα public λοιπον μπορουν να σε αναγκαζουν να δεχτεις οτι συμφωνητικο θελουν , αλλα ο νομος λεει ξεκαθαρα οτι η εγγυηση ειναι ευθυνη πρωτα του πωλητη. Η systemgraph δεν μπορει να νοηθει παραγωγος γιατι ειναι μονο εξουσιοδοτημενο service , οχι εισαγωγεας-αντιπροσωπος οπως η infoquest. Βεβαια τωρα με την ελευθερη διακινηση-εισαγωγη προιοντων λογω Ε.Ε ισως πρεπει να ανανεωθει η εννοια νομικα , αφου ο καθενας κανει παραεισαγωγη οτι προιον θελει χωρις την αδεια απο την επισημη Ελληνικη αντιπροσωπεια. Ξαναλεω κερδος πραγματικο θα εχουμε ολοι εμεις οι υπολοιποι καταναλωτες , αν ο γιατρος (ιδιως με ολη τη δημοσιοτητα που πηρε το θεμα) κινηθει δικαστικα εναντιον των public. Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από mdr21
Τοξοβολος_UK Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Ο λαός θέλει να το δεί και πρωτοσέλιδο στο macrumors. εγινε και αυτο τελικα....Η Αpple ομως κατα την γνωστη της τακτικη (οπως φημολογειται δλδ) εσβησε το παρακατω ποστ πριν λιγο Apple reseller's €200.000 law suit on blogger threatens internet freedom in GreeceGreeks revolting on the web against Apple centre in Athens suing consumer blogger for 200,000 euro The Greek webspace is flooding with blogs, messages in forums and on twitter under the hashtag #systemgraph about the lawsuit against a blogger who brought forward his complaints concerning the treatment he received at a certified Apple reseller and tech support centre in Athens, namely Systemgraph Technologies ltd. The Apple centre (one out of three avail in Athens) launched this lawsuit requesting the amazing amount of 200,000 euro for the word "dodgy people" used by the blogger. The Greek Internet community is now revolting heavily against the Apple centre with thousands of angry messages circulating, as well as newspaper references, demanding the immediate withdraw of this lawsuit and requesting from Apple Inc. to take a stance. The term "streisand effect" is also being increasingly used to describe the phenomenon of this lawsuit on the grounds of bad publicity creating substantial and actual bad publicity in reverse. Further aggression was also initiated from the exposure of Apple centre's employees using several nicknames to create confusion in forums and on twitter. Moreover, the Greek Internet community is fearful of limitations to freedom of speech represented by this kind of lawsuit on bloggers. Thus they are appealing for support from the international Internet community. References: http://www.lockergnome.com/social/20...mer-complaint/ http://teacherdudebbq.blogspot.com/2...threatens.html http://www.neowin.net/forum/topic/96...he-complained/ Εδω το cached αντιγραφο της σελιδας....λυπηρο....πολυ http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5i_rCfCTKNMJ:forums.macrumors.com/showthread.php%3Ft%3D1072783+systemgraph+lawsuit&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=uk Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από Τοξοβολος_UK
saya Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 μηνυση παιδια μπορει να κανει οποιος θελει για σχεδον οτι θελει.Ειναι το πιο ευκολο πραγμα .Νομιζω οτι κοστιζει λιγοτερο απο 20 ευρω;Το θεμα ειναι αν προχωρησει ,αν θα νικησουν και ολα αυτα.
