alan2 Δημοσ. 21 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 21 Δεκεμβρίου 2010 Ποιά η αποψη σας για το προπτυχιακο τμήμα του ανοιχτού πανεπιστημίου? αξιζει το κοπο ?Παω για 2ο πτυχιο. Είμαι στην κατηγορια Α σειρα 592 με τα προσφατα αποτελεσματα εισαγωγής.
V.I.Smirnov Δημοσ. 21 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 21 Δεκεμβρίου 2010 To EAΠ τόσο στα προπτυχιακά όσο και στα μεταπτυχικά είναι κατώτερο σε όλα. Τουλάχιστον στις "σχολές" των θετικών επιστημών. Γίνεται συστηματική δουλειά (ή τουλάχιστον προσπαθείται αυτό) αλλά η στάθμη είναι χαμηλή και οπωσδήποτε καμιά σχέση με τα αντίστοιχα ΑΕΙ. Π.χ. στο μεταπτυχιακό τμήμα πληροφορικής μαθαίνουν C. Πού ξανακούστηκε αυτό ; αυτή είναι βασική γνώση πρώτου έτους σε προπτυχιακό τμήμα. Και στα προπτυχιακά το ίδιο συμβαίνει. Η στάθμη των μαθημάτων και η ποικιλία των επιλογών είναι χαμηλές. Αν συγκρίνεις την ύλη μεταξύ αντίστοιχων ΑΕΙ και ΑΕΠ θα το διαπιστώσεις μόνος σου, τόσο για τα μεταπτυχιακά όσο και για τα προπτυχιακά. Δυστυχώς οι κατακτήριες από ΑΕΙ σε ΑΕΙ κλείνουν το δρόμο (π.χ. 3 ή λιγότερους στους 100 εγεγραμμένους δέχεται το ΑΠΘ). Περισσότερα θα μάθεις για κάτι που σε ενδιαφέρει αν διαβάσεις μόνος σου συστηματικά. Πήγαινε αν το έχεις απωθημένο και έχεις τρόπο να αξιοποιήσεις το όποιο (αμφίβολου κύρους) πτυχίο δίνουν. (Δεν είναι δωρεάν βλέπεις.) Αλλά μην περιμένεις να μάθεις ότι και όπως σε ΑΕΙ, είναι λύση ανάγκης. -
alan2 Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Δηλαδη δεν θα ειναι και πολυ δυσκολο σε σχεση πχ με πληροφορικη ΑΣΟΕΕ? βλεπω αρκετα μαθηματικα στο προγραμμα και ανυσηχω. λεω να δηλωσω 1 μονο θεματικη ενοτητα (4 μαθηματα) για αρχη, για πρωτη χρονια.
klog Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Δηλαδη δεν θα ειναι και πολυ δυσκολο σε σχεση πχ με πληροφορικη ΑΣΟΕΕ? βλεπω αρκετα μαθηματικα στο προγραμμα και ανυσηχω. λεω να δηλωσω 1 μονο θεματικη ενοτητα (4 μαθηματα) για αρχη, για πρωτη χρονια. Εγώ θα σου πω το εξής απλό....... Την πάτησα άσχημα γιατί στα 30 κάτι έπεσα πάνω στα μαθηματικά που πολύ απλά την εποχή μου στο Λύκειο τα ..........είχαν εκτός ύλης. Δεν λέω ότι είμαι και σούπερ νοήμων άνθρωπος , ίσως κάποιος άλλος να τα κατάφερνε καλύτερα αλλά με δυσκολεύουν αρκετά. Κατα τα άλλα θεωρώ πως για κάποιον δεν έχει προπτυχιακό και έχει διάθεση να αφιερώσει τον χρόνο που απαιτείται δεν είναι κακό έστω και ενδεχομένως η ηλικία κάποιων φοιτητών και οι πολλές υποχρεώσεις κάνουν το επίπεδο χαμηλότερο απο ένα ΑΕΙ γεμάτο 18 χρονα σφουγγάρια με διάθεση και χρόνο να διαβάσουν.
V.I.Smirnov Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2010 Tα βιβλία του ΕΑΠ είναι γενικώς καλογραμμένα και όχι πολύ δύσκολα. Δεν ξέρω τι στάθμης μαθηματικά κάνουν στην ΑΣΟΕΕ αλλά δεν φαντάζομαι ότι του ΕΑΠ θα είναι πιο δύσκολα. Για απόφοιτους θετικών σχολών ή πολυτεχνείου δεν είναι τίποτε πάντως. Και γενικά η στάθμη του ΕΑΠ είναι (δυστυχώς) αρκετά έως πολύ πιο κάτω από τις κανονικές σχολές. -
StavrosD Δημοσ. 27 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 27 Δεκεμβρίου 2010 Έχω περάσει και εγώ στο τμήμα αυτό αλλά μάλλον δεν θα ασχοληθώ. 8400€ είναι πολλά λεφτά (12 ενότητες x 700€) για ένα χαρτί. Είμαι μηχανικός, έχω στην εφορία και στο εμπορικό επιμελλητήριο και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με πληροφορική, δεν υπάρχει λόγος να πληρώσω.
gpolic Δημοσ. 27 Δεκεμβρίου 2010 Δημοσ. 27 Δεκεμβρίου 2010 Φιλε εαν εχεις χρόνο ελευθερο (πολύ!) και χρημα προχωρα το. Πολυ καλη ιδεα να παρεις μια ενοτητα στην αρχη, για να δεις πως ειναι. Αν και τα μαθηματα 1ου έτους δεν είναι δυσκολα, αλλα θα καταλάβεις το ρυθμο που πρέπει να δουλεύεις. Αν αξίζει; Για ποιό λογο θέλεις αυτό το πτυχίο και σε τι φάση βρίσκεσαι στη ζωή σου; Ειναι δυσκολο και θα κουραστεις για να το παρεις. Ειναι μεγαλο το ποσοστο που τα παραταει στη μεση. Αν εννοεις αξιζει απο θεμα γνώσεων, δεν μπορω να το συγκρινω με αλλα ΑΕΙ γιατι δεν εχω εμπειρια.
djpaul1963 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2011 Εγώ πάντως θα διαφωνήσω κάθετα με τον φίλο V.I.Smirnov. Το επίπεδο σπουδών του ΕΑΠ είναι πολύ ψηλό και είναι κάτι που έχουν επιδιώξει επίτηδες να γίνει, ακριβώς για να αποβάλλουν την εντύπωση κάποιων ότι σαν ειδικού τύπου πανεπιστήμιο (απομακρυσμένης μάθησης) θα είναι και υποδεέστερο στις γνώσεις που προσφέρει. Απόδειξη αυτών που γράφω είναι ότι το ποσοστό των φοιτητών που καταλήγουν να πάρουν πτυχίο είναι πάρα πολύ μικρό διότι οι περισσότεροι απογοητεύονται από τη δυσκολία και τα παρατάνε. Ειδικά στις Θετικές Επιστήμες και μάλιστα στις Φυσικές Επιστήμες, είναι τόσο δύσκολα που τα πτυχία που έχει δώσει στα 10+ χρόνια λειτουργίας του είναι μόλις 64! Η κάθε θεματική ενότητα που καλούνται να ολοκληρώσουν οι φοιτητές του (από τις 12 συνολικά) αντιστοιχεί σε ύλη 3-4 εξαμήνων ενός συμβατικού πανεπιστημίου. Αρνητικό οπωσδήποτε είναι το γεγονός της μεγάλης οικονομικής επιβάρυνσης των φοιτητών, αλλά κακά τα ψέματα, η ουσιαστική παιδεία δυστυχώς δεν είναι δωρεάν πλέον. Απόδειξη τα τόσα ιδωτικά σχολεία και πανεπιστήμια που ανθούν κατά κόρον. 1 1
amav Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 Μιας και πέρασα από το ΕΑΠ να πω την άποψη μου. Διαφωνώ κάθετα στο ότι είναι χαμηλό το επίπεδο, μια χαρά είναι και αν θέλεις να μάθεις, θα μάθεις. C μαθαίνεις από την πρώτη χρονιά αν είναι αυτός ο στόχος σου αλλά φαντάζομαι αυτό το κάνεις και μόνος σου. Το Πανεπιστήμιο είναι εκεί για να σου δώσει μια πιο ευρεία εικόνα της πληροφορικής μέσα από διάφορες ενότητες και δεν επικεντρώνεται σε κάτι συγκρικριμένο. Έτσι κι αλλιώς στη δουλειά πάνω γίνεσαι άντρας Το πρόβλημα είναι τα χρήματα που είναι πολλά. Αν αντέχει η τσέπη σου και έχεις χρόνο προχωράς. Υπάρχουν Θεματικές ενότητες όπως τα Μαθηματικά (Διακριτά ή όχι) που θα σου φάνε πολύ χρόνο ειδικά αν είσαι κάποιας ηλικίας και έχεις υποχρεώσεις (δουλειά, οικογένεια, υποχρεώσεις). Αν πάρεις 3 θεματικές τον χρόνο μπορεί και να τα καταφέρεις την πρώτη χρονιά που είναι πιο βατά τα πράγματα αλλά στη δεύτερη θα τα δεις σκούρα.
V.I.Smirnov Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 Προκαλούμαι για δεύτερη φορά οπότε ας απαντήσω. Ξαναλέω λοιπόν ότι "από τα ολότελα καλή είναι κι η Παναγιώταινα". Η δουλειά που γίνεται στο ΕΑΠ είναι γενικά συστηματική αλλά η στάθμη είναι χαμηλή εως μέτρια. Αν συγκριθεί η στάθμη, το εύρος και η ποικιλία των μαθημάτων μεταξύ του συμβατικού πανεπιστημίου και του ΕΑΠ η διαφορά είναι φανερή. Π.χ. σε ότι αφορά την Πληροφορική, δεν κάνουν τίποτε από γραφικά (αν είναι δυνατόν - ακόμα και σε ΤΕΙ διδάσκονται τουλάχιστον 1 εξάμηνο), αριθμητική ανάλυση (έλεος !), παραλληλία, υπολογιστική γεωμετρία, αναγνώριση προτύπων, ψηφιακή σχεδίαση... Δηλ. από τα καλύτερα και πιο ενδιαφέροντα. Ούτε έχει μαθήματα θεωρητικής πληροφορικής (π.χ. θεωρία επιλυσιμότητας). Άστο, μην τρελαθούμε. Στο αντίστοιχο μεταπτυχιακό τμήμα είναι τα ίδια και χειρότερα. Όποιος ρίξει μια ματιά στον οδηγό σπουδών που έχει το μεταπτυχιακό πληροφορικής του ΕΑΠ και π.χ. του ΑΠΘ θα δει ότι είναι μέρα με νύχτα. Δεν μπορεί σε υποτιθέμενο μεταπτυχιακό να διδάσκεται C - αυτό είναι προπτυχιακό α' εξαμήνου. Όσο για τις "Θετικές επιστήμες", εκεί για κάποιον που έχει τελειώσει Φυσικό ή Μαθηματικό ή Πολυτεχνείο, είναι απλώς ανέκδοτο. Π.χ. δεν διδάσκονται τίποτε από ΜΜΦ : Διαφορικές με Μερικές Παραγώγους, Ειδικές Συναρτήσεις (Bessel, Hankel, Σφαιρικές Αρμονικές), Λογισμό Μεταβολών, Τένσορες, Συναρτησιακή Ανάλυση, Τοπολογία, Θεωρία Ομάδων... Ούτε καν Μιγαδική Ανάλυση δεν κάνουν που είναι εκ των ων ουκ άνευ ! Για να μην μιλήσουμε για τα δεκάδες μαθήματα επιλογής που έχει π.χ. το συμβατικό Φυσικό : Γενική Σχετικότητα, Κβαντική Πληροφορική, lasers, βιοϊατρική, fractals και Δυναμικά Συστήματα, Μηχανική Συνεχών Μέσων, διάδοση κυμάτων, ηλεκτρονική, Στατιστική, Διαφορική Γεωμετρία.... Από αυτά στο ΕΑΠ δεν υπάρχει τίποτε. Και το χειρότερο, για πολλά εξ αυτών δεν σου δίνει το υπόβαθρο για να τα μελετήσεις μόνος σου. Οι επιμελείς απόφοιτοι συμβατικού πανεπιστημίου μπορούν να πάνε στο ΕΑΠ και με τις γνώσεις τους να διδάξουν - όχι να διδαχτούν. Και τι πάει να πει "Φυσικές επιστήμες", τι μαθαίνεις καλά εκεί ; Κάποια μαθήματα είναι ενδιαφέροντα αλλά τελικά και συνολικά, ούτε καλά μαθηματικά μαθαίνεις, ούτε φυσική, ούτε χημεία. Ένας αχταρμάς... Πέραν αυτών, νομίζω ότι στις "Ανθρωπιστικές επιστήμες" είναι αρκετά καλύτερα τα πράγματα (λόγω του αντικειμένου). Δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσω περισσότερο - αρκεί κάποιος να δει τους οδηγούς σπουδών. Το ΕΑΠ παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία για όσους θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες σε "μαλακά" πλαίσια αλλά απαιτεί αρκετή προσπάθεια - ειδικά για όποιον δεν έχει προηγούμενη γ' βάθμια εκπαίδευση. Δεν το υποτιμώ, αντίθετα, το συστήνω και προσωπικά αν είχα χρόνο θα πήγαινα. Είναι καλή επιλογή να πας για να συμπληρώσεις ή να ξαναθυμηθείς γνώσεις, να ασχοληθείς με κάποια πράγματα που πάντα ήθελες αλλά δεν σου δόθηκε η ευκαιρία/αφορμή, να έρθεις σε καλή επαφή με ένα τομέα που δεν ίσως μπόρεσες να το κάνεις νωρίτερα στην ζωή σου. Ικανοποιείς μια επιθυμία για περαιτέρω μόρφωση (το πληρώνεις βέβαια) και σου μένει και ένα τυπικό προσόν που ίσως αξιοποιήσεις. ΑΛΛΑ δεν μπορεί όμως να συγκριθεί με το συμβατικό, τουλάχιστον στις θετικές επιστήμες - με τίποτα. Μακάρι να ήταν αλλιώς. Όποιος πάει με την αντίληψη ότι θα αντικαταστήσει την φοίτηση σε συμβατική σχολή είναι καταρχήν λάθος. Και όσο για την υποτιθέμενη δυσκολία του, δεν οφείλεται στην στάθμη των μαθημάτων αλλά στο ότι πρέπει να είσαι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα. Το τι θα συνέβαινε από πλευράς δυσκολίας αν στο συμβατικό πανεπιστήμιο εφαρμοζόταν αντίστοιχη αυστηρότητα είναι προφανές... Τα παραπάνω βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη... -
dop Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2011 PS, η γλώσσα δεν κάνει το σχολείο... My 0.02 cents.
dclf34 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 (επεξεργασμένο) Προκαλούμαι για δεύτερη φορά οπότε ας απαντήσω. Ξαναλέω λοιπόν ότι "από τα ολότελα καλή είναι κι η Παναγιώταινα". Η δουλειά που γίνεται στο ΕΑΠ είναι γενικά συστηματική αλλά η στάθμη είναι χαμηλή εως μέτρια. Αν συγκριθεί η στάθμη, το εύρος και η ποικιλία των μαθημάτων μεταξύ του συμβατικού πανεπιστημίου και του ΕΑΠ η διαφορά είναι φανερή. Π.χ. σε ότι αφορά την Πληροφορική, δεν κάνουν τίποτε από γραφικά (αν είναι δυνατόν - ακόμα και σε ΤΕΙ διδάσκονται τουλάχιστον 1 εξάμηνο), αριθμητική ανάλυση (έλεος !), παραλληλία, υπολογιστική γεωμετρία, αναγνώριση προτύπων, ψηφιακή σχεδίαση... Δηλ. από τα καλύτερα και πιο ενδιαφέροντα. Ούτε έχει μαθήματα θεωρητικής πληροφορικής (π.χ. θεωρία επιλυσιμότητας). Άστο, μην τρελαθούμε. Στο αντίστοιχο μεταπτυχιακό τμήμα είναι τα ίδια και χειρότερα. Όποιος ρίξει μια ματιά στον οδηγό σπουδών που έχει το μεταπτυχιακό πληροφορικής του ΕΑΠ και π.χ. του ΑΠΘ θα δει ότι είναι μέρα με νύχτα. Δεν μπορεί σε υποτιθέμενο μεταπτυχιακό να διδάσκεται C - αυτό είναι προπτυχιακό α' εξαμήνου. Όσο για τις "Θετικές επιστήμες", εκεί για κάποιον που έχει τελειώσει Φυσικό ή Μαθηματικό ή Πολυτεχνείο, είναι απλώς ανέκδοτο. Π.χ. δεν διδάσκονται τίποτε από ΜΜΦ : Διαφορικές με Μερικές Παραγώγους, Ειδικές Συναρτήσεις (Bessel, Hankel, Σφαιρικές Αρμονικές), Λογισμό Μεταβολών, Τένσορες, Συναρτησιακή Ανάλυση, Τοπολογία, Θεωρία Ομάδων... Ούτε καν Μιγαδική Ανάλυση δεν κάνουν που είναι εκ των ων ουκ άνευ ! Για να μην μιλήσουμε για τα δεκάδες μαθήματα επιλογής που έχει π.χ. το συμβατικό Φυσικό : Γενική Σχετικότητα, Κβαντική Πληροφορική, lasers, βιοϊατρική, fractals και Δυναμικά Συστήματα, Μηχανική Συνεχών Μέσων, διάδοση κυμάτων, ηλεκτρονική, Στατιστική, Διαφορική Γεωμετρία.... Από αυτά στο ΕΑΠ δεν υπάρχει τίποτε. Και το χειρότερο, για πολλά εξ αυτών δεν σου δίνει το υπόβαθρο για να τα μελετήσεις μόνος σου. Οι επιμελείς απόφοιτοι συμβατικού πανεπιστημίου μπορούν να πάνε στο ΕΑΠ και με τις γνώσεις τους να διδάξουν - όχι να διδαχτούν. Και τι πάει να πει "Φυσικές επιστήμες", τι μαθαίνεις καλά εκεί ; Κάποια μαθήματα είναι ενδιαφέροντα αλλά τελικά και συνολικά, ούτε καλά μαθηματικά μαθαίνεις, ούτε φυσική, ούτε χημεία. Ένας αχταρμάς... Πέραν αυτών, νομίζω ότι στις "Ανθρωπιστικές επιστήμες" είναι αρκετά καλύτερα τα πράγματα (λόγω του αντικειμένου). Δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσω περισσότερο - αρκεί κάποιος να δει τους οδηγούς σπουδών. Το ΕΑΠ παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία για όσους θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες σε "μαλακά" πλαίσια αλλά απαιτεί αρκετή προσπάθεια - ειδικά για όποιον δεν έχει προηγούμενη γ' βάθμια εκπαίδευση. Δεν το υποτιμώ, αντίθετα, το συστήνω και προσωπικά αν είχα χρόνο θα πήγαινα. Είναι καλή επιλογή να πας για να συμπληρώσεις ή να ξαναθυμηθείς γνώσεις, να ασχοληθείς με κάποια πράγματα που πάντα ήθελες αλλά δεν σου δόθηκε η ευκαιρία/αφορμή, να έρθεις σε καλή επαφή με ένα τομέα που δεν ίσως μπόρεσες να το κάνεις νωρίτερα στην ζωή σου. Ικανοποιείς μια επιθυμία για περαιτέρω μόρφωση (το πληρώνεις βέβαια) και σου μένει και ένα τυπικό προσόν που ίσως αξιοποιήσεις. ΑΛΛΑ δεν μπορεί όμως να συγκριθεί με το συμβατικό, τουλάχιστον στις θετικές επιστήμες - με τίποτα. Μακάρι να ήταν αλλιώς. Όποιος πάει με την αντίληψη ότι θα αντικαταστήσει την φοίτηση σε συμβατική σχολή είναι καταρχήν λάθος. Και όσο για την υποτιθέμενη δυσκολία του, δεν οφείλεται στην στάθμη των μαθημάτων αλλά στο ότι πρέπει να είσαι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα. Το τι θα συνέβαινε από πλευράς δυσκολίας αν στο συμβατικό πανεπιστήμιο εφαρμοζόταν αντίστοιχη αυστηρότητα είναι προφανές... Τα παραπάνω βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη... - Προς αποκατάσταση της αλήθειας τα παρακάτω μαθήματα υπάρχουν στο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικης του ΕΑΠ: αριθμητική ανάλυση , παραλληλία, υπολογιστική γεωμετρία, αναγνώριση προτύπων, ψηφιακή σχεδίαση [1][5] Το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ "Πληροφοριακά Συστήματα" ΔΕΝ απευθύνεται σε Πληροφορικούς ως οφείλει [8] αλλά ΜΟΝΟ σε επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων. Είναι Conversion Master όπως και ένα MBA. Υπάρχει μεταπτυχιακό στο ΕΑΠ το οποίο απευθύνεται ΜΟΝΟ σε Πληροφορικούς: Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διάχυτων Συστημάτων Υπολογισμού MSc και είναι ΕΝΑ ΕΚ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ που απευθύνεται ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ σε όλη την Ελλάδα. [2] Οι ΣΕΠ που διδάσκουν στα ΠΣ Πληροφορικής του ΕΑΠ είναι καθηγητές από τα Συμβατικά Πανεπιστήμια (Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Τμήματα Πληροφορικής, Τμήματα Φυσικής, Μαθηματικών). Γίνεται σκοτωμός για να μπουν πολύ απλά γιατί τα λεφτά είναι αρκετά καλά. Επιλέγονται κυριολεκτικά οι κορυφαίοι κάθε Πανεπιστημίου (impact factor, ερευνητικό έργο, βαθμίδα, k.a) καθώς αυτά μοριοδοτούνται. Επι της συγκρίσεως της Πληροφορικής με συμβατικά Πανεπιστήμια παραθέτω την Μελέτη Πληρότητας τμημάτων Πληροφορικής της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος (ACM, IEEE, AIS) [3][4] Τα επαγγελματικά δικαιώματα των Αποφοίτων είναι τα ίδια με κάθε Σχολή Πληροφορικής Πανεπιστημίου βάσει του ΠΔ.44/2009 [7]. Οι απόφοιτοι του ΕΑΠ έχουν αποδείξει ότι μπορούν να γίνουν επιστήμονες αφού μπουν σε μια Σχολή. Δυστυχώς στα υπόλοιπα Πανεπιστήμια γιορτάζεται η εισαγωγή, η οποία δεν αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την παραγωγή ενός καλού επιστήμονα. Αποτελεί σίγουρα ικάνη αλλά επαναλαμβάνω όχι αναγκαία. Στο ΕΑΠ γιορτάζουμε το πτυχίο, με τις οικογένειες μας συνήθως γιατί είμαστε ελάχιστοι. Πολλοί ήρθαν για 2ο "εύκολο" πτυχίο (Φυσικοί, Μηχανολόγοι, Ιατροί κτλ). Το ποσοστό Drop Out στο πρώτο έτος είναι τρομακτικό [6] βάσει δημοσίευσης στο ScienceDirect (αν και παλαιό και έχει αλλάξει προς το χειρότερο). Καταλήγοντας Είναι απορίας άξιο πως μερικοί, που διατείνονται ότι είναι μηχανικοί ή/και επιστήμονες, χωρίς μετρικές, χωρίς κριτήρια ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ, χωρίς έρευνες και χωρίς αποδείξεις αποδίδουν βαθμολογίες και τίτλους σε κάτι που από τα γραφόμενα τους φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν. Όταν έχουν γίνει τόσες και τόσες δημοσιεύσεις για τα συστήματα Ανοικτής Εκπαίδευσης, κάποιοι μέσα το παράθυρο του επιστημολογικού μεσαίωνα μεταφέρουν απόψεις που δεν συνάδουν με την πραγματικότητα. Θα παρακαλούσα να παρατεθούν οι συλλογισμοί με τους οποίους στοιχειοθετούνται όσα γράφτηκαν και αποτελούν δυσφήμιση για το ΕΑΠ. Αν είναι ελλιπή κρίνεται και ο γραφών αλλά και η σχολή (?) η οποία του δίδαξε (?) πως να αποφαίνεται επιστημονικά. Οι προσωπικές απόψεις βλάπτουν όταν υποτίθεται ότι μιλά επιστήμονας. Πόσο μάλλον όταν κατηγορεί ευθέως ένα πολύ αξιόλογο Πανεπιστήμιο το οποίο σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΔΒΜΘ αποτελεί τον βασικό άξονα μετασχηματισμού των υπολοίπων ΑΕΙ. Θα πρότεινα να μας πουν όσοι γράφουν αρνητικά σχόλια ποια σχολή τελείωσαν και να δούμε (αν θέλουν βέβαια) την διπλωματική τους. Θα αρκεστώ να ξέρω ποιος επιστήμονας είναι αυτός που συκοφαντεί (ονοματεπώνυμο και όχι πίσω από το πληκτρολόγιο) ώστε να αξιολογήσουμε το ειδικό βάρος των όσων ειπώθηκαν (αν και νομίζω ότι καλυφθήκαν αρκετά από όσα προανέφερα) Επιστήμη στην Ελλάδα του ΔΝΤ: να πω ένα προκαταβολικό κρίμα που είμαι φορολογούμενος για τις πραγματικά αξιόλογες σπουδές αυτής της χώρας που δεν έπιασαν τόπο; Η αλήθεια θέλει τόλμη και κουράγιο για να δεχθεί να μας αποκαλυφθεί. Ας προσέχουμε λίγο τι λέμε. Παραπομπές [1] Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής ΕΑΠ http://www2.eap.gr/schoolNews.jsp?articleId=4464&categoryId=358&parentId=133&css=red_s.css [2] Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διάχυτων Συστημάτων Υπολογισμού MSc http://www2.eap.gr/schoolNews.jsp?categoryId=4343&articleId=-1&css=red_s.css&parentId=133 [3] Μελέτη Πληρότητας τμημάτων Πληροφορικής της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος http://review.epe.org.gr/ [4] Αποτελέσματα Μελέτης όλων των Τμημάτων Πληροφορικής http://review.epe.org.gr/doc.php?q=5&d=al [5] Αποτελέσματα Μελέτης Βαθμολογία ΕΑΠ Πληροφορικής - Αναλυτικά Μαθήματα http://review.epe.org.gr/doc.php?q=9&d=64 [6] A survey on student dropout rates and dropout causes concerning the students in the Course of Informatics of the Hellenic Open University Michalis Xenos, Christos Pierrakeas and Panagiotis Pintelas (Hellenic Open University, 16 Saxtouri Str, GR 26223, Patras, Greece / Department of Mathematics, Patras University, GR 26500, Rio, Patras, Greece) http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6VCJ-473M986-4&_user=10&_coverDate=12%2F31%2F2002&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_origin=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=1638767723&_rerunOrigin=scholar.google&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=e08d4f163a86d22fef00784ab37b8a32&searchtype=a [7] Επαγγελματική κατοχύρωση των διπλωματούχων μηχανικών και των πτυχιούχων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στα αντικείμενα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών 10/4/09 ΠΔ.44/2009 http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=344&cm_prdid=7247 [8] ΠΛΣ - Προϋποθέσεις Εισαγωγής http://www2.eap.gr/schoolNews.jsp?categoryId=375&articleId=666&css=red_s.css&parentId=133 Επεξ/σία 12 Φεβρουαρίου 2011 από dclf34 2
dop Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 Για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, μερικά από τα αποτελέσματα στο [3] είναι από το 2006. Επιπλέον, το [6] παρουσιάζει δεδομένα από το 2002. Άρα δε μπορώ παρά να θεωρήσω τα αποτελέσματά τους παρωχημένα, αν και παραδέχομαι την επιστημονικότητά τους. Πολύ απλά, δε μπορούν να είναι αντιπροσωπευτικά της τρέχουσας κατάστασης.
V.I.Smirnov Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 @dop Όποιος έχει γνώση του θέματος ξέρει από πρώτο χέρι τι κάνουν ή σωστότερα τι δεν κάνουν και πώς. Αυτά που γράφω για τις "θετικές επιστήμες" αληθεύουν πέρα για πέρα. Π.χ. ας μου δείξει κάποιος πού διδάσκονται ΜΜΦ στο τμήμα "θετικές επιστήμες" του ΕΑΠ. Όχι τίποτε άλλο, να πάω κι' εγώ... Και για την πληροφορική περίπου τα ίδια ισχύουν τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Και μόνον το γεγονός ότι 'διδάσκουν' C στο μεταπτυχιακό (που σε συμβατική σχολή είναι προπτυχιακό μάθημα α' εξαμήνου) για μένα δείχνει την χαμηλή στάθμη. Τα υπόλοιπα είναι τυπικότητες χωρίς ουσία και βαυκαλισμοί και δεν πείθουν κανέναν γνώστη του θέματος. Ασφαλώς και γίνεται συστηματική προσπάθεια, το έγραψα, όμως το αποτέλεσμα δεν είναι γενικά συγκρίσιμο με αυτό των κανονικών σχολών. Το ότι το εν λόγω μεταπτυχιακό πληροφορικής (το άλλο ξέρω ότι υπάρχει αλλά δεν γνωρίζω τι γίνεται) δεν απευθύνεται μόνον σε απόφοιτους πληροφορικής δείχνει ότι προσπαθούν να συγκεράσουν διάφορους κλάδους κάτω από μια ομπρέλλα. Γι' αυτό και το περιεχόμενο και η στάθμη των μαθημάτων υποβιβάζεται ώστε να γίνει προσιτό σε όλους. Αντίθετα, θα έπρεπε να υπάρχει φίλτρο και κατάταξη με βάση τις όποιες προϋπάρχουσες γνώσεις. Σε αξιόλογα μεταπτυχιακά οι ελλείψεις καλύπτονται με παρακολούθηση μαθημάτων και εξετάσεις πριν την εισαγωγή όχι μετά. Διατμηματικά μεταπτυχιακά υφίστανται και σε συμβατικές σχολές αλλά εκεί υπάρχουν γενικά περισσότερα εξειδικευμένα μαθήματα επιλογής και αμβλύνεται το πρόβλημα. Και εκτός αυτού, ούτε και εκεί η κατάσταση είναι πάντα καλύτερη, απλώς υπάρχουν αρκετές καλύτερες περιπτώσεις. Όσο για την την δυσκολία αποφοίτησης, υπάρχει λόγω του ότι οι εγεγραμμένοι δεν έχουν τον χρόνο που διαθέτει ένας φοιτητής σε συμβατική σχολή ενώ πρέπει να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα - η στάθμη δεν προβληματίζει και για οποιονδήποτε απόφοιτο αντίστοιχης συμβατικής σχολής είναι εν γένει χαμηλή. Όσοι έχουν κουράγιο και ικανότητες πηγαίνουν στο αληθινό πανεπιστήμιο - το ΕΑΠ είναι ακόμη υποκατάστατο. Γι' αυτό και δεν βγάζει ούτε μαθητικούς, ούτε φυσικούς, ούτε χημικούς, ούτε μηχανικούς : ακριβώς διότι έχει αδυναμία να καλύψει σωστά τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα. Στην πληροφορική διατείνεται ότι τα καταφέρνει καλύτερα - παίζει ρόλο η μόδα και η φύση του αντικειμένου αλλά αυτοί που είναι συνειδητοποιημένοι και ξέρουν τι θέλουν δεν ξεγελιούνται εύκολα από βιτρίνες τυπικών κανονισμών. -
dclf34 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2011 @dop Όποιος έχει γνώση του θέματος ξέρει από πρώτο χέρι τι κάνουν ή σωστότερα τι δεν κάνουν και πώς. Αυτά που γράφω για τις "θετικές επιστήμες" αληθεύουν πέρα για πέρα. Π.χ. ας μου δείξει κάποιος πού διδάσκονται ΜΜΦ στο τμήμα "θετικές επιστήμες" του ΕΑΠ. Όχι τίποτε άλλο, να πάω κι' εγώ... Και για την πληροφορική περίπου τα ίδια ισχύουν τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Και μόνον το γεγονός ότι 'διδάσκουν' C στο μεταπτυχιακό (που σε συμβατική σχολή είναι προπτυχιακό μάθημα α' εξαμήνου) για μένα δείχνει την χαμηλή στάθμη. Τα υπόλοιπα είναι τυπικότητες χωρίς ουσία και βαυκαλισμοί και δεν πείθουν κανέναν γνώστη του θέματος. Ασφαλώς και γίνεται συστηματική προσπάθεια, το έγραψα, όμως το αποτέλεσμα δεν είναι γενικά συγκρίσιμο με αυτό των κανονικών σχολών. Το ότι το εν λόγω μεταπτυχιακό πληροφορικής (το άλλο ξέρω ότι υπάρχει αλλά δεν γνωρίζω τι γίνεται) δεν απευθύνεται μόνον σε απόφοιτους πληροφορικής δείχνει ότι προσπαθούν να συγκεράσουν διάφορους κλάδους κάτω από μια ομπρέλλα. Γι' αυτό και το περιεχόμενο και η στάθμη των μαθημάτων υποβιβάζεται ώστε να γίνει προσιτό σε όλους. Αντίθετα, θα έπρεπε να υπάρχει φίλτρο και κατάταξη με βάση τις όποιες προϋπάρχουσες γνώσεις. Σε αξιόλογα μεταπτυχιακά οι ελλείψεις καλύπτονται με παρακολούθηση μαθημάτων και εξετάσεις πριν την εισαγωγή όχι μετά. Διατμηματικά μεταπτυχιακά υφίστανται και σε συμβατικές σχολές αλλά εκεί υπάρχουν γενικά περισσότερα εξειδικευμένα μαθήματα επιλογής και αμβλύνεται το πρόβλημα. Και εκτός αυτού, ούτε και εκεί η κατάσταση είναι πάντα καλύτερη, απλώς υπάρχουν αρκετές καλύτερες περιπτώσεις. Όσο για την την δυσκολία αποφοίτησης, υπάρχει λόγω του ότι οι εγεγραμμένοι δεν έχουν τον χρόνο που διαθέτει ένας φοιτητής σε συμβατική σχολή ενώ πρέπει να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα - η στάθμη δεν προβληματίζει και για οποιονδήποτε απόφοιτο αντίστοιχης συμβατικής σχολής είναι εν γένει χαμηλή. Όσοι έχουν κουράγιο και ικανότητες πηγαίνουν στο αληθινό πανεπιστήμιο - το ΕΑΠ είναι ακόμη υποκατάστατο. Γι' αυτό και δεν βγάζει ούτε μαθητικούς, ούτε φυσικούς, ούτε χημικούς, ούτε μηχανικούς : ακριβώς διότι έχει αδυναμία να καλύψει σωστά τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα. Στην πληροφορική διατείνεται ότι τα καταφέρνει καλύτερα - παίζει ρόλο η μόδα και η φύση του αντικειμένου αλλά αυτοί που είναι συνειδητοποιημένοι και ξέρουν τι θέλουν δεν ξεγελιούνται εύκολα από βιτρίνες τυπικών κανονισμών. - Επειδή δεν κατάλαβες φίλε τι σου λέω α) όσα λες είναι ατεκμηρίωτα και δεν βασίζονται στην πραγματικότητα αλλά σε υποκειμενικές αντιλήψεις. Αυτό σε κάνει να φαίνεσαι ημι-επιστήμονας. Άσε το ΕΑΠ και κάνε την αυτοκριτική σου β) σου ξανα είπα ότι το μεταπτυχιακό "Πληροφοριακά Συστήματα" ΔΕΝ απευθύνεται σε Πληροφορικούς. Για άλλη μια φορά σαν επιστήμονας απέδειξες ότι δεν μπορείς να διαβάσεις τεκμηριωμένο λόγο γ) μιλάς για συγκρίσεις σχολών χωρίς τεκμήρια, πλαίσιο, στόχο, μετρικές, άξονες, δημοσιεύσεις κτλ. Μας διασκεδάζεις όπως ο αείμνηστος Χατζηχρήστος στον Μπακαλόγατο. Να είσαι καλά δ) μιλάς για στάθμη. Εμείς στο ΕΑΠ (οι 450 που τελειώσαμε) όταν μιλάμε για στάθμες μιλάμε με dB και μόνο για αδιάστατα μεγέθη που συγκρίνονται (πχ ήχος). Εσύ με ποια μεθοδολογία και μετρική βρήκες αυτή την "στάθμη"; Ξανά υποκειμενικός ελλείψη τεκμηρίων. Ξανά μπακάλογατος. Να είσαι καλά ε) από το 1997 μέχρι σήμερα στο ΕΑΠ μπήκαν κάθε έτος από 750 ως 1000 άτομα στην Πληροφορική και απο 750 ως 500 στο Φυσικό. Μέχρι σήμερα βγήκαν 450 Πτυχιούχοι Πληροφορικής και 64 άτομα πήραν πτυχίο Φυσικού. Χωρίς κόμματα, χωρίς 3 φορές εξετάσεων το χρόνο, χωρίς ελάχιστο ποσοστό που περνάει το μάθημα, χωρίς εξετάσεις στο γραφείο του έγχρωμου καθηγητή, χωρίς "ειδικές" εμβόλιμες εξετάσεις λόγω καταλήψεων, χωρίς θέματα από κόμματα, χωρίς αναβαθμολογήσεις. Αντ' αυτού με κόψιμο σε ένα μάθημα μιας θεματικής = κόψιμο σε όλη την θεματική. Κόψιμο στις εργασίες της θεματικής = αφαίρεση δικαιώματος εξεταστικής. Φίλε απέδειξες με κάθε τρόπο ότι είσαι καλύτερος στο να μας διασκεδάζεις από ότι σαν επιστήμονας με θετικό και ορθά τεκμηριωμένο λόγο. Λυπάμαι λίγο τα λεφτά που πλήρωσα σαν φορολογούμενος για τις άδικες σπουδές σου. Μιλάς ατεκμηρίωτα και συναισθηματίζεσαι. Το Πανεπιστήμιο και η Σχολή σου μπορεί πραγματικά να είναι ενός σεβαστού επιπέδου (? ερωτηματικό εδώ για τα ελληνικά πανεπιστήμια γενικότερα) αλλά φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζεις την πραγματικότητα (= λαϊκισμός, έλλειψη αποδείξεων κτλ) ότι δεν επέφερε μορφωτικές αλλαγές πάνω σου. Καταλήγοντας το τι πέρασαν τα παιδιά της ΣΘΕΤ του ΕΑΠ (Φυσικοί, Πληροφορικοί, Μαθηματικοί, Μηχανικοί κτλ) για να τελειώσουν το πτυχίο τους το ξέρουν ΜΟΝΟ αυτοί όπως ξέρεις μόνο εσύ τι πέρασες για να τελειώσεις το δικό σου πτυχίο. Συγκρίσεις χωρίς πλαίσιο, στόχους, κριτήρια και μετρικές αδικούν πρωτίστως εσένα αλλά και έμμεσα την Σχολή σου (αν και νομίζω ότι δεν είναι πολλοί αυτοί που ασπάζονται αυτά που λες) Τέλος από μένα Πτυχιούχος Πληροφορικής ΕΑΠ 4
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα