Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αξιολόγηση είναι η με οποιονδήποτε τρόπο έκφραση αξιολογικού χαρακτηρισμού. Άλλοτε είναι σοβαρή και άλλοτε όχι. Το κριτήριο είναι η επιστημονικότητα αυτής.

 

Φίλε Smirnov,

 

Η Αξιολόγηση είναι μια πολύ σοβαρή Επιστημονική διαδικασία για να μπορεί να έχει, με εύκολο τρόπο, θέση σε ένα forum. Ειδικά όταν πρόκειται για Αξιολόγηση Πανεπιστημίου και δει Τμήματος, δηλαδή αξιολόγηση του τρόπου μετάδοσης της επιστήμης. Μια προσπάθεια γίνεται από την ΑΔΙΠ (http://www.adip.gr).

Τα όσα έχεις γράψει είναι σεβαστά αλλά άκρως υποκειμενικά και φανερώς εμποτισμένα με ιδιοτέλεια. Παρουσιάζεις έναν αδικαιολόγητο πουριτανισμό σε κάτι καινούριο το οποίο ούτε έχεις δοκιμάσει, ούτε γνωρίζεις και αυτό φαίνεται. Καλώς ή κακώς επηρεάζεις ανυποψίαστους ανθρώπους με αδιάκριτο τρόπο βασισμένος μάλιστα στο φθηνό «τα γνωρίζω εκ των έσω» και αποδίδεις άνευ επιστημονικών αποδείξεων αξιολογικές κρίσεις (κατιναριό) του τύπου «είναι χαμηλότερου επιπέδου».

 

Φίλοι του insomnia,

 

Επειδή τον ρόλο του ειδήμονα σε αυτό το βήμα το έχουν λάβει άλλοι, αλλά και επειδή δεν είμαι ούτε Ειδικός στην Αξιολόγηση, ούτε έχω σοβαρές σπουδές στο Αντικείμενο της Αξιολόγησης (πέρα από μερικά πανεπιστημιακά προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου μαθήματα) θα αρκεστώ να πω την προσωπική μου άποψη σχετικά με τα Πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα θα αναφερθώ στο Μαθησιακό Αποτέλεσμα (και μόνο) που μπορεί να επιτυγχάνεται από Πανεπιστημιακές Δομές. Παράλληλα θα αναφερθώ σε κάποιες αστοχίες που ακούστηκαν αλλά και σε κάποιες επαγγελματικές παγίδες που υπάρχουν σε κάποια Τμήματα.

 

Πριν επιχειρήσω οτιδήποτε επιτρέψτε μου να θέσω μια παραδοχή και να συστηθώ καθώς είναι πρώτη φορά που γράφω σε αυτό το βήμα.

  1. κάθε προσωπική άποψη δεν πρέπει να συνοδεύεται από χαρακτηρισμούς (αξιολογική κρίση).
  2. κάθε προσωπική άποψη που συνοδεύεται από χαρακτηρισμούς (αξιολογική κρίση) πρέπει να δικαιολογείται με τα ανάλογου επιπέδου επιχειρήματα.
  3. Άρα χαρακτηρισμοί για την Διάδοση της Επιστήμης (Πανεπιστήμια) πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχα Επιστημονικά Επιχειρήματα.
  4. Έχω σπουδές στο ΕΜΠ (Πολ.Μηχ), ΑΠΘ (Φυσ) και ΕΑΠ(Πλη).
  5. Το ΕΑΠ ήταν η τελευταία σχολή η οποία τελείωσα σε προπτυχιακό επίπεδο και παρότι αρχικά ήμουν αρνητικά προκατειλημμένος εντούτοις ξαφνιάστηκα από το επίπεδο και την προσπάθεια που απαιτεί (μου πήρε 6 έτη και δεν έχω οικογενειακές ή άλλες υποχρεώσεις).