A3TeRnuS Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) μηνυση παιδια μπορει να κανει οποιος θελει για σχεδον οτι θελει.Ειναι το πιο ευκολο πραγμα .Νομιζω οτι κοστιζει λιγοτερο απο 20 ευρω; Οχι πλεον απ οσο γνωριζω! Ανεβηκε το κοστος... :D :D Μια εικονα 10000000 λεξεις! Σοβαρα τωρα,η υποθεση πιστευω θα μπορουσε να οδηγησει καποιον/καποιους στο να χασουν το apple brand μετα απο επενδυσεις μεγαλες. Αν ολα γινουν οπως πρεπει,γιατι παιζει και ο παραγοντας διαφθορα στην Ελλαδα,οποτε ποτέ δεν ξερεις. Ν. Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από A3TeRnuS
Super Moderators Thresh Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Super Moderators Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) μηνυση παιδια μπορει να κανει οποιος θελει για σχεδον οτι θελει.Ειναι το πιο ευκολο πραγμα .Νομιζω οτι κοστιζει λιγοτερο απο 20 ευρω;Το θεμα ειναι αν προχωρησει ,αν θα νικησουν και ολα αυτα. άλλο μήνυση και άλλο αγωγή όμως... Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από ThReSh
trv Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Tvr κανενα ιδιωτικο συμφωνητικο δεν ειναι πανω απο τον νομο. Πχ αν εγω συμφωνησω μαζι σου με συμβολαιο , οτι δεν εχω προβλημα να με δολοφονησεις , αυτο το συμβολαιο δεν θα σε αθωωσει στη δικη για την δολοφονια. Η δολοφονια παραμενει παρανομη οτι και αν συμφωνησαμε οι 2 μας. Αρχικά μην μπερδεύεις ποινικό κώδικα με αστικό κώδικα, είναι κάτι τελείως διαφορετικό (διαφορετικα δικαστηρια, διαφορετική κατηγορία νομων etc). Ας πάρουμε την περίπτωση των συμβάσεων με καταχρηστικούς όρους για κάποια από τις πλευρές που υπογράφουν. Καθώς έχω κάνει κάποια νομικά μαθήματα, γνωρίζω ότι η συμπεριφορά των αρχών είναι διαφορετική ανάλογα την χώρα και δεν ισχεει πάντα αυτό το 'δεν ειναι πανω απο το νομο'. Τρανό παράδειγμα η Αγγλία. Αν εχεις υπογραψει ενα συμβολαιο με καταχρηστικους ορους, και πας στο δικαστηριο την αλλη πλευρα, τα δικαστηρια θα πουν 'ας προσεχες, ας μην υπεγραφες', end of story. Στην Γαλλια και σε αλλες ευρωπαϊκές χωρες, θα κατσουν και θα εξετάσουν τον ορο και θα πουν κατα ποσο καταχρηστικός ειναι και θα τον ακυρωσουν. Η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη κατηγορία, με την πιο 'σοσιαλιστικη' αντιμετωπιση του θεματος. Βεβαια για να γινουν ολα αυτα θα πρεπει να γινει η σχετικη μυνηση και να παει στα δικαστηρια η υποθεση πρωτα.. Δε ξερω βεβαια τι γινεται αν καποιος ορος ειναι περα για περα παρανομος και οχι καταχρηστικος οπως φαίνεται να ειναι εδω αυτο του public. Anyway ειδα μολις οτι αυτοι οι οροι στο site ισχυουν για συναλλαγες μεσω interent με τα Public, δε ξερω ο γιατρος πως αγορασε αλλα φανταζομαι πως με καποιο τροπο και απο εκει να αγορασεις κατι παρομοιο θα εχουν για ορους με καποιο τροπο. Τα public λοιπον μπορουν να σε αναγκαζουν να δεχτεις οτι συμφωνητικο θελουν , αλλα ο νομος λεει ξεκαθαρα οτι η εγγυηση ειναι ευθυνη πρωτα του πωλητη. Η systemgraph δεν μπορει να νοηθει παραγωγος γιατι ειναι μονο εξουσιοδοτημενο service , οχι εισαγωγεας-αντιπροσωπος οπως η infoquest. Βεβαια τωρα με την ελευθερη διακινηση-εισαγωγη προιοντων λογω Ε.Ε ισως πρεπει να ανανεωθει η εννοια νομικα , αφου ο καθενας κανει παραεισαγωγη οτι προιον θελει χωρις την αδεια απο την επισημη Ελληνικη αντιπροσωπεια. Πρωταπολα ο νομος δε λεει για ευθυνη πρωτα του πωλητη. Λεει οτι ευθυνη εχουν ολοι - και ο πωλητης, και ο μεταπωλητης, και ο εισαγωγεας και οποιοσδηποτε μεσαζοντας - ακομη και αυτος που παρεχει εγγύηση. Και ο καταναλωτης μπορει να στραφει εναντιων οποιουδηποτε θελει ή και όλων. Κλασσικό παραδειγμα διαφορες μηνύσεις μετα απο τροχαια με αυτοκινητα οπου δεν ανοιξε ο αεροσακος ή δεν επιασε το ABS. H μηνυση ειναι και κατα του πωλητη, και του εισαγωγεα, και ολων στην αλυσιδα διανομης. Πλεον δεν υπαρχεουν αποκλειστικοί εισαγωγεις-αντιπροσωποι, αλλα υπαρχουν ακομη απλοι εισαγωγείς που εχουν θέση παράγωγου για τον ελληνικο νομο και αρα θα μπορουσε ο γιατρος να ζητησει απο αυτους αντικατασταση με καποιο τροπο (πως θα γινει αν δεν παρεχουν και service δε ξερω..). Γενικα υπαρχει νομικο κενο νομιζω στα του service, δεν ειναι ξεκαθαρα τα πραγματα, ειδικα με τα third party service centers. Δες ομως τι ακριβως γραφει το άρθρο 559 του Αστικού Κώδικα που παρέθεσα παραπάνω Αρθ. 559. - Παροχή εγγύησης.Αν ο πωλητής ή τρίτος έχει παράσχει εγγύηση για το πράγμα που πουλήθηκε, ο αγοραστής έχει, έναντι εκείνου που εγγυήθηκε, τα δικαιώματα που απορρέουν από τη δήλωση της εγγύησης σύμφωνα με τους όρους που περιέχονται σε αυτήν ή τη σχετική διαφήμιση, χωρίς να παραβλάπτονται τα δικαιώματά του που πηγάζουν από το νόμο. Υποθέτω ότι η Systemgraph είναι αυτός ο "τρίτος που έχει παράσχει εγγύηση" (έστω και έμμεσα σαν εξουσιοδοτημένος), και άρα ο καταναλωτής έχει όλα τα δικαιώματα που γράφονται στην εγγύηση ΚΑΙ όλα όσα προβλέπονται από το νόμο σχετικά με τις εγγυήσεις - πχ στα προηγούμενα άρθρα του Αστικού Κώδικα τα οποία έχω κάνει quote. Μιας και δε διαθέτω τίποτα σε Apple, θα ήθελα κάποιος που διαθέτει να πει: Στη συσκευασία, ειναι νομος να υπαρχει καποιο χαρτι με την εγγυηση του προιοντος. Αυτο το χαρτι, για τα προιοντα που πωλουνται στην ελλαδα, ποιος το υπογραφει? Νομιζω δε γινεται να γραφει μεσα οτι ειναι απο την Apple USA ή Apple Europe γενικα, πρεπει να γραφει καποια ελληνικη εταιρια.. Τι γινεται? Αν αυτος που απαντησει εχει imac ακομη καλύτερα. Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από trv
status Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Οχι πλεον απ οσο γνωριζω! Ανεβηκε το κοστος... :D :D Μια εικονα 10000000 λεξεις! Σοβαρα τωρα,η υποθεση πιστευω θα μπορουσε να οδηγησει καποιον/καποιους στο να χασουν το apple brand μετα απο επενδυσεις μεγαλες. Αν ολα γινουν οπως πρεπει,γιατι παιζει και ο παραγοντας διαφθορα στην Ελλαδα,οποτε ποτέ δεν ξερεις. Ν. Ρε συ; Λες να ξεκινήσουμε έρανο για να τους μαζέψουμε κανένα φράγκο; :Ρ
saya Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 άλλο μήνυση και άλλο αγωγή όμως... Βασικα το ενα αφορα στον αστικο κωδικα το αλλο στον ποινικο.Δλδ ζητουν χρηματικη αποζημιωση .Οι Ελληνες γενικα ειμαστε δικομανεις παμε στα δικαστηρια για το τπτ.Για να δουμε πως θα παει.
