Προς το περιεχόμενο

Οδηγική συμπεριφορά μοτοσυκλετιστών


Haldol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Παράδειγμα (καθημερινότατο) το οποίο αποδεικνύει το αντίθετο:

 

Φορτηγό κινείται σε δόμο με μία λωρίδα και δείνει προτεραιότητα σε όχημα που κανονικά έχει stop και βρίσκεται σε παράδρομο.Μηχανάκι επιχειρεί να προσπεράσει το φορτηγό απο αριστερά και συγκρούεται με το όχημα που βγαίνει απο το stop.Είτε το πιστεύεις είτε όχι,φταίει το μηχανάκι!Ακόμα και 2 ή περισσότερες λωρίδες να είχε ο κύριος δρόμος,επειδή πολλοί δικυκλιστές κάνουν προσπεράσεις jeronimo ξυστά απο το προπορευόμενο όχημα (χωρίς καν να αλλάξουν λωρίδα),πάλι το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε.

Άλλο παράδειγμα,σε roundabout (ας πούμε πλ.Καραΐσκάκη) βρίσκεσαι με το όχημα αριστερά και διαγράφεις κυκλική πορεία.Μηχανάκι βρίσκει χώρο 1m μεταξύ κρασπέδου και αυτοκινήτου και αποφασίζει να σφηνώσει εκεί,κινούμενο παράλληλα με το όχημα.Αν υπάρξει επαφή αυτοκινήτου-δικύκλου,πάλι το μηχανάκι θα φταίει.

 

Οπότε το επιχείρημα "βλέπω χώρο και χώνομαι",εκτός απο άστοχο είναι και επικίνδυνο

 

οχι,εκει φταιει αυτος που βγαινει απο το στοπ.δεν ειναι υποχρεωμενο το μηχανακι να σταματησει για να περασει αυτος απο το στοπ επειδη ο μπροστινος του του κανει τη χαρη και σταματαει

  • Απαντ. 178
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

οχι,εκει φταιει αυτος που βγαινει απο το στοπ.δεν ειναι υποχρεωμενο το μηχανακι να σταματησει για να περασει αυτος απο το στοπ επειδη ο μπροστινος του του κανει τη χαρη και σταματαει

 

Στο παράδειγμα που αναφέρω (και αν βρισκόμαστε σε μονόδρομο) ασχέτως τι γίνεται μπροστά ,το μηχανάκι οφείλει να σταματήσει πίσω απο το φορτηγό και να περιμένει.Αν βρίσκεται σε δρόμο με πολλές λωρίδες θα πρέπει να αλλάξει λωρίδα κατα την προσπέραση και όχι να περάσει ξυστά απο το φορτηγό μένοντας ουσιαστικά πάνω στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας.

Και στις δύο περιπτώσεις το ατύχημα προκαλείται με υπαιτιότητα του οδηγού που παραχωρεί προτεραιότητα άλλα και του αναβάτη της μηχανής που δέν τοποθετείται σωστά στον δρόμο,όχι του οδηγού που του παραχωρείται η προτεραιότητα.

 

νομιζα οτι αυτο με το πεζοδρομιο το κανουν τα αυτοκινητα και για αυτο εχουν γδαρμενα τασια :devil: .

Με την μόνη διαφορά οτι τα αυτοκίνητα δέν παρκάρουν κάθετα στο πεζοδρόμιο (εκτός και αν είσαι πολλά κιλά μαλάκας) και τα τασιά/ζάντες καταπονούνται ούτως ή άλλως στην προσπάθειά σου να παρκάρεις όσο πιο κοντά στο πεζοδρόμιο,χωρίς να το καβαλήσεις...

Δημοσ.

κοιτα εγω ποτε δεν το εχω βαλει πανω σε παιζοδρομιο αν εξαιρεσης καποιες φορες για δουλεια στο κεντρο αλλα το θεμα ειναι οτι ειτε οδηγας αυτοκινητο ειτε μηχανακι ειναι το ιδιο πραγμα σαν οδηγικη συμπεριφορα, και με το αυτοκινητο ο αλλος ανεβαζει το μισο αυτοκινητο πανω στο πεζοδρομιο και δεν χωρας να περασεις και περνας περπατας απο την ασφαλτο, εγω αυτο το βλεπω συνεχεια.

 

το να λες οι μηχανοδηγοι ειναι κακοι και αυτοι με τα αυτοκινητα ειναι λαθος γιατι ειτε οδηγας το ενα ή το αλλο ειναι αναλογα το ποσο νοιαζεσαι για τους αλλους και ποσο σου κοβει...

Δημοσ.

ο νομος για τα μηχανακια λεει οτι οπου υπαρχει χορος δημιουργειται αυτοματα λωριδα για το μηχανακι για αυτο παντα δικαιωνεται σχεδον το μηχανακι απο ασφαλιστικης αποψης τουλαχιστον που ξερω σε τετειες περιπτωσεις.

 

Δεν υπάρχει νόμος "για τα μηχανάκια". Ο ΚΟΚ είναι ενιαίος και ορίζει πως όλα τα τροχοφόρα, από τριαξονικά μέχρι μηχανές πρέπει να κινούνται σε στοίχους, στο κέντρο της λωρίδας. Το αν η αστυνομία ανέχεται το lane splitting είναι άλλο θέμα, αυτό όμως δεν το κάνει λιγότερο παράνομο ή επικίνδυνο.

 

συμφωνω με αυτα που λες αλλα νομικα σε εναν δρομο που εχει πχ 3 λοριδες αν τα μηχανακια περνανε αναμεσα απο την πρωτη και δευτερη λοριδα και νομικα θεωρητε λοριδα για το μηχανακι αυτο το ενδιαμεσο

 

Αν δεν υπάρχει λωρίδα δεν μπορεί να θεωρηθεί... με το ίδιο σκεπτικό κάθε φορά που χωράνε δυο αυτοκίνητα τσίμα τσίμα θα στηνόντουσαν σε δυο λωρίδες. Oh wait... αυτό το κάνουν και τα αυτοκίνητα συνέχεια :P

 

και οι αστυνομικοι ετσι περνανε και αμα σκασει καποιος πανω σου γιατι εστριψε χωρις να δει καθρευτη αυτος θα φταιει.

 

Υπάρχει δεδικασμένο (είδα το σκηνικό στην ασφαλιστική μου όταν είχα τρακάρει) όπου σε τέτοια περίπτωση αυτοκίνητο έκοψε δεξιά για να αποφύγει ατύχημα και κατέρριψε μηχανάκι που βρισκόταν κολλητά δίπλα του. Αργότερα έμαθα πως δικαιώθηκε ο οδηγός γιατί πολύ απλά το μηχανάκι δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί.

 

παντως το ποιο epic στους δρομους ειναι οταν ανοιγει ο αλλος την πορτα χωρις να δει..(αν και αυτο με τους ταριφες που αλλαζουν ετσι χυμα λοριδα και σταματανε καρφι να παρουνε την κουρσα και εσυ φρεναρης και με τα ποδια σαν φλιντστοουν ειναι epic επισης)

 

Ο νόμος λεει πως πρέπει να "είσαι κύριος του οχήματός σου" τουτέστιν να οδηγείς έτσι ωστε να μπορείς να αποφύγεις ακόμα και τέτοια περιστατικά. Είναι κάτι ανάλογο με την τήρηση απόστασης, ακόμα και αν ο άλλος κοκκαλώσει στην αριστερή της παραλιακής, αν πέσεις πάνω του φταίς. Σωστο ή λάθος, όσο παράλογο και να είναι στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ακόμα και αν ανοίξει την πόρτα σαν να μην τρέχει τίποτα και του την ξηλώσεις, δύσκολα θα δικαιωθείς.

 

το να λες οι μηχανοδηγοι ειναι κακοι και αυτοι με τα αυτοκινητα ειναι λαθος γιατι ειτε οδηγας το ενα ή το αλλο ειναι αναλογα το ποσο νοιαζεσαι για τους αλλους και ποσο σου κοβει...

 

Δεν νομίζω πως υποστηρίζει κανείς πως οι δικυκλιστές είναι πιο "λάθος" από τους αυτοκινητιστές. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών είναι για τα μπάζα, ανεξαρτήτως οχήματος. Απλά οι δικυκλιστές λόγω όγκου έχουν περισσότερες ευκαιρίες να παρανομήσουν (ιππαστί στις λωρίδες, μονόδρομοι, πεζοδρόμια, φανάρια) με αυξημένο ρίσκο λόγω απ'ευθείας έκθεσης του σώματός τους στις οποιεσδήποτε συνθήκες.

 

Όπως είπαμε πριν, αν οι αυτοκινητιστές είχαν την ίδια δυνατότητα, τα ίδια σκατά θα έκαναν.

 

Βγάζεις το κράνος σου.Τον κοπανάς με αυτό.Σε κάθε πρόσκρουση ρωτάς "Εισαι μαλάκας;".Δέν τον αφήνεις να απαντήσει.Repeat from step 2...

 

Edit: τώρα το είδα... ΠΟΙΟ κράνος; :P

Δημοσ.

Για αλλη μια φορα συναντησα στο δρομο μου τους γνωστους αυτοκινητιστες 'με παιδεια' που εκαναν το κλασσικο...Δεν εχουνε προτεραιοτητα και σιγα σιγα ολοενα και ξεμυτιζουν με τις κουρσες , ωσπου στο τελος το λιγοτερο που πετυχαινουν ειναι να σε τρομοκρατησουν και να αποκτησουν προταιρεοτητα το χειροτερο (μακρια απο εμας ).. .Και αν σταματησεις κορναρουν επειδη καθυστερεις την κινηση (εχουν τοση ωρα που περιμενουν εξαλλου)...

Δημοσ.

Δε ξέρω αν θα πρέπει να γελάσω ή να κλάψω, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν νέοι άνθρωποι που οδηγούν μηχανάκι πιστεύοντας αυτό:

συμφωνω με αυτα που λες αλλα νομικα σε εναν δρομο που εχει πχ 3 λοριδες αν τα μηχανακια περνανε αναμεσα απο την πρωτη και δευτερη λωριδα και νομικα θεωρειται λωριδα για το μηχανακι αυτο το ενδιαμεσο, και οι αστυνομικοι ετσι περνανε και αμα σκασει καποιος πανω σου γιατι εστριψε χωρις να δει καθρευτη αυτος θα φταιει.
Δημοσ.

Δε ξέρω αν θα πρέπει να γελάσω ή να κλάψω, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν νέοι άνθρωποι που οδηγούν μηχανάκι πιστεύοντας αυτό:

 

απο οτι μαλιστα φαινεται, οχι απλα το πιστευουν, αλλα βγαινουμε εμεις κατηγορουμενοι που δεν το ξερουμε επισης :P

Δημοσ.

Παιδια τι ισχυει για αυτη τη λωριδα τελικα; Ειναι για τα μηχανακια; Καποιος νομος;

Δημοσ.

Ισχύει ότι τα μηχανάκια οφείλουν να κινούνται κανονικά στο οδόστρωμα -- όπως κάθε όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταλαμβάνουν ολόκληρη τη λωρίδα και να κινούνται κατά το δυνατόν προς το δεξί άκρο αυτής (εκτός από δρόμους πολλών λωρίδων όπου οφείλουν να κινούνται στο μέσο αυτών).

 

Εννοείται πως καφρίλες του τύπου να κινείται η μηχανή ανάμεσα στις λωρίδες απαγορεύονται.

Δημοσ.

Ισχύει ότι τα μηχανάκια οφείλουν να κινούνται κανονικά στο οδόστρωμα -- όπως κάθε όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταλαμβάνουν ολόκληρη τη λωρίδα και να κινούνται κατά το δυνατόν προς το δεξί άκρο αυτής (εκτός από δρόμους πολλών λωρίδων όπου οφείλουν να κινούνται στο μέσο αυτών).

 

Εννοείται πως καφρίλες του τύπου να κινείται η μηχανή ανάμεσα στις λωρίδες απαγορεύονται.

 

Δεν ισχύει πλέον..

 

Καφρίλα θα ήταν να κινούμαστε πίσω απο τα αυτοκίνητα, δε νομίζω να το ήθελε κανείς αυτό γιατί θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα απο άποψη κίνησης, δε θέλει και πολύ μυαλό να το φανταστείς!

 

Άσε που με το νέο ΚΟΚ επιτρέπεται κανονικά η διήθηση.

 

"Όταν το οδόστρωμα αποτελείται από δύο ή περισσότερες λωρίδες ανά κατεύθυνση, οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και βραδυπορούντων γενικά οχημάτων υποχρεούνται να τα οδηγούν στη δεξιά λωρίδα. Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκινήτων οχημάτων πρέπει να κινούνται μέσα και κατά μήκος οιουδήποτε βατού ερείσματος της οδού προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας — εφόσον αυτό δεν προκαλεί δυσχέρεια στους χρήστες του — ή κοντά στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος."

Δημοσ.

Δεν ισχύει πλέον..

 

Καφρίλα θα ήταν να κινούμαστε πίσω απο τα αυτοκίνητα, δε νομίζω να το ήθελε κανείς αυτό γιατί θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα απο άποψη κίνησης, δε θέλει και πολύ μυαλό να το φανταστείς!

 

Άσε που με το νέο ΚΟΚ επιτρέπεται κανονικά η διήθηση.

 

"Όταν το οδόστρωμα αποτελείται από δύο ή περισσότερες λωρίδες ανά κατεύθυνση, οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και βραδυπορούντων γενικά οχημάτων υποχρεούνται να τα οδηγούν στη δεξιά λωρίδα. Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκινήτων οχημάτων πρέπει να κινούνται μέσα και κατά μήκος οιουδήποτε βατού ερείσματος της οδού προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας — εφόσον αυτό δεν προκαλεί δυσχέρεια στους χρήστες του — ή κοντά στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος."

Ερμ... το έρεισμα δεν είναι ο χώρος ανάμεσα στις λωρίδες... time for crash course! (pun not intended :P)

 

 

Image178.gif

Σχ. 5.1

Οδόστρωμα και έρεισμα μιας κατευθύνσεως.

 

β) Τα ερείσματα.

Βρίσκονται εκατέρωθεν του οδοστρώματος και συνορεύουν με αυτό (σχ. 5.1). Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. το έρεισμα είναι η πέραν του οδοστρώματος ακραία λωρίδα της οδού.

Με λίγα λόγια η παράγραφος λέει πως τα μη-μηχανοκίνητα και τα ποδήλατα (κυρίως για αυτούς υπάρχει) αλλά και τα μηχανάκια μπορούν να κινούνται σε αυτό προκειμένου να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία. :P

Δημοσ.

Ενταξει παντως αν δε το εκαναν αυτο η κινηση θα ηταν πολυ μεγαλυτερη. Δε εχω προβλημα εγω με αυτο, αλλα με τη συμπεριφορα τους.

Δημοσ.

 

"Όταν το οδόστρωμα αποτελείται από δύο ή περισσότερες λωρίδες ανά κατεύθυνση, οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και βραδυπορούντων γενικά οχημάτων υποχρεούνται να τα οδηγούν στη δεξιά λωρίδα. Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκινήτων οχημάτων πρέπει να κινούνται μέσα και κατά μήκος οιουδήποτε βατού ερείσματος της οδού προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας — εφόσον αυτό δεν προκαλεί δυσχέρεια στους χρήστες του — ή κοντά στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος."

 

 

Για αρχή δες πιο πάνω τι είναι το έρεισμα.

 

Επίσης τι σχέση έχουν οι μηχανές με τα οχήματα που αναφέρονται στο κομμάτι αυτό;

Δημοσ.

Ερμ... το έρεισμα δεν είναι ο χώρος ανάμεσα στις λωρίδες... time for crash course! (pun not intended :P)

 

 

Με λίγα λόγια η παράγραφος λέει πως τα μη-μηχανοκίνητα και τα ποδήλατα (κυρίως για αυτούς υπάρχει) αλλά και τα μηχανάκια μπορούν να κινούνται σε αυτό προκειμένου να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία. :P

 

Διάβασε ξανά.

Στο τέλος που λέει "ή κοντά στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος" εννοεί (πάντα σε 2 λωρίδες και πάνω) πως ή θα κινήσε όντως εκεί που δείχνει η φώτο ή ανάμεσα στις λωρίδες.

Μου το επιβεβαίωσαν στην τροχαία μετά απο κάποιο ατύχημα που είχα παλιότερα.

 

Τώρα για τη συμπεριφορά είναι στον άνθρωπο.

Πάντα θα υπάρχει κάποιο αμάξι που δε θα κινείται ακριβώς στο μέσο της λωρίδας και θα εμποδίζει την μοτοσικλέτα αλλά αυτό δεν είναι λόγος να αρχίζουμε τις κόρνες και τα μπινελίκια.

Λίγο υπομονή θέλει και πολύ προσοχή και απο τους δύο (μηχανή & αμάξι) και όλα καλά.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...