Προς το περιεχόμενο

Οδηγική συμπεριφορά μοτοσυκλετιστών


Haldol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ανοίγω αυτό το θέμα για να πάρω γνώμες για τους δικυκλιστές.

 

Τόσα χρόνια ακούμε για «κακούς» οδηγούς αυτοκινήτων, «θύματα» μοτοσυκλετιστές... και τα γνωστά. Πόσο κοντά είναι όμως αυτό στην αλήθεια;

 

Η αφορμή είναι οι δικές μου εμπειρίες τόσο ως οδηγός αυτοκινήτου, όσο και ως πεζός.

 

Να μιλήσω πρώτα ως οδηγός αυτοκινήτου; Το απόλυτο χάος. Το 90% των μοτοσυκλετιστών που βλέπω στους δρόμους δείχνουν να μην ξέρουν καν τι είναι ο ΚΟΚ, όχι να ξέρουν και τι ορίζει. Αγνοούνε φανάρια απλά και μόνο επειδή... δεν φαίνεται να έρχεται κανείς. Κάνουν προσπεράσεις 2-3 μαζί, από δεξιά και αριστερά του προπορευόμενου οχήματος, όλοι μαζί ταυτόχρονα. Προσπαθούν να χωθούν όπου μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους, δυσχαιρένοντας την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αλλάζουν λωρίδα (τις ελάχιστες φορές που υπακούουν στην έννοια της «λωρίδας») χωρίς να ενδιαφερθούν και να κοιτάξουν αν κινείται άλλο όχημα σε αυτήν. Όταν στρίβουν, δεν κοιτάνε... απλά στρίβουν. Όταν ξεκινάνε δεν κοιτάνε πριν βγουν στο δρόμο... απλά πετάγονται. Και ένα σωρό άλλα, φαντάζομαι όλοι μας έχουμε παραδείγματα.

 

Να μιλήσω και ως πεζός; Έχω κινδυνεύσει 4-5 φορές από αυτοκίνητο... άπειρες όμως από μοτοσυκλετιστή. Καθημερινά. Άπειρες φορές έχει πάει να με χτυπήσει μοτοσυκλέτα στο πεζοδρόμιο (!). Άπειρες φορές έχει τύχει να περνάω δρόμο με σταματημένα λόγο μπτιλιαρίσματος αυτοκίνητα, και να πετάγεται από το πουθενά μηχανή και να επιταχύνει. Και να μη σταματάει, ακόμα και που βλέπει άνθρωπο μπροστά.

 

Με τα πολλά και με τα λίγα έχω καταλήξει στο ότι οι μοτοσυκλετιστές είναι η φάρα με τη χειρότερη οδηγική παιδεία στη χώρα. Ούτε καν «με τη χειρότερη»... δεν έχουν καν. Φυσικά και δεν γενικεύω, καθώς εχω παρατηρήσει άτομα τα οποία φέρονται εξαιρετικά τέλεια στο δρόμο (η υπερβολή ήταν σκόπιμη)... δυστυχώς όμως μιλάμε για 1/100 στην καλύτερη. Οι περισσότεροι όχι μόνο δεν ξέρουν να οδηγούν, αλλά ταυτόχρονα βγάζουν και μίσος προς τους λοιπούς χρήστες της οδού (την έννοια «κουτάκηδες» που με τόση κακεντρέχεια λένε για τους αυτοκινητιστές, όλη την ξέρουμε φαντάζομαι...).

 

Θα με ρωτήσει κανείς: «εσύ πως οδηγείς;». Δυστυχώς δεν οδηγώ ούτε εγώ σωστά. Ή τουλάχιστον όσο σωστά θα ήθελα. Και προτεραιότητα έχω παραβιάσει, και έχω στρίψει παράνομα για να γλυτώσω 1 χιλιόμετρο δρόμο που ήταν η «νόμιμη» λύση. Ποτέ μου όμως δεν προσπαθώ να χωθώ όπου δε με παίρνει για να κερδίσω 3 μέτρα. Ποτέ μου δεν παραβίασα κόκκινο φανάρι για να περάσω χωρίς καν να κοιτάξω, μέρα μεσημέρι με 60 αυτοκίνητα να διέρχονται ανά 20 δευτερόλεπτα από το σημείο (ναι, βράδυ που δεν κυκλοφορούσε κανείς έχω φύγει χωρίς να περιμένω το φανάρι... αλλά σταμάτησα, έλεγξα και μετά έφυγα).

 

Και η απορία μου στο τέλος είναι οι εξής: αυτοί οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση στο δρόμο (υπό τη σκοπιά της ασφάλειας). Και παρ' όλα αυτά οδηγούν κατ' αυτόν τον τρόπο! Εάν πιάσουν τιμόνι αυτοκινήτου στα χέρια τους, τι θα γίνουν; Φονιάδες;

 

Απόψεις;

  • Απαντ. 178
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Ξεχνάς το οτι αρκετοί κινούνται ανάποδα ακόμα και σε κεντρικούς δρόμους... για στενά ούτε λόγος. Ξεχνάς οτι αρκετοί από αυτούς έχουν χαλασμένα/δεν έχουν καν φώτα, και παρ'ολα αυτά πετάγονται από στενά σαν να μην τρέχει τίποτα. Είχα κοντέψει να σκοτωθώ έτσι πρίν αρκετό καιρό. Ξεχνάς πως το 80% των αναβατών δεν φοράει κράνος.

 

Την μειονεκτική τους θέση θα σκεφτούν;

 

Πρίν λίγες ημέρες στην Βουλιαγμένης, ρεύμα προς Γλυφάδα πρίν το μετρό της Δάφνης, όπου ο οι λωρίδες στενεύουν αρκετά, προσπάθησαν τρείς μαζί να ρίξουν ταυτόχρονη προσπέραση, δυο από δεξιά, ένας από αριστερά. Εγώ ήμουν μεσαία. Πραγματικά ήταν η πρώτη φορά που από τα νεύρα μου δεν αγχώθηκα καθόλου, κράτησα όσο πιο σταθερά μπορούσα το τιμόνι και απλά ευχήθηκα να μην τους σκοτώσω.

Δημοσ.
μοτοσυκλετιστες χωρις να εχουν οδηγησει αυτοκινητο ειναι σαν να χουν συνεπιβατη τον χαρο...

 

Ισχύει σε μεγάλο βαθμό αυτό κυρίως για τους άπειρους μοτοσυκλετιστές. Από ένα επίπεδο εμπειρίας και μετά όμως το μόνο μειονέκτημα είναι ότι δε μπορείς να μπεις στο μυαλό των αυτοκινητιστών. Ισχύει όμως και το αντίθετο, κάποιος που οδηγεί μόνο αυτοκίνητο θεωρώ πως δεν είναι ολοκληρωμένος οδηγός.

Δημοσ.

αν και δεν ειμαι μοτοσικλετιστης, πιστευω το τοπικ θα τρολλαριστει αρκετα. καγκουριες και δολοφονικες κινησεις εχω δει απο πολλους, ειτε σε 2 ειτε σε 4 τροχους. δυστυχως οταν ενα αμαξι συγκρουστει με μια μηχανη, οποιος και να φταιει απο τους 2, στη δυσμενεστερη θεση ειναι ο αναβατης. και δυστυχως ο ογκος της μηχανης ειναι τετοιος που της επιτρεπει να χωθει αναμεσα σε αμαξια κι ετσι ακομη και προσεχτικος να εισαι παντα κινδυνευεις να χτυπησεις καποιον.

Δημοσ.

δεν ειναι θεμα οδηγου

ειναι θεμα ελληναρα αμορφοτου πανιβλακα

και ειναι σε ολες τις κατηγοριες

πεζος,ποδηλατης,μηχανοβιος,οδηγος ιχ,ταξι,φορτηγου κτλ

Δημοσ.
Ανοίγω αυτό το θέμα για να πάρω γνώμες για τους δικυκλιστές.

 

Τόσα χρόνια ακούμε για «κακούς» οδηγούς αυτοκινήτων, «θύματα» μοτοσυκλετιστές... και τα γνωστά. Πόσο κοντά είναι όμως αυτό στην αλήθεια;

 

Η αφορμή είναι οι δικές μου εμπειρίες τόσο ως οδηγός αυτοκινήτου, όσο και ως πεζός.

 

Να μιλήσω πρώτα ως οδηγός αυτοκινήτου; Το απόλυτο χάος. Το 90% των μοτοσυκλετιστών που βλέπω στους δρόμους δείχνουν να μην ξέρουν καν τι είναι ο ΚΟΚ, όχι να ξέρουν και τι ορίζει. Αγνοούνε φανάρια απλά και μόνο επειδή... δεν φαίνεται να έρχεται κανείς. Κάνουν προσπεράσεις 2-3 μαζί, από δεξιά και αριστερά του προπορευόμενου οχήματος, όλοι μαζί ταυτόχρονα. Προσπαθούν να χωθούν όπου μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους, δυσχαιρένοντας την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αλλάζουν λωρίδα (τις ελάχιστες φορές που υπακούουν στην έννοια της «λωρίδας») χωρίς να ενδιαφερθούν και να κοιτάξουν αν κινείται άλλο όχημα σε αυτήν. Όταν στρίβουν, δεν κοιτάνε... απλά στρίβουν. Όταν ξεκινάνε δεν κοιτάνε πριν βγουν στο δρόμο... απλά πετάγονται. Και ένα σωρό άλλα, φαντάζομαι όλοι μας έχουμε παραδείγματα.

 

Να μιλήσω και ως πεζός; Έχω κινδυνεύσει 4-5 φορές από αυτοκίνητο... άπειρες όμως από μοτοσυκλετιστή. Καθημερινά. Άπειρες φορές έχει πάει να με χτυπήσει μοτοσυκλέτα στο πεζοδρόμιο (!). Άπειρες φορές έχει τύχει να περνάω δρόμο με σταματημένα λόγο μπτιλιαρίσματος αυτοκίνητα, και να πετάγεται από το πουθενά μηχανή και να επιταχύνει. Και να μη σταματάει, ακόμα και που βλέπει άνθρωπο μπροστά.

 

Με τα πολλά και με τα λίγα έχω καταλήξει στο ότι οι μοτοσυκλετιστές είναι η φάρα με τη χειρότερη οδηγική παιδεία στη χώρα. Ούτε καν «με τη χειρότερη»... δεν έχουν καν. Φυσικά και δεν γενικεύω, καθώς εχω παρατηρήσει άτομα τα οποία φέρονται εξαιρετικά τέλεια στο δρόμο (η υπερβολή ήταν σκόπιμη)... δυστυχώς όμως μιλάμε για 1/100 στην καλύτερη. Οι περισσότεροι όχι μόνο δεν ξέρουν να οδηγούν, αλλά ταυτόχρονα βγάζουν και μίσος προς τους λοιπούς χρήστες της οδού (την έννοια «κουτάκηδες» που με τόση κακεντρέχεια λένε για τους αυτοκινητιστές, όλη την ξέρουμε φαντάζομαι...).

 

Θα με ρωτήσει κανείς: «εσύ πως οδηγείς;». Δυστυχώς δεν οδηγώ ούτε εγώ σωστά. Ή τουλάχιστον όσο σωστά θα ήθελα. Και προτεραιότητα έχω παραβιάσει, και έχω στρίψει παράνομα για να γλυτώσω 1 χιλιόμετρο δρόμο που ήταν η «νόμιμη» λύση. Ποτέ μου όμως δεν προσπαθώ να χωθώ όπου δε με παίρνει για να κερδίσω 3 μέτρα. Ποτέ μου δεν παραβίασα κόκκινο φανάρι για να περάσω χωρίς καν να κοιτάξω, μέρα μεσημέρι με 60 αυτοκίνητα να διέρχονται ανά 20 δευτερόλεπτα από το σημείο (ναι, βράδυ που δεν κυκλοφορούσε κανείς έχω φύγει χωρίς να περιμένω το φανάρι... αλλά σταμάτησα, έλεγξα και μετά έφυγα).

 

Και η απορία μου στο τέλος είναι οι εξής: αυτοί οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση στο δρόμο (υπό τη σκοπιά της ασφάλειας). Και παρ' όλα αυτά οδηγούν κατ' αυτόν τον τρόπο! Εάν πιάσουν τιμόνι αυτοκινήτου στα χέρια τους, τι θα γίνουν; Φονιάδες;

 

Απόψεις;

σε ευχαριστουμε για τις παρατηρησεις οπως και για τις συμβουλες να αγορασουμε μεταχειρισμενο kawasaki 250 ninja :mrgreen: http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=3739650#post3739650

Δημοσ.
σε ευχαριστουμε για τις παρατηρησεις οπως και για τις συμβουλες να αγορασουμε μεταχειρισμενο kawasaki 250 ninja :mrgreen: http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=3739650#post3739650

 

Να ρωτήσω τι σχέση έχει με το παρόν θέμα το ότι θεωρώ την Ninja αξιόλογη μηχανή;

Δημοσ.

Πρίν λίγες ημέρες στην Βουλιαγμένης, ρεύμα προς Γλυφάδα πρίν το μετρό της Δάφνης, όπου ο οι λωρίδες στενεύουν αρκετά, προσπάθησαν τρείς μαζί να ρίξουν ταυτόχρονη προσπέραση, δυο από δεξιά, ένας από αριστερά. Εγώ ήμουν μεσαία. Πραγματικά ήταν η πρώτη φορά που από τα νεύρα μου δεν αγχώθηκα καθόλου, κράτησα όσο πιο σταθερά μπορούσα το τιμόνι και απλά ευχήθηκα να μην τους σκοτώσω.

 

χωρίς να θέλω καν να ασχοληθώ με το θέμα, έχω βαρεθεί τον αιώνιο πόλεμο των δυο.

απλά να πω ότι αυτή ήταν η καλύτερη αντίδραση.

ένας έμπειρος αναβάτης μηχανής όταν κάνει κάτι τέτοιο, όσο επικίνδυνο η οτιδήποτε το θεωρείτε, δεν περιμένει να του κάνει χώρο το αυτοκίνητο.

αν εσύ πήγαινες να ανοίξεις χορό, να επιβραδύνεις η οτιδήποτε θα ήταν αρκετά χειρότερα

Δημοσ.
σε ευχαριστουμε για τις παρατηρησεις οπως και για τις συμβουλες να αγορασουμε μεταχειρισμενο kawasaki 250 ninja :mrgreen: http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=3739650#post3739650

 

Αυτό τώρα τι σχέση έχει;;;:rolleyes:

 

Το ninjακι είναι ένα άριστο entry level μηχανάκι για την Α1 κατηγορία διπλωμάτων.

Αν όποιος βλέπει τη λέξη ninja σκέφτεται με τη μία σούζες, endo, burnouts κλπ προφανώς δεν έχει ιδέα από μηχανές.

Το είδος της μηχανής είτε είναι παπί, eduro, ss, 50cc, 600cc, 1.000cc ή οτιδήποτε άλλο δεν έχει να κάνει με το πως την οδηγάει ο αναβάτης. Υπάρχουν αναβάτες που ξεκίνησαν από 600cc μηχανές και οδηγούν πιο σωστά από άλλους που ξεκίνησαν με 50cc.

 

Σαν οδηγός αυτοκινήτου και μηχανής, ομολογώ ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων την ευθύνη την έχει ο μοτοσυκλετιστής.

Η οδήγησης μοτοσυκλέτας είναι πολύ πιο δύσκολη από αυτή του αυτοκινήτου και δυστυχώς δεν υπάρχει η κατάλληλη παιδεία και εκπαίδευση για τους νέους μοτοσυκλετιστές.

Όταν λέω πιο δύσκολη, δεν εννοώ αστείες λεπτομέρειες όπως π.χ. πως θα ξεκινήσεις με συμπλέκτη κλπ αλλά πως πρέπει να κινείσε στους δρόμους.

π.χ. Η μηχανή λόγω όγκου παρέχει μεγάλη εξυπηρέτηση στην κίνηση εντός πόλης με αυξημένη ροή αυτοκινήτων. Όταν όμως αρχίζουν οι απότομες σφήνες ή ένας μοτοσυκλετιστής κινείτε μονίμως στις νεκρές γωνίες ενός αυτοκινήτου, τότε απλά είναι θέμα χρόνου πότε θα συμβεί το ατύχημα. Γιατί όσο και να προσέχει ο οδηγός σε κάποιες περιπτώσεις ο μοτοσυκλετιστής δε θα είναι ορατός και θα είναι ευθύνη δική του.

Άλλωστε το λέει και ο κοκ ότι ο μοτοσυκλετιστής οφείλει να κινείτε σε σημείο όπου να είναι ορατός από τα άλλα οχήματα. Δε λέει πουθενά ότι επειδή έχει μηχανάκι μπορεί να κινείτε μονίμως πάνω στη διαχωριστική γραμμή ή να προσπερνάει από δεξιά...

Αντίστοιχα ισχύουν νόμοι και για την κίνηση αντίθετα σε μονόδρομους, αλλαγές κατεύθυνσεις περνώντας πάνω από διαχωριστικές νησίδες και λοιπές καγκουριές.

  • Moderators
Δημοσ.

Τουλαχιστον στα φαναρια, εγω τουλαχιστον εαν δω καποιον μοτοσυκλετιστη, του κανω χωρο. Οι περισσοτεροι ναι δεν φορανε κρανος, ναι πανε οπου ναναι, ναι προσπερνανε οπως να ναι, αλλα αυτοι οι ιδιοι ειναι που θα σε χιλιοευχαριστηρισουν :-)

 

Οκ, πολλοι εχουν και καμμενο πισω φως πορειας. Εγω τους κορναρω απαλα, κανουν στην ακρη, και τους το λεω. Αλλες ευχαριστίες απο κει :P

Δημοσ.

Εγω παντος εχω την παρακατω απορια...

Τι θα γινοταν στους δρομους, αν καθε ενας μοτοσυκλετιστης πηγενε ακριβος πισω απο τον αλλο στην μεση της λωριδας του...

Ποσες ωρες παραπανω θα καναμε να παμε στις δουλεις,στα σπιτια μας και ποσα μπινελικια μετα θα επεφταν απο τους αυτοκινητιστες,οχι τωρα επειδη τα μηχανακια κανουν σφηνες,αλλα επειδη πανε κανονικα ο ενας πισω απο τον αλλον.

Το ενα μας βρωμαει και το αλλο μας ξυνιζει...

Α! και για να μην παρεξηγιομαστε,οδηγαω και μηχανη και αυτοκινητο και φορτηγακι και ποδηλατο και τελος παντον οτι εχει ροδα πανω του,για πανω απο 20 χρονια,οποτε, εχω πληρη αποψη του τι λεω...

Δημοσ.

Το θέμα είναι πως εκεί θα έπρεπε να πηγαίνουν, ασχέτως του τι θα λέγαμε εμείς.

 

Στο κάτω κάτω αν κολλήσουμε σε κίνηση βρίζουμ έτσι κι αλλιώς τον μπροστινό μας ασχέτως οχήματος, ποιά η διαφορά; :P

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...