spiounos Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Λύστε μου μια απορία : Αστικός Κώδικας Αρθ. 540. - Δικαιώματα του αγοραστή.Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Πώς ορίζεται η ευθύνη του πωλητή; Επίσης ήθελα να πω ότι δε θεωρώ ότι αυτό : 5. Εγγύηση Η Public δεν παρέχει εγγύηση ούτε εγγυάται προστασία για προϊόντα τρίτων (προϊόντα που δεν κατασκευάζονται ή/και συναρμολογούνται από ή για λογαριασμό της Public, και τα οποία η Public απλά μεταπωλεί) . Για τέτοια προϊόντα θα λαμβάνετε εγγύηση απευθείας από τον κατασκευαστή ή τον παρέχοντα την άδεια χρήσης. Λογισμικό που δεν ανήκει στην Public παρέχεται σύμφωνα με άδεια και εγγύηση του παρέχοντος την άδεια χρήσης του Λογισμικού. Η Public εσωκλείει στο Προϊόν την άδεια Λογισμικού που χρειάζεστε, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Οφείλετε να συμμορφώνεστε με την άδεια αυτή. Η Public δεν παρέχει εγγύηση ούτε εγγυάται προστασία για καταλληλότη είναι καταχρηστικό. Απλά λέει ότι η public δεν παρέχει εγγύηση. Δε λέει πουθενά ότι δεν είναι υποχρεωμένη να αποστείλει με δικά της έξοδα το ελαττωματικό κομμάτι στον αντιπρόσωπο για επισκευή "χωρίς ενόχληση" του αγοραστή/πελάτη. Θεωρητικά λοιπόν εγώ αν μου χαλάσει κάτι αγορασμένο από την public, πάω, τους το αφήνω και τους λέω "κόψτε το λαιμό σας να μου το φτιάξετε εντός 15 ημερών, αλλιώς θα μου δώσετε κομμάτι αντικατάστασης ή τα λεφτά μου πίσω". Πού κάνω λάθος; Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από spiounos
Τοξοβολος_UK Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Παιδια,κατανοω οτι αρκετος κοσμος θελει να ενημερωθει πανω στην ροη της συζητησης για καποιες διαδικαστικες η τεχνικες λεπτομερειες κ ασπαζομαι το γεγονος οτι ισως η υποθεση παρουσιαζει πρωτοφανες νομικο ενδιαφερον για το Ελληνικο δικανικο συστημα. Νιωθω ομως (κ απο εκει απορεει η συμμετοχη μου στο νημα) οτι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο το εαν φταει η εταιρεια η ο Δημητρης σε κατι κ σε πιο βαθμο..δεν εχουμε βαλει σε σωστη βαση το θεμα. Εμενα γιατι μου φαινεται οτι ουσιαστικα αυτη η υποθεση υπονομευει την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ στην Ελλαδα?Εαν ειναι να ζουμε σε ενα τρομοφοβικο καθεστως που θα φοβομαστε να εκφραστουμε μηπως κ φαμε διακοσα χιλιαρικα καμπανα κ καταδικη τοτε τι να το κανω? Κυριοι νομιζω το θεμα ειναι ειναι ΠΟΛΥ πιο σημαντικο απο το να αναλυουμε τις τυχον ευθυνες.Οταν βλεπω οτι στο φορουμ που αρχισε το θεμα λογοκρινουν κ ζητουν στοιχεια ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ για καθε δυσαρεσκεια που εκφραζει καποιος εστω κ ανωνυμα για την εν λογω εταιρεια (επειδη προφανως κ οι ιδιοι φοβουνται κ θελουν να ειναι τυπικα καλυμενοι σε περιπτωση που η εν λογω εταιρεια αποφασισει να τους αρχισει και αυτους στις αγωγες) τοτε ξανα ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ? Νομιζω οτι εδω θα δοκιμαστει καιρια το Ελληνικο δικαστικο συστημα.Η αγωγη αυτη εαν κερδιθει απο την εταιρεια θα ειναι ενα τεραστιο πληγμα στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ (κ οχι ασυδοσια) ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ στην Ελλαδα. Εγω εκει εχω τσαντιστει κ στελνω απο εδω στην Βρετανια στα ειδησεογραφικα ωστε να αναπαραγαγουν την ειδηση σε οσο το δυνατον ευρυτερο κοινο... Κυριοι νομιζω το θεμα εχει ιδιαιτερη σημασια...ειδικα τωρα που πλεον εχει παρει διεθνεις διαστασεις.Το διακυβευμα για εμενα ειναι: ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ Η ΟΧΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΣ.... ΥΓ.Συγνωμη για τα οποια συντακτικα η ορθογραφικα μου λαθη.Με τον Ελληνικο γραπτο λογο ειμαι μαλωμενος χρονια τωρα... Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από Τοξοβολος_UK
mdr21 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Trv εκτος απο το παραδειγμα με την δολοφονια , εχω και το παραδειγμα με τους κανονισμους των πολυκατοικιων. Αν σκεφτω θα βρω κι αλλα. Η systemgraph δεν ειναι τριτος που παρεχει εγγυηση. Θα ηταν μονο αν ο γιατρος ειχε αγορασει απο αυτη τον imac , τον οποιο εκεινη θα ειχε κανει παραεισαγωγη , εκτος infoquest. Η systemgraph ειναι εξουσιοδοτημενο service , δηλαδη της αναγνωριζεται το δικαιωμα να βαζει χερι στις συσκευες apple και να τις επισκευαζει ή να κρινει οτι δεν επισκευαζονται. Επεξ/σία 3 Ιανουαρίου 2011 από mdr21
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα