tomasss Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 υπαρχει ενα τεστ που μπορεις να κανεις να δεις εαν εχει προβλημα ο δισκος. βαζεις χειροφρενο και μετα βαζεις 4η και σιγα σιγα ξεκινας εαν σβησει τοτε ειναι ενταξει ο δισκος εαν δεν σβησει τοτε ειναι για αλλαγη. Μπορείς και να δοκιμάσεις να το τρέξεις το αμάξι σου μέχρι την τελική ταχύτητα που πιάνει. Αν επιταγχύνει το ίδιο γρήγορα με πριν και αν πιανει την ίδια τελική, τότε και καλό δίσκο έχεις και μοτέρ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kanesaxo Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 Βρες απο καποιο φθηνο μαγαζι τα αναλωσιμα (τσεκαρε το σε φορουμ του ειδους) και πηγαινε τα σε ενα συνεργειο που θα σου προτεινουν παλι εκει να τα αλλαξεις. Η κανε μια βολτα σε διαφορα συνεργεια και ρωτα τιμες τοποθετησης. Χοντρικα να υπολογιζεις 150ε για εργατικα μαζι με βαλβολινες της σειρας. Για το ανταλλακτικο δεν γνωριζω,δεν εχω γιαπωνεζικο καρδια μου. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
De@th L0rd Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2010 Μπορείς και να δοκιμάσεις να το τρέξεις το αμάξι σου μέχρι την τελική ταχύτητα που πιάνει. Αν επιταγχύνει το ίδιο γρήγορα με πριν και αν πιανει την ίδια τελική, τότε και καλό δίσκο έχεις και μοτέρ Αυτό είναι κάτι το επικίνδυνο να κάνεις γιατί πιάνουν παραπάνω από 180 χιλ. τελική κι ας λέει 175 ο κατασκευαστής στα 1300cc yaris/corolla (ίδιος κινητήρας). Στα 180 δύο φορές έχω φθάσει και το αμάξι πάει σαν πούπουλο, ούτε που πατάει ούτε που βρίσκεται. Μάλλον δεν πρόκειται να το ξαναεπιχειρήσω. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gang Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Εκτός από το χειρόφρενο υπάρχει και κάτι άλλο που λέγεται φρένο. Το πατάς και σταματάει το αυτοκίνητο ακόμα και σε ανηφόρα... ναι, και ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι να αφήσεις το φρένο και να πας σε γκάζι το αμάξι τσουλάει... εκτός και αν είναι κανα καινούριο που μέχρι να πατήσεις γκάζι μένει ακινητοποιημένο, ακόμα και αν αφήσεις φρένο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
NickTG Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 ναι, και ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι να αφήσεις το φρένο και να πας σε γκάζι το αμάξι τσουλάει... Το πόδι το κουνάς γρήγορα. Αν είναι να το σκέφτεσαι μέχρι να μετακινήσεις το πόδι τότε καλύτερα να τρως το δίσκο, να μην κινδυνεύουν και οι υπόλοιποι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
De@th L0rd Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Το πόδι το κουνάς γρήγορα. Αν είναι να το σκέφτεσαι μέχρι να μετακινήσεις το πόδι τότε καλύτερα να τρως το δίσκο, να μην κινδυνεύουν και οι υπόλοιποι. Δε διαφωνώ σκέψου όμως πως είμαστε ελλάδα και ο κόπανος από πίσω συνήθως αφήνει απόσταση 5 εκατοστών ακόμα κ σε 30% ανηφόρα.Ακόμα και 0.5 δευτερόλεπτα μπορεί να τσουγκρίσεις με σκέτο φρένο. Γιατί έχεις δύο πετάλια να χειριστείς με ένα πόδι και το φρένο και το συμπλέκτη + το δεξί για να πατήσεις κατάλληλα το γκάζι. Οπότε αλλάζεις το δίσκο όταν φαγωθεί και δε μπαίνεις σε όλη αυτή τη διαδικασία. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Vancas Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 υπαρχει ενα τεστ που μπορεις να κανεις να δεις εαν εχει προβλημα ο δισκος. βαζεις χειροφρενοκαι μετα βαζεις 4η και σιγα σιγα ξεκινας εαν σβησει τοτε ειναι ενταξει ο δισκος εαν δεν σβησει τοτε ειναι για αλλαγη. Προσοχή με αυτό το "τεστ", γιατί αν έχεις όντως πρόβλημα με το δίσκο και είναι στα τελευταία του, τότε μπορεί να σε αφήσει και να σπρώχνεις μέχρι το συνεργείο ή να φωνάζεις γερανό... Δε ξέρω παιδιά κι εγώ την κάνω την ισορροπία στην ανηφόρα με το συμπλέκτη (εκτός κι αν είναι πολύ απότομη) και να πάει να χεστεί ο δίσκος. Δε μπορώ αυτό το πράγμα με το χειρόφρενο, βλέπω κάποιους που το κάνουν κ με πιάνει άγχος, για την παραμικρή κλίση χειρόφρενο . Σιγά μη σου σβήσει η νταλίκα ρε μεγάλε! Κοντεύω 100.000 χιλιόμετρα σε κορόλα, αυτό με το δίσκο το κάνουμε και οι δύο οδηγοί του αυτοκινήτου κ ο δίσκος είναι μια χαρά (ακόμη). Ο καθένας ξεκινάει όπως τον βολεύει καλύτερα. Το να ξεκινάει με χειρόφρενο την "νταλίκα", οδηγικά είναι πιο σωστό από το να πατινάρει όλη την ώρα το συμπλέκτη. Εγώ ας πούμε όταν θέλω να ξεκινήσω στις ανηφόρες έχω συνηθίσει με το δεξί πόδι να πατάω και τα δύο πετάλια (φρένο και γκάζι μαζί). Το αριστερό δουλεύει συμπλέκτη και το δεξί σηκώνεται πλαγιαστά από τη πλευρά του φρένου ενώ κατεβαίνει παράλληλα από την πλευρά του γκαζιού. Δηλαδή πατάς γκάζι με την κόγχη του πέλματος. Δε τσουλάει καθόλου πίσω το αμάξι και η φθορά σε δίσκο και φρένα είναι η φυσιολογική. Δεν έχω όμως την απαίτηση να το κάνουν και άλλοι αυτό αν δε τους βολεύει, και προσωπικά θεωρώ πιο αστείο θέαμα αυτούς που πατινάρουν το αμάξι όταν είναι σταματημένο στο φανάρι και κάνουν μπρος-πίσω μαρσάροντας. Στο θέμα μας τώρα. Πρόσφατα θέλαμε να αλλάξουμε δίσκο σε ένα peugeot γιατί είχε φάει το χτένι, αλλά αυτά πάνε όλα μαζί σετ. Ρωτήσαμε σε συνεργείο της peugeot και μας ζήτησαν 350€ για αντ/κα και εργασία. Επειδή η toyota έχει ακριβότερα service, θεωρώ την τιμή που σου έδωσαν αναμενόμενη. Πήγαμε και πήραμε από άσχετο μαγαζί ένα δίσκο valeo από αυτούς που βάζει η peugeot και μαζί με τα εργατικά σε άσχετο συνεργείο μας πήραν 200€. Σχεδόν μισή τιμή και η μόνη διαφορά στο ανταλλακτικό είναι ότι το κουτί δεν είχε την φίρμα της peugeot (η οποία τα αγοράζει από την valeo). Όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είναι πιο ακριβά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
skipperas Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Να σας πω ρε παίδες.έχω τη συνήθεια (οδηγώ εδώ και 1,5 χρόνο) να αφήνω το αριστερό πόδι πάνω στον συμπλέκτη!! Δε ξέρω γιατί,αλλά έτσι αισθάνομαι να έχω μια πιο άμεση σχέση με αυτόν και με τις αλλαγές ταχύτητας!Μιας και ποτέ δε φρενάρω με νεκρά,συνέχεια κάνω αλλαγές και σε απότομα φρεναρίσματα πάντα φρένο και δευτέρα..οπότε θέλω να μαι γρήγορος! Όταν το βγάζω και το βάζω στα αριστερά,αισθάνομαι ανασφαλής?? Λέτε να επηρεάζω τον δίσκο?? Η πιέση που ασκώ είναι μηδαμινή! Τι λέτε?Το έχετε κ σεις αυτό? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Moderators Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Και η μανα μου το κανει αυτο (για αλλους λογους προφανως). Αποτελεσμα: 4 αλλαγες δισκο-πλατω στα 210000km ζωης του αυτοκινητου και μια σπασμενη οπισθεν. Δεν την χαλασαν Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Vancas Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Να σας πω ρε παίδες.έχω τη συνήθεια (οδηγώ εδώ και 1,5 χρόνο) να αφήνω το αριστερό πόδι πάνω στον συμπλέκτη!! Δε ξέρω γιατί,αλλά έτσι αισθάνομαι να έχω μια πιο άμεση σχέση με αυτόν και με τις αλλαγές ταχύτητας!Μιας και ποτέ δε φρενάρω με νεκρά,συνέχεια κάνω αλλαγές και σε απότομα φρεναρίσματα πάντα φρένο και δευτέρα..οπότε θέλω να μαι γρήγορος! Όταν το βγάζω και το βάζω στα αριστερά,αισθάνομαι ανασφαλής?? Λέτε να επηρεάζω τον δίσκο?? Η πιέση που ασκώ είναι μηδαμινή! Τι λέτε?Το έχετε κ σεις αυτό? Ναι. Επηρεάζει το δίσκο και προκαλεί φθορά γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι το πόδι σου μετά από λίγο βαραίνει και στηρίζεται στο πετάλι. Αν το πόδι σου δεν στηριζόταν στο πετάλι τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα "πιανόταν" και επομένως δε θα σε βόλευε καν αυτή η θέση. Μπορεί σε εσένα η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη να γίνεται αισθητή χαμήλα στη διαδρομή του πεντάλ, αλλά τα μηχανικά μέρη του δίσκου μετακινούνται από πιο νωρίς. Επομένως δημιουργείται τριβή και άρα φθορά. Καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να αλλάξεις αυτή τη συνήθεια, τώρα που είσαι ακόμα στην αρχή. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
De@th L0rd Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Προσοχή με αυτό το "τεστ", γιατί αν έχεις όντως πρόβλημα με το δίσκο και είναι στα τελευταία του, τότε μπορεί να σε αφήσει και να σπρώχνεις μέχρι το συνεργείο ή να φωνάζεις γερανό... Ο καθένας ξεκινάει όπως τον βολεύει καλύτερα. Το να ξεκινάει με χειρόφρενο την "νταλίκα", οδηγικά είναι πιο σωστό από το να πατινάρει όλη την ώρα το συμπλέκτη. Εγώ ας πούμε όταν θέλω να ξεκινήσω στις ανηφόρες έχω συνηθίσει με το δεξί πόδι να πατάω και τα δύο πετάλια (φρένο και γκάζι μαζί). Το αριστερό δουλεύει συμπλέκτη και το δεξί σηκώνεται πλαγιαστά από τη πλευρά του φρένου ενώ κατεβαίνει παράλληλα από την πλευρά του γκαζιού. Δηλαδή πατάς γκάζι με την κόγχη του πέλματος. Δε τσουλάει καθόλου πίσω το αμάξι και η φθορά σε δίσκο και φρένα είναι η φυσιολογική. Δεν έχω όμως την απαίτηση να το κάνουν και άλλοι αυτό αν δε τους βολεύει, και προσωπικά θεωρώ πιο αστείο θέαμα αυτούς που πατινάρουν το αμάξι όταν είναι σταματημένο στο φανάρι και κάνουν μπρος-πίσω μαρσάροντας. Oύτε εγώ είχα καμια απαίτηση να το κάνει ο άλλος απλά μοιάζει ηλίθιο το χειρόφρενο όταν γίνεται για την παραμικρή κλίση. Αν διαβάσεις καλύτερα τα μην. θα δεις ότι τόνισα για τις μεγάλες κλίσεις κάνω το ίδιο. Αυτοί που χρησιμοποιούν πάντα χειρόφρενο, έχουν κ μια τάση να τους σβήνει το αυτοκίνητο επειδή δεν γνωρίζουν να δουλέυουν τον συμπλέκτη +το γεγονός ότι ζορίζεται περισσότερο ο κινητήρας με φρεναρισμένους τροχούς. Τώρα αν μου λες αυτούς που πάνε μπρος-πίσω με τον κινητήρα στις 5000 στροφές ντάξει στην ίδια κατηγορία είναι. Χρήστης με χρήστη έχει διαφορά όπως και διαφορετικά αυτοκίνητα. Πχ αν ο συμπλέκτης πιάνει χαμηλά η ψηλά,αν έχεις πατούρες στα πεντάλ χίλια δύο. Και λέξη κλειδί "συνήθως". Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
tomasss Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Εγω κάνω το απλό : βάζω νεκρά + πατάω φρένο και ξεκινάω κανονικά αν μπορώ, δλδ αν δεν έχω μπροστά μου άλλον. Διαφορετικά , αν χρειάζεται να ανηφορίζω σιιιιγα σιιιγά μεχρι την διασταύρωση, απλά έχω μέσα 1η και κινούμαι με χαμηλές στροφές (χαμηλόστροφο μοτέρ έχω). Γενικά πατάω συμπλέκτη μόνο σε αλλαγές ταχυτήτων , τις οποίες κάνω και γρήγορα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Vancas Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Ο καθένας έχει το στυλ οδήγησης που έχει συνηθίσει. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος αλλά σωστή και λάθος εκτέλεση του κάθε τρόπου. Μπορεί να ξεκινάς με χειρόφρενο και να προκαλείς μεγαλύτερη ζημιά απ' ότι προκαλεί ένας που πατινάρει. Σε γενικές γραμμές όμως από άποψη φθορών, το σωστά εκτελεσμένο πατινάρισμα είναι χειρότερο από τη σωστή χρήση του χειροφρένου, είτε γίνεται στις 1.100 είτε στις 5.000 στροφές. Η χρήση χειροφρένου σε πολύ μικρές κλίσης είναι μεν αστεία για εσένα και για εμένα, αλλά οδηγικά (αν εκτελείτε σωστά) δεν είναι λάθος και δεν προκαλεί φθορές.Οι περισσότεροι το κάνουν απο συνήθεια γιατί έχουν συνηθίσει να βάζουν χειρόφρενο. Στην ουσία το αφήνουν πιο πρίν, όπως θα άφηναν και το ποδόφρενο. Κάποιοι βέβαια έχουν εντελώς λάθος τρόπο οδήγησης. Και φυσικά δεν εννοώ εσένα γιατί δε σε ξέρω. Ένα παράδειγμα οδηγικού λάθους είναι ο φίλος που ανέφερε ότι έχει μονίμως το πόδι στο πετάλι. Βέβαια όλα αυτά είναι off topic. Το θέμα είναι ότι τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία κοπανάνε στην παραμικρή εργασία και στα ανταλλακτικά. Οπότε η καλύτερη λύση είναι αγορά ανταλλακτικών από τον ιδιοκτήτη και τοποθέτηση σε συνεργείο που θα δώσει την καλύτερη τιμή. Εκτός αν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί, όπως πχ. να μη χαθεί η εγγύηση λόγω εργασιών σε μη εξουσιοδτημένο συνεργείο. Επίσης το πόσο "ψωμί" έχει ακόμα ένας συμπλέκτης είναι κάτι που ούτε ο καλύτερος μηχανικός δε μπορεί να προβλέψει. Μπορεί να βγεί off σε μία μέρα, ή και να αντέξει ένα χρόνο. Οπότε ρωτάς μία δύο γνώμες μηχανικών και αν σου πουν ότι πρέπει να αλλαχτεί τον αλλάζεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Moderators Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Παρεμπιπτοντως, το δευτερο φιατακι που ειχαμε καποτε στην οικογενεια (εγω μικροτερος τοτε), ειχε "αρπαγμενο" συμπλεκτη. Σε ανηφοριτσα με 1η πηγαινε, μολις παταγες λιιιγο παραπανω το γκαζι πατιναρε. Με 2α-5η τα πραγματα ηταν αισθητα καλυτερα, επρεπε να το ζορισεις πολυ για να πατιναρει. Ε αφου αυτο το αυτοκινητο χρησιμοποιουνταν μονο για εδω τριγυρω, κανα σουπερμαρκετ κτλ, το ειχαμε αφησει να δουμε ποσο θα αντεξει. Η γνωμη του συνεργειου (στο οποιο μας ξερουν κιολας), ηταν οτι "ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ, ΟΥΤΕ ΒΔΟΜΑΔΑ ΔΕ ΒΓΑΖΕΙ". 1 χρονο και 2 μηνες μετα το αμαξι πηγε για αποσυρση κινουμενο αυτοδυναμα με τον ιδιο συμπλεκτη, στην ιδια ακριβως κατασταση που ηταν και πριν. Βεβαια παντα μπορει να συμβει και το αντιθετο. Καθε φορα που αφηνω τη μανα μου να οδηγησει το υπαρχον αμαξι, μετα στις 4-5 πρωτες εκκινησεις η πρωτη πατιναρει . Εξου και τα 4 δισκοπλατο στο φιατακι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
fireflies Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Μέλος Share Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2010 Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Θα το κοιτάξω λίγο, ίσως να μην χρειαστεί αλλαγή ακόμα Όσο για τον τρόπο οδήγησης: από την αρχή δεν έβαζα ποτέ χειρόφρενο στις ανηφόρες, εκτός αν μιλάμε για καμία εξωφρενική κλίση. Σκέτο φρένο, και απλά πάω γρήγορα στο γκάζι, όπως περιέγραψαν και άλλοι πιο πάνω. Την ισορροπία γκαζιού+συμπλέκτη μου την είχε μάθει ένας δάσκαλος οδήγησης γιατί το θεωρούσε σημαντικό να μάθω να το κάνω κ να ξέρω να χρησιμοποιώ το συμπλέκτη. Είναι αρκετά βολική κάποιες φορές. Το πόδι δεν το έχω ποτέ πάνω στο συμπλέκτη πάντως γενικά (πέρα απ'την αλλαγή ταχύτητας ) Αλλά πριν από μένα το οδηγούσαν πολλά χρόνια άλλοι το αυτοκίνητο και δεν ξέρω τι κάνανε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.