Προς το περιεχόμενο

Τελικά η νευρική ή η ήρεμη οδήγηση είναι πιο οικονομική?


Alchemist`

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Kαπου το χανεις.

 

Οταν κινησει στη μεγιστη ροπη σου μπορείς να μετριάζεις κατα πολυ το πατημα του γκαζιου = ανοιγμα πεταλουδας.

 

Επισης δεν προσεξες τι ειπα.Ανεφερα για σχεση και οσο το δυνατον μεσα στο "ωφελιμο" φασμα ροπης,το ψιλοανελυσα σε παραπανω ποστ.

 

Εαν ομως δεν μιλαμε με συγκεκριμμένα παραδειγματα,τοτε κανουμε κουβεντα ανουσια,μιας και δε μπορω να το εξηγησω θεωρητικα,αλλα πρακτικά.

  • Απαντ. 97
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Αν έχεις κουμπωμένη σχέση και δεν πατάς γκάζι δεν καις ΚΑΘΟΛΟΥ καύσιμο αρκεί ο κινητήρας να μην είναι σε πολύ χαμηλές στροφές. Παρά ταύτα τσουλώντας με νεκρά τελικά καις λιγότερο καύσιμο αλλά δεν είναι σωστή οδήγηση.

Το τέρμα γκάζι δεν είναι οικονομικό*. Οι επιταχύνσεις σου δεν πρέπει να είναι κοιμισμένες αλλά να είναι και λιγότερο από το "τέρμα γκάζι".

Επίσης, ειδικά με τα 16βάλβιδα ατμοσφαιρικά, μη φοβάστε να ανεβάσετε στροφές καθώς επιταχύνετε αρκεί να μην είναι με τέρμα γκάζι. Αλλάζοντας νωρίς σχέση στο κιβώτιο και όντας σε χαμηλές στροφές μπορεί να πνίγουμε τον κινητήρα και τότε καίμε πολύ.

Αν είμαστε σε μια ανηφόρα με 2500σαλ. και ο κινητήρας δεν μπορεί να επιταχύνει, καλό είναι να κατεβάσουμε σχέση και να την ανεβούμε με 3000 ή 3500σαλ. Θα είναι πιο οικονομικό!

 

 

*ψεκάζει πλουσιότερο μείγμα βενζίνης ο εγκέφαλος

Πως γινεται ο κινητηρας να μην καιει καθολου καυσιμο εφοσον λειτουργει?Ο κινητηρας για να μην καει ΚΑΘΟΛΟΥ οπως λες πρεπει απλα να ειναι σβηστος.Απο την στιγμη που αναψει υπαρχουν στροφες,αρα και καυση που συνεπαγεται βενζινη.Επισης και το τελευταιο που λες μαλλον δεν ισχυει.

Δημοσ.

Kαπου το χανεις.

 

Οταν κινησει στη μεγιστη ροπη σου μπορείς να μετριάζεις κατα πολυ το πατημα του γκαζιου = ανοιγμα πεταλουδας.

 

Επισης δεν προσεξες τι ειπα.Ανεφερα για σχεση και οσο το δυνατον μεσα στο "ωφελιμο" φασμα ροπης,το ψιλοανελυσα σε παραπανω ποστ.

 

Εαν ομως δεν μιλαμε με συγκεκριμμένα παραδειγματα,τοτε κανουμε κουβεντα ανουσια,μιας και δε μπορω να το εξηγησω θεωρητικα,αλλα πρακτικά.

Το να είσαι στροφές μέγιστης ροπής και να χρησιμοποιείς τη μέγιστη ροπή (να το πατάς σχεδόν τέρμα) ναι είναι οικονομικό, πόσες φορές όμως κάνεις πορεία με τέτοιες συνθήκες? Όταν ανεβαίνεις μια ανηφόρα ίσως, ή γενικά σε περιπτώσεις επιτάχυνσης, όχι πορείας! Πιο σημαντικό είναι να επιλέξεις σχέση που θα σου επιτρέψει να έχεις ανοιχτή την πεταλούδα περισσότερο και λιγότερο σημαντικό σε τι στροφές είσαι. Γιατί με μισάνοιχτη την πεταλούδα υπάρχουν αρκετές απώλειες.

Παράδειγμα σου έδωσα. Έχω Opel Corsa 1,4 ατμοσφαιρικό. Η Opel δίνει μαξ ροπή στις 4000σαλ. Τί πιστεύεις είναι οικονομικότερο όταν πηγαίνω χαλαρά σε ευθεία με 80χλμ/ώρα? Το να είμαι με 3η και 4000σαλ. (και ελάχιστο γκάζι) ή με 5η και 2500σαλ. (και περισσότερο γκάζι)?

 

Πως γινεται ο κινητηρας να μην καιει καθολου καυσιμο εφοσον λειτουργει?Ο κινητηρας για να μην καει ΚΑΘΟΛΟΥ οπως λες πρεπει απλα να ειναι σβηστος.Απο την στιγμη που αναψει υπαρχουν στροφες,αρα και καυση που συνεπαγεται βενζινη.Επισης και το τελευταιο που λες μαλλον δεν ισχυει.

Εφόσον έχει αρκετές στροφές ο κινητήρας και δεν πατάς γκάζι, πρακτικά είναι σβηστός* και απλά με τις τριβές της κίνησης των μερών του σε φρενάρει. Όταν πέσουν οι στροφές και πλησιάσει το ρελαντί, θα νιώσεις ότι δε σε φρενάρει και θα "ανάψει" για να ψεκάσει καύσιμο και να κρατήσει ρελαντί. Σε γενικές γραμμές όλοι οι κινητήρες αν αφήσεις το πόδι από το γκάζι και έχουν 2500σαλ ή περισσότερες δεν ψεκάζουν καθόλου καύσιμο!

 

*Υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως το να έχει υπερθερμανθεί ο καταλύτης οπότε ψεκάζει καύσιμο για την ψύξη του.

Δημοσ.

Πως γινεται ο κινητηρας να μην καιει καθολου καυσιμο εφοσον λειτουργει?Ο κινητηρας για να μην καει ΚΑΘΟΛΟΥ οπως λες πρεπει απλα να ειναι σβηστος.Απο την στιγμη που αναψει υπαρχουν στροφες,αρα και καυση που συνεπαγεται βενζινη.Επισης και το τελευταιο που λες μαλλον δεν ισχυει.

ο κινητηρας θα γυρναει ειτε λογω καυσης βενζινης,ειτε λογω αδρανειας αυτοκινητου που κατεβαινει στη κατηφορα.

σκεψου το σα τα παλια ποδηλατακια με τη μπροστινη κινηση,οταν κατεβαινες κατηφορα και δεν εδινες δυναμη στα πεταλια δε γυρναγαν τα ποδια σου? :P

Δημοσ.

Μα αυτο ειναι το θεμα,δεν ειναι σβηστος ποτε ο κινητηρας.Η πεταλουδα παραμενει ανοιχτη,τα πιστονια ανεβοκατεβαινουν και χωρις να πατας καθολου γκαζι.Απλα πεφτει η καταναλωση,δεν γινεται να μην καις καυσιμο,μονο αν σβησεις τη μηχανη.Αυτη η αδρανεια που λετε ειναι το βολαν το οποιο ομως θα το καταλαβεις αν εχεις νεκρα πχ που το αμαξι πηγανει χωρις γκαζι,παρολαυτα το μοτερ λειτουργει και καιει.

Δημοσ.

Μα αυτο ειναι το θεμα,δεν ειναι σβηστος ποτε ο κινητηρας.Η πεταλουδα παραμενει ανοιχτη,τα πιστονια ανεβοκατεβαινουν και χωρις να πατας καθολου γκαζι.Απλα πεφτει η καταναλωση,δεν γινεται να μην καις καυσιμο,μονο αν σβησεις τη μηχανη.Αυτη η αδρανεια που λετε ειναι το βολαν το οποιο ομως θα το καταλαβεις αν εχεις νεκρα πχ που το αμαξι πηγανει χωρις γκαζι,παρολαυτα το μοτερ λειτουργει και καιει.

 

ΛΑΘΟΣ Η πεταλούδα γκαζιού, είτε με ντίζα, είτε ηλεκτρικό γκάζι + ντίζα κλείνει εντελώς όταν το δεξί πενταλ δεν είναι πατημένο.

Δημοσ.

ΛΑΘΟΣ Η πεταλούδα γκαζιού, είτε με ντίζα, είτε ηλεκτρικό γκάζι + ντίζα κλείνει εντελώς όταν το δεξί πενταλ δεν είναι πατημένο.

Εσυ οταν αφηνεις το γκαζι σου σβηνει ο κινητηρας.Προφανως και οχι.Πως το εξηγεις?

Δημοσ.

Εσυ οταν αφηνεις το γκαζι σου σβηνει ο κινητηρας.Προφανως και οχι.Πως το εξηγεις?

 

Ουσιαστικα, με συχρονη ECU, ο κινητηρας ουσιαστικα σβηνει, καθως η πεταλουδα κλεινει τελειως (σε ντιζατο δεν υπαρχει περιπτωση να μεινει ανοιχτη, καθως μετα θα κρεμαγε το πεταλ του γκαζιου) και η διακοπη καυσιμου σταματαει. Το οτι συνεχιζει να περιστρεφεται ειναι επειδη παρασυρεται απο τη μεταδοση καθως κινειται το αυτοκινητο. Με 3-4-5η στο κιβωτιο το φρεναρισμα του κινητηρα δεν γινεται παρα πολυ αισθητο λογω της σχεσης μεταδοσης που πολλαπλασιαζει την ροπη που ασκουν οι τροχοι στον κινητηρα μεσω αυτης. Με το που πατησεις το συμπλεκτη, και οι στροφες πανε να πεσουν στο ρελαντι, η ECU αρχιζει και στελνει καυσιμο (λιγος αερας περναει καθως η πεταλουδα εχει μια παρακαμψη για το ρελαντι) για να μην μεινεις απο τιμονι/φρενα.

Δημοσ.

Το κουράζουμε πολύ το θέμα με την πεταλούδα.

Όταν κινείσαι και αφήσεις το γκάζι ο κινητήρας σταματάει το καύσιμο μέχρι οι στροφές να πέσουν σε κάποιο όριο.

Αν είσαι σε κατηφόρα που σε τραβάει η βαρύτητα αυτό φαίνεται πιο εύκολα.

Όσο για το ρελαντί είτε υπάρχει bypass για τον αέρα είτε κρατιέται η πεταλούδα λίγο πιο ανοικτή από τον εγκέφαλο. :)

Δημοσ.

Επιπλέον, αυτό το λέω με επιφύλαξη, το γεγονός ότι ο κινητήρας δουλεύει με κλειστή την πεταλούδα και δημιουργείται υποπίεση είναι ο λόγος που ρολάροντας χωρίς γκάζι καθαρίζει ο κινητήρας από επικαθίσεις κλπ. Άλλωστε όσο μεγαλύτερη συμπίεση έχει ένα μοτέρ, τόσο περισσότερο νιώθεις να σε φρενάρει!

Δημοσ.

το γεγονός ότι ο κινητήρας δουλεύει με κλειστή την πεταλούδα και δημιουργείται υποπίεση είναι ο λόγος που ρολάροντας χωρίς γκάζι καθαρίζει ο κινητήρας από επικαθίσεις φρεναρει. Άλλωστε όσο μεγαλύτερη συμπίεση έχει ένα μοτέρ, τόσο περισσότερο νιώθεις να σε φρενάρει!

 

Σωστος (αν και το θεμα με το καθαρισμα των επικαθισεων δεν ισχυει). Εν συγκριση, τα diesel, καθως δεν εχουν πεταλουδα, δεν εχουν καλο φρενο μηχανης και βασιζονται σε μηχανοφρενα καυσαεριων η εξτρα πεταλουδα εισαγωγης.

Δημοσ.

Ολα τα diesel εχουν κλαπετο για το σβησιμο στην εισαγωγη. Σε ελαφρια μη ηλεκτονικα φορτηγα (κατω των 6 τοννων μεικτο) συνηθως ενεργοποιειται αυτοματα απο το διακοπτη. Σε ηλεκτρονικα φορτηγα σταματαει ταυτοχρονα και η ηλεκτρικη αντλια.

 

Σε μεσαιου μεικτου φορτηγα (7 τοννους +) τα οποια δεν εχουν εγκεφαλο το κλαπετο συνηθως ενεργοποιειται με τον αερα απο ενα διακοπτη στο ποδι, που ταυτοχρονα λειτουργει και σαν μηχανοφρενο. Στα ηλεκτρονικα φορτηγα μεσαιου τονναζ (πχ Atego) ενεργοποιειται απ τον εγκεφαλο για το σβησιμο και ο οδηγος εχει ενα λεβιε στο τιμονι που ενεργοποιει αυτοματα το κλαπετο εν κινησει οταν δεν πιεζεται το γκαζι.

 

Στα μεγαλου μεικτου βαρους φορτηγα υπαρχουν πολλα διαφορετικα συστηματα. Υπαρχουν τα φρενα εξατμισης (που κλεινουν την εξατμιση και επιτρεπουν στον κινητηρα να φρεναρει), τα retarders που ειναι ειτε ηλεκτρομαγνητικα ειτε υδραυλικα (αναγκαζουν το λαδι απο μια αντλια στον αξονα να περναει απο μια στενη διοδο) καθως και τα engine retarders (jake brakes)που εκτονωνουν τον συμπιεσμενο αερα απ τον θαλαμο καυσης μεσω μιας βαλβιδας στο κυκλωμα αερα του οχηματος.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...