Το κάθε ένα από τα παραπάνω τμήματα έχει τα υπέρ και τα κατά του στα οποία, όπως προείπα, εσκεμμένα δεν θα αναφερθώ αποφεύγοντας έτσι την υποκειμενολογία, την αδιάκριτη αοριστολογία και την καβαλολογία. Το παράδοξο που συνάντησα σε κάθε ΑΕΙ είναι ότι οι φοιτητές της κάθε σχολής νομίζουν ότι είναι καλύτεροι από κάποια άλλη. Σε αυτό φταίνε κυρίως καθηγητές και γονείς οι οποίοι ποτίζουν την εντροπική τάση των φοιτητών για καβαλο-καλαμισμό. Λυπάμαι που μιλώ για συνανθρώπους μου έτσι, αλλά δυστυχώς τα φαινόμενα τα έζησα σε τρεις σχολές. Ας το ξεπεράσουμε. Καλοί επιστήμονες και «σαΐνια» που βρίσκουν τον τρόπο να πάρουν πτυχίο χωρίς να τους έχει αγγίξει η Επιστήμη υπάρχουν και στα τρία. Αποδείξεις για αυτόν τον ισχυρισμό υπάρχουν και μέσα σε αυτή τη συζήτηση.

 

 

Διδακτικές Ευκαιρίες και Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

Γνώμη μου είναι πως διδακτικές ευκαιρίες υπάρχουν και στα τρία και επαγωγικά μάλλον σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Όποιος θέλει να μάθει μπορεί να μάθει. Οι διαδρομές προς την μάθηση στο ΑΠΘ και το ΕΜΠ είναι θεωρητικά συγκεκριμένη (αλυσίδες κτλ) αλλά στην πράξη λίγο αόριστη και εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες (απεργίες, κόμματα, καταλήψεις, μέθοδοι βαθμολόγησης, θέματα, φίσκα αμφιθέατρα, πάρτυ, υπηρεσίες που δεν λειτουργούν κ.α) ενώ στο ΕΑΠ είναι λίγο πιο τυποποιημένη (υπάρχει και ISO για αυτό). Η παραπάνω παρατήρηση όμως δεν λέει απολύτως τίποτα και δεν πρέπει να μας μπερδεύει για το αν επιτυγχάνεται μαθησιακό αποτέλεσμα. Ξαναλέω: όποιος θέλει να μάθει μπορεί να μάθει και στα τρία. Άλλωστε και στα τρία διδάσκουν οι ίδιοι καθηγητές τους οποίους και συνάντησα και όπως θα δείτε παρακάτω με τα ίδια βιβλία.

 

Επαγγελματικά και Εκπαιδευτικά Δικαιώματα

 

Αν και τα τρία είναι ισότιμα (νομικά) ωστόσο υπάρχουν κωλύματα με τα επαγγελματικά και εκπαιδευτικά δικαιώματα. Ο κάθε υποψήφιος φοιτητής ας προσέξει από πριν τι πρόκειται να διαλέξει.

  1. Το «ΕΑΠ Φυσικών Επιστημών» δεν είναι Φυσικό (επαγγελματικό δικαίωμα). Υπάρχει σχετική απόφαση της Κοσμητείας που με ένα αντίστοιχο μεταπτυχιακό ένας Πτυχιούχος «ΕΑΠ Φυσικών Επιστημών» θα γίνεται Φυσικός ή Χημικός ή Βιολόγος. Μένει επομένως και η νομική κατοχύρωση (μέσω βουλής) για το παραπάνω για να ισχύει για την οποία βλέπω καθυστέρηση. Οι απόφοιτοι του «ΕΑΠ Φυσικών Επιστημών» παίρνουν μέρος στον ΑΣΕΠ Καθηγητών (εκπαιδευτικό δικαίωμα). Εν τέλει όμως το «ΕΑΠ Φυσικών Επιστημών» δεν είναι Φυσικό και άρα όχι άμεσα συγκρίσιμο με τα υπόλοιπα ΑΕΙ Φυσικού.
  2. Το «ΕΑΠ Πληροφορικής», «ΕΑΠ Διοίκηση Επιχειρήσεων» και «ΕΑΠ Ισπανικής Φιλολογίας» είναι τελείως ισότιμα με οποιοδήποτε συνονόματο πρόγραμμα σπουδών σε επίπεδο επαγγελματικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων.
  3. Το κάθε προπτυχιακό του ΕΑΠ δίνει την δυνατότητα να γίνει κάποιος ΠΕ Διοικητικού στο Δημόσιο όπως ακριβώς συμβαίνει με το κάθε προπτυχιακό από συμβατικά πανεπιστήμια.

Μεταπτυχιακά Πληροφορικής για Πληροφορικούς και μη-Πληροφορικούς

Υπάρχουν τριών ειδών μεταπτυχιακά «Πληροφοριακών Συστημάτων» τα οποία διακρίνονται βάσει των πτυχιούχων που δέχονται:

  1. Αυτά που απευθύνονται ΜΟΝΟ σε πτυχιούχους Πανεπιστημίων Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (κατεύθυνσης Πληροφορικής ή Μηχανικών Υπολογιστών). Αυτά βρίσκονται στο ΕΑΠ (συγκεκριμένα το «Διάχυτος Υπολογισμός»), στο Παν.Πατρών, Παν.Κρήτης και στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
  2. Αυτά που απευθύνονται σε μη πτυχιούχους της περίπτωσης 1. Κοινώς δέχονται πτυχιούχους συγγενών (όχι συναφών) τμημάτων όπως Μηχανικών (εκτός περίπτωσης 1) και Θετικών Επιστημών (Φυσικών, Μαθητικών κτλ) δηλ φοιτητικό κοινό ανομοιογενές και χωρίς το απαραίτητο προπτυχιακό υπόβαθρο. Στην Αγγλία τέτοιου τύπου μεταπτυχιακά ονομάζονται Conversion Masters και υπάρχουν για πληθώρα αντικειμένων.
  3. Αυτά που δέχονται και την περίπτωση 1 και την περίπτωση 2. Σε αυτά τα μεταπτυχιακά οι καθηγητές επειδή δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων τι φοιτητικό κοινό θα προσέλθει  (πόσοι πληροφορικοί-ηλεκτρολόγοι και πόσοι «άσχετοι») και με τι σκοπούς, προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευελιξία από άποψης προγράμματος σπουδών. Έτσι υπάρχει ένα πρόγραμμα σπουδών «έξυπνα καταρτισμένο» το οποίο επιδέχεται με διάφορες μεθόδους εκπτώσεις ή προσθήκες πληροφορικής κατά το δοκούν. Οι μέθοδοι αυτοί είναι σύννομες με το δηλωμένο πρόγραμμα σπουδών πχ
    1. μετατροπή περιεχομένου μαθήματος και εν τέλει ουσιαστική αφαίρεση του
    2. μαθήματα που δηλώνονται και δεν διδάσκονται ποτέ αλλά δίδεται μια ομαδική εργασία την οποία εκπονεί ένας και περνάει όλη η ομάδα
    3. εξετάσεις τυπικές στο γραφείο και όχι ουσιαστικές

Στις τρείς παραπάνω κατηγορίες να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει σκοπός να μην μείνουν άδεια αυτά τα μεταπτυχιακά και αυτό για να μην χαθούν τα δίδακτρα (όλα σχεδόν τα μεταπτυχιακά πληροφοριακών συστημάτων έχουν σήμερα δίδακτρα). Επίσης μην μας μπερδεύουν οι fancy ονομασίες που επιλέγουν τα τμήματα (πχ προηγμένα πληροφοριακά συστήματα). Η διάκριση γίνεται βάσει των αποδεκτών φοιτητών (βλ παραπάνω τις τρεις κατηγορίες)

 

Το μεταπτυχιακό «ΕΑΠ Πληροφοριακά Συστήματα» όπως φαίνεται και από την επίσημη ιστοσελίδα του είναι της περίπτωσης 2 : δηλαδή για Επιστήμονες και Μηχανικούς που δεν έχουν Πτυχίο Πληροφορικής.

 

Οι διαφορές των τριών παραπάνω τύπων μεταπτυχιακών (για πληροφορικούς και για μη πληροφορικούς) πρέπει να παίρνεται υπόψη πριν την εκσφενδόνιση «αδιάκριτης» αξιολογικής κριτικής.

 

Πανελλήνιες, Κλήρωση, UCAS, Κατατακτήριες

Η διαδικασία των Πανελληνίων, των Κατατακτηρίων, της Κλήρωσης και του Application (UCAS) επίσης δεν λέει τίποτα και πρέπει να αφήνει παγερά αδιάφορους τους όσους ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν. Το ζητούμενο είναι να αποδείξεις ότι μπορείς να γίνεις Επιστήμονας ή Μηχανικός (αυτό είναι το Μαθησιακό Αποτέλεσμα) εφόσον έχεις τελειώσει το Τμήμα στο οποίο μπήκες και όχι πριν μπεις σε αυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Παν.Κρήτης και συγκεκριμένα το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών (χαμηλά μόρια, ικανότατοι απόφοιτοι επιστήμονες).

 

Το παρακάτω παράδειγμα δείχνει τα παράλογα της εκπαίδευσης. Έστω 2 φοιτητές

1ος ) φοιτητής που αγαπά την Βιολόγια αλλά έγραψε στις πανελλήνιες 10.000 μόρια. Μοιραία αποφασίζει να σπουδάσει σε κάποιο Αγγλικό Πανεπιστήμιο στον τομέα αυτόν

2ος) φοιτητής που ήθελε να γίνει Ιατρός (δεν αγαπά την Βιολογία), δεν έγραψε όμως τα ανάλογα και πήγε Βιολογικό ΑΠΘ

 

Απλή ερώτηση: ποιός θα είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να γίνει καλύτερος επαγγελματίας;

 

Η παραπάνω ρητορική ερώτηση εισάγει μια παράμετρο που σχεδόν κανείς δεν παίρνει υπόψη του: αγάπη για το αντικείμενο που εκ των προτέρων έχουμε στοχεύσει. Αυτή τήν έχει η συντριπτική πλειοψηφία πτυχιούχων του ΕΑΠ Πληροφορικής: ήταν άνθρωποι που γνώριζαν ακριβώς τι ήθελαν πριν σπουδάσουν. Στο ΕΜΠ και στο ΑΠΘ δεν το συνάντησα σε τόσο μεγάλο βαθμό πέρα από κάποια αστέρια τους οποίους οι πολλοί τους ονόμαζαν «νέρντ» ή «κοράκια» ή «φοίτουλες».

 

Ειδικά Εγχειρίδια ΕΑΠ και βιβλία

 

Τα βιβλία του ΕΑΠ δεν είναι βιβλία. Είναι ειδικά εγχειρίδια εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και ως τέτοια οφείλουν να κρίνονται (όχι ως βιβλία). Για να δημιουργηθεί κάθε ένα από αυτά απαιτούνται ειδικές ομάδες που απαρτίζονται από επιστήμονες του αντικειμένου, ειδικούς σχεδίασης εξ’ αποστάσεως μαθησιακών υλικών, επιτροπές κ.α. Δεν είναι απλό. Είναι, βάσει βιβλιογραφίας, η «αντικατάσταση» του καθηγητή του αμφιθέατρου με ένα αλληλεπιδραστικό υλικό το οποίο έχει ως στόχο τα ίδια μαθησιακά αποτελέσματα. Μπορεί να κριθεί αν πετυχαίνει τέτοιους σκοπούς από ειδικούς, όχι όμως από εμάς. Άλλα αλληλεπιδραστικά υλικά πέρα από τα εγχειρίδια αυτά του ΕΑΠ, είναι το (ΕΔΥ) εναλλακτικό διδακτικό υλικό, οι τηλεσυνεδρίες (centra), οι εικονικές τάξεις, οι τηλε-εκπαιδεύσεις (webcasts) κ.α τα οποία σιγά σιγά άρχισαν να χρησιμοποιούνται στην μετά-ΕΑΠ εποχή και από τα δικά μας Πανεπιστήμια (ενημερώθηκα από νεότερους).

 

Ο φοιτητής του συμβατικού πανεπιστημίου αφού παρακολουθήσει τον καθηγητή (αμφιθέατρο-παράδοση-εργαστήριο) οφείλει να διαβάσει τα βιβλία του. Αντίστοιχα ο φοιτητής του ΕΑΠ αφού διαβάσει το ειδικό-εγχειρίδιο-εξ-αποστάσεως-εκπαίδευσης και τα υπόλοιπα βοηθήματα οφείλει μετά να διαβάσει τα βιβλία που αναφέρονται στην βιβλιογραφία του, τα οποία και δανείζεται με ετερο-δανεισμό από όποια βιβλιοθήκη θέλει. Αξιοπρόσεχτο είναι το γεγονός ότι τα βιβλία που διαβάζουν τελικά και οι δύο είναι τα ίδια. Απλά στην μια περίπτωση ο φοιτητής τα κρατάει σπίτι του (γέμισα δυο βιβλιοθήκες και κάτι ντουλάπια) ενώ στην άλλη τα επιστρέφει στις βιβλιοθήκες.

 

Αγορά Εργασιών

Αγορά εργασιών, projects και διπλωματικών υπάρχει για όλες τις σχολές και λυπάμαι για αυτό. Λυπάμαι πολύ παραπάνω που τα φροντιστήρια αυτά αυξάνονται και πληθύνονται που σημαίνει ότι ευδοκιμούν οικονομικά. Εύλογα μου δημιουργούνται ερωτήματα:

  1. ασχολούνται όλα αυτά με το ίδιο target group του ΕΑΠ και μπορούν και επιζούν οικονομικά στο βαθμό που βλέπουμε ότι ανοίγουν ολοένα και περισσότερα;
  2. οι επιτροπές διδακτορικών και μεταπτυχιακών διατριβών (σε όλα τα πανεπιστήμια) τι κάνουν και μπορούν οι απατεώνες με τις αγορασμένες διατριβές και περνούν την δημόσια υποστήριξη;

Επίλογος

Δυστυχώς ενώ τα πράγματα στις Πανεπιστημιακές Σπουδές είναι απλός και γλυκός μονόδρομος κάποιοι μέσα από τα κόμπλεξ τους δεν μπορούν να δουν την Αλήθεια. Η επιλογή Σχολής έπεται της επιθυμίας που έχει κάποιος για Σπουδές η οποία έπεται, με φυσικό τρόπο, της κλίσης (και της κλήσης) που έχει ο κάθε άνθρωπος προς κάποια αντικείμενα (τέχνες, επιστήμες κτλ). Μέσα από το παραπάνω πρίσμα δεν χρειάζονται σε όλους οι Πανεπιστημιακές Σπουδές και είμαι υπέρ του κλεισίματος πολλών σχολών που δεν έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα: (αρκετά ΤΕΙ και ΑΕΙ).

 

Θα ήθελα κλείνοντας να ρωτήσω στους λογής-λογής ειδήμονες που έχουν άποψη (και εμπειρία) στην εκπαίδευση τα εξής: γνωρίζουν πως διασφαλίζεται μια εκπαιδευτική διαδικασία; Με ποιο επιστημονικό βάρος (πτυχία, σπουδές, εμπειρία και σε εξ αποστάσεως και σε συμβατική εκπαίδευση, έρευνα κτλ) αποφαίνονται για την ποιότητα και την πληρότητα των σπουδών; Μήπως απλά αρέσκονται στο να δημιουργούν εκπαιδευτικά κόμπλεξ και ταξικότητες για να καλύψουν δικές εκπαιδευτικές ή/και ψυχο-κοινωνικές αδυναμίες;

 

 

 

 

 

Αγαπητοί αναγνώστες του insomnia, κυρίες και κύριοι,

 

μετά από περίπου δυο δεκαετίες σπουδών και όντας ακόμα φοιτητής και με σκοπό να μην πάψω ποτέ να εκπαιδεύομαι (αν και μεσήλικας για τα καλά) ένα πράγμα μπορώ να πω ότι έμαθα: το τι πέρασε κάποιος για να τελειώσει την σχολή του αλλά και με τι μορφωτικές αλλαγές βγήκε από αυτή, το ξέρει αυτός και μόνο αυτός.

 

 


 

  • Like 6
  • Απαντ. 131
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
@larnakas67

Εχεις 3 πτυχια δηλαδή?Μπαβο σου! Αξιζε το κόπο και το χρόνο? Προφανώς τα φροντιστήρια είναι και για αλλες σχολές οχι μόνο το ΕΑΠ, γυρω απο τα ΑΕΙ υπάρχουν και τα φροντιστήριά του... Τώρα που αναγνωρίστηκαν τα μεταπτυχιακα των κολεγίων μπορεί να επεκτείνουν και εκει τη πελατεία τους. Για τις ομαδικές εργασίες υπάρχουν περιορισμοι στον αριθμό των ατόμων αλλα ναί λογω "conversion cost" οπως λενε δεν εχουν σκοπο να κοψουν κοσμο στις εργασίες στα μεταπτυχιακα(αποτι εχω ακουσει)κατηγοριας 3 οπως το 2ετες του ΠΑΠΕΙ οπου ειμαι.

Δημοσ.

Βρε δουλεια έχετε βρει??? που κάθεστε και τσακωνεστε για τα πτυχια?

 

εχετε βρει τι θα κανετε στην ζωη σας για να βγάλετε κανα φραγκο? ολα τα αλλα ειναι

ασημαντα.

 

Οι εταιρειες δεν θελουν μοναχα ενα ατομο που να ειναι στο κλουβι να του πετανε μπανανες

και να λυνει εξισωσεις... πιστευω καποιοι εχουν παρανοησει ορισμενα πραγματα και δεν θα τους βγει σε καλο.

  • Like 3
Δημοσ.
O καθηγητής που είχα στην είσαγωγή στη πληροφορική στο ΕΑΠ απάντησε σε όλα τα e-mail με απορίες που του εστειλα, και σε εργασία που εκανα λαθος, στη κατανόηση της εκφώνησης μου το εξήγησε προσωπικά.

 

Τι να σου πω? Εμεις ειχαμε πολλους καθηγητες... καποιοι απανταγαν, καποιοι οχι

 

@viper:

 

Εντάξει,το άκουσα και αυτό...

Όχι φίλε,δεν παίζει κανένα ταβάνι.Θα πάρεις 10,θα πάρεις και 1.

Μην απατάσαι.

 

Ναι είναι δύσκολο το ΕΑΠ.Αλλά όχι μόνο επειδή είναι δύσκολο από τη φύση του.

Αλλά επειδή έχεις μεγαλώσει,έχεις ξεχάσει να διαβάζεις(ή ποτέ δεν έμαθες),επειδή έχεις ένα σωρό τρεξίματα και δεν προλαβαίνεις,επειδή έχεις οικογένεια,επειδή δεν ανέχεσαι άλλες σπαζοκεφαλιές και άγχη και αμέτρητα επειδή που βαριέμαι να γράψω.

 

Για αυτό το λόγο εγκαταλείπει το 80% από την 1η χρονιά.

 

*Για αποφυγή παρεξήγησης,τα "έχεις" σημαίνουν "έχουν" ή "έχουμε",με την έννοια ότι όλοι μπορούν να βρεθούν φοιτητές στο ΕΑΠ.

 

Και ομως. Ολα τα ινφο για τα ταβανια ερχονται απο καθηγητες

thank you very much

 

Γενικά, το καλύτερο που έχει να κάνει οποιοσδήποτε θέλει να παρακολουθήσει το ΕΑΠ., κατά την γνώμη μου πάντα, είναι να δει το πρώτο έτος δοκιμαστικά, παίρνοντας μια θεματική ενότητα (την εισαγωγική) ώστε να κρίνει αν μπορεί (αν δηλαδή αντικειμενικά έχει την ικανότητα) να παρακολουθήσει την ειδικότητα που τον ενδιαφέρει, αν έχει όντως τα ψυχικά αποθέματα (την διάθεση δηλαδή..) για να ασχοληθεί μαζί της και επίσης (εξίσου σημαντικό) αν ο τρόπος διδασκαλίας και λειτουργίας του ΕΑΠ ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του (διότι υπάρχει περίπτωση η μεθοδολογία του ΕΑΠ να μην κάνει για εκείνον).

 

Το καλυτερο που εχει να κανει καποιος ειναι να μην χασει τα 700 ευρω του ή τα 550 που ειναι τωρα

 

Σε εργασίες που είχα παραδώσει στα δικά μου χρόνια στο ΕΑΠ, είχα πάρει απο 3 εώς 10.

Ούτως ή άλλως, όταν σου στέλνουν την εργασία που πρέπει να εκπονήσεις, σου στέλνουν μαζί και αναλυτική κατάσταση για τη βαθμολογία που παίρνει το κάθε θέμα όπως και κάθε υποερώτημα του κάθε θέματος.

Το μόνο ταβάνι που υπάρχει λοιπόν είναι το 10 και ο μόνος πάτος το 0.

 

 

 

 

Αν περάσεις δηλαδή σε ένα συμβατικό πανεπιστήμιο και συνεχίζουν να ισχύουν τα "επειδή...", τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα;

Εγώ νομίζω οτι τα σύν που προσφέρει το ΕΑΠ είναι οτι δεν υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση (πέρασα ολόκληρη ενότητα χωρίς να πάω ούτε μια φορά σε συνάντηση) οπότε μπορείς να έχεις ταυτόχρονα τη δουλειά σου, την οικογένειά σου και τις υπολοιπες υποχρεώσεις χωρίς να έχεις το άγχος οτι "Κάθε Τρίτη στις 10 το πρωί πρέπει να είμαι εκέι γιατί έχω μάθημα...".

Βέβαια αυτό είναι και αρνητικό, γιατί απο τη στιγμή που δεν υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση με τον καθηγητή και τους συμφοιτητές, οι απορίες και τα ερωτήματα είναι πιο δύσκολο να βγούν στην επιφάνεια, να εκφραστούν και να απαντηθούν.

 

Στο σύνολό του, το σύστημα της εξ'αποστάσεως εκπαίδευσης δεν διαφέρει σε βαθμό δυσκολίας απο ένα συμβατικό. Απλά σου προσφέρει κάποιες ευκολίες σε κάποιες καταστάσεις, αλλά σε δυσκολεύει περισσότερο σε κάποιες άλλες.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αποφοιτήσει κάποιος, αλλά ούτε και ακατόρθωτο.

Έτσι όμως δεν είναι και όλα τα πανεπιστήμια; Γνώση χωρίς κόπο δεν μπορεί να υπάρξει.

 

Στα χρονια σου ετσι ηταν, αλλα τωρα αυτα εχουν ξεπεραστει. Δεν παιζουν αναλυτικες βαθμολογιες τωρα πια. ΔΛΔ, εγω δεν ειδα αναλυτικη περσι...

 

Θα προτιμούσες να ήσουν 19χρονος σε συμβατικό ή 35χρονος με 3 κουτσούβελα στο ΕΑΠ;

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι πρώτοι έχουν προβάδισμα σε διαχείριση χρόνου και ένα άδειο μυαλό έτοιμο να μάθει.

Οι δεύτεροι έχουν ένα γεμάτο πρόγραμμα ,πολλά άγχη,οικονομικά προβλήματα κ.α. και προσπαθούν κάπου ανάμεσα να χωρέσουν το ΕΑΠ.

Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.

 

Διαφωνω.

Το ΕΑΠ δεν σου μαθαινει κατι το συνταρακτικο. ΔΛΔ, θα πρεπει να διαβασεις μονος σου τα παντα. Αν βρεθει καποιος καθηγητης να σε βοηθησει, τοτε θα πρεπει να αναψεις ενα κερι

 

 

Υγ. τωρα το ξαναειδα τα thread...

XD

Δημοσ.
[..]

Το καλυτερο που εχει να κανει καποιος ειναι να μην χασει τα 700 ευρω του ή τα 550 που ειναι τωρα[..]

Εντάξει.. ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί, ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και να δει αν ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του ή όχι.
  • Like 1
Δημοσ.

Εγω ξερω οτι καθε πτυχιο ειναι ένα οπλο. Ειτε ειναι απο το ΕΑΠ ειτε απο οπουδηποτε αλλου. Τα παντα ειναι οπλα πρεπει να μαζευουμε... πχ αυτη τη στιγμη κάποιος ο οποιος περα απο το κλασσικο πτυχιο στην ειδικοτητα του εχει και αλλου πχ κιθαρας ή και αγγλικων κανει μαθηματα και εκει και δεν ξεμενει απο μεροκαματο. Τωρα οσοι καθονται και τσακωνονται επειδη εβγαλαν ενα πανεπιστημιο και νομιζουν οτι θα πανε να δουλεψουν με 1ο μισθο 1300 -1500 ευρω και μια μονο δουλεια μαλλον ζουν εκτος πραγματικοτητας

 

και να μας πουνε και ποιες δουλειες ειναι αυτες και που δουλευουν επειδη βλεπω γενικα να αποφευγουν ορισμενοι αυτη την ερωτηση και αυτο ειναι υποπτο. Πχ γιατι να αποφυγεις μια ερωτηση εφοσον δουλευεις καπου? τι θα σ κανει ο αλλος θα ερθει να σου κλεψει την δουλεια ή να σε ληστεψει..... κατι αλλο παιζει. :P

 

το "Δεν θα σου δωσω και Ε9 " που λενε ορισμενοι ειναι για γελια δικαιολογια τουλαχιστον να την αλλαξουν εφοσον κανεις μια συζητηση και λες οτι δουλευεις να πεις και που τεκμηριωνοντας το αλλιως κοροιδευεις τον συνομιλητη για δικους σου λογους

Δημοσ.
Εντάξει.. ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί, ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και να δει αν ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του ή όχι.

 

okay

ας ξαναδιατυπωσω

 

αν καποιος σκεφτετε να δωσει τα λεφτακια του στο ΕΑΠ, τοτε θα πρεπει να περασει απο το σιτε του Αρνου και να δει τα θεματα των εργασιων για την σχολη που τον ενδιαφερει...

 

simple enough

  • 2 χρόνια αργότερα...
Δημοσ.

Καλα κατουρηστε λιγο οσοι ειστε σε κανα πολυτεχνειο κτλπ τα μαθαμε και τα δικα σας, περνατε με σκονακια, κομματα ή απλα επειδη σας βαρεθηκαν οι καθηγητες σας επισης το ΕΑΠ εχει τους ιδιους καθηγητες με τα συμβατικα, το επιπεδο συγκριτικα με (καλο) καθαρο φυσικο ή καθαρο χημικο ειναι χαμηλοτερο αλλιως επρεπε να εδινε 3 ΠΤΥΧΙΑ και να κραταγε 12 χρονια το προγραμμα σπουδων αντι 6, αυτα, πολλες φορες ομως οτι χανεις απο τη μια ειδικοτητα το κερδιζεις απο την αλλη, κανενας φυσικος δε ξερει τη τυφλα του απο χημεια βιολογια κτλπ... και οσοι λενε οτι ξερουν θα αρχισω τα γελακια. :-D

 

Οι πληροφορικαριοι του ΕΑΠ κανουν και δικτυα εκτος απο προγραμματισμο οποτε και εκει βγαινει ενας αχταρμας, οσοι θελουν να γινουν καθαρα προγραμματιστες μπορουν κ απο ΙΕΚ, ξερω ατομα που πιασαν δουλεια με χαρτι ΙΕΚ εκει που κοψανε αλλους του πανεπιστημιου.

 

Συγκριτικα τα ελληνικα κλειστα πανεπιστημα με του εξωτερικου το μονο καλο που εχουν ειναι οτι ειναι τζαμπα, αν καποιος το σκεφτεται να φυγει εξω και εχει τα φραγκα, να φυγει και να μη κοιταξει πισω του.

Δημοσ.

 

Συγκριτικα τα ελληνικα κλειστα πανεπιστημα με του εξωτερικου το μονο καλο που εχουν ειναι οτι ειναι τζαμπα, αν καποιος το σκεφτεται να φυγει εξω και εχει τα φραγκα, να φυγει και να μη κοιταξει πισω του.

+++++++++

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Ποιά η αποψη σας για το προπτυχιακο τμήμα του ανοιχτού πανεπιστημίου? αξιζει το κοπο ?Παω για 2ο πτυχιο. Είμαι στην κατηγορια Α σειρα 592 με τα προσφατα αποτελεσματα εισαγωγής.

Αν θες να μάθεις την αλήθεια διάβασε αυτό http://eaphelp.blogspot.gr/2014/09/blog-post.html και αυτό http://eaphelp.blogspot.gr/2015/03/blog-post_18.html#more

  • 6 χρόνια αργότερα...
Δημοσ.
7 ώρες πριν, ΒΑΛΣΑΒ είπε

Γνωρίζει κάποιος πόσο εύκολο είναι να τελειώσει κάποιος την σχολή σε 4 χρόνια έστω με έναν μέτριο βαθμό γύρω στο 7 ? ( Δεν με ενδιαφέρει το άριστα στο πτυχίο όσο το να το βγάλω σε 4 χρόνια !)

Δύσκολο....θα πρέπει να μην δουλεύεις ...και θα το πω και αυτό ...ειδικά στα Μαθηματικά χρειάζεσαι λίγο φροντιστήριο (γιατί ειδάλλως θα χάσεις ΠΟΛΛΛΥ Χρόνο μέχρι να πιάσεις το άπιαστο ... και να βρεις τις σημειώσεις που ταιριάζουν)

